- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Konečně se zanedbaná železnice začíná modernizovat nebo aspoň opravovat. Akorát je smutné, že to musí být "z dotací", naši předci, kteří to vybudovali, to zvládli sami.
To není pravda, stát (tj. veřejné peníze) měl ve stavbě tratí velký význam vždy.
Dokonce lze říct, že ty tratě, které jsou hlavními dodnes (tj. byly velkoryse a nadčasově projektovány), jsou spíš ty státní. Vysledkem investic soukromníků jsou spíše ty klikatá lokálky, aby se tehdy ušetřilo při stavbě na tunelech, náspech, mostech a výkupech pozemků ...
Kdyby se stavělo kvalitně,ubylo by výluk-příklad- makadan pod tratí má obsahovat určité množství břidlice,ale když je jí tam až 20%,každý si dokáže představit co s tímto materiálem udělá provoz
Každý den cestuji z Mostu do Ústí nad Labem a zpět do zaměstnání. A popravdě, když vlak nemá zpoždění aspoň několik minut, nebo není výluka, tak mám chuť to jít oslavit. Chápu nutnost oprav na trati, jenže tyto opravy bohužel většinou nejsou primární příčinou těchto zpoždění. A popravdě, docela bych si přál, aby na této trati (Cheb - Praha) už jezdila nějaká konkurence. Pořád se mluví o Praze a Ostravě, ale myslím si, že toto je také poměrně důležitý koridor.
Ale konkurence vám dopravu na této trati opravdu nezrychlí. Viz. Praha Ostrava, kde je Regiojet o půl hodiny pomalejší a pravděpodobnost, že chytnete zpoždění je 10x vyšší než u ČD. Řešením jsou právě investice do infrastruktury.
možná by se třetina nákladů ušetřila kdyby se přestaly stavět ty obrovské betonové hradby ...
Možná jo, možná spíš ne. Ty betonové "protihlukové" hradby nejsou až tak technicky, organizačně a finančně náročné v porovnání s požadavky na kolejiště a zabezpečovací zařízení.
tak když máte hodne zakazek mužete zvýšit mzdy pro delníky ,zvyšte náklady ,ted je na to vhodná chvíle ,zvyšte mzdy o 50%,když je zakazek dost
Věřte, že nastane spíše druhý extrém Vašeho ironického žblebtu. Že se to v maximální míře projeví na profitu...
Jestli danovy poplatnik vi, ze v Olomouci padnou 3 mld. A pro uzivatele, co se zmenilo. Budova nastesti zustava, podchody uz byly, jen maji ted eskalatory. To ze se stanici bude jezdit 160 je super, vsechny vlaky tam stoji. Za ty prachy slo opravit 90 km regionalnich trati, svrsek, nejake mosty, zabezpeceni a rizeni.
není jediný důvod, proč by měla být silniční doprava upřednostňována před železnicí
A přesně takto zbytečně, hoří na železnici peníze evropanů, které jim byly ukradeny Bruselem.
A když jsou koleje a silnice ve špatném stavu, tak budete řvát, že je nikdo neopravuje.
Cerpanie financnych prostriedkov z europskych fondov je viditelne i na Slovensku.Ekonomika tejto krajiny rastie najrychlejsie v EU.Aktualne sa dokoncuje rekonstrukcia lazen.domov v Turcianskych Tepliciach,dokoncenie 11/ 2015,hotel Krym v Trenc.Tepliciach do 8 /2015.Novy zeleznicny most v Trencine 12/2016,stavba zel.koridoru Pov.Tepla- Zilina a vystavba novej zelez.stanice Puchov 12/2015.
No tak vy jste vždy ochotně parazitovali a kolaborovali s nepřítelem. Ale neměli byste raději něco udělat s těmi vašimi cikánskými osadami a vzít si od nás všechny zase zpět domů?
Částečně je to doznívající Bártův "řez", kdy dal na nějaký čas zastavit stavby i přípravu. Pak se nějaký čas nedělalo nic, a ke konci Evropské "pětiletky" se proto naopak neví co dřív, aby se peníze utratily.
Častečně neschopnost MD a SŽDC. Oni se prostě bojí si dopředu připravit více staveb, aby pak mohli čerpat EU prostředky plynule. Pak jsou důsledkem tyhle výkyvy - před 3 roky bylo práce málo, teď zase moc ... to mají snad stavební firmy dokola propouštět+nabírat lidi? A co se strojema?
Přesně tak...když zakázky nebyly , byly nuceny stavební firmy se zbavovat techniky a personálu a teď to bude nějakou dobu trvat , než se to vrátí zpět. Jen aby se poté znova nezačalo škrtat
Mirda Kalousek "šetřil" Krom toho, že nás nyní každá "ušetřená" koruna stojí dvě koruny, tak není v lidckých silách ty zanedbané tratě, silnice atd oprtavit v nějakém rozumném čase. Ale hlavně že kamarádi kupovali nové Audiny.
Tak já se tomu nedivím: jedna nová Audina i v plné palbě vyjde levněji než jeden nový propustek pod silnicí. Navíc se v té Audině lépe sedí než v tom propustku