Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kleště se osvědčily. České dráhy je po osmi letech vracejí do vlaků

České dráhy se po několikaměsíčním testování kleští rozhodly, že je po letech vrátí do výbavy průvodčích. Do konce příštího roku nahradí celkem 2 800 kleští nynější razítka. Nejdříve se objeví v mezistátních vlacích, nakonec v regionálních spojích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S45t76a41n59i50s37l74a43v 37T41e51s12a86ř 9957614682494

Průvodčí nové kleště doporučili. S nimi se cítí důležitě, kdežto s razítkem za tři pětky si připadají jako poslední lúzr na podatelně.

0/0
29.5.2015 19:11

I95v33a82n 13M30a92r13e68k 6654428612

Zřejmě budu "podnikat" ve funkci "falešný průvodčí" >>>>>kleště i uniformu  jsem si nechal na památku na svou kariéru u ČSD, taková jízdenka  vypsaná ve vlaku i s příplatkem hodí slušný peníz . R^

0/0
29.5.2015 8:22

P96e42t74r 96N50o43v23o55t55n62y 3489322899192

Jenže dnes už se "nevypisuje". :-)

+2/0
29.5.2015 10:35

P76a78v49e15l 71K25r82e91j77č21í97ř 2872181413556

Pokrok se nedá nahradit - smartkleště :-)

0/0
28.5.2015 20:48

P47a55v80e70l 41K81r39e97j76č14í46ř 2612481223936

zastavit, ne nahradit

0/0
28.5.2015 20:48

J43a84n 59P22a21v26e33l28k59a 3707461234501

Znehodnocení je naopak jednodušší a důkladnější - proto se to dělá.

+1/0
28.5.2015 19:43

J96i85ř51í 55S15t24e98h24l91í50k 9287766945482

V Albánii mají průvodčí nůžky na nehty.A lístek jednoduše přestřihnou,takže se taky nedá falšovat.Navíc každá průvodčí manikůru má,takže dráhy by dost ušetřily...;-D

+2/0
28.5.2015 18:05

T50o38m66á78š 30B53í64l26ý 2645130587

A kdopak zaplatí to co se neosvědčilo?

No to si můžu odpovědět sám, my;-(

Nejlepší je kolektivní odpovědnost, jak za komoušů:-P

+3/−7
28.5.2015 16:30

B28o43h31u31s61l21a70v 45K26r57á78l28í93k 2161420979936

A jakápak asi myslíte že je obvyklá životnost těch razítek? To je spotřební zboží, podobně jako propisky.

+14/0
28.5.2015 16:32

M28a91r19t92i44n 31Š83t77r30o13s 4669917960428

To bude darda, to se nedoplatíme. Už začínám šetřit na razítka ;-D

0/0
28.5.2015 17:27

M68a86r51t56i94n 64N92o69v87o17t15n58ý 3326926591474

Vy nic platit nebudete. ČD si ty kleště platí ze svého.

+3/0
28.5.2015 20:15

R83o24m20a66n 32S46t21o48n35e98k 1109463839891

ty kleště jsou jenom lepší razítko :-)

+1/0
28.5.2015 21:29

K67a77r33o59l46i59n17a 64K85r13á38t34k31á 4303858384712

A zrovna onehdy jsem přemýšlela nad úpadkem drah, kdy už průvodčí není průvodčí, ale "oprávněná osoba" a nemá kleště, ale trotldat. Když pečovat o image, tak tímhle teda začít.

0/0
28.5.2015 15:47

B61o83h70u64s81l77a86v 74K45r49á40l17í69k 2641920339146

To je tak, když předpisy na ČD vymýšlejí lidé, kteří nejsou schopni chápat psaný text a používat jazyk. Cestující je samozřejmě také oprávněnou osobou - osobou oprávněnou cestovat. A průvodčí je sice oprávněnou osobou, ale taky oprávněnou k čemusi konkrétnímu, nikoliv například k řízení lokomotivy. Visačku s nápisem "Oprávněná osoba" musel vymyslet naprostý byrokratický blb.

+4/−1
28.5.2015 16:16

M26i47r80o98s43l22a87v 76Z58i33k62m92u21n88d 7289483704373

Když píšete o byrokratických blbech, tak byste si měl zopakovat základní školu ..., máte totiž problém s chápáním textu ...

oprávněná osoba je zaměstnanec řízení provozu (výpravčí, dispečer, zaměstnanec oprávněný ke kontrole provozování drážní dopravy) ... tedy nikoli zaměstnanci ČD ... tato terminologie vyplývá ze zákona o dráhách. Určení zaměstnanci ČD jsou pověřená osoba (račte si přečíst zákon číslo 266/1995 Sb.) a týmiž pověřenými osobami jsou zaměstnanci dopravce Leo Express, Regio Jet, KŽC, GW Train ... a kohokoli dalšího ...

I dítě školou povinné chápe rozdíl mezi oprávněnou a pověřenou osobou ...

+1/−1
28.5.2015 17:10

M84i10l29a12n 94W54e72l70s23e66r 5342788438721

Zřejmě jste státní úředník. Já si nechci číst nějaký zákon 266.

0/−3
28.5.2015 18:32

M41i97r26o68s89l90a62v 49Z58i76k14m28u62n22d 7529383504873

Státní úředník nejsem - nicméně znalost zákona a prováděcích vyhlášek potřebuji ke své práci;

nikdo vás nenutí číst jakýkoli zákon, ale měl by si ho přečíst ten, kdo píše nesmysly ...

+4/0
28.5.2015 19:27

M30i93l64a47n 13W96e44l84s53e69r 5502738208341

Jojo, Jste dobře informovaný a tak nemá smysl se s Vámi přít.

0/−1
28.5.2015 20:17

B53o29h29u78s90l12a79v 79K46r32á59l69í35k 2901360199586

Přesně jste mi potvrdil tu tezi o byrokratických blbech, kteří nejsou schopni chápat psaný text a používat jazyk. Oprávnění ke kontrolování provozování dopravování...

+1/0
29.5.2015 8:11

M70i37r82o89s23l78a75v 60Z22i71k54m15u18n79d 7179123934933

Není spíše blb ten, kdo nechápe celkem srozumitelně napsaný text v zákoně nebo prováděcí vyhlášce k zákonu ... zákon o dráhách není nějaká složitá právní hatmatilka, ten zákon musí svým obsahem odpovídat "drážnímu právu EU", protože na českou železnici jezdí strojvedoucí zahraničních dopravců, podobně čeští strojvedoucí jezdí do okolních zemí a musí být "osobou odborně způsobilou" ve smyslu příslušného vnitřního zákona ...

"Osobou odborně způsobilou" musí být každý zaměstnanec, nejen strojvedoucí či vlakový štiplístek, ale i řadový traťový dělník ...

Když jsme u toho, i řidič amatér je "osobou odborně způsobilou" ...

0/0
30.5.2015 16:49

T18o91m32a58s 59H85a50t23l28e 4243521369193

já to tedy nepochopil, když jsem oprávněná osoba, tak8-o mne tím někdo pověřil

0/0
29.5.2015 6:41

A93n26n59a 91K13i81r50š62o16v50á 9126400885183

...a ještě prosím parní lokomotivy ;-)

+1/−5
28.5.2015 15:29

M34a40r23t79i62n 33K95o42z10á65k 4484780339147

No nevím. Ty kleště přece jen mají narozdíl od parních lokomotiv oproti stávajícímu stavu zjevné výhody.

+4/0
28.5.2015 15:47

B71o64h57u45s69l44a45v 21K90r29á25l97í22k 2521550859806

Buďte ráda, že vám zůstaly aspoň na dopravních značkách, i když děti už sotva chápou, co ten divný traktor má znamenat.

0/0
28.5.2015 16:18

M56a29r96t42i87n 86N11e71r73m85u97t 9837597358639

na mě logopedka kdysi dávno, ale už v době dieselu, zkoušela cvičení: A teď dělej š-š-š jako vláček. Já jsem nikdy parní lokomotivu za jízdy neviděl, tak jsem prohlásil, že vláček nedělá š-š-š, ale td... td...td (jak jede přes spoje kolejí). No víckrát mě tam už nepozvali...

0/0
30.5.2015 9:20

J13i27ř58í 43Š84v53e93h28l72a 1884294312606

Já jsem pro. A vrátil bych ty starý jízdenky, protože jsou nejlepší:)

+5/−2
28.5.2015 14:43

J46i34ř82í 88E54r79b66e32n 1143174396767

Bych teda neřekl - karton je sice šikovný do kapsy (odolný proti zmuchlání), jenže jeho výroba i tisk jsou o dost dražší než u (termo)tiskové kotoučové jízdenky. Nemluvě o tom, že vybavit kartonovou jízdenku mikrotiskovým zabezpečením by bylo taky nesmyslně drahé - jen samotný jízdní doklad by tak Dráhy přišel třeba na 4 koruny. Dnešní jízdenka stojí odhadem 15 haléřů.

0/0
28.5.2015 16:20

B70o43h96u69s59l23a17v 69K89r44á19l35í95k 2511950129346

Při troše snahy je možno na kartón tisknout stejně levně jako na jakýkoliv jiný papír - a cena samotného kartónku je v poměru k ceně jízdenky opravdu směšná, i kdyby šlo o kartón s termotiskovou horní vrstvou. Ale rozdíl je asi v množství informací, které je třeba vytisknout, aby jízdenka byla skutečně dokladem a ne jen nějakým žetonem.

0/0
28.5.2015 16:31

M77i68r98o66s78l21a36v 60Z24i94k14m55u96n80d 7229513134183

Cháchá ... vydání jedné jízdenky přijde na nějakých 5 korun ... musíte taky započítat náklady na pořízení a provoz výpočetní techniky ... a její údržbu ...

0/0
28.5.2015 17:12

J82i60ř31í 12E38r16b24e89n 1563894736637

Kteréžto náklady by u kartonových jízdenek rozhodně nezmizely, naopak by kvůli "prostorové náročnosti" kartonových bločků (oproti cívečce termopapíru) byly ještě vyšší..

0/0
28.5.2015 22:12
Foto

O57n37d69ř29e79j 38V70a76r14o63š84č42á97k 3984227643

Ja si nejsem jistej ale jestli je na termopapíru tak vám ji laminovací zařízení může zničit. Zůstane vám cernohnedy obdélník ve fólií...

0/0
28.5.2015 14:37

J43i46ř38í 22Č54e48r87m29á73k 9550657699604

Konecne, nikdy jsem nepochopil proc presli na razitka...

+8/−1
28.5.2015 13:42

P64e30t79r 70V49i40n55t28r36l60í42k 3226424401

protože tunel

+6/−1
28.5.2015 13:45

P77a95v45e68l 40S16o12b35o22t52k45a 5510134

Změna roztáčí kola businessu ;-D

+1/0
28.5.2015 13:46

M88i81r10o15s81l14a16v 52Z98i63k62m36u58n80d 7199253204763

Protože kleště z 90. let minulého století byly z nekvalitního materiálu, takže se rukojeti lámaly - inu nízká cena - opravit se nedaly, takže postupně se stahovaly z provozu a přidělovaly jen personálu na mezistátních vlacích. Jenže ta kanibalizace jednou skončila a než kupovat "drahé" kleště, pořídila se levnější TRODATKA ... ta se nelámala ...

+7/0
28.5.2015 14:01

J78i41ř15í 56E50r76b20e95n 1393534626947

Protože jsou levné na pořízení, mají snadno vyměnitelné barvicí polštářky, tisková matrice s datumem a časem se snadno přetáčí podle potřeby atd. V tehdejší době to bylo velmi rychlé, snadné a efektivní řešení.

+2/−1
28.5.2015 16:23

P66e28t13r 87V51i39n53t59r37l39í37k 3346354951

další prachy v koši...

+3/−5
28.5.2015 13:41

V80á16c13l57a30v 25H96o42s67c72h 8706828352591

u produrovani nikdy nedojde barva :-). Nechci vedet, kolik megosu to bude stat... 2800 plus nejaka ta rezerva x alespon 1000 kc, tak to mame 2,8 megose, pochybuju, ze se tolik propadela, aby se to vubec vratilo.

+1/−6
28.5.2015 13:38

F37r71a17n76t98i46š68e95k 18V55a91n66ě85k 1657274517127

Navíc kovové kleště jsou lepší obranou pomůckou pro průvodčí, než plastové razítko.

+16/0
28.5.2015 13:33

J76i32ř25í 80M38a89c35e95k 3415795684851

Doufám, že ten, kdo tehdy vymyslel razítka místo kleští, bude nyní za zásluhy povýšen.

+10/−2
28.5.2015 13:21

P45e25t80r 55N28o10v98o67t30n57y 3359592229192

"Důvodem změny je lepší ochrana proti padělatelům. Novodobé kleště totiž jízdenku nejen proděraví, ale označí razítkem také datum a číslo vlaku. Znehodnocení jízdního dokladu je tak složitější."   Rozumíte tomu někdo?

+3/−2
28.5.2015 13:18

O94l11d37ř58i21c75h 50J31a68n16e13č44e56k 8439276503121

ale jo, s trochu snahy se to chápat dá.

kdyby poslední slovo Vaší citace znělo "komplexnější", asi by to bylo pochopitelnější. prostě se ta jízdenka znehodnotí dost na to, aby šla ještě dál nějak zneužít.

samozřejmě psát, že "novodobé kleště ... označí také datum a číslo vlaku" je trochu padlé na hlavu - to dělaly kleště už před 20 lety.

+3/0
28.5.2015 13:22

P15e88t36r 31N20o76v85o39t46n27y 3519442569732

Jenže ono to jedno slovíčko úplně mění význam. :-)   Znehodnocení je důkladnější. A je složitější ho odstranit.

+3/0
28.5.2015 13:24

O88l30d25ř79i39c93h 13J31a57n19e93č93e21k 8499256653511

Neřekl bych, že mění význam - "složitější" v této větě může mít několik různých významů, resp. dát několik různých významů celé větě a člověka většinou napadne jiný, než jaký autor zamýšlel.

Takže by každopádně bývalo bylo vhodnější použít místo "složitější" jiné slovo anebo celou větu jednoznačněji formulovat.

+1/−1
28.5.2015 13:28

M33i13l16a32n 54W33e82l72s90e60r 5722808388321

Taky jsem si toho všimnul. "znehodnocení dokladu". Když ho chci znehodnotit, tak ho roztrhám.

+1/−1
28.5.2015 13:22

J78a34n 58K38o54b36ě27r46s20k18ý 1110676771223

Pane Novotný, to je opravdu hloupost co jste napsal. To může napsat jenom vášnivý žlutofanda, který nepochopí, že provozovat jednu linku s povinnou rezervací a celou síť spojů je trochu něco jiného.

+2/−3
28.5.2015 13:57

M25i82l73a89n 31W61e10l20s53e66r 5652758918961

Nejsem pan Novotný.

0/0
28.5.2015 15:07

J66a12n 51K57o76b79ě71r24s86k89ý 1860206241153

Pardon to nebylo na vás :-)

0/0
28.5.2015 19:28

J65i95ř24í 52E65r14b60e75n 1773974896177

Je to terminus technicus. Poštovní známka je taky právně znehodnocena ve chvíli, kdy ji podací pošta orazítkuje..

0/0
28.5.2015 16:25

M70i77r24o15s70l87a60v 35Z49i53k15m59u19n11d 7419523674863

Ano, původní kleště označily jízdenku datem, číslem vlaku, je tam i číslo kleští, resp. dopravce.  Ty novější (patrné třeba v Německu nebo Švýcarsku) udělají do jízdenky i drobnou dírku - asi tak jako se dělala do někdejších lepenkových jízdenek ... Tudíž i kdyby byl číselný záznam nečitelný, tak je tam dírka ...

+3/0
28.5.2015 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.