Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Problémový Airbus A380: Největší letadlo zpomaluje nejrušnější letiště

Dubajské letiště má problém. Velmi častým hostem na něm jsou obří Airbusy A380, které při přistání i odletech způsobují ve vzduchu „malou bouři“, a tudíž vyžadují větší odstupy. Tím ale zpomalují provoz a omezují ostatní, zejména menší letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52e13t19r 60K40a20c45e29r12l25e 4292566783227

Asi před měsícem jsem měl možnost letět do Singapuru z Prahy přes Dubaj.Z Prahy B 777 a z Dubaje A 380. V Dubaji na letišti v jednu v noci se prodíráte neskutečným davem lidí a hledáte svůj odlet.A 380 je opravdu technický zážitek, nástup do dvou poschodí letadla je přehledný, spodní patro je ekonomiká třída, tedy pro mě.Oproti B 777 je více místa na nohy i ramena, lepší ovládání monitoru a podstatně méně hluku. Obě letadla mají 10 míst v řadě.A 380 má 3 kamery a můžete sledovat po celou dobu pohyb letadla. Při startu čekáte v koloně nejméně 10 letadel A 380 a B 777 na start.Co se děje ve vzduch stejnak nevíte, ale asi ví co dělají, hlavně když berpečné přistanete.

+4/0
30.5.2015 18:55
Foto

S68t81a13n65i95s78l65a14v 69T47e16s58a93ř 9737854942744

No to jsou zase plky. Dvakrát větší letadlo, 1,75x větší odstup, kapacita se zvýšila, tak jaképak zpomalení. Bulvární novinařina. Rv

+2/−1
29.5.2015 18:46

J69a10n 77L71u16k82á85š 7227823853252

To je sice hezke, ze se kapacita zvysila, ale A380 muze obsluhovat jen specificke trasy, kde se naplni, na jine trasy musi mensi letadla a v tom je ten  problem.

+1/0
30.5.2015 19:45

M70i52c41h56a84l 51P43a93v47l26á23t 9593193734469

Pomerne spatny clanek, ale ten nadpis, to je fakt perla, za kterou by se nemuseli stydet ani lhari z Blesku. Vstric k bulvaru milovymi kroky!

+7/0
28.5.2015 10:53

O15l89d92ř14i85c34h 38M38o34u81r18e21k 1901197954826

a kolik mílí je prosím pěkně odstup A380 za A380, za A380 ... ?

+3/0
27.5.2015 13:15

J20a66r82o28s54l75a62v 27F47i88š44e61r 2794327833634

jen 3 míle, je to hmota

+1/0
12.6.2015 7:02

M21a96r19t48i16n 92D91ü21r84i28n13g27e60r 4691341823558

mediální masáž B proti A - krásný článek vystihující podstatu médií - stačí zaplati....

+10/0
27.5.2015 12:32

O16l27d76ř97i17c63h 86M45o27u50r68e85k 1481937714116

a gdo to zaplatil?

+1/0
27.5.2015 13:18

R85a36d37e96k 97B73l70a59ž88í35č43e90k 5441238303389

Boeing, kdo jinej.

+2/−1
29.5.2015 12:39

J74a36n 96L75u77k46á44š 7987113833292

To jsou pekny kecy, pokud vim, poprve se na problem wake vortex turbullence prislo nekdy v roce 2001, kdy spadl na Long Islandu Airbus A300, jelikoz startoval prilis brzy za Boeingem 747.

+1/0
29.5.2015 16:56

Z56b74y69n26ě42k 63H32l87á67s48n55ý 3284187285139

A to jste vyčetl kde? Startoval 2:20 minuty za Boeingem, trochu to s ním zamávalo a protože pilot moc silně dupal na pedály, upadlo kormidlo. Norma je start po dvou minutách. Konstrukční slabina.

+1/0
3.6.2015 8:00

F36i56l73i61p 12G36a15l54a65š 2207297454138

Hmmm...tak a ted bych prosil srovnani szejne tridy ledel..srovnavat B777 s A380 je tro hu hardcore uz jen z pohledu kapacity a rozmeru.. Proc to nesrovnat treba s B747, ktere je po A380 druhe nejvetsi bezne pouzivane linkove letadlo?

+3/0
27.5.2015 6:37

L20u58k90a62s 98V71o85n40d42r59a72c74e12k 7585963494166

B747 dosluhuje, nevyplaci se investovat do udrzby starych stroju. 777-300ER se sice neda srovnavat s A380 co do kapacity, ale jinak s tim srovnanim nemam problem

+2/0
27.5.2015 6:45

J87a51k56u68b 27Š41a71f53a20n66d54a 7485647701751

Neřekl bych, že 747 dosluhuje, Na světě je spousta těchto letadel, ne všechna jsou stará.

+2/−1
27.5.2015 8:07

L53u13k52a64s 38V96o37n55d29r40a49c26e41k 7115393604136

Spousta jich sice je, ale treba u modelu 747-400 je prumerne stari 19-20 let. Lepsi aerolinky typu Cathay Pacific uz tato letadla nahrazuji novymi stroji typu 777 nebo A340. Navic pred par mesici poprve vzletnul A350 a chysta se B777X, takze je jen otazkou casu, kdy pujdou 747 do duchodu:-)

+2/0
27.5.2015 8:32

J94i67ř69í 23Z57á61h62o88r73a 5303365272759

já 747 nikdy neletěl a docela se bojím, že mi uletí vlak. doufám, že na podzim mi to vyjde.

+3/0
27.5.2015 9:37

L72u86k21a18s 13V35o15n93d96r51a58c53e29k 7235963114316

Urcite to jeste zvladnete. Osobne radsi letam 777 nebo A380, ale byla by skoda 747 nezkusit dokud to jde. British Airways jich maji nejvic na svete, tak se Vam to snad povede. Stastny let;-)

+1/0
27.5.2015 9:41

J37a77n 65C25e86p60e74k 1174826890

Měl jsem tu čest s Jumbem s Němci Frankfurt - Vancouver tam a zpět a úžasný let, na delší trasy lepší sedadlo do uličky z důvodu, že se můžete projít kdy chcete, jinak toto letadlo jen doporučuji.

+1/0
27.5.2015 10:45

P94a12v74e17l 63O34d92r22a72z52i54l 6894309577770

No, i když nesedíte u uličky, tak se můžete projít, kdy chcete, to vám holt ten u té uličky musí umožnit, protože taky někdy nejenom chcete, ale musíte, žeáno.;-)

+1/0
27.5.2015 12:55

J88i73ř72í 70D97o17š43l74í75k 7295148893979

A340 bych za uplně moderní letadlo neoznačoval, protože se už nevyrábí. Jinak samozřejmě se vším souhlas. Bohužel nízký zájem o 747-8 ze strany aerolinek dokazuje, že je jumbo pro osobní dopravu za zenitem.

+1/0
29.5.2015 6:52

I16v70o 33J56a38n27á32č14e12k 8483823451642

A340 se nevyrábí, už jen A330. Stejné letadlo jen dva motory, mnohem lepší ekonomika provozu.

+1/0
2.6.2015 18:46

K87a14r87e57l 83P33á75n93e39k 9825845438209

Za ten nadpis by autor opravdu zaslouzil facku. S A380 jsem nekolikrat letel a brzo zase poletim a tak jsem se lekl, ze je s nim nejaky problem. Holt iDNES.

+16/−1
27.5.2015 3:12

J28a95k94u41b 41M86a14t87ě32j74ů 5465822651735

souhlasim, akorat mam pocit, ze titulek dela titulkar a ne autor

+2/0
27.5.2015 11:37

R28i59c66h69a69r31d 24T70r77e86f71i41l 4561165749400

Souhlas.Někdy i dvě.R^:-)

+1/0
27.5.2015 12:16

L76u93k73a52s 83V22o84n15d53r50a13c77e82k 7255653824476

Kdyby kazde letadlo bylo tak 'problemove' jake A380, tak by byla vcelku radost letat. Fyzikalni zakony funguji, to vime I bez tohoto clanku. Ja letam zhruba 60krat to me a na A380 nedam dopustit:-)

+8/0
26.5.2015 23:34

L50u20k30a20s 32V28o72n49d95r81a33c63e54k 7245723414266

60krat rocne. Pardon

+1/0
26.5.2015 23:35

O10l15d15ř71i98c75h 75M53o83u63r77e72k 1661107134556

tak to letiště ani neopustíte, nejste náhodou pilot nebo průvodčí?

+1/0
27.5.2015 13:21

M74i72r67o33s29l55a82v 50D34o20b72r87ý 3338302864585

... nebude mít bloomberg nějaké spoluzájmy s boeing? ... celé to vyznívá jako konkurenční boj  ... ;-);-);-)

+7/0
26.5.2015 23:30

J62i20ř83í 49Z81á41h44o48r31a 5443565732889

v pondělí se bloomberg nazuje do boeingu, ve středu do airbusu, jsou to hadi! a proti všem.

+3/0
27.5.2015 9:39

P84a28v18e65l 63K51ů67r 7977672574758

těch 12,9 kilometrů představuje zhruba tři a půl minuty časového odstupu. Vzhledem ke kapacitě letadla to opravdu není moc. Navíc konstruktéři pracovali na tom, aby úplav za letadlem nebyl větší jako u B747. U těchto letadel je  povolený odstup stejný, ale o tom Bloomberg mlčí.

+22/0
26.5.2015 22:53

O84n59d87ř57e50j 65L80o95š40o56t85h 9180472924712

Hlavně ten rozdíl je malý. Je to pořád efektivnější, než odbavovat víc menších letadel s méně cestujícími.

+12/0
26.5.2015 23:23

J34a90n 36T88a80r34a48b93a 4596316869699

Problémem letiště DXB je momentálně víc rekonstrukce terminálu C, která nutí značné množství letu odbavovat na ploše, dokonce i některé A380 neobsluhují mosty, ale pojízdné schody a autobusy, což je docela pikantní situace.

V Dubaji se navíc staví nové megaletiště (Makhtum Airport), které má v budoucnu převzít všechny lety EK a stávající DXB letiště by poté mělo sloužit jen ostatním společnostem a tedy se značně sníženou zátěží.

+7/0
26.5.2015 23:26

L25i63b33o16r 93C21h26o91c15h55o83l59a72t92y 9907923913548

Je rozdíl mezi záměrem a výsledkem...

+1/0
31.5.2015 21:28

J70a32n 56B26e58n95e72š 5759315868145

Já bych ty zlé, bouřkotvorné a problémové airbusy nahradil autobusy. Odstupy mohou být minimální a přestalo by se konečně zpomalovat nejrušnější letiště na světě ;-D

+18/0
26.5.2015 22:44

J34a49n 63N90o44ž93i35č24k91a 1610125529803

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=7123

+1/0
26.5.2015 22:36

P54a42v84e79l 14V31e60t54e13š66n38í41k 7975928165177

No tak problémový....

Je skoro 7 let v provozu a moc problémů zatím leteckým společnostem a cestujícím nezpůsobilo. Rozhodně méně, než snové letadlo hlavního konkurenta, jehož PR oddělení tento článek napsalo.

+30/−3
26.5.2015 22:13

K96a48r49e69l 28M51a59r20e19š 1122568981669

nevite nekdo, dokaze Praha obsluhovat A380 pravidelne, nebo to je vzdycky nejaka akce na vyjimku?

0/−1
26.5.2015 21:59

R39o77m69a54n 72K77r50a39t90o50c81h81v72í93l 6606347156614

Dostavěl se vhodný nástupní most, takže ano, dokáže ale jenom jeden kus

+4/0
26.5.2015 22:36

F37i31l85i54p 54N55e42s15p72o65r 6377547208512

Je potreba se, pane redaktore, doucit carky v souveti. Tato veta nedava vubec smysl: "Podle ní na čas připadající na 18 odletů pouze letadel velikosti Boeingu 777 připadá 15 odletů, pokud se skupina napůl skládá z Airbusů A380 a Boeingů 777. "

+11/−3
26.5.2015 21:00

R52o55m67a70n 12K29r32a61t44o78c55h18v58í29l 6466687856254

Ano - složitě napsaná věta.

+1/0
26.5.2015 22:37

V57l76a50d46a38n 17Č91e25r10n27ý 8442456663346

To souvětí je ale napsáno správně... :-/

+2/0
27.5.2015 0:20

F22i36l71i31p 51N14e66s43p58o18r 6987337198742

Kdyz tak nad tim ted premyslim, tak je to opravdu spravne. Omlouvam se p. redaktorovi. Nicmene je to napsano zbytecne slozite.

+1/0
27.5.2015 11:31
Foto

T98o33m55á52š 29O68r68a93v92e74c 9152309425937

ja bych vsechny ty letadla a airbusy zakazal... :-)

+5/−5
26.5.2015 20:37

I36v17a61n 26R43ö20z51l33e16r 4202968633730

Ja bych zakazal i vsechny autobusy

+4/−1
26.5.2015 21:02

P53a20v16e86l 30R18i67e15d34l 4284217881239

Ano. Nechal bych jen trolejbusy, ty se drží drátů a tak nemůžou spadnout.

+25/−1
26.5.2015 21:47

P15e53t66r 76S37c75h98w45a11r64z 5805908717916

to je diskriminace tramvají...

+1/0
27.5.2015 7:15

R40o87m81a32n 46H19o70k14y30n49á63ř 8980421219848

tramvaj draty nepotrebuje, kdyz jede po kolejich

+1/0
27.5.2015 7:22

M67i11c36h97a32l 31M37a28c61h52e29k 1364962534749

Chce to dělat ještě chytřeji: jedno letadlo vzlétá a druhé proti němu přistává a podletí ho. Tím se víry vyruší!

+49/−1
26.5.2015 20:17
Foto

J23a89n 44R93ů18ž66i54č13k84a 7652512775327

Ano! Je krásné, když někdo převede suchopárné vědecké poučky do praxe.

+4/0
26.5.2015 20:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.