- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro běžného klienta stačí ošetřit ty nejdůležitější rizika v ŽP, zvlášť si tvořit rezervu a zvlášť na své cíle dle investičního horizontu. V dnešní době i ŽP má tzv. věrnostní bonusy apod. Ty pak použít na závěr jako položku na renty v penzi, nebo jinak.
Co se týče provizí je 200% poradci opravdu nesmysl.
Většina lidí ŽP vůbec nepotřebuje, stačí, když si místo toho vytvoří rezervy na nečekané vážnější události, které se mohou stát jednou za deset až třicet let. Co se týče hypoték a úmrtí živitele, je pro pozůstalé ekonomicky výhodnější nějaký čas vyžít z rezerv, přitom se domu s hypotékou zbavit a jít bydlet do paneláku.
No teorie hezká. Slušná rezerva je pro případ velkého průšvihu kolik? Milion? To nějakou dobu trvá vytvořit a většina lidí toho během života nedosáhne.
A když už ji tedy mám, kde je uložena? Kdo ji bude spravovat v případě, že jsem třeba invalidní. Nebo ji máte na účtu a necháte rezervu znehodnotit???
To co píšete je nedomymyšlené. Za vhodné považuji kombinaci pojištení a tvorby rezerv. Takže většina lidí rizikové pojištění spíše potřebuje, než obráceně. Stojí to za debatu.
"Spoření" přes životní pojistku je pěkná hloupost. Pokud chci "spořit", tak čistě bez přívěsků. Možnosti existují a dobrý finanční poradce si je nenechá pro sebe.
všichni se pasují za experty, ale není to ani tolik pouze o odbornosti, ale o charakteru......
Pojišťovací agent do domu - hůl do ruky
za přepážkou jsou ti samí, jen se tváří, že jsou jiní a vy tomu věříte....
Tohle je snad nejhorsi co si clovek muze od financnich poradcu poridit.
Takovy kockopes.
Když už životní pojištění tak s minimálním sporenim. Pak nemusíte litovat. Platite si jen tu službu a nic vic
Vůbec, buďto pojistku nebo spoření. Auto si také nekupujete kvůli poslechu rádia.
Neřekl bych, že prodejci tlačí pojišťovny do zvyšování provizí. Vidím to spíš naopak Už nejméně 15 let je u nás trh s životním pojištěním naplněný. Kdo u nás životní pojistku chtěl, už ji dávno má a kdo nechtěl, pojišťováky vyhazuje a nic nekoupí. Jediný zdroj dalších životních pojistek jsou nyní lidi, jejichž životní situace se změnila tak, že nyní pojištění chtějí.
Třeba založili rodinu, narodilo se jim dítě.....
Jenže pojišťovny pořád chtějí u nás expandovat, každý rok navýšit svůj podíl na našem pojistném trhu o jednotky až desítky procent. Proto zvýšily provize, upravily smluvní podmínky pojistných smluv, hodnotící žebříčky prodejců tak, aby pro prodejce jejich pojištění bylo výhodné místo hledání nových dosud nepojištěných klientů krást klienty od konkurence. Navést je na schůzce, že smlouva uzavřená u konkurence je nevhodná a špatná, že ji je třeba zrušit a novou uzavřít s jejich pojišťovnou.
10 - 20 let si takhle u nás pojišťovny navzájem kradou klienty, pojišťováci pracujou, provize se točí a klienti solí provize a smluvní pokuty za předčasné ukončení životního pojištění. Přepojišťování je už potom jen "třešinka na dortu".
Na to existuje velmi jednoduché řešení, které už aplikovali např. ve VB, provize od pojišťoven zakázat, poradce si platí klient sám. Z kvalitních zprostředkovatelů se stanou poradci a ti nekvalitní vyhynou.
Stat uz zase po 25 letech urcuje vydelky soukromych subjektu. Welcome back, socialism!
A vidíte, jsou i státy, které socialismus ani nezažily a tyto praktiky, které dost vznešeně přirovnáváte k podnikají, zakazuji zcela.... Toto nemá se socialismem nebo kapitalismem nic společného, je to snaha, i když zde velmi malá, k omezení nepoctivého jednání.
no mam stejny problem. Starou životní kapitálovou pojistku, která se jeví dosti spatne oproti nabidce co jsem od zprostredkovatele dostal. S tim ze stara se zrusi, penize vyberou a zalozi nova vyhodnejsi, kde je mimojine pojiste urazu, pobytu v nemocnici, vazne nemoci atd. coz ve stare nebylo a za stejny mesicni poplatek. Tak nevim co s tim, jestli me zprostredkovatel bulikuje nebo zda je novy navrh opravdu lepsi (jevi se tak, ale nejsem odborník).
Prostudujte pořádně pojistné podmínky. Ve starých životních kapitálových pojistkách se třeba hradily úrazovky či úmrtí způsobené občanskými nepokoji. V nových životkách, už asi 10 - 15 let, jsou na toto výluky, takže v takovém případě nedostanete nic. Podobné to je co se týká třeba úrazů při sportování.... A každá výluka má ten vliv, že samotná pojistka je o něco levnější.
Nejsou to žádné čáry si to promyslet, pouze to znamená věnovat studiu každých pojistných podmínek nějakých pár hodin a pak to prostě porovnat.
Kromě toho životní pojistky staré cca 5 - 10 let a víc mívají nadstavené pevné pojistné, které vychází z rizika pojistné události v době, kdy jste pojistku uzavíral. Pokud jste tu pojistku uzavíral třeba ve 25 - 30 , kde je malé pojistné riziko třeba úmrtí na závažnou nemoc, a podržíte ji do věku 45 - 55 let, budete platit stále stejně málo. Zatímco někdo jiný, který tu pojistku uzavře ve věku třeba 50 let, bude za stejné riziko platit 20 - 50 x větší pojistné.
U dnešních životek to ale neplatí, protože ty už mají v tom systému zabudovanou průběžnou úpravu pojistného podle věku - jeho zvyšování.
Jinak je ještě rozdíl díky genderovému zásahu EU. Protože muži a ženy mají různé riziko pojistné události, měli muží životní pojištění dražší a ženy levnější. Ovšem toto byla podle Bruseli diskriminace pohlaví, takže nyní asi 3 roky platí za pojištění stejně muži i ženy. Starší pojistka než 3 - 4 roky tedy bude pro muže dražší a pro ženy levnější než úplně stejná současná.
Asi tak