Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Problémový Airbus A380: Největší letadlo zpomaluje nejrušnější letiště

Dubajské letiště má problém. Velmi častým hostem na něm jsou obří Airbusy A380, které při přistání i odletech způsobují ve vzduchu „malou bouři“, a tudíž vyžadují větší odstupy. Tím ale zpomalují provoz a omezují ostatní, zejména menší letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e42t58r 67K84a25c30e22r30l58e 4882846193327

Asi před měsícem jsem měl možnost letět do Singapuru z Prahy přes Dubaj.Z Prahy B 777 a z Dubaje A 380. V Dubaji na letišti v jednu v noci se prodíráte neskutečným davem lidí a hledáte svůj odlet.A 380 je opravdu technický zážitek, nástup do dvou poschodí letadla je přehledný, spodní patro je ekonomiká třída, tedy pro mě.Oproti B 777 je více místa na nohy i ramena, lepší ovládání monitoru a podstatně méně hluku. Obě letadla mají 10 míst v řadě.A 380 má 3 kamery a můžete sledovat po celou dobu pohyb letadla. Při startu čekáte v koloně nejméně 10 letadel A 380 a B 777 na start.Co se děje ve vzduch stejnak nevíte, ale asi ví co dělají, hlavně když berpečné přistanete.

+4/0
30.5.2015 18:55
Foto

S67t31a42n22i69s47l47a42v 92T29e36s31a71ř 9267354192854

No to jsou zase plky. Dvakrát větší letadlo, 1,75x větší odstup, kapacita se zvýšila, tak jaképak zpomalení. Bulvární novinařina. Rv

+2/−1
29.5.2015 18:46

J23a36n 50L33u83k62á69š 7387393453122

To je sice hezke, ze se kapacita zvysila, ale A380 muze obsluhovat jen specificke trasy, kde se naplni, na jine trasy musi mensi letadla a v tom je ten  problem.

+1/0
30.5.2015 19:45

M30i66c46h32a18l 78P34a92v18l82á60t 9953193344489

Pomerne spatny clanek, ale ten nadpis, to je fakt perla, za kterou by se nemuseli stydet ani lhari z Blesku. Vstric k bulvaru milovymi kroky!

+7/0
28.5.2015 10:53

O38l41d62ř53i13c85h 21M71o75u58r68e97k 1821687714826

a kolik mílí je prosím pěkně odstup A380 za A380, za A380 ... ?

+3/0
27.5.2015 13:15

J39a11r45o22s36l82a14v 23F91i91š41e11r 2134627393404

jen 3 míle, je to hmota

+1/0
12.6.2015 7:02

M98a44r33t38i74n 85D41ü25r18i94n70g73e48r 4801501343458

mediální masáž B proti A - krásný článek vystihující podstatu médií - stačí zaplati....

+10/0
27.5.2015 12:32

O98l30d93ř72i22c21h 55M37o49u61r21e54k 1201677234286

a gdo to zaplatil?

+1/0
27.5.2015 13:18

R37a97d47e44k 42B18l53a69ž30í13č41e21k 5391738203509

Boeing, kdo jinej.

+2/−1
29.5.2015 12:39

J16a64n 13L41u45k66á86š 7337763113342

To jsou pekny kecy, pokud vim, poprve se na problem wake vortex turbullence prislo nekdy v roce 2001, kdy spadl na Long Islandu Airbus A300, jelikoz startoval prilis brzy za Boeingem 747.

+1/0
29.5.2015 16:56

Z33b30y69n97ě36k 56H54l21á81s12n89ý 3134907765349

A to jste vyčetl kde? Startoval 2:20 minuty za Boeingem, trochu to s ním zamávalo a protože pilot moc silně dupal na pedály, upadlo kormidlo. Norma je start po dvou minutách. Konstrukční slabina.

+1/0
3.6.2015 8:00

F52i18l79i43p 96G75a50l69a47š 2547647804828

Hmmm...tak a ted bych prosil srovnani szejne tridy ledel..srovnavat B777 s A380 je tro hu hardcore uz jen z pohledu kapacity a rozmeru.. Proc to nesrovnat treba s B747, ktere je po A380 druhe nejvetsi bezne pouzivane linkove letadlo?

+3/0
27.5.2015 6:37

L66u41k82a29s 48V59o14n15d63r83a62c37e48k 7265613224646

B747 dosluhuje, nevyplaci se investovat do udrzby starych stroju. 777-300ER se sice neda srovnavat s A380 co do kapacity, ale jinak s tim srovnanim nemam problem

+2/0
27.5.2015 6:45

J20a24k78u53b 43Š13a58f82a59n32d52a 7705757711501

Neřekl bych, že 747 dosluhuje, Na světě je spousta těchto letadel, ne všechna jsou stará.

+2/−1
27.5.2015 8:07

L70u87k32a70s 17V56o84n92d13r73a78c22e23k 7225313304926

Spousta jich sice je, ale treba u modelu 747-400 je prumerne stari 19-20 let. Lepsi aerolinky typu Cathay Pacific uz tato letadla nahrazuji novymi stroji typu 777 nebo A340. Navic pred par mesici poprve vzletnul A350 a chysta se B777X, takze je jen otazkou casu, kdy pujdou 747 do duchodu:-)

+2/0
27.5.2015 8:32

J52i26ř71í 54Z41á70h33o37r33a 5463875372619

já 747 nikdy neletěl a docela se bojím, že mi uletí vlak. doufám, že na podzim mi to vyjde.

+3/0
27.5.2015 9:37

L43u87k22a21s 66V60o93n89d14r17a34c31e74k 7785633904456

Urcite to jeste zvladnete. Osobne radsi letam 777 nebo A380, ale byla by skoda 747 nezkusit dokud to jde. British Airways jich maji nejvic na svete, tak se Vam to snad povede. Stastny let;-)

+1/0
27.5.2015 9:41

J69a38n 11C58e28p58e10k 1944396260

Měl jsem tu čest s Jumbem s Němci Frankfurt - Vancouver tam a zpět a úžasný let, na delší trasy lepší sedadlo do uličky z důvodu, že se můžete projít kdy chcete, jinak toto letadlo jen doporučuji.

+1/0
27.5.2015 10:45

P98a43v83e19l 96O64d51r40a90z10i11l 6554709367130

No, i když nesedíte u uličky, tak se můžete projít, kdy chcete, to vám holt ten u té uličky musí umožnit, protože taky někdy nejenom chcete, ale musíte, žeáno.;-)

+1/0
27.5.2015 12:55

J48i18ř46í 33D66o91š69l46í87k 7765598353129

A340 bych za uplně moderní letadlo neoznačoval, protože se už nevyrábí. Jinak samozřejmě se vším souhlas. Bohužel nízký zájem o 747-8 ze strany aerolinek dokazuje, že je jumbo pro osobní dopravu za zenitem.

+1/0
29.5.2015 6:52

I25v39o 21J25a37n43á94č56e30k 8973373651322

A340 se nevyrábí, už jen A330. Stejné letadlo jen dva motory, mnohem lepší ekonomika provozu.

+1/0
2.6.2015 18:46

K48a72r89e43l 23P67á74n55e79k 9495625718719

Za ten nadpis by autor opravdu zaslouzil facku. S A380 jsem nekolikrat letel a brzo zase poletim a tak jsem se lekl, ze je s nim nejaky problem. Holt iDNES.

+16/−1
27.5.2015 3:12

J34a38k95u94b 42M46a39t49ě24j60ů 5875852281365

souhlasim, akorat mam pocit, ze titulek dela titulkar a ne autor

+2/0
27.5.2015 11:37

R41i56c27h20a19r67d 44T53r96e55f53i63l 4911605559450

Souhlas.Někdy i dvě.R^:-)

+1/0
27.5.2015 12:16

L88u58k52a64s 19V65o59n34d65r90a35c82e33k 7215123564936

Kdyby kazde letadlo bylo tak 'problemove' jake A380, tak by byla vcelku radost letat. Fyzikalni zakony funguji, to vime I bez tohoto clanku. Ja letam zhruba 60krat to me a na A380 nedam dopustit:-)

+8/0
26.5.2015 23:34

L40u42k98a61s 39V53o14n37d80r41a50c50e77k 7545783924786

60krat rocne. Pardon

+1/0
26.5.2015 23:35

O71l39d42ř63i27c75h 95M92o54u28r41e60k 1291847524956

tak to letiště ani neopustíte, nejste náhodou pilot nebo průvodčí?

+1/0
27.5.2015 13:21

M68i61r28o56s83l59a14v 48D37o38b33r18ý 3828862454565

... nebude mít bloomberg nějaké spoluzájmy s boeing? ... celé to vyznívá jako konkurenční boj  ... ;-);-);-)

+7/0
26.5.2015 23:30

J88i54ř49í 72Z23á40h22o66r12a 5673845352719

v pondělí se bloomberg nazuje do boeingu, ve středu do airbusu, jsou to hadi! a proti všem.

+3/0
27.5.2015 9:39

P75a60v55e96l 53K19ů92r 7607452944218

těch 12,9 kilometrů představuje zhruba tři a půl minuty časového odstupu. Vzhledem ke kapacitě letadla to opravdu není moc. Navíc konstruktéři pracovali na tom, aby úplav za letadlem nebyl větší jako u B747. U těchto letadel je  povolený odstup stejný, ale o tom Bloomberg mlčí.

+22/0
26.5.2015 22:53

O34n93d35ř88e51j 87L19o66š81o83t71h 9740452794822

Hlavně ten rozdíl je malý. Je to pořád efektivnější, než odbavovat víc menších letadel s méně cestujícími.

+12/0
26.5.2015 23:23

J38a48n 61T54a25r73a78b75a 4606766769209

Problémem letiště DXB je momentálně víc rekonstrukce terminálu C, která nutí značné množství letu odbavovat na ploše, dokonce i některé A380 neobsluhují mosty, ale pojízdné schody a autobusy, což je docela pikantní situace.

V Dubaji se navíc staví nové megaletiště (Makhtum Airport), které má v budoucnu převzít všechny lety EK a stávající DXB letiště by poté mělo sloužit jen ostatním společnostem a tedy se značně sníženou zátěží.

+7/0
26.5.2015 23:26

L38i77b52o95r 52C58h37o47c29h14o32l24a23t57y 9277533873148

Je rozdíl mezi záměrem a výsledkem...

+1/0
31.5.2015 21:28

J85a20n 27B70e80n53e98š 5909785478555

Já bych ty zlé, bouřkotvorné a problémové airbusy nahradil autobusy. Odstupy mohou být minimální a přestalo by se konečně zpomalovat nejrušnější letiště na světě ;-D

+18/0
26.5.2015 22:44

J76a80n 88N38o86ž28i25č18k42a 1620335259463

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=7123

+1/0
26.5.2015 22:36

P40a66v56e35l 87V56e90t66e92š66n95í98k 7965608795897

No tak problémový....

Je skoro 7 let v provozu a moc problémů zatím leteckým společnostem a cestujícím nezpůsobilo. Rozhodně méně, než snové letadlo hlavního konkurenta, jehož PR oddělení tento článek napsalo.

+30/−3
26.5.2015 22:13

K91a11r39e20l 49M45a76r38e25š 1102848691119

nevite nekdo, dokaze Praha obsluhovat A380 pravidelne, nebo to je vzdycky nejaka akce na vyjimku?

0/−1
26.5.2015 21:59

R83o18m56a37n 61K59r22a90t29o39c27h31v16í83l 6236917386894

Dostavěl se vhodný nástupní most, takže ano, dokáže ale jenom jeden kus

+4/0
26.5.2015 22:36

F66i45l28i49p 60N93e15s96p93o89r 8288204867717

Je potreba se, pane redaktore, doucit carky v souveti. Tato veta nedava vubec smysl: "Podle ní na čas připadající na 18 odletů pouze letadel velikosti Boeingu 777 připadá 15 odletů, pokud se skupina napůl skládá z Airbusů A380 a Boeingů 777. "

+11/−3
26.5.2015 21:00

R65o18m58a49n 70K45r11a66t98o71c71h21v88í42l 6616637456854

Ano - složitě napsaná věta.

+1/0
26.5.2015 22:37

V19l27a34d82a43n 56Č62e32r64n65ý 8322726193516

To souvětí je ale napsáno správně... :-/

+2/0
27.5.2015 0:20

F10i50l74i63p 52N67e54s65p77o29r 8778874817257

Kdyz tak nad tim ted premyslim, tak je to opravdu spravne. Omlouvam se p. redaktorovi. Nicmene je to napsano zbytecne slozite.

+1/0
27.5.2015 11:31
Foto

T63o42m35á81š 33O77r54a94v82e74c 9122869485797

ja bych vsechny ty letadla a airbusy zakazal... :-)

+5/−5
26.5.2015 20:37

I45v44a35n 61R30ö65z87l91e86r 4982928283640

Ja bych zakazal i vsechny autobusy

+4/−1
26.5.2015 21:02

P60a56v62e65l 67R79i16e11d32l 4954897851739

Ano. Nechal bych jen trolejbusy, ty se drží drátů a tak nemůžou spadnout.

+25/−1
26.5.2015 21:47

P10e15t67r 10S61c64h28w73a30r42z 5925258677256

to je diskriminace tramvají...

+1/0
27.5.2015 7:15

R37o70m55a36n 87H15o22k92y48n29á18ř 8430161419788

tramvaj draty nepotrebuje, kdyz jede po kolejich

+1/0
27.5.2015 7:22

M22i48c45h75a56l 65M82a34c85h46e37k 1984902394239

Chce to dělat ještě chytřeji: jedno letadlo vzlétá a druhé proti němu přistává a podletí ho. Tím se víry vyruší!

+49/−1
26.5.2015 20:17
Foto

J57a48n 20R59ů53ž46i68č88k60a 7162312625357

Ano! Je krásné, když někdo převede suchopárné vědecké poučky do praxe.

+4/0
26.5.2015 20:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.