Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Problémový Airbus A380: Největší letadlo zpomaluje nejrušnější letiště

Dubajské letiště má problém. Velmi častým hostem na něm jsou obří Airbusy A380, které při přistání i odletech způsobují ve vzduchu „malou bouři“, a tudíž vyžadují větší odstupy. Tím ale zpomalují provoz a omezují ostatní, zejména menší letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53e51t40r 83K10a55c24e95r87l20e 4402536773777

Asi před měsícem jsem měl možnost letět do Singapuru z Prahy přes Dubaj.Z Prahy B 777 a z Dubaje A 380. V Dubaji na letišti v jednu v noci se prodíráte neskutečným davem lidí a hledáte svůj odlet.A 380 je opravdu technický zážitek, nástup do dvou poschodí letadla je přehledný, spodní patro je ekonomiká třída, tedy pro mě.Oproti B 777 je více místa na nohy i ramena, lepší ovládání monitoru a podstatně méně hluku. Obě letadla mají 10 míst v řadě.A 380 má 3 kamery a můžete sledovat po celou dobu pohyb letadla. Při startu čekáte v koloně nejméně 10 letadel A 380 a B 777 na start.Co se děje ve vzduch stejnak nevíte, ale asi ví co dělají, hlavně když berpečné přistanete.

+4/0
30.5.2015 18:55
Foto

S92t45a37n10i44s40l69a51v 13T74e37s34a34ř 9687184902834

No to jsou zase plky. Dvakrát větší letadlo, 1,75x větší odstup, kapacita se zvýšila, tak jaképak zpomalení. Bulvární novinařina. Rv

+2/−1
29.5.2015 18:46

J34a85n 72L12u44k28á82š 7697953673762

To je sice hezke, ze se kapacita zvysila, ale A380 muze obsluhovat jen specificke trasy, kde se naplni, na jine trasy musi mensi letadla a v tom je ten  problem.

+1/0
30.5.2015 19:45

M15i15c61h42a23l 64P91a75v37l53á12t 9703333494769

Pomerne spatny clanek, ale ten nadpis, to je fakt perla, za kterou by se nemuseli stydet ani lhari z Blesku. Vstric k bulvaru milovymi kroky!

+7/0
28.5.2015 10:53

O12l58d75ř86i16c14h 13M85o54u80r75e43k 1741617664136

a kolik mílí je prosím pěkně odstup A380 za A380, za A380 ... ?

+3/0
27.5.2015 13:15

J76a62r63o46s51l42a23v 68F41i91š80e47r 2814637623324

jen 3 míle, je to hmota

+1/0
12.6.2015 7:02

M34a41r68t17i81n 89D62ü72r29i59n79g65e78r 4891391193338

mediální masáž B proti A - krásný článek vystihující podstatu médií - stačí zaplati....

+10/0
27.5.2015 12:32

O75l48d16ř86i96c44h 87M89o43u94r35e66k 1311327914576

a gdo to zaplatil?

+1/0
27.5.2015 13:18

R50a12d15e54k 83B23l24a89ž44í85č71e75k 5431788113819

Boeing, kdo jinej.

+2/−1
29.5.2015 12:39

J56a70n 42L56u75k34á89š 7537783723862

To jsou pekny kecy, pokud vim, poprve se na problem wake vortex turbullence prislo nekdy v roce 2001, kdy spadl na Long Islandu Airbus A300, jelikoz startoval prilis brzy za Boeingem 747.

+1/0
29.5.2015 16:56

Z63b95y50n96ě67k 31H25l76á83s84n34ý 3194617585719

A to jste vyčetl kde? Startoval 2:20 minuty za Boeingem, trochu to s ním zamávalo a protože pilot moc silně dupal na pedály, upadlo kormidlo. Norma je start po dvou minutách. Konstrukční slabina.

+1/0
3.6.2015 8:00

F10i35l67i53p 20G42a22l77a95š 2887747264338

Hmmm...tak a ted bych prosil srovnani szejne tridy ledel..srovnavat B777 s A380 je tro hu hardcore uz jen z pohledu kapacity a rozmeru.. Proc to nesrovnat treba s B747, ktere je po A380 druhe nejvetsi bezne pouzivane linkove letadlo?

+3/0
27.5.2015 6:37

L60u58k36a80s 96V58o28n48d46r27a49c60e66k 7935253574466

B747 dosluhuje, nevyplaci se investovat do udrzby starych stroju. 777-300ER se sice neda srovnavat s A380 co do kapacity, ale jinak s tim srovnanim nemam problem

+2/0
27.5.2015 6:45

J18a83k84u74b 97Š31a98f67a40n73d85a 7985617311511

Neřekl bych, že 747 dosluhuje, Na světě je spousta těchto letadel, ne všechna jsou stará.

+2/−1
27.5.2015 8:07

L97u64k28a57s 14V37o60n43d19r34a81c85e17k 7865263264646

Spousta jich sice je, ale treba u modelu 747-400 je prumerne stari 19-20 let. Lepsi aerolinky typu Cathay Pacific uz tato letadla nahrazuji novymi stroji typu 777 nebo A340. Navic pred par mesici poprve vzletnul A350 a chysta se B777X, takze je jen otazkou casu, kdy pujdou 747 do duchodu:-)

+2/0
27.5.2015 8:32

J40i86ř14í 89Z50á34h38o58r67a 5493335722289

já 747 nikdy neletěl a docela se bojím, že mi uletí vlak. doufám, že na podzim mi to vyjde.

+3/0
27.5.2015 9:37

L85u25k75a50s 94V47o45n21d30r85a74c73e60k 7925223234226

Urcite to jeste zvladnete. Osobne radsi letam 777 nebo A380, ale byla by skoda 747 nezkusit dokud to jde. British Airways jich maji nejvic na svete, tak se Vam to snad povede. Stastny let;-)

+1/0
27.5.2015 9:41

J50a24n 18C54e22p57e41k 1114736350

Měl jsem tu čest s Jumbem s Němci Frankfurt - Vancouver tam a zpět a úžasný let, na delší trasy lepší sedadlo do uličky z důvodu, že se můžete projít kdy chcete, jinak toto letadlo jen doporučuji.

+1/0
27.5.2015 10:45

P68a89v63e13l 87O25d33r19a16z44i22l 6484809147440

No, i když nesedíte u uličky, tak se můžete projít, kdy chcete, to vám holt ten u té uličky musí umožnit, protože taky někdy nejenom chcete, ale musíte, žeáno.;-)

+1/0
27.5.2015 12:55

J54i22ř39í 39D57o21š24l46í26k 7355248273159

A340 bych za uplně moderní letadlo neoznačoval, protože se už nevyrábí. Jinak samozřejmě se vším souhlas. Bohužel nízký zájem o 747-8 ze strany aerolinek dokazuje, že je jumbo pro osobní dopravu za zenitem.

+1/0
29.5.2015 6:52

I38v82o 73J76a69n77á54č56e26k 8973593501502

A340 se nevyrábí, už jen A330. Stejné letadlo jen dva motory, mnohem lepší ekonomika provozu.

+1/0
2.6.2015 18:46

K85a76r11e72l 69P19á73n98e10k 9275125528619

Za ten nadpis by autor opravdu zaslouzil facku. S A380 jsem nekolikrat letel a brzo zase poletim a tak jsem se lekl, ze je s nim nejaky problem. Holt iDNES.

+16/−1
27.5.2015 3:12

J20a32k72u38b 88M69a19t94ě35j41ů 5675512691355

souhlasim, akorat mam pocit, ze titulek dela titulkar a ne autor

+2/0
27.5.2015 11:37

R57i28c56h62a88r87d 70T44r23e72f56i25l 4501275159200

Souhlas.Někdy i dvě.R^:-)

+1/0
27.5.2015 12:16

L79u31k25a58s 55V81o27n36d37r49a55c24e54k 7195583134436

Kdyby kazde letadlo bylo tak 'problemove' jake A380, tak by byla vcelku radost letat. Fyzikalni zakony funguji, to vime I bez tohoto clanku. Ja letam zhruba 60krat to me a na A380 nedam dopustit:-)

+8/0
26.5.2015 23:34

L61u55k52a47s 38V24o81n26d96r59a26c23e48k 7515133834556

60krat rocne. Pardon

+1/0
26.5.2015 23:35

O20l52d92ř23i53c39h 90M29o22u42r72e26k 1351637694226

tak to letiště ani neopustíte, nejste náhodou pilot nebo průvodčí?

+1/0
27.5.2015 13:21

M62i93r74o67s81l65a49v 97D60o95b64r13ý 3878842454715

... nebude mít bloomberg nějaké spoluzájmy s boeing? ... celé to vyznívá jako konkurenční boj  ... ;-);-);-)

+7/0
26.5.2015 23:30

J68i43ř66í 65Z88á89h31o63r33a 5343945512649

v pondělí se bloomberg nazuje do boeingu, ve středu do airbusu, jsou to hadi! a proti všem.

+3/0
27.5.2015 9:39

P90a43v88e13l 59K53ů76r 7457112894708

těch 12,9 kilometrů představuje zhruba tři a půl minuty časového odstupu. Vzhledem ke kapacitě letadla to opravdu není moc. Navíc konstruktéři pracovali na tom, aby úplav za letadlem nebyl větší jako u B747. U těchto letadel je  povolený odstup stejný, ale o tom Bloomberg mlčí.

+22/0
26.5.2015 22:53

O53n42d27ř87e36j 13L43o75š70o13t81h 9670972794312

Hlavně ten rozdíl je malý. Je to pořád efektivnější, než odbavovat víc menších letadel s méně cestujícími.

+12/0
26.5.2015 23:23

J41a40n 51T42a85r23a83b16a 4276166609539

Problémem letiště DXB je momentálně víc rekonstrukce terminálu C, která nutí značné množství letu odbavovat na ploše, dokonce i některé A380 neobsluhují mosty, ale pojízdné schody a autobusy, což je docela pikantní situace.

V Dubaji se navíc staví nové megaletiště (Makhtum Airport), které má v budoucnu převzít všechny lety EK a stávající DXB letiště by poté mělo sloužit jen ostatním společnostem a tedy se značně sníženou zátěží.

+7/0
26.5.2015 23:26

L43i18b10o69r 78C72h22o33c70h12o94l60a89t58y 9337473813338

Je rozdíl mezi záměrem a výsledkem...

+1/0
31.5.2015 21:28

J45a19n 81B28e23n34e13š 5259755858475

Já bych ty zlé, bouřkotvorné a problémové airbusy nahradil autobusy. Odstupy mohou být minimální a přestalo by se konečně zpomalovat nejrušnější letiště na světě ;-D

+18/0
26.5.2015 22:44

J24a21n 36N81o68ž34i75č11k34a 1190555749183

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=7123

+1/0
26.5.2015 22:36

P29a46v78e61l 82V61e75t12e82š81n96í78k 7355308835957

No tak problémový....

Je skoro 7 let v provozu a moc problémů zatím leteckým společnostem a cestujícím nezpůsobilo. Rozhodně méně, než snové letadlo hlavního konkurenta, jehož PR oddělení tento článek napsalo.

+30/−3
26.5.2015 22:13

K54a13r85e74l 18M59a74r22e91š 1642828321239

nevite nekdo, dokaze Praha obsluhovat A380 pravidelne, nebo to je vzdycky nejaka akce na vyjimku?

0/−1
26.5.2015 21:59

R71o76m69a10n 61K80r44a72t29o62c98h83v64í42l 6236567566484

Dostavěl se vhodný nástupní most, takže ano, dokáže ale jenom jeden kus

+4/0
26.5.2015 22:36

F49i78l56i31p 32N80e65s58p53o33r 6867957108392

Je potreba se, pane redaktore, doucit carky v souveti. Tato veta nedava vubec smysl: "Podle ní na čas připadající na 18 odletů pouze letadel velikosti Boeingu 777 připadá 15 odletů, pokud se skupina napůl skládá z Airbusů A380 a Boeingů 777. "

+11/−3
26.5.2015 21:00

R62o39m15a21n 95K27r53a85t21o76c90h13v12í20l 6746457286644

Ano - složitě napsaná věta.

+1/0
26.5.2015 22:37

V53l24a13d75a90n 49Č95e14r51n17ý 8572566753286

To souvětí je ale napsáno správně... :-/

+2/0
27.5.2015 0:20

F32i46l54i58p 31N27e39s13p62o38r 6127647278302

Kdyz tak nad tim ted premyslim, tak je to opravdu spravne. Omlouvam se p. redaktorovi. Nicmene je to napsano zbytecne slozite.

+1/0
27.5.2015 11:31
Foto

T70o89m22á35š 67O43r80a96v63e70c 9892189175547

ja bych vsechny ty letadla a airbusy zakazal... :-)

+5/−5
26.5.2015 20:37

I20v95a38n 44R57ö68z66l57e60r 4532288883610

Ja bych zakazal i vsechny autobusy

+4/−1
26.5.2015 21:02

P89a85v11e20l 73R28i35e23d39l 4804887231939

Ano. Nechal bych jen trolejbusy, ty se drží drátů a tak nemůžou spadnout.

+25/−1
26.5.2015 21:47

P31e68t74r 63S49c24h72w29a16r34z 5925538957606

to je diskriminace tramvají...

+1/0
27.5.2015 7:15

R72o19m46a92n 46H16o52k94y94n52á96ř 8700811929248

tramvaj draty nepotrebuje, kdyz jede po kolejich

+1/0
27.5.2015 7:22

M38i17c24h50a36l 98M90a92c20h39e55k 1694542654919

Chce to dělat ještě chytřeji: jedno letadlo vzlétá a druhé proti němu přistává a podletí ho. Tím se víry vyruší!

+49/−1
26.5.2015 20:17
Foto

J52a27n 95R68ů78ž98i16č47k76a 7602852135477

Ano! Je krásné, když někdo převede suchopárné vědecké poučky do praxe.

+4/0
26.5.2015 20:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.