Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejasný původ majetku nad sedm milionů bude nutné prokázat, řekla vláda

Vláda schválila návrh zákona o prokazování původu majetku. Podle ministerstva financí by finanční správa měla mít možnost analyzovat výši majetku v souvislosti s příjmy v daňovém přiznání. Pokud hodnota neevidovaného majetku převýší sedm milionů korun, finanční správa vyzve k prokázání původu majetku a popřípadě jej zdaní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A51l98e66š 22L45i26s54o67v80s75k85ý 9529188952962

:-Pvelké ryby stejně proklouznou...anebo snad někdo myslí, že pan Ba...chci říci Bureš bude muset prokazovat, jak přišel ke svému startovnímu kapitálu?

+1/−1
19.5.2015 18:11
Foto

O42t59a 43L68ö61b56l 8329429706988

Hranice by měla býti minimálně 250 000 Kč.!!

0/−4
19.5.2015 8:52
Foto

O27t46a 10L92ö23b80l 8249159976588

To by bylo v Německu snem, koupit si byt za 280 000 € a nemuset dokázat odkud jsou peníze. O USA ani nemluvě. ;-D

0/−1
19.5.2015 8:51

J79i70ř33í 76B97a97r51t72á66k 9650565678954

a proto ta spicka nakupuje v Londyne

0/0
19.5.2015 9:20

P51a44v96e88l 13O69t28a 6659944234275

příjem 20 000 hrubého, koupě auto za 400 tis., byt za 3 mega, chatu za 2 mil., no a něco zbyde na dovošku a utrácení a to je v poho ??????!!!!!!!!!

+1/−1
19.5.2015 7:48

L79i54b74o67r 94K71o47u19t 4463701626878

Jo. Vypadá to, ze vas soused, kterého nemáte rad, z toho vyklouz. Ale prasknout ho pro jistotu můžete. Třeba jste si jedné garsonky pro dceru nevšiml.

+3/0
19.5.2015 7:53

V19l91a62d58i80s69l14a42v 70B77u13r50y77š83e34k 3113386402694

tak to je hodně hloupá představa, že všichni lidi mají příjmy jen ze zaměstnání a to že někdo vydělává 20 000 rozhodně neznamená, že jeho legálně nebytej majetek nemůže mít hodnotu desítek milionů korun

+3/0
19.5.2015 8:21

M84i56k15u96l53á32š 83L76é93v27y 5462315354881

Nejvíc se mi líbí jak opozice kvičí. I to jen dokazuje, že nelegální praktiky jako úplatky, dojení státu přes nevýhodné státní zakázky a pod mají pravicoví politici přímo v genech zakódovanou. Budí to dojem, že slušný pravicový politik je stejný nesmysl jako nacista - lidomil.  Taktéž se ukazuje, že každý zákon, který pravice napadá je apriori dobrý...

+1/−3
19.5.2015 7:28

J55a86k96u49b 20M46a95t89ě79j56ů 5115502341885

dopustil jste obrovske chyby. ono se nejedna o pravicove politiky, ale o politiky. Namatkou treba Rath, Ivo Svoboda a urcite by se nasli i jini...

+1/0
20.5.2015 16:48

M21i46k45u79l16á10š 76L40é14v94y 5192365954911

Ano, přiživuje se na státní kase a podvádí se napříč všemi stranami. Ale kvičí pouze pravicové strany.

Tak konkrétně to zavedení on-line evidence tržeb. Pravice křičí že po nástupu k moci je zruší (snad k moci už víc nenastoupí). Ale to postrádá logiku, protože pravice argumentuje vysokými pořizovacími náklady pro živnostníky. Jenže kdy ž už si ty pokladny pořídí a pravice je zruší - to jakože je půjdou vrátit prodejci? ;-D;-D. Mám však  za to, že pro živnostníky pro které je živnost pouze vedlejší příjem - pracují i na HPP, tak u těch bych to opravdu nezaváděl. A možná u drobných řemeslníků - přístipkářů taky ne.

0/0
21.5.2015 8:11

J19a24k34u56b 77M61a32t95ě37j60ů 5275922731935

diskuze o evidenci trzeb by byla na dlouho. Nicmene ve zkratce reknu, ze s ni taky nesouhlasim a kdyby mela fungovat, tak uplne jinym zpusobem a to jen pro takove obory, ve kterych je bezne mit pokladnu /tzn. nakup/prodej). Cely ten system je nastaven uplne spatne a melo by to fungovat tak, ze pokud to stat chce, tak by mel tyto pokladny pro zivnostniky zajistit, zajistit uzavrenou intranetovou sit, po ktere by se to prenaselo a nezatezovat zivnostniky zadnymi dalsimi naklady s tim spojenymi. Pravdou taky je, ze ti, kteri stat okradaji ted, ho budou okradat dal, protoze ti, kteri ve velkem nakupuji veci, ktere pak "neprodaji" (prodaji, ale nikde prodej a zisk neeviduji), je urcite nebudou pres takovou pokladnu prodavat a navic tyto data davno financni urad zjistit muze. To co FU nemuze zjistit (a potrebuje ke sve praci), nezjisti ani po zavedeni a to potrebne, co zjistit potrebuje, si muze zjistit uz ted. Osobne se obavam, ze je cely system postaven tak, aby si akorat nekdo na techto registracnich pokladnach (at uz na pronajmu, prodeji nebo servisu) vydelal solidni penize...

0/0
21.5.2015 12:21

J76a58k94u12b 97M94a65t56ě81j65ů 5245342211245

a co se tyka pravice a levice, tak kvici taky uplne stejne, zalezi jen na tom, ktera z nich je zrovna u moci. Ja chapu, ze jste levicove zamereny, ale i presto vsechno byste mel zustat v pohledu na jednotlive strany nestranny. Ja jsem zase zameren pravicove, ale jak vidite, jsem schopen psat i o stinnych strankach pravicovych stran. Takze Vam preji, abyste se dokazal na svet divat v celem spektru barev a ne pouze cernobile.

0/0
21.5.2015 12:24

M82i12k40u83l50á13š 80L64é31v54y 5722715664241

Ani já jsem se nikdy nezastával levicových leváren. A že jich taky bylo - třeba MUS.

každá levárna je stejně špatná bez ohledu kdo ji páchá. hrubě se mi ale nelíbili praktiky za poslední léta pravicových vlád, zejména beztrestnost. Na Ratha teď každý kydá - ano je to lempl a zaslouží si sedět (i když ohledně propadnutí majetku: měl by přijít pouze o ten nekale nabytý). Viděl jsem ale ve zprávách zprávičku o (na jméno si za boha nevzpomenu, tuším Alexandr ...?) o tom jak se obohatil na úplatcích o 43 Mega a seděl pouze 2 roky a dostal pokutu směšných 5 Mega.

Jde o to, že všechny levárny by se měli posuzovat dle stejného metru.

0/0
21.5.2015 15:11

J19o83z61e23f 36P82o63l54á98k 9167370

zapoměl jste .....Kalousek....

0/0
19.6.2015 12:39

L11i35b61o42r 67K41o52u50t 4173231356308

Cele je to hovadina. Tluce se to s radou jinych zakonu. Maly extremnejsi priklad: Financak na Pepu: Dokazte kde jste vzal majetek za tricet milionu, mate povinnost pod trestni sankci rict pravdu! Pepa: Vykradl jsem pred dvaceti jedna lety byt a trezor Frantovi, mel tam milion marek a pul milionu dolaru, ale to uz je promlceno. Financak na Frantu: Je pravda, ze vas Pepa vykradl? Franta: Tak on to byl Pepa? Ten hajzl. No jasne, vzdyt on vedel, kde mam ukryty prachy! Financak: Dokazte, ze byly vase! Franta: No moje, byly vlastne Vincka, toho co vytuneloval Banku Hanou. Schoval si je ke mne, nez umrel.  

 A vse promlceno, co tam mate dal?

+1/0
19.5.2015 7:23
Foto

O43t52a 69L22ö21b36l 8499399356388

Daňové uniky Německu pouze trestnímu promlčení.

0/0
19.5.2015 8:55
Foto

O51t47a 97L14ö11b97l 8379609376128

trestně 10 let

0/0
19.5.2015 8:56
Foto

R33o55s48t76i29s32l63a23v 30S31t58r11ž82í63n28e69k 2661691521272

;-D;-DR^

0/0
19.6.2015 10:51

V58l76a11d72i83m23í44r 63M40o54r22a56v84e33c 3958860133913

Proč jenom tři roky zpět? Proč nemůže jít finanční úřad do takové hloubky, do jaké může jít při normální kontrole financí? Proč má Kalousek a jiní z thoto zákona strach? No nic. Slušní lidé se bát nemusí, no a jak vidno, politiků se to dotkne jenom některých. Ti co už tam jsou dlouho a mají nakradeno jsou v poho.

+2/0
19.5.2015 5:47

J92a87r72o36m19í14r 78K49r64á44l 4840409404669

Ten zákon se týká fyzických osob, ne podnikatelů.

0/0
19.5.2015 7:44

J17a20k52u56b 53M74a92t15ě87j10ů 5815752181125

Takze pokud si nekdo skudli vsechny penize, ktere vydela a totalne minimalizuje jakekoliv vydaje, tak muze dojit k tomu, ze skutecne treba za 20 let nasetri tech 7 milionu (to mame 350.000 / rok a to se ve dvou asi da s +/- normalnim platem nasetrit) a postavi si vilku a pak bude tezko nekomu vysvetlovat, ze jedli s manzelkou 20 let akorat rohliky a testoviny a myli se ve studeny vode, aby na to usetrili a to je ten kamen urazu. Nebo je tu druha strana mince, ze clovek rekne, ze na neco setril hrozne moc let a pokud to nebude uplne do oci bijici, tak ho budou muset nechat. Ale spis se obavam prvni moznosti...

0/−1
19.5.2015 2:00

V26l59a66d41i66m73í76r 63M54o32r66a96v92e43c 3588100773983

No, neznám nikoho, kdo by mohl celý svůj plat šetřit, aby si ušetřil 7 mega za 20 let (šmejdi politici to mají třeba za jeden podvůdek) no a pokud to trochu sledujete, tak k tomu majetkovému nárůstu musí dojít za ony tři roky. To, že si najednou postavíte vilku je sice jakoby nárůst, ale jednoduchým nahlédnutím na Vaše účty kterýkoli úřad zjistí, že jste si to našetřil.

+1/0
19.5.2015 5:51

J23a54k48u74b 79M48a42t37ě97j87ů 5105722531435

cela ta situace byla samozrejme myslena ciste teoreticky. Ono se muze jednat o manzele s vysokymi platy, kteri 20 let setri penize a pak udelaji obrovskou investici.

Ted se na neco zeptam. Na jedne strane mame tyto manzele, kteri treba ukladaji vetsinu penez na ucet a skutecne ciste nasetrili na tu velkou investici. Na druhe strane budeme mit nekoho, kdo si vydelava nejake penize ciste a nejake na cerno. Ciste penize bude setrit na ucte a bude z nich utracet jen aby se nereklo, tudiz se mu budou kumulovat stejne jako tem prvnim manzelum a na nevelke investice bude utracet ty cerne penize. Samozrejme si bude zit vyrazne lip nez ti prvni manzele, ale to nikdo nepozna a za 20 let budou mit oba na ucte stejnou castku a udelaji stejne velkou investici. Jak chcete poznat, ktery z nich skutecne setril a ktery ty penize nekde nakrad? Vypisy z uctu budou stejne. Oba budou mit po dvaceti letech pri zalozeni firmy (nebo jine investici) uplne stejny narust a urad nahlednutim do uctu nepozna zadny rozdil. Jedine, cemu by to mozna mohlo zabranit je, ze lide, kteri maji cerne prijmy, je budou utracet mnohem pomaleji, nebo k tomu, ze je budou prat takovym zpusobem, aby je meli jako legalni prijem. Tech cest je mnoho a rozhodne to nezabrani tomu, aby si ti smejdi pokracovali ve svych kseftech...

0/0
20.5.2015 0:31

J94o76z33e15f 76P53o73l65á89k 9527640

myslel jste Bohoušovy cestovní náhrady ?

0/0
19.6.2015 12:43

V30l89a56d81i58s56l86a31v 82B61u62r62y51š78e27k 3973386742874

jen tak mimochodem, na vilku si z platu s manželkou nenašetříte, možná teoreticky, ale praxe je taková, že o to co ušetříte se zvedne cena nemovitosti, tak třeba já pracuju 34 let za docela slušnej plat a podle ČSDZ jsem vydělal tolik, že bych si stěží za to koupil pozemek, na kterém stojí můj barák

0/0
19.5.2015 8:28

J63a81k77u33b 12M26a19t52ě32j34ů 5355562641945

patrne umite vestit z koule, protoze to, jakym zpusobem se budou pohybovat ceny pozemku a nemovitosti, inflace, hodnota koruny atp. muze byt naprosto rozdilne od minulosti a asi jste myslel ČSSZ, protoze ČSZD je ceska spolecnost pro dusevni zdravi :-)

Jsem relativne mlady clovek a neni to tak davno, kdy jsem musel vyjit s relativne malo penezi a mam docela predstavu, s kolika penezi se da vyjit. Pokud byste pracoval jen poslednich 10 let za slusnej plat (treba 25k cistyho) a vase manzelka taky a kazdy dal do kasicky 15000 mesicne (za dvacet tisic se da i v Praze ve dvou vyjit), tak mate nasetreno 3,6 milionu. Pokud vezmeme v uvahu vyvoj prumerneho platu v CR, tak byste mel nasetreno o neco min, treba 2,5-3 miliony, ta zbyjvajici cast ale zase pujde rychlejs. Tak mi vysvetlete, proc to teoreticky neni mozne. Ze to asi nikdo neudela, je druha vec, ale muze se take jednat o uplne jine penize a to jsem popsal v odpovedi panu Moravci.

0/0
20.5.2015 0:46

F19r58a58n85t55i49š41e22k 50L70i80m41p23a81u35c58h 2545453896114

Nevím proč to tolik lidí dráždí. Podobné zákony nebo předpisy jsou ve většině civilizovaných zemích v Evropě, v USA, Kanadě, Austrálii, jenom u nás je to zase problém. Samozřejmě bude mít problém třeba majitel restaurace, který už 10 let vykazuje ztrátu a za tu dobu si postavil vilku za 15 mil., každé 2 roky kupuje novou Audinu, manželka nepracuje a ještě tráví dovolené na Bali. Ale když ukáže že zdědil po strýčkovi akcie v hodnotě 30 mil. Kč, tak žádný problém, vše je na pár papírech. Tak o co go?

+6/−2
18.5.2015 22:43

T88o82m52á65š 54H64e48r13t63i96g 4560156975675

O co go? Jsme v Čechách...

0/−2
18.5.2015 23:55

J42a29r68o22m81í35r 56K50r40á16l 4520699134379

Jenomže v USA, Kanadě a Austrálii maji jiný daňový systém a o příjmech každého má FÚ přehled.  U nás se něco podobného navrhovalo v 90. letech a hádejte, kdo byl nejvíc proti ?

0/0
19.5.2015 6:55

A27n73t78o89n65i62n 15N35e16m92e41c 8901100371576

V Evrope se vas vsude zeptaji, kde jste vzal penize na kopi domu nebo bytu.

Mam zanme v Nemecku, kteri koupili byt za mizernych 100.000 € a prisel dotaz z fin. uradu,zda meli penize v bance, nebo zdedili nejaky obnos.

   . Pokud to odpovedeli, neni zadny problem.

 ODS a Kalous samozrejme vidi buzeraci slusnych podrazniku, keteri pracovali bez dani anebo primo kradli.

To jsou totiz jejich zlodejske kadry, dokonce jsou to jedini volici techto stran.

Kdo platil dane,nema strach.

+6/−1
18.5.2015 22:27

J53i23ř75í 43B54a49r16t89á42k 9620645548484

nezeptaji, teda spis jak kde

0/0
19.5.2015 9:22

P21e85t89r 27V66o48ň45k61a 2167223749793

Doměřit daň jen tři roky zpětně, takže ti co si nakradli budou v klidu a teprve ti co by jim lezli do zelí a ubírali výše všimného dostanou přes prsty ;-D

Hezky si to zařídili, jen co je pravda.

Měli by zkoumat majetek a příjmy minimálně 15 let zpátky a veškerý nevysvětlený a nedoložený příjmy zdanit 120%, pak by to teprve mělo smysl a význam;-O

+9/−2
18.5.2015 19:30

K36a11r18e65l 82J70e79d56l40i87č51k67a 9366567378965

měli by to zkoumat 75 let zpátky a danit 540% 8-o

+4/0
18.5.2015 20:57

A91n42t92o24n61i72n 38N34e56m65e52c 8461570121336

Vy jste neplatil dane a mate majetek? Tedy to snad muzete vysvetlit.

+1/−1
18.5.2015 22:28

P74e17t81r 39Z46a37c95h33r51d94l33a 2596471768348

Pomalu se začínám dívat, kde se mi bude žít lépe bez podezíravé vlády :-/ 

Jen by mě zajímalo jestli ta urputná snaha zkontrolovat každou korunu je levnější než peníze, které získají.

+1/−1
18.5.2015 19:20

A59n45t48o38n65i54n 27N67e82m63e72c 8821180261286

Kdepak se vam bude darit lepe, nez v koprupci v Kocourkove?

V Evrope nikde, doporucil bych Rusko, Ukrajinu nebo bananove republiky.

Pokud nemate zajem, budte rad v bananove ceske republice.

+1/0
18.5.2015 22:30

P42e97t37r 64Z76a59c54h26r89d69l95a 2196501288388

Bude se mi dařit tam, kde je zákon konstantní. Aby jste mě chápal, problém není v tom prokazovat příjmy. Vadí mi, že se zákony mění každý den. Vadí mi, že budu muset mít online tržby a současně budou hlídat jestli nemám majetek větší jak X a pak budu dokládat jak jsem se k tomu dostal. Připadám si jako pod dohledem dozorců. A pak tu máme druhou stranu. Nikomu nevadí, že se desetkrát rozkope jedna silnic, protože ke kanalizaci zapomněli přiložit vodovodní trubku, pak se to rozkope znovu, protože si někdo vzpomněl, že by měl být kousek dál telekomunikační kabel. Nebo, že veřejné zakázky jsou nadhodnocovány, protože tam pracují lidi, kteří od školy dělají úředníky a nemají vůbec představu o reálných nákladech.

V tomto kontextu mě to vadí.

+3/0
18.5.2015 22:44

E22d90u57a32r15d 16B97l28a46z78e56k 1483970755735

Mnozí záívistivci se mýlíte! Přítelkyně má patrový domek, ale postavili jej ještě s tatem, oba dělníci co tolik - jaký je dnes odhad!, nikdy nemohli vydělat! , vlastnoručně!!!!!;-O

 Podstatná část hodnoty je totiž ta jejich 20-ti letá dřina a odříkání a škudlení! :-(A nákup použitého materiálu a pod. Vození si všeho za starou škodulou na přívěsu.

  A nyní budou horko těžko vyzváni prokazovat nevinu? Dokonce dle některých zde jde při majetku nad zdaněný základ o zlodějiny automaticky!!!???8-o Tedy je osočujete jako zloděje! Rv Neviné, pilné!!!!!!!!!!!!8-o 

  Je mi z vás nablití, máte socialismus a jeho vychovanou závist zarytou hluboko pod kůží! ;-€

+7/−4
18.5.2015 18:55

P53e86t16r 32V62o35ň32k82a 2107733159283

Tak je rozdíl budovat barák svépomocí několik let, ať má jakoukoliv hodnotu a postavit si nové sídlo za deset a více míčů a pořídit si k tomu každý rok nové auto za mega a více a další věci. Pravda je, že to zase odnesou spíše ti co mají své poctivé málo, než ti co mají víc, než by si vydělali poctivou prací.

+5/0
18.5.2015 19:34

P58ř68e68m44y75s48l 54H50r80o35m84a21d22a 2444786908841

Pokud ten dům postavili během posledních tří let, tak mají problém. Pokud ho stavěli už dříve, tak se jich tento zákon netýká. Tak daleko do minulosti se berňák koukat nebude moci. 

Tohle je naprosto pohodička. Nedělejte paniku. 

Pravdou je, že tento zákon by měl stačit a elektronická evidence tržeb je tím pádem už zbytečná.

+1/0
18.5.2015 22:24

F29r20a55n50t25i25š19e13k 27L65i13m89p18a56u58c10h 2865483596774

To se teda moc nenadřeli, stavět domek 20 let, to je unikát.

0/0
18.5.2015 22:50

B43o79h98u53m34i92l 28T11r94o20c27h55t40a 2966796623594

Je to jen za tři roky zpětně, tak čtěte pěkně a nikoho neosočujte lépe čtěte, až bude socialismus, tak třeba od devadesátých let to nastaví kdo ví !!

0/0
19.5.2015 10:56
Foto

S77t43a52n58i41s57l82a51v 60T72e77s36a21ř 9347944282224

Proč je ta hranice nastavená na jednu krabici s vínem?

+7/0
18.5.2015 18:38
Foto

V50l48a21d12i26m31í96r 18V18o17l47k56o 6580212757949

Inu, nějaká jednotka to být musela.;-)

+2/0
18.5.2015 18:46

B49o19h15u17m28i12l 31T26r12o72c29h49t73a 2826856323364

Protože se to rýmuje !!

Jsi vinen, tady máš prokázanou vyšší škodu než je krabice s vínem, tak jsi vinen !! Jednotka je jednotná pro všechny ,, krabice s vínem " !!

0/0
19.5.2015 11:16
Foto

V28l55a40d51i56m60í21r 55V50o32l50k44o 6930122617119

Jako osvč R^ nekradu, doložím. Nemám účet na každý prd, ale jednotky miliónů nedoloží jen zločinec. To opravdu nelze nemít v účetnictví

 V každém normálním státě to funguje.

+4/0
18.5.2015 18:24

J40a70r24o89m21í93r 48K27r93á10l 4520129564439

Jako OSVČ nemusíte nic dokládat, protože podáváte daňové přiznání na všechny příjmy.  Takže není nejmenší důvod něco dokládat, vše FÚ má.

0/0
19.5.2015 6:59
Foto

V34l30a25d30i40m64í44r 53V92o58l93k61o 6760782807809

Např. Výhry do DP nespadají, ....teda ne, že bych vyhrál;-)

0/0
19.5.2015 18:25
Foto

P17e70t67r 48U42g22r70i41n 8245337176230

Jen další zbraň do rukou zavistivého ouředníčka ... I když ...

+1/−4
18.5.2015 18:13

P56a56v17e19l 97S17t97ř29í29b72r70n95ý 1653869779659

Bože, to bude udání....

+4/−2
18.5.2015 17:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.