Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OTÁZKY A ODPOVĚDI: Oč jde v bitvě o biopaliva? A o co hraje Babiš?

Při sledování sněmovního spektáklu zaniká samotná podstata sporu o biopaliva. Oč přesně v zatím největším politickém konfliktu tohoto volebního období jde? Nabízíme odpovědi na klíčové otázky týkající se podpory biopaliv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J18i36ř96í 71B45a92b81i76n65s30k67ý 7847169758151

Kalousek prosadil zákon  a podpoře biopaliv a protože v té  době mu  Babiš  nezasedal jeho místo u koryta  bylo  vše O.K. , dneska ovšem  je Kalousek od  velkého koryta odstaven  a řve jak hladová  sfiňa že  je to problém , jde opět  jen o závist , Kalousek urval  důchodcům od úst a Babiš  za 2 miliardy postavil  fabriku  , Babiš dal lidem práci  a Kalousek  zdražil  dětem všechno , Neagenta tedy fakt nemusím a pokud by ho přejel autobus slzu neuroním ale přijde mi  pro zem opravdu  daleko užitečnější než Kradlousek

0/0
22.6.2015 7:47

P84a38u89l 88J23a78r51o27s 2193838880

Sem tam se brzo rano probudim,protoze vecer u T.V  usnu u tech starych US filmu,ktere jsem jiz videl...Rano zapnu T.V a podivam na cast  zasedani senatu CR z predchoziho dne a ptam se nekoho,kdo to vice sleduje.... Ma ten senat na zasedani jiny program,nez biopaliva a Babise? Vzdyt tam nic jineho neslysim,nez resit tento problem... Copak nema poslanecka snemovna,nic jineho na programu?

0/0
29.5.2015 6:25

M74i33c27h75a41l 14P94a67v31l64á38t 9403873574309

Jenze problemem neni jeden cesko-slovensky zlodej a lhar. Problemem je uchylna vira vladcu Evropskeho svazu v ekofasisticke lzi. Pritom z clanku vyplyva, ze Evropsky svaz nas zachrani. Prdlajs!

+1/−1
28.5.2015 17:14

J54i92ř90í 52K43r39a24m87p98l 4356144626606

biopaliva jsou tragédie a otřesný omyl EU. Jejich výrobou a spálením se vyprodukuje víc splodin než tradičního paliva

Letos na jaře to byla pořádná Babišova pomsta z babišovky. Všude žluto, všude pyl a bordel

+1/0
28.5.2015 17:11

P47a66u18l 87J87a56r28o58s 2593888880

Pane Krampl.Kdyby nebyl Babis,tak se vsadim,ze by jste psal,jake to jsou krasne zlute lany;-);-)

0/−1
29.5.2015 6:09

J63a88k48u54b 49D56o97l12e41ž92e33l 3578362662500

"Jak by novela pomohla Andrejovi Babišovi, je mu šitá na míru?

"Babišův Agrofert je největším výrobcem biopaliv v zemi, má dvě továrny na bionaftu a poloviční podíl ve velkém závodě na biolíh. Sama kontroverzní novela o spotřební dani na biopaliva pro Babiše není otázkou bytí a nebytí."

---

Propaganda na urovni stranickeho tisku Rude Pravo, pred rokem 1989. Učil se asi dobře, Andrej.. !

a nakonec : Poznámka: Součástí koncernu Agrofert je i vydavatelství MAFRA, a. s., které vydává deníky MF DNES, Lidové noviny a provozuje i server iDNES.cz.

+1/−1
28.5.2015 14:59

J58a60k44u27b 49D36o50l44e30ž63e56l 3498512412380

Jak by novela pomohla vicepremiérovi Andreji Babišovi, je mu šitá na míru?

Babišův Agrofert je největším výrobcem biopaliv v zemi, má dvě továrny na bionaftu a poloviční podíl ve velkém závodě na biolíh. Sama kontroverzní novela o spotřební dani na biopaliva pro Babiše není otázkou bytí a nebytí.

-----

Propaganda jak v Rudem Právu před rokem 1989. Učil se asi dobře, Bureš... Rv !!

+1/−1
28.5.2015 14:42

V70á94c14l12a87v 53J90a68r47e52š 9379125319661

Zodpoví někdo daňovým poplatníkům,proč by distributoři  paliv nemohli převzít finanční odpovědnost za dodržení závazků vůči Bruselu a vzít objem finančních prostředků,který je dnes součástí dotace,na svá bedra?Případně tím zatížit VÝROBCE biopaliv?Nebo proč se vyrábí vysokoobsahová biopaliva,která se nepřimíchávají do nafty,když to jde k tíži daňového poplatníka?Nejde závazek k Bruselu plnit bez státních dotací?Jde přece o 9 mld o které jsme okradeni my všichni,zatím co někteří na tom bohatnou?Zodpoví to někdo srozumitelně,aby tomu rozuměl i blbec?

+3/0
28.5.2015 11:24

P23a19u81l 31J47a96r67o23s 2413488620

Vaclave,je to jednoduche.Kdyby nebyl vyrobcem biopaliv Babis,tak by na zasedani CR parlamentu se to  vubec neprojednava.Kazdemu v parlamentu by bylo jedno,jestli je pestovani biopaliv vyhodne nebo nevyhodne.

+1/0
29.5.2015 6:07

P22e54t28r 89K92e16ř 8553704122318

Jde, ale tolik nevynáší! Pokud převezme distributor fin. odpovědnost na svá bedra, zdraží své produkty. Stanou se neprodejné. Totéž platí o výrobcích biopaliv. Bez práce spousta koláčů;-)

0/0
22.6.2015 8:13

J64i49ř75í 97V71o77t54o45u80p40a28l 6457849655574

Jenom opakuji co zde někdo napsal včera: Tedy příspěvek státu je 9 miliard. Pokud nebude, pak PHM s vysokým obsahem biosložek jsou neprodejná. To znamená, že se logicky sníží spotřeba MEŘO a lihu. Což také znamená nižší požadavky na osevní plochy řepky. Tedy Babišovi jednak klesne osevní plocha řepky a přijde o dotaci, protože jeho firmy Řecku pěstují, sníží se mu odbyt na semeno řepky a sníží se mu i zisk z MEŘO a biolihu. To by byly pěkné peníze a tak těch Kalouskových 5 miliard nebude daleko od pravdy. 

Jinak ten celý slavný boj proti CO2 je nesmysl a podvod k vytahání peněz z kapes daňových poplatníků. Bez CO2 ve vzduchu by neprobíhala fotosyntéza a ubýval by kyslík. Zahynulo by vše živé na zemi. A v minulosti bylo CO2 ve vzduchu víc než dnes, přesto bylo i chladněji i tepleji. Navíc výroba se přesouvá do zemí které s CO2 nebojují, takže to co my draze ušetříme oni lacino vyprodukují. Ty výrobky pak od nich kupujeme a platíme nezaměstnané, kteří přišli o práci.

A dodávám: nejedná se v pravém slova smyslu o příspěvek, ale o daňové zvýhodnění. Tedy v každém pŕípadě o výpadek příjmů státu. Ano, musi poklesnout spotřeba biosložek, protože až na výjimky u vybraných pump, se PHM bez pŕiměsí neprodává, diky daňovému zvýhodnění by si totiž prodejci PHM snižovali zisk. A přestane-li se prodávat skoro čistá bionafta, pak to výrobci pocítí. Tady skutečně Babiš s Ano prosadili zákon šitých na míru největšímu výrobci, zákon, který nemusel být a kdy naopak se podíl biosložek I. generace v PHM má, Dle EU, snižovat.

+1/−1
28.5.2015 11:23
Foto

J52i50ř38í 75K25h65e36i37l 9916774210443

Předchozí vlády České republiky v minulosti opakovaně schvalovaly podporu využívání biopaliv v Česku pro dopravní účely. Stejně tak i poslanci Parlamentu České republiky napříč politickým spektrem od roku 2007 svým hlasováním opakovaně podporovali rozmach využívání biopaliv v Česku pro dopravní účely, a to včetně jejich daňového zvýhodnění. Tím napomáhali poptávce po produktech výrobců biopaliv. S pokračováním významné podpory biopaliv včetně daňového zvýhodnění i po roce 2015 počítala i vláda Petra Nečase. Ta v listopadu 2012 schválila dokument Národní akční plán České republiky pro energii z obnovitelných zdrojů. Tvrzení některých politických představitelů, že do nástupu současné vlády „s prodloužením daňové výhody po červenci 2015 nepočítal nikdo“, nemůže tak být pravdivé. Text analýzy obsahuje rovněž i rozbor současného vládního návrhu úpravy podpory biopaliv ve srovnání s dosavadní podporou biopaliv v Česku pro dopravní účely. Z rozboru tak např. plyne záměr současné vlády snížit u většiny druhů biopaliv jejich daňové zvýhodnění za účelem zvýšení příjmů z odvodů spotřební daně do státního rozpočtu.    

„Současný křik některých politických činovníků je jenom divadlo. Léta letoucí opakovaně a masově hlasovali pro podporu biopaliv, včetně jejich daňového zvýhodnění. Tím zvyšovali tržby producentů biopaliv – včetně těch českých – a zvlášť jim to nevadilo, protože tak alespoň podporovali zaměstnanost v českém zemědělství a plnili závazky dané evropskou legislativou ohledně biopaliv. Teď najednou naoko křičí, že je to nepřijatelné. Opravdu křičet přitom měli už dávno a úplně jinde,“ okomentoval stávající situaci ředitel Nadačního fondu proti korupci Petr Soukenka.

Poznamenejme, že Česká republika se v minulosti zavázala, že v roce 2020 bude podíl obnovitelných zdrojů energie (biopaliv a elektrické energie) na celkové spotřebě pohonných hmot v dopravě činit nejméně 10 %. Tento cíl byl nařízen evropskou legislativou.

ZDROJ: http://www.nfpk.cz/tiskove-zpravy/3801

0/−4
28.5.2015 10:31
Foto

J28i87ř50í 36K41h72e73i87l 9846114970953

Velice zajímavé počtení je kompletní analýza historie podpory biopaliv v ČR zpracovaná Nadačním fondem proti korupci. Evidentně zástupce pseudopravicových partají TOP09 i ODS navštívil "strejda Alzheimer", když si nepamatují, jak biopaliva v minulých letech mohutně všichni podporovali. Dnes si z biopaliv udělali "kladivo na Babiše" a myslí si, že jim to většina občanů spolkne i s navijákem a že tím snad nahoní nějaké politické body. No, nejen Kalousek, ale i celá ODS se hodně přepočítali a jsou k smíchu, ostatně jako obvykle.;-D:-P

+4/−6
28.5.2015 10:32

P23e52t39r 40Č92a10d41a 6306881260742

Nadačním fond proti korupci je zprofanovana organizace. Byt s nimi na jedne lodi je uz ostuda. (To neni zadna "podpora" korupce)

0/−1
28.5.2015 12:31

J63i14ř94í 42V96o38t21o82u30p59a42l 6357569395134

Jenom zapomínáte dodat, že to vše, v r. 2007, bylo na rozkaz EU, kdy jsme povinni implementovat její nařízení do našich zákonů. Také zapomínáte dodat, že původně bylo stanoveno od EU maximální 5% množství. Ovšem v r. 2010 si Babiš proloboval navýšení na 10% podílu, oproti příkazu z EU. A to možná byl ten milion eur o kterých mluví.  Ze všech politických stran proti tomu protestovali jedině Svobodní a od těch dob Babiš nenávidí Macha. To 10% zastoupeni do r. 2020 je ovšem již pasé, protože EU přehodnotila své nařízení a to právě v případě biosložek I. generace,  tedy biosložek, které vyrábí právě Babiš. Naopak doporučila jejich postupné utlumování.  A na firmu produkující biosložky II. generace poslal Babiš z moci úřední kontrolu, tak aby znemožnil její výrobu s tím, že ji potom koupí za hubičku. 

Ano, čitelný ANO a čistý podnikatel Andrejko.

+3/−1
28.5.2015 10:59
Foto

J86i71ř21í 77K72h51e52i42l 9626724360943

Ano, Babiš v roce 2010 lobboval, na tom není nic špatného, když podnikatel koná v zájmu své prosperity. Milion eur nenabízel Babiš, ale požadovalo vedení ODS - policie vyšetřovala, ovšem jak se za Grygárka vyšetřovalo a zametalo víme všichni.Rv Nicméně poslanecká Sněmovna tehdy v čele s dnes pokryteckou ODS a TOP09 v roce 2010 schválila, přestože schválit, oproti příkazu z EU (jak píšete), nemusela. Jenže se tehdy pokryteckým pseudopravičákům hodilo do krámu bít se v prsa, jak tímto schválením pečují o blahu zemědělců a o zaměstnanost lidí v tomto sektoru.Rv Takže nazývejme věci pravými jmény milý Votoupale.!!

0/−2
28.5.2015 11:25

L44i91d46a 89N55e12t22o86l32i45c40k75á 7582724281766

V roce 2010 musela PS na příkaz EU schválit, ale to platilo pouze do r. 2015. P. Babiš si to prodloužil zákonem, který si napsal na míru do r. 2020.

+1/−2
28.5.2015 11:39
Foto

J45i79ř26í 81K10h88e23i68l 9196214520333

Babiš si nic neprodloužil, Babiš ani nehlasoval vážená Netolická.Rv Hlasovala celá poslanecká Sněmovna dle svého uvážení a tam jak známo sedí 200 poslanců.;-)

+1/−2
28.5.2015 11:56

L21i70d41a 68N70e42t75o90l83i68c86k32á 7442524801506

Babiš dokonce 2x lhal. Poprvé, že ANO a on budou hlasovat pro, neboť to byl návrh poslance ANO, kterým by se podpora rušila. Podruhé nevěděl, že Kalousek dostal papír, na kterém bylo napsáno, že Ministerstvo financí zaujímá stanovisko shodné, Babiš tvrdil, že neutrální a zdržel se hlasování, i když stanovisko neutrální neznamená zdržet se hlasování. Poslanci ANO až na tři hlasovali proti návrhu poslance ANO. Socialisté se Babiše bojí, že jim šáhne na peníze, že nebudou mít  na dárečky, právě tak lidovci. Je možné, že je Babiš vydírá a zastrašuje. Má obrovskou moc, ekonomickou mediální i politickou a velmi promyšleně si to všechno zařídil. Vážený Kheile, jednou to i vy pochopíte.

+2/−1
28.5.2015 15:09

P41a45u28l 98J32a74r96o81s 2553548940

Odkud tyto zpravy mate,p.Netolicka.?Vy mate nekoho znameho v parlamentu,nebo odposlouchavaci zarizeni;-D

+1/−1
29.5.2015 6:13

P54e77t76r 80Č43a59d88a 6756601140712

... je klidně možné, že Babiš podplatil poslance různých politických stran.

0/−1
28.5.2015 11:53
Foto

J15i25ř95í 36K92h75e92i93l 9476574170713

Jasně, no a taky je klidně možné, že zítra začnou z mraků vypadávat místo kapek deště pomeranče.;-D;-D;-DRv

0/−1
28.5.2015 11:57

J37a73k91u52b 10M45a73t59ě22j25ů 5465302221165

podivejte se zpetne na vsemozne "podplacene" veci a zjistite, ze se v tu chvili vubec neresi, kdo sedi za jakou stranu

+1/0
28.5.2015 12:49

P87e52t72r 54Č75a30d46a 6696391120122

... dobře, tak je jisté, že tzv. lobbing A. Babiše ohledně biopaliv byla jen obyčejná korupce.

0/−1
28.5.2015 14:49
Foto

J95i81ř31í 88K61h17e47i47l 9166494170513

Když je to jisté, že to byla korupce, seberte důkazy, které tu vaši jistotu zastřešují a podejte jako uvědomělý občan trestní oznámení. Pokud nic takového k dispozici nemáte, pak zbývá jen jedna rada - strčte si vaše přihlouplé duchaprosté lži za klobouk.Rv

0/0
29.5.2015 0:15

P16e88t39r 86Č53a58d88a 6786751240852

neco pro pana Kheila:

makame.borec.cz

0/−1
28.5.2015 11:56

K87a50r31e91l 80F86a34j66t 5438892501143

Pěkná fotka ... Česko jak vyšité. jen by možná ten lán žlutého hnusu měl na krajích snímku přecházet v lán fotovoltaických panelů :-/

+4/0
28.5.2015 10:25

P63e52t69r 60K17e98ř 8823164652808

Ekoterorismus se hodí takřka každé vládě. Nejsem zastáncem lití vyjetého oleje do horských studánek, ale urputnost, nelogičnost a realita každého dne mne přesvědčuje, že se vždy jedná jen o velké finance. Úsporné zdroje světla a jejich následná likvidace. Podíl bezfreonových ledniček s krátkou životností versus chemické továrny, likvidace použitých olejů a zároveň zákaz jejich spalování k tomu určeným zařízením (přitom schválená likvidace je také pouze spalováním), efektivita automobilových katalyzátorů a systém emisních limitů versus jejich výroba, likvidace a zvýšená spotřeba PHM(tedy zase emise), ekologická likvidace autovraků jež je diskutabilní již v teoretické formě, biopaliva a podpůrné složky jež přinášejí výrazně větší opotřebení či dokonce vznik jiných škodlivin, omezení výkonu domácích vysavačů versus četnost a doba jejich použití, dalším stupněm mají být nízkovýkonnové rychlovarné konvice - zde už se jedná o úplný nesmysl, neboť zákon o zachování energie asi porazit nepůjde, až po nic neříkající značení spotřebičů a staveb včetně protokolů a štítků(musí se také vyrobit). Takto lze pokračovat velmi dlouho. Nic z těchto věcí není životnímu prostředí v současném režimu prospěšné. Naopak finančnímu profitu činí medvědí službu. Jak se má asi cítit majitel nízkoobjemového vozu, který neprošel emisní kontrolou a je na něm existenčně závislý po přečtení tohoto: http://orgo-net.blogspot.cz/2010/01/16-lodi-vyda-stejne-znecisteni-jako.html

Nebo spotřebitel, který kupuje již po několikáté předražený spotřebič protože nově vnucené technologie nefungují : http://is.mendelu.cz/eknihovna/opory/zobraz_cast.pl?cast=55071

Či sběrné dvory jenž platíme a přesto opět požadují platbu z různých důvodů? Závěr je jednoduchý. Skutečné znečistění je vždy průmyslového charakteru. Možný přínos podílu soukromého života ku prospěchu věci je v řádu zlomků promile z celku a přesto je na tento sektor vyvíjen největší tlak. Přijde vám to normální??!

+7/0
28.5.2015 9:55

F11r65a65n46t43i91š20e50k 33F36l80i94n42t48a 1404250669603

Ano, pan Babiš má pravdu, příjemcem dotací na řepku není jeho Agrofert, ale zemědělci. Ale malou, přesnější by bylo velkou, domů by si tímto zákonem, jako zpracovatel více než 1/2 její produkce, zajistil hned několika způsoby:

- podle projednávaného zákona se zvedá limit pro podíl biosložky v palivu, přestože EU tento limit pro biopaliva I. generace snížila a podporu přesunuje k biopalivům II. generace, 

- zákonem má být zavedena povinnost přimíchávání biosložky do 100% produkce výrobců paliv, nebylo by tedy nadále možné koupit palivo bez biosložky.

+1/−2
28.5.2015 9:46

J80i81ř72í 60V65o83t74o44u83p97a80l 6787919185294

Další z propagandistických článků agenta Babiše-Bureše. Jak vystrizeně z propagandy komunistů. Já nic, já muzikant, to všechno ti zlí (u komunistů to byli vrazi z volsrýtu, zaprodanci západního kapitálu) - dosaďte Kalousek, Fiala a další. Já se jenom starám o blaho zemědělců, (u komunistů poctivých pracujících). A zrovna tak jako komunisti chce klid na práci. Že ta práce spočívá v tom, na tahat domstátních úřadů lidi z Agrofertu, kteří maji za úkol najít cestičky a skulinky k sypáni dotací do jeho firem a prostřednictvím šikanózních kontrol i přehledu od koho, komu, co a za kolik - elektronická evidence tržeb, přes FÚ odstavit konkurenci, o tom mlčí.  

Ano je jenom jedna z divizí Babiše-Bureše a je to prorůstáni estébácké mafie do státní správy.

+3/−1
28.5.2015 9:37
Foto

J16i48ř64í 35K43h53e42i56l 9926654230323

Tak pokud říkáte objektivnímu popsání reality propagandistický článek, potom máte asi pravdu.;-D Jinak pozor, ať vám při psaní příspěvků nerupne cévka, ten Babiš by vám za to asi nestál.:-P

0/−2
28.5.2015 10:20

J68i19ř31í 29V91o41t32o34u83p17a49l 6107809705984

Nestojí mi za to ani nějaký Jiří Kheil. Který kejhá, jak ho Babiš naučil.

+1/−1
28.5.2015 10:38
Foto

J18i22ř68í 53K44h72e74i36l 9986744880323

Fakt?;-D A u vás Votoupale ráčí být učitelem kejhání kdo?;-D;-DRv

0/0
28.5.2015 12:01

J16a48k35u79b 94M52a61t16ě34j61ů 5775882461695

no, Vy byste hlavne potreboval ucitele slusneho chovani...

0/−1
28.5.2015 12:52

V82l45a97d98i64m54í72r 54M33ü44l34l21e78r 6583935823320

A kdo mu ho bude dělat, snad ne Vy? Jestli jsem si všiml dobře, tak se p. Kheil na rozdíl od oponentů chová velice slušně a argumentuje. To však některým "ovčanům", kteří jen papouškují to, co řekl jejich guru "geni(t)ální" chemik a ekonom, není vhod. Jo a klidně mě zase nazvěte funkcionářem ANO.

+1/−1
28.5.2015 23:20

P54e13t19r 25Č85a57d37a 6546571290642

Velka cast komentaru nema s postojem a nazory p. Kalouska nic spolecneho. To zrejme vy mate tak zjednodujeny pohled.

0/0
29.5.2015 13:12

J73a56k43u79b 16M74a89t39ě37j10ů 5195442591615

ja jen reaguju na to, ze je slusne lidi oslovovat bud celym jmenem a/nebo pouzit osloveni. Oslovit nekoho pouze prijmenim je v reakci na komentar naprosto nevhodne. Argumentuje on, argumentuji i oponenti. Jestli si myslite, ze je velice slusne, kdyz Vas budu oslovovat Mullere a ne pane Mullere, tak byste toho ucitele potreboval taky.

0/0
30.5.2015 13:32
Foto

R24o90m54a82n 72K12r21a51t39o32c84h37v53i96l 1867698548179

víte někdo proč nejsou české nové brambory? Prý kvůli řepce, že je to jednodušší pěstovat...

+4/0
28.5.2015 9:20
Foto

J34i17ř79í 76K10h54e14i14l 9686644540313

Vy byste ty brambory na tom poli pěstoval s tím, že vám supermarkety oholí zisk na 2Kč za kilo a musel byste případnou ztrátu dotovat ze svého?8-oRv

0/−2
28.5.2015 10:16

J45i68ř58í 62V70o66t82o70u83p27a52l 6317279205934

A vy víte jak vám supermarkety oholili zisk? Vy jim ty brambory dodáváte? Já je pěstují a prodáváme. Se ziskem. Ale ne do supermarketů.  Lidé si je u mne kupují, prodáváme je i do malých zelenin. Jinak s tou řepku a Babišovým podnikáním. Kdo si od něj nekoupí osivo a hnojiva, od toho Babiš nevykoupí. A protože má monopol tak vlastně dává dotace jen tomu, komu chce.  Podobně se pokouší byznys ovládnout s vejci, obilím a v obojím už má docela slušný podíl. Totéž platí o výrobě krmných směsi. Budete se ještě divit. Jinak pravidelně dostávám nabídky od Babiše jak by rád koupil má pole.

+2/0
28.5.2015 10:46

M78i30r92a 51B66a55l11e20j 6513805474897

Primarne jde o omyl EU a z omylu plynouci zcestnou dotacni politiku, na ktere lepe informovani vydelavaji penize. Ostatne u dotaci nic noveho.

+2/0
28.5.2015 7:46

L10u77c68i42e 56K96o17m86i25n77i89k35o29v86á 2824336169640

...napsal babisDNES.cz.

+5/−3
28.5.2015 6:51

M35a82r75t22i87n 75M43i58š17o 3802334767819

To je jak u de**lů....od samého počátku biopaliv odborníci tvrdili že je to nesmysl a že to nic dobrého nepřinese...po x letech to konečně došlo i tupounům v Bruselu a bio paliva se začínají omezovat....to jen u nás je všude na polích žlutý mor...a podpora až do roku 2020.... A ta politická hra je taky k smíchu...jsme u moci, tak to prosadíme, nejsme u moci, tak budem lobovat proti tomu....

+9/0
28.5.2015 6:32

P92e24t83r 94Č34a19d33a 6776101390662

... Je otazkou, kdo byl v minulosti zaplacen (nebo podplacen), a kdo je v zaplacen dnes. Proto se lze tezko vyznat v postojich jednotlivych ucastniku, bez ohledu na stranickou prislusnost.

Podstata je jasna, podpora biopaliv byla a je zla.

+2/0
28.5.2015 7:19

P31a78v71e77l 13K86ř32í86ž 8107491520849

Co mně na celé záležitosti nejvíc vadí je, že politici, kteří tento ekonesmysl před pár lety v parlamentu prosadili, jsou dnes zásadně proti a požadují rušení dotací. Má to jeden zásadní negativní dopad, podobně jako jiná hloupá rozhodnutí parlamentu - zatěžují podnikatele, kteří na základě jejich předešlých rozhodnutí investovali velké peníze do technologie a vzápětí jim  jejich investici znehodnotí. Je to jednání obdobné, s jakým politici hospodaří s vybranými daněmi...

+14/−1
28.5.2015 6:00

P66e44t18r 40K53a66l70v18o11d52a 9155897189314

To sedí. R^

0/0
28.5.2015 6:04
Foto

P68e34t49r 65P80r34o52c18h90á18z13k64a 3552296582454

Největší výhody s pěstování řepky mají zemědělci.Ti na ní také nejvíc vydělávají.Ti ostatní v podstatě jen páběrkují.Ternto nesmysl prosadila zelená loby a EU nadšeně schválila a nařídila aniž by si uvědomila konečné důsledky jak pro krajinu tak pro poškozopvání motorů aut.Teď hledá jiné, opět nesmyslné řešení.Všude, kde se uplatňují dotace a podpory je to špatné a jediným výsledkem je pokřivení trhu, na které v konečném důsledku doplácí spotřebitel,tedy běžný občan.Nejlepším řešením je zrušení těchto dotačních programů a více zapojit zdravý selský rozum.Ten se však těžko najde v EU parlamentu a v tom našem je hledání už vůbec zbytečné.

+13/0
28.5.2015 5:48

K75a41r49e38l 27H60a25u78p78t21v38o30g65e77l 3733812694804

Důsledkem je také to, že zatímco zemědělcům se vyplatí pěstovat "sajrajt", tak jiné potřebné plodiny musíme dovážet.

+3/0
28.5.2015 6:55
Foto

P28e97t47r 44P68r27o42c57h53á10z36k87a 3212516592644

Ano, neb ty se jim pěstovat nevyplatí.

0/0
28.5.2015 17:33

J76a72k49u78b 13M17a18t69ě86j69ů 5955312521225

ja mam takovy pocit, ze eu vzdycky vymysli neco hrozne ekologicky libiveho, ale vubec se nezabyvaji zadnymi konsekvencemi

0/0
28.5.2015 10:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.