Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečně airbagy Takata jsou i v Česku. Do servisu musí tisíce aut

Historicky největší automobilová svolávací akce se projevuje i v Česku. Vadné airbagy od firmy Takata, které už v zahraničí zabily několik lidí, mohou být i v tisícovkách vozů značek Toyota, Nissan a Honda jezdících po českých silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T43o11m95á74š 22V49a85v73e48r62k20a 7781670702594

airbagy ze zásady netestuji!

0/0
26.5.2015 23:45

S23l63a53v79o49m72í25r 48Š57t89ě32p13á78n 1378734162324

Jak mohou říct že u nás problém být nemůže? Někdo parkuje ve vlhkém suterénu či v údolí u potoka......spíše věřím že u nás se zjistí viník nehody a nikdo nezkoumá zda zabíjel kus pristrojovky nebo součást airbagu....

+3/0
26.5.2015 6:39

O11l37d39ř59i51c19h 33H12o77r77á90k 2374739821425

Holt nejen soudruzi z NDR dělají chyby.

Ale promiňte, mektat něco o extrémní vlhkosti když systém neselhává jen v deštném pralese je dost ubohé. Deštný prales, tropické pobřeží s bouřemi a obdobím dešťů a podobně možná, ale takto?

+6/0
25.5.2015 18:43

J95i92n70d36ř12i10c37h 32Š70k84o56p26e32k 4275821930215

přesně tak. Vidím to na snahu zamaskovat pravý důvod - pravděpodobně nějaké úspory na materiálech či v konstrukčním řešení na úkor fuknčnosti a bezpečnosti

+5/0
25.5.2015 19:14

J88i13n56d65ř42i30c62h 21Š44k55o47p94e46k 4565301250495

nevím, zda mám brečet či se smát.

Prý kvůli vlhkosti. Pochopil bych, pokud by airbagy montovali na lodě či ponorky, případně do aut jezdících v tropech.

Ale býti překvapení vlhkostí v mírném pásu, no to jsou opravdu odborníci. Co je překvapí příště ??;-D;-D

+3/0
25.5.2015 17:51

L69a82d43i12s78l30a11v 98K16v88a65s61n17i79č59k94a 1963257843785

Snad kde je ta chyba , ne ?

+1/0
25.5.2015 15:43

L85a39d59i50s73l89a65v 81H84n74y48k 6980952160776

Takata v Dolní  Kalné končí.O práci přijdou desítky lidí.Výroba se přesouvá do Maďarska (maďarky se už zaučují).Prý jsme v Čechám moc drazí a potřebují dělat laciněji.

Takto vypadá kapitalismus v praxi.Z Čechů vymáčknou co to jde a pak STÁTE STAREJ SE, MY JDEME O STÁT DÁLE.

+3/−2
25.5.2015 15:00

J22a21r77o85s33l35a64v 43H24a72n54z81l48í66k 2459515593148

Ano, toto je kapitalismus v praxi. Ono taky v echt socialistické zemi, kde jsou vysoké náklady na zaměstnance, to asi jinak dopadnout nemohlo. Takže to Vyše "státe starej se" - je dobrý podnět. Státe, vyhoď 50% parazitů=úředníků a sniž daně. Pak se třeba zase Takata vrátí zpátky.

+8/−2
25.5.2015 15:31

L40a69d83i52s82l61a15v 39K44v27a30s24n27i61č20k72a 1803827843475

Zato v Maďarsku to je prosperita sama, tomuhle opravdu věříte ?

+4/−1
25.5.2015 15:52

J97a54r59o73s26l36a10v 45H83a43n28z38l95í49k 2919755173388

Ano, věřím. Maďarsko není prosperita sama - ale zjevně má víc výhod, než nabízí ČR, pokud to stojí za to, stěhovat výrobu.

+3/0
25.5.2015 17:04

A67l93e33x28a95n30d26r 92K58o36s29t37k92a 8632688746654

Ano, mají levnější otroky. To je opravdu "výhoda".

+2/−1
25.5.2015 17:36

S41l25a33v77o66m35í15r 93Š60t82ě12p84á30n 1228284962734

Skončily daňové prázdniny a stoupla minimální mzda tak honem pryč....

+3/0
26.5.2015 6:44

S54l26a52v74o36m63í53r 10Š42t50ě18p63á15n 1348744372734

Skončily daňové prázdniny a stoupla minimální mzda tak honem pryč....

+1/0
26.5.2015 6:44

J35i43n91d14ř89i37c96h 22Š11k69o42p90e73k 4165161190955

no nemůže zaměstnavatel čekat, že mu lidi budou naopak nosit peníze za to, že mohou u něj pracovat

+1/0
25.5.2015 18:09

A89l23e57x23a65n87d68r 34K65o92s63t84k95a 8772778206914

Super, Do auta povinně airbag kvůli bezpečnosti. Nejenže vám automaticky zvedne cenu vozu, ale ještě vás zabije. A to i při dost slabém nárazu. Ehm, tak kde je tam ta výhoda?

+4/−19
25.5.2015 13:43

L47u91d62ě80k 49N36o25v76ý 2231619833671

tak jiné airbagy zase spoustu lidí zachránily

+9/0
25.5.2015 13:56

T51o76m 12S57a95u37e84r 8237268222764

Asi máte problém s pochopením rozdílu mezi obecným tvrzením a výjimkou. Koneckonců u vás jsme zejména v souvislosti s pohledem na ruskou otázku zvyklí na ledacos, takže vaše mimoňské postoje už nikoho nepřekvapí;-D

+15/0
25.5.2015 14:07

K14r44i65s70t14i58n26a 72B63l23ü62m23e67l26o42v18á 2734307968880

Lol;-)

+1/0
25.5.2015 14:24

P73e16t49r 97M51i85c81h48a81l 2490344771312

Touché. R^

+2/0
25.5.2015 15:02

K79a84r76e14l 70F53r71i64t45z 4201137378232

A teď si představte podobný problém v přicházejících autonomních vozech, které budou jezdit bez zásahu řidiče. Nechtěl bych takové vozy potkávat na silnici.:-/

+2/−5
25.5.2015 13:29

M88a88r78t94i75n 49H94r24u87š39k38a 9251723629718

Teď si představte že řidiči může kdykoli selhat srdce. Nechtěl bych takové vozy potkávat na silnici.

+6/−1
25.5.2015 14:16

J43i34ř81í 72P37a44u46l 3456565417692

On je to pravni problem. Kdo bude odpovedny za nehodu, ktere zpusobi auto bez ridice ?

+2/0
25.5.2015 14:24
Foto

I59v53a26n 19K70o39p94t23a 5717922591127

Řidič? Finální odpovědnost bude mít vždy řidič.

Stejne tak jako pilot, přestože letadlo dokáže fakticky letět samo.

+1/−1
25.5.2015 15:02

R54a58d38o36s65l96a46v 75K54l79a19u91d11a 5844308644842

U auta bez řidiče nemůže mít odpovědnost řidič. Počítá se s tím, že to auto by zkrátka jezdilo samo, jen mu stačí dát informaci kam. Takže ho může "obsluhovat" v podstatě kdokoliv. Pilotování letadla je vážně o něčem jiném. Pokud bude mít auto problém, tak zastaví. To letadlo udělat nemůže. Selžou-li některé systémy, musí nastoupit řádně proškolený pilot, který situaci možná zvládne.

+2/0
25.5.2015 15:21
Foto

I54v51a43n 47K43o79p44t69a 5717302661847

To auto přeci nemůže zastavit třeba uprostřed dálnice. Selželi nějaký systém, nebo čidlo nemůže v důsledku povětrnostní situace správně snímat (stejně jako nyní senzor adaptivního tempomatu za hustého sněžení například), zazní signál a řidič musí být schopen převzít řízení.

Představte si, že selže snímač jízdy v jízdním pruhu, řekněme v serpentinách při jízdě z kopce na lehce namrzlé silnici. Nechtěl bych sedět v autě které se rozhodne nouzově brzdit když nevidí kam jede, bez zásahu řidiče. To by byl takřka rozsudek smrti.

+1/−1
25.5.2015 16:03

R77a49d10o50s74l79a28v 78K15l20a79u59d94a 5934148724172

To nemůžete myslet vážně. Automatický systém je automatický právě proto, aby do něj nikdo nezasahoval. Piloti chodí pravidelně na přezkušování. Nedokážu si představit "řidiče", kterému po dvaceti letech vypoví automatický systém auta službu a on bude muset převzít řízení.

+1/0
25.5.2015 16:09
Foto

I27v69a53n 73K58o85p48t17a 5677172251587

Každý, současný a zřejmě i budoucí automatický systém vyžaduje kontrolu člověkem.

Stejně jako automaty vyrábějí určité díly, ale zoodpovědnost za to že to dělají správně má operátor.

Auta jistě do určité míry budou jezdit sama, ale třeba ve městech kde je velké množství neznámých faktorů (chodci, nejrůznější překážky, interference dalších elektronických zařízení nejrůznějšího stáří a původu, atd) budou z počátku stoprocentně jen podpůrným systémem řidiče.

A ten řidič? Prostě mu automat jednou za x hodin jenoduše řekne, ze zákona jste nyní minimálně na x km či hodin povinen převzít plně manualní řízení. A o praxi školení máte postaráno. Rozpoznání například obličeje řidiče pro ověření kdo řídí není technický problém už nyní.

+1/−1
25.5.2015 16:23

M90i94r35o26s18l68a12v 69J91o59c20h 3492451163488

Pro by to byl rozsudek smrti. Autonomní auto při detekci problému bezpečně odstaví vozidlo a DÁ VEDĚT všem ostatním v blízkém okolí, že stojí tam a tam, aby si dali pozor. Dále zkontaktuje servis-odtahovku, a dále třeba zkontaktuje okolojedoucí auta s podobnou nebo stejnou destinací s dotazem, jestli by nechtěli pomoci a vzít posádku do místa určení. Takže naprostá pohoda. Už aby to bylo. :-P

+1/0
26.5.2015 9:04
Foto

I41v62a86n 48K84o40p95t63a 5127962411137

Dokážete bezpečně odstavit auto v případě že v jednom okamžiku 100% oslepnete nebo v případě jiného závažného zdravotního problému?

Jak by to mělo podle Vás to auto po výpadku části systémů bezpečně  udělat?

Proč rozsudek smrti. V případě který jsem uváděl. Ztráta vidění by nejspíš znamenala pro systém povel co nejrychleji zastavit. Tj. intenzivně brzdit, na namrzlé silnici dobrý nápad sám o sobě.

0/0
27.5.2015 12:49

P89e23t12r 67S21o21u63r56e29k 7832341772841

Nevím, nedávno jsem četl článek o Google autu v USA a tam to je o odpovědnosti společnosti, která to auto "provozuje" nemluvě o tom, že platí miliony na povinném ručení, z nichž jdou peníze právě na to, když to auto provede průser. Druhá věc je, jak to pak funguje když přijde tvrdé na tvrdé...

+1/0
25.5.2015 17:33

J44o69s46e35f 19P43o34r22t79i98k 8747159294

Tak kdybys to náhodou přežil, tak tě dorazí airbag. To je špatný vtip.

+1/0
25.5.2015 13:21

M75a72r59e97k 70H23r21u37b98y 6787772571518

Driv se auta delala na jezdeni - dnes na bourani :-P

+3/0
25.5.2015 14:33

L37a34d52i90s22l78a61v 69M10a94t36u27l76a 3871969770772

Pás taky většinou zachrání, ale u pár procent případů může zabít. To je život.

0/0
25.5.2015 15:49

M43o12n91i16k90a 86H82a68b84a63n64o73v16a 7708673567616

Ty jo teď jsem zpozdili svému hlavnímu zákazníkovi kritickou dodávku o jeden den, protože nám spadl systém a technici ho nebyli schopní půl dne nahodit a byl z toho dost velký průser a byli jsem všichni na koberečku před šéfem jejich divize v ČR. Tady ta Takata má asi trochu větší průser. :-)

+4/0
25.5.2015 13:17

J90a95n 86F36o18r62g35á66č 7164711640713

Dělal jsem pro toyotu i PSA a jediné Toyotě na té na kvalitě opravdu záleží což se třeba o koncernu PSA říct nedá. Např. lehoučce promáčklý práh: Toyota celé auto do scrapu

Peugeot vyklepat a šup k zakazníkovi :-)

+14/−2
25.5.2015 13:12

Z52d45e33n40ě30k 10P43o54l59á31š43e64k 1178525933971

a k čemu je dobré, že auto s "lehoučce" promáčklým prahem skončilo komplet celé ve šrotu? :-/

+10/0
25.5.2015 13:27

L14u36d87ě64k 58N30o35v15ý 2811909163931

Tak tak, zlatá střední v tomto případě - promáčklý díl na novém autě by se měl vyměnit a ne vyklepávat zároveň je ale nesmysl vyhodit celé auto..

+5/0
25.5.2015 13:59

J38i80ř33í 80E21r13b22e20n 1293494756497

Na novém autě vyřezávat a navařovat nový kus nosné konstrukce? 8-o

Oč jednodušší je to normálně šoupnout dealerovi s upozorněním na neshodu se slevou. On to někdo rád vezme, stejně jako jsou lidi, kteří si schválně kupují nová auta poškozená třeba krupobitím - je to jen vizuální defekt, na funkci to nemá vliv...

+2/0
26.5.2015 11:05

R66a22d16e41k 74P53a71s10t19o41r 3686115456753

Já zažil lepší. Klimatizace pro Audi, Škoda, Seat a VW měli stejnou platformu. Do climatroniců se montoval PTC člen pro elektrický ohřev čelního skla aby rychle rozmrzlo dřív než se vyhřeje výměník. Jenže tester těch PTC členů byl pěkně na p... a věčně to hlásilo chyby i když bylo vše v pořádku. Operátoři od sebe okoukali, že když připojí tester na referenční testovací kus tak to vždycky projde. A tak vznikla situace kdy ten PTC nikdo pořádně nekontroloval. No a jelikož se pořád přejíždělo na šarže s a bez PTC tak už bylo jen krůček k tomu co se stalo realitou a to že to tam zapomínali montovat. Průser jako kráva. A pointa ? Pointa je že z Audi se tehdy vrátilo 7 vadných kusů z tisíce, VW 5, Škodovka 4 a Seat nic. Kdoví kolik lidí má doma auto z těchto let kterýmu fouká do palubky dírou od chybějícího ohřevu čelního skla :-)

+6/0
25.5.2015 14:11

V16á92c25l96a34v 48K19a37f60t30a49n 7195839953486

Nevidím souvislost mezi vochcávkou testování čidla a nekompletností montáže :)

+2/0
25.5.2015 15:43

F80i86l84i85p 21T25ó91t17h 2299723176466

https://www.youtube.com/watch?v=BJ-CmHZrKHU

+1/−2
25.5.2015 12:39

F44r92a28n48t64a 78K74l37i16k26a 3142526502114

To mě vytáčí.

Budu muset poprvé po 13-ti letech na své corolle udělat něco jiného než výměnu oleje a pneumatik. Jak řekl "znalec" v příspěvku Japonec nakonec.;-D

+11/0
25.5.2015 12:25

J56a84n 55Ř20e34z43n87í13č70e60k 3801261583640

Budte rad, ze se k tomu Japonec stavi celem. S tim maji nektere evropske znacky dost problem...tady se praktikuje tzv. "tutl" :-/

+10/0
25.5.2015 13:08

F90r11a17n77t61a 40K71l92i66k11a 3102546152314

Jane souhlasím.

Vhání mi úsměv do tváře, když tady reagují ti co to nikdy nevlastnili a dělají hrozně zkušené odborníky a radují se, že konečně dostali majitelé TOYOT na zadek.

+5/0
25.5.2015 14:29

P21e74t69r 80S43o70u23r44e32k 7722611812131

Subjektivně mi přijde, že když v Japonsku někdo řekne, že je problém, tak je to problém a někdo se tím zabývá, když v Evropě, tak se snaží dostat na místo nadřízeného a jsou mu házeny klacky pod nohy...

PS: Nechci flejm, jen reaguji na mentalitu lidí určitě jsou i na západě vyjímky a ty budiž pochváleny

+4/0
25.5.2015 17:31

O56n89d57ř87e82j 61M25a71r24e25k 9952740887699

Po několika neúspěšných opravách motoru jeho KOMPLETNÍ výměna. Jo, Toyota prostě umí. Kecy o kvalitě si nechte od cesty, po hodinách strávených v servisu jsem tam viděl svoje.

+1/−1
25.5.2015 20:18
Foto

P84a91v88l19a 33N88o81v81á 7588850218455

To mohu dosvědčit. Máme doma Avensise r. v. 2006, najezdil tisíce kilometrů po Evropě, bez jediného defektu. Díky pravidelné péči jezdí výborně dodnes. Není to možná nejkrásnější auto, ale zato velmi spolehlivý pracant. R^

+3/0
25.5.2015 14:59

T25o93m76á65š 84K14n98a58i68f46l 6763530227710

jenže to zvládne i naprosto obyčejné auto od prakticky jakéhokoli výrobce... snad kromě žigulíka ... v tomhle nejsou japonci v ničem vyjímeční.

+2/0
25.5.2015 15:16
Foto

P52a15v48l59a 54N83o67v80á 7538590408835

Dnes možná ano, i když myslím si, že kdybyste nahlédl do statistik, tak tolik 9 let starých aut (a ještě navíc turbodieselů), které podstupovali jen rutiní úkony spojené s výměnou spotřebních materiálů, a 250 tis. km zas tak moc nebude. Každopádně jsem "jen" žena, třeba tomu až tak dobře nerozumím :-) ...

Jinak je třeba zajímavé, že Avensis v roce 2003 získal 34 bodů v NCAPu, což byl tehdejší rekord, současná situace s Airbagy je  tedy vlastně docela paradoxní.

+2/0
25.5.2015 16:56

T52o57m23á73š 17V98e12s70e26l10ý 5775478580219

tak to prrr, na žihulíky mi nesahejte ;-D

0/0
26.5.2015 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.