Diskuze

Zlaté časy železničních stavařů. Mají tolik práce, že ji musí odmítat

Správa železniční dopravní cesty řeší v českém stavebnictví dlouho nevídaný problém. Zakázek má tolik, že výrazně klesá počet soutěžících a do některých soutěží se dokonce nikdo nehlásí. Důvodem je především příliv peněz do železničních staveb, protože stát finišuje s dočerpáváním evropských financí. Většinu zakázek si nakonec dělí pár firem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P28a87v32e34l 50Ř78a17p20e10k

17. 5. 2015 11:56

Konečně se zanedbaná železnice začíná modernizovat nebo aspoň opravovat. Akorát je smutné, že to musí být "z dotací", naši předci, kteří to vybudovali, to zvládli sami. EURv

1 5
možnosti

To není pravda, stát (tj. veřejné peníze) měl ve stavbě tratí velký význam vždy.

Dokonce lze říct, že ty tratě, které jsou hlavními dodnes (tj. byly velkoryse a nadčasově projektovány), jsou spíš ty státní. Vysledkem investic soukromníků jsou spíše ty klikatá lokálky, aby se tehdy ušetřilo při stavbě na tunelech, náspech, mostech a výkupech pozemků ...

5 0
možnosti

Kdyby se stavělo kvalitně,ubylo by výluk-příklad- makadan pod tratí má obsahovat určité množství břidlice,ale když je jí tam až 20%,každý si dokáže představit co s tímto materiálem udělá provozRv

0 0
možnosti
Foto

Každý den cestuji z Mostu do Ústí nad Labem a zpět do zaměstnání. A popravdě, když vlak nemá zpoždění aspoň několik minut, nebo není výluka, tak mám chuť to jít oslavit. Chápu nutnost oprav na trati, jenže tyto opravy bohužel většinou nejsou primární příčinou těchto zpoždění. A popravdě, docela bych si přál, aby na této trati (Cheb - Praha) už jezdila nějaká konkurence. Pořád se mluví o Praze a Ostravě, ale myslím si, že toto je také poměrně důležitý koridor.

0 1
možnosti

Ale  konkurence vám dopravu na této trati opravdu nezrychlí. Viz. Praha Ostrava, kde je Regiojet o půl hodiny pomalejší a pravděpodobnost, že chytnete zpoždění je 10x vyšší než u ČD. Řešením jsou právě investice do infrastruktury.

5 0
možnosti

možná by se třetina nákladů ušetřila kdyby se přestaly stavět ty obrovské betonové hradby ...

1 0
možnosti
Foto

J30i37ř61í 53E12r11b20e84n

16. 5. 2015 20:50

Možná jo, možná spíš ne. Ty betonové "protihlukové" hradby nejsou až tak technicky, organizačně a finančně náročné v porovnání s požadavky na kolejiště a zabezpečovací zařízení.

0 0
možnosti

tak když máte hodne zakazek mužete zvýšit mzdy pro delníky ,zvyšte náklady ,ted je na to vhodná chvíle ,zvyšte mzdy o 50%,když je zakazek dost

0 0
možnosti

K64a74r78e95l 41F20u61k87s43a

16. 5. 2015 11:59

Věřte, že nastane spíše druhý extrém Vašeho ironického žblebtu. Že se to v maximální míře projeví na profitu...

0 0
možnosti

J78a43n 59J57e89m10e56l79k18a

16. 5. 2015 11:17

Jestli danovy poplatnik vi, ze v Olomouci padnou 3 mld. A pro uzivatele, co se zmenilo. Budova nastesti zustava, podchody uz byly, jen maji ted eskalatory. To ze se stanici bude jezdit 160 je super, vsechny vlaky tam stoji. Za ty prachy slo opravit 90 km regionalnich trati, svrsek, nejake mosty, zabezpeceni a rizeni.

1 1
možnosti

není jediný důvod, proč by měla být silniční doprava upřednostňována před železnicí

1 0
možnosti

A přesně takto zbytečně, hoří na železnici peníze evropanů, které jim byly ukradeny Bruselem. :-(

0 3
možnosti
Foto

A když jsou koleje a silnice ve špatném stavu, tak budete řvát, že je nikdo neopravuje.

6 0
možnosti
Foto

Cerpanie financnych prostriedkov z europskych fondov je viditelne i na Slovensku.Ekonomika tejto krajiny rastie najrychlejsie v EU.Aktualne sa dokoncuje rekonstrukcia lazen.domov v Turcianskych Tepliciach,dokoncenie 11/ 2015,hotel Krym v Trenc.Tepliciach do 8 /2015.Novy zeleznicny most v Trencine 12/2016,stavba zel.koridoru Pov.Tepla- Zilina a vystavba novej zelez.stanice Puchov 12/2015.

0 0
možnosti

No tak vy jste vždy ochotně parazitovali a kolaborovali s nepřítelem. Ale neměli byste raději něco udělat s těmi vašimi cikánskými osadami a vzít si od nás všechny zase zpět domů?

3 1
možnosti

Částečně je to doznívající Bártův "řez", kdy dal na nějaký čas zastavit stavby i přípravu. Pak se nějaký čas nedělalo nic, a ke konci Evropské "pětiletky" se proto naopak neví co dřív, aby se peníze utratily.

Častečně neschopnost MD a SŽDC. Oni se prostě bojí si dopředu připravit více staveb, aby pak mohli čerpat EU prostředky plynule. Pak jsou důsledkem tyhle výkyvy - před 3 roky bylo práce málo, teď zase moc ... to mají snad stavební firmy dokola propouštět+nabírat lidi? A co se strojema?

12 0
možnosti

Přesně tak...když zakázky nebyly , byly nuceny stavební firmy se zbavovat techniky a personálu a teď to bude nějakou dobu trvat , než se to vrátí zpět. Jen aby se poté znova nezačalo škrtat

1 0
možnosti

Mirda Kalousek "šetřil" Krom toho, že nás nyní každá "ušetřená" koruna stojí dvě koruny, tak není v lidckých silách ty zanedbané tratě, silnice atd oprtavit v nějakém rozumném čase. Ale hlavně že kamarádi kupovali nové Audiny.

11 4
možnosti
Foto

J40i11ř85í 75E88r39b13e14n

16. 5. 2015 20:56

Tak já se tomu nedivím: jedna nová Audina i v plné palbě vyjde levněji než jeden nový propustek pod silnicí. Navíc se v té Audině lépe sedí než v tom propustku ;-D

0 0
možnosti