Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Životní pojistky se agentům vyplatí i po novele, řekla čtenářům expertka

Chystaná novela zákona sice omezí provize z uzavírání smluv o životním pojištění, i tak se však zprostředkovatelům vyplatí. V on-line chatu se čtenáři iDNES.cz to uvedla expertka na pojištění Kateřina Lhotská ze společnosti Ernst & Young. Podle ní klienty čeká kvůli změně zákona další „nálet“ prodejců, kteří se budou snažit současné smlouvy „přetočit“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S57t41a32n94i74s35l14a13v 98K57r83u17p31k67a 6213506107260

Pro běžného klienta stačí ošetřit ty nejdůležitější rizika v ŽP, zvlášť si tvořit rezervu a zvlášť na své cíle dle investičního horizontu. V dnešní době i ŽP má tzv. věrnostní bonusy apod. Ty pak použít na závěr jako položku na renty v penzi, nebo jinak.

Co se týče provizí je 200% poradci opravdu nesmysl.

0/0
23.5.2015 23:01
Foto

J71o12s42e28f 56V30o17t26í26p75k19a 4723603858402

Většina lidí ŽP vůbec nepotřebuje, stačí, když si místo toho vytvoří rezervy na nečekané vážnější události, které se mohou stát jednou za deset až třicet let. Co se týče hypoték a úmrtí živitele, je pro pozůstalé ekonomicky výhodnější nějaký čas vyžít z rezerv, přitom se domu s hypotékou zbavit a jít bydlet do paneláku.

0/0
21.5.2015 17:06

O71n71d59ř25e34j 11V70e19s26e27l24ý 7149967221229

No teorie hezká. Slušná rezerva je pro případ velkého průšvihu kolik? Milion? To nějakou dobu trvá vytvořit a většina lidí toho během života nedosáhne. 

A když už ji tedy mám, kde je uložena? Kdo ji bude spravovat v případě, že jsem třeba invalidní. Nebo ji máte na účtu a necháte rezervu znehodnotit???

To co píšete je nedomymyšlené. Za vhodné považuji kombinaci pojištení a tvorby rezerv. Takže většina lidí rizikové pojištění spíše potřebuje, než obráceně. Stojí to za debatu.

0/0
22.5.2015 13:28

R62o46m14a11n 40H82r24o95n55z91a 5326121756888

"Spoření" přes životní pojistku je pěkná hloupost. Pokud chci "spořit", tak čistě bez přívěsků. Možnosti existují a dobrý finanční poradce si je nenechá pro sebe.

+2/0
21.5.2015 8:38

M77i97c86h73a89l 13M53r16a53z87i13k 6187647384260

Je smutne, ze to musi regulovat zakon. Kdyby lide sli za skutecnym poradcem a ne za pojistovakem, tak by meli mnohem lepsi produkty. Provize neni ovlivnena ani zakazniky ani poradci - ale pojistovnami - oni sami nabizeji stale vice aby ziskali vetsi podil na prakticky naplnenem trhu. Ale proc ne, proc se neomezovat dalsim zakonem, jen doufam, ze brzo prijde - zakonem stanovene - ceny za pokryvace, vodoinstalatery, elektrikare a dalsi, at se to neplete, stanovme si zakonem vse a bude klid...

+2/−1
20.5.2015 21:44

P25e46t91r 29V70l83c85e69k 5842955615737

;-D  všichni se pasují za experty,  ale není to ani tolik pouze o odbornosti, ale o charakteru......

0/−1
20.5.2015 22:12

P84e84t34r 30M57e63j65z38l23í15k 8498674951960

Pojišťovací agent do domu - hůl do ruky

+2/−1
20.5.2015 19:50

P25e53t84r 40V55l95c53e21k 5582405585277

za přepážkou jsou ti samí, jen se tváří, že jsou jiní a vy tomu věříte....;-D

+1/−1
20.5.2015 22:13

S89t63a57n49i32s18l61a89v 47P65i84š90t16ě91k 1206528849685

Tohle je snad nejhorsi co si clovek muze od financnich poradcu poridit. 

Takovy kockopes.

+2/0
20.5.2015 19:23

L50a48d17i21s53l37a51v 93H42a14š33k61a 4763726401190

Když už životní pojištění tak s minimálním sporenim. Pak nemusíte litovat. Platite si jen tu službu a nic vic

+4/0
20.5.2015 15:27

J96a79k46u16b 22S38t25a20n37ě74k 8150766284121

Vůbec, buďto pojistku nebo spoření. Auto si také nekupujete kvůli poslechu rádia.

+3/−1
20.5.2015 17:33

R68a12d26i26m 35P34o64l22á89š26e40k 9346373249829

Neřekl bych, že prodejci tlačí pojišťovny do zvyšování provizí. Vidím to spíš naopak   Už nejméně 15 let je u nás trh s životním pojištěním naplněný. Kdo u nás životní pojistku chtěl, už ji dávno má a kdo nechtěl, pojišťováky vyhazuje a nic nekoupí. Jediný zdroj dalších životních pojistek jsou nyní lidi, jejichž životní situace se změnila tak, že nyní pojištění chtějí.

Třeba založili rodinu, narodilo se jim dítě.....

Jenže pojišťovny pořád chtějí u nás expandovat, každý rok navýšit svůj podíl na našem pojistném trhu o jednotky až desítky procent. Proto zvýšily provize, upravily smluvní podmínky pojistných smluv, hodnotící žebříčky prodejců  tak, aby pro prodejce jejich pojištění bylo výhodné místo hledání nových dosud nepojištěných klientů krást klienty od konkurence. Navést je na schůzce, že smlouva uzavřená u konkurence je nevhodná a špatná, že ji je třeba zrušit a novou uzavřít s jejich pojišťovnou.

10 - 20 let si takhle u nás pojišťovny navzájem kradou klienty, pojišťováci pracujou, provize se točí a klienti solí provize a smluvní pokuty za předčasné ukončení životního pojištění.  Přepojišťování je už potom jen "třešinka na dortu".

+3/−2
20.5.2015 14:36

J34a37k69u79b 78S26t14a75n65ě66k 8800466904941

Na to existuje velmi jednoduché řešení, které už aplikovali např. ve VB, provize od pojišťoven zakázat, poradce si platí klient sám. Z kvalitních zprostředkovatelů se stanou poradci a ti nekvalitní vyhynou.

+6/0
20.5.2015 14:42
Foto

D27a12v86i81d 51M86a92t37ě49j58ů 2575832697208

Stat uz zase po 25 letech urcuje vydelky soukromych subjektu. Welcome back, socialism! ;-(

0/−7
20.5.2015 14:03

J66a37k94u33b 49S53t70a93n68ě84k 8330836654241

A vidíte, jsou i státy, které socialismus ani nezažily a tyto praktiky, které dost vznešeně přirovnáváte k podnikají, zakazuji zcela.... Toto nemá se socialismem nebo kapitalismem nic společného, je to snaha, i když zde velmi malá, k omezení nepoctivého jednání.

+9/0
20.5.2015 14:24

P44e74t47r 41M37e72j41z68l56í63k 8268574541390

Ovšem kdyby pojišťovny nevnucovaly, zprostředkovatelé by nebrali. Chodit brečet ke státu, aby narovnal zákonem, co jsem vlastní chamtivostí pokřivil, mi připadá potom trochu chucpe

0/0
20.5.2015 20:10

M13a30r35t18i32n 45K89a42r81á25s31e56k 9308783708588

No stat se snazi neco malo delat s trhem totalne pokrivenym informacni asymetrii, ktery dospel do faze kdy klient plati plati penize, ze kterych nic nema, pojistovna je +- na nule a vse konci pojistovacich zprostredkovatelu....

0/0
20.5.2015 19:12

D18a19n 28M46a73c32h11o13l54d66a 8897402294722

no mam stejny problem. Starou životní kapitálovou pojistku, která se jeví dosti spatne oproti nabidce co jsem od zprostredkovatele dostal. S tim ze stara se zrusi, penize vyberou a zalozi nova vyhodnejsi, kde je mimojine pojiste urazu, pobytu v nemocnici, vazne nemoci atd. coz ve stare nebylo a za stejny mesicni poplatek. Tak nevim co s tim, jestli me zprostredkovatel bulikuje nebo zda je novy navrh opravdu lepsi (jevi se tak, ale nejsem odborník).

0/0
20.5.2015 13:56

R87a58d21i87m 77P47o38l13á14š93e65k 9356643299949

Prostudujte pořádně pojistné podmínky. Ve starých životních kapitálových pojistkách se třeba hradily úrazovky či úmrtí způsobené občanskými nepokoji. V nových životkách, už asi 10 - 15 let, jsou na toto výluky, takže v takovém případě nedostanete nic. Podobné to je co se týká třeba úrazů při sportování.... A každá výluka má ten vliv, že samotná pojistka je o něco levnější.

Nejsou to žádné čáry si to promyslet, pouze to znamená věnovat studiu každých pojistných podmínek nějakých pár hodin a pak to prostě porovnat.

Kromě toho životní pojistky staré cca 5 - 10 let a víc mívají nadstavené pevné pojistné, které vychází z rizika pojistné události v době, kdy jste pojistku uzavíral. Pokud jste tu pojistku uzavíral třeba ve 25 - 30 , kde je malé pojistné riziko třeba úmrtí na závažnou nemoc, a podržíte ji do věku 45 - 55 let, budete platit stále stejně málo. Zatímco někdo jiný, který tu pojistku uzavře ve věku třeba 50 let, bude za stejné riziko platit 20 - 50 x větší pojistné.

U dnešních životek to ale neplatí, protože ty už mají v tom systému zabudovanou průběžnou úpravu pojistného podle věku - jeho zvyšování.

Jinak je ještě rozdíl díky genderovému zásahu EU. Protože muži a ženy mají různé riziko pojistné události, měli muží životní pojištění dražší a ženy levnější. Ovšem toto byla podle Bruseli diskriminace pohlaví, takže nyní asi 3 roky platí za pojištění stejně muži i ženy. Starší pojistka než 3 - 4 roky tedy bude pro muže dražší a pro ženy levnější než úplně stejná současná.

Asi tak

0/0
20.5.2015 14:21

P63e50t40r 65M11e95j36z26l34í66k 8248704241290

Při založení "nové, výhodnější" každopádně budete platit dva roky pojistné do zprostředkovatelovy kapsy. Takže v prvé řadě je to výhodné pro zprostředkovatele. Dále pojišťovna nemá rozhodně důvod nabízet vám sama od sebe výhodnější pojištění a snižovat tak svoje zisky. Takže nějaký háček na velrybu tam asi bude.

0/0
20.5.2015 20:06

R54a96d60i39m 76Š30o64t30o64l59a 6752941678783

A vy chodíte pracovat zadarmo, pane Mejzlíku? Navíc ručíte svoují výplatou 2-3 a nově 5 let? Upřímně o tom pochybuju. Ono je jednoduchý nadávat na někoho že bere tolik a tolik. A nenechte se mýlit, že je jakákoliv pojišťovna nebo banka ta dobrá. pojišťovny tenhle systém zavedly a teď brečí, že je stojí moc peněz. Makléřské firmy, jejichž poradci si říkají "nezávislí" právě svým způsobem prodeje (struktura MLM, kdy je potřeba živit z jednoho obchodu X lidí nad sjednatelem) a nenažraností celý problém vytvořily. Pojišťovák, tedy obchoďák jedné pojišťovny, se musí chovat ke klientovi lépe, než finanční makléř, protože má mnohem omezenější nabídku služeb. Pokud klienta zklame, nemá mu už co nabídnout. Jděte si to nejdřív vyzkoušet, než začnete někoho soudit.

+1/0
21.5.2015 7:13

V62l44a76d94i83m77í87r 52R29o26z10e27h89n96a81l 5218560817176

38/2004 Sb. zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích 

§ 2 Činnosti vyloučené z působnosti zákona

       Tento zákon se nevztahuje na

2. nejedná se o pojistné smlouvy životních pojištění ani o pojištění odpovědnosti za škodu,

§ 21

 (1) Osoba provozující zprostředkovatelskou činnost v pojišťovnictví nebo činnost samostatného likvidátora pojistných událostí je povinna tuto svoji činnost vykonávat s odbornou péčí, chránit zájmy spotřebitele, zejména nesmí uvádět nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné nebo dvojsmyslné údaje a informace, anebo zamlčet údaje o charakteru a vlastnostech poskytovaných služeb.

   (3) Pojišťovací zprostředkovatel a samostatný likvidátor pojistných událostí odpovídá za škodu způsobenou při provozování své činnosti. Této odpovědnosti se zprostí, jestliže prokáže, že vzniku škody nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí, které na něm lze požadovat.

Vypustit §2 odst. 2 a ČNB odebírat subjektům povolení k činnosti

0/0
20.5.2015 12:00

K47a54r28e69l 67K84a65v59k86a 9549559867236

maji 200% provizi (dle rocniho pojisteni) ??? hezky ... 8-o

0/0
20.5.2015 11:59

V53l17a10d34i48m33í72r 42V17y96s25o52k90ý 8322122941625

tak málo to není, ale reálně z toho mají tak 100-130%

0/0
20.5.2015 12:28

J78i93ř25í 18Š22a33u74e30r 2321870830537

Reálně je tak 180%.

0/0
20.5.2015 12:45

J49a28n 55K82a91m30e74n54s90k88ý 7546863549686

chci upřesnit tyhle informace - pojišťovna vyplatí 100% někdy 200% dané zprostředkovatelské firmě, ale ten člověk (poradce), který to uzavře tolik nedostane (protože něco dostane manažer, něco manažer manažera...). Standardem v obchodních službách přímo konkrétních pojišťoven jsou provize max. okolo 10 - 80% (podle doby trvání, takže u krátkých smluv klidně dostanete jen 10%. Nechci obhajovat, ale pokud neděláte v práci prasárny ve styl ruším a zakládám nové a je mi jedno, že ten člověk tratí, tak neočekávejte horentní statisícové výplaty.

0/0
20.5.2015 13:09
Foto

S59t13a60n54i61s89l39a63v 65K71r43u73p35k60a 6263416277580

je to trochu víc, ale souhlasím, jste-li slušný a jde Vám o klienta víc než 130 v žádném případě nečekejte

0/0
23.5.2015 22:52
Foto

S28t50a28n51i38s97l31a71v 98K43r17u27p13k85a 6543566617410

tak vysokou provizi opravdu ve skutečnosti nemají

0/0
23.5.2015 22:51

R56a96d36i66m 21P31o69l37á42š73e77k 9466553689269

těch 180 - 200 % ročního pojistného je celková provize.

Tu si potom dělí, pokud se jedná o prodejde pracujícího přímo pro pojišťovnu , pojišťovna a prodejce.

Pokud prodejce prodává přes makléřskou firmu, dělí se tato provize na 3 díly. Část provize  inkasuje pojišťovna, část makléřská firma a část provize připadne  prodejci.

0/0
20.5.2015 14:24

P55e52t46r 51M55e27j16z97l10í58k 8828664381140

A kolik asi musí na jedné pojistce vydělat sama pojišťovna, zvláštní, že to nikoho nezajímá. 200% provize je pro ni jen plivnutím do jezera.

0/0
20.5.2015 20:13
Foto

M31i52r65e33k 83J66a49r21o71š 6812118958

A kdy (jestli vůbec) bude ustanovena povinnost poradce informovat klienta o konstrukci výpočtu odbytného při předčasném zrušení smlouvy? Aby se zabránilo tomu, že produkt životního pojištění bude prezentován jako "spoření".

+1/0
20.5.2015 11:24

J84i60ř79í 25Z81a36v19ř26e54l 4126874273565

Pane Jaroši, tato povinnost ustanovena není, ale každá poradenská společnost má nějaká vnitřní pravidla kontroly. Pokud je životí pojištění (nejpravděpodobněji investiční ŽP) konstruováno klientovi jako dlouhodobý způsob spoření, měl by správný poradce předložit klientovi i vývoj tohoto spoření s předpokládaným zhodnocením (ale samozřejmě ne nějaké šílené úroky jako 10% a více, spíše střízlivých 4-6% ročně),s vývojem investice a částkou odbytného, které by klient obdržel při zrušení smlouvy. Toto by měl klient odsouhlasit a podepsat a nechat si u sebe, stejně tak jednu kopii by měl odevzdat poradce na centrálu své společnosti. Pokud ne, pak by smlouva neměla vůber projít kontrolou a měla by být poradci vrácena k doplnění o výše uvedené. I tak si může klient ověřit kvalitu poradce resp. poradenské společnosti.

+2/0
20.5.2015 12:09
Foto

M19i13r41e13k 82J54a81r57o64š 6592728818

Děkuji, pane Zavřele, za Vaši odpověď. Otázku jsem vznesl proto, že jsem před časem pracoval v jedné pojišťovně v týmu pro řešení stížností. A právě otázky odbytného a jejich výpočtu tvořily podstatnou část naší "agendy". Dalším velmi rozšířeným problémem byla změna poradců - klienti často požadovali změnu poradce. Případy, kdy klient například z Chebu měl poradce ze Znojma (přiznávám, teď to trochu přeháním) nebyly úplně vzácné. Podle mého názoru nejhorší na výpočtu odbytného byla skutečnost, že se klienti setkali s tím, že něco "nesedí" až ve chvíli, kdy se rozhodli pro předčasné zrušení smlouvy. Máte pravdu v tom, že otázka dodání všech potřebných informací je především věcí cti a etiky jak porace, tak i vlastní společnosti.

+1/0
20.5.2015 12:17

R60a94d87i11m 73P26o36l34á11š24e28k 9796523489789

Pokud se jedná o investiční životní pojištění, tak je jakýkoliv výhled dopředu hádání z křišťálové koule. Pojišťovna za vývoj investice vůbec neručí a uváděný přírůstek je jen jakýsi odhad, že to tak může být. Může nastat konjunktura a potom hlavně rizikovější produkty toho fondu, třeba akcie, budou stoupat tempem 15 % ročně stejně tak jako může nastat krize, akcie spadnou a klient bude ztrácet.

Starší kapitálové pojištění bylo v tom směru mnohem větší jistota, protože nárůst té investice byl uváděn natvrdo ve smlouvě a pojišťovna byla povinna ten nárůst investice vyplatit. I kdyby byla zrovna krize a hodnota té investice spadal hluboko pod 100 %.

0/0
20.5.2015 14:47

J34i35ř31í 76Z70a17v67ř34e93l 4666594763925

Ano máte pravdu pane Polášku. Ale to je věštění z křišťálové koule u jakékoli investice ať už pravidelné či jednorázové, pokud se přímo nejedná o termínovaný vklad, či nějaký garantovaný fond. Nicméně toto riziko je částečně ošetřeno povinností každého poradce vyplnit s klientem invetiční dotazník a z něho zjistit jeho rizokový profil. Pak se nemůže stát, že konzervativní klient bude investovat do akcií a naopak klient dynamický do fondů peněžního trhu. I tak by ale měl poradce upozornit klienta na rizika spojená s investováním. I když u pravidelné investice je toto riziko sníženo díky tzv. průměrování - jednou nakoupím akcie za draho (když jsou nahoře), jindy za levno (když je krize a akcie spadnou).

0/0
21.5.2015 12:08

P98e31t68r 34V55l24c66e17k 5392735155337

A co s klienty,  kteří chtějí vybrat peníze z pojistky, pojistku budou chtít zrušit a založí si místo ní nějakou levnější a hlavně pouze na úraz?  Když mu poradce vyhoví, bude za to potrestán?? 8-o

0/0
20.5.2015 11:17

J62i91ř35í 42Š42a33u44e58r 2601240960877

Pane Vlček, říkáte potrestán? Když podle toho nového návrhu dostane minimálně roční pojistné toho klienta + něco navíc? Takže při pojistném 1000 Kč měsíčně, dostane za dvě schůzky 12000 Kč. Tomu říkáte potrestat? :D A naopak klient oproti dnešku dostane výrazně vyšší částku na odkupném. Jasně a teď nám, pane Vlček, napište ještě tu pohádku o Karlulce. ;-D

0/0
20.5.2015 12:50

P65e72t59r 91V70l42c86e16k 5182965595947

vy tomu vůbec nerozumíte.....pokud klient jedné pojišťovny jedno pojistku zruší a u té samé sjedná novou, nedostane nic.....navíc i těch 12000 Kč je často omílaná chiméra....to by snad platí u některých velmi výkonných zprostředkovatelů a pojistka by musela být sjednána min. na 30 let......navíc se jedná o tzv. superhrubou mzdu, ono sjednat takovou pojistku se nepodaří sjednat každý týden.....

0/0
20.5.2015 16:18

R89a65d87i26m 16Š45o11t89o72l26a 6552201798673

Mícháte úrazovku s investičkem. Provize jsou u obou produktů naprosto odlišné. Proč si myslíte, že se protáčí pouze smlouvy se spořením? A proč makléři zavedli úrazovky investičkem? ;-D

0/0
21.5.2015 7:19

G31u16s67t16a60v 22S25o59j36k94a 1288763515514

Nejhorší pojišťovací produkt - životní pojištění.

+1/−7
20.5.2015 11:14

D57a98d87a60k 11P62e26t86r 7221630894398

Pokud se vám nic nestane, pak ano.

+1/0
20.5.2015 12:20

K17a39r80e15l 59S44v41o43b47o67d38a 9669544123956

Nesouhlasím. Pokud byste napsal nejhorší spořící produkt, tak bych to bral.

+6/0
20.5.2015 13:06

E11d14a 85D63r89á57b87e35k 7819862473807

Partners;-D

+3/0
20.5.2015 11:14

P98e62t70r 70B35e72z22s53t85a92r81o92s32t74i 2469656933191

Nahodou, pokud si s Partners neuzavrete IZP na 1000 Kc mesicne s rizikama za par korun, nebudete mit jedinecnou sanci zhodnocovat Vase finance 8% rocne....;-D

0/0
20.5.2015 12:56

M39a72r75t79i38n 48V41o64l37f 8671466133

Postupem času jsem dospěl k následujícímu poznání: Poslat všechny pojišťováky do hajzlu........

+11/−2
20.5.2015 11:08

K18a91r16e58l 47K60a54v45k62a 9299889187856

člověk by se měl pojistit na některá rizika .... . Uraz a pod., jde spise o to nepodepsat to prvnimu agentovi s teplou vodou, co zazvoni u dveri ... .

0/0
20.5.2015 12:17

M70a41r20t82i60n 18V55o69l54f 8281116763

To bych si teoreticky zvládl vyřídit sám.....

0/0
20.5.2015 12:48

M89i69c64h22a86l 21N67o18v32á73k 6922845458146

nepodepsat žádnému agentovi nic a spořit jinak, pojišťovnictví a bankovnictví největší zloději už od 1. republiky!;-)

0/0
20.5.2015 15:08

S14t55a20n57i30s26l15a34v 20P47i63š74t66ě13k 1336258959335

Pojistovny rad nemam, ale neni rozumne se nejak nejistit. Pokud vam treba vyhori dum, tak je clovek rad, ze byl pojisteny a dostane nejake penize. Kolik a jestli vubec, tak to uz zalezi jak dobrou pojistku mel. Ale vetsinou to je lepsi jak nebyt pojisten. Proste je to byznys.

+2/0
20.5.2015 19:47

M96i36c73h67a68l 98S58e24m43r96á38d 3502256147579

Mám jen jeden dotaz... Pamatuje si někdo předpověď Partners, která vyšla nebo nebyla účelová?

+2/0
20.5.2015 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.