Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Životní pojistky se agentům vyplatí i po novele, řekla čtenářům expertka

Chystaná novela zákona sice omezí provize z uzavírání smluv o životním pojištění, i tak se však zprostředkovatelům vyplatí. V on-line chatu se čtenáři iDNES.cz to uvedla expertka na pojištění Kateřina Lhotská ze společnosti Ernst & Young. Podle ní klienty čeká kvůli změně zákona další „nálet“ prodejců, kteří se budou snažit současné smlouvy „přetočit“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S21t53a32n68i69s20l78a71v 48K87r39u72p34k34a 6633286197160

Pro běžného klienta stačí ošetřit ty nejdůležitější rizika v ŽP, zvlášť si tvořit rezervu a zvlášť na své cíle dle investičního horizontu. V dnešní době i ŽP má tzv. věrnostní bonusy apod. Ty pak použít na závěr jako položku na renty v penzi, nebo jinak.

Co se týče provizí je 200% poradci opravdu nesmysl.

0/0
23.5.2015 23:01
Foto

J65o23s19e39f 49V51o10t38í12p69k63a 4323893968372

Většina lidí ŽP vůbec nepotřebuje, stačí, když si místo toho vytvoří rezervy na nečekané vážnější události, které se mohou stát jednou za deset až třicet let. Co se týče hypoték a úmrtí živitele, je pro pozůstalé ekonomicky výhodnější nějaký čas vyžít z rezerv, přitom se domu s hypotékou zbavit a jít bydlet do paneláku.

0/0
21.5.2015 17:06

O72n16d90ř26e29j 41V79e36s66e84l43ý 7579447321989

No teorie hezká. Slušná rezerva je pro případ velkého průšvihu kolik? Milion? To nějakou dobu trvá vytvořit a většina lidí toho během života nedosáhne. 

A když už ji tedy mám, kde je uložena? Kdo ji bude spravovat v případě, že jsem třeba invalidní. Nebo ji máte na účtu a necháte rezervu znehodnotit???

To co píšete je nedomymyšlené. Za vhodné považuji kombinaci pojištení a tvorby rezerv. Takže většina lidí rizikové pojištění spíše potřebuje, než obráceně. Stojí to za debatu.

0/0
22.5.2015 13:28

R94o27m16a81n 89H18r21o54n39z22a 5396291686788

"Spoření" přes životní pojistku je pěkná hloupost. Pokud chci "spořit", tak čistě bez přívěsků. Možnosti existují a dobrý finanční poradce si je nenechá pro sebe.

+2/0
21.5.2015 8:38

M42i45c28h74a49l 44M37r35a55z13i25k 6487937774590

Je smutne, ze to musi regulovat zakon. Kdyby lide sli za skutecnym poradcem a ne za pojistovakem, tak by meli mnohem lepsi produkty. Provize neni ovlivnena ani zakazniky ani poradci - ale pojistovnami - oni sami nabizeji stale vice aby ziskali vetsi podil na prakticky naplnenem trhu. Ale proc ne, proc se neomezovat dalsim zakonem, jen doufam, ze brzo prijde - zakonem stanovene - ceny za pokryvace, vodoinstalatery, elektrikare a dalsi, at se to neplete, stanovme si zakonem vse a bude klid...

+2/−1
20.5.2015 21:44

P23e83t25r 94V53l34c40e33k 5942795315897

;-D  všichni se pasují za experty,  ale není to ani tolik pouze o odbornosti, ale o charakteru......

0/−1
20.5.2015 22:12

P26e81t14r 73M11e66j96z47l25í64k 8248974141330

Pojišťovací agent do domu - hůl do ruky

+2/−1
20.5.2015 19:50

P54e81t78r 55V43l15c95e15k 5452445795167

za přepážkou jsou ti samí, jen se tváří, že jsou jiní a vy tomu věříte....;-D

+1/−1
20.5.2015 22:13

S84t62a47n90i92s44l26a49v 57P14i64š85t42ě44k 1296768919255

Tohle je snad nejhorsi co si clovek muze od financnich poradcu poridit. 

Takovy kockopes.

+2/0
20.5.2015 19:23

L46a10d39i39s35l36a98v 49H96a52š43k81a 4763186671640

Když už životní pojištění tak s minimálním sporenim. Pak nemusíte litovat. Platite si jen tu službu a nic vic

+4/0
20.5.2015 15:27

J32a27k40u40b 11S76t17a20n88ě37k 8420306514781

Vůbec, buďto pojistku nebo spoření. Auto si také nekupujete kvůli poslechu rádia.

+3/−1
20.5.2015 17:33

R28a62d70i25m 66P86o89l47á62š17e61k 9676173269989

Neřekl bych, že prodejci tlačí pojišťovny do zvyšování provizí. Vidím to spíš naopak   Už nejméně 15 let je u nás trh s životním pojištěním naplněný. Kdo u nás životní pojistku chtěl, už ji dávno má a kdo nechtěl, pojišťováky vyhazuje a nic nekoupí. Jediný zdroj dalších životních pojistek jsou nyní lidi, jejichž životní situace se změnila tak, že nyní pojištění chtějí.

Třeba založili rodinu, narodilo se jim dítě.....

Jenže pojišťovny pořád chtějí u nás expandovat, každý rok navýšit svůj podíl na našem pojistném trhu o jednotky až desítky procent. Proto zvýšily provize, upravily smluvní podmínky pojistných smluv, hodnotící žebříčky prodejců  tak, aby pro prodejce jejich pojištění bylo výhodné místo hledání nových dosud nepojištěných klientů krást klienty od konkurence. Navést je na schůzce, že smlouva uzavřená u konkurence je nevhodná a špatná, že ji je třeba zrušit a novou uzavřít s jejich pojišťovnou.

10 - 20 let si takhle u nás pojišťovny navzájem kradou klienty, pojišťováci pracujou, provize se točí a klienti solí provize a smluvní pokuty za předčasné ukončení životního pojištění.  Přepojišťování je už potom jen "třešinka na dortu".

+3/−2
20.5.2015 14:36

J59a60k30u14b 64S36t61a21n69ě97k 8150686384621

Na to existuje velmi jednoduché řešení, které už aplikovali např. ve VB, provize od pojišťoven zakázat, poradce si platí klient sám. Z kvalitních zprostředkovatelů se stanou poradci a ti nekvalitní vyhynou.

+6/0
20.5.2015 14:42
Foto

D28a26v19i22d 63M31a90t13ě58j54ů 2965492647398

Stat uz zase po 25 letech urcuje vydelky soukromych subjektu. Welcome back, socialism! ;-(

0/−7
20.5.2015 14:03

J50a91k48u68b 54S52t81a20n43ě70k 8900576244961

A vidíte, jsou i státy, které socialismus ani nezažily a tyto praktiky, které dost vznešeně přirovnáváte k podnikají, zakazuji zcela.... Toto nemá se socialismem nebo kapitalismem nic společného, je to snaha, i když zde velmi malá, k omezení nepoctivého jednání.

+9/0
20.5.2015 14:24

P44e63t55r 27M90e41j92z78l98í48k 8898174861940

Ovšem kdyby pojišťovny nevnucovaly, zprostředkovatelé by nebrali. Chodit brečet ke státu, aby narovnal zákonem, co jsem vlastní chamtivostí pokřivil, mi připadá potom trochu chucpe

0/0
20.5.2015 20:10

M38a39r10t16i80n 64K70a14r68á63s76e88k 9928723738378

No stat se snazi neco malo delat s trhem totalne pokrivenym informacni asymetrii, ktery dospel do faze kdy klient plati plati penize, ze kterych nic nema, pojistovna je +- na nule a vse konci pojistovacich zprostredkovatelu....

0/0
20.5.2015 19:12

D11a30n 60M10a55c43h56o61l85d18a 8217592594542

no mam stejny problem. Starou životní kapitálovou pojistku, která se jeví dosti spatne oproti nabidce co jsem od zprostredkovatele dostal. S tim ze stara se zrusi, penize vyberou a zalozi nova vyhodnejsi, kde je mimojine pojiste urazu, pobytu v nemocnici, vazne nemoci atd. coz ve stare nebylo a za stejny mesicni poplatek. Tak nevim co s tim, jestli me zprostredkovatel bulikuje nebo zda je novy navrh opravdu lepsi (jevi se tak, ale nejsem odborník).

0/0
20.5.2015 13:56

R89a55d13i90m 13P56o74l61á28š23e90k 9626973849239

Prostudujte pořádně pojistné podmínky. Ve starých životních kapitálových pojistkách se třeba hradily úrazovky či úmrtí způsobené občanskými nepokoji. V nových životkách, už asi 10 - 15 let, jsou na toto výluky, takže v takovém případě nedostanete nic. Podobné to je co se týká třeba úrazů při sportování.... A každá výluka má ten vliv, že samotná pojistka je o něco levnější.

Nejsou to žádné čáry si to promyslet, pouze to znamená věnovat studiu každých pojistných podmínek nějakých pár hodin a pak to prostě porovnat.

Kromě toho životní pojistky staré cca 5 - 10 let a víc mívají nadstavené pevné pojistné, které vychází z rizika pojistné události v době, kdy jste pojistku uzavíral. Pokud jste tu pojistku uzavíral třeba ve 25 - 30 , kde je malé pojistné riziko třeba úmrtí na závažnou nemoc, a podržíte ji do věku 45 - 55 let, budete platit stále stejně málo. Zatímco někdo jiný, který tu pojistku uzavře ve věku třeba 50 let, bude za stejné riziko platit 20 - 50 x větší pojistné.

U dnešních životek to ale neplatí, protože ty už mají v tom systému zabudovanou průběžnou úpravu pojistného podle věku - jeho zvyšování.

Jinak je ještě rozdíl díky genderovému zásahu EU. Protože muži a ženy mají různé riziko pojistné události, měli muží životní pojištění dražší a ženy levnější. Ovšem toto byla podle Bruseli diskriminace pohlaví, takže nyní asi 3 roky platí za pojištění stejně muži i ženy. Starší pojistka než 3 - 4 roky tedy bude pro muže dražší a pro ženy levnější než úplně stejná současná.

Asi tak

0/0
20.5.2015 14:21

P32e77t26r 88M15e75j26z78l84í74k 8778384541710

Při založení "nové, výhodnější" každopádně budete platit dva roky pojistné do zprostředkovatelovy kapsy. Takže v prvé řadě je to výhodné pro zprostředkovatele. Dále pojišťovna nemá rozhodně důvod nabízet vám sama od sebe výhodnější pojištění a snižovat tak svoje zisky. Takže nějaký háček na velrybu tam asi bude.

0/0
20.5.2015 20:06

R34a12d84i94m 56Š14o26t43o13l26a 6692451968723

A vy chodíte pracovat zadarmo, pane Mejzlíku? Navíc ručíte svoují výplatou 2-3 a nově 5 let? Upřímně o tom pochybuju. Ono je jednoduchý nadávat na někoho že bere tolik a tolik. A nenechte se mýlit, že je jakákoliv pojišťovna nebo banka ta dobrá. pojišťovny tenhle systém zavedly a teď brečí, že je stojí moc peněz. Makléřské firmy, jejichž poradci si říkají "nezávislí" právě svým způsobem prodeje (struktura MLM, kdy je potřeba živit z jednoho obchodu X lidí nad sjednatelem) a nenažraností celý problém vytvořily. Pojišťovák, tedy obchoďák jedné pojišťovny, se musí chovat ke klientovi lépe, než finanční makléř, protože má mnohem omezenější nabídku služeb. Pokud klienta zklame, nemá mu už co nabídnout. Jděte si to nejdřív vyzkoušet, než začnete někoho soudit.

+1/0
21.5.2015 7:13

V84l47a37d29i65m98í86r 33R97o36z81e38h10n49a36l 5738340707106

38/2004 Sb. zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích 

§ 2 Činnosti vyloučené z působnosti zákona

       Tento zákon se nevztahuje na

2. nejedná se o pojistné smlouvy životních pojištění ani o pojištění odpovědnosti za škodu,

§ 21

 (1) Osoba provozující zprostředkovatelskou činnost v pojišťovnictví nebo činnost samostatného likvidátora pojistných událostí je povinna tuto svoji činnost vykonávat s odbornou péčí, chránit zájmy spotřebitele, zejména nesmí uvádět nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné nebo dvojsmyslné údaje a informace, anebo zamlčet údaje o charakteru a vlastnostech poskytovaných služeb.

   (3) Pojišťovací zprostředkovatel a samostatný likvidátor pojistných událostí odpovídá za škodu způsobenou při provozování své činnosti. Této odpovědnosti se zprostí, jestliže prokáže, že vzniku škody nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí, které na něm lze požadovat.

Vypustit §2 odst. 2 a ČNB odebírat subjektům povolení k činnosti

0/0
20.5.2015 12:00

K83a88r68e28l 38K95a98v27k75a 9729989547126

maji 200% provizi (dle rocniho pojisteni) ??? hezky ... 8-o

0/0
20.5.2015 11:59

V58l55a42d87i11m91í90r 26V51y68s12o97k71ý 8572762431155

tak málo to není, ale reálně z toho mají tak 100-130%

0/0
20.5.2015 12:28

J12i76ř42í 71Š71a12u84e62r 2471600460707

Reálně je tak 180%.

0/0
20.5.2015 12:45

J28a90n 81K97a91m97e52n76s69k92ý 7116543289946

chci upřesnit tyhle informace - pojišťovna vyplatí 100% někdy 200% dané zprostředkovatelské firmě, ale ten člověk (poradce), který to uzavře tolik nedostane (protože něco dostane manažer, něco manažer manažera...). Standardem v obchodních službách přímo konkrétních pojišťoven jsou provize max. okolo 10 - 80% (podle doby trvání, takže u krátkých smluv klidně dostanete jen 10%. Nechci obhajovat, ale pokud neděláte v práci prasárny ve styl ruším a zakládám nové a je mi jedno, že ten člověk tratí, tak neočekávejte horentní statisícové výplaty.

0/0
20.5.2015 13:09
Foto

S77t90a31n41i17s47l75a26v 34K75r56u38p64k53a 6803296867700

je to trochu víc, ale souhlasím, jste-li slušný a jde Vám o klienta víc než 130 v žádném případě nečekejte

0/0
23.5.2015 22:52
Foto

S49t17a68n10i95s32l36a42v 23K72r15u47p95k15a 6303656987840

tak vysokou provizi opravdu ve skutečnosti nemají

0/0
23.5.2015 22:51

R69a73d84i47m 61P92o17l51á77š40e72k 9526523579279

těch 180 - 200 % ročního pojistného je celková provize.

Tu si potom dělí, pokud se jedná o prodejde pracujícího přímo pro pojišťovnu , pojišťovna a prodejce.

Pokud prodejce prodává přes makléřskou firmu, dělí se tato provize na 3 díly. Část provize  inkasuje pojišťovna, část makléřská firma a část provize připadne  prodejci.

0/0
20.5.2015 14:24

P44e78t29r 65M37e82j61z40l20í25k 8498834211130

A kolik asi musí na jedné pojistce vydělat sama pojišťovna, zvláštní, že to nikoho nezajímá. 200% provize je pro ni jen plivnutím do jezera.

0/0
20.5.2015 20:13
Foto

M51i90r68e47k 60J62a86r85o79š 6432838628

A kdy (jestli vůbec) bude ustanovena povinnost poradce informovat klienta o konstrukci výpočtu odbytného při předčasném zrušení smlouvy? Aby se zabránilo tomu, že produkt životního pojištění bude prezentován jako "spoření".

+1/0
20.5.2015 11:24

J44i38ř28í 89Z44a41v42ř94e52l 4576124313295

Pane Jaroši, tato povinnost ustanovena není, ale každá poradenská společnost má nějaká vnitřní pravidla kontroly. Pokud je životí pojištění (nejpravděpodobněji investiční ŽP) konstruováno klientovi jako dlouhodobý způsob spoření, měl by správný poradce předložit klientovi i vývoj tohoto spoření s předpokládaným zhodnocením (ale samozřejmě ne nějaké šílené úroky jako 10% a více, spíše střízlivých 4-6% ročně),s vývojem investice a částkou odbytného, které by klient obdržel při zrušení smlouvy. Toto by měl klient odsouhlasit a podepsat a nechat si u sebe, stejně tak jednu kopii by měl odevzdat poradce na centrálu své společnosti. Pokud ne, pak by smlouva neměla vůber projít kontrolou a měla by být poradci vrácena k doplnění o výše uvedené. I tak si může klient ověřit kvalitu poradce resp. poradenské společnosti.

+2/0
20.5.2015 12:09
Foto

M64i14r45e12k 84J30a81r91o12š 6932298688

Děkuji, pane Zavřele, za Vaši odpověď. Otázku jsem vznesl proto, že jsem před časem pracoval v jedné pojišťovně v týmu pro řešení stížností. A právě otázky odbytného a jejich výpočtu tvořily podstatnou část naší "agendy". Dalším velmi rozšířeným problémem byla změna poradců - klienti často požadovali změnu poradce. Případy, kdy klient například z Chebu měl poradce ze Znojma (přiznávám, teď to trochu přeháním) nebyly úplně vzácné. Podle mého názoru nejhorší na výpočtu odbytného byla skutečnost, že se klienti setkali s tím, že něco "nesedí" až ve chvíli, kdy se rozhodli pro předčasné zrušení smlouvy. Máte pravdu v tom, že otázka dodání všech potřebných informací je především věcí cti a etiky jak porace, tak i vlastní společnosti.

+1/0
20.5.2015 12:17

R10a60d87i78m 83P26o41l78á57š48e77k 9776753859309

Pokud se jedná o investiční životní pojištění, tak je jakýkoliv výhled dopředu hádání z křišťálové koule. Pojišťovna za vývoj investice vůbec neručí a uváděný přírůstek je jen jakýsi odhad, že to tak může být. Může nastat konjunktura a potom hlavně rizikovější produkty toho fondu, třeba akcie, budou stoupat tempem 15 % ročně stejně tak jako může nastat krize, akcie spadnou a klient bude ztrácet.

Starší kapitálové pojištění bylo v tom směru mnohem větší jistota, protože nárůst té investice byl uváděn natvrdo ve smlouvě a pojišťovna byla povinna ten nárůst investice vyplatit. I kdyby byla zrovna krize a hodnota té investice spadal hluboko pod 100 %.

0/0
20.5.2015 14:47

J93i75ř70í 18Z95a25v89ř57e41l 4676304743975

Ano máte pravdu pane Polášku. Ale to je věštění z křišťálové koule u jakékoli investice ať už pravidelné či jednorázové, pokud se přímo nejedná o termínovaný vklad, či nějaký garantovaný fond. Nicméně toto riziko je částečně ošetřeno povinností každého poradce vyplnit s klientem invetiční dotazník a z něho zjistit jeho rizokový profil. Pak se nemůže stát, že konzervativní klient bude investovat do akcií a naopak klient dynamický do fondů peněžního trhu. I tak by ale měl poradce upozornit klienta na rizika spojená s investováním. I když u pravidelné investice je toto riziko sníženo díky tzv. průměrování - jednou nakoupím akcie za draho (když jsou nahoře), jindy za levno (když je krize a akcie spadnou).

0/0
21.5.2015 12:08

P80e76t24r 55V36l87c50e22k 5722935905687

A co s klienty,  kteří chtějí vybrat peníze z pojistky, pojistku budou chtít zrušit a založí si místo ní nějakou levnější a hlavně pouze na úraz?  Když mu poradce vyhoví, bude za to potrestán?? 8-o

0/0
20.5.2015 11:17

J32i47ř13í 33Š34a86u62e16r 2511160150807

Pane Vlček, říkáte potrestán? Když podle toho nového návrhu dostane minimálně roční pojistné toho klienta + něco navíc? Takže při pojistném 1000 Kč měsíčně, dostane za dvě schůzky 12000 Kč. Tomu říkáte potrestat? :D A naopak klient oproti dnešku dostane výrazně vyšší částku na odkupném. Jasně a teď nám, pane Vlček, napište ještě tu pohádku o Karlulce. ;-D

0/0
20.5.2015 12:50

P98e52t97r 91V64l72c88e35k 5832735585827

vy tomu vůbec nerozumíte.....pokud klient jedné pojišťovny jedno pojistku zruší a u té samé sjedná novou, nedostane nic.....navíc i těch 12000 Kč je často omílaná chiméra....to by snad platí u některých velmi výkonných zprostředkovatelů a pojistka by musela být sjednána min. na 30 let......navíc se jedná o tzv. superhrubou mzdu, ono sjednat takovou pojistku se nepodaří sjednat každý týden.....

0/0
20.5.2015 16:18

R50a96d10i61m 39Š92o16t35o58l45a 6122331318353

Mícháte úrazovku s investičkem. Provize jsou u obou produktů naprosto odlišné. Proč si myslíte, že se protáčí pouze smlouvy se spořením? A proč makléři zavedli úrazovky investičkem? ;-D

0/0
21.5.2015 7:19

G92u63s96t50a21v 27S69o71j49k30a 1168503685744

Nejhorší pojišťovací produkt - životní pojištění.

+1/−7
20.5.2015 11:14

D12a36d94a43k 21P28e58t75r 7131220194508

Pokud se vám nic nestane, pak ano.

+1/0
20.5.2015 12:20

K54a75r86e92l 27S48v55o62b49o67d10a 9899204603426

Nesouhlasím. Pokud byste napsal nejhorší spořící produkt, tak bych to bral.

+6/0
20.5.2015 13:06

E39d78a 40D88r89á72b98e83k 7889702983967

Partners;-D

+3/0
20.5.2015 11:14

P35e90t81r 44B48e73z17s15t60a30r94o54s29t56i 2509356553721

Nahodou, pokud si s Partners neuzavrete IZP na 1000 Kc mesicne s rizikama za par korun, nebudete mit jedinecnou sanci zhodnocovat Vase finance 8% rocne....;-D

0/0
20.5.2015 12:56

M55a74r21t38i48n 24V70o82l40f 8201646843

Postupem času jsem dospěl k následujícímu poznání: Poslat všechny pojišťováky do hajzlu........

+11/−2
20.5.2015 11:08

K24a93r43e59l 83K62a52v41k18a 9189749227676

člověk by se měl pojistit na některá rizika .... . Uraz a pod., jde spise o to nepodepsat to prvnimu agentovi s teplou vodou, co zazvoni u dveri ... .

0/0
20.5.2015 12:17

M31a73r79t68i94n 27V79o36l47f 8451536333

To bych si teoreticky zvládl vyřídit sám.....

0/0
20.5.2015 12:48

M78i26c69h16a98l 59N45o31v29á19k 6392685148626

nepodepsat žádnému agentovi nic a spořit jinak, pojišťovnictví a bankovnictví největší zloději už od 1. republiky!;-)

0/0
20.5.2015 15:08

S17t74a71n20i13s43l13a29v 72P11i13š60t66ě40k 1946898969235

Pojistovny rad nemam, ale neni rozumne se nejak nejistit. Pokud vam treba vyhori dum, tak je clovek rad, ze byl pojisteny a dostane nejake penize. Kolik a jestli vubec, tak to uz zalezi jak dobrou pojistku mel. Ale vetsinou to je lepsi jak nebyt pojisten. Proste je to byznys.

+2/0
20.5.2015 19:47

M16i21c48h19a28l 61S91e48m68r22á18d 3852516597589

Mám jen jeden dotaz... Pamatuje si někdo předpověď Partners, která vyšla nebo nebyla účelová?

+2/0
20.5.2015 11:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.