Diskuze

Spor o dvě písmenka. Českým drahám se nelíbí zkratka RegioJetu

Všechny tuzemské vlaky soukromého dopravce RegioJet budou od 14. června v jízdních řádech i na staničních tabulích nově pojmenované zkratkou RJ namísto současných EC/IC. Zdánlivě kosmetická změna se však nelíbí Českým drahám. Ty používají totiž zkratku rj pro své jednotky railjet.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

J61a92n 65Z11b54o39ř80i32l

30. 5. 2015 9:50

X Nechápu jak to, že každý dopravce si určí označení vlaku.  Prostě je standart mít Os, R, IC, EC a Ex a hotovo.  Kdo se má pak vyznat v tom jestli to do čeho leze je eurocity nebo courák který bude stát všude ? K tomu RJ,SC,LE ... no guláš. A to jezdím pravidelně se všema třema podle toho jaký čas mi lépe vyhovuje

3 0
možnosti
MZ

Holt u každého dopravce jsou celkem bezvýznamní jedinci, kterým se dostalo MOCI a v rámci "opilosti mocí" se ukájí tím, že do přehledného systému zanesou něco, co se projeví v tištěném jízdním řádu a pak budou moci svým vnoučátkům ukazovat jak byli důležití a jak se zasloužili o příslušnou železnici, resp. v tuzemsku o zvýraznění zaměstnavatele ČD ...

 Bohužel stejnou stupiditu najdete i v Německu, kde jezdí vlaky označené ME, NOB, ALX, ag, AKN  .... což je v zásadě zkratka dopravce ... ale nepoznáte z toho, zda se jedná o zastávkový vlak nebo "zrychlenku" někde projíždějící ...

1 0
možnosti
ŠF

Myslím, že RJ by logicky měla patřit Jančurovi. Má lokomotivy a vagóny z dob císaře pána. Není tedy pochyb o stáří značky.

2 1
možnosti
KN

Jasně, a nejmodernější vlaky mají České dráhy, co ?;-D

0 0
možnosti

J80a66n 10Š44i86ř19i12n15a

28. 5. 2015 12:27

Raijlet je obchodní označení pro konkrétní typ vlakové soupravy vyráběné konkrétní společností. Dle ČD je to ovšem kategorie vlaku, který je jen zpravidla obsluhován soupravou s obchodním označením Railjet. Tedy je zcela zjevné, že ČD zneužívá obchodní označení pro jednu značku vlaků (srovnatelné např. Škoda, Kia apod. u aut) pro reklamní účely jako kategorii vlaku. Je to totéž, jakoby např. jakýkoli výrobce terénních vozů označoval své vozy jako "jeep". Logicky by měl mít "railjet" ČD označení např. SC Railjet (obdoba SC Pendollino). Leo pak např. IC/EC LE a Regio Jet např. IC/EC RJ. Nyní je Regio Jet na informačních tabulích označován jako IC/EC + číso vlaku, tudíž rozlišitelnost proti IC/EC ČD nulová.

3 6
možnosti
PN

Railjet je mezinárodní kategorií vlaku, kterou vlastní rakouské dráhy a pod její hlavičkou provozují vlaky do okolních zemí ve spolupráci s dalšími železničními společnostmi (včetně ČD). Není to konkrétní typ vlakové soupravy (stejně jako TGV není typ vlakové soupravy, jsou to soupravy od Alstomu)

14 0
možnosti
PM

"Ochrannou známkou může být za podmínek stanovených tímto zákonem jakékoliv označení schopné grafického znázornění, zejména slova, včetně osobních jmen, barvy, kresby, písmena, číslice, tvar výrobku nebo jeho obal, pokud je toto označení způsobilé odlišit výrobky nebo služby jedné osoby od výrobků nebo služeb jiné osoby." Tolik § 1 zákona o ochranných známkách. Označení RJ by pro regiojet podle uvedeného paragrafu vůbec nemělo být registrováno, protože nesplňuje základní podmínku: není způsobilé odlišit služby jedné osoby od služeb jiné osoby. Naopak do toho vnáší chaos. Nehledě k tomu, že rj (RJ) pro railjet by mohlo být považováno za označení všeobecně známé, a tudíž neregistrovatelné pro cizí subjekt.

4 0
možnosti
JH

Pokud existuje normativní seznam těchto označení, jak někteří píší, pak snad musí všechna označení na tomto seznamu být způsobilá už jen proto, že se navzájem liší a žádná další nejsou platná, nebo ne? Je to samostatný namespace.

0 0
možnosti
MZ

Základní chyba spočívá - celoevropsky v tom, že se nepoužívá srozumitelné označení jako kdysi ... osobní vlak, rychlík, spěšný vlak, expresní vlak ... ale "pochybný" obchodní název kolejového vozidla se cpe do názvu kategorie vlaku ...

Co kdyby ČD místo označení osobního vlaku na kterém je souprava 471 použily označení  vlak CE (City Elefant neboli v češtině městský slon) ...

V Itálie je kategorie vlaku ICN (Inter Citty Notte), stejné označení vlaku je ve Švýcarsku, jenže tam se jedná o vlak na kterém je nasazena elektrická jednotka řady 500 s naklápěcí skříní (Inter City Neigetechnik).

V Rakousku v 90. letech minulého století "vymüsleli" pro rychlé vlaky z Vídně do Innsbrucku název SuperCity (SC), což byl vlak kvality EC, ale zastavoval jen v Linci a Salzburgu ... od tohoto názvu v souvislosti s nasazením německé soupravy ICE 1 (BR 401) sice ustoupily, ale ČD opičí se po cizině tento nesmyslný název používají pro vlaky vedených soupravami řady 680 majícími k rakouské  kvalitě tehdejší soupravy asi tak daleko, jako pan Kajínek k čistému trestnímu rejstříku ....

0 1
možnosti
PP

P72e75t52r 93P67e68t16r

28. 5. 2015 11:44

Celkem chápu, když chce Jančura zkratku pro všechny své vlaky stejné označení, které pro něj bude specifické.

Co mi naopak hlava nebere je snaha označovat každou soupravu jinou značkou - viz čd. Ti mají SC pro pendolino, teďka rj pro railjet...a až koupí za pět let nové soupravy tak je taky budou chtít pojmenovat zvlášť? (A je mi absolutně jedno, že s tím začaly ÖBB, začít dělat bordel ve značení jenom aby se vyšvihly jim neměli povolit).

Stačí, že si ČD nesmyslně protlačili kvůli vlastní neschopnosti značku Rx, že se nesmyslně místo IC/EC používala značka Expres (v tom mají prsty myslím dotace). Za rok budou chtít přejmenovat i nové Regionální jednotky jako RegioPanter a podobně.

Jestli to chtějí povolit tak buď tedy všem (a bude v tom hrozný bordel) a nebo nikomu. železniční přeprava není volný trh tak by tam taky měla platit nějaká pravidla a ne, že oficiální označení na nádražích a v jízdních řádech bodou místo odborníků dělat lidi z reklamky.

3 6
možnosti
JK

Tady jde o to, že značku RJ používají ČD už od začátku Raijetů, je to mezinárodní značka, kterou používají vlaky v Rakousku, Německu, Švýcarsku. Oni ÖBB s sebou zametat totiž nenechají.

4 1
možnosti
JK

Nad některými žlutofans mi zůstává rozum stát. Když žaluje Jančura ČD je to dobře, když chtějí podat  žalobu ČD je to špatně. Naprosto nechápu jak se z Jančury dělá skoro Bůh, přitom jeho vlaky jsou naprosto průměrné a např. co se týká WiFi, tak tam Jančuru předběhli už dávno. ČD a Leo Express nabízejí lepší služby než Regiojet. U Leo Expressu je dobrá hlavně Business a Premium třída, Economy pravda zde za moc nestojí, ale pořad lepší než chytit "žlutou zimnici" v Regiojetu.

6 4
možnosti
JS

jsou zlutofans, stejne tak jsou zlutoanti :-)

0 0
možnosti
ŘV

Mě tedy víc vadí, že ani jedno není česky. I když pokud se vlaky Regiojet budou číst Er Jé, tak to je určitý posun. Měl jsme původně pocit, že to chtějí číst cizojazyčně "regijodžet".

0 0
možnosti
PN

Po vzoru jiné jančurovy značky by se to mělo číst "regiojet". :-)

2 0
možnosti
MP

jančura nemá vlastní jízdní řád ?

0 0
možnosti

T39o82m11á64š 14Š55k97o54p

28. 5. 2015 10:49

RegioJet měl zkratku RJ používat hned od začátku!!! .... a ne až teď.

3 0
možnosti

A63l63a10n 28Ř19e63p35k92a

28. 5. 2015 11:06

Ale ne oficiálně, navíc railjety mají OBB déle než Regiojet vůbec vyjel a zkratku rj používají všude, kde ty vlaky jezdí;-)

0 0
možnosti