Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pendolina dostanou nový vnitřek, koženky zmizí do tří let

Po letech velkých investic do regionálních vlaků se chtějí České dráhy v příštích letech zaměřit více na dálkové spoje. Do dvou až tří let mají z rychlíků definitivně zmizet nejstarší koženkové vozy, proměnou projdou i pendolina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32a80r84e81k 45H13r28u86b47y 6727442631798

Vypada to, ze CD si povsimly, ze uz mame 21. stoleti 8-o Tak ted uz jenom aby ten trend dokazaly udrzet :-P

0/0
1.6.2015 0:11

J68i10ř39í 21F74r91o84l23e73c 7825134412817

Ano krasne jsou ale to je tak vsechno. Zadna kupe, vsechny sedacky otocene proti sobe, dvere mlatici do futer pri jizde, hloupe umistnene vesaky, malo mista na nohy.

0/0
31.5.2015 7:23

J24i83ř65í 69F78r72o69l74e50c 7815884562547

To nepatri sem ale do diskuze o rychlicich skrz Breclav :O

0/0
31.5.2015 7:24

J35i50ř42í 36F12r40o66l73e12c 7945144702107

Jeste by mohla zmizet ta predrazena cena za jizdne :-)

0/−8
31.5.2015 7:17

T96o87m18á19š 16C12z77a14k30o14j 6131814135650

jel jste někdy vlakem v zahraničí?

+2/0
31.5.2015 10:38

J89i19ř93í 59F56r31o28l47e59c 7715414562117

Ano. Ale nesrovnávám se zahraničím, srovnávám s vlaky EC/IC které jsou levnější a je v nich v podstatě to samé.

0/0
31.5.2015 20:13

R10a25d50e80k 69J64a17n72a72t85a 9415726824542

Moment, takže celé to vaše "předražení" je cena rezervace v Pendolínu (tj. typicky 35 Kč, ve špičce 70 Kč)? Vždyť to je tak na jedno kafe v cukrárně. Že vy jste jeden z těch, co volili ČSSD kvůli 30 korunám :-)

+1/0
1.6.2015 9:18

R75a30d30e38k 33J30a36n10a82t92a 9105546244782

Když pominu jazykový nesmysl "cena za jizdné", tak jaká (konkrétně) cena vám vadí a jaká (konkrétně) by měla podle vás být?

V ČR je totiž veřejná doprava v přepočtu ke kupní síle jedna z nejlevnějších na světě.

+3/0
31.5.2015 11:34

J77i50ř58í 46F74r54o76l13e14c 7625314212487

Když pominu, že se používá "přepočet na kupní sílu", ne "ke kupní síle", tak např. Olomouc - Praha ECčkem je za 220Kč. Pendolinem za 255Kč. Neni to tak velký rozdíl, ale vzhledem k tomu, že doba jízdy je stejná a interiér v podstatě taky, tak mi vychází Pendolino jako zbytečně dražší. A např. u RJ se dostanete pod 200 Kč, proto předražené.

0/0
31.5.2015 20:39

R58a27d46e17k 27J83a48n73a71t38a 9515126324792

Doba jízdy EC versus Pendolíno není stejná - je to 2h37m versus 2h10m, takže cca půl hodiny. Jestli cena vašeho času je méně než 35 Kč/půl hodiny (takže 70 Kč/hodinu), tak vás docela lituju. Cokoliv co není "pod 200 Kč" za 250 km je u Vás "předražené"? To je přesně co jsem naznačoval, máte deformovaný pohled na cenu služby. V Německu ujedete za 200 Kč jen cca 35 km, tedy 7x menší vzdálenost (přičemž kupní síla je tam pouze 3x vyšší než u nás).

K "RJ" (asi myslíte Regiojet):

a) zdaleka ne všechna místa prodávají "pod 200 Kč".

b) model Regiojetu je ekonomický nesmysl. "Na nule" (a to ještě možná), jsou jen díky tomu, že mají staré 35 leté soupravy, více než je průměr u ČD (!), To ale není dlouhodobě udržitelné, průměrný věk vozového parku má být ve standardní firmě polovina životnosti - Regiojet má tím pádem vnitřní dluh. Bohužel tímto agresivním přístupem nutí i ostatní dopravce k takto nesmyslným cenám, které nezajistí obnovu vozidel. V ČD se to vzhledem k velikosti firmy nějak ztratí, ale LeoExpres tím docela trpí.

0/0
1.6.2015 9:13

J73i25ř66í 87F69r19o92l93e93c 7455814352177

1) Pendolino jede jednou 2:15h, ale také jezdí 2:31h, stejně tak EC/ICčka jezdí jednou 2:16h nebo 2:33-34h. Takže ať srovnáme ty rychlejší s rychlejšími či pomalejší s pomalejšími, rozdíl je pouhá 1 minuta až minuty 3, nikoliv 30 minut. Cestování v cizině jsem nebral v potaz, od začátku srovnávám ceny v rámci ČR.

2) Zdaleka ne všechna místa koupím pod 200 Kč, ale koupit se dají a to celkem běžně. Nebo nedávno jsme cestovali Brno-Praha a bus studenťáku byl mnohem levnější než vlak. Z toho všeho plyne moje narážka na předražení.

PS: Vlakem jezdím často, a raději než busem:-), ale využívám IDS JMK se kterým vyjde cesta vlakem mnohem levněji.

0/0
1.6.2015 19:43

M98a97r26t25i74n 11K18u87b51á64t 7561918367

Jel jsem Pendolinem jednou v životě a přiznám se, že mi to stačilo. Ten vlak mi prostě nějak neseděl. Snad obměna interiéru (doufám hlavně v sedadla - třeba Grammery) všechny věci mnou považované za nedostatky zmizí. Celkově je to dobře. R^

Co se velkoprostoráků vs. kupátek týče (jak tu občas proudí debata), považuji osobně velkoprostory většinově za lepší. Osobně jsem rád, když nemusím třeba tři hodiny mít v zorném poli někoho úplně cizího a periferně nechtěně vnímat téměř vše, co dělá. V tomto ohledu je mi opěrka hlavy sedadla přede mnou jako viděné příjemnější. Leč si myslím, že i do budoucna by měly mít soupravy i kupátka - vezměme si třeba nějakou šesti-(osmi už dle norem neprojde)-členou skupinu, která hlučí logicky více, než samostatní nebo po dvojicích cestující: je lepší, pokud mají třeba někde své soukromí a nebudou se bát, že budou obtěžovat ostatní cestující (někteří případi se ani o to nestarají), stejně jako ostatní cestující ocení izolovanost takovýchto hlučících skupin a přítomnost pouze klasického cestovního šumu. :-)

Kdo nesouhlasí, jen do mne, rád si poslechnu nedostatky mé myšlenky. ;-D

0/0
30.5.2015 21:54

K39r39y14š78t30o93f 71L32a95n39í88k 1949430515385

v pendolinu je hlavne malo mista, modernizace to zrejme nezmeni, pochybuji, ze se budou menit sedacky ci rozestupy mezi nimi. a tvar skrine uz vubec ne :-)

ohledne prostorového usporadani s vámi souhlasim, také mam radeji "letadlo" nez kupe.

0/−1
31.5.2015 0:06

T65o33m51a71s 44A57u40g74u72s21t36y37n 6317706841720

taky myslím, že ideální je kombinace kupé a velkoprostoru. Když jedu sám, raděj jsem ve velkoprostrou, když jedu se skupinou (nebo cestujícími velmi "oblíbený" školní výlet), tak kupé ideální.

0/0
31.5.2015 9:31

F12i41l76i81p 62S63m88o66l61a 9407458751127

No už by to taky chtělo poslat do šrotu ty červené lokálky, co dělají strašný randál a mají tvrdá kožená sedadla.

+1/−3
30.5.2015 18:57

J86a35r78e66k 66K58a85l41i14v30o90d81a 7976393151186

Ty červené lokálky ovšem mají tak malé provozní náklady, že v podstatě zachránily regionální dopravu. Ale jinak je to pravda.

+7/0
30.5.2015 21:32

M67a44r10i34e 53M26a92l12u73š56k12o68v62á 2159828263

Já zase na řadu 810 nedám dopustit - rozhodně jsou lepší než Regionova...

+4/0
30.5.2015 21:48

J94a97n 70K34o10b57ě63r14s36k85ý 1690366561893

Jo Regionova je paradoxně ještě hlučnější než její předchůdce.

+2/0
30.5.2015 21:58
Foto

A80l65a59n 60Ř52e72p11k75a 4765426

Za tu hlučnost možná ale nemůže Regionova, jako spíš stav některých tratí bych řekl ;-)

0/−1
30.5.2015 22:58

M19a85r63i91e 12M82a72l51u24š18k64o13v40á 2449838673

To ne. Motor v Regionově řve tak, že neslyšíte vlastního slova, bez ohledu na kvalitu trati.

+1/0
31.5.2015 8:14

J85a45r30e27k 39K33a75l27i65v31o13d12a 7546393531936

Třeba pomůže nasednout do řídícího vozu, ne do hnacího.

0/0
31.5.2015 17:57

T32o92m 90J89u71r10e21č34k12a 6965842415815

Záleží i na tom, z které série ta RegioNova je. První byly tragédie, ty poslední už jsou celkem tiché.

+1/0
31.5.2015 15:38

J26a61r28e25k 68K14a24l39i56v25o79d62a 7876733451616

Hlavně, že Regionovy vyřešily problémy s větráním a pohodlím, ten hluk se na ty krátké vzdálenosti, na které je tento vlak primárně určen, dá vydržet.

0/0
31.5.2015 18:04
Foto

B68r48o69n77i20s18l18a51v 91G76a24b45r18y91š 2362359891

Poslal byste do šrotu i ty staré Karosy, které ještě brázdí na některých linkách veřejné dopravy?

0/0
31.5.2015 10:30

V84o83j14t50ě82c38h 70H48u79b91k45a 6758205198218

Fakt nemám rád vlaky, kde se sedí jako v autobuse

+3/−7
30.5.2015 14:32

J46a87n 50K37o45b71ě13r15s53k19ý 1730756371983

Tak to asi budete mít problém. Kupéćkové vozy se už nevyrábí. Dnes je tlak na co nejlevnější jízdné, snižování nákladů. Do velkoprostoru se prostě vejde víc cestujících=nižší náklady. Kupéčka by však mohla zůstat aspoň v první třídě.

+9/0
30.5.2015 14:42

R92a47d32e53k 36R96a88i61d56a 5287642409

Chybí mi kupéčka! Cestování ve velkoprostorovém dobytčáku už prostě nemá to kouzlo. Jet v kupéčku pěknou krajinou nějaké z vedlejších tratí mělo a má své kouzlo. Dneska jsou na takových tratích nacpány regionovy a jízda s nimi je za trest.

+4/−7
30.5.2015 14:11

R17a70d38e25k 15J26a66n15a34t70a 9135856964542

Možní to mělo pro někoho "kouzlo" ale je to drahé a lidi nejsou ochotni si a to "kouzlo" připlatit. Velkoprostorové uspořádání totiž znamená, že do stejného vagonu nacpete o cca 25%-30% sedadel více a ještě se takový vagon snadněji uklízí. Vót ekonomika.

Proto se dnes nové vlaky s kupé nevyrábí nikde v Evropě (snad kromě lůžkových vozů, ale ty zase ustupují s rozvojem VRT).

+6/0
30.5.2015 14:22

J23i79ř98í 96S73t63r94a21k79a 9988966522658

Když na vedlejší trati přidáte 25 - 30% sedadel, tak se počet cestujících asi nezvětší. Jen bude prázdnější vagon. ;-D

0/−1
30.5.2015 16:41

R81a23d57e36k 92J19a79n41a95t44a 9245936684582

Vlak pak může mít při stejná kapacitě o 25-30% vozů méně (např. místo 4 vozů vozy 3).

A pokud mluvíte o tratích, kde stačí jen "motoráček" - takové vlaky neměly kupé nikdy, ani v těch "kouzelných časech" podle pana Pavla Raidy.

Zajímavé je, jak se v diskuzi vždycky objeví pár lidí, kteří začnou zpochybňovat něco, co je evidentní, a v oboru všem známo. Taková česká vlastnost "všechno znám, od všeho mám klíče".

+3/0
30.5.2015 17:11

J70i93ř68í 75S29t67r38a52k75a 9808576302908

Ten můj příspěvek bylo jen takové plácnutí bez přemýšlení. Spíš jen tak na popíchnutí.

Je pravda, že možnost snížení počtu vozů mně nenapadlo.

Jen jsem si tak představil tu "naši" trať z Jeseníku do Hanušovic, kde rychlík jede rychlostí 50 km/hod, jak tam místo kupéček nasadí velkoprostorové vozy, tak si tam pak můžu z průvodčím hrát na schovku mezi sedadly.

Ale to kouzlo to tu pořád ještě má. Zvlášť, když jsem předevčírem jel soupravou s 854 ( nebo něco takového), vysadil mu jeden motor a na Ramzovou jsme se z Branné šplhali rychlostí 7km/hod.

+1/0
30.5.2015 18:32

J76a21r59e57k 26K17a73l10i33v20o23d76a 7916863731806

Třikrát sláva velkoprostoru, není nad to, být zavřený v krabici s dalšími sedmi lidmi....

+2/−1
30.5.2015 21:11

J83i63ř81í 78E94r46b49e85n 1393314336977

Který že to konkrétní vlak s dejme tomu šestivozovou soupravou kupéček byl nahrazen regionovou?

+5/0
30.5.2015 16:26

J52a69n 81K54o44b88ě87r64s83k83ý 1650766611833

Jsem rád že se pohnuly ledy i na rychlících. Teď jezdí na rychlících Olomouc-Břeclav-Brno krásné vozy se zásuvkami, klimatizací a zanedlouho zde budou jezdit nové InterPantery. Jinak Pendolina i když jsou spolehlivé a služby v nich jsou na úrovni, tak je na interiéru vidět, že už má něco za sebou. Lepší interiér cestující určitě uvítají, jinak doufám, že první třída bude vypadat podobně jako LE Premium. To by mohlo přitáhnout nové cestující. Dneska totiž není důvod si za první třídu v Pendolinu připlácet.

+8/−2
30.5.2015 11:43
Foto

A69l70a57n 62Ř52e74p50k77a 4935966

Ideální by bylo, aby první třída v Pendolinu byla rozdělena na dvě části jako v Railjetu, nebo v tom LE. 'Obyčejná' jednička (alá Business LE nebo Railjet) a ta lepší verze premium za příplatek.

+1/0
30.5.2015 13:39

J92a48n 21K81o74b19ě71r86s85k50ý 1120796501413

Souhlas, ale ať to dopadne jakkoliv tak to bude určitě lepší než současný stav, kdy jednička v Pendolinu znamená pouze občerstvení navíc ;-)

+1/0
30.5.2015 13:41
Foto

M31a56r97e85k 26B10a78š25i12s42t61a 7793242803670

Rozdělíme i Albert na dvě části? Jeden pro lidi a druhou pro "lidi" kterým nevadí za co platí své peníze?

0/−2
30.5.2015 18:34
Foto

A79l32a11n 90Ř87e57p50k49a 4755826

Co to sem pleteš? 8-o

+1/0
30.5.2015 19:56

P18a74v93l89a 75K43v67a89p17i31l31o28v52á 7919768954247

Je dostanete šáňo, kafe, sendvič a zákusek. To na už se na delší cestu s IN25 s tím, že byste si občerstvení stejně koupil, vyplatí ;-)

+1/0
30.5.2015 15:50

H32y19n48e23k 39Š56l15a27h69ů78n77e58k 4529723156579

Jo, na této trase vagóny docela vylepšili. Dřívější vagóny dost smrděly.

+1/0
30.5.2015 18:07

S19t43a91n14i31s22l66a27v 21M34a73r46e58š 7146585982204

Já mám raději ty staré "koženky". ;) Dle mého pohodlnější a více prostoru.

+4/−3
30.5.2015 10:34

K61a36r27e66l 43J93u44r46d84a 2576728889211

místo koženky bude látkový potah. Kupé zůstanou

0/0
30.5.2015 11:56

T58o77m 57J22u93r82e42č14k19a 6115962805955

InterPanteři - velkoprostory.

Modernizace 62 vozů Bp = velkoprostory.

Modernizace 93 vozů pro EC - 38 velkoprostorů, 45 vozů s kupé, 10 jídelních

Modernizace 32 vozů R/EC - kupů

Takže je to spíš tak 2:1 ve prospěch velkoprostorů.

+1/0
30.5.2015 12:31

J28a32n 40V80a20l74o29u59c42h 6212787408520

Zmizí koženky? Tedy nová vlna "humanizace vagonů" (ano, tento termín je oficiálním názvem akce před pár lety, čímž ČD doznaly, je její vlaky byly občas pro dobytek)? Tam se taky štětkou přetřel umakart a potáhla koženka, což vyšlo levněji, než letitou špínu vyčistit. A zatímco na kožence byly nečistoty vidět a případně se daly setřít ubrouskem, u látkových potahů je to (z velké části kvůli "kulturnosti" národa) loterie. Proto se taky do MHD vrací sesle nedosahující ani pohodlí vozů z první republiky...

+3/−5
30.5.2015 10:18

T10o96m 68J84u37r18e53č32k22a 6255672105915

Četl jste ten článek vůbec? Jde o nákupy nových vlaků (InterPanter) a pak modernizaci (nikoliv jen revitalizaci, ne "humanizaci") takměř dvou stovek vagonů (ale jiných typů, než klasické rychlíkové "B")

+4/0
30.5.2015 12:24

O64n25d77ř56e27j 26B69u62r97s26a 6231533766627

Že se na západě ustupuje od samoobslužných automatů ? V Německu si lístek jinak téměř nekoupite, je to snadné, rychlé, dá se platit kartou.

+3/−1
30.5.2015 10:09

T23o91m 97J45u46r42e62č39k42a 6165492255685

I v Německu se pomalu preferuje spíše něco takového: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.cd.mujvlak.an

0/0
30.5.2015 12:25

R71a51d94e20k 25J22a19n81a63t43a 9635636604242

No v Německu spíše toto: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.hafas.android.db

0/0
30.5.2015 13:57

T82o47m 98J52u71r83e41č90k18a 6295262325635

Tak samozřejmě že DB má svoji aplikaci, mě šlo jen o to, že nyní jsou preferovány spíš mobily, než automaty. ;-)

0/0
30.5.2015 14:01

M58i12r84o45s50l76a10v 10Z89i56k30m12u37n64d 7529413374643

Německý jízdenkový automat vám vyhledá spojení, podle toho si pak můžete kupovat jízdenku, včetně případné rezervace místa. Umí i dálkové české vlaky, nikoli ovšem vlaku žlutého nebo černého dopravce ...

Jízdenkové automaty DB zmizely na trati z Bayerische Eisenstein do Plattlingu, společnost Regentalbahn/Waldbahn tam místo jízdenkových automatů nasadila průvodčí ...

0/0
31.5.2015 19:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.