Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Životní pojistky se agentům vyplatí i po novele, řekla čtenářům expertka

Chystaná novela zákona sice omezí provize z uzavírání smluv o životním pojištění, i tak se však zprostředkovatelům vyplatí. V on-line chatu se čtenáři iDNES.cz to uvedla expertka na pojištění Kateřina Lhotská ze společnosti Ernst & Young. Podle ní klienty čeká kvůli změně zákona další „nálet“ prodejců, kteří se budou snažit současné smlouvy „přetočit“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S78t37a45n10i45s79l73a93v 93K45r65u84p28k21a 6623876377230

Pro běžného klienta stačí ošetřit ty nejdůležitější rizika v ŽP, zvlášť si tvořit rezervu a zvlášť na své cíle dle investičního horizontu. V dnešní době i ŽP má tzv. věrnostní bonusy apod. Ty pak použít na závěr jako položku na renty v penzi, nebo jinak.

Co se týče provizí je 200% poradci opravdu nesmysl.

0/0
23.5.2015 23:01

J19o17s20e86f 95V96o68t82í69p46k87a 4843243798412

Většina lidí ŽP vůbec nepotřebuje, stačí, když si místo toho vytvoří rezervy na nečekané vážnější události, které se mohou stát jednou za deset až třicet let. Co se týče hypoték a úmrtí živitele, je pro pozůstalé ekonomicky výhodnější nějaký čas vyžít z rezerv, přitom se domu s hypotékou zbavit a jít bydlet do paneláku.

0/0
21.5.2015 17:06

O23n64d23ř66e95j 40V56e33s26e63l29ý 7719657361159

No teorie hezká. Slušná rezerva je pro případ velkého průšvihu kolik? Milion? To nějakou dobu trvá vytvořit a většina lidí toho během života nedosáhne. 

A když už ji tedy mám, kde je uložena? Kdo ji bude spravovat v případě, že jsem třeba invalidní. Nebo ji máte na účtu a necháte rezervu znehodnotit???

To co píšete je nedomymyšlené. Za vhodné považuji kombinaci pojištení a tvorby rezerv. Takže většina lidí rizikové pojištění spíše potřebuje, než obráceně. Stojí to za debatu.

0/0
22.5.2015 13:28

R43o25m64a76n 31H49r54o64n27z37a 5896581836768

"Spoření" přes životní pojistku je pěkná hloupost. Pokud chci "spořit", tak čistě bez přívěsků. Možnosti existují a dobrý finanční poradce si je nenechá pro sebe.

+2/0
21.5.2015 8:38

M34i20c75h28a96l 43M96r82a56z23i58k 6947497234550

Je smutne, ze to musi regulovat zakon. Kdyby lide sli za skutecnym poradcem a ne za pojistovakem, tak by meli mnohem lepsi produkty. Provize neni ovlivnena ani zakazniky ani poradci - ale pojistovnami - oni sami nabizeji stale vice aby ziskali vetsi podil na prakticky naplnenem trhu. Ale proc ne, proc se neomezovat dalsim zakonem, jen doufam, ze brzo prijde - zakonem stanovene - ceny za pokryvace, vodoinstalatery, elektrikare a dalsi, at se to neplete, stanovme si zakonem vse a bude klid...

+2/−1
20.5.2015 21:44

P48e72t52r 29V49l74c31e57k 5192455265577

;-D  všichni se pasují za experty,  ale není to ani tolik pouze o odbornosti, ale o charakteru......

0/−1
20.5.2015 22:12

P86e91t27r 50M75e38j95z35l14í44k 8938404261390

Pojišťovací agent do domu - hůl do ruky

+2/−1
20.5.2015 19:50

P25e27t31r 78V47l92c41e15k 5322865755137

za přepážkou jsou ti samí, jen se tváří, že jsou jiní a vy tomu věříte....;-D

+1/−1
20.5.2015 22:13

S44t13a81n89i35s53l74a84v 87P47i40š64t70ě12k 1326728789195

Tohle je snad nejhorsi co si clovek muze od financnich poradcu poridit. 

Takovy kockopes.

+2/0
20.5.2015 19:23

L76a27d25i14s79l89a41v 78H30a97š36k17a 4543346191700

Když už životní pojištění tak s minimálním sporenim. Pak nemusíte litovat. Platite si jen tu službu a nic vic

+4/0
20.5.2015 15:27

J16a18k58u11b 10S90t58a35n13ě70k 8520466904981

Vůbec, buďto pojistku nebo spoření. Auto si také nekupujete kvůli poslechu rádia.

+3/−1
20.5.2015 17:33

R62a75d43i29m 64P13o33l35á35š64e74k 9316723849539

Neřekl bych, že prodejci tlačí pojišťovny do zvyšování provizí. Vidím to spíš naopak   Už nejméně 15 let je u nás trh s životním pojištěním naplněný. Kdo u nás životní pojistku chtěl, už ji dávno má a kdo nechtěl, pojišťováky vyhazuje a nic nekoupí. Jediný zdroj dalších životních pojistek jsou nyní lidi, jejichž životní situace se změnila tak, že nyní pojištění chtějí.

Třeba založili rodinu, narodilo se jim dítě.....

Jenže pojišťovny pořád chtějí u nás expandovat, každý rok navýšit svůj podíl na našem pojistném trhu o jednotky až desítky procent. Proto zvýšily provize, upravily smluvní podmínky pojistných smluv, hodnotící žebříčky prodejců  tak, aby pro prodejce jejich pojištění bylo výhodné místo hledání nových dosud nepojištěných klientů krást klienty od konkurence. Navést je na schůzce, že smlouva uzavřená u konkurence je nevhodná a špatná, že ji je třeba zrušit a novou uzavřít s jejich pojišťovnou.

10 - 20 let si takhle u nás pojišťovny navzájem kradou klienty, pojišťováci pracujou, provize se točí a klienti solí provize a smluvní pokuty za předčasné ukončení životního pojištění.  Přepojišťování je už potom jen "třešinka na dortu".

+3/−2
20.5.2015 14:36

J18a27k41u38b 62S57t97a62n18ě12k 8680676244141

Na to existuje velmi jednoduché řešení, které už aplikovali např. ve VB, provize od pojišťoven zakázat, poradce si platí klient sám. Z kvalitních zprostředkovatelů se stanou poradci a ti nekvalitní vyhynou.

+6/0
20.5.2015 14:42

D88a41v16i75d 58M54a89t26ě55j71ů 2425362867538

Stat uz zase po 25 letech urcuje vydelky soukromych subjektu. Welcome back, socialism! ;-(

0/−7
20.5.2015 14:03

J55a77k73u64b 93S59t81a97n67ě91k 8810816304471

A vidíte, jsou i státy, které socialismus ani nezažily a tyto praktiky, které dost vznešeně přirovnáváte k podnikají, zakazuji zcela.... Toto nemá se socialismem nebo kapitalismem nic společného, je to snaha, i když zde velmi malá, k omezení nepoctivého jednání.

+9/0
20.5.2015 14:24

P79e70t66r 50M24e32j66z95l60í26k 8838534471420

Ovšem kdyby pojišťovny nevnucovaly, zprostředkovatelé by nebrali. Chodit brečet ke státu, aby narovnal zákonem, co jsem vlastní chamtivostí pokřivil, mi připadá potom trochu chucpe

0/0
20.5.2015 20:10

M67a85r47t46i12n 35K29a81r24á24s22e45k 9398333468558

No stat se snazi neco malo delat s trhem totalne pokrivenym informacni asymetrii, ktery dospel do faze kdy klient plati plati penize, ze kterych nic nema, pojistovna je +- na nule a vse konci pojistovacich zprostredkovatelu....

0/0
20.5.2015 19:12

D92a60n 86M96a43c72h51o94l55d26a 8867152624512

no mam stejny problem. Starou životní kapitálovou pojistku, která se jeví dosti spatne oproti nabidce co jsem od zprostredkovatele dostal. S tim ze stara se zrusi, penize vyberou a zalozi nova vyhodnejsi, kde je mimojine pojiste urazu, pobytu v nemocnici, vazne nemoci atd. coz ve stare nebylo a za stejny mesicni poplatek. Tak nevim co s tim, jestli me zprostredkovatel bulikuje nebo zda je novy navrh opravdu lepsi (jevi se tak, ale nejsem odborník).

0/0
20.5.2015 13:56

R96a96d98i64m 24P24o54l49á23š43e10k 9436683409309

Prostudujte pořádně pojistné podmínky. Ve starých životních kapitálových pojistkách se třeba hradily úrazovky či úmrtí způsobené občanskými nepokoji. V nových životkách, už asi 10 - 15 let, jsou na toto výluky, takže v takovém případě nedostanete nic. Podobné to je co se týká třeba úrazů při sportování.... A každá výluka má ten vliv, že samotná pojistka je o něco levnější.

Nejsou to žádné čáry si to promyslet, pouze to znamená věnovat studiu každých pojistných podmínek nějakých pár hodin a pak to prostě porovnat.

Kromě toho životní pojistky staré cca 5 - 10 let a víc mívají nadstavené pevné pojistné, které vychází z rizika pojistné události v době, kdy jste pojistku uzavíral. Pokud jste tu pojistku uzavíral třeba ve 25 - 30 , kde je malé pojistné riziko třeba úmrtí na závažnou nemoc, a podržíte ji do věku 45 - 55 let, budete platit stále stejně málo. Zatímco někdo jiný, který tu pojistku uzavře ve věku třeba 50 let, bude za stejné riziko platit 20 - 50 x větší pojistné.

U dnešních životek to ale neplatí, protože ty už mají v tom systému zabudovanou průběžnou úpravu pojistného podle věku - jeho zvyšování.

Jinak je ještě rozdíl díky genderovému zásahu EU. Protože muži a ženy mají různé riziko pojistné události, měli muží životní pojištění dražší a ženy levnější. Ovšem toto byla podle Bruseli diskriminace pohlaví, takže nyní asi 3 roky platí za pojištění stejně muži i ženy. Starší pojistka než 3 - 4 roky tedy bude pro muže dražší a pro ženy levnější než úplně stejná současná.

Asi tak

0/0
20.5.2015 14:21

P42e17t52r 83M24e86j59z16l91í48k 8178984501120

Při založení "nové, výhodnější" každopádně budete platit dva roky pojistné do zprostředkovatelovy kapsy. Takže v prvé řadě je to výhodné pro zprostředkovatele. Dále pojišťovna nemá rozhodně důvod nabízet vám sama od sebe výhodnější pojištění a snižovat tak svoje zisky. Takže nějaký háček na velrybu tam asi bude.

0/0
20.5.2015 20:06

R34a35d97i37m 17Š81o87t36o48l55a 6382451728523

A vy chodíte pracovat zadarmo, pane Mejzlíku? Navíc ručíte svoují výplatou 2-3 a nově 5 let? Upřímně o tom pochybuju. Ono je jednoduchý nadávat na někoho že bere tolik a tolik. A nenechte se mýlit, že je jakákoliv pojišťovna nebo banka ta dobrá. pojišťovny tenhle systém zavedly a teď brečí, že je stojí moc peněz. Makléřské firmy, jejichž poradci si říkají "nezávislí" právě svým způsobem prodeje (struktura MLM, kdy je potřeba živit z jednoho obchodu X lidí nad sjednatelem) a nenažraností celý problém vytvořily. Pojišťovák, tedy obchoďák jedné pojišťovny, se musí chovat ke klientovi lépe, než finanční makléř, protože má mnohem omezenější nabídku služeb. Pokud klienta zklame, nemá mu už co nabídnout. Jděte si to nejdřív vyzkoušet, než začnete někoho soudit.

+1/0
21.5.2015 7:13

V40l39a55d95i16m18í24r 76R41o98z33e66h45n20a70l 5358960187786

38/2004 Sb. zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích 

§ 2 Činnosti vyloučené z působnosti zákona

       Tento zákon se nevztahuje na

2. nejedná se o pojistné smlouvy životních pojištění ani o pojištění odpovědnosti za škodu,

§ 21

 (1) Osoba provozující zprostředkovatelskou činnost v pojišťovnictví nebo činnost samostatného likvidátora pojistných událostí je povinna tuto svoji činnost vykonávat s odbornou péčí, chránit zájmy spotřebitele, zejména nesmí uvádět nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné nebo dvojsmyslné údaje a informace, anebo zamlčet údaje o charakteru a vlastnostech poskytovaných služeb.

   (3) Pojišťovací zprostředkovatel a samostatný likvidátor pojistných událostí odpovídá za škodu způsobenou při provozování své činnosti. Této odpovědnosti se zprostí, jestliže prokáže, že vzniku škody nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí, které na něm lze požadovat.

Vypustit §2 odst. 2 a ČNB odebírat subjektům povolení k činnosti

0/0
20.5.2015 12:00

K75a39r22e51l 81K32a61v53k80a 9369709597816

maji 200% provizi (dle rocniho pojisteni) ??? hezky ... 8-o

0/0
20.5.2015 11:59

V64l89a91d52i72m45í81r 26V98y87s24o35k40ý 8452522781395

tak málo to není, ale reálně z toho mají tak 100-130%

0/0
20.5.2015 12:28

J50i25ř90í 44Š18a61u31e59r 2781650920667

Reálně je tak 180%.

0/0
20.5.2015 12:45

J42a53n 79K55a52m40e74n59s88k69ý 7166253369126

chci upřesnit tyhle informace - pojišťovna vyplatí 100% někdy 200% dané zprostředkovatelské firmě, ale ten člověk (poradce), který to uzavře tolik nedostane (protože něco dostane manažer, něco manažer manažera...). Standardem v obchodních službách přímo konkrétních pojišťoven jsou provize max. okolo 10 - 80% (podle doby trvání, takže u krátkých smluv klidně dostanete jen 10%. Nechci obhajovat, ale pokud neděláte v práci prasárny ve styl ruším a zakládám nové a je mi jedno, že ten člověk tratí, tak neočekávejte horentní statisícové výplaty.

0/0
20.5.2015 13:09
Foto

S93t40a34n81i44s46l27a49v 89K27r80u51p24k73a 6113176647820

je to trochu víc, ale souhlasím, jste-li slušný a jde Vám o klienta víc než 130 v žádném případě nečekejte

0/0
23.5.2015 22:52
Foto

S59t66a30n31i30s67l97a90v 72K33r86u19p50k40a 6553476547150

tak vysokou provizi opravdu ve skutečnosti nemají

0/0
23.5.2015 22:51

R33a76d71i62m 42P60o19l42á37š12e49k 9566773469549

těch 180 - 200 % ročního pojistného je celková provize.

Tu si potom dělí, pokud se jedná o prodejde pracujícího přímo pro pojišťovnu , pojišťovna a prodejce.

Pokud prodejce prodává přes makléřskou firmu, dělí se tato provize na 3 díly. Část provize  inkasuje pojišťovna, část makléřská firma a část provize připadne  prodejci.

0/0
20.5.2015 14:24

P41e23t28r 47M20e79j66z61l23í26k 8588514981540

A kolik asi musí na jedné pojistce vydělat sama pojišťovna, zvláštní, že to nikoho nezajímá. 200% provize je pro ni jen plivnutím do jezera.

0/0
20.5.2015 20:13
Foto

M57i63r14e33k 70J61a26r37o53š 6422528598

A kdy (jestli vůbec) bude ustanovena povinnost poradce informovat klienta o konstrukci výpočtu odbytného při předčasném zrušení smlouvy? Aby se zabránilo tomu, že produkt životního pojištění bude prezentován jako "spoření".

+1/0
20.5.2015 11:24

J66i35ř46í 80Z39a94v84ř69e92l 4626194913235

Pane Jaroši, tato povinnost ustanovena není, ale každá poradenská společnost má nějaká vnitřní pravidla kontroly. Pokud je životí pojištění (nejpravděpodobněji investiční ŽP) konstruováno klientovi jako dlouhodobý způsob spoření, měl by správný poradce předložit klientovi i vývoj tohoto spoření s předpokládaným zhodnocením (ale samozřejmě ne nějaké šílené úroky jako 10% a více, spíše střízlivých 4-6% ročně),s vývojem investice a částkou odbytného, které by klient obdržel při zrušení smlouvy. Toto by měl klient odsouhlasit a podepsat a nechat si u sebe, stejně tak jednu kopii by měl odevzdat poradce na centrálu své společnosti. Pokud ne, pak by smlouva neměla vůber projít kontrolou a měla by být poradci vrácena k doplnění o výše uvedené. I tak si může klient ověřit kvalitu poradce resp. poradenské společnosti.

+2/0
20.5.2015 12:09
Foto

M91i14r38e60k 82J74a98r94o25š 6772598498

Děkuji, pane Zavřele, za Vaši odpověď. Otázku jsem vznesl proto, že jsem před časem pracoval v jedné pojišťovně v týmu pro řešení stížností. A právě otázky odbytného a jejich výpočtu tvořily podstatnou část naší "agendy". Dalším velmi rozšířeným problémem byla změna poradců - klienti často požadovali změnu poradce. Případy, kdy klient například z Chebu měl poradce ze Znojma (přiznávám, teď to trochu přeháním) nebyly úplně vzácné. Podle mého názoru nejhorší na výpočtu odbytného byla skutečnost, že se klienti setkali s tím, že něco "nesedí" až ve chvíli, kdy se rozhodli pro předčasné zrušení smlouvy. Máte pravdu v tom, že otázka dodání všech potřebných informací je především věcí cti a etiky jak porace, tak i vlastní společnosti.

+1/0
20.5.2015 12:17

R12a30d81i50m 18P52o66l30á82š35e33k 9186633599339

Pokud se jedná o investiční životní pojištění, tak je jakýkoliv výhled dopředu hádání z křišťálové koule. Pojišťovna za vývoj investice vůbec neručí a uváděný přírůstek je jen jakýsi odhad, že to tak může být. Může nastat konjunktura a potom hlavně rizikovější produkty toho fondu, třeba akcie, budou stoupat tempem 15 % ročně stejně tak jako může nastat krize, akcie spadnou a klient bude ztrácet.

Starší kapitálové pojištění bylo v tom směru mnohem větší jistota, protože nárůst té investice byl uváděn natvrdo ve smlouvě a pojišťovna byla povinna ten nárůst investice vyplatit. I kdyby byla zrovna krize a hodnota té investice spadal hluboko pod 100 %.

0/0
20.5.2015 14:47

J15i27ř24í 61Z78a44v39ř18e52l 4336244613385

Ano máte pravdu pane Polášku. Ale to je věštění z křišťálové koule u jakékoli investice ať už pravidelné či jednorázové, pokud se přímo nejedná o termínovaný vklad, či nějaký garantovaný fond. Nicméně toto riziko je částečně ošetřeno povinností každého poradce vyplnit s klientem invetiční dotazník a z něho zjistit jeho rizokový profil. Pak se nemůže stát, že konzervativní klient bude investovat do akcií a naopak klient dynamický do fondů peněžního trhu. I tak by ale měl poradce upozornit klienta na rizika spojená s investováním. I když u pravidelné investice je toto riziko sníženo díky tzv. průměrování - jednou nakoupím akcie za draho (když jsou nahoře), jindy za levno (když je krize a akcie spadnou).

0/0
21.5.2015 12:08

P24e97t83r 60V47l84c23e27k 5352295905417

A co s klienty,  kteří chtějí vybrat peníze z pojistky, pojistku budou chtít zrušit a založí si místo ní nějakou levnější a hlavně pouze na úraz?  Když mu poradce vyhoví, bude za to potrestán?? 8-o

0/0
20.5.2015 11:17

J36i51ř14í 48Š47a17u77e56r 2501900410657

Pane Vlček, říkáte potrestán? Když podle toho nového návrhu dostane minimálně roční pojistné toho klienta + něco navíc? Takže při pojistném 1000 Kč měsíčně, dostane za dvě schůzky 12000 Kč. Tomu říkáte potrestat? :D A naopak klient oproti dnešku dostane výrazně vyšší částku na odkupném. Jasně a teď nám, pane Vlček, napište ještě tu pohádku o Karlulce. ;-D

0/0
20.5.2015 12:50

P53e54t32r 87V67l13c15e77k 5442245965677

vy tomu vůbec nerozumíte.....pokud klient jedné pojišťovny jedno pojistku zruší a u té samé sjedná novou, nedostane nic.....navíc i těch 12000 Kč je často omílaná chiméra....to by snad platí u některých velmi výkonných zprostředkovatelů a pojistka by musela být sjednána min. na 30 let......navíc se jedná o tzv. superhrubou mzdu, ono sjednat takovou pojistku se nepodaří sjednat každý týden.....

0/0
20.5.2015 16:18

R73a94d92i64m 74Š72o66t41o10l43a 6522241488753

Mícháte úrazovku s investičkem. Provize jsou u obou produktů naprosto odlišné. Proč si myslíte, že se protáčí pouze smlouvy se spořením? A proč makléři zavedli úrazovky investičkem? ;-D

0/0
21.5.2015 7:19

G25u81s19t22a90v 16S30o37j19k56a 1538573725804

Nejhorší pojišťovací produkt - životní pojištění.

+1/−7
20.5.2015 11:14

D96a13d73a32k 45P36e14t32r 7201200814548

Pokud se vám nic nestane, pak ano.

+1/0
20.5.2015 12:20

K96a76r90e80l 86S89v86o33b59o89d38a 9689974253576

Nesouhlasím. Pokud byste napsal nejhorší spořící produkt, tak bych to bral.

+6/0
20.5.2015 13:06

E60d14a 85D44r47á62b19e87k 7529702713277

Partners;-D

+3/0
20.5.2015 11:14

P11e92t45r 82B18e67z95s19t54a63r58o76s65t91i 2929166253491

Nahodou, pokud si s Partners neuzavrete IZP na 1000 Kc mesicne s rizikama za par korun, nebudete mit jedinecnou sanci zhodnocovat Vase finance 8% rocne....;-D

0/0
20.5.2015 12:56

M55a96r44t34i94n 61V31o50l20f 8411526273

Postupem času jsem dospěl k následujícímu poznání: Poslat všechny pojišťováky do hajzlu........

+11/−2
20.5.2015 11:08

K77a12r44e62l 86K72a92v66k15a 9789749527456

člověk by se měl pojistit na některá rizika .... . Uraz a pod., jde spise o to nepodepsat to prvnimu agentovi s teplou vodou, co zazvoni u dveri ... .

0/0
20.5.2015 12:17

M89a34r91t98i59n 21V85o77l78f 8211296603

To bych si teoreticky zvládl vyřídit sám.....

0/0
20.5.2015 12:48

M30i88c84h73a42l 11N57o33v22á48k 6442235738256

nepodepsat žádnému agentovi nic a spořit jinak, pojišťovnictví a bankovnictví největší zloději už od 1. republiky!;-)

0/0
20.5.2015 15:08

S14t80a86n84i82s14l76a29v 25P85i78š14t30ě16k 1596288279895

Pojistovny rad nemam, ale neni rozumne se nejak nejistit. Pokud vam treba vyhori dum, tak je clovek rad, ze byl pojisteny a dostane nejake penize. Kolik a jestli vubec, tak to uz zalezi jak dobrou pojistku mel. Ale vetsinou to je lepsi jak nebyt pojisten. Proste je to byznys.

+2/0
20.5.2015 19:47

M57i83c17h60a72l 16S84e89m88r77á12d 3882766687859

Mám jen jeden dotaz... Pamatuje si někdo předpověď Partners, která vyšla nebo nebyla účelová?

+2/0
20.5.2015 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.