Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebezpečně airbagy Takata jsou i v Česku. Do servisu musí tisíce aut

Historicky největší automobilová svolávací akce se projevuje i v Česku. Vadné airbagy od firmy Takata, které už v zahraničí zabily několik lidí, mohou být i v tisícovkách vozů značek Toyota, Nissan a Honda jezdících po českých silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T45o86m50á96š 81V96a93v71e54r14k31a 7181340312944

airbagy ze zásady netestuji!

0/0
26.5.2015 23:45

S96l91a43v55o27m79í66r 81Š25t30ě83p16á74n 1568354842624

Jak mohou říct že u nás problém být nemůže? Někdo parkuje ve vlhkém suterénu či v údolí u potoka......spíše věřím že u nás se zjistí viník nehody a nikdo nezkoumá zda zabíjel kus pristrojovky nebo součást airbagu....

+3/0
26.5.2015 6:39

O75l85d95ř10i98c23h 95H98o73r30á26k 2344169121975

Holt nejen soudruzi z NDR dělají chyby.

Ale promiňte, mektat něco o extrémní vlhkosti když systém neselhává jen v deštném pralese je dost ubohé. Deštný prales, tropické pobřeží s bouřemi a obdobím dešťů a podobně možná, ale takto?

+6/0
25.5.2015 18:43

J47i20n15d94ř56i77c45h 59Š43k59o59p58e85k 4815111740345

přesně tak. Vidím to na snahu zamaskovat pravý důvod - pravděpodobně nějaké úspory na materiálech či v konstrukčním řešení na úkor fuknčnosti a bezpečnosti

+5/0
25.5.2015 19:14

J38i27n15d18ř71i57c40h 12Š82k53o66p35e76k 4625751500505

nevím, zda mám brečet či se smát.

Prý kvůli vlhkosti. Pochopil bych, pokud by airbagy montovali na lodě či ponorky, případně do aut jezdících v tropech.

Ale býti překvapení vlhkostí v mírném pásu, no to jsou opravdu odborníci. Co je překvapí příště ??;-D;-D

+3/0
25.5.2015 17:51

L97a15d20i91s21l55a62v 90K96v42a45s84n47i64č50k26a 1753137253305

Snad kde je ta chyba , ne ?

+1/0
25.5.2015 15:43

L81a86d22i21s58l74a47v 34H14n70y29k 6840542280496

Takata v Dolní  Kalné končí.O práci přijdou desítky lidí.Výroba se přesouvá do Maďarska (maďarky se už zaučují).Prý jsme v Čechám moc drazí a potřebují dělat laciněji.

Takto vypadá kapitalismus v praxi.Z Čechů vymáčknou co to jde a pak STÁTE STAREJ SE, MY JDEME O STÁT DÁLE.

+3/−2
25.5.2015 15:00

J61a93r56o21s83l18a41v 78H44a65n59z53l93í49k 2219405343778

Ano, toto je kapitalismus v praxi. Ono taky v echt socialistické zemi, kde jsou vysoké náklady na zaměstnance, to asi jinak dopadnout nemohlo. Takže to Vyše "státe starej se" - je dobrý podnět. Státe, vyhoď 50% parazitů=úředníků a sniž daně. Pak se třeba zase Takata vrátí zpátky.

+8/−2
25.5.2015 15:31

L20a77d59i76s16l37a78v 67K61v51a72s98n54i87č14k43a 1853897783985

Zato v Maďarsku to je prosperita sama, tomuhle opravdu věříte ?

+4/−1
25.5.2015 15:52

J22a18r65o18s23l40a14v 11H71a44n66z79l94í83k 2749415513688

Ano, věřím. Maďarsko není prosperita sama - ale zjevně má víc výhod, než nabízí ČR, pokud to stojí za to, stěhovat výrobu.

+3/0
25.5.2015 17:04

A53l29e30x20a54n92d34r 30K62o96s17t79k82a 8332838936484

Ano, mají levnější otroky. To je opravdu "výhoda".

+2/−1
25.5.2015 17:36

S28l15a60v27o11m86í51r 44Š36t26ě63p92á33n 1398414272914

Skončily daňové prázdniny a stoupla minimální mzda tak honem pryč....

+3/0
26.5.2015 6:44

S43l55a76v31o12m81í33r 54Š67t69ě65p80á59n 1518154532914

Skončily daňové prázdniny a stoupla minimální mzda tak honem pryč....

+1/0
26.5.2015 6:44

J88i92n89d24ř66i56c61h 85Š62k50o53p69e36k 4755561730105

no nemůže zaměstnavatel čekat, že mu lidi budou naopak nosit peníze za to, že mohou u něj pracovat

+1/0
25.5.2015 18:09

A80l18e69x55a25n33d37r 71K43o26s84t62k75a 8742588496414

Super, Do auta povinně airbag kvůli bezpečnosti. Nejenže vám automaticky zvedne cenu vozu, ale ještě vás zabije. A to i při dost slabém nárazu. Ehm, tak kde je tam ta výhoda?

+4/−19
25.5.2015 13:43

L86u59d44ě41k 14N39o96v54ý 2371389703211

tak jiné airbagy zase spoustu lidí zachránily

+9/0
25.5.2015 13:56

T20o40m 96S22a13u30e86r 8337318112784

Asi máte problém s pochopením rozdílu mezi obecným tvrzením a výjimkou. Koneckonců u vás jsme zejména v souvislosti s pohledem na ruskou otázku zvyklí na ledacos, takže vaše mimoňské postoje už nikoho nepřekvapí;-D

+15/0
25.5.2015 14:07

K82r84i89s96t77i23n94a 87B22l60ü28m71e91l20o10v23á 2674507228500

Lol;-)

+1/0
25.5.2015 14:24

P17e46t62r 26M93i62c11h12a63l 2740804131932

Touché. R^

+2/0
25.5.2015 15:02

K60a17r69e61l 61F43r55i50t39z 4511667118382

A teď si představte podobný problém v přicházejících autonomních vozech, které budou jezdit bez zásahu řidiče. Nechtěl bych takové vozy potkávat na silnici.:-/

+2/−5
25.5.2015 13:29

M77a26r10t95i81n 25H30r11u32š92k43a 9771613709808

Teď si představte že řidiči může kdykoli selhat srdce. Nechtěl bych takové vozy potkávat na silnici.

+6/−1
25.5.2015 14:16

J57i31ř92í 30P58a40u36l 3286705507162

On je to pravni problem. Kdo bude odpovedny za nehodu, ktere zpusobi auto bez ridice ?

+2/0
25.5.2015 14:24
Foto

I69v77a12n 73K63o89p10t56a 5257862571337

Řidič? Finální odpovědnost bude mít vždy řidič.

Stejne tak jako pilot, přestože letadlo dokáže fakticky letět samo.

+1/−1
25.5.2015 15:02

R84a28d50o66s47l24a79v 61K54l11a17u76d59a 5804388474162

U auta bez řidiče nemůže mít odpovědnost řidič. Počítá se s tím, že to auto by zkrátka jezdilo samo, jen mu stačí dát informaci kam. Takže ho může "obsluhovat" v podstatě kdokoliv. Pilotování letadla je vážně o něčem jiném. Pokud bude mít auto problém, tak zastaví. To letadlo udělat nemůže. Selžou-li některé systémy, musí nastoupit řádně proškolený pilot, který situaci možná zvládne.

+2/0
25.5.2015 15:21
Foto

I71v93a31n 67K69o35p23t81a 5617612501547

To auto přeci nemůže zastavit třeba uprostřed dálnice. Selželi nějaký systém, nebo čidlo nemůže v důsledku povětrnostní situace správně snímat (stejně jako nyní senzor adaptivního tempomatu za hustého sněžení například), zazní signál a řidič musí být schopen převzít řízení.

Představte si, že selže snímač jízdy v jízdním pruhu, řekněme v serpentinách při jízdě z kopce na lehce namrzlé silnici. Nechtěl bych sedět v autě které se rozhodne nouzově brzdit když nevidí kam jede, bez zásahu řidiče. To by byl takřka rozsudek smrti.

+1/−1
25.5.2015 16:03

R21a97d21o96s48l40a26v 76K38l88a11u41d45a 5584938334592

To nemůžete myslet vážně. Automatický systém je automatický právě proto, aby do něj nikdo nezasahoval. Piloti chodí pravidelně na přezkušování. Nedokážu si představit "řidiče", kterému po dvaceti letech vypoví automatický systém auta službu a on bude muset převzít řízení.

+1/0
25.5.2015 16:09
Foto

I74v66a74n 57K52o61p67t43a 5837112121327

Každý, současný a zřejmě i budoucí automatický systém vyžaduje kontrolu člověkem.

Stejně jako automaty vyrábějí určité díly, ale zoodpovědnost za to že to dělají správně má operátor.

Auta jistě do určité míry budou jezdit sama, ale třeba ve městech kde je velké množství neznámých faktorů (chodci, nejrůznější překážky, interference dalších elektronických zařízení nejrůznějšího stáří a původu, atd) budou z počátku stoprocentně jen podpůrným systémem řidiče.

A ten řidič? Prostě mu automat jednou za x hodin jenoduše řekne, ze zákona jste nyní minimálně na x km či hodin povinen převzít plně manualní řízení. A o praxi školení máte postaráno. Rozpoznání například obličeje řidiče pro ověření kdo řídí není technický problém už nyní.

+1/−1
25.5.2015 16:23

M74i66r38o34s43l20a44v 12J59o56c20h 3552271913778

Pro by to byl rozsudek smrti. Autonomní auto při detekci problému bezpečně odstaví vozidlo a DÁ VEDĚT všem ostatním v blízkém okolí, že stojí tam a tam, aby si dali pozor. Dále zkontaktuje servis-odtahovku, a dále třeba zkontaktuje okolojedoucí auta s podobnou nebo stejnou destinací s dotazem, jestli by nechtěli pomoci a vzít posádku do místa určení. Takže naprostá pohoda. Už aby to bylo. :-P

+1/0
26.5.2015 9:04
Foto

I68v93a77n 32K66o38p89t79a 5207452311687

Dokážete bezpečně odstavit auto v případě že v jednom okamžiku 100% oslepnete nebo v případě jiného závažného zdravotního problému?

Jak by to mělo podle Vás to auto po výpadku části systémů bezpečně  udělat?

Proč rozsudek smrti. V případě který jsem uváděl. Ztráta vidění by nejspíš znamenala pro systém povel co nejrychleji zastavit. Tj. intenzivně brzdit, na namrzlé silnici dobrý nápad sám o sobě.

0/0
27.5.2015 12:49

P89e18t62r 53S22o57u61r77e60k 7782451542271

Nevím, nedávno jsem četl článek o Google autu v USA a tam to je o odpovědnosti společnosti, která to auto "provozuje" nemluvě o tom, že platí miliony na povinném ručení, z nichž jdou peníze právě na to, když to auto provede průser. Druhá věc je, jak to pak funguje když přijde tvrdé na tvrdé...

+1/0
25.5.2015 17:33

J44o87s36e89f 38P32o86r35t49i59k 8277679494

Tak kdybys to náhodou přežil, tak tě dorazí airbag. To je špatný vtip.

+1/0
25.5.2015 13:21

M55a33r55e72k 27H62r92u52b17y 6837512151968

Driv se auta delala na jezdeni - dnes na bourani :-P

+3/0
25.5.2015 14:33

L71a44d98i55s19l64a33v 26M60a23t46u71l95a 3561249300312

Pás taky většinou zachrání, ale u pár procent případů může zabít. To je život.

0/0
25.5.2015 15:49

M37o76n68i44k43a 14H75a23b17a85n66o74v59a 7648323807256

Ty jo teď jsem zpozdili svému hlavnímu zákazníkovi kritickou dodávku o jeden den, protože nám spadl systém a technici ho nebyli schopní půl dne nahodit a byl z toho dost velký průser a byli jsem všichni na koberečku před šéfem jejich divize v ČR. Tady ta Takata má asi trochu větší průser. :-)

+4/0
25.5.2015 13:17

J19a67n 18F18o12r94g74á93č 7204181100303

Dělal jsem pro toyotu i PSA a jediné Toyotě na té na kvalitě opravdu záleží což se třeba o koncernu PSA říct nedá. Např. lehoučce promáčklý práh: Toyota celé auto do scrapu

Peugeot vyklepat a šup k zakazníkovi :-)

+14/−2
25.5.2015 13:12

Z78d65e51n10ě58k 24P90o80l36á14š62e23k 1298745733691

a k čemu je dobré, že auto s "lehoučce" promáčklým prahem skončilo komplet celé ve šrotu? :-/

+10/0
25.5.2015 13:27

L85u79d87ě52k 74N18o57v44ý 2631919783441

Tak tak, zlatá střední v tomto případě - promáčklý díl na novém autě by se měl vyměnit a ne vyklepávat zároveň je ale nesmysl vyhodit celé auto..

+5/0
25.5.2015 13:59

J45i64ř28í 24E97r77b97e35n 1493664556277

Na novém autě vyřezávat a navařovat nový kus nosné konstrukce? 8-o

Oč jednodušší je to normálně šoupnout dealerovi s upozorněním na neshodu se slevou. On to někdo rád vezme, stejně jako jsou lidi, kteří si schválně kupují nová auta poškozená třeba krupobitím - je to jen vizuální defekt, na funkci to nemá vliv...

+2/0
26.5.2015 11:05

R47a22d51e44k 45P54a42s73t13o46r 3116245826133

Já zažil lepší. Klimatizace pro Audi, Škoda, Seat a VW měli stejnou platformu. Do climatroniců se montoval PTC člen pro elektrický ohřev čelního skla aby rychle rozmrzlo dřív než se vyhřeje výměník. Jenže tester těch PTC členů byl pěkně na p... a věčně to hlásilo chyby i když bylo vše v pořádku. Operátoři od sebe okoukali, že když připojí tester na referenční testovací kus tak to vždycky projde. A tak vznikla situace kdy ten PTC nikdo pořádně nekontroloval. No a jelikož se pořád přejíždělo na šarže s a bez PTC tak už bylo jen krůček k tomu co se stalo realitou a to že to tam zapomínali montovat. Průser jako kráva. A pointa ? Pointa je že z Audi se tehdy vrátilo 7 vadných kusů z tisíce, VW 5, Škodovka 4 a Seat nic. Kdoví kolik lidí má doma auto z těchto let kterýmu fouká do palubky dírou od chybějícího ohřevu čelního skla :-)

+6/0
25.5.2015 14:11

V42á79c56l90a34v 60K34a68f20t36a62n 7325439483516

Nevidím souvislost mezi vochcávkou testování čidla a nekompletností montáže :)

+2/0
25.5.2015 15:43

F44i13l89i25p 77T95ó62t24h 2329683186826

https://www.youtube.com/watch?v=BJ-CmHZrKHU

+1/−2
25.5.2015 12:39

F66r76a87n40t73a 39K13l79i95k42a 3882926692824

To mě vytáčí.

Budu muset poprvé po 13-ti letech na své corolle udělat něco jiného než výměnu oleje a pneumatik. Jak řekl "znalec" v příspěvku Japonec nakonec.;-D

+11/0
25.5.2015 12:25

J73a77n 90Ř45e87z72n17í87č24e78k 3231141473590

Budte rad, ze se k tomu Japonec stavi celem. S tim maji nektere evropske znacky dost problem...tady se praktikuje tzv. "tutl" :-/

+10/0
25.5.2015 13:08

F27r77a18n68t59a 84K38l89i11k91a 3872446342844

Jane souhlasím.

Vhání mi úsměv do tváře, když tady reagují ti co to nikdy nevlastnili a dělají hrozně zkušené odborníky a radují se, že konečně dostali majitelé TOYOT na zadek.

+5/0
25.5.2015 14:29

P79e15t66r 63S64o83u63r81e62k 7732531282111

Subjektivně mi přijde, že když v Japonsku někdo řekne, že je problém, tak je to problém a někdo se tím zabývá, když v Evropě, tak se snaží dostat na místo nadřízeného a jsou mu házeny klacky pod nohy...

PS: Nechci flejm, jen reaguji na mentalitu lidí určitě jsou i na západě vyjímky a ty budiž pochváleny

+4/0
25.5.2015 17:31

O18n40d60ř58e81j 16M95a35r43e87k 9292800577129

Po několika neúspěšných opravách motoru jeho KOMPLETNÍ výměna. Jo, Toyota prostě umí. Kecy o kvalitě si nechte od cesty, po hodinách strávených v servisu jsem tam viděl svoje.

+1/−1
25.5.2015 20:18
Foto

P86a37v48l73a 53N71o69v97á 7128350958295

To mohu dosvědčit. Máme doma Avensise r. v. 2006, najezdil tisíce kilometrů po Evropě, bez jediného defektu. Díky pravidelné péči jezdí výborně dodnes. Není to možná nejkrásnější auto, ale zato velmi spolehlivý pracant. R^

+3/0
25.5.2015 14:59

T91o13m16á26š 47K31n67a22i11f11l 6263740707210

jenže to zvládne i naprosto obyčejné auto od prakticky jakéhokoli výrobce... snad kromě žigulíka ... v tomhle nejsou japonci v ničem vyjímeční.

+2/0
25.5.2015 15:16
Foto

P60a19v14l60a 59N14o45v86á 7758830988265

Dnes možná ano, i když myslím si, že kdybyste nahlédl do statistik, tak tolik 9 let starých aut (a ještě navíc turbodieselů), které podstupovali jen rutiní úkony spojené s výměnou spotřebních materiálů, a 250 tis. km zas tak moc nebude. Každopádně jsem "jen" žena, třeba tomu až tak dobře nerozumím :-) ...

Jinak je třeba zajímavé, že Avensis v roce 2003 získal 34 bodů v NCAPu, což byl tehdejší rekord, současná situace s Airbagy je  tedy vlastně docela paradoxní.

+2/0
25.5.2015 16:56

T32o60m95á23š 73V14e55s39e50l47ý 5465558470839

tak to prrr, na žihulíky mi nesahejte ;-D

0/0
26.5.2015 14:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.