Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečně airbagy Takata jsou i v Česku. Do servisu musí tisíce aut

Historicky největší automobilová svolávací akce se projevuje i v Česku. Vadné airbagy od firmy Takata, které už v zahraničí zabily několik lidí, mohou být i v tisícovkách vozů značek Toyota, Nissan a Honda jezdících po českých silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T98o91m44á74š 92V42a52v61e16r90k68a 7731200672894

airbagy ze zásady netestuji!

0/0
26.5.2015 23:45

S58l28a68v65o31m77í19r 49Š45t21ě55p63á88n 1448574222714

Jak mohou říct že u nás problém být nemůže? Někdo parkuje ve vlhkém suterénu či v údolí u potoka......spíše věřím že u nás se zjistí viník nehody a nikdo nezkoumá zda zabíjel kus pristrojovky nebo součást airbagu....

+3/0
26.5.2015 6:39

O54l28d59ř60i66c45h 73H90o45r24á18k 2814639701475

Holt nejen soudruzi z NDR dělají chyby.

Ale promiňte, mektat něco o extrémní vlhkosti když systém neselhává jen v deštném pralese je dost ubohé. Deštný prales, tropické pobřeží s bouřemi a obdobím dešťů a podobně možná, ale takto?

+6/0
25.5.2015 18:43

J37i43n61d77ř95i72c39h 45Š18k43o26p15e37k 4205741520655

přesně tak. Vidím to na snahu zamaskovat pravý důvod - pravděpodobně nějaké úspory na materiálech či v konstrukčním řešení na úkor fuknčnosti a bezpečnosti

+5/0
25.5.2015 19:14

J54i57n28d55ř77i55c10h 15Š96k20o13p28e57k 4825101460635

nevím, zda mám brečet či se smát.

Prý kvůli vlhkosti. Pochopil bych, pokud by airbagy montovali na lodě či ponorky, případně do aut jezdících v tropech.

Ale býti překvapení vlhkostí v mírném pásu, no to jsou opravdu odborníci. Co je překvapí příště ??;-D;-D

+3/0
25.5.2015 17:51

L28a74d36i74s57l10a17v 89K26v98a87s49n10i61č10k15a 1733647573425

Snad kde je ta chyba , ne ?

+1/0
25.5.2015 15:43

L61a89d94i32s48l54a82v 67H62n42y21k 6180262160566

Takata v Dolní  Kalné končí.O práci přijdou desítky lidí.Výroba se přesouvá do Maďarska (maďarky se už zaučují).Prý jsme v Čechám moc drazí a potřebují dělat laciněji.

Takto vypadá kapitalismus v praxi.Z Čechů vymáčknou co to jde a pak STÁTE STAREJ SE, MY JDEME O STÁT DÁLE.

+3/−2
25.5.2015 15:00

J93a82r54o20s63l37a13v 28H35a56n95z13l22í12k 2589935603468

Ano, toto je kapitalismus v praxi. Ono taky v echt socialistické zemi, kde jsou vysoké náklady na zaměstnance, to asi jinak dopadnout nemohlo. Takže to Vyše "státe starej se" - je dobrý podnět. Státe, vyhoď 50% parazitů=úředníků a sniž daně. Pak se třeba zase Takata vrátí zpátky.

+8/−2
25.5.2015 15:31

L12a28d69i62s19l98a66v 79K37v35a13s65n11i55č77k42a 1513407533495

Zato v Maďarsku to je prosperita sama, tomuhle opravdu věříte ?

+4/−1
25.5.2015 15:52

J26a29r15o94s22l77a37v 89H55a64n43z17l63í21k 2239935543458

Ano, věřím. Maďarsko není prosperita sama - ale zjevně má víc výhod, než nabízí ČR, pokud to stojí za to, stěhovat výrobu.

+3/0
25.5.2015 17:04

A60l19e42x65a25n57d38r 32K84o75s54t38k59a 8892348856274

Ano, mají levnější otroky. To je opravdu "výhoda".

+2/−1
25.5.2015 17:36

S31l64a59v50o60m32í39r 90Š86t72ě64p31á76n 1178334892374

Skončily daňové prázdniny a stoupla minimální mzda tak honem pryč....

+3/0
26.5.2015 6:44

S60l59a33v83o63m38í46r 31Š76t90ě16p82á89n 1188774902594

Skončily daňové prázdniny a stoupla minimální mzda tak honem pryč....

+1/0
26.5.2015 6:44

J74i31n47d34ř70i79c67h 13Š18k36o83p55e39k 4425831540225

no nemůže zaměstnavatel čekat, že mu lidi budou naopak nosit peníze za to, že mohou u něj pracovat

+1/0
25.5.2015 18:09

A82l67e72x49a80n11d23r 16K42o40s18t94k27a 8562418376194

Super, Do auta povinně airbag kvůli bezpečnosti. Nejenže vám automaticky zvedne cenu vozu, ale ještě vás zabije. A to i při dost slabém nárazu. Ehm, tak kde je tam ta výhoda?

+4/−19
25.5.2015 13:43

L56u57d33ě24k 15N46o85v75ý 2481469903661

tak jiné airbagy zase spoustu lidí zachránily

+9/0
25.5.2015 13:56

T94o47m 77S97a28u61e79r 8647898762354

Asi máte problém s pochopením rozdílu mezi obecným tvrzením a výjimkou. Koneckonců u vás jsme zejména v souvislosti s pohledem na ruskou otázku zvyklí na ledacos, takže vaše mimoňské postoje už nikoho nepřekvapí;-D

+15/0
25.5.2015 14:07

K18r87i21s94t62i37n34a 69B49l96ü11m74e58l94o69v51á 2404627928320

Lol;-)

+1/0
25.5.2015 14:24

P77e98t11r 94M54i42c55h79a65l 2730414711782

Touché. R^

+2/0
25.5.2015 15:02

K59a15r62e34l 80F94r97i23t38z 4121547108832

A teď si představte podobný problém v přicházejících autonomních vozech, které budou jezdit bez zásahu řidiče. Nechtěl bych takové vozy potkávat na silnici.:-/

+2/−5
25.5.2015 13:29

M49a73r57t22i81n 62H24r27u39š47k46a 9791413699158

Teď si představte že řidiči může kdykoli selhat srdce. Nechtěl bych takové vozy potkávat na silnici.

+6/−1
25.5.2015 14:16

J56i70ř47í 11P56a42u12l 3246145767982

On je to pravni problem. Kdo bude odpovedny za nehodu, ktere zpusobi auto bez ridice ?

+2/0
25.5.2015 14:24
Foto

I90v23a72n 71K46o75p23t58a 5437412501627

Řidič? Finální odpovědnost bude mít vždy řidič.

Stejne tak jako pilot, přestože letadlo dokáže fakticky letět samo.

+1/−1
25.5.2015 15:02

R29a40d86o38s84l57a49v 52K28l79a79u82d89a 5654748684242

U auta bez řidiče nemůže mít odpovědnost řidič. Počítá se s tím, že to auto by zkrátka jezdilo samo, jen mu stačí dát informaci kam. Takže ho může "obsluhovat" v podstatě kdokoliv. Pilotování letadla je vážně o něčem jiném. Pokud bude mít auto problém, tak zastaví. To letadlo udělat nemůže. Selžou-li některé systémy, musí nastoupit řádně proškolený pilot, který situaci možná zvládne.

+2/0
25.5.2015 15:21
Foto

I44v27a85n 73K80o15p81t24a 5257432691797

To auto přeci nemůže zastavit třeba uprostřed dálnice. Selželi nějaký systém, nebo čidlo nemůže v důsledku povětrnostní situace správně snímat (stejně jako nyní senzor adaptivního tempomatu za hustého sněžení například), zazní signál a řidič musí být schopen převzít řízení.

Představte si, že selže snímač jízdy v jízdním pruhu, řekněme v serpentinách při jízdě z kopce na lehce namrzlé silnici. Nechtěl bych sedět v autě které se rozhodne nouzově brzdit když nevidí kam jede, bez zásahu řidiče. To by byl takřka rozsudek smrti.

+1/−1
25.5.2015 16:03

R49a55d42o83s34l71a86v 96K97l70a72u50d56a 5674138844862

To nemůžete myslet vážně. Automatický systém je automatický právě proto, aby do něj nikdo nezasahoval. Piloti chodí pravidelně na přezkušování. Nedokážu si představit "řidiče", kterému po dvaceti letech vypoví automatický systém auta službu a on bude muset převzít řízení.

+1/0
25.5.2015 16:09
Foto

I23v95a33n 94K78o63p57t60a 5967532711727

Každý, současný a zřejmě i budoucí automatický systém vyžaduje kontrolu člověkem.

Stejně jako automaty vyrábějí určité díly, ale zoodpovědnost za to že to dělají správně má operátor.

Auta jistě do určité míry budou jezdit sama, ale třeba ve městech kde je velké množství neznámých faktorů (chodci, nejrůznější překážky, interference dalších elektronických zařízení nejrůznějšího stáří a původu, atd) budou z počátku stoprocentně jen podpůrným systémem řidiče.

A ten řidič? Prostě mu automat jednou za x hodin jenoduše řekne, ze zákona jste nyní minimálně na x km či hodin povinen převzít plně manualní řízení. A o praxi školení máte postaráno. Rozpoznání například obličeje řidiče pro ověření kdo řídí není technický problém už nyní.

+1/−1
25.5.2015 16:23

M93i67r70o75s70l22a97v 64J67o56c94h 3932281673128

Pro by to byl rozsudek smrti. Autonomní auto při detekci problému bezpečně odstaví vozidlo a DÁ VEDĚT všem ostatním v blízkém okolí, že stojí tam a tam, aby si dali pozor. Dále zkontaktuje servis-odtahovku, a dále třeba zkontaktuje okolojedoucí auta s podobnou nebo stejnou destinací s dotazem, jestli by nechtěli pomoci a vzít posádku do místa určení. Takže naprostá pohoda. Už aby to bylo. :-P

+1/0
26.5.2015 9:04
Foto

I42v61a11n 92K18o82p53t51a 5917222211467

Dokážete bezpečně odstavit auto v případě že v jednom okamžiku 100% oslepnete nebo v případě jiného závažného zdravotního problému?

Jak by to mělo podle Vás to auto po výpadku části systémů bezpečně  udělat?

Proč rozsudek smrti. V případě který jsem uváděl. Ztráta vidění by nejspíš znamenala pro systém povel co nejrychleji zastavit. Tj. intenzivně brzdit, na namrzlé silnici dobrý nápad sám o sobě.

0/0
27.5.2015 12:49

P70e54t69r 38S48o90u28r44e22k 7222531122951

Nevím, nedávno jsem četl článek o Google autu v USA a tam to je o odpovědnosti společnosti, která to auto "provozuje" nemluvě o tom, že platí miliony na povinném ručení, z nichž jdou peníze právě na to, když to auto provede průser. Druhá věc je, jak to pak funguje když přijde tvrdé na tvrdé...

+1/0
25.5.2015 17:33

J40o89s29e52f 29P61o82r80t97i89k 8137119594

Tak kdybys to náhodou přežil, tak tě dorazí airbag. To je špatný vtip.

+1/0
25.5.2015 13:21

M52a14r91e34k 19H73r76u14b24y 6217252631828

Driv se auta delala na jezdeni - dnes na bourani :-P

+3/0
25.5.2015 14:33

L81a81d96i56s72l33a62v 12M88a48t41u39l48a 3191259160792

Pás taky většinou zachrání, ale u pár procent případů může zabít. To je život.

0/0
25.5.2015 15:49

M34o27n18i85k18a 47H46a32b18a52n52o52v35a 7978943427556

Ty jo teď jsem zpozdili svému hlavnímu zákazníkovi kritickou dodávku o jeden den, protože nám spadl systém a technici ho nebyli schopní půl dne nahodit a byl z toho dost velký průser a byli jsem všichni na koberečku před šéfem jejich divize v ČR. Tady ta Takata má asi trochu větší průser. :-)

+4/0
25.5.2015 13:17

J84a78n 66F85o73r49g27á76č 7704171440603

Dělal jsem pro toyotu i PSA a jediné Toyotě na té na kvalitě opravdu záleží což se třeba o koncernu PSA říct nedá. Např. lehoučce promáčklý práh: Toyota celé auto do scrapu

Peugeot vyklepat a šup k zakazníkovi :-)

+14/−2
25.5.2015 13:12

Z85d21e74n24ě74k 79P85o25l73á66š74e26k 1318545243761

a k čemu je dobré, že auto s "lehoučce" promáčklým prahem skončilo komplet celé ve šrotu? :-/

+10/0
25.5.2015 13:27

L92u50d12ě18k 30N95o65v71ý 2791819393841

Tak tak, zlatá střední v tomto případě - promáčklý díl na novém autě by se měl vyměnit a ne vyklepávat zároveň je ale nesmysl vyhodit celé auto..

+5/0
25.5.2015 13:59

J61i11ř38í 80E59r57b68e34n 1753804286627

Na novém autě vyřezávat a navařovat nový kus nosné konstrukce? 8-o

Oč jednodušší je to normálně šoupnout dealerovi s upozorněním na neshodu se slevou. On to někdo rád vezme, stejně jako jsou lidi, kteří si schválně kupují nová auta poškozená třeba krupobitím - je to jen vizuální defekt, na funkci to nemá vliv...

+2/0
26.5.2015 11:05

R43a55d44e19k 63P90a16s87t34o53r 3196955906223

Já zažil lepší. Klimatizace pro Audi, Škoda, Seat a VW měli stejnou platformu. Do climatroniců se montoval PTC člen pro elektrický ohřev čelního skla aby rychle rozmrzlo dřív než se vyhřeje výměník. Jenže tester těch PTC členů byl pěkně na p... a věčně to hlásilo chyby i když bylo vše v pořádku. Operátoři od sebe okoukali, že když připojí tester na referenční testovací kus tak to vždycky projde. A tak vznikla situace kdy ten PTC nikdo pořádně nekontroloval. No a jelikož se pořád přejíždělo na šarže s a bez PTC tak už bylo jen krůček k tomu co se stalo realitou a to že to tam zapomínali montovat. Průser jako kráva. A pointa ? Pointa je že z Audi se tehdy vrátilo 7 vadných kusů z tisíce, VW 5, Škodovka 4 a Seat nic. Kdoví kolik lidí má doma auto z těchto let kterýmu fouká do palubky dírou od chybějícího ohřevu čelního skla :-)

+6/0
25.5.2015 14:11

V16á70c44l80a72v 72K70a64f28t17a94n 7935439913696

Nevidím souvislost mezi vochcávkou testování čidla a nekompletností montáže :)

+2/0
25.5.2015 15:43

F62i74l64i69p 51T60ó60t71h 2899893616286

https://www.youtube.com/watch?v=BJ-CmHZrKHU

+1/−2
25.5.2015 12:39

F94r38a27n90t74a 88K52l69i44k79a 3652846362504

To mě vytáčí.

Budu muset poprvé po 13-ti letech na své corolle udělat něco jiného než výměnu oleje a pneumatik. Jak řekl "znalec" v příspěvku Japonec nakonec.;-D

+11/0
25.5.2015 12:25

J37a84n 10Ř37e89z28n45í32č15e46k 3241111563290

Budte rad, ze se k tomu Japonec stavi celem. S tim maji nektere evropske znacky dost problem...tady se praktikuje tzv. "tutl" :-/

+10/0
25.5.2015 13:08

F45r18a68n26t13a 30K20l14i56k26a 3142426252954

Jane souhlasím.

Vhání mi úsměv do tváře, když tady reagují ti co to nikdy nevlastnili a dělají hrozně zkušené odborníky a radují se, že konečně dostali majitelé TOYOT na zadek.

+5/0
25.5.2015 14:29

P41e44t82r 89S80o98u89r26e90k 7332151342761

Subjektivně mi přijde, že když v Japonsku někdo řekne, že je problém, tak je to problém a někdo se tím zabývá, když v Evropě, tak se snaží dostat na místo nadřízeného a jsou mu házeny klacky pod nohy...

PS: Nechci flejm, jen reaguji na mentalitu lidí určitě jsou i na západě vyjímky a ty budiž pochváleny

+4/0
25.5.2015 17:31

O67n53d27ř63e83j 69M17a47r39e42k 9512830797309

Po několika neúspěšných opravách motoru jeho KOMPLETNÍ výměna. Jo, Toyota prostě umí. Kecy o kvalitě si nechte od cesty, po hodinách strávených v servisu jsem tam viděl svoje.

+1/−1
25.5.2015 20:18
Foto

P91a75v40l21a 86N97o35v28á 7578290208685

To mohu dosvědčit. Máme doma Avensise r. v. 2006, najezdil tisíce kilometrů po Evropě, bez jediného defektu. Díky pravidelné péči jezdí výborně dodnes. Není to možná nejkrásnější auto, ale zato velmi spolehlivý pracant. R^

+3/0
25.5.2015 14:59

T40o32m14á73š 84K36n31a30i29f86l 6643920977170

jenže to zvládne i naprosto obyčejné auto od prakticky jakéhokoli výrobce... snad kromě žigulíka ... v tomhle nejsou japonci v ničem vyjímeční.

+2/0
25.5.2015 15:16
Foto

P47a38v86l26a 29N15o20v90á 7528850588815

Dnes možná ano, i když myslím si, že kdybyste nahlédl do statistik, tak tolik 9 let starých aut (a ještě navíc turbodieselů), které podstupovali jen rutiní úkony spojené s výměnou spotřebních materiálů, a 250 tis. km zas tak moc nebude. Každopádně jsem "jen" žena, třeba tomu až tak dobře nerozumím :-) ...

Jinak je třeba zajímavé, že Avensis v roce 2003 získal 34 bodů v NCAPu, což byl tehdejší rekord, současná situace s Airbagy je  tedy vlastně docela paradoxní.

+2/0
25.5.2015 16:56

T31o54m56á74š 76V85e51s95e71l81ý 5285818220409

tak to prrr, na žihulíky mi nesahejte ;-D

0/0
26.5.2015 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.