Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Německé vlaky se opět rozjedou, strojvůdci se dohodli s Deutsche Bahn

Stávka na německé železnici zřejmě ještě ve čtvrtek skončí. Strojvůdci se dohodli, že zahájí jednání s provozovatelem železnice Deutsche Bahn přes zprostředkovatele a okamžitě ukončí stávku, oznámilo vedení společnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e59t75r 30S52k29u33h91r33a51v24y 3943362257731

GDL jeste pry zastupuje jen asi 100 strojvudcu... Podle me je to jasna vyzva, aby se nasadilo automaticke rizeni vlaku (bez strojvudcu).

0/−3
21.5.2015 9:16

L19u31k43á51š 71Z82a13c90h94o90v82a79l 7609159665984

Ona to není zas tak jednoduchá a už vůbec ne levná technologie, jak si představujete.

+2/0
21.5.2015 9:36

J94a84n 46K68o17ř20á63n 7457588118866

na druhou stranu jezdí to po kolejích .... když můžou amíci řídit z USA dron na druhé straně světa tak proč né nějaký vlak.

0/0
21.5.2015 14:06

R39a81d67e89k 32J30a67n18a56t13a 9585606544772

1) vojenský dron nelétá sám, řídí ho taky člověk, byt na dálku

2) vojenské technologie mají mnohem vyšší akceptovatelnou míru rizika

0/0
21.5.2015 14:26

M55i84r34o61s45l52a40v 27Z84i25k10m50u77n15d 7129213784163

Kdyby se jednalo jen o 100 strojvůdců, pak byste měl vysvětlit, jak je možné, že se kvůli stávce odříkaly stovky vlaků na celém německém území počínaje Šlesvickem-Holštýnskem, konče Bavorskem ......  Nahradit "sto" lidí je v rámci několika tisíc pracovníků celkem jednoduché ...

Automatické řízení vlaku ... tohle zařízení existuje i v Česku v osobní dopravě, vlak řídí počítač podle naprogramovaného jízdního řádu a jednotlivých návěstních znaků.

Má to ale jeden zásadní háček ... ten vlak se neumí sám rozjet, ten základní problém je v tom, že strojvedoucí musí nejdříve uzavřít dveře a pak dát povel počítači, aby ten vlak uvedl do pohybu. Navíc to zařízení "automatické vedení vlaku" neumí reagovat na nepředvídané situace, např. automobil co vjel na přejezd, překážku na trati v podobě  náhodně spadlého stromu ... to je stejné jako v letadle. Tam je sice autopilot řídící letadlo podle předem nastaveného programu, ale autopilot neumí reagovat na mimořádné situace ...

0/0
23.5.2015 11:44

T22o81m25á60š 22J32a92n57e40č47k58a 4521905356850

Tady je vidět, jak důležité jsou silné odbory. Kdy u nás naposled vybojovali zvýšení platů o 5%?

+2/0
21.5.2015 7:42

R23a38d63e77k 20J95a65n43a98t64a 9825746314782

Co myslíte slovem "u nás", kterou firmu? O výsledcích kolektivního vyjednávání v jednotlivých firmách se u nás v médiích moc nepíše.

0/0
21.5.2015 10:32

T88o12m53á90š 78J53a41n95e39č33k21a 4381525946980

U nás myslím v průměru v ČR. Tam kde pracuji já jsme si vyjednali 3,5% předloni, 6% loni a letos jednáme v o 10% - prozatím. Jak to dopadne ještě uvidíme. A to vše díky odborům. Jiné firmy v oboru platí mzdy o cca 25 - 30% nižší za podobnou práci.

+1/0
21.5.2015 11:49

J78a35n 71K18o25ř91á90n 7727578118946

bych byl asi opatrný se slovem "vyjednali". Jinak je to normální "když mě Franto nenaleješ zadarmo tak ti rozmátím okno a bude to mít dražší" ;-D

0/0
21.5.2015 14:08

T26o25m80á61š 57J49a27n35e60č58k55a 4971985566410

Vaše poznámka svědčí o tom jak si představujete dialog. My opravdu jednali a naopak jsme navrhli některá úsporná opatření, která to zvýšení mezd učinila pro zaměstnavatele méně bolestné. To jednání trvalo skoro půl roku. Bylo to v roce 2013 kdy všude v ČR platy spíše klesaly. Nyní se firmě daří a má na to zvýšit platy. Důležité je aby si odboráři zvolili do vedení lidi, kteří jsou dostatečně inteligentní a asertivní.

0/0
21.5.2015 14:18

B80o42h33u53s98l66a23v 48K98r84á56l13í23k 2631960219806

Tak hlavně že se vaší firmě díky vám daří a je vůči těm levnějším firmám konkurenceschopná. Jakpak to asi dělá?

0/0
21.5.2015 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.