Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zátopek může jezdit v Německu. Škoda po letech získala klíčový papír

Plzeňská Škoda Transportation i jejich hlavní zákazník České dráhy si můžou po letech oddychnout. Výrobci lokomotiv se podařilo po letech schvalování získat klíčové povolení k provozu lokomotiv řady 380 v Německu. To je důležité i pro České dráhy, které s nimi mají jezdit od prosince do Hamburku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R66o63m69a21n 53J31e65s54c63h90k29e 9408525527455

Pro mne je to Messerschmidt a nikoliv Zátopek.

+4/0
23.5.2015 8:25

J82a69r62e91k 89K78a11l80i22v52o67d23a 7336393281886

Pres vsechnu uctu panu Zatopkovi je tohle pro lokomotivu trochu nevhodny nazev, uz jenom pro ceskou diakritiku. Preci jenom, Traxx, Taurus, Vectron, Griffin ci Gamma Marathon zni lepe.

+1/0
23.5.2015 8:42

J12i95n63d81ř63i18c96h 48Š52k20o94p86e34k 4945521440105

jasně ;-D;-D

Ostatní národy si pojmenovávají výrobky taky slovy z cizích jazyků, aby se to nakupujícím dobře vyslovovalo, co

+1/0
23.5.2015 14:42

D11a44n45i17e43l 35V96á86c62h88a97l 3106638515306

Gratuluji a doufám, že to vyplatí taky na nějaké vysokorychlostní tratě.

+1/0
22.5.2015 22:40

J34a72r39e38k 56K88a63l29i60v65o53d46a 7676163921876

Snad se konecne probehne dvoustovkou jinde nez u Velimi...

+1/0
23.5.2015 11:14

O57n25d78ř32e37j 83B53u93r61s38a 6831753556177

Mezi Berlínem a Hamburkem :)

0/0
27.5.2015 14:53

Š50t52e56f52a65n 98F31r22i16č53a 7222798253566

I když to trvalo velmi dlouho, než se podařilo všem požadavkům vyhovět, je to velký úspěch českého strojírenství na nejnáročnějším evropském trhu. Klobouk dolů.

+5/0
22.5.2015 20:56
Foto

I77m81r60i28c55h 94S19u52c48h71a96r95s88k85ý 8436933595781

Hlavně že jsme mi Německu otevřeli celý trh hned po revoluci.;-D;-D;-D

+1/−3
22.5.2015 20:06

R52a15d57e13k 93J21a62n36a87t35a 9125726774242

Německé lokomotivy musí být pro provoz v ČR schvalovány podobným způsobem jako české pro provoz v Německu.

+3/0
22.5.2015 20:26

M13i37r47o83s56l33a56v 98Z22i40k98m17u80n68d 7139423364713

Jenže když mají německé lokomotivy papíry od EBA, tak na nich není více méně co ke zkoumání ... to je jako kdybyste chtěl objevovat Ameriku ... Český Drážní úřad se zaměří pouze na to, zda lokomotiva neovliňuje některá specificky česká zabezpečovací zařízení, která v Německu nebo západoevropském zahraniční nemají ...

0/0
23.5.2015 13:22

O59t62a11k71a50r 29V78a65l16e91k 6676312265452

Rajouske papiry baleni klicu budou kdy?

0/0
22.5.2015 19:34

A98d28a81m 84V57i95l19í12m55e95k 3156458716

Ty už nějaký ten měsíc jsou - http://youtube.com/watch?v=5wTuqYGHBKg

0/0
22.5.2015 20:52

J93a14n 81B67e84n91e75š 5119285618125

Je dobře, že Škoda má konečně papír na klíče ale proč sem cpou, že nějakej Zátopek může jezdit v německu. To můžu taky ;-D

+2/−3
22.5.2015 16:08

R65o95b64e77r66t 49P17r53a18ž81á70k 4818496305560

Teda pane Beneš, voni jsou vtipnej....

+1/−1
22.5.2015 18:58
Foto

P78e74t50e59r 55J75a45b82l16o71n12o19v10s45k34y 1699966101291

Konečne,to teda bola doba,než sa nemecký DÚ rozhýbal.Teraz už len aby aj jazdila až do Hamburku a nielen do Drážďan / to pre prípad,ak by nemeckí strojvedúci už po 15-20 krát zastavili dopravu a štrajkovali ;-D

+1/0
22.5.2015 14:16

M82i91r98o54s34l87a55v 96Z91i63k21m42u10n27d 7639443964353

Když budou němečtí strojvůdci stávkovat, tak se ani lok 380 nepodívá dál než do Dresden ... z DD jede německý strojvedoucí, nikoli český. Kdyby měl český strojvedoucí tzv. poznání trati do Berlína nebo Hamburgu, tak by tam dojel i s lok 371 ... holt třeba se zpožděním, ale dojel by ...

+1/0
22.5.2015 19:04

R51o59m69a18n 81J80e88s72c71h32k28e 9368125487725

Pane pište prosím česky.

0/−5
23.5.2015 8:08

J61a91r18e10k 48K89a62l40i26v77o62d70a 7196593801756

Myslim, ze kazdy cech rozumel...

+1/0
23.5.2015 8:23

R88o68m23a88n 29J44e75s87c70h90k68e 9378225267825

Mé děti nikoliv. Když poslouchám v televizi tiskové mluvčí firem u nás jak hovoří po Slovensky tam mne to vadí. Ježovič firma INCHEBA a další.

0/−2
23.5.2015 10:29

M46i83r36o32s72l73a21v 46Z52i61k95m39u91n14d 7289273624213

Dresden je úřední tarifní název, ten se nepřekládá ...

0/0
23.5.2015 13:23

L51i51b47u42š35e 82V42r56á41n21o76v98á 4937125140608

Pokud toto povolení získala jako jedna z prvních na světě, tak asi nebylo úplně snadné požadavkům vyhovět a za zpoždění lokomotiv možná Škoda tak úplně nemůže. 

No hlavně, že už je to doma a v prosinci může vyrazit do Hamburku.

+5/0
22.5.2015 13:55

M79i34c35h32a58l 13K24o57l75o46v67r48a46t 5957653725512

Konečně se to povedlo, kvalitní mašinu alespoň Němci i se zpožděním pořádně proklepli. Přece jen je to nejlepší stroj co vyrábíme a můžeme být na ni hrdí.

+20/−1
22.5.2015 12:46

M74i10r74o40s97l50a11v 48Z39i27k78m35u74n61d 7129363874523

S tím přívlastkem "nejlepší" bych drobet šetřil .... mohlo by být více prostoru na stanovišti strojvedoucího ...

+1/−1
22.5.2015 19:06

J47a91r37e88k 91K47a33l84i59v46o74d18a 7936253211366

Takova vec ji ale nemuze vzit nazev "nejlepsi" nese lokomotiva. Ktera by tedy podle vas byla nase nejlepsi?

+1/0
23.5.2015 8:28

M51a37r13e85k 48K35a83l30i20n73a 3969774495708

A ejhle - česky vlastněná extrémně úspěšná česky vlastněná a řízená firma, extrémně úspěšná i v zahraničí a zaměstnávající velké tisíce lidí... Přesto u nás terčem pomluv a protikoručpního blouznění...

+7/−1
22.5.2015 12:41

F15i45l20i17p 22S34i58r46o20t81e92k 9742649512111

Takže stačí být úspěšný a zaměstnávat tisíce lidí a můžeme vesele korumpovat? Zajímavá logika.

+2/−3
22.5.2015 12:53

L64i18b83u19š63e 35V59r97á83n66o98v66á 4527675810738

Asi stejná logika jako: Česká firma získala zakázku u Českých drah, to musí být korupce.

+5/0
22.5.2015 13:45

F74i68l71i83p 17S97i11r92o89t92e13k 9552609292771

Podezření jsou v případě škody zaležená jen na tom, že to je česká firma? Svatá prostoto...

0/0
22.5.2015 13:59

Z18d18e88n92ě39k 17J79o85n22á33š 9551359916930

Škoda si to rozhodila u společnosti žalobou na nákup railjetů a pronájem Taurusů. Což ji rozhodně na přízni nepřidalo. Vzhledem k tomu, že se tato kauza bezprostředně dotka německé společnosti Siemens a ten má v německu velký vliv, bude už z principu škodě se snažit komplikovat cestu na německé koleje, jak jenom to půjde.

+3/−1
22.5.2015 14:42

M51i10r28o48s57l42a36v 94Z45i10k12m65u33n66d 7179903634523

EBA je naprosto nezávislý úřad, kterému je nějaký Siemens ukradený ...

EBA "dělá potíže = trápí" všechny výrobce stejně s příslovečnou německou důsledností. A je to dobře. Pokud něco EBA schválí, tak jako by to schválila celá Evropa ...

Třeba polské PESY EBA zatím neschválila ...

+2/0
22.5.2015 19:09
Foto

P15ř33e88m73y64s46l 23K78y66s88e85l70á83k 3521753104955

Aˇse na mně pan Emil nezlobí, ale Bardotka je bardotka V.

+1/−2
22.5.2015 12:37

P50a13v37e21l 70S45t80a23v52j91a37n51í55k 6288145417901

Nemá smeták.

+1/0
22.5.2015 16:18

M81a85r70t61i35n 62K12r43á62t68k16ý 3586384285234

Zátopek? Tak na to si snad nikdy nezvyknu... už se mi pro tuto mašinu vžil název Messerschmitt...

+24/−1
22.5.2015 11:43

M56a65r21t50i60n 25Š93i61m53e92k 4510934308515

Na cestu do Vídně bych zvolil třeba Temelín ;-D

+7/0
22.5.2015 12:00

S25t42e67p66a51n 60T93o24t35h 8878769735198

Nazev? Nebude to spise pojmenovani??

0/−2
22.5.2015 12:06

J36a81r21e16k 92K62a18l37i97v62o92d90a 7396653901186

To prvni je obchodni nazev Skodovky, to druhe prezdivka fandu zeleznic. Asi tak.

+1/0
23.5.2015 11:11

P21e52t72r 90P71e76t61r 6623512858623

„Zejména německý drážní úřad je v procesu schvalování naprosto nekompromisní a často v technickém posuzování jde až do nejmenších detailů,“

Ale ono by to přesně takhle mělo fungovat všude a nejen v Německu...a ne že se některé chybné parametry budou přehlížet

+24/0
22.5.2015 11:36

R83a50d84e35k 70J80a45n10a66t42a 9865436144732

To není jen o "přehlížení parametrů", ale i třeba i o tom, že pokud nějakému bodu nevyhovíte, může vám úřad říct doporučený postup, jak vyhovět, nebo taky nemusí ...

Pro českou firmu je navíc komplikace, že všechno se řeší v němčině ...

+3/0
22.5.2015 13:17

T59o31m37a32s 26A78u44g63u11s23t69y67n 6427126901410

jasně DB s nima bude jednat česky, ne? ;-D

+1/0
22.5.2015 17:21

R75a45d20e16k 38J55a25n16a82t46a 9615746174552

No, tak když už ty TSI normy mají zajistit celoevropskou kompatibilitu železnic, tak by to mohlo stačit v oficiálním jazyce EU (angličtina nebo francouzština), nebo, ještě lépe, takový schvalovací úřad by byl v Evropě pouze jeden a ten by schválil vozidlo pro celou EU.

Tohle dělení spousty věcí podle zemí ekonomiku Evropy dělá neefektivní. Např. takový jednotný mýtný systém na silnicích by taky ušetřil peníze.

+1/0
22.5.2015 17:42

J78a65n 39Z85e97m26a40n 8356292684822

Správně píšete, že mají. Ale ještě dlouho potrvá, než k tomu na vybraných tratích dojde. A dokud budou trvat národní odlišnosti, tak do procesy schvalování budou probíhat přes národní úřady.

+1/0
23.5.2015 10:31

R21o11m22a12n 97J75e10s21c97h93k66e 9318745227255

Vadí mne že v našem státě jezdí cizí soupravy bez českých nápisů. To je OSTUDA.

0/−1
23.5.2015 8:11

V43i42k82t88o93r 67N90á12r13o25ž91n25ý 3459202908

To je otázka... idíky požadavkům DÚ jsou ty stroje složitější a složitější a tím pádem dražší a dražší... podnikejte s mašinou , která stojí 120 mega.. musíte být špičkový...pokud nebudete špičkový , průměrní kamioňáci Vás zlikvidují...

0/0
22.5.2015 15:12

P47e54t16r 37S32p70o45r48e71r 6193783786532

Pro připomínku odkaz na text z roku 2005:

http://www.k-report.net/koridory/provoz7.htm

+1/0
22.5.2015 11:28

T41o91m 41O93n64d23ř13í34k 7504653971893

...nadpis je super - na chvíli jsem nabyl dojmu, že Emil žije může do Němec a že Škoda získala papír do kterýho se balí klíče...R^

+23/0
22.5.2015 11:10

A52n20t19o97n81í83n 83D74o86u12b28e75k 3680839929

tam muselo byt zase uplatku!

jinak by nikdo prumerne inteligentni nekoupil takovy smejd a radsi vzal osvedcene siemense

0/−48
22.5.2015 11:08

J72o95s43e26f 83M88i21š58k71o32v60s30k79ý 9968871221148

To víte zlatý Česko, tam se neuplácí. Navíc občas udělají něco dobře - např. tramvaje jezdí až v USA, TATRA se vyváží i do náročných zemí atd. Nevím proč by to měl být špatný výrobek !!

+24/0
22.5.2015 11:21

M49a39r42t27i35n 39Š72i36m94e93k 4770534888225

Je to jedna z mála třísystémových lokomotiv, žádný šmejd a žádné úplatky

+22/0
22.5.2015 12:00

R28a95d38e19k 61J53a32n80a15t63a 9975606364582

EBA se nedá uplatit, a to ani od Siemense. Schvalování jejich Velar i ICx se taky pěkně táhne.

Jinak pokud se nepletu, tak existují pouze dvě lokomotivy, které splňují nové TSI normy - a to Siemens Vectron a tato Škoda 109E.

+19/0
22.5.2015 12:19

P33e62t94r 89S24p15o70r28e54r 6603543696132

Které TSI normy máte konkrétně na mysli?

0/0
22.5.2015 12:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.