Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zátopek může jezdit v Německu. Škoda po letech získala klíčový papír

Plzeňská Škoda Transportation i jejich hlavní zákazník České dráhy si můžou po letech oddychnout. Výrobci lokomotiv se podařilo po letech schvalování získat klíčové povolení k provozu lokomotiv řady 380 v Německu. To je důležité i pro České dráhy, které s nimi mají jezdit od prosince do Hamburku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R12o87m86a59n 40J89e22s94c30h53k76e 9248925877675

Pro mne je to Messerschmidt a nikoliv Zátopek.

+4/0
23.5.2015 8:25

J85a22r85e35k 46K35a35l89i82v18o69d53a 7476913371746

Pres vsechnu uctu panu Zatopkovi je tohle pro lokomotivu trochu nevhodny nazev, uz jenom pro ceskou diakritiku. Preci jenom, Traxx, Taurus, Vectron, Griffin ci Gamma Marathon zni lepe.

+1/0
23.5.2015 8:42

J54i73n79d52ř25i64c46h 92Š25k90o68p11e37k 4385771640935

jasně ;-D;-D

Ostatní národy si pojmenovávají výrobky taky slovy z cizích jazyků, aby se to nakupujícím dobře vyslovovalo, co

+1/0
23.5.2015 14:42

D36a12n65i95e70l 96V49á65c62h61a69l 3566818515516

Gratuluji a doufám, že to vyplatí taky na nějaké vysokorychlostní tratě.

+1/0
22.5.2015 22:40

J82a61r49e49k 47K23a87l43i95v30o88d53a 7196433301816

Snad se konecne probehne dvoustovkou jinde nez u Velimi...

+1/0
23.5.2015 11:14

O79n41d74ř81e96j 11B71u88r76s18a 6541753986827

Mezi Berlínem a Hamburkem :)

0/0
27.5.2015 14:53

Š40t55e44f86a58n 85F54r26i25č53a 7872878773626

I když to trvalo velmi dlouho, než se podařilo všem požadavkům vyhovět, je to velký úspěch českého strojírenství na nejnáročnějším evropském trhu. Klobouk dolů.

+5/0
22.5.2015 20:56
Foto

I74m76r59i22c52h 27S48u74c11h20a75r11s63k47ý 8776583465781

Hlavně že jsme mi Německu otevřeli celý trh hned po revoluci.;-D;-D;-D

+1/−3
22.5.2015 20:06

R87a29d31e15k 22J63a98n43a32t93a 9865586654532

Německé lokomotivy musí být pro provoz v ČR schvalovány podobným způsobem jako české pro provoz v Německu.

+3/0
22.5.2015 20:26

M22i82r21o23s42l77a25v 85Z39i22k16m68u84n48d 7209533614773

Jenže když mají německé lokomotivy papíry od EBA, tak na nich není více méně co ke zkoumání ... to je jako kdybyste chtěl objevovat Ameriku ... Český Drážní úřad se zaměří pouze na to, zda lokomotiva neovliňuje některá specificky česká zabezpečovací zařízení, která v Německu nebo západoevropském zahraniční nemají ...

0/0
23.5.2015 13:22

O75t39a51k97a74r 54V55a54l98e88k 6286152525172

Rajouske papiry baleni klicu budou kdy?

0/0
22.5.2015 19:34

A33d26a44m 20V34i94l46í32m46e20k 3136448746

Ty už nějaký ten měsíc jsou - http://youtube.com/watch?v=5wTuqYGHBKg

0/0
22.5.2015 20:52

J98a56n 40B57e82n83e42š 5969875778825

Je dobře, že Škoda má konečně papír na klíče ale proč sem cpou, že nějakej Zátopek může jezdit v německu. To můžu taky ;-D

+2/−3
22.5.2015 16:08

R40o22b48e86r32t 70P85r50a93ž11á26k 4778256925180

Teda pane Beneš, voni jsou vtipnej....

+1/−1
22.5.2015 18:58
Foto

P51e53t80e91r 28J61a63b51l20o78n10o41v87s56k69y 1329896291561

Konečne,to teda bola doba,než sa nemecký DÚ rozhýbal.Teraz už len aby aj jazdila až do Hamburku a nielen do Drážďan / to pre prípad,ak by nemeckí strojvedúci už po 15-20 krát zastavili dopravu a štrajkovali ;-D

+1/0
22.5.2015 14:16

M42i51r63o33s82l58a87v 42Z57i34k15m55u24n79d 7669893344543

Když budou němečtí strojvůdci stávkovat, tak se ani lok 380 nepodívá dál než do Dresden ... z DD jede německý strojvedoucí, nikoli český. Kdyby měl český strojvedoucí tzv. poznání trati do Berlína nebo Hamburgu, tak by tam dojel i s lok 371 ... holt třeba se zpožděním, ale dojel by ...

+1/0
22.5.2015 19:04

R44o96m89a21n 60J84e45s21c90h85k18e 9168545567545

Pane pište prosím česky.

0/−5
23.5.2015 8:08

J35a73r61e19k 12K26a67l45i12v75o18d61a 7546933851726

Myslim, ze kazdy cech rozumel...

+1/0
23.5.2015 8:23

R12o42m65a73n 22J44e60s51c72h97k22e 9758505717255

Mé děti nikoliv. Když poslouchám v televizi tiskové mluvčí firem u nás jak hovoří po Slovensky tam mne to vadí. Ježovič firma INCHEBA a další.

0/−2
23.5.2015 10:29

M97i11r67o34s41l25a72v 45Z42i79k31m75u57n18d 7369583464903

Dresden je úřední tarifní název, ten se nepřekládá ...

0/0
23.5.2015 13:23

L32i42b77u53š21e 69V10r48á73n50o73v94á 4467885100668

Pokud toto povolení získala jako jedna z prvních na světě, tak asi nebylo úplně snadné požadavkům vyhovět a za zpoždění lokomotiv možná Škoda tak úplně nemůže. 

No hlavně, že už je to doma a v prosinci může vyrazit do Hamburku.

+5/0
22.5.2015 13:55

M89i38c95h84a15l 50K69o27l91o37v79r64a38t 5757243895852

Konečně se to povedlo, kvalitní mašinu alespoň Němci i se zpožděním pořádně proklepli. Přece jen je to nejlepší stroj co vyrábíme a můžeme být na ni hrdí.

+20/−1
22.5.2015 12:46

M26i14r79o92s65l32a23v 23Z71i24k33m71u90n15d 7369393684183

S tím přívlastkem "nejlepší" bych drobet šetřil .... mohlo by být více prostoru na stanovišti strojvedoucího ...

+1/−1
22.5.2015 19:06

J69a68r18e94k 46K36a36l83i93v76o71d68a 7196213971806

Takova vec ji ale nemuze vzit nazev "nejlepsi" nese lokomotiva. Ktera by tedy podle vas byla nase nejlepsi?

+1/0
23.5.2015 8:28

M56a13r82e62k 20K44a39l61i91n37a 3969124685658

A ejhle - česky vlastněná extrémně úspěšná česky vlastněná a řízená firma, extrémně úspěšná i v zahraničí a zaměstnávající velké tisíce lidí... Přesto u nás terčem pomluv a protikoručpního blouznění...

+7/−1
22.5.2015 12:41

F87i58l12i45p 55S81i25r57o94t83e55k 9382949382281

Takže stačí být úspěšný a zaměstnávat tisíce lidí a můžeme vesele korumpovat? Zajímavá logika.

+2/−3
22.5.2015 12:53

L94i52b63u62š79e 16V54r82á64n34o16v57á 4727645840448

Asi stejná logika jako: Česká firma získala zakázku u Českých drah, to musí být korupce.

+5/0
22.5.2015 13:45

F97i85l90i17p 16S80i59r18o62t35e73k 9862359662351

Podezření jsou v případě škody zaležená jen na tom, že to je česká firma? Svatá prostoto...

0/0
22.5.2015 13:59

Z88d11e65n62ě18k 12J59o14n13á18š 9511579626890

Škoda si to rozhodila u společnosti žalobou na nákup railjetů a pronájem Taurusů. Což ji rozhodně na přízni nepřidalo. Vzhledem k tomu, že se tato kauza bezprostředně dotka německé společnosti Siemens a ten má v německu velký vliv, bude už z principu škodě se snažit komplikovat cestu na německé koleje, jak jenom to půjde.

+3/−1
22.5.2015 14:42

M56i19r98o32s28l70a93v 95Z52i36k86m45u82n12d 7709533294183

EBA je naprosto nezávislý úřad, kterému je nějaký Siemens ukradený ...

EBA "dělá potíže = trápí" všechny výrobce stejně s příslovečnou německou důsledností. A je to dobře. Pokud něco EBA schválí, tak jako by to schválila celá Evropa ...

Třeba polské PESY EBA zatím neschválila ...

+2/0
22.5.2015 19:09
Foto

P76ř97e48m32y83s63l 28K80y89s82e41l13á13k 3711173604985

Aˇse na mně pan Emil nezlobí, ale Bardotka je bardotka V.

+1/−2
22.5.2015 12:37

P44a27v77e36l 44S17t27a16v68j20a80n25í23k 6308105467961

Nemá smeták.

+1/0
22.5.2015 16:18

M37a54r22t57i69n 76K48r63á52t22k16ý 3686944825424

Zátopek? Tak na to si snad nikdy nezvyknu... už se mi pro tuto mašinu vžil název Messerschmitt...

+24/−1
22.5.2015 11:43

M21a94r20t54i84n 90Š98i71m14e24k 4650564588705

Na cestu do Vídně bych zvolil třeba Temelín ;-D

+7/0
22.5.2015 12:00

S18t67e27p81a12n 34T19o32t54h 8318689175588

Nazev? Nebude to spise pojmenovani??

0/−2
22.5.2015 12:06

J95a52r74e92k 62K50a85l41i80v19o15d36a 7526523631236

To prvni je obchodni nazev Skodovky, to druhe prezdivka fandu zeleznic. Asi tak.

+1/0
23.5.2015 11:11

P85e65t61r 81P16e93t51r 6973112768113

„Zejména německý drážní úřad je v procesu schvalování naprosto nekompromisní a často v technickém posuzování jde až do nejmenších detailů,“

Ale ono by to přesně takhle mělo fungovat všude a nejen v Německu...a ne že se některé chybné parametry budou přehlížet

+24/0
22.5.2015 11:36

R39a85d84e86k 98J62a31n90a22t17a 9715896634952

To není jen o "přehlížení parametrů", ale i třeba i o tom, že pokud nějakému bodu nevyhovíte, může vám úřad říct doporučený postup, jak vyhovět, nebo taky nemusí ...

Pro českou firmu je navíc komplikace, že všechno se řeší v němčině ...

+3/0
22.5.2015 13:17

T29o31m36a46s 71A96u97g65u79s89t17y82n 6507966231450

jasně DB s nima bude jednat česky, ne? ;-D

+1/0
22.5.2015 17:21

R80a51d63e49k 19J39a50n33a29t49a 9525886414322

No, tak když už ty TSI normy mají zajistit celoevropskou kompatibilitu železnic, tak by to mohlo stačit v oficiálním jazyce EU (angličtina nebo francouzština), nebo, ještě lépe, takový schvalovací úřad by byl v Evropě pouze jeden a ten by schválil vozidlo pro celou EU.

Tohle dělení spousty věcí podle zemí ekonomiku Evropy dělá neefektivní. Např. takový jednotný mýtný systém na silnicích by taky ušetřil peníze.

+1/0
22.5.2015 17:42

J72a58n 88Z91e52m97a32n 8756742394382

Správně píšete, že mají. Ale ještě dlouho potrvá, než k tomu na vybraných tratích dojde. A dokud budou trvat národní odlišnosti, tak do procesy schvalování budou probíhat přes národní úřady.

+1/0
23.5.2015 10:31

R41o87m28a16n 18J54e48s50c25h93k36e 9198225417795

Vadí mne že v našem státě jezdí cizí soupravy bez českých nápisů. To je OSTUDA.

0/−1
23.5.2015 8:11

V22i95k95t48o77r 57N22á89r58o84ž20n91ý 3179312918

To je otázka... idíky požadavkům DÚ jsou ty stroje složitější a složitější a tím pádem dražší a dražší... podnikejte s mašinou , která stojí 120 mega.. musíte být špičkový...pokud nebudete špičkový , průměrní kamioňáci Vás zlikvidují...

0/0
22.5.2015 15:12

P82e28t86r 73S78p11o18r45e11r 6423443436922

Pro připomínku odkaz na text z roku 2005:

http://www.k-report.net/koridory/provoz7.htm

+1/0
22.5.2015 11:28

T80o56m 63O62n81d40ř65í51k 7634783431893

...nadpis je super - na chvíli jsem nabyl dojmu, že Emil žije může do Němec a že Škoda získala papír do kterýho se balí klíče...R^

+23/0
22.5.2015 11:10

A63n39t15o26n59í69n 37D57o17u72b43e36k 3920549159

tam muselo byt zase uplatku!

jinak by nikdo prumerne inteligentni nekoupil takovy smejd a radsi vzal osvedcene siemense

0/−48
22.5.2015 11:08

J43o93s86e13f 76M24i77š55k64o13v62s37k54ý 9488611261758

To víte zlatý Česko, tam se neuplácí. Navíc občas udělají něco dobře - např. tramvaje jezdí až v USA, TATRA se vyváží i do náročných zemí atd. Nevím proč by to měl být špatný výrobek !!

+24/0
22.5.2015 11:21

M33a94r45t20i54n 15Š94i26m83e73k 4640334488905

Je to jedna z mála třísystémových lokomotiv, žádný šmejd a žádné úplatky

+22/0
22.5.2015 12:00

R29a55d47e21k 46J30a83n55a86t86a 9245366694932

EBA se nedá uplatit, a to ani od Siemense. Schvalování jejich Velar i ICx se taky pěkně táhne.

Jinak pokud se nepletu, tak existují pouze dvě lokomotivy, které splňují nové TSI normy - a to Siemens Vectron a tato Škoda 109E.

+19/0
22.5.2015 12:19

P65e74t29r 62S34p81o19r26e31r 6193973826422

Které TSI normy máte konkrétně na mysli?

0/0
22.5.2015 12:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.