Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečně airbagy Takata jsou i v Česku. Do servisu musí tisíce aut

Historicky největší automobilová svolávací akce se projevuje i v Česku. Vadné airbagy od firmy Takata, které už v zahraničí zabily několik lidí, mohou být i v tisícovkách vozů značek Toyota, Nissan a Honda jezdících po českých silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T98o71m30á21š 91V49a60v23e36r27k95a 7871830622294

airbagy ze zásady netestuji!

0/0
26.5.2015 23:45

S92l51a70v10o87m18í28r 81Š38t14ě66p47á92n 1148354662144

Jak mohou říct že u nás problém být nemůže? Někdo parkuje ve vlhkém suterénu či v údolí u potoka......spíše věřím že u nás se zjistí viník nehody a nikdo nezkoumá zda zabíjel kus pristrojovky nebo součást airbagu....

+3/0
26.5.2015 6:39

O83l15d66ř85i77c62h 15H65o25r97á60k 2544629211215

Holt nejen soudruzi z NDR dělají chyby.

Ale promiňte, mektat něco o extrémní vlhkosti když systém neselhává jen v deštném pralese je dost ubohé. Deštný prales, tropické pobřeží s bouřemi a obdobím dešťů a podobně možná, ale takto?

+6/0
25.5.2015 18:43

J41i41n89d82ř77i82c14h 12Š94k15o81p27e86k 4235931190515

přesně tak. Vidím to na snahu zamaskovat pravý důvod - pravděpodobně nějaké úspory na materiálech či v konstrukčním řešení na úkor fuknčnosti a bezpečnosti

+5/0
25.5.2015 19:14

J21i39n11d16ř10i24c37h 36Š72k48o42p54e17k 4705951710765

nevím, zda mám brečet či se smát.

Prý kvůli vlhkosti. Pochopil bych, pokud by airbagy montovali na lodě či ponorky, případně do aut jezdících v tropech.

Ale býti překvapení vlhkostí v mírném pásu, no to jsou opravdu odborníci. Co je překvapí příště ??;-D;-D

+3/0
25.5.2015 17:51

L63a25d31i31s63l18a78v 33K49v97a64s67n95i24č13k68a 1583487623965

Snad kde je ta chyba , ne ?

+1/0
25.5.2015 15:43

L83a15d68i50s49l32a75v 43H15n33y37k 6270112650916

Takata v Dolní  Kalné končí.O práci přijdou desítky lidí.Výroba se přesouvá do Maďarska (maďarky se už zaučují).Prý jsme v Čechám moc drazí a potřebují dělat laciněji.

Takto vypadá kapitalismus v praxi.Z Čechů vymáčknou co to jde a pak STÁTE STAREJ SE, MY JDEME O STÁT DÁLE.

+3/−2
25.5.2015 15:00

J39a10r71o87s89l13a51v 41H27a23n32z13l89í93k 2919195863908

Ano, toto je kapitalismus v praxi. Ono taky v echt socialistické zemi, kde jsou vysoké náklady na zaměstnance, to asi jinak dopadnout nemohlo. Takže to Vyše "státe starej se" - je dobrý podnět. Státe, vyhoď 50% parazitů=úředníků a sniž daně. Pak se třeba zase Takata vrátí zpátky.

+8/−2
25.5.2015 15:31

L12a35d24i92s54l86a58v 84K51v15a47s41n71i38č94k51a 1253777553965

Zato v Maďarsku to je prosperita sama, tomuhle opravdu věříte ?

+4/−1
25.5.2015 15:52

J30a78r69o81s65l60a55v 39H65a56n24z30l11í13k 2179215143808

Ano, věřím. Maďarsko není prosperita sama - ale zjevně má víc výhod, než nabízí ČR, pokud to stojí za to, stěhovat výrobu.

+3/0
25.5.2015 17:04

A24l30e82x51a70n78d13r 32K70o17s34t43k96a 8712408266184

Ano, mají levnější otroky. To je opravdu "výhoda".

+2/−1
25.5.2015 17:36

S46l74a67v62o87m40í44r 63Š49t11ě39p30á66n 1568794312414

Skončily daňové prázdniny a stoupla minimální mzda tak honem pryč....

+3/0
26.5.2015 6:44

S36l84a27v26o56m98í73r 40Š26t57ě67p35á39n 1158834362444

Skončily daňové prázdniny a stoupla minimální mzda tak honem pryč....

+1/0
26.5.2015 6:44

J53i32n73d46ř60i79c80h 22Š49k21o55p51e49k 4755971580785

no nemůže zaměstnavatel čekat, že mu lidi budou naopak nosit peníze za to, že mohou u něj pracovat

+1/0
25.5.2015 18:09

A54l82e27x43a15n58d20r 94K62o10s38t79k23a 8652848976924

Super, Do auta povinně airbag kvůli bezpečnosti. Nejenže vám automaticky zvedne cenu vozu, ale ještě vás zabije. A to i při dost slabém nárazu. Ehm, tak kde je tam ta výhoda?

+4/−19
25.5.2015 13:43

L20u29d50ě59k 24N44o15v70ý 2151599973421

tak jiné airbagy zase spoustu lidí zachránily

+9/0
25.5.2015 13:56

T66o77m 23S51a22u70e78r 8767348582684

Asi máte problém s pochopením rozdílu mezi obecným tvrzením a výjimkou. Koneckonců u vás jsme zejména v souvislosti s pohledem na ruskou otázku zvyklí na ledacos, takže vaše mimoňské postoje už nikoho nepřekvapí;-D

+15/0
25.5.2015 14:07

K72r17i80s66t25i36n50a 28B45l31ü97m25e83l23o73v83á 2774677448720

Lol;-)

+1/0
25.5.2015 14:24

P90e41t81r 20M87i66c10h45a41l 2360394291132

Touché. R^

+2/0
25.5.2015 15:02

K48a83r44e86l 93F85r34i82t60z 4821577528142

A teď si představte podobný problém v přicházejících autonomních vozech, které budou jezdit bez zásahu řidiče. Nechtěl bych takové vozy potkávat na silnici.:-/

+2/−5
25.5.2015 13:29

M39a73r53t35i16n 85H91r76u57š83k49a 9791303839988

Teď si představte že řidiči může kdykoli selhat srdce. Nechtěl bych takové vozy potkávat na silnici.

+6/−1
25.5.2015 14:16

J21i98ř42í 82P23a79u95l 3296865587942

On je to pravni problem. Kdo bude odpovedny za nehodu, ktere zpusobi auto bez ridice ?

+2/0
25.5.2015 14:24
Foto

I16v61a24n 47K37o52p46t43a 5417932591487

Řidič? Finální odpovědnost bude mít vždy řidič.

Stejne tak jako pilot, přestože letadlo dokáže fakticky letět samo.

+1/−1
25.5.2015 15:02

R59a80d44o62s67l62a60v 87K81l86a91u10d47a 5124618334262

U auta bez řidiče nemůže mít odpovědnost řidič. Počítá se s tím, že to auto by zkrátka jezdilo samo, jen mu stačí dát informaci kam. Takže ho může "obsluhovat" v podstatě kdokoliv. Pilotování letadla je vážně o něčem jiném. Pokud bude mít auto problém, tak zastaví. To letadlo udělat nemůže. Selžou-li některé systémy, musí nastoupit řádně proškolený pilot, který situaci možná zvládne.

+2/0
25.5.2015 15:21
Foto

I79v78a47n 73K91o47p64t34a 5207502181847

To auto přeci nemůže zastavit třeba uprostřed dálnice. Selželi nějaký systém, nebo čidlo nemůže v důsledku povětrnostní situace správně snímat (stejně jako nyní senzor adaptivního tempomatu za hustého sněžení například), zazní signál a řidič musí být schopen převzít řízení.

Představte si, že selže snímač jízdy v jízdním pruhu, řekněme v serpentinách při jízdě z kopce na lehce namrzlé silnici. Nechtěl bych sedět v autě které se rozhodne nouzově brzdit když nevidí kam jede, bez zásahu řidiče. To by byl takřka rozsudek smrti.

+1/−1
25.5.2015 16:03

R70a44d49o39s63l78a24v 60K29l18a46u98d65a 5944688584612

To nemůžete myslet vážně. Automatický systém je automatický právě proto, aby do něj nikdo nezasahoval. Piloti chodí pravidelně na přezkušování. Nedokážu si představit "řidiče", kterému po dvaceti letech vypoví automatický systém auta službu a on bude muset převzít řízení.

+1/0
25.5.2015 16:09
Foto

I24v20a71n 67K95o66p12t21a 5837342691937

Každý, současný a zřejmě i budoucí automatický systém vyžaduje kontrolu člověkem.

Stejně jako automaty vyrábějí určité díly, ale zoodpovědnost za to že to dělají správně má operátor.

Auta jistě do určité míry budou jezdit sama, ale třeba ve městech kde je velké množství neznámých faktorů (chodci, nejrůznější překážky, interference dalších elektronických zařízení nejrůznějšího stáří a původu, atd) budou z počátku stoprocentně jen podpůrným systémem řidiče.

A ten řidič? Prostě mu automat jednou za x hodin jenoduše řekne, ze zákona jste nyní minimálně na x km či hodin povinen převzít plně manualní řízení. A o praxi školení máte postaráno. Rozpoznání například obličeje řidiče pro ověření kdo řídí není technický problém už nyní.

+1/−1
25.5.2015 16:23

M54i82r90o25s47l51a33v 22J84o86c82h 3532851273248

Pro by to byl rozsudek smrti. Autonomní auto při detekci problému bezpečně odstaví vozidlo a DÁ VEDĚT všem ostatním v blízkém okolí, že stojí tam a tam, aby si dali pozor. Dále zkontaktuje servis-odtahovku, a dále třeba zkontaktuje okolojedoucí auta s podobnou nebo stejnou destinací s dotazem, jestli by nechtěli pomoci a vzít posádku do místa určení. Takže naprostá pohoda. Už aby to bylo. :-P

+1/0
26.5.2015 9:04
Foto

I82v78a25n 39K33o53p62t52a 5547502821597

Dokážete bezpečně odstavit auto v případě že v jednom okamžiku 100% oslepnete nebo v případě jiného závažného zdravotního problému?

Jak by to mělo podle Vás to auto po výpadku části systémů bezpečně  udělat?

Proč rozsudek smrti. V případě který jsem uváděl. Ztráta vidění by nejspíš znamenala pro systém povel co nejrychleji zastavit. Tj. intenzivně brzdit, na namrzlé silnici dobrý nápad sám o sobě.

0/0
27.5.2015 12:49

P60e24t69r 68S34o41u68r13e69k 7942751522191

Nevím, nedávno jsem četl článek o Google autu v USA a tam to je o odpovědnosti společnosti, která to auto "provozuje" nemluvě o tom, že platí miliony na povinném ručení, z nichž jdou peníze právě na to, když to auto provede průser. Druhá věc je, jak to pak funguje když přijde tvrdé na tvrdé...

+1/0
25.5.2015 17:33

J80o74s17e38f 92P56o83r26t51i71k 8867409714

Tak kdybys to náhodou přežil, tak tě dorazí airbag. To je špatný vtip.

+1/0
25.5.2015 13:21

M27a49r13e98k 41H64r33u81b63y 6877532281788

Driv se auta delala na jezdeni - dnes na bourani :-P

+3/0
25.5.2015 14:33

L83a90d50i71s73l96a49v 31M94a59t15u67l37a 3981219710292

Pás taky většinou zachrání, ale u pár procent případů může zabít. To je život.

0/0
25.5.2015 15:49

M51o52n29i31k42a 36H48a46b22a21n64o64v62a 7958333477516

Ty jo teď jsem zpozdili svému hlavnímu zákazníkovi kritickou dodávku o jeden den, protože nám spadl systém a technici ho nebyli schopní půl dne nahodit a byl z toho dost velký průser a byli jsem všichni na koberečku před šéfem jejich divize v ČR. Tady ta Takata má asi trochu větší průser. :-)

+4/0
25.5.2015 13:17

J84a20n 28F12o49r91g79á66č 7584211130863

Dělal jsem pro toyotu i PSA a jediné Toyotě na té na kvalitě opravdu záleží což se třeba o koncernu PSA říct nedá. Např. lehoučce promáčklý práh: Toyota celé auto do scrapu

Peugeot vyklepat a šup k zakazníkovi :-)

+14/−2
25.5.2015 13:12

Z69d44e80n39ě44k 65P21o90l40á47š77e39k 1168185433521

a k čemu je dobré, že auto s "lehoučce" promáčklým prahem skončilo komplet celé ve šrotu? :-/

+10/0
25.5.2015 13:27

L97u57d17ě30k 57N19o96v70ý 2781499843921

Tak tak, zlatá střední v tomto případě - promáčklý díl na novém autě by se měl vyměnit a ne vyklepávat zároveň je ale nesmysl vyhodit celé auto..

+5/0
25.5.2015 13:59

J17i27ř54í 66E13r64b82e75n 1973534716647

Na novém autě vyřezávat a navařovat nový kus nosné konstrukce? 8-o

Oč jednodušší je to normálně šoupnout dealerovi s upozorněním na neshodu se slevou. On to někdo rád vezme, stejně jako jsou lidi, kteří si schválně kupují nová auta poškozená třeba krupobitím - je to jen vizuální defekt, na funkci to nemá vliv...

+2/0
26.5.2015 11:05

R85a68d22e77k 11P83a58s51t44o71r 3466105126163

Já zažil lepší. Klimatizace pro Audi, Škoda, Seat a VW měli stejnou platformu. Do climatroniců se montoval PTC člen pro elektrický ohřev čelního skla aby rychle rozmrzlo dřív než se vyhřeje výměník. Jenže tester těch PTC členů byl pěkně na p... a věčně to hlásilo chyby i když bylo vše v pořádku. Operátoři od sebe okoukali, že když připojí tester na referenční testovací kus tak to vždycky projde. A tak vznikla situace kdy ten PTC nikdo pořádně nekontroloval. No a jelikož se pořád přejíždělo na šarže s a bez PTC tak už bylo jen krůček k tomu co se stalo realitou a to že to tam zapomínali montovat. Průser jako kráva. A pointa ? Pointa je že z Audi se tehdy vrátilo 7 vadných kusů z tisíce, VW 5, Škodovka 4 a Seat nic. Kdoví kolik lidí má doma auto z těchto let kterýmu fouká do palubky dírou od chybějícího ohřevu čelního skla :-)

+6/0
25.5.2015 14:11

V25á89c94l95a45v 36K48a66f33t36a81n 7945629183646

Nevidím souvislost mezi vochcávkou testování čidla a nekompletností montáže :)

+2/0
25.5.2015 15:43

F71i86l21i87p 94T51ó56t34h 2489293446766

https://www.youtube.com/watch?v=BJ-CmHZrKHU

+1/−2
25.5.2015 12:39

F48r91a15n20t38a 76K18l68i46k49a 3592866472374

To mě vytáčí.

Budu muset poprvé po 13-ti letech na své corolle udělat něco jiného než výměnu oleje a pneumatik. Jak řekl "znalec" v příspěvku Japonec nakonec.;-D

+11/0
25.5.2015 12:25

J14a73n 58Ř69e46z22n70í39č56e75k 3931531773670

Budte rad, ze se k tomu Japonec stavi celem. S tim maji nektere evropske znacky dost problem...tady se praktikuje tzv. "tutl" :-/

+10/0
25.5.2015 13:08

F95r55a27n56t53a 31K37l38i56k28a 3222576232584

Jane souhlasím.

Vhání mi úsměv do tváře, když tady reagují ti co to nikdy nevlastnili a dělají hrozně zkušené odborníky a radují se, že konečně dostali majitelé TOYOT na zadek.

+5/0
25.5.2015 14:29

P76e33t58r 17S24o46u81r20e21k 7762891872101

Subjektivně mi přijde, že když v Japonsku někdo řekne, že je problém, tak je to problém a někdo se tím zabývá, když v Evropě, tak se snaží dostat na místo nadřízeného a jsou mu házeny klacky pod nohy...

PS: Nechci flejm, jen reaguji na mentalitu lidí určitě jsou i na západě vyjímky a ty budiž pochváleny

+4/0
25.5.2015 17:31

O53n48d36ř52e41j 31M89a21r92e27k 9322580897199

Po několika neúspěšných opravách motoru jeho KOMPLETNÍ výměna. Jo, Toyota prostě umí. Kecy o kvalitě si nechte od cesty, po hodinách strávených v servisu jsem tam viděl svoje.

+1/−1
25.5.2015 20:18
Foto

P90a25v44l21a 68N87o21v32á 7418390228435

To mohu dosvědčit. Máme doma Avensise r. v. 2006, najezdil tisíce kilometrů po Evropě, bez jediného defektu. Díky pravidelné péči jezdí výborně dodnes. Není to možná nejkrásnější auto, ale zato velmi spolehlivý pracant. R^

+3/0
25.5.2015 14:59

T65o89m16á66š 26K13n14a93i83f95l 6353380117640

jenže to zvládne i naprosto obyčejné auto od prakticky jakéhokoli výrobce... snad kromě žigulíka ... v tomhle nejsou japonci v ničem vyjímeční.

+2/0
25.5.2015 15:16
Foto

P95a35v28l42a 49N25o97v11á 7698500328655

Dnes možná ano, i když myslím si, že kdybyste nahlédl do statistik, tak tolik 9 let starých aut (a ještě navíc turbodieselů), které podstupovali jen rutiní úkony spojené s výměnou spotřebních materiálů, a 250 tis. km zas tak moc nebude. Každopádně jsem "jen" žena, třeba tomu až tak dobře nerozumím :-) ...

Jinak je třeba zajímavé, že Avensis v roce 2003 získal 34 bodů v NCAPu, což byl tehdejší rekord, současná situace s Airbagy je  tedy vlastně docela paradoxní.

+2/0
25.5.2015 16:56

T66o55m70á40š 14V69e61s35e63l72ý 5185878330479

tak to prrr, na žihulíky mi nesahejte ;-D

0/0
26.5.2015 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.