Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zátopek může jezdit v Německu. Škoda po letech získala klíčový papír

Plzeňská Škoda Transportation i jejich hlavní zákazník České dráhy si můžou po letech oddychnout. Výrobci lokomotiv se podařilo po letech schvalování získat klíčové povolení k provozu lokomotiv řady 380 v Německu. To je důležité i pro České dráhy, které s nimi mají jezdit od prosince do Hamburku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R10o37m71a93n 59J63e37s29c35h11k52e 9408865277155

Pro mne je to Messerschmidt a nikoliv Zátopek.

+4/0
23.5.2015 8:25

J20a36r82e95k 36K10a59l20i91v37o42d27a 7476443641266

Pres vsechnu uctu panu Zatopkovi je tohle pro lokomotivu trochu nevhodny nazev, uz jenom pro ceskou diakritiku. Preci jenom, Traxx, Taurus, Vectron, Griffin ci Gamma Marathon zni lepe.

+1/0
23.5.2015 8:42

J67i49n10d36ř73i47c53h 47Š32k30o42p90e48k 4495871540135

jasně ;-D;-D

Ostatní národy si pojmenovávají výrobky taky slovy z cizích jazyků, aby se to nakupujícím dobře vyslovovalo, co

+1/0
23.5.2015 14:42

D68a71n23i68e66l 63V62á73c36h21a82l 3666368935126

Gratuluji a doufám, že to vyplatí taky na nějaké vysokorychlostní tratě.

+1/0
22.5.2015 22:40

J86a65r86e24k 28K76a15l82i62v44o52d87a 7766393761116

Snad se konecne probehne dvoustovkou jinde nez u Velimi...

+1/0
23.5.2015 11:14

O87n92d38ř92e41j 94B53u54r80s42a 6721203726267

Mezi Berlínem a Hamburkem :)

0/0
27.5.2015 14:53

Š36t48e62f16a95n 46F62r32i66č87a 7502938183856

I když to trvalo velmi dlouho, než se podařilo všem požadavkům vyhovět, je to velký úspěch českého strojírenství na nejnáročnějším evropském trhu. Klobouk dolů.

+5/0
22.5.2015 20:56
Foto

I14m28r20i84c59h 80S16u65c48h11a72r92s34k90ý 8696733955711

Hlavně že jsme mi Německu otevřeli celý trh hned po revoluci.;-D;-D;-D

+1/−3
22.5.2015 20:06

R19a51d71e35k 61J37a75n69a14t50a 9405166354522

Německé lokomotivy musí být pro provoz v ČR schvalovány podobným způsobem jako české pro provoz v Německu.

+3/0
22.5.2015 20:26

M54i59r45o93s38l54a98v 86Z66i54k42m96u66n94d 7739683964743

Jenže když mají německé lokomotivy papíry od EBA, tak na nich není více méně co ke zkoumání ... to je jako kdybyste chtěl objevovat Ameriku ... Český Drážní úřad se zaměří pouze na to, zda lokomotiva neovliňuje některá specificky česká zabezpečovací zařízení, která v Německu nebo západoevropském zahraniční nemají ...

0/0
23.5.2015 13:22

O28t75a97k45a76r 61V55a84l33e31k 6156452615962

Rajouske papiry baleni klicu budou kdy?

0/0
22.5.2015 19:34

A70d65a67m 80V46i20l37í11m42e63k 3516838686

Ty už nějaký ten měsíc jsou - http://youtube.com/watch?v=5wTuqYGHBKg

0/0
22.5.2015 20:52

J16a94n 78B12e18n76e70š 5189595348785

Je dobře, že Škoda má konečně papír na klíče ale proč sem cpou, že nějakej Zátopek může jezdit v německu. To můžu taky ;-D

+2/−3
22.5.2015 16:08

R61o98b27e76r97t 24P63r45a49ž95á44k 4698346175110

Teda pane Beneš, voni jsou vtipnej....

+1/−1
22.5.2015 18:58
Foto

P26e38t17e48r 95J13a22b20l71o25n27o35v35s42k52y 1309986561171

Konečne,to teda bola doba,než sa nemecký DÚ rozhýbal.Teraz už len aby aj jazdila až do Hamburku a nielen do Drážďan / to pre prípad,ak by nemeckí strojvedúci už po 15-20 krát zastavili dopravu a štrajkovali ;-D

+1/0
22.5.2015 14:16

M56i66r58o37s83l65a64v 36Z30i33k65m98u44n42d 7839683694913

Když budou němečtí strojvůdci stávkovat, tak se ani lok 380 nepodívá dál než do Dresden ... z DD jede německý strojvedoucí, nikoli český. Kdyby měl český strojvedoucí tzv. poznání trati do Berlína nebo Hamburgu, tak by tam dojel i s lok 371 ... holt třeba se zpožděním, ale dojel by ...

+1/0
22.5.2015 19:04

R31o26m39a64n 95J14e65s36c97h45k19e 9248625917485

Pane pište prosím česky.

0/−5
23.5.2015 8:08

J34a60r92e68k 70K58a20l21i46v57o82d51a 7916603361906

Myslim, ze kazdy cech rozumel...

+1/0
23.5.2015 8:23

R98o68m61a39n 64J85e40s37c92h41k79e 9108385377835

Mé děti nikoliv. Když poslouchám v televizi tiskové mluvčí firem u nás jak hovoří po Slovensky tam mne to vadí. Ježovič firma INCHEBA a další.

0/−2
23.5.2015 10:29

M23i51r45o51s93l59a17v 75Z32i59k67m29u53n59d 7569813834163

Dresden je úřední tarifní název, ten se nepřekládá ...

0/0
23.5.2015 13:23

L83i81b33u62š33e 85V94r95á17n38o43v64á 4787415460298

Pokud toto povolení získala jako jedna z prvních na světě, tak asi nebylo úplně snadné požadavkům vyhovět a za zpoždění lokomotiv možná Škoda tak úplně nemůže. 

No hlavně, že už je to doma a v prosinci může vyrazit do Hamburku.

+5/0
22.5.2015 13:55

M55i66c78h19a90l 48K15o18l53o62v41r35a72t 5187493805332

Konečně se to povedlo, kvalitní mašinu alespoň Němci i se zpožděním pořádně proklepli. Přece jen je to nejlepší stroj co vyrábíme a můžeme být na ni hrdí.

+20/−1
22.5.2015 12:46

M27i53r31o98s40l28a81v 28Z18i63k21m68u93n25d 7129493224223

S tím přívlastkem "nejlepší" bych drobet šetřil .... mohlo by být více prostoru na stanovišti strojvedoucího ...

+1/−1
22.5.2015 19:06

J36a36r27e36k 74K90a83l57i24v41o41d63a 7806653351256

Takova vec ji ale nemuze vzit nazev "nejlepsi" nese lokomotiva. Ktera by tedy podle vas byla nase nejlepsi?

+1/0
23.5.2015 8:28

M96a18r29e74k 33K66a47l89i18n29a 3959544425938

A ejhle - česky vlastněná extrémně úspěšná česky vlastněná a řízená firma, extrémně úspěšná i v zahraničí a zaměstnávající velké tisíce lidí... Přesto u nás terčem pomluv a protikoručpního blouznění...

+7/−1
22.5.2015 12:41

F47i20l69i67p 36S68i95r89o36t93e34k 9482439332141

Takže stačí být úspěšný a zaměstnávat tisíce lidí a můžeme vesele korumpovat? Zajímavá logika.

+2/−3
22.5.2015 12:53

L75i32b56u86š37e 89V85r51á13n92o61v12á 4597875830818

Asi stejná logika jako: Česká firma získala zakázku u Českých drah, to musí být korupce.

+5/0
22.5.2015 13:45

F64i60l68i98p 47S26i70r94o66t87e38k 9222389482381

Podezření jsou v případě škody zaležená jen na tom, že to je česká firma? Svatá prostoto...

0/0
22.5.2015 13:59

Z42d97e56n84ě24k 30J32o84n16á19š 9291829266330

Škoda si to rozhodila u společnosti žalobou na nákup railjetů a pronájem Taurusů. Což ji rozhodně na přízni nepřidalo. Vzhledem k tomu, že se tato kauza bezprostředně dotka německé společnosti Siemens a ten má v německu velký vliv, bude už z principu škodě se snažit komplikovat cestu na německé koleje, jak jenom to půjde.

+3/−1
22.5.2015 14:42

M74i43r87o75s16l49a66v 78Z71i44k76m83u40n26d 7419323964233

EBA je naprosto nezávislý úřad, kterému je nějaký Siemens ukradený ...

EBA "dělá potíže = trápí" všechny výrobce stejně s příslovečnou německou důsledností. A je to dobře. Pokud něco EBA schválí, tak jako by to schválila celá Evropa ...

Třeba polské PESY EBA zatím neschválila ...

+2/0
22.5.2015 19:09

P90ř64e22m72y27s88l 37K96y49s40e46l23á40k 3171503224505

Aˇse na mně pan Emil nezlobí, ale Bardotka je bardotka V.

+1/−2
22.5.2015 12:37

P64a63v77e49l 71S32t91a41v76j22a79n52í47k 6548895767951

Nemá smeták.

+1/0
22.5.2015 16:18

M84a13r41t19i30n 24K58r26á21t68k39ý 3416974625534

Zátopek? Tak na to si snad nikdy nezvyknu... už se mi pro tuto mašinu vžil název Messerschmitt...

+24/−1
22.5.2015 11:43

M33a74r29t81i42n 59Š22i24m50e50k 4340574608835

Na cestu do Vídně bych zvolil třeba Temelín ;-D

+7/0
22.5.2015 12:00

S69t86e98p68a49n 39T53o36t47h 8328539565358

Nazev? Nebude to spise pojmenovani??

0/−2
22.5.2015 12:06

J22a16r80e72k 47K80a80l89i92v31o24d56a 7246523521286

To prvni je obchodni nazev Skodovky, to druhe prezdivka fandu zeleznic. Asi tak.

+1/0
23.5.2015 11:11

P94e79t73r 34P68e60t83r 6683532978923

„Zejména německý drážní úřad je v procesu schvalování naprosto nekompromisní a často v technickém posuzování jde až do nejmenších detailů,“

Ale ono by to přesně takhle mělo fungovat všude a nejen v Německu...a ne že se některé chybné parametry budou přehlížet

+24/0
22.5.2015 11:36

R13a92d31e92k 43J19a15n65a88t37a 9435536834222

To není jen o "přehlížení parametrů", ale i třeba i o tom, že pokud nějakému bodu nevyhovíte, může vám úřad říct doporučený postup, jak vyhovět, nebo taky nemusí ...

Pro českou firmu je navíc komplikace, že všechno se řeší v němčině ...

+3/0
22.5.2015 13:17

T13o87m96a15s 47A35u81g39u82s93t14y58n 6757616871470

jasně DB s nima bude jednat česky, ne? ;-D

+1/0
22.5.2015 17:21

R29a87d77e37k 82J95a89n37a92t63a 9795426474622

No, tak když už ty TSI normy mají zajistit celoevropskou kompatibilitu železnic, tak by to mohlo stačit v oficiálním jazyce EU (angličtina nebo francouzština), nebo, ještě lépe, takový schvalovací úřad by byl v Evropě pouze jeden a ten by schválil vozidlo pro celou EU.

Tohle dělení spousty věcí podle zemí ekonomiku Evropy dělá neefektivní. Např. takový jednotný mýtný systém na silnicích by taky ušetřil peníze.

+1/0
22.5.2015 17:42

J15a52n 39Z80e83m47a80n 8806552914552

Správně píšete, že mají. Ale ještě dlouho potrvá, než k tomu na vybraných tratích dojde. A dokud budou trvat národní odlišnosti, tak do procesy schvalování budou probíhat přes národní úřady.

+1/0
23.5.2015 10:31

R77o20m91a20n 49J15e56s88c36h48k95e 9338955447755

Vadí mne že v našem státě jezdí cizí soupravy bez českých nápisů. To je OSTUDA.

0/−1
23.5.2015 8:11

V15i11k25t20o41r 28N58á49r56o50ž52n33ý 3319172638

To je otázka... idíky požadavkům DÚ jsou ty stroje složitější a složitější a tím pádem dražší a dražší... podnikejte s mašinou , která stojí 120 mega.. musíte být špičkový...pokud nebudete špičkový , průměrní kamioňáci Vás zlikvidují...

0/0
22.5.2015 15:12

P80e17t95r 80S89p50o21r26e11r 6533403376892

Pro připomínku odkaz na text z roku 2005:

http://www.k-report.net/koridory/provoz7.htm

+1/0
22.5.2015 11:28

T72o77m 13O43n56d86ř13í14k 7754533761443

...nadpis je super - na chvíli jsem nabyl dojmu, že Emil žije může do Němec a že Škoda získala papír do kterýho se balí klíče...R^

+23/0
22.5.2015 11:10

A45n91t42o69n91í63n 14D65o14u41b42e52k 3880479939

tam muselo byt zase uplatku!

jinak by nikdo prumerne inteligentni nekoupil takovy smejd a radsi vzal osvedcene siemense

0/−48
22.5.2015 11:08

J24o60s14e92f 40M74i28š21k66o76v73s29k87ý 9598751771138

To víte zlatý Česko, tam se neuplácí. Navíc občas udělají něco dobře - např. tramvaje jezdí až v USA, TATRA se vyváží i do náročných zemí atd. Nevím proč by to měl být špatný výrobek !!

+24/0
22.5.2015 11:21

M30a37r23t15i75n 33Š67i82m47e73k 4840174728715

Je to jedna z mála třísystémových lokomotiv, žádný šmejd a žádné úplatky

+22/0
22.5.2015 12:00

R11a14d97e64k 19J60a92n71a51t15a 9275246574352

EBA se nedá uplatit, a to ani od Siemense. Schvalování jejich Velar i ICx se taky pěkně táhne.

Jinak pokud se nepletu, tak existují pouze dvě lokomotivy, které splňují nové TSI normy - a to Siemens Vectron a tato Škoda 109E.

+19/0
22.5.2015 12:19

P85e39t45r 26S81p65o74r84e27r 6663113556382

Které TSI normy máte konkrétně na mysli?

0/0
22.5.2015 12:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.