- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ja to nechapu. To nekdo vazne chce delat konkurenci retezcum? Preci pokud chci podnikat ve stejne oblasti, tak muzu bojovat o zakazniky jinymi prostredky nez cenou (kvalita, sluzby, osobni pristup atd.). Pro cerstve pecivo si neskocim do Tesca, ale do pekarny, maso nekupuju v plastu ale u reznika/v masne, kdyz mam chut na neco sladkeho, tak si skocim do vecerky a nepobezim do Kauflandu. Ja kdybych zacal vyrabet v garazi auta, tak si preci nemuzu stezovat na to, ze to fabrice jde rychleji a levneji, resp. muzu, ale nedonutim ji auta vyrabet pomaleji a draz aby to bylo "fer".
Copak? Tesco chtělo od Babiše slevu na kuřata?
Pokud EU přestane křivit trh svojí socialistickou politikou, pak bude možná trh fungovat normálně a nebude potřeba armády úředníků na řešení podobných blbostí.
Vysoké marže a nízké nákupní ceny ... ... je jasné, že toto si mohou dovolovat jen proto, že mají dominantní místo na evropském trhu a hodně kapitálu - no a čím lepší zisky, tím více kapitálu a tak furt dokola, takové PERPETUUM MOBILE pro bohaté Němce (tj.majitele akcií) ! ... Samozřejmě, že takto by se ostatní státy Německu a Němcům ve mzdách NIKDY ani náhodou nemohly přiblížit.
= O tom to JE!
Chyba je v tom, že jich tu povolili postavit. Za to si může stát sám. Někde jsem četl srovnání a pro Německu je tu na obyvatele podstatně větší počet supermarketů a hypermarketů. Ty řetězce pak mají velkou tržní sílu a v důsledku si mohou diktovat ceny.
To je zde zase chytráků, co nepoznají rozdíl mezi marži a obchodní přirážkou...
Mě se nakupuje lépe v Itálii , nebo v Německu . Tady je to čím dál horší . Ceny se mění během roku o 100 % . Kvalita je oproti Itálii příšerná.
Mrchy řetězcový... od těď chodím jen do coopu, kde je všechno o 30% dražší než v kaufu...
(jenže je to také řetězec... tak je potrestám tím, že nebudu nakupovat nikde...)
Preferenci Coopu alespon podporite ceske prodejce. Tento retezec ma nejvyssi podil tuzemskych vyrobku v prodeji s porovnani s ostatnimi retezci.
Zásadní otázkou je, kdo ty řetězce do svých zemí pustil.
A kdo si jen malinko pamatuje, tak mu určitě vyskočí jak různí aktivisti upozorňovali, že řetězce obsadí trh a budou manipulovat s cenami.
Nám spotřebitelům sice nabídnou poměrně nízkou cenu, ale ve své podstatě ta nízká cena jde na úkor dodavatelům řetězců, respektive na účet zaměstnanců dodavatelů.
Ale ve své podstatě, kdo umí v takových marketech nakupovat, nemá s nimi velké problémy.
kdo ale podlehl módě prošmírovat každý regál, podléhá cedulkám "v akci" apod. zapláče.
Pritomnost retezcu na trhu maloobchodu je zcela prirozena vec. S tim nic neudelame. Problem je opravdu nekde jinde - viz muj predchozi komentar. A takove chovani retezcu smerem k dodavatelum ma pak samozrejme dopad i na nas - spotrebitele. Aby dodavatel nakonec vydelal, snizi cenu na vstupu sveho vyrobniho procesu, tj. snizi kvalitu vyrobnich surovin. Napr. Parky - holt se snizi podil masove slozky a nahradi to kuze a jine hnusy. A takhle porad dokola.