Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spory o Žďákovský most končí. Poražené firmy blokovaly opravu tři roky

Řidiče mezi Plzní a Táborem čeká od června velká objížďka. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uzavře kvůli rekonstrukci Žďákovský most přes Orlickou přehradu. Oprava technické památky měla být už dávno hotová, stala se ale jedním z příkladů, jak mohou firmy blokovat roky veřejné soutěže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E50d52u79a14r51d 80H25e68j85l80e72k 8776516610416

Davide Šafránku, když pomlouváš,tak nepoužívej slovo "SNAD".Když nevíš tak nekecej.RvRvRvRv

+1/0
26.5.2015 9:52

A48n79t78o25n22í65n 69K89a71t35z86e63r 8732963456100

Je to jednoduché,když to tři firmy blokovaly,tak jim dejte penále za dobu blokace a opravy jim dejte zaplatit a ať je udělá jiná firma.je to vůči nim adekvátní???Jak se to veme,že!!!Nebo někdo chtěl víc a nemohly se dohodnout kdo to zacáluje a kolik rozdělí komu do kapsy.!!

0/0
26.5.2015 9:20

J78a24n 37P50i88r15k56l 2183588214734

Docela by mne zajímalo, kdo dělal projekt opravy mostu a původní rozpočet. Nebyl to vlastně ten největší podvodník? Cena projektu je 10% rozpočtu. Ta se také snížila? A pokud most firma opraví za poloviční cenu oproti projektu a rozpočtu, tak to je stejně velmi podivné. Po opravě zveřejnit skutečnou cenu opravy a budeme se asi divit.

0/0
26.5.2015 9:20

J48a43n 86B26a19r63t70u64š70k98a 7266181281653

Nic proti svobodnému podávání "námitek", ale pokud se prokáže že byly "šikanózní", tak by ta mělo být něco jako "náklady za neoprávněnou reklamaci".

0/0
26.5.2015 9:16

P50a18v38e16l 11N49o59v12á57k 7811306659843

Spis by me zajimalo jak mate v plánu prokázat ze je to sikanozni...

0/0
26.5.2015 9:51

S25t13a50n43i21s63l16a13v 49S84r53b75a 4125834788644

nic se samo neděje, pokud se něco nějak děje, tak vždy proto, že to tak někdo konkrétní chce. pokud se řsd nechalo tři roky zdržovat, tak jen proto, že to tak někdo z řsd&spol chtěl a že mu to vyhovovalo.

+1/0
26.5.2015 8:56

D15a62v91i69d 80Š33a24f89r79á47n46e47k 5797474687533

Po půl století kompletní rekonstrukce. Ukázka kvality komunistické práce, která se tady kolikrát do nebe vychvaluje. Golden gate je mnohem starší a uzavřen nebyl snad nikdy.

+4/−4
26.5.2015 8:17

J61o35s46e74f 32N92o38v59á58k 6223270562699

anebo se tady o tom nepíše, že

+5/−1
26.5.2015 8:24

V93l21a34d42i21m68í15r 66H30r61u76b14ý 1254901497812

A nebo spíš ukázka čtvrtstoletí kapitalistické údržby "po česku"?

+2/−1
26.5.2015 8:54

H59o12n11z15a 32R49a54š18í48k 7530157594635

Kapitalistická údržba "po americku" skoro neexistuje. (http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa/infrastruktura)

0/0
26.5.2015 9:04

V44í28t 43B39r52z63o26b34o13h43a82t60ý 7540492843271

Téměř půlstoletí údržby po socialisticku jsme tu taky měli, podívejte se na filmy z osumdesátých let a uvidíte jak krásně vypadaly domy v Praze a dalších velkých městech. Podívejte se na fotky dálnice D1 z otevření (tedy tehdy, kdy měla ještě žluté pruhy - už při otevření samá záplata. Ano vím, nyní se spousta budov, areálů a silnic rozpadá, ale není to výsledek kapitalismu.....

+4/0
26.5.2015 9:31

F79r41a24n75t27i54š51e60k 67L53o56s 2610623152256

Zato Ostravske mosty na D1 (D47) jsou vizitkou kapitalizmu po česku

0/0
26.5.2015 9:46

M49a29t68ú82š 17B76e97n65a55k 9878224952213

celý zatvorený síce nebol, ale opravuje sa v podstate stále, ono je dosť rozdiel keď sa uzatvoria 2 pruhy na 2 pruhoovom moste a 2 má 6 pruhov. Navyše tie mosty sú úplne inej konštrukcie.

+1/0
26.5.2015 12:28

J76i24ř38í 44E10r79b77e33n 1373674716597

Golden gate se opravuje neustále a nonstop, třeba jen natírání mostu trvá deset let a když dělníci dojdou na konec, tak měsíc poté začnou na druhé straně znovu.

0/0
26.5.2015 20:56

V48i29k38y70r 91B31o44h88u26m13i14l 11S95t22r28a86n19s85k49y 9597618286379

Schválně, jak bude vysoký konečný účet za opravu i s tradičními českými "vícepracemi"?:-P

+7/0
26.5.2015 7:55

R21o81m28a98n 76S75t35o45n73e78k 1519393279291

vícepráce nejsou český vynález a běžně se vyskytují i v jiných státech

+1/0
26.5.2015 7:59

J39o98s68e75f 51N63o25v49á75k 6443960222909

samozřejmě, že jsou i ve světě. ale pan Lorenc se ptá, jaký bude konečný účet s tradičními českými "vícepracemi"....

+2/0
26.5.2015 8:24

J66i40n32d54ř82i11c67h 50Š87k56o60p75e96k 4975781380145

je rozdíl, zda jsou vícerpáce důsledkem mizerně připraveného projektu, objektivními skutečnostmi (při rekonstrukci se občas nějaké překvapení objeví) nebo svévolí zhotovitele v kombinaci s mizernou kontrolou ze strany investora.

+1/0
26.5.2015 8:09

J30i57ř11í 72E40r71b11e30n 1683114476317

Není Colas náhodou francouzská společnost?

0/0
26.5.2015 20:57

J60i65n22d78ř93i47c63h 31Š66k97o58p13e66k 4355761170455

opět další důkaz, že by se měly zvýšit kauce při podávání námitek neúspěšnými uchazeči.

Kauce by se měla vracet pouze pokud stěžovatel spor vyhraje. V jiných případech nikdy

+16/0
26.5.2015 7:17

P40a45v97e20l 45N18o89v16á98k 7671136839533

Nesmysl. Jako nápad to zní dobre, ale v praxi by to bylo na prd. Pokud někdo využije zákonem stanovené prostředky nemůže za to platit. Je to stejný jako kdyby vy jste byl souzen. S rozsudkem jste nesouhlasil chtěl by jste se odvolat a musel kvůli tomu složit kauci. Asi by se vám to moc nelíbilo

+1/−2
26.5.2015 7:35

J21i12n61d50ř96i22c17h 70Š27k66o67p24e41k 4985541160885

nelze srovnávat námitky neúspěšných uchazečů se soudním procesem.

Pokud je uchazeč neúspěšný, protože je dražší než vítěž, případně byl vyřazen z důvodu nekompletnosti své nabídky, pak stížnost k ÚOHS je jen obstrukční (snaha pomstít se vítězi) nebo čekání na subdodávku či odstupné

+10/0
26.5.2015 7:46

L54u58d70ě89k 75J81e40l38í30n25e37k 5147807109900

Jenže hledisko ceny je v tomto státě totálně od věci, což mimochodem stát nyní (ó, jaké to překvapení) zjišťuje sám a snad se již upustí od kritéria nejnižší ceny jako kritéria hlavního. Z valné většiny to totiž dopadá tak, že projektové práce jsou neúplné a nekvalitní, jsou použity nevhodné, ale levnější, materiály, vlastní práce jsou provedeny nekvalitně nekvalifikovanými pracovníky a v zájmu dodržení termínu se potom hledají peníze na "vícepráce". Takže ve výsledku to často dopadne tak, že cena je na úrovni někde mezi nejlevnější a nejdražší nabídkou za nekvalitně provedené dílo, jehož životnost potom není požadovaných X let. To je praxe v tomto státě, protože vymáhání postihů jak pro "firmy kamarádů" tak pro úředníky prostě není.

0/0
26.5.2015 9:26

J98i51n29d68ř95i15c96h 45Š37k63o46p73e70k 4805901410725

1) stát nikdy nenutil soutěžit pouze na cenu. Že se v souvislosti s omezením divných kritérií jako délka záruky na dílo a výše sankce začlo soutěžit převážně jen na cenu, není problém zákona. Ten víc kritérií umožňuje

2) na cenu se dá vše soutěžit (i projekční práce), ale musí se dostatečně podrobně specifikovat zakázka (plnění)

CHápu, že mnohým vyhovovalo, když dali (zjednodušeně) do výběrka, že chtějí stavbu 4x5 m a pak při hodnocení vybrali firmu, jejíž řešení a cena se nejvíce líbila komisi, ale takhle se výběrka nedělají

+1/0
26.5.2015 9:29

M59i22c64h48a14l 80P36a70v95l38á80t 9193543604849

Nemuze? Kdyz nebudete sam proti sobe vypovidat jako jediny svedek, kterezto pravo Vam zakon dava, jste za to take potrestan citelnou pokutou. ;o)

+1/0
26.5.2015 12:29

J21o13s49e88f 51C21h27o26v92á32n60e33k 4326869636

Některý firmy to v čr tak przní že by jejich majitelé měli dostat přes hubu. Před reakci na můj příspěvek: trefená husa se ozve:)

Krom toho podnikatelé a firmy mají pod nohama tolik klacků jako zaplatit dan za nezaplacenou fakturu ze se nekdy ani nedivim praktikám jako dělaly tyto firmy.

0,05 % pokuty na den, pokud nekdo nezaplatí za fakturu firmě je taky perlička co v EU nemá konkurenci:) A je toho mnohem víc.

+3/0
26.5.2015 6:56
Foto

M53i73c66h10a24l 66N67a28j56m25a67n 7659853726710

A nebo přes Solenice a hrát Orlické přehrady. Ale tyto trasy jsou v zimě téměř nepoužitelné a i v létě jsou vhodné pouze pro osobáky.

Nejlepší typ, je odbočit v Miroticích na silnici 121 a přes dva zvíkovské mosty jet do Milevska, kde se pak napojit zpět na silnici 19.

+3/0
26.5.2015 6:46

M58a50r22t36i91n 57N46e68r16m69u78t 9217217248629

a já budu letos jezdit přes orlík jenom pod mosty, juchů

0/0
26.5.2015 18:48

J48i13ř76í 57E24r66b44e18n 1723214826987

Budiž Ti to přáno.

0/0
26.5.2015 20:58

P79a94v43e80l 25N75o94v22á83k 7651816549453

No dost lidí si to určité bude zkracovat přes Kamýk...

+2/0
26.5.2015 6:18

J38a74n 57B71í46l74e60k 7584132954173

Tak dlouho se vybírá - až nám mosty i jiné stavby nakonec spadnou, že?

+8/0
26.5.2015 6:01

A85n66t32o68n90í97n 33K80a83t37z38e31r 8152723396170

Jj:)holt realita neskutečných neschopáků nebo prodejných individuí ve všech vládách od roku 89.Pokud se bude nosit prodejnost politiků jako norma,tak se nikdy nikam nedostaneme.!!

+1/0
26.5.2015 9:26

J36i33ř68í 49E77r74b71e15n 1703184326527

A když už je politik neprodejný, tak ho chce opoziční stádo vyštípat. Viz dnešní dění ve Sněmovně.

0/0
26.5.2015 20:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.