Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pendolina dostanou nový vnitřek, koženky zmizí do tří let

Po letech velkých investic do regionálních vlaků se chtějí České dráhy v příštích letech zaměřit více na dálkové spoje. Do dvou až tří let mají z rychlíků definitivně zmizet nejstarší koženkové vozy, proměnou projdou i pendolina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59a43r78e58k 52H49r54u19b16y 6957672671528

Vypada to, ze CD si povsimly, ze uz mame 21. stoleti 8-o Tak ted uz jenom aby ten trend dokazaly udrzet :-P

0/0
1.6.2015 0:11

J62i96ř80í 47F29r90o40l34e90c 7555304622477

Ano krasne jsou ale to je tak vsechno. Zadna kupe, vsechny sedacky otocene proti sobe, dvere mlatici do futer pri jizde, hloupe umistnene vesaky, malo mista na nohy.

0/0
31.5.2015 7:23

J15i66ř93í 11F54r36o13l93e42c 7615194532507

To nepatri sem ale do diskuze o rychlicich skrz Breclav :O

0/0
31.5.2015 7:24

J34i66ř73í 72F28r98o87l48e61c 7475824922127

Jeste by mohla zmizet ta predrazena cena za jizdne :-)

0/−8
31.5.2015 7:17

T33o11m70á34š 52C32z38a88k11o48j 6521214935220

jel jste někdy vlakem v zahraničí?

+2/0
31.5.2015 10:38

J40i48ř68í 64F28r37o74l50e15c 7665264812117

Ano. Ale nesrovnávám se zahraničím, srovnávám s vlaky EC/IC které jsou levnější a je v nich v podstatě to samé.

0/0
31.5.2015 20:13

R62a59d66e14k 56J28a60n34a78t91a 9705366664302

Moment, takže celé to vaše "předražení" je cena rezervace v Pendolínu (tj. typicky 35 Kč, ve špičce 70 Kč)? Vždyť to je tak na jedno kafe v cukrárně. Že vy jste jeden z těch, co volili ČSSD kvůli 30 korunám :-)

+1/0
1.6.2015 9:18

R22a44d65e34k 30J16a15n74a18t23a 9775286744742

Když pominu jazykový nesmysl "cena za jizdné", tak jaká (konkrétně) cena vám vadí a jaká (konkrétně) by měla podle vás být?

V ČR je totiž veřejná doprava v přepočtu ke kupní síle jedna z nejlevnějších na světě.

+3/0
31.5.2015 11:34

J57i60ř64í 66F35r50o36l35e51c 7815474642757

Když pominu, že se používá "přepočet na kupní sílu", ne "ke kupní síle", tak např. Olomouc - Praha ECčkem je za 220Kč. Pendolinem za 255Kč. Neni to tak velký rozdíl, ale vzhledem k tomu, že doba jízdy je stejná a interiér v podstatě taky, tak mi vychází Pendolino jako zbytečně dražší. A např. u RJ se dostanete pod 200 Kč, proto předražené.

0/0
31.5.2015 20:39

R61a16d69e75k 92J90a70n54a37t70a 9115906604932

Doba jízdy EC versus Pendolíno není stejná - je to 2h37m versus 2h10m, takže cca půl hodiny. Jestli cena vašeho času je méně než 35 Kč/půl hodiny (takže 70 Kč/hodinu), tak vás docela lituju. Cokoliv co není "pod 200 Kč" za 250 km je u Vás "předražené"? To je přesně co jsem naznačoval, máte deformovaný pohled na cenu služby. V Německu ujedete za 200 Kč jen cca 35 km, tedy 7x menší vzdálenost (přičemž kupní síla je tam pouze 3x vyšší než u nás).

K "RJ" (asi myslíte Regiojet):

a) zdaleka ne všechna místa prodávají "pod 200 Kč".

b) model Regiojetu je ekonomický nesmysl. "Na nule" (a to ještě možná), jsou jen díky tomu, že mají staré 35 leté soupravy, více než je průměr u ČD (!), To ale není dlouhodobě udržitelné, průměrný věk vozového parku má být ve standardní firmě polovina životnosti - Regiojet má tím pádem vnitřní dluh. Bohužel tímto agresivním přístupem nutí i ostatní dopravce k takto nesmyslným cenám, které nezajistí obnovu vozidel. V ČD se to vzhledem k velikosti firmy nějak ztratí, ale LeoExpres tím docela trpí.

0/0
1.6.2015 9:13

J57i83ř58í 90F78r10o85l58e30c 7405154692417

1) Pendolino jede jednou 2:15h, ale také jezdí 2:31h, stejně tak EC/ICčka jezdí jednou 2:16h nebo 2:33-34h. Takže ať srovnáme ty rychlejší s rychlejšími či pomalejší s pomalejšími, rozdíl je pouhá 1 minuta až minuty 3, nikoliv 30 minut. Cestování v cizině jsem nebral v potaz, od začátku srovnávám ceny v rámci ČR.

2) Zdaleka ne všechna místa koupím pod 200 Kč, ale koupit se dají a to celkem běžně. Nebo nedávno jsme cestovali Brno-Praha a bus studenťáku byl mnohem levnější než vlak. Z toho všeho plyne moje narážka na předražení.

PS: Vlakem jezdím často, a raději než busem:-), ale využívám IDS JMK se kterým vyjde cesta vlakem mnohem levněji.

0/0
1.6.2015 19:43

M79a85r18t24i52n 82K51u38b23á11t 7521128347

Jel jsem Pendolinem jednou v životě a přiznám se, že mi to stačilo. Ten vlak mi prostě nějak neseděl. Snad obměna interiéru (doufám hlavně v sedadla - třeba Grammery) všechny věci mnou považované za nedostatky zmizí. Celkově je to dobře. R^

Co se velkoprostoráků vs. kupátek týče (jak tu občas proudí debata), považuji osobně velkoprostory většinově za lepší. Osobně jsem rád, když nemusím třeba tři hodiny mít v zorném poli někoho úplně cizího a periferně nechtěně vnímat téměř vše, co dělá. V tomto ohledu je mi opěrka hlavy sedadla přede mnou jako viděné příjemnější. Leč si myslím, že i do budoucna by měly mít soupravy i kupátka - vezměme si třeba nějakou šesti-(osmi už dle norem neprojde)-členou skupinu, která hlučí logicky více, než samostatní nebo po dvojicích cestující: je lepší, pokud mají třeba někde své soukromí a nebudou se bát, že budou obtěžovat ostatní cestující (někteří případi se ani o to nestarají), stejně jako ostatní cestující ocení izolovanost takovýchto hlučících skupin a přítomnost pouze klasického cestovního šumu. :-)

Kdo nesouhlasí, jen do mne, rád si poslechnu nedostatky mé myšlenky. ;-D

0/0
30.5.2015 21:54

K82r14y13š32t93o65f 43L88a41n77í66k 1339550845755

v pendolinu je hlavne malo mista, modernizace to zrejme nezmeni, pochybuji, ze se budou menit sedacky ci rozestupy mezi nimi. a tvar skrine uz vubec ne :-)

ohledne prostorového usporadani s vámi souhlasim, také mam radeji "letadlo" nez kupe.

0/−1
31.5.2015 0:06

T75o56m48a44s 87A31u39g73u51s61t86y48n 6777526281700

taky myslím, že ideální je kombinace kupé a velkoprostoru. Když jedu sám, raděj jsem ve velkoprostrou, když jedu se skupinou (nebo cestujícími velmi "oblíbený" školní výlet), tak kupé ideální.

0/0
31.5.2015 9:31

F56i47l76i74p 12S54m27o18l21a 9147968901537

No už by to taky chtělo poslat do šrotu ty červené lokálky, co dělají strašný randál a mají tvrdá kožená sedadla.

+1/−3
30.5.2015 18:57

J40a56r29e36k 65K62a47l53i14v66o46d61a 7736383801416

Ty červené lokálky ovšem mají tak malé provozní náklady, že v podstatě zachránily regionální dopravu. Ale jinak je to pravda.

+7/0
30.5.2015 21:32

M77a93r20i88e 58M95a75l17u18š10k72o11v30á 2369758273

Já zase na řadu 810 nedám dopustit - rozhodně jsou lepší než Regionova...

+4/0
30.5.2015 21:48

J41a82n 96K31o40b29ě51r85s64k32ý 1120436191383

Jo Regionova je paradoxně ještě hlučnější než její předchůdce.

+2/0
30.5.2015 21:58
Foto

A50l79a88n 36Ř78e35p12k79a 4645806

Za tu hlučnost možná ale nemůže Regionova, jako spíš stav některých tratí bych řekl ;-)

0/−1
30.5.2015 22:58

M52a28r57i62e 73M52a82l39u69š44k42o54v82á 2199478743

To ne. Motor v Regionově řve tak, že neslyšíte vlastního slova, bez ohledu na kvalitu trati.

+1/0
31.5.2015 8:14

J68a12r92e72k 72K73a97l71i32v30o41d98a 7966913381126

Třeba pomůže nasednout do řídícího vozu, ne do hnacího.

0/0
31.5.2015 17:57

T41o50m 79J76u32r38e12č58k59a 6595792675165

Záleží i na tom, z které série ta RegioNova je. První byly tragédie, ty poslední už jsou celkem tiché.

+1/0
31.5.2015 15:38

J47a43r52e68k 86K37a21l62i87v85o78d54a 7586893511316

Hlavně, že Regionovy vyřešily problémy s větráním a pohodlím, ten hluk se na ty krátké vzdálenosti, na které je tento vlak primárně určen, dá vydržet.

0/0
31.5.2015 18:04
Foto

B51r39o72n51i13s51l51a68v 67G97a45b73r89y24š 2232239281

Poslal byste do šrotu i ty staré Karosy, které ještě brázdí na některých linkách veřejné dopravy?

0/0
31.5.2015 10:30

V13o26j82t97ě55c37h 14H10u90b78k61a 6928965778798

Fakt nemám rád vlaky, kde se sedí jako v autobuse

+3/−7
30.5.2015 14:32

J21a17n 38K18o49b94ě63r43s90k11ý 1980296391753

Tak to asi budete mít problém. Kupéćkové vozy se už nevyrábí. Dnes je tlak na co nejlevnější jízdné, snižování nákladů. Do velkoprostoru se prostě vejde víc cestujících=nižší náklady. Kupéčka by však mohla zůstat aspoň v první třídě.

+9/0
30.5.2015 14:42

R88a96d71e65k 40R39a86i34d47a 5527822449

Chybí mi kupéčka! Cestování ve velkoprostorovém dobytčáku už prostě nemá to kouzlo. Jet v kupéčku pěknou krajinou nějaké z vedlejších tratí mělo a má své kouzlo. Dneska jsou na takových tratích nacpány regionovy a jízda s nimi je za trest.

+4/−7
30.5.2015 14:11

R47a12d60e71k 16J73a10n66a92t77a 9165836144772

Možní to mělo pro někoho "kouzlo" ale je to drahé a lidi nejsou ochotni si a to "kouzlo" připlatit. Velkoprostorové uspořádání totiž znamená, že do stejného vagonu nacpete o cca 25%-30% sedadel více a ještě se takový vagon snadněji uklízí. Vót ekonomika.

Proto se dnes nové vlaky s kupé nevyrábí nikde v Evropě (snad kromě lůžkových vozů, ale ty zase ustupují s rozvojem VRT).

+6/0
30.5.2015 14:22

J17i61ř49í 16S54t37r84a70k24a 9898646312418

Když na vedlejší trati přidáte 25 - 30% sedadel, tak se počet cestujících asi nezvětší. Jen bude prázdnější vagon. ;-D

0/−1
30.5.2015 16:41

R46a49d34e81k 89J64a66n60a26t40a 9405396924552

Vlak pak může mít při stejná kapacitě o 25-30% vozů méně (např. místo 4 vozů vozy 3).

A pokud mluvíte o tratích, kde stačí jen "motoráček" - takové vlaky neměly kupé nikdy, ani v těch "kouzelných časech" podle pana Pavla Raidy.

Zajímavé je, jak se v diskuzi vždycky objeví pár lidí, kteří začnou zpochybňovat něco, co je evidentní, a v oboru všem známo. Taková česká vlastnost "všechno znám, od všeho mám klíče".

+3/0
30.5.2015 17:11

J38i18ř94í 28S64t80r36a61k78a 9718976462388

Ten můj příspěvek bylo jen takové plácnutí bez přemýšlení. Spíš jen tak na popíchnutí.

Je pravda, že možnost snížení počtu vozů mně nenapadlo.

Jen jsem si tak představil tu "naši" trať z Jeseníku do Hanušovic, kde rychlík jede rychlostí 50 km/hod, jak tam místo kupéček nasadí velkoprostorové vozy, tak si tam pak můžu z průvodčím hrát na schovku mezi sedadly.

Ale to kouzlo to tu pořád ještě má. Zvlášť, když jsem předevčírem jel soupravou s 854 ( nebo něco takového), vysadil mu jeden motor a na Ramzovou jsme se z Branné šplhali rychlostí 7km/hod.

+1/0
30.5.2015 18:32

J16a62r41e45k 80K51a51l68i30v53o53d33a 7936483211566

Třikrát sláva velkoprostoru, není nad to, být zavřený v krabici s dalšími sedmi lidmi....

+2/−1
30.5.2015 21:11

J45i18ř75í 24E44r39b41e16n 1943464656597

Který že to konkrétní vlak s dejme tomu šestivozovou soupravou kupéček byl nahrazen regionovou?

+5/0
30.5.2015 16:26

J20a87n 55K19o91b28ě37r53s62k97ý 1930576511133

Jsem rád že se pohnuly ledy i na rychlících. Teď jezdí na rychlících Olomouc-Břeclav-Brno krásné vozy se zásuvkami, klimatizací a zanedlouho zde budou jezdit nové InterPantery. Jinak Pendolina i když jsou spolehlivé a služby v nich jsou na úrovni, tak je na interiéru vidět, že už má něco za sebou. Lepší interiér cestující určitě uvítají, jinak doufám, že první třída bude vypadat podobně jako LE Premium. To by mohlo přitáhnout nové cestující. Dneska totiž není důvod si za první třídu v Pendolinu připlácet.

+8/−2
30.5.2015 11:43
Foto

A69l86a51n 74Ř40e86p86k50a 4325356

Ideální by bylo, aby první třída v Pendolinu byla rozdělena na dvě části jako v Railjetu, nebo v tom LE. 'Obyčejná' jednička (alá Business LE nebo Railjet) a ta lepší verze premium za příplatek.

+1/0
30.5.2015 13:39

J88a70n 23K71o32b98ě39r85s14k85ý 1180196641973

Souhlas, ale ať to dopadne jakkoliv tak to bude určitě lepší než současný stav, kdy jednička v Pendolinu znamená pouze občerstvení navíc ;-)

+1/0
30.5.2015 13:41
Foto

M24a12r30e82k 12B81a19š80i66s92t36a 7713282533710

Rozdělíme i Albert na dvě části? Jeden pro lidi a druhou pro "lidi" kterým nevadí za co platí své peníze?

0/−2
30.5.2015 18:34
Foto

A34l72a32n 47Ř32e83p12k56a 4245816

Co to sem pleteš? 8-o

+1/0
30.5.2015 19:56

P40a98v63l70a 46K26v60a77p85i75l26o84v66á 7669298524787

Je dostanete šáňo, kafe, sendvič a zákusek. To na už se na delší cestu s IN25 s tím, že byste si občerstvení stejně koupil, vyplatí ;-)

+1/0
30.5.2015 15:50

H88y56n78e95k 37Š20l42a42h60ů45n86e27k 4749393986739

Jo, na této trase vagóny docela vylepšili. Dřívější vagóny dost smrděly.

+1/0
30.5.2015 18:07

S68t30a51n20i26s94l55a19v 20M50a67r94e17š 7866655792134

Já mám raději ty staré "koženky". ;) Dle mého pohodlnější a více prostoru.

+4/−3
30.5.2015 10:34

K40a32r66e66l 12J43u70r53d38a 2146648249891

místo koženky bude látkový potah. Kupé zůstanou

0/0
30.5.2015 11:56

T67o11m 85J84u92r97e97č10k67a 6725612325865

InterPanteři - velkoprostory.

Modernizace 62 vozů Bp = velkoprostory.

Modernizace 93 vozů pro EC - 38 velkoprostorů, 45 vozů s kupé, 10 jídelních

Modernizace 32 vozů R/EC - kupů

Takže je to spíš tak 2:1 ve prospěch velkoprostorů.

+1/0
30.5.2015 12:31

J26a69n 74V46a53l58o30u47c70h 6982757168110

Zmizí koženky? Tedy nová vlna "humanizace vagonů" (ano, tento termín je oficiálním názvem akce před pár lety, čímž ČD doznaly, je její vlaky byly občas pro dobytek)? Tam se taky štětkou přetřel umakart a potáhla koženka, což vyšlo levněji, než letitou špínu vyčistit. A zatímco na kožence byly nečistoty vidět a případně se daly setřít ubrouskem, u látkových potahů je to (z velké části kvůli "kulturnosti" národa) loterie. Proto se taky do MHD vrací sesle nedosahující ani pohodlí vozů z první republiky...

+3/−5
30.5.2015 10:18

T27o18m 49J72u65r51e53č95k59a 6985922305115

Četl jste ten článek vůbec? Jde o nákupy nových vlaků (InterPanter) a pak modernizaci (nikoliv jen revitalizaci, ne "humanizaci") takměř dvou stovek vagonů (ale jiných typů, než klasické rychlíkové "B")

+4/0
30.5.2015 12:24

O72n80d15ř39e63j 93B15u79r55s53a 6821633666217

Že se na západě ustupuje od samoobslužných automatů ? V Německu si lístek jinak téměř nekoupite, je to snadné, rychlé, dá se platit kartou.

+3/−1
30.5.2015 10:09

T65o69m 30J40u86r19e85č96k79a 6915282985945

I v Německu se pomalu preferuje spíše něco takového: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.cd.mujvlak.an

0/0
30.5.2015 12:25

R80a42d30e19k 74J53a32n56a56t65a 9655696214222

No v Německu spíše toto: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.hafas.android.db

0/0
30.5.2015 13:57

T94o47m 61J94u88r12e83č42k39a 6895782625435

Tak samozřejmě že DB má svoji aplikaci, mě šlo jen o to, že nyní jsou preferovány spíš mobily, než automaty. ;-)

0/0
30.5.2015 14:01

M91i86r83o34s46l45a93v 20Z97i23k33m72u87n23d 7889193224633

Německý jízdenkový automat vám vyhledá spojení, podle toho si pak můžete kupovat jízdenku, včetně případné rezervace místa. Umí i dálkové české vlaky, nikoli ovšem vlaku žlutého nebo černého dopravce ...

Jízdenkové automaty DB zmizely na trati z Bayerische Eisenstein do Plattlingu, společnost Regentalbahn/Waldbahn tam místo jízdenkových automatů nasadila průvodčí ...

0/0
31.5.2015 19:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.