Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kleště se osvědčily. České dráhy je po osmi letech vracejí do vlaků

České dráhy se po několikaměsíčním testování kleští rozhodly, že je po letech vrátí do výbavy průvodčích. Do konce příštího roku nahradí celkem 2 800 kleští nynější razítka. Nejdříve se objeví v mezistátních vlacích, nakonec v regionálních spojích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S21t87a93n84i65s73l21a77v 52T72e18s72a64ř 9557774652974

Průvodčí nové kleště doporučili. S nimi se cítí důležitě, kdežto s razítkem za tři pětky si připadají jako poslední lúzr na podatelně.

0/0
29.5.2015 19:11

I73v17a29n 78M89a89r92e53k 6714748112

Zřejmě budu "podnikat" ve funkci "falešný průvodčí" >>>>>kleště i uniformu  jsem si nechal na památku na svou kariéru u ČSD, taková jízdenka  vypsaná ve vlaku i s příplatkem hodí slušný peníz . R^

0/0
29.5.2015 8:22

P13e20t10r 52N49o31v88o83t26n50y 3469132449172

Jenže dnes už se "nevypisuje". :-)

+2/0
29.5.2015 10:35

P22a70v50e32l 10K51r93e43j33č94í44ř 2812841303976

Pokrok se nedá nahradit - smartkleště :-)

0/0
28.5.2015 20:48

P10a41v92e98l 19K73r41e71j64č32í43ř 2652921493576

zastavit, ne nahradit

0/0
28.5.2015 20:48

J37a14n 84P71a77v28e51l30k70a 3327161694861

Znehodnocení je naopak jednodušší a důkladnější - proto se to dělá.

+1/0
28.5.2015 19:43

J15i18ř67í 45S68t85e26h19l52í13k 9347426795972

V Albánii mají průvodčí nůžky na nehty.A lístek jednoduše přestřihnou,takže se taky nedá falšovat.Navíc každá průvodčí manikůru má,takže dráhy by dost ušetřily...;-D

+2/0
28.5.2015 18:05

T84o98m66á85š 11B93í75l66ý 2405950237

A kdopak zaplatí to co se neosvědčilo?

No to si můžu odpovědět sám, my;-(

Nejlepší je kolektivní odpovědnost, jak za komoušů:-P

+3/−7
28.5.2015 16:30

B51o79h57u20s31l75a12v 14K54r66á56l64í96k 2951170329476

A jakápak asi myslíte že je obvyklá životnost těch razítek? To je spotřební zboží, podobně jako propisky.

+14/0
28.5.2015 16:32

M83a10r60t38i97n 29Š65t31r14o46s 4159747200478

To bude darda, to se nedoplatíme. Už začínám šetřit na razítka ;-D

0/0
28.5.2015 17:27

M77a70r32t27i16n 67N98o30v37o31t37n35ý 3406386441694

Vy nic platit nebudete. ČD si ty kleště platí ze svého.

+3/0
28.5.2015 20:15

R88o92m70a37n 82S39t45o83n52e59k 1909883279391

ty kleště jsou jenom lepší razítko :-)

+1/0
28.5.2015 21:29

K95a39r43o29l77i92n74a 78K11r64á48t63k71á 4383118724872

A zrovna onehdy jsem přemýšlela nad úpadkem drah, kdy už průvodčí není průvodčí, ale "oprávněná osoba" a nemá kleště, ale trotldat. Když pečovat o image, tak tímhle teda začít.

0/0
28.5.2015 15:47

B37o85h44u56s22l14a81v 63K47r35á47l73í55k 2751190129976

To je tak, když předpisy na ČD vymýšlejí lidé, kteří nejsou schopni chápat psaný text a používat jazyk. Cestující je samozřejmě také oprávněnou osobou - osobou oprávněnou cestovat. A průvodčí je sice oprávněnou osobou, ale taky oprávněnou k čemusi konkrétnímu, nikoliv například k řízení lokomotivy. Visačku s nápisem "Oprávněná osoba" musel vymyslet naprostý byrokratický blb.

+4/−1
28.5.2015 16:16

M34i97r90o21s60l50a93v 20Z90i15k88m29u66n16d 7829793704633

Když píšete o byrokratických blbech, tak byste si měl zopakovat základní školu ..., máte totiž problém s chápáním textu ...

oprávněná osoba je zaměstnanec řízení provozu (výpravčí, dispečer, zaměstnanec oprávněný ke kontrole provozování drážní dopravy) ... tedy nikoli zaměstnanci ČD ... tato terminologie vyplývá ze zákona o dráhách. Určení zaměstnanci ČD jsou pověřená osoba (račte si přečíst zákon číslo 266/1995 Sb.) a týmiž pověřenými osobami jsou zaměstnanci dopravce Leo Express, Regio Jet, KŽC, GW Train ... a kohokoli dalšího ...

I dítě školou povinné chápe rozdíl mezi oprávněnou a pověřenou osobou ...

+1/−1
28.5.2015 17:10

M12i82l81a83n 34W60e64l39s67e36r 5142548888381

Zřejmě jste státní úředník. Já si nechci číst nějaký zákon 266.

0/−3
28.5.2015 18:32

M60i73r14o12s81l76a75v 44Z49i46k30m97u92n44d 7809283634933

Státní úředník nejsem - nicméně znalost zákona a prováděcích vyhlášek potřebuji ke své práci;

nikdo vás nenutí číst jakýkoli zákon, ale měl by si ho přečíst ten, kdo píše nesmysly ...

+4/0
28.5.2015 19:27

M84i21l17a29n 25W49e73l39s55e30r 5822678158461

Jojo, Jste dobře informovaný a tak nemá smysl se s Vámi přít.

0/−1
28.5.2015 20:17

B26o59h67u91s11l80a97v 93K87r66á43l45í62k 2351670299586

Přesně jste mi potvrdil tu tezi o byrokratických blbech, kteří nejsou schopni chápat psaný text a používat jazyk. Oprávnění ke kontrolování provozování dopravování...

+1/0
29.5.2015 8:11

M48i71r20o69s76l31a41v 58Z63i38k51m30u54n61d 7819403834813

Není spíše blb ten, kdo nechápe celkem srozumitelně napsaný text v zákoně nebo prováděcí vyhlášce k zákonu ... zákon o dráhách není nějaká složitá právní hatmatilka, ten zákon musí svým obsahem odpovídat "drážnímu právu EU", protože na českou železnici jezdí strojvedoucí zahraničních dopravců, podobně čeští strojvedoucí jezdí do okolních zemí a musí být "osobou odborně způsobilou" ve smyslu příslušného vnitřního zákona ...

"Osobou odborně způsobilou" musí být každý zaměstnanec, nejen strojvedoucí či vlakový štiplístek, ale i řadový traťový dělník ...

Když jsme u toho, i řidič amatér je "osobou odborně způsobilou" ...

0/0
30.5.2015 16:49

T42o75m87a26s 82H95a89t33l49e 4843791869473

já to tedy nepochopil, když jsem oprávněná osoba, tak8-o mne tím někdo pověřil

0/0
29.5.2015 6:41

A71n35n71a 43K94i94r75š48o38v36á 9436470525553

...a ještě prosím parní lokomotivy ;-)

+1/−5
28.5.2015 15:29

M72a42r14t61i14n 78K53o34z52á70k 4314880239787

No nevím. Ty kleště přece jen mají narozdíl od parních lokomotiv oproti stávajícímu stavu zjevné výhody.

+4/0
28.5.2015 15:47

B53o80h55u77s76l89a79v 94K82r28á85l44í18k 2421140499536

Buďte ráda, že vám zůstaly aspoň na dopravních značkách, i když děti už sotva chápou, co ten divný traktor má znamenat.

0/0
28.5.2015 16:18

M78a40r49t27i89n 44N33e75r18m92u47t 9817107218169

na mě logopedka kdysi dávno, ale už v době dieselu, zkoušela cvičení: A teď dělej š-š-š jako vláček. Já jsem nikdy parní lokomotivu za jízdy neviděl, tak jsem prohlásil, že vláček nedělá š-š-š, ale td... td...td (jak jede přes spoje kolejí). No víckrát mě tam už nepozvali...

0/0
30.5.2015 9:20

J80i95ř94í 56Š80v65e69h61l75a 1764584852746

Já jsem pro. A vrátil bych ty starý jízdenky, protože jsou nejlepší:)

+5/−2
28.5.2015 14:43

J68i70ř21í 29E13r27b52e57n 1723614626467

Bych teda neřekl - karton je sice šikovný do kapsy (odolný proti zmuchlání), jenže jeho výroba i tisk jsou o dost dražší než u (termo)tiskové kotoučové jízdenky. Nemluvě o tom, že vybavit kartonovou jízdenku mikrotiskovým zabezpečením by bylo taky nesmyslně drahé - jen samotný jízdní doklad by tak Dráhy přišel třeba na 4 koruny. Dnešní jízdenka stojí odhadem 15 haléřů.

0/0
28.5.2015 16:20

B32o12h68u96s42l22a81v 17K79r62á21l46í57k 2681860199786

Při troše snahy je možno na kartón tisknout stejně levně jako na jakýkoliv jiný papír - a cena samotného kartónku je v poměru k ceně jízdenky opravdu směšná, i kdyby šlo o kartón s termotiskovou horní vrstvou. Ale rozdíl je asi v množství informací, které je třeba vytisknout, aby jízdenka byla skutečně dokladem a ne jen nějakým žetonem.

0/0
28.5.2015 16:31

M73i49r41o58s57l16a46v 80Z27i78k82m67u57n18d 7449423204573

Cháchá ... vydání jedné jízdenky přijde na nějakých 5 korun ... musíte taky započítat náklady na pořízení a provoz výpočetní techniky ... a její údržbu ...

0/0
28.5.2015 17:12

J63i11ř64í 43E64r76b77e94n 1153584746717

Kteréžto náklady by u kartonových jízdenek rozhodně nezmizely, naopak by kvůli "prostorové náročnosti" kartonových bločků (oproti cívečce termopapíru) byly ještě vyšší..

0/0
28.5.2015 22:12
Foto

O44n39d43ř78e98j 21V31a86r73o94š31č25á24k 3434977483

Ja si nejsem jistej ale jestli je na termopapíru tak vám ji laminovací zařízení může zničit. Zůstane vám cernohnedy obdélník ve fólií...

0/0
28.5.2015 14:37

J31i54ř75í 14Č46e20r33m17á24k 9400847649804

Konecne, nikdy jsem nepochopil proc presli na razitka...

+8/−1
28.5.2015 13:42

P62e10t87r 16V55i43n53t34r78l18í33k 3216324831

protože tunel

+6/−1
28.5.2015 13:45

P67a79v48e28l 31S77o38b72o59t81k70a 5340334

Změna roztáčí kola businessu ;-D

+1/0
28.5.2015 13:46

M15i35r64o67s35l65a16v 21Z93i43k18m67u98n54d 7249513464523

Protože kleště z 90. let minulého století byly z nekvalitního materiálu, takže se rukojeti lámaly - inu nízká cena - opravit se nedaly, takže postupně se stahovaly z provozu a přidělovaly jen personálu na mezistátních vlacích. Jenže ta kanibalizace jednou skončila a než kupovat "drahé" kleště, pořídila se levnější TRODATKA ... ta se nelámala ...

+7/0
28.5.2015 14:01

J92i24ř35í 65E37r74b21e63n 1853514886497

Protože jsou levné na pořízení, mají snadno vyměnitelné barvicí polštářky, tisková matrice s datumem a časem se snadno přetáčí podle potřeby atd. V tehdejší době to bylo velmi rychlé, snadné a efektivní řešení.

+2/−1
28.5.2015 16:23

P15e45t31r 19V47i97n24t49r96l54í26k 3726724461

další prachy v koši...

+3/−5
28.5.2015 13:41

V40á59c31l32a24v 31H23o39s76c20h 8976498972881

u produrovani nikdy nedojde barva :-). Nechci vedet, kolik megosu to bude stat... 2800 plus nejaka ta rezerva x alespon 1000 kc, tak to mame 2,8 megose, pochybuju, ze se tolik propadela, aby se to vubec vratilo.

+1/−6
28.5.2015 13:38

F55r71a78n63t31i53š37e71k 46V88a16n25ě37k 1957544477967

Navíc kovové kleště jsou lepší obranou pomůckou pro průvodčí, než plastové razítko.

+16/0
28.5.2015 13:33

J62i91ř90í 44M61a41c63e36k 3675365754671

Doufám, že ten, kdo tehdy vymyslel razítka místo kleští, bude nyní za zásluhy povýšen.

+10/−2
28.5.2015 13:21

P21e21t97r 10N34o93v35o74t62n50y 3289182679232

"Důvodem změny je lepší ochrana proti padělatelům. Novodobé kleště totiž jízdenku nejen proděraví, ale označí razítkem také datum a číslo vlaku. Znehodnocení jízdního dokladu je tak složitější."   Rozumíte tomu někdo?

+3/−2
28.5.2015 13:18

O41l26d98ř93i27c83h 39J22a44n57e16č54e93k 8399256373631

ale jo, s trochu snahy se to chápat dá.

kdyby poslední slovo Vaší citace znělo "komplexnější", asi by to bylo pochopitelnější. prostě se ta jízdenka znehodnotí dost na to, aby šla ještě dál nějak zneužít.

samozřejmě psát, že "novodobé kleště ... označí také datum a číslo vlaku" je trochu padlé na hlavu - to dělaly kleště už před 20 lety.

+3/0
28.5.2015 13:22

P27e61t14r 35N77o18v24o12t12n29y 3729442219722

Jenže ono to jedno slovíčko úplně mění význam. :-)   Znehodnocení je důkladnější. A je složitější ho odstranit.

+3/0
28.5.2015 13:24

O81l75d47ř10i46c36h 73J18a90n38e97č76e50k 8929796983941

Neřekl bych, že mění význam - "složitější" v této větě může mít několik různých významů, resp. dát několik různých významů celé větě a člověka většinou napadne jiný, než jaký autor zamýšlel.

Takže by každopádně bývalo bylo vhodnější použít místo "složitější" jiné slovo anebo celou větu jednoznačněji formulovat.

+1/−1
28.5.2015 13:28

M58i34l86a11n 56W62e86l63s18e84r 5902258638651

Taky jsem si toho všimnul. "znehodnocení dokladu". Když ho chci znehodnotit, tak ho roztrhám.

+1/−1
28.5.2015 13:22

J77a32n 83K34o77b56ě39r78s10k89ý 1190696741373

Pane Novotný, to je opravdu hloupost co jste napsal. To může napsat jenom vášnivý žlutofanda, který nepochopí, že provozovat jednu linku s povinnou rezervací a celou síť spojů je trochu něco jiného.

+2/−3
28.5.2015 13:57

M67i30l32a12n 34W24e19l34s71e35r 5222598458381

Nejsem pan Novotný.

0/0
28.5.2015 15:07

J51a81n 91K36o71b29ě53r65s68k11ý 1520656781343

Pardon to nebylo na vás :-)

0/0
28.5.2015 19:28

J96i90ř85í 87E59r62b50e64n 1683224396517

Je to terminus technicus. Poštovní známka je taky právně znehodnocena ve chvíli, kdy ji podací pošta orazítkuje..

0/0
28.5.2015 16:25

M68i97r22o97s64l95a92v 50Z57i17k26m42u12n17d 7569113604303

Ano, původní kleště označily jízdenku datem, číslem vlaku, je tam i číslo kleští, resp. dopravce.  Ty novější (patrné třeba v Německu nebo Švýcarsku) udělají do jízdenky i drobnou dírku - asi tak jako se dělala do někdejších lepenkových jízdenek ... Tudíž i kdyby byl číselný záznam nečitelný, tak je tam dírka ...

+3/0
28.5.2015 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.