Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy opět vybírají „hospodského“ pro jídelní vozy. Na šest let

Po necelých třech letech musí České dráhy znovu vybírat firmu, která poskytuje na palubách jejich vozů cateringové služby. Na rozdíl od současné smlouvy bude nový kontrakt delší. Dodavatel bude mít jistotu provozu šest let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92i30r92o91s51l74a53v 51Z15i68k98m90u15n80d 7739853234483

Privatizace JLV byla ekonomický nesmysl. To se mohlo vymüslet jen ve vypatlaných makovicích různých teoretických ekonomů. Provozovat "hospodu na kolejích" se ziskem je nemožné.

Pořizovací cena "hospody na kolejích" je tak na úrovni 50 milionů korun, za to postavíte několik "hospod Na Růžku", kde se bude točit pivo jako křen a bude tam mnohem více míst ... teoreticky by kolejovou hospodu měla vlastnit společnost, která jí bude provozovat a platit dopravci za přepravu vozu (tedy energetická náročnost), podíl na poplatku za použití dopravní cesty ... nést náklady na údržbu ...

Praxe je ovšem jiná ... ono to ani jinak nejde ... totéž platí i o ubytovacích vozech ...

+1/−6
19.5.2015 15:46
Foto

A19l21a90n 74Ř38e92p43k41a 4365776

Ale ten provozovatel jídelních služeb ve vlacích si nekupuje své vagony, vozy patří stále snad dopravci takže proč takové velké náklady? 8-o

0/0
19.5.2015 21:42

R53a25d68e28k 76J52a66n35a38t82a 9785726614662

Náklady budou vždycky vyšší než v normální hospodě. Především kvůli omezenému počtu míst i prostoru v kuchyni, komplikované logistice, zaměstnanci stále na cestě, prostoje na konečných, atd.

A teď je to už jen o tom, zda je naše železnice+společnost v takovém stadiu, aby vlakem jezdili i lidi, pro které není mírně vyšší cena problém. Já třeba s menu za 139-149 Kč problém nemám, ale řada lidí vyžaduje "hotovku za 70".

+4/0
19.5.2015 22:47

J71a54n 48L38u33k12á13š 7607853253942

Kdyz provozoval jidelnaky na rychlicich Urblik, tak ho naopak CD pekne zdimali na poplatcich, az ho vystvali uplne, ale sve dcerine firme za tutez sluzbu plati.

+7/−2
19.5.2015 13:20

P69e25t81r 39Š27k62o58d41a 5227250364240

On si snad někdo myslí, že by to vyhrála jiná firma než JLV? :-)

Jen pro zajímavost... nějaká "chytrá hlava" v JLV zřejmě vydala nařízení, co má personál říkat do vlakového rozhlasu. Fakt šílený, jak z nějakého školení. A v angličtině a němčině stejně tak.

+2/−2
19.5.2015 11:53

V83í32t 85G14a31b29r87i20e36l 5424273236707

Co je na tom šíleného?

+1/0
19.5.2015 12:24

P30e87t91r 97Š54k51o22d17a 5427610564950

Šílený je ten text, který je jak vystřižený z nějaké příručky pro manažery. Zatímco ve vlaku DB normálně lidsky pozvou na jídlo do jídelního vozu - stručně a jasně, tak tady žbleptá naučený předepsaný text, který je pochopitelně a zbytečně 2x delší.

+2/−1
19.5.2015 14:01

R19a55d53e61k 19J13a35n59a39t22a 9235496784262

Taková nařízení, co se má hlásit, jsou všude, i v dálkových autobusech či letecké dopravě.

Jiná věc je jazyková úroveň. Ale to je samozřejmě obecný problém. Za tak málo peněz těžko seženete někoho, kdo umí srozumitelně mluit německy i anglicky. Alternativa je opakující se hlášení nechat namluvit profesionály a taky se to (třeba v Railjetu) používá.

+2/0
19.5.2015 13:48

P56e63t94r 16Š59k87o49d21a 5137910374520

Všude ne. Jak píšu výše, Němci to říkají normálně. O jazykovou úroveň nejde, to je v pohodě, na palici je samotný text.

+2/−2
19.5.2015 14:02

P29e26t81r 71B71e25z53s51t73a32r77o63s81t79i 2179196453701

Je zajimave, ze obcerstveni v EC a vys je porad na solidni urovni , minibary take,ale v rychlikach dodnes na minibarech operuje sebranka ozralu se sortimentem pochybne kvality, se divim, ze se napriklad z tech baget pecenych na letnim slunicku jeste dodnes nikdo neposvihnul... A toto nikomu nevadi... Napr u JLV na vse papir, DPH uctovane spravne dle zeme vyjezdu, vyplaty, diety s papirem, uctenka na kazdou objednavku... U R minibaru zamestanci bez papiru, penize kazdej den na ruku, sortiment z marketu,co je zrovna v akci, DPH se vubec neresi, uctenky se nevedou... A v tomto vsem snad ma prsty nejaky pan Korzelt z GR nebo aspon na nej se ten lump provozovatel vzdy odvolava...

+12/0
19.5.2015 10:06

P58e79t83r 14Š71k94o60d78a 5657500464310

To není ani tak zajímavé jako spíš logické ;-)

V EC se musí snažit a je tam pravděpodobnější větší tržba. To v R nehrozí.

+1/−1
19.5.2015 12:01

M16i41r57o27s75l81a39v 22H40r50u77š63k72a 1140885723385

Pokud o tom víte, proč si nestěžujete? Také jsem kdysi podával stížnost na jakéhosi chlápka v rychlíku z Brna do Svitav, že jeho chování nebylo dvakrát reprezentativní. A potom ještě jednou. Dráhy mi napsaly, že to budou řešit...nezbývá tedy než psát stížnosti...

+1/0
19.5.2015 12:02

P94e15t68r 13B93e56z66s92t49a42r76o98s75t63i 2739856333841

Reseno uz bylo mnohokrat, vzdy odpoved, ze se jedna o externiho dodavatele a ze to s nim proberou...

+1/0
19.5.2015 12:28

J56a57n 50J32e89m43e62l41k46a 1495420

:-) To je pravda s bagetou.. Té jsem zatím odolal vždy i přes velký hlad :-)

+2/0
19.5.2015 13:32

T36o18m 31J56u88r91e21č50k25a 6465372625705

No ČD naštěstí v nových rychlíkových soupravách InterPanter mají objednány automaty na nápoje a občerstvení, tak by ty minibary mohly z R postupně zmizet.

+3/0
19.5.2015 15:35

M19i88r88o79s62l50a11v 10Z97i27k65m86u80n47d 7649453234603

Tak si u té sebranky nic nekupujte ... já se na cestu vždy vybavím za zlomek ceny toho, za co je mi na zlomek toho co mám s sebou nabízeno ...

Tak proč účtenku nežádáte nebo nepodáte oznámení na příslušný státní orgán.

+2/0
19.5.2015 15:35
Foto

A92l34a56n 10Ř98e49p90k53a 4175846

Myslím, že snad nikdo nebude proti když zůstane u moci JLV :) Levnější jídlo stejně nebude a kvalitně umí vařit i JLV ;-)

+1/−5
19.5.2015 9:59

J92i21r44k41a 20N22o68v29á33k 6732515655859

proč by jídlo (a taky nápoje, ty především) nemohlo být levnější ?

+4/0
19.5.2015 10:04
Foto

A90l35a18n 33Ř38e32p15k39a 4135596

A bude pořád stejně kvalitní? Jančurův dortík za za devět káče do toho nepočítejte, to je buď podnákladová nebo maximálně jen nákladová cena. Soukromá firma musí generovat zisk, ne prodělávat;-) A ceny teplých jídel nemá ani Regiojet nižší než u JLV :)

+3/0
19.5.2015 16:24

V10a24c12l77a83v 41H87a80j23e59k 3566919229

Ono je to trochu složitější. Tím, že JLV dělají cattering i na mezinárodních vlacích, nemohou mít jiné ceny na vnitru a cizině. Byla by to diskriminace občanů cizích zemí v EU. A ceny tak kopírují ceny v rámci EU.

Jinak občerstvení prodávají i vlakušky na vybraných vlacích a za velice slušné ceny (např. káva za 10,-Kč, pivo kolem 20,-Kč)

+1/0
19.5.2015 20:19
Foto

A34l53a52n 49Ř37e51p76k93a 4365286

Ano, minibary od ČD mají skvělé ceny. Bohužel stále jezdí dost minibarů od JLV a tam jsou ceny šílené Rv ALe tak ty ČD minibary začaly teprve nedávno, tak snad brzy si je všechny vezme dopravce pod sebe :)

+1/0
19.5.2015 21:43

P81e89t24r 17N24e82c30h78a61n87i80c40k81ý 7193976668510

To si myslím, že by levnější být mohlo, ale asi už ne o moc. Hlavně by mohla být trochu rozmanitější nabídka. Spíš než velká jídla bych tam nabízel různé čerstvé sendviče, bagety, Croissanty, prostě svačiny na místo, ale čerstvě připravené.

+1/−1
19.5.2015 12:51

R49a41d62e84k 71J41a77n25a20t13a 9785616894742

On je trochu problém v tom, že v jídelním voze je málo míst. Takže nechat tam někoho sedět a ucucávat levné pivo či levnou bagetu, je neekonomické. Muselo by to být přes pult na odnos.

+2/0
19.5.2015 13:50

P17e33t30r 74N58e11c51h73a73n98i75c35k23ý 7593456718210

Však myslím pult a odnos. Stejně je to lepší i kvůli zavazadlům.

+1/−1
19.5.2015 13:54

M67a27t53ě19j 51V86o85n28d14ř51i74č45k66a 4204740828356

Od toho ale jídelní vůz není, kt tomu stačí ten minibar. Navíc větší jídla = větší byznys.

0/0
19.5.2015 16:36

F90r64a73n84t76i91š91e47k 89V88a21n72ě64k 1527124597667

Kdo jiný to vyhraje, než JLV.

+2/0
19.5.2015 9:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.