Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pendolina dostanou nový vnitřek, koženky zmizí do tří let

Po letech velkých investic do regionálních vlaků se chtějí České dráhy v příštích letech zaměřit více na dálkové spoje. Do dvou až tří let mají z rychlíků definitivně zmizet nejstarší koženkové vozy, proměnou projdou i pendolina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53a66r13e98k 50H14r70u40b39y 6737462421968

Vypada to, ze CD si povsimly, ze uz mame 21. stoleti 8-o Tak ted uz jenom aby ten trend dokazaly udrzet :-P

0/0
1.6.2015 0:11

J67i17ř96í 46F26r72o24l34e76c 7185974692407

Ano krasne jsou ale to je tak vsechno. Zadna kupe, vsechny sedacky otocene proti sobe, dvere mlatici do futer pri jizde, hloupe umistnene vesaky, malo mista na nohy.

0/0
31.5.2015 7:23

J56i60ř95í 65F24r57o84l66e71c 7305214722147

To nepatri sem ale do diskuze o rychlicich skrz Breclav :O

0/0
31.5.2015 7:24

J85i54ř57í 73F94r82o66l63e94c 7585524432187

Jeste by mohla zmizet ta predrazena cena za jizdne :-)

0/−8
31.5.2015 7:17

T24o95m81á75š 57C15z39a20k57o20j 6441734595880

jel jste někdy vlakem v zahraničí?

+2/0
31.5.2015 10:38

J57i39ř94í 85F85r73o22l86e68c 7755134222257

Ano. Ale nesrovnávám se zahraničím, srovnávám s vlaky EC/IC které jsou levnější a je v nich v podstatě to samé.

0/0
31.5.2015 20:13

R12a75d61e11k 53J31a15n43a87t84a 9955726164432

Moment, takže celé to vaše "předražení" je cena rezervace v Pendolínu (tj. typicky 35 Kč, ve špičce 70 Kč)? Vždyť to je tak na jedno kafe v cukrárně. Že vy jste jeden z těch, co volili ČSSD kvůli 30 korunám :-)

+1/0
1.6.2015 9:18

R92a37d43e23k 10J44a93n19a34t98a 9725656694952

Když pominu jazykový nesmysl "cena za jizdné", tak jaká (konkrétně) cena vám vadí a jaká (konkrétně) by měla podle vás být?

V ČR je totiž veřejná doprava v přepočtu ke kupní síle jedna z nejlevnějších na světě.

+3/0
31.5.2015 11:34

J36i37ř15í 72F44r88o36l43e95c 7195894512537

Když pominu, že se používá "přepočet na kupní sílu", ne "ke kupní síle", tak např. Olomouc - Praha ECčkem je za 220Kč. Pendolinem za 255Kč. Neni to tak velký rozdíl, ale vzhledem k tomu, že doba jízdy je stejná a interiér v podstatě taky, tak mi vychází Pendolino jako zbytečně dražší. A např. u RJ se dostanete pod 200 Kč, proto předražené.

0/0
31.5.2015 20:39

R55a68d53e98k 23J79a39n28a58t35a 9625136774302

Doba jízdy EC versus Pendolíno není stejná - je to 2h37m versus 2h10m, takže cca půl hodiny. Jestli cena vašeho času je méně než 35 Kč/půl hodiny (takže 70 Kč/hodinu), tak vás docela lituju. Cokoliv co není "pod 200 Kč" za 250 km je u Vás "předražené"? To je přesně co jsem naznačoval, máte deformovaný pohled na cenu služby. V Německu ujedete za 200 Kč jen cca 35 km, tedy 7x menší vzdálenost (přičemž kupní síla je tam pouze 3x vyšší než u nás).

K "RJ" (asi myslíte Regiojet):

a) zdaleka ne všechna místa prodávají "pod 200 Kč".

b) model Regiojetu je ekonomický nesmysl. "Na nule" (a to ještě možná), jsou jen díky tomu, že mají staré 35 leté soupravy, více než je průměr u ČD (!), To ale není dlouhodobě udržitelné, průměrný věk vozového parku má být ve standardní firmě polovina životnosti - Regiojet má tím pádem vnitřní dluh. Bohužel tímto agresivním přístupem nutí i ostatní dopravce k takto nesmyslným cenám, které nezajistí obnovu vozidel. V ČD se to vzhledem k velikosti firmy nějak ztratí, ale LeoExpres tím docela trpí.

0/0
1.6.2015 9:13

J92i51ř61í 37F86r61o19l16e60c 7795324372267

1) Pendolino jede jednou 2:15h, ale také jezdí 2:31h, stejně tak EC/ICčka jezdí jednou 2:16h nebo 2:33-34h. Takže ať srovnáme ty rychlejší s rychlejšími či pomalejší s pomalejšími, rozdíl je pouhá 1 minuta až minuty 3, nikoliv 30 minut. Cestování v cizině jsem nebral v potaz, od začátku srovnávám ceny v rámci ČR.

2) Zdaleka ne všechna místa koupím pod 200 Kč, ale koupit se dají a to celkem běžně. Nebo nedávno jsme cestovali Brno-Praha a bus studenťáku byl mnohem levnější než vlak. Z toho všeho plyne moje narážka na předražení.

PS: Vlakem jezdím často, a raději než busem:-), ale využívám IDS JMK se kterým vyjde cesta vlakem mnohem levněji.

0/0
1.6.2015 19:43

M17a59r41t34i32n 57K89u48b49á79t 7981598857

Jel jsem Pendolinem jednou v životě a přiznám se, že mi to stačilo. Ten vlak mi prostě nějak neseděl. Snad obměna interiéru (doufám hlavně v sedadla - třeba Grammery) všechny věci mnou považované za nedostatky zmizí. Celkově je to dobře. R^

Co se velkoprostoráků vs. kupátek týče (jak tu občas proudí debata), považuji osobně velkoprostory většinově za lepší. Osobně jsem rád, když nemusím třeba tři hodiny mít v zorném poli někoho úplně cizího a periferně nechtěně vnímat téměř vše, co dělá. V tomto ohledu je mi opěrka hlavy sedadla přede mnou jako viděné příjemnější. Leč si myslím, že i do budoucna by měly mít soupravy i kupátka - vezměme si třeba nějakou šesti-(osmi už dle norem neprojde)-členou skupinu, která hlučí logicky více, než samostatní nebo po dvojicích cestující: je lepší, pokud mají třeba někde své soukromí a nebudou se bát, že budou obtěžovat ostatní cestující (někteří případi se ani o to nestarají), stejně jako ostatní cestující ocení izolovanost takovýchto hlučících skupin a přítomnost pouze klasického cestovního šumu. :-)

Kdo nesouhlasí, jen do mne, rád si poslechnu nedostatky mé myšlenky. ;-D

0/0
30.5.2015 21:54

K40r76y77š12t51o68f 66L68a43n90í43k 1809130895435

v pendolinu je hlavne malo mista, modernizace to zrejme nezmeni, pochybuji, ze se budou menit sedacky ci rozestupy mezi nimi. a tvar skrine uz vubec ne :-)

ohledne prostorového usporadani s vámi souhlasim, také mam radeji "letadlo" nez kupe.

0/−1
31.5.2015 0:06

T48o18m73a75s 85A62u32g68u27s10t40y54n 6867816531710

taky myslím, že ideální je kombinace kupé a velkoprostoru. Když jedu sám, raděj jsem ve velkoprostrou, když jedu se skupinou (nebo cestujícími velmi "oblíbený" školní výlet), tak kupé ideální.

0/0
31.5.2015 9:31

F62i77l10i31p 42S38m58o37l63a 9697578721677

No už by to taky chtělo poslat do šrotu ty červené lokálky, co dělají strašný randál a mají tvrdá kožená sedadla.

+1/−3
30.5.2015 18:57

J96a52r29e67k 56K98a40l16i32v72o32d17a 7176593111216

Ty červené lokálky ovšem mají tak malé provozní náklady, že v podstatě zachránily regionální dopravu. Ale jinak je to pravda.

+7/0
30.5.2015 21:32

M23a79r85i89e 29M80a12l12u67š11k20o59v45á 2229258153

Já zase na řadu 810 nedám dopustit - rozhodně jsou lepší než Regionova...

+4/0
30.5.2015 21:48

J58a11n 29K57o21b86ě40r82s22k64ý 1390146761233

Jo Regionova je paradoxně ještě hlučnější než její předchůdce.

+2/0
30.5.2015 21:58

A34l77a56n 26Ř49e88p70k82a 4475266

Za tu hlučnost možná ale nemůže Regionova, jako spíš stav některých tratí bych řekl ;-)

0/−1
30.5.2015 22:58

M49a26r98i54e 87M79a69l20u57š27k58o16v40á 2539988363

To ne. Motor v Regionově řve tak, že neslyšíte vlastního slova, bez ohledu na kvalitu trati.

+1/0
31.5.2015 8:14

J49a13r76e64k 51K97a34l54i76v42o12d28a 7716353441746

Třeba pomůže nasednout do řídícího vozu, ne do hnacího.

0/0
31.5.2015 17:57

T63o13m 17J93u86r84e93č41k94a 6285562595645

Záleží i na tom, z které série ta RegioNova je. První byly tragédie, ty poslední už jsou celkem tiché.

+1/0
31.5.2015 15:38

J28a47r13e26k 23K49a67l16i81v74o51d90a 7546773551776

Hlavně, že Regionovy vyřešily problémy s větráním a pohodlím, ten hluk se na ty krátké vzdálenosti, na které je tento vlak primárně určen, dá vydržet.

0/0
31.5.2015 18:04
Foto

B50r47o31n81i82s51l37a46v 15G48a63b18r44y69š 2322509741

Poslal byste do šrotu i ty staré Karosy, které ještě brázdí na některých linkách veřejné dopravy?

0/0
31.5.2015 10:30

V94o98j12t57ě85c75h 68H80u37b64k13a 6418175488638

Fakt nemám rád vlaky, kde se sedí jako v autobuse

+3/−7
30.5.2015 14:32

J48a89n 44K16o23b70ě98r80s11k17ý 1560686801253

Tak to asi budete mít problém. Kupéćkové vozy se už nevyrábí. Dnes je tlak na co nejlevnější jízdné, snižování nákladů. Do velkoprostoru se prostě vejde víc cestujících=nižší náklady. Kupéčka by však mohla zůstat aspoň v první třídě.

+9/0
30.5.2015 14:42

R51a24d96e18k 81R84a41i89d82a 5107252979

Chybí mi kupéčka! Cestování ve velkoprostorovém dobytčáku už prostě nemá to kouzlo. Jet v kupéčku pěknou krajinou nějaké z vedlejších tratí mělo a má své kouzlo. Dneska jsou na takových tratích nacpány regionovy a jízda s nimi je za trest.

+4/−7
30.5.2015 14:11

R67a84d62e85k 75J86a87n84a15t89a 9895706664142

Možní to mělo pro někoho "kouzlo" ale je to drahé a lidi nejsou ochotni si a to "kouzlo" připlatit. Velkoprostorové uspořádání totiž znamená, že do stejného vagonu nacpete o cca 25%-30% sedadel více a ještě se takový vagon snadněji uklízí. Vót ekonomika.

Proto se dnes nové vlaky s kupé nevyrábí nikde v Evropě (snad kromě lůžkových vozů, ale ty zase ustupují s rozvojem VRT).

+6/0
30.5.2015 14:22

J20i84ř19í 66S39t89r88a96k11a 9868296562468

Když na vedlejší trati přidáte 25 - 30% sedadel, tak se počet cestujících asi nezvětší. Jen bude prázdnější vagon. ;-D

0/−1
30.5.2015 16:41

R74a46d57e16k 44J89a25n13a23t27a 9255406684802

Vlak pak může mít při stejná kapacitě o 25-30% vozů méně (např. místo 4 vozů vozy 3).

A pokud mluvíte o tratích, kde stačí jen "motoráček" - takové vlaky neměly kupé nikdy, ani v těch "kouzelných časech" podle pana Pavla Raidy.

Zajímavé je, jak se v diskuzi vždycky objeví pár lidí, kteří začnou zpochybňovat něco, co je evidentní, a v oboru všem známo. Taková česká vlastnost "všechno znám, od všeho mám klíče".

+3/0
30.5.2015 17:11

J95i20ř60í 33S36t51r77a73k55a 9808266702358

Ten můj příspěvek bylo jen takové plácnutí bez přemýšlení. Spíš jen tak na popíchnutí.

Je pravda, že možnost snížení počtu vozů mně nenapadlo.

Jen jsem si tak představil tu "naši" trať z Jeseníku do Hanušovic, kde rychlík jede rychlostí 50 km/hod, jak tam místo kupéček nasadí velkoprostorové vozy, tak si tam pak můžu z průvodčím hrát na schovku mezi sedadly.

Ale to kouzlo to tu pořád ještě má. Zvlášť, když jsem předevčírem jel soupravou s 854 ( nebo něco takového), vysadil mu jeden motor a na Ramzovou jsme se z Branné šplhali rychlostí 7km/hod.

+1/0
30.5.2015 18:32

J18a70r83e75k 66K29a49l22i47v56o83d55a 7796513111966

Třikrát sláva velkoprostoru, není nad to, být zavřený v krabici s dalšími sedmi lidmi....

+2/−1
30.5.2015 21:11

J67i93ř36í 69E19r92b85e49n 1623924156687

Který že to konkrétní vlak s dejme tomu šestivozovou soupravou kupéček byl nahrazen regionovou?

+5/0
30.5.2015 16:26

J11a90n 75K89o73b64ě16r42s38k51ý 1580206281673

Jsem rád že se pohnuly ledy i na rychlících. Teď jezdí na rychlících Olomouc-Břeclav-Brno krásné vozy se zásuvkami, klimatizací a zanedlouho zde budou jezdit nové InterPantery. Jinak Pendolina i když jsou spolehlivé a služby v nich jsou na úrovni, tak je na interiéru vidět, že už má něco za sebou. Lepší interiér cestující určitě uvítají, jinak doufám, že první třída bude vypadat podobně jako LE Premium. To by mohlo přitáhnout nové cestující. Dneska totiž není důvod si za první třídu v Pendolinu připlácet.

+8/−2
30.5.2015 11:43

A57l62a75n 77Ř55e98p75k75a 4875866

Ideální by bylo, aby první třída v Pendolinu byla rozdělena na dvě části jako v Railjetu, nebo v tom LE. 'Obyčejná' jednička (alá Business LE nebo Railjet) a ta lepší verze premium za příplatek.

+1/0
30.5.2015 13:39

J88a10n 26K25o83b43ě23r72s24k80ý 1210566801933

Souhlas, ale ať to dopadne jakkoliv tak to bude určitě lepší než současný stav, kdy jednička v Pendolinu znamená pouze občerstvení navíc ;-)

+1/0
30.5.2015 13:41
Foto

M80a24r44e68k 67B25a44š25i51s50t45a 7333722833460

Rozdělíme i Albert na dvě části? Jeden pro lidi a druhou pro "lidi" kterým nevadí za co platí své peníze?

0/−2
30.5.2015 18:34

A15l92a34n 12Ř88e10p73k48a 4905576

Co to sem pleteš? 8-o

+1/0
30.5.2015 19:56

P94a38v84l95a 47K56v10a81p81i96l41o64v16á 7189718514737

Je dostanete šáňo, kafe, sendvič a zákusek. To na už se na delší cestu s IN25 s tím, že byste si občerstvení stejně koupil, vyplatí ;-)

+1/0
30.5.2015 15:50

H58y74n78e59k 69Š38l36a19h87ů85n53e90k 4929163756539

Jo, na této trase vagóny docela vylepšili. Dřívější vagóny dost smrděly.

+1/0
30.5.2015 18:07

S20t72a86n59i28s14l93a44v 51M90a86r15e49š 7856265402464

Já mám raději ty staré "koženky". ;) Dle mého pohodlnější a více prostoru.

+4/−3
30.5.2015 10:34

K36a25r72e21l 97J34u10r57d86a 2596698569891

místo koženky bude látkový potah. Kupé zůstanou

0/0
30.5.2015 11:56

T88o89m 65J21u95r44e84č90k54a 6545802445185

InterPanteři - velkoprostory.

Modernizace 62 vozů Bp = velkoprostory.

Modernizace 93 vozů pro EC - 38 velkoprostorů, 45 vozů s kupé, 10 jídelních

Modernizace 32 vozů R/EC - kupů

Takže je to spíš tak 2:1 ve prospěch velkoprostorů.

+1/0
30.5.2015 12:31

J78a50n 31V68a11l68o23u54c66h 6902127418220

Zmizí koženky? Tedy nová vlna "humanizace vagonů" (ano, tento termín je oficiálním názvem akce před pár lety, čímž ČD doznaly, je její vlaky byly občas pro dobytek)? Tam se taky štětkou přetřel umakart a potáhla koženka, což vyšlo levněji, než letitou špínu vyčistit. A zatímco na kožence byly nečistoty vidět a případně se daly setřít ubrouskem, u látkových potahů je to (z velké části kvůli "kulturnosti" národa) loterie. Proto se taky do MHD vrací sesle nedosahující ani pohodlí vozů z první republiky...

+3/−5
30.5.2015 10:18

T47o86m 11J41u54r33e86č60k11a 6955492385885

Četl jste ten článek vůbec? Jde o nákupy nových vlaků (InterPanter) a pak modernizaci (nikoliv jen revitalizaci, ne "humanizaci") takměř dvou stovek vagonů (ale jiných typů, než klasické rychlíkové "B")

+4/0
30.5.2015 12:24

O80n54d54ř80e70j 91B75u88r54s58a 6361283576107

Že se na západě ustupuje od samoobslužných automatů ? V Německu si lístek jinak téměř nekoupite, je to snadné, rychlé, dá se platit kartou.

+3/−1
30.5.2015 10:09

T42o45m 31J97u62r78e83č96k96a 6885232105575

I v Německu se pomalu preferuje spíše něco takového: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.cd.mujvlak.an

0/0
30.5.2015 12:25

R56a56d77e53k 81J39a22n86a67t98a 9855306194652

No v Německu spíše toto: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.hafas.android.db

0/0
30.5.2015 13:57

T32o91m 38J74u23r95e32č54k25a 6785962855595

Tak samozřejmě že DB má svoji aplikaci, mě šlo jen o to, že nyní jsou preferovány spíš mobily, než automaty. ;-)

0/0
30.5.2015 14:01

M15i83r57o65s67l69a44v 29Z42i76k14m54u87n44d 7239743464453

Německý jízdenkový automat vám vyhledá spojení, podle toho si pak můžete kupovat jízdenku, včetně případné rezervace místa. Umí i dálkové české vlaky, nikoli ovšem vlaku žlutého nebo černého dopravce ...

Jízdenkové automaty DB zmizely na trati z Bayerische Eisenstein do Plattlingu, společnost Regentalbahn/Waldbahn tam místo jízdenkových automatů nasadila průvodčí ...

0/0
31.5.2015 19:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.