Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německé vlaky se opět rozjedou, strojvůdci se dohodli s Deutsche Bahn

Stávka na německé železnici zřejmě ještě ve čtvrtek skončí. Strojvůdci se dohodli, že zahájí jednání s provozovatelem železnice Deutsche Bahn přes zprostředkovatele a okamžitě ukončí stávku, oznámilo vedení společnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85e56t31r 68S60k69u66h68r63a80v32y 3203362737981

GDL jeste pry zastupuje jen asi 100 strojvudcu... Podle me je to jasna vyzva, aby se nasadilo automaticke rizeni vlaku (bez strojvudcu).

0/−3
21.5.2015 9:16

L21u38k25á67š 57Z55a89c50h31o59v23a89l 7509109255444

Ona to není zas tak jednoduchá a už vůbec ne levná technologie, jak si představujete.

+2/0
21.5.2015 9:36

J37a88n 54K77o24ř14á45n 7627718308496

na druhou stranu jezdí to po kolejích .... když můžou amíci řídit z USA dron na druhé straně světa tak proč né nějaký vlak.

0/0
21.5.2015 14:06

R58a45d80e49k 44J38a77n65a80t47a 9755986764442

1) vojenský dron nelétá sám, řídí ho taky člověk, byt na dálku

2) vojenské technologie mají mnohem vyšší akceptovatelnou míru rizika

0/0
21.5.2015 14:26

M34i70r54o69s28l66a53v 29Z53i43k64m58u58n93d 7749743524463

Kdyby se jednalo jen o 100 strojvůdců, pak byste měl vysvětlit, jak je možné, že se kvůli stávce odříkaly stovky vlaků na celém německém území počínaje Šlesvickem-Holštýnskem, konče Bavorskem ......  Nahradit "sto" lidí je v rámci několika tisíc pracovníků celkem jednoduché ...

Automatické řízení vlaku ... tohle zařízení existuje i v Česku v osobní dopravě, vlak řídí počítač podle naprogramovaného jízdního řádu a jednotlivých návěstních znaků.

Má to ale jeden zásadní háček ... ten vlak se neumí sám rozjet, ten základní problém je v tom, že strojvedoucí musí nejdříve uzavřít dveře a pak dát povel počítači, aby ten vlak uvedl do pohybu. Navíc to zařízení "automatické vedení vlaku" neumí reagovat na nepředvídané situace, např. automobil co vjel na přejezd, překážku na trati v podobě  náhodně spadlého stromu ... to je stejné jako v letadle. Tam je sice autopilot řídící letadlo podle předem nastaveného programu, ale autopilot neumí reagovat na mimořádné situace ...

0/0
23.5.2015 11:44

T18o95m53á69š 81J25a83n21e84č28k76a 4671375216190

Tady je vidět, jak důležité jsou silné odbory. Kdy u nás naposled vybojovali zvýšení platů o 5%?

+2/0
21.5.2015 7:42

R52a52d59e74k 43J15a75n30a15t12a 9255896844442

Co myslíte slovem "u nás", kterou firmu? O výsledcích kolektivního vyjednávání v jednotlivých firmách se u nás v médiích moc nepíše.

0/0
21.5.2015 10:32

T12o89m38á10š 67J12a33n74e52č55k69a 4571435476750

U nás myslím v průměru v ČR. Tam kde pracuji já jsme si vyjednali 3,5% předloni, 6% loni a letos jednáme v o 10% - prozatím. Jak to dopadne ještě uvidíme. A to vše díky odborům. Jiné firmy v oboru platí mzdy o cca 25 - 30% nižší za podobnou práci.

+1/0
21.5.2015 11:49

J60a25n 31K55o15ř15á44n 7107418468706

bych byl asi opatrný se slovem "vyjednali". Jinak je to normální "když mě Franto nenaleješ zadarmo tak ti rozmátím okno a bude to mít dražší" ;-D

0/0
21.5.2015 14:08

T87o90m50á54š 90J40a49n19e93č89k76a 4101345876430

Vaše poznámka svědčí o tom jak si představujete dialog. My opravdu jednali a naopak jsme navrhli některá úsporná opatření, která to zvýšení mezd učinila pro zaměstnavatele méně bolestné. To jednání trvalo skoro půl roku. Bylo to v roce 2013 kdy všude v ČR platy spíše klesaly. Nyní se firmě daří a má na to zvýšit platy. Důležité je aby si odboráři zvolili do vedení lidi, kteří jsou dostatečně inteligentní a asertivní.

0/0
21.5.2015 14:18

B98o96h88u26s98l66a98v 69K88r80á68l83í78k 2101120589906

Tak hlavně že se vaší firmě díky vám daří a je vůči těm levnějším firmám konkurenceschopná. Jakpak to asi dělá?

0/0
21.5.2015 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.