Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kleště se osvědčily. České dráhy je po osmi letech vracejí do vlaků

České dráhy se po několikaměsíčním testování kleští rozhodly, že je po letech vrátí do výbavy průvodčích. Do konce příštího roku nahradí celkem 2 800 kleští nynější razítka. Nejdříve se objeví v mezistátních vlacích, nakonec v regionálních spojích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S41t54a74n87i67s44l58a48v 54T52e45s17a72ř 9247974502464

Průvodčí nové kleště doporučili. S nimi se cítí důležitě, kdežto s razítkem za tři pětky si připadají jako poslední lúzr na podatelně.

0/0
29.5.2015 19:11

I44v63a15n 60M78a37r90e36k 6434388592

Zřejmě budu "podnikat" ve funkci "falešný průvodčí" >>>>>kleště i uniformu  jsem si nechal na památku na svou kariéru u ČSD, taková jízdenka  vypsaná ve vlaku i s příplatkem hodí slušný peníz . R^

0/0
29.5.2015 8:22

P14e72t86r 83N50o92v73o12t56n19y 3409122139802

Jenže dnes už se "nevypisuje". :-)

+2/0
29.5.2015 10:35

P23a10v52e80l 17K92r35e33j12č56í97ř 2542971613296

Pokrok se nedá nahradit - smartkleště :-)

0/0
28.5.2015 20:48

P35a59v88e70l 66K66r79e88j61č68í59ř 2902541503726

zastavit, ne nahradit

0/0
28.5.2015 20:48

J43a17n 21P56a49v76e42l34k33a 3597211634411

Znehodnocení je naopak jednodušší a důkladnější - proto se to dělá.

+1/0
28.5.2015 19:43

J56i18ř85í 43S23t29e17h39l68í22k 9807456465932

V Albánii mají průvodčí nůžky na nehty.A lístek jednoduše přestřihnou,takže se taky nedá falšovat.Navíc každá průvodčí manikůru má,takže dráhy by dost ušetřily...;-D

+2/0
28.5.2015 18:05

T78o49m13á40š 11B21í55l26ý 2415770447

A kdopak zaplatí to co se neosvědčilo?

No to si můžu odpovědět sám, my;-(

Nejlepší je kolektivní odpovědnost, jak za komoušů:-P

+3/−7
28.5.2015 16:30

B66o81h58u27s63l47a17v 55K25r57á14l60í73k 2571400319646

A jakápak asi myslíte že je obvyklá životnost těch razítek? To je spotřební zboží, podobně jako propisky.

+14/0
28.5.2015 16:32

M13a48r97t75i13n 39Š47t55r82o55s 4799627290118

To bude darda, to se nedoplatíme. Už začínám šetřit na razítka ;-D

0/0
28.5.2015 17:27

M90a53r64t78i61n 35N80o50v57o42t38n90ý 3776316441514

Vy nic platit nebudete. ČD si ty kleště platí ze svého.

+3/0
28.5.2015 20:15

R66o53m79a33n 60S38t39o45n90e77k 1299793189641

ty kleště jsou jenom lepší razítko :-)

+1/0
28.5.2015 21:29

K61a74r61o37l13i68n29a 91K61r69á39t31k96á 4493428744472

A zrovna onehdy jsem přemýšlela nad úpadkem drah, kdy už průvodčí není průvodčí, ale "oprávněná osoba" a nemá kleště, ale trotldat. Když pečovat o image, tak tímhle teda začít.

0/0
28.5.2015 15:47

B68o33h47u13s23l19a48v 76K40r25á35l43í69k 2561610709496

To je tak, když předpisy na ČD vymýšlejí lidé, kteří nejsou schopni chápat psaný text a používat jazyk. Cestující je samozřejmě také oprávněnou osobou - osobou oprávněnou cestovat. A průvodčí je sice oprávněnou osobou, ale taky oprávněnou k čemusi konkrétnímu, nikoliv například k řízení lokomotivy. Visačku s nápisem "Oprávněná osoba" musel vymyslet naprostý byrokratický blb.

+4/−1
28.5.2015 16:16

M77i76r26o26s92l40a81v 46Z60i28k63m30u16n41d 7949583134803

Když píšete o byrokratických blbech, tak byste si měl zopakovat základní školu ..., máte totiž problém s chápáním textu ...

oprávněná osoba je zaměstnanec řízení provozu (výpravčí, dispečer, zaměstnanec oprávněný ke kontrole provozování drážní dopravy) ... tedy nikoli zaměstnanci ČD ... tato terminologie vyplývá ze zákona o dráhách. Určení zaměstnanci ČD jsou pověřená osoba (račte si přečíst zákon číslo 266/1995 Sb.) a týmiž pověřenými osobami jsou zaměstnanci dopravce Leo Express, Regio Jet, KŽC, GW Train ... a kohokoli dalšího ...

I dítě školou povinné chápe rozdíl mezi oprávněnou a pověřenou osobou ...

+1/−1
28.5.2015 17:10

M17i30l76a57n 30W22e19l18s92e47r 5212538798601

Zřejmě jste státní úředník. Já si nechci číst nějaký zákon 266.

0/−3
28.5.2015 18:32

M28i64r73o15s14l53a41v 94Z10i63k48m46u15n94d 7939143584673

Státní úředník nejsem - nicméně znalost zákona a prováděcích vyhlášek potřebuji ke své práci;

nikdo vás nenutí číst jakýkoli zákon, ale měl by si ho přečíst ten, kdo píše nesmysly ...

+4/0
28.5.2015 19:27

M34i12l75a44n 62W30e58l70s71e87r 5522268498311

Jojo, Jste dobře informovaný a tak nemá smysl se s Vámi přít.

0/−1
28.5.2015 20:17

B90o79h79u47s89l35a45v 32K29r75á21l56í39k 2581900349906

Přesně jste mi potvrdil tu tezi o byrokratických blbech, kteří nejsou schopni chápat psaný text a používat jazyk. Oprávnění ke kontrolování provozování dopravování...

+1/0
29.5.2015 8:11

M88i30r16o60s48l40a46v 64Z57i33k83m37u70n87d 7679813364603

Není spíše blb ten, kdo nechápe celkem srozumitelně napsaný text v zákoně nebo prováděcí vyhlášce k zákonu ... zákon o dráhách není nějaká složitá právní hatmatilka, ten zákon musí svým obsahem odpovídat "drážnímu právu EU", protože na českou železnici jezdí strojvedoucí zahraničních dopravců, podobně čeští strojvedoucí jezdí do okolních zemí a musí být "osobou odborně způsobilou" ve smyslu příslušného vnitřního zákona ...

"Osobou odborně způsobilou" musí být každý zaměstnanec, nejen strojvedoucí či vlakový štiplístek, ale i řadový traťový dělník ...

Když jsme u toho, i řidič amatér je "osobou odborně způsobilou" ...

0/0
30.5.2015 16:49

T86o22m50a98s 39H11a81t59l25e 4573921359243

já to tedy nepochopil, když jsem oprávněná osoba, tak8-o mne tím někdo pověřil

0/0
29.5.2015 6:41

A44n39n40a 49K10i35r76š22o48v90á 9146320885563

...a ještě prosím parní lokomotivy ;-)

+1/−5
28.5.2015 15:29

M31a39r46t14i89n 43K93o19z49á10k 4454810979187

No nevím. Ty kleště přece jen mají narozdíl od parních lokomotiv oproti stávajícímu stavu zjevné výhody.

+4/0
28.5.2015 15:47

B35o43h45u73s38l78a47v 25K57r55á57l85í86k 2721860909206

Buďte ráda, že vám zůstaly aspoň na dopravních značkách, i když děti už sotva chápou, co ten divný traktor má znamenat.

0/0
28.5.2015 16:18

M77a36r35t10i71n 94N76e34r22m54u50t 9307907488639

na mě logopedka kdysi dávno, ale už v době dieselu, zkoušela cvičení: A teď dělej š-š-š jako vláček. Já jsem nikdy parní lokomotivu za jízdy neviděl, tak jsem prohlásil, že vláček nedělá š-š-š, ale td... td...td (jak jede přes spoje kolejí). No víckrát mě tam už nepozvali...

0/0
30.5.2015 9:20

J52i78ř13í 22Š56v68e58h60l77a 1834244872576

Já jsem pro. A vrátil bych ty starý jízdenky, protože jsou nejlepší:)

+5/−2
28.5.2015 14:43

J41i56ř17í 45E61r19b35e14n 1703814356717

Bych teda neřekl - karton je sice šikovný do kapsy (odolný proti zmuchlání), jenže jeho výroba i tisk jsou o dost dražší než u (termo)tiskové kotoučové jízdenky. Nemluvě o tom, že vybavit kartonovou jízdenku mikrotiskovým zabezpečením by bylo taky nesmyslně drahé - jen samotný jízdní doklad by tak Dráhy přišel třeba na 4 koruny. Dnešní jízdenka stojí odhadem 15 haléřů.

0/0
28.5.2015 16:20

B49o95h13u65s91l74a37v 64K19r31á43l93í82k 2771620189776

Při troše snahy je možno na kartón tisknout stejně levně jako na jakýkoliv jiný papír - a cena samotného kartónku je v poměru k ceně jízdenky opravdu směšná, i kdyby šlo o kartón s termotiskovou horní vrstvou. Ale rozdíl je asi v množství informací, které je třeba vytisknout, aby jízdenka byla skutečně dokladem a ne jen nějakým žetonem.

0/0
28.5.2015 16:31

M74i31r86o80s87l75a79v 97Z42i83k38m39u38n47d 7179313864833

Cháchá ... vydání jedné jízdenky přijde na nějakých 5 korun ... musíte taky započítat náklady na pořízení a provoz výpočetní techniky ... a její údržbu ...

0/0
28.5.2015 17:12

J28i61ř56í 22E90r48b60e92n 1323344726517

Kteréžto náklady by u kartonových jízdenek rozhodně nezmizely, naopak by kvůli "prostorové náročnosti" kartonových bločků (oproti cívečce termopapíru) byly ještě vyšší..

0/0
28.5.2015 22:12

O77n40d71ř95e92j 16V13a83r68o18š36č84á93k 3414527353

Ja si nejsem jistej ale jestli je na termopapíru tak vám ji laminovací zařízení může zničit. Zůstane vám cernohnedy obdélník ve fólií...

0/0
28.5.2015 14:37

J90i78ř89í 25Č28e19r95m41á36k 9810567729694

Konecne, nikdy jsem nepochopil proc presli na razitka...

+8/−1
28.5.2015 13:42

P42e59t98r 65V51i24n25t82r98l59í53k 3296364951

protože tunel

+6/−1
28.5.2015 13:45

P16a18v67e53l 40S75o64b26o49t91k16a 5760874

Změna roztáčí kola businessu ;-D

+1/0
28.5.2015 13:46

M36i80r54o37s30l71a20v 74Z79i36k54m70u46n17d 7799393714973

Protože kleště z 90. let minulého století byly z nekvalitního materiálu, takže se rukojeti lámaly - inu nízká cena - opravit se nedaly, takže postupně se stahovaly z provozu a přidělovaly jen personálu na mezistátních vlacích. Jenže ta kanibalizace jednou skončila a než kupovat "drahé" kleště, pořídila se levnější TRODATKA ... ta se nelámala ...

+7/0
28.5.2015 14:01

J82i98ř34í 28E24r13b41e92n 1763434596727

Protože jsou levné na pořízení, mají snadno vyměnitelné barvicí polštářky, tisková matrice s datumem a časem se snadno přetáčí podle potřeby atd. V tehdejší době to bylo velmi rychlé, snadné a efektivní řešení.

+2/−1
28.5.2015 16:23

P45e47t37r 88V20i32n72t74r97l74í44k 3966914731

další prachy v koši...

+3/−5
28.5.2015 13:41

V14á31c92l79a41v 22H75o15s88c20h 8886118612391

u produrovani nikdy nedojde barva :-). Nechci vedet, kolik megosu to bude stat... 2800 plus nejaka ta rezerva x alespon 1000 kc, tak to mame 2,8 megose, pochybuju, ze se tolik propadela, aby se to vubec vratilo.

+1/−6
28.5.2015 13:38

F41r29a62n19t33i19š28e68k 17V97a33n83ě33k 1897314317387

Navíc kovové kleště jsou lepší obranou pomůckou pro průvodčí, než plastové razítko.

+16/0
28.5.2015 13:33

J71i82ř62í 28M60a68c41e47k 3775315314211

Doufám, že ten, kdo tehdy vymyslel razítka místo kleští, bude nyní za zásluhy povýšen.

+10/−2
28.5.2015 13:21

P73e85t65r 63N60o53v50o21t69n70y 3229532689162

"Důvodem změny je lepší ochrana proti padělatelům. Novodobé kleště totiž jízdenku nejen proděraví, ale označí razítkem také datum a číslo vlaku. Znehodnocení jízdního dokladu je tak složitější."   Rozumíte tomu někdo?

+3/−2
28.5.2015 13:18

O65l36d64ř20i40c18h 94J60a16n59e77č11e12k 8499916703491

ale jo, s trochu snahy se to chápat dá.

kdyby poslední slovo Vaší citace znělo "komplexnější", asi by to bylo pochopitelnější. prostě se ta jízdenka znehodnotí dost na to, aby šla ještě dál nějak zneužít.

samozřejmě psát, že "novodobé kleště ... označí také datum a číslo vlaku" je trochu padlé na hlavu - to dělaly kleště už před 20 lety.

+3/0
28.5.2015 13:22

P46e85t86r 87N19o47v34o66t69n84y 3869592239912

Jenže ono to jedno slovíčko úplně mění význam. :-)   Znehodnocení je důkladnější. A je složitější ho odstranit.

+3/0
28.5.2015 13:24

O15l17d10ř35i81c51h 66J20a79n36e77č34e58k 8139826513471

Neřekl bych, že mění význam - "složitější" v této větě může mít několik různých významů, resp. dát několik různých významů celé větě a člověka většinou napadne jiný, než jaký autor zamýšlel.

Takže by každopádně bývalo bylo vhodnější použít místo "složitější" jiné slovo anebo celou větu jednoznačněji formulovat.

+1/−1
28.5.2015 13:28

M71i76l98a72n 16W82e28l77s26e27r 5852728478201

Taky jsem si toho všimnul. "znehodnocení dokladu". Když ho chci znehodnotit, tak ho roztrhám.

+1/−1
28.5.2015 13:22

J73a56n 46K84o95b94ě49r65s87k97ý 1790746171603

Pane Novotný, to je opravdu hloupost co jste napsal. To může napsat jenom vášnivý žlutofanda, který nepochopí, že provozovat jednu linku s povinnou rezervací a celou síť spojů je trochu něco jiného.

+2/−3
28.5.2015 13:57

M22i75l62a86n 42W48e87l45s92e41r 5102268178141

Nejsem pan Novotný.

0/0
28.5.2015 15:07

J34a49n 33K17o88b66ě60r11s66k97ý 1550516311213

Pardon to nebylo na vás :-)

0/0
28.5.2015 19:28

J20i73ř36í 17E21r26b84e15n 1203194596777

Je to terminus technicus. Poštovní známka je taky právně znehodnocena ve chvíli, kdy ji podací pošta orazítkuje..

0/0
28.5.2015 16:25

M34i68r10o91s63l94a32v 58Z83i72k40m51u98n70d 7739603734953

Ano, původní kleště označily jízdenku datem, číslem vlaku, je tam i číslo kleští, resp. dopravce.  Ty novější (patrné třeba v Německu nebo Švýcarsku) udělají do jízdenky i drobnou dírku - asi tak jako se dělala do někdejších lepenkových jízdenek ... Tudíž i kdyby byl číselný záznam nečitelný, tak je tam dírka ...

+3/0
28.5.2015 14:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.