Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy opět vybírají „hospodského“ pro jídelní vozy. Na šest let

Po necelých třech letech musí České dráhy znovu vybírat firmu, která poskytuje na palubách jejich vozů cateringové služby. Na rozdíl od současné smlouvy bude nový kontrakt delší. Dodavatel bude mít jistotu provozu šest let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i18r12o61s66l25a62v 93Z18i73k87m54u91n61d 7779213764483

Privatizace JLV byla ekonomický nesmysl. To se mohlo vymüslet jen ve vypatlaných makovicích různých teoretických ekonomů. Provozovat "hospodu na kolejích" se ziskem je nemožné.

Pořizovací cena "hospody na kolejích" je tak na úrovni 50 milionů korun, za to postavíte několik "hospod Na Růžku", kde se bude točit pivo jako křen a bude tam mnohem více míst ... teoreticky by kolejovou hospodu měla vlastnit společnost, která jí bude provozovat a platit dopravci za přepravu vozu (tedy energetická náročnost), podíl na poplatku za použití dopravní cesty ... nést náklady na údržbu ...

Praxe je ovšem jiná ... ono to ani jinak nejde ... totéž platí i o ubytovacích vozech ...

+1/−6
19.5.2015 15:46

A59l31a55n 62Ř85e18p11k15a 4415536

Ale ten provozovatel jídelních služeb ve vlacích si nekupuje své vagony, vozy patří stále snad dopravci takže proč takové velké náklady? 8-o

0/0
19.5.2015 21:42

R15a51d14e45k 88J15a32n61a67t92a 9785326344792

Náklady budou vždycky vyšší než v normální hospodě. Především kvůli omezenému počtu míst i prostoru v kuchyni, komplikované logistice, zaměstnanci stále na cestě, prostoje na konečných, atd.

A teď je to už jen o tom, zda je naše železnice+společnost v takovém stadiu, aby vlakem jezdili i lidi, pro které není mírně vyšší cena problém. Já třeba s menu za 139-149 Kč problém nemám, ale řada lidí vyžaduje "hotovku za 70".

+4/0
19.5.2015 22:47

J94a15n 88L75u55k44á58š 7207683353452

Kdyz provozoval jidelnaky na rychlicich Urblik, tak ho naopak CD pekne zdimali na poplatcich, az ho vystvali uplne, ale sve dcerine firme za tutez sluzbu plati.

+7/−2
19.5.2015 13:20

P46e20t95r 85Š55k98o79d16a 5607870764300

On si snad někdo myslí, že by to vyhrála jiná firma než JLV? :-)

Jen pro zajímavost... nějaká "chytrá hlava" v JLV zřejmě vydala nařízení, co má personál říkat do vlakového rozhlasu. Fakt šílený, jak z nějakého školení. A v angličtině a němčině stejně tak.

+2/−2
19.5.2015 11:53

V81í12t 87G25a87b16r54i85e91l 5384763406607

Co je na tom šíleného?

+1/0
19.5.2015 12:24

P38e15t10r 51Š77k58o16d55a 5357300784850

Šílený je ten text, který je jak vystřižený z nějaké příručky pro manažery. Zatímco ve vlaku DB normálně lidsky pozvou na jídlo do jídelního vozu - stručně a jasně, tak tady žbleptá naučený předepsaný text, který je pochopitelně a zbytečně 2x delší.

+2/−1
19.5.2015 14:01

R25a57d95e91k 75J35a98n88a53t10a 9985356614552

Taková nařízení, co se má hlásit, jsou všude, i v dálkových autobusech či letecké dopravě.

Jiná věc je jazyková úroveň. Ale to je samozřejmě obecný problém. Za tak málo peněz těžko seženete někoho, kdo umí srozumitelně mluit německy i anglicky. Alternativa je opakující se hlášení nechat namluvit profesionály a taky se to (třeba v Railjetu) používá.

+2/0
19.5.2015 13:48

P31e52t47r 39Š90k34o14d56a 5787680294770

Všude ne. Jak píšu výše, Němci to říkají normálně. O jazykovou úroveň nejde, to je v pohodě, na palici je samotný text.

+2/−2
19.5.2015 14:02

P54e87t34r 51B33e94z41s89t67a37r68o70s43t42i 2839636343381

Je zajimave, ze obcerstveni v EC a vys je porad na solidni urovni , minibary take,ale v rychlikach dodnes na minibarech operuje sebranka ozralu se sortimentem pochybne kvality, se divim, ze se napriklad z tech baget pecenych na letnim slunicku jeste dodnes nikdo neposvihnul... A toto nikomu nevadi... Napr u JLV na vse papir, DPH uctovane spravne dle zeme vyjezdu, vyplaty, diety s papirem, uctenka na kazdou objednavku... U R minibaru zamestanci bez papiru, penize kazdej den na ruku, sortiment z marketu,co je zrovna v akci, DPH se vubec neresi, uctenky se nevedou... A v tomto vsem snad ma prsty nejaky pan Korzelt z GR nebo aspon na nej se ten lump provozovatel vzdy odvolava...

+12/0
19.5.2015 10:06

P26e55t51r 77Š32k53o10d13a 5767410564330

To není ani tak zajímavé jako spíš logické ;-)

V EC se musí snažit a je tam pravděpodobnější větší tržba. To v R nehrozí.

+1/−1
19.5.2015 12:01

M32i90r44o95s66l79a21v 98H22r74u82š38k59a 1890625783115

Pokud o tom víte, proč si nestěžujete? Také jsem kdysi podával stížnost na jakéhosi chlápka v rychlíku z Brna do Svitav, že jeho chování nebylo dvakrát reprezentativní. A potom ještě jednou. Dráhy mi napsaly, že to budou řešit...nezbývá tedy než psát stížnosti...

+1/0
19.5.2015 12:02

P32e62t69r 24B93e14z93s49t38a42r81o73s10t51i 2419856903951

Reseno uz bylo mnohokrat, vzdy odpoved, ze se jedna o externiho dodavatele a ze to s nim proberou...

+1/0
19.5.2015 12:28

J22a47n 20J50e48m67e67l57k15a 1565390

:-) To je pravda s bagetou.. Té jsem zatím odolal vždy i přes velký hlad :-)

+2/0
19.5.2015 13:32

T13o49m 24J49u23r24e61č54k10a 6685302305125

No ČD naštěstí v nových rychlíkových soupravách InterPanter mají objednány automaty na nápoje a občerstvení, tak by ty minibary mohly z R postupně zmizet.

+3/0
19.5.2015 15:35

M62i84r71o69s78l91a19v 38Z18i57k75m87u15n20d 7259583724543

Tak si u té sebranky nic nekupujte ... já se na cestu vždy vybavím za zlomek ceny toho, za co je mi na zlomek toho co mám s sebou nabízeno ...

Tak proč účtenku nežádáte nebo nepodáte oznámení na příslušný státní orgán.

+2/0
19.5.2015 15:35

A46l36a90n 33Ř85e52p70k60a 4365906

Myslím, že snad nikdo nebude proti když zůstane u moci JLV :) Levnější jídlo stejně nebude a kvalitně umí vařit i JLV ;-)

+1/−5
19.5.2015 9:59

J72i75r43k66a 46N50o29v28á64k 6152725425859

proč by jídlo (a taky nápoje, ty především) nemohlo být levnější ?

+4/0
19.5.2015 10:04

A59l20a39n 85Ř41e64p47k73a 4485896

A bude pořád stejně kvalitní? Jančurův dortík za za devět káče do toho nepočítejte, to je buď podnákladová nebo maximálně jen nákladová cena. Soukromá firma musí generovat zisk, ne prodělávat;-) A ceny teplých jídel nemá ani Regiojet nižší než u JLV :)

+3/0
19.5.2015 16:24

V53a71c56l56a26v 58H79a46j92e48k 3486779819

Ono je to trochu složitější. Tím, že JLV dělají cattering i na mezinárodních vlacích, nemohou mít jiné ceny na vnitru a cizině. Byla by to diskriminace občanů cizích zemí v EU. A ceny tak kopírují ceny v rámci EU.

Jinak občerstvení prodávají i vlakušky na vybraných vlacích a za velice slušné ceny (např. káva za 10,-Kč, pivo kolem 20,-Kč)

+1/0
19.5.2015 20:19

A65l13a21n 71Ř52e78p17k52a 4365806

Ano, minibary od ČD mají skvělé ceny. Bohužel stále jezdí dost minibarů od JLV a tam jsou ceny šílené Rv ALe tak ty ČD minibary začaly teprve nedávno, tak snad brzy si je všechny vezme dopravce pod sebe :)

+1/0
19.5.2015 21:43

P31e28t89r 10N92e60c30h50a59n17i38c69k28ý 7563966578700

To si myslím, že by levnější být mohlo, ale asi už ne o moc. Hlavně by mohla být trochu rozmanitější nabídka. Spíš než velká jídla bych tam nabízel různé čerstvé sendviče, bagety, Croissanty, prostě svačiny na místo, ale čerstvě připravené.

+1/−1
19.5.2015 12:51

R18a88d23e61k 48J65a70n90a17t59a 9985436614752

On je trochu problém v tom, že v jídelním voze je málo míst. Takže nechat tam někoho sedět a ucucávat levné pivo či levnou bagetu, je neekonomické. Muselo by to být přes pult na odnos.

+2/0
19.5.2015 13:50

P46e73t63r 14N30e44c37h61a56n92i55c87k57ý 7403166958810

Však myslím pult a odnos. Stejně je to lepší i kvůli zavazadlům.

+1/−1
19.5.2015 13:54

M12a33t32ě19j 93V64o72n42d14ř37i60č37k88a 4384420988186

Od toho ale jídelní vůz není, kt tomu stačí ten minibar. Navíc větší jídla = větší byznys.

0/0
19.5.2015 16:36

F94r17a51n19t33i93š66e86k 53V85a98n91ě71k 1257134587287

Kdo jiný to vyhraje, než JLV.

+2/0
19.5.2015 9:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.