Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy opět vybírají „hospodského“ pro jídelní vozy. Na šest let

Po necelých třech letech musí České dráhy znovu vybírat firmu, která poskytuje na palubách jejich vozů cateringové služby. Na rozdíl od současné smlouvy bude nový kontrakt delší. Dodavatel bude mít jistotu provozu šest let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12i57r53o72s40l84a89v 31Z13i12k46m85u95n55d 7809613154603

Privatizace JLV byla ekonomický nesmysl. To se mohlo vymüslet jen ve vypatlaných makovicích různých teoretických ekonomů. Provozovat "hospodu na kolejích" se ziskem je nemožné.

Pořizovací cena "hospody na kolejích" je tak na úrovni 50 milionů korun, za to postavíte několik "hospod Na Růžku", kde se bude točit pivo jako křen a bude tam mnohem více míst ... teoreticky by kolejovou hospodu měla vlastnit společnost, která jí bude provozovat a platit dopravci za přepravu vozu (tedy energetická náročnost), podíl na poplatku za použití dopravní cesty ... nést náklady na údržbu ...

Praxe je ovšem jiná ... ono to ani jinak nejde ... totéž platí i o ubytovacích vozech ...

+1/−6
19.5.2015 15:46
Foto

A26l18a98n 17Ř37e51p29k94a 4585876

Ale ten provozovatel jídelních služeb ve vlacích si nekupuje své vagony, vozy patří stále snad dopravci takže proč takové velké náklady? 8-o

0/0
19.5.2015 21:42

R74a71d39e82k 91J30a28n40a49t72a 9615316474972

Náklady budou vždycky vyšší než v normální hospodě. Především kvůli omezenému počtu míst i prostoru v kuchyni, komplikované logistice, zaměstnanci stále na cestě, prostoje na konečných, atd.

A teď je to už jen o tom, zda je naše železnice+společnost v takovém stadiu, aby vlakem jezdili i lidi, pro které není mírně vyšší cena problém. Já třeba s menu za 139-149 Kč problém nemám, ale řada lidí vyžaduje "hotovku za 70".

+4/0
19.5.2015 22:47

J18a78n 69L43u44k19á34š 7837743573742

Kdyz provozoval jidelnaky na rychlicich Urblik, tak ho naopak CD pekne zdimali na poplatcich, az ho vystvali uplne, ale sve dcerine firme za tutez sluzbu plati.

+7/−2
19.5.2015 13:20

P95e89t93r 58Š46k45o87d64a 5947720254370

On si snad někdo myslí, že by to vyhrála jiná firma než JLV? :-)

Jen pro zajímavost... nějaká "chytrá hlava" v JLV zřejmě vydala nařízení, co má personál říkat do vlakového rozhlasu. Fakt šílený, jak z nějakého školení. A v angličtině a němčině stejně tak.

+2/−2
19.5.2015 11:53

V74í55t 23G62a60b43r73i21e52l 5564763696387

Co je na tom šíleného?

+1/0
19.5.2015 12:24

P42e49t35r 24Š52k64o47d55a 5177440544320

Šílený je ten text, který je jak vystřižený z nějaké příručky pro manažery. Zatímco ve vlaku DB normálně lidsky pozvou na jídlo do jídelního vozu - stručně a jasně, tak tady žbleptá naučený předepsaný text, který je pochopitelně a zbytečně 2x delší.

+2/−1
19.5.2015 14:01

R50a54d23e25k 85J58a42n23a16t53a 9165696634202

Taková nařízení, co se má hlásit, jsou všude, i v dálkových autobusech či letecké dopravě.

Jiná věc je jazyková úroveň. Ale to je samozřejmě obecný problém. Za tak málo peněz těžko seženete někoho, kdo umí srozumitelně mluit německy i anglicky. Alternativa je opakující se hlášení nechat namluvit profesionály a taky se to (třeba v Railjetu) používá.

+2/0
19.5.2015 13:48

P30e24t24r 11Š84k46o47d81a 5757160554250

Všude ne. Jak píšu výše, Němci to říkají normálně. O jazykovou úroveň nejde, to je v pohodě, na palici je samotný text.

+2/−2
19.5.2015 14:02

P68e57t71r 71B37e98z16s27t15a20r33o65s39t40i 2909206953281

Je zajimave, ze obcerstveni v EC a vys je porad na solidni urovni , minibary take,ale v rychlikach dodnes na minibarech operuje sebranka ozralu se sortimentem pochybne kvality, se divim, ze se napriklad z tech baget pecenych na letnim slunicku jeste dodnes nikdo neposvihnul... A toto nikomu nevadi... Napr u JLV na vse papir, DPH uctovane spravne dle zeme vyjezdu, vyplaty, diety s papirem, uctenka na kazdou objednavku... U R minibaru zamestanci bez papiru, penize kazdej den na ruku, sortiment z marketu,co je zrovna v akci, DPH se vubec neresi, uctenky se nevedou... A v tomto vsem snad ma prsty nejaky pan Korzelt z GR nebo aspon na nej se ten lump provozovatel vzdy odvolava...

+12/0
19.5.2015 10:06

P43e80t17r 82Š11k36o34d91a 5307530474140

To není ani tak zajímavé jako spíš logické ;-)

V EC se musí snažit a je tam pravděpodobnější větší tržba. To v R nehrozí.

+1/−1
19.5.2015 12:01

M17i41r48o78s13l27a53v 57H81r44u42š63k14a 1120195133775

Pokud o tom víte, proč si nestěžujete? Také jsem kdysi podával stížnost na jakéhosi chlápka v rychlíku z Brna do Svitav, že jeho chování nebylo dvakrát reprezentativní. A potom ještě jednou. Dráhy mi napsaly, že to budou řešit...nezbývá tedy než psát stížnosti...

+1/0
19.5.2015 12:02

P28e16t16r 89B64e19z36s80t87a50r88o69s10t74i 2249966613721

Reseno uz bylo mnohokrat, vzdy odpoved, ze se jedna o externiho dodavatele a ze to s nim proberou...

+1/0
19.5.2015 12:28

J28a58n 97J91e22m17e78l73k84a 1985720

:-) To je pravda s bagetou.. Té jsem zatím odolal vždy i přes velký hlad :-)

+2/0
19.5.2015 13:32

T49o47m 32J31u81r26e75č29k96a 6115512825685

No ČD naštěstí v nových rychlíkových soupravách InterPanter mají objednány automaty na nápoje a občerstvení, tak by ty minibary mohly z R postupně zmizet.

+3/0
19.5.2015 15:35

M76i45r65o17s91l73a41v 88Z88i15k57m39u58n68d 7189243774573

Tak si u té sebranky nic nekupujte ... já se na cestu vždy vybavím za zlomek ceny toho, za co je mi na zlomek toho co mám s sebou nabízeno ...

Tak proč účtenku nežádáte nebo nepodáte oznámení na příslušný státní orgán.

+2/0
19.5.2015 15:35
Foto

A40l61a95n 88Ř76e48p32k77a 4525416

Myslím, že snad nikdo nebude proti když zůstane u moci JLV :) Levnější jídlo stejně nebude a kvalitně umí vařit i JLV ;-)

+1/−5
19.5.2015 9:59

J80i85r53k30a 56N56o18v52á40k 6422185765169

proč by jídlo (a taky nápoje, ty především) nemohlo být levnější ?

+4/0
19.5.2015 10:04
Foto

A98l17a58n 42Ř26e34p85k26a 4595886

A bude pořád stejně kvalitní? Jančurův dortík za za devět káče do toho nepočítejte, to je buď podnákladová nebo maximálně jen nákladová cena. Soukromá firma musí generovat zisk, ne prodělávat;-) A ceny teplých jídel nemá ani Regiojet nižší než u JLV :)

+3/0
19.5.2015 16:24

V86a72c35l38a24v 48H76a40j52e50k 3636469569

Ono je to trochu složitější. Tím, že JLV dělají cattering i na mezinárodních vlacích, nemohou mít jiné ceny na vnitru a cizině. Byla by to diskriminace občanů cizích zemí v EU. A ceny tak kopírují ceny v rámci EU.

Jinak občerstvení prodávají i vlakušky na vybraných vlacích a za velice slušné ceny (např. káva za 10,-Kč, pivo kolem 20,-Kč)

+1/0
19.5.2015 20:19
Foto

A34l70a85n 37Ř21e61p15k35a 4265966

Ano, minibary od ČD mají skvělé ceny. Bohužel stále jezdí dost minibarů od JLV a tam jsou ceny šílené Rv ALe tak ty ČD minibary začaly teprve nedávno, tak snad brzy si je všechny vezme dopravce pod sebe :)

+1/0
19.5.2015 21:43

P52e29t81r 76N41e73c44h35a17n93i68c93k41ý 7693826818240

To si myslím, že by levnější být mohlo, ale asi už ne o moc. Hlavně by mohla být trochu rozmanitější nabídka. Spíš než velká jídla bych tam nabízel různé čerstvé sendviče, bagety, Croissanty, prostě svačiny na místo, ale čerstvě připravené.

+1/−1
19.5.2015 12:51

R25a93d41e46k 62J57a52n22a84t91a 9625106884472

On je trochu problém v tom, že v jídelním voze je málo míst. Takže nechat tam někoho sedět a ucucávat levné pivo či levnou bagetu, je neekonomické. Muselo by to být přes pult na odnos.

+2/0
19.5.2015 13:50

P36e80t47r 19N40e71c29h93a62n21i76c29k20ý 7493396128900

Však myslím pult a odnos. Stejně je to lepší i kvůli zavazadlům.

+1/−1
19.5.2015 13:54

M94a51t78ě33j 20V10o13n21d82ř29i29č87k61a 4584420538926

Od toho ale jídelní vůz není, kt tomu stačí ten minibar. Navíc větší jídla = větší byznys.

0/0
19.5.2015 16:36

F79r56a15n87t44i72š83e53k 74V47a82n50ě80k 1337114447627

Kdo jiný to vyhraje, než JLV.

+2/0
19.5.2015 9:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.