- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ČSA prodělaly loni o půl miliardy méně. Další polštář už nemají
tam bude asi podstatne, ze na rozdil třeba od servírky bude o tuto praci zajem i při upravenych odmenach, na druhé strane je otázka, kolik potenciálních novych uchazecek splni pozadovana kriteria.
Držím jim palce. Jedním z důvodů, proč jsou na západě podstatně vyšší mzdy a lepší podmínky ve všech odvětvích je, že si je (i v době kdy jsme "spali" za socíku) vystávkovali
Za šichtu párkrát roznese svačinu, kelímek s kafem nebo vodou a dělají machry, jak náročná je to práce. Za tři dny školení umím to co ony. A za 29 tis čistého..? To ještě chtějí stávkovat? V současné době můžou být rády, že mají takhle dobře placenou práci.
Myslím, že tu "současnou dobu" vytváří lidé jako vy.
Podle meho nazoru je dnes CSA v podstatne jine situaci nez drive. Jakakoliv stavka muze vest k tomu, ze firmu CSA proste nechaji novi majitele zbankrotovat a zacne se od nuly a nebo take vubec.
No, pokud nemají na zaplacení personálu a pilotů, tak to asi bude lepší.
Doby kdy pilot bral u ČSA až 350 tisíc jsou zdá se pryč Jak dlouho trvalo uklidit po Tvrdíkovi a dokázal to až soukromý majitel.....
Nejjednodušší je samozřejmě, vyjadřovat se k věcem, kterým vůbec nerozumíte.
troubo, tesco je obchoďák, ten nemá aeroklub.
Docela jim držím palce a doufám, že se konečně dočkáme nějaké stávky, aby se i zaměstnavatelé probudili ze sladkého pocitu, že mohou donekonečna platit v ČR mzdy za které v Paříži na letišti nedělají ani počišťovači chodeb. V ČR je skutečně platově na úrovni snad jen VW/Škoda.
Vy asi nejste normální - to co měli v ČSA neměl prakticky nikdo v republice. A šlo o firmu drasticky prodělečnou - v podstatě bankrotující (jen pro pobavení vlastněnou státem).
Neustale mne zarazi nekolik veci:
1. nikdo z novinaru, kteri tak radi informuji o kazdych aerolinkach, neinformuje take o jinych faktech, napriklad, ze 61 odletanych hodin, neni 61 odpracovanych hodin. Diky tomu mnozi jedinci, jejichz prispevky tady ctu, podlehaji zavistive iluzi, ze letusky odpracuji neco vice nez tyden ... mili zavistivci, je to sice chyba novinaru, protoze je pro ne jednodussi zahrat si na emoce, ale i vase, ze nemate zajem si zjistovat vic a jen trapne prepocitavate ... block time neni totez jako duty time!!! A duty (tedy doba ve sluzbe) je rozhodne delsi nez 61 hodin...
2. Neuveritelna naivita lidi, a to i ve 21. stoleti, ze letusku muze nahradit jakakoli "pipina" behem par dnu, protoze to kafe mi prece prinese taky. Letani je bezpecne, ale nehody se stavaji a ne kazda konci smrti vsech. A nevim jak VY, ale az nekam poletim a nedej boze dojde treba k pozaru, pak ja chci mit v letadle trenovane a zodpovedne lidi a ne pipiny z ulice .... vy snad ne?
3. Do dnes nikdo z novinaru neprinesl jedine srovnani, jaky byl pomer letajiciho personalu vuci ofisnim zamestnancum firmy napriklad "po Tvrdikovi" a jaky je dnes, a jak tento pomer vypada treba u Lufthansy ....
Ale to uz je charakteristika naroda, jakmile chce nekdo pridat, tak je nejjednodussi ho oznacit za darmozrouta ...
To by byla přiliš těžká analytická práce, jednodušší je opsat bez ověření, co říká vedení ČSA.
Na jednu stranu si zde věčně stěžujete, jak jsou v ČR nízké mzdy. Jakmile si ve velkých firmách dovolí stávkovat, tak byste je na hodinu propustili s tím, že si nemají nač stěžovat a mají dost. Tak byste si měli rozmyslet, co vlastně chcete. Mám pocit, že jim snad závidíte. Spíše byste měli být rádi, že lidem vzorste mzda, projeví se to v celé ekonomice.
důležité je, aby bylo vždycky všechno špatně a abych vždycky věděkl všechno lépe, než ostatní.