Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německé vlaky se opět rozjedou, strojvůdci se dohodli s Deutsche Bahn

Stávka na německé železnici zřejmě ještě ve čtvrtek skončí. Strojvůdci se dohodli, že zahájí jednání s provozovatelem železnice Deutsche Bahn přes zprostředkovatele a okamžitě ukončí stávku, oznámilo vedení společnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83e77t56r 80S21k30u35h56r85a55v65y 3783392677681

GDL jeste pry zastupuje jen asi 100 strojvudcu... Podle me je to jasna vyzva, aby se nasadilo automaticke rizeni vlaku (bez strojvudcu).

0/−3
21.5.2015 9:16

L36u27k67á33š 81Z70a20c11h75o76v39a31l 7459139105334

Ona to není zas tak jednoduchá a už vůbec ne levná technologie, jak si představujete.

+2/0
21.5.2015 9:36

J67a18n 84K56o80ř89á42n 7737958638166

na druhou stranu jezdí to po kolejích .... když můžou amíci řídit z USA dron na druhé straně světa tak proč né nějaký vlak.

0/0
21.5.2015 14:06

R54a80d84e79k 76J29a87n96a54t22a 9415946694122

1) vojenský dron nelétá sám, řídí ho taky člověk, byt na dálku

2) vojenské technologie mají mnohem vyšší akceptovatelnou míru rizika

0/0
21.5.2015 14:26

M16i45r78o45s52l94a35v 50Z52i64k54m71u59n82d 7799453764893

Kdyby se jednalo jen o 100 strojvůdců, pak byste měl vysvětlit, jak je možné, že se kvůli stávce odříkaly stovky vlaků na celém německém území počínaje Šlesvickem-Holštýnskem, konče Bavorskem ......  Nahradit "sto" lidí je v rámci několika tisíc pracovníků celkem jednoduché ...

Automatické řízení vlaku ... tohle zařízení existuje i v Česku v osobní dopravě, vlak řídí počítač podle naprogramovaného jízdního řádu a jednotlivých návěstních znaků.

Má to ale jeden zásadní háček ... ten vlak se neumí sám rozjet, ten základní problém je v tom, že strojvedoucí musí nejdříve uzavřít dveře a pak dát povel počítači, aby ten vlak uvedl do pohybu. Navíc to zařízení "automatické vedení vlaku" neumí reagovat na nepředvídané situace, např. automobil co vjel na přejezd, překážku na trati v podobě  náhodně spadlého stromu ... to je stejné jako v letadle. Tam je sice autopilot řídící letadlo podle předem nastaveného programu, ale autopilot neumí reagovat na mimořádné situace ...

0/0
23.5.2015 11:44

T17o74m56á94š 30J95a53n50e68č82k22a 4361225946530

Tady je vidět, jak důležité jsou silné odbory. Kdy u nás naposled vybojovali zvýšení platů o 5%?

+2/0
21.5.2015 7:42

R60a20d87e35k 38J26a27n62a58t54a 9445376224742

Co myslíte slovem "u nás", kterou firmu? O výsledcích kolektivního vyjednávání v jednotlivých firmách se u nás v médiích moc nepíše.

0/0
21.5.2015 10:32

T25o47m70á42š 94J27a78n94e41č88k83a 4241555516830

U nás myslím v průměru v ČR. Tam kde pracuji já jsme si vyjednali 3,5% předloni, 6% loni a letos jednáme v o 10% - prozatím. Jak to dopadne ještě uvidíme. A to vše díky odborům. Jiné firmy v oboru platí mzdy o cca 25 - 30% nižší za podobnou práci.

+1/0
21.5.2015 11:49

J80a68n 51K28o58ř64á38n 7287358888646

bych byl asi opatrný se slovem "vyjednali". Jinak je to normální "když mě Franto nenaleješ zadarmo tak ti rozmátím okno a bude to mít dražší" ;-D

0/0
21.5.2015 14:08

T77o57m38á41š 71J50a18n22e56č18k95a 4881515616580

Vaše poznámka svědčí o tom jak si představujete dialog. My opravdu jednali a naopak jsme navrhli některá úsporná opatření, která to zvýšení mezd učinila pro zaměstnavatele méně bolestné. To jednání trvalo skoro půl roku. Bylo to v roce 2013 kdy všude v ČR platy spíše klesaly. Nyní se firmě daří a má na to zvýšit platy. Důležité je aby si odboráři zvolili do vedení lidi, kteří jsou dostatečně inteligentní a asertivní.

0/0
21.5.2015 14:18

B42o41h91u92s48l42a13v 16K16r70á62l68í69k 2551650819416

Tak hlavně že se vaší firmě díky vám daří a je vůči těm levnějším firmám konkurenceschopná. Jakpak to asi dělá?

0/0
21.5.2015 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.