Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pendolina dostanou nový vnitřek, koženky zmizí do tří let

Po letech velkých investic do regionálních vlaků se chtějí České dráhy v příštích letech zaměřit více na dálkové spoje. Do dvou až tří let mají z rychlíků definitivně zmizet nejstarší koženkové vozy, proměnou projdou i pendolina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42a56r57e79k 60H84r37u83b41y 6247702531668

Vypada to, ze CD si povsimly, ze uz mame 21. stoleti 8-o Tak ted uz jenom aby ten trend dokazaly udrzet :-P

0/0
1.6.2015 0:11

J11i54ř44í 97F55r58o92l84e35c 7285664782577

Ano krasne jsou ale to je tak vsechno. Zadna kupe, vsechny sedacky otocene proti sobe, dvere mlatici do futer pri jizde, hloupe umistnene vesaky, malo mista na nohy.

0/0
31.5.2015 7:23

J80i41ř46í 44F89r79o92l67e26c 7145554402127

To nepatri sem ale do diskuze o rychlicich skrz Breclav :O

0/0
31.5.2015 7:24

J87i64ř50í 11F17r84o79l40e64c 7525944282247

Jeste by mohla zmizet ta predrazena cena za jizdne :-)

0/−8
31.5.2015 7:17

T97o28m17á38š 89C11z12a14k95o46j 6961334905590

jel jste někdy vlakem v zahraničí?

+2/0
31.5.2015 10:38

J97i84ř49í 87F67r53o70l37e44c 7335214802977

Ano. Ale nesrovnávám se zahraničím, srovnávám s vlaky EC/IC které jsou levnější a je v nich v podstatě to samé.

0/0
31.5.2015 20:13

R26a25d88e50k 26J74a73n94a49t19a 9755656394982

Moment, takže celé to vaše "předražení" je cena rezervace v Pendolínu (tj. typicky 35 Kč, ve špičce 70 Kč)? Vždyť to je tak na jedno kafe v cukrárně. Že vy jste jeden z těch, co volili ČSSD kvůli 30 korunám :-)

+1/0
1.6.2015 9:18

R83a68d13e14k 82J93a30n42a79t12a 9165606704442

Když pominu jazykový nesmysl "cena za jizdné", tak jaká (konkrétně) cena vám vadí a jaká (konkrétně) by měla podle vás být?

V ČR je totiž veřejná doprava v přepočtu ke kupní síle jedna z nejlevnějších na světě.

+3/0
31.5.2015 11:34

J69i83ř82í 26F19r12o85l87e17c 7945804572277

Když pominu, že se používá "přepočet na kupní sílu", ne "ke kupní síle", tak např. Olomouc - Praha ECčkem je za 220Kč. Pendolinem za 255Kč. Neni to tak velký rozdíl, ale vzhledem k tomu, že doba jízdy je stejná a interiér v podstatě taky, tak mi vychází Pendolino jako zbytečně dražší. A např. u RJ se dostanete pod 200 Kč, proto předražené.

0/0
31.5.2015 20:39

R58a75d73e32k 37J53a85n67a41t29a 9375866774832

Doba jízdy EC versus Pendolíno není stejná - je to 2h37m versus 2h10m, takže cca půl hodiny. Jestli cena vašeho času je méně než 35 Kč/půl hodiny (takže 70 Kč/hodinu), tak vás docela lituju. Cokoliv co není "pod 200 Kč" za 250 km je u Vás "předražené"? To je přesně co jsem naznačoval, máte deformovaný pohled na cenu služby. V Německu ujedete za 200 Kč jen cca 35 km, tedy 7x menší vzdálenost (přičemž kupní síla je tam pouze 3x vyšší než u nás).

K "RJ" (asi myslíte Regiojet):

a) zdaleka ne všechna místa prodávají "pod 200 Kč".

b) model Regiojetu je ekonomický nesmysl. "Na nule" (a to ještě možná), jsou jen díky tomu, že mají staré 35 leté soupravy, více než je průměr u ČD (!), To ale není dlouhodobě udržitelné, průměrný věk vozového parku má být ve standardní firmě polovina životnosti - Regiojet má tím pádem vnitřní dluh. Bohužel tímto agresivním přístupem nutí i ostatní dopravce k takto nesmyslným cenám, které nezajistí obnovu vozidel. V ČD se to vzhledem k velikosti firmy nějak ztratí, ale LeoExpres tím docela trpí.

0/0
1.6.2015 9:13

J73i88ř55í 66F64r87o35l98e72c 7405414572227

1) Pendolino jede jednou 2:15h, ale také jezdí 2:31h, stejně tak EC/ICčka jezdí jednou 2:16h nebo 2:33-34h. Takže ať srovnáme ty rychlejší s rychlejšími či pomalejší s pomalejšími, rozdíl je pouhá 1 minuta až minuty 3, nikoliv 30 minut. Cestování v cizině jsem nebral v potaz, od začátku srovnávám ceny v rámci ČR.

2) Zdaleka ne všechna místa koupím pod 200 Kč, ale koupit se dají a to celkem běžně. Nebo nedávno jsme cestovali Brno-Praha a bus studenťáku byl mnohem levnější než vlak. Z toho všeho plyne moje narážka na předražení.

PS: Vlakem jezdím často, a raději než busem:-), ale využívám IDS JMK se kterým vyjde cesta vlakem mnohem levněji.

0/0
1.6.2015 19:43

M50a71r75t62i39n 77K72u93b72á14t 7921638307

Jel jsem Pendolinem jednou v životě a přiznám se, že mi to stačilo. Ten vlak mi prostě nějak neseděl. Snad obměna interiéru (doufám hlavně v sedadla - třeba Grammery) všechny věci mnou považované za nedostatky zmizí. Celkově je to dobře. R^

Co se velkoprostoráků vs. kupátek týče (jak tu občas proudí debata), považuji osobně velkoprostory většinově za lepší. Osobně jsem rád, když nemusím třeba tři hodiny mít v zorném poli někoho úplně cizího a periferně nechtěně vnímat téměř vše, co dělá. V tomto ohledu je mi opěrka hlavy sedadla přede mnou jako viděné příjemnější. Leč si myslím, že i do budoucna by měly mít soupravy i kupátka - vezměme si třeba nějakou šesti-(osmi už dle norem neprojde)-členou skupinu, která hlučí logicky více, než samostatní nebo po dvojicích cestující: je lepší, pokud mají třeba někde své soukromí a nebudou se bát, že budou obtěžovat ostatní cestující (někteří případi se ani o to nestarají), stejně jako ostatní cestující ocení izolovanost takovýchto hlučících skupin a přítomnost pouze klasického cestovního šumu. :-)

Kdo nesouhlasí, jen do mne, rád si poslechnu nedostatky mé myšlenky. ;-D

0/0
30.5.2015 21:54

K52r44y22š43t23o37f 74L57a86n81í89k 1599230815475

v pendolinu je hlavne malo mista, modernizace to zrejme nezmeni, pochybuji, ze se budou menit sedacky ci rozestupy mezi nimi. a tvar skrine uz vubec ne :-)

ohledne prostorového usporadani s vámi souhlasim, také mam radeji "letadlo" nez kupe.

0/−1
31.5.2015 0:06

T45o38m24a31s 88A97u42g10u51s48t46y50n 6707846411440

taky myslím, že ideální je kombinace kupé a velkoprostoru. Když jedu sám, raděj jsem ve velkoprostrou, když jedu se skupinou (nebo cestujícími velmi "oblíbený" školní výlet), tak kupé ideální.

0/0
31.5.2015 9:31

F12i69l93i52p 81S78m45o83l12a 9327518631887

No už by to taky chtělo poslat do šrotu ty červené lokálky, co dělají strašný randál a mají tvrdá kožená sedadla.

+1/−3
30.5.2015 18:57

J84a12r25e94k 34K57a43l89i70v73o31d20a 7436693931766

Ty červené lokálky ovšem mají tak malé provozní náklady, že v podstatě zachránily regionální dopravu. Ale jinak je to pravda.

+7/0
30.5.2015 21:32

M86a13r72i54e 46M87a89l29u38š65k65o92v39á 2289668553

Já zase na řadu 810 nedám dopustit - rozhodně jsou lepší než Regionova...

+4/0
30.5.2015 21:48

J77a21n 66K46o31b54ě45r36s97k54ý 1400946711423

Jo Regionova je paradoxně ještě hlučnější než její předchůdce.

+2/0
30.5.2015 21:58
Foto

A47l18a51n 17Ř25e28p77k19a 4515966

Za tu hlučnost možná ale nemůže Regionova, jako spíš stav některých tratí bych řekl ;-)

0/−1
30.5.2015 22:58

M22a94r65i68e 91M50a59l51u17š75k42o32v13á 2579548413

To ne. Motor v Regionově řve tak, že neslyšíte vlastního slova, bez ohledu na kvalitu trati.

+1/0
31.5.2015 8:14

J66a46r56e90k 56K93a57l95i27v56o51d32a 7136473771686

Třeba pomůže nasednout do řídícího vozu, ne do hnacího.

0/0
31.5.2015 17:57

T68o68m 33J35u88r76e44č56k94a 6875862955105

Záleží i na tom, z které série ta RegioNova je. První byly tragédie, ty poslední už jsou celkem tiché.

+1/0
31.5.2015 15:38

J25a15r92e61k 82K61a40l62i59v49o27d47a 7686513441986

Hlavně, že Regionovy vyřešily problémy s větráním a pohodlím, ten hluk se na ty krátké vzdálenosti, na které je tento vlak primárně určen, dá vydržet.

0/0
31.5.2015 18:04

B36r48o69n96i72s62l43a33v 29G52a89b12r98y95š 6685174610

Poslal byste do šrotu i ty staré Karosy, které ještě brázdí na některých linkách veřejné dopravy?

0/0
31.5.2015 10:30

V11o51j57t70ě29c85h 46H15u18b29k16a 6878295348988

Fakt nemám rád vlaky, kde se sedí jako v autobuse

+3/−7
30.5.2015 14:32

J57a67n 49K27o97b36ě62r70s68k41ý 1400716381623

Tak to asi budete mít problém. Kupéćkové vozy se už nevyrábí. Dnes je tlak na co nejlevnější jízdné, snižování nákladů. Do velkoprostoru se prostě vejde víc cestujících=nižší náklady. Kupéčka by však mohla zůstat aspoň v první třídě.

+9/0
30.5.2015 14:42

R20a85d72e49k 92R50a65i29d83a 5607672539

Chybí mi kupéčka! Cestování ve velkoprostorovém dobytčáku už prostě nemá to kouzlo. Jet v kupéčku pěknou krajinou nějaké z vedlejších tratí mělo a má své kouzlo. Dneska jsou na takových tratích nacpány regionovy a jízda s nimi je za trest.

+4/−7
30.5.2015 14:11

R24a27d41e32k 64J12a51n38a28t88a 9625696484792

Možní to mělo pro někoho "kouzlo" ale je to drahé a lidi nejsou ochotni si a to "kouzlo" připlatit. Velkoprostorové uspořádání totiž znamená, že do stejného vagonu nacpete o cca 25%-30% sedadel více a ještě se takový vagon snadněji uklízí. Vót ekonomika.

Proto se dnes nové vlaky s kupé nevyrábí nikde v Evropě (snad kromě lůžkových vozů, ale ty zase ustupují s rozvojem VRT).

+6/0
30.5.2015 14:22

J88i38ř87í 24S17t52r54a47k95a 9118566832168

Když na vedlejší trati přidáte 25 - 30% sedadel, tak se počet cestujících asi nezvětší. Jen bude prázdnější vagon. ;-D

0/−1
30.5.2015 16:41

R16a11d30e43k 47J68a18n56a51t10a 9175166354212

Vlak pak může mít při stejná kapacitě o 25-30% vozů méně (např. místo 4 vozů vozy 3).

A pokud mluvíte o tratích, kde stačí jen "motoráček" - takové vlaky neměly kupé nikdy, ani v těch "kouzelných časech" podle pana Pavla Raidy.

Zajímavé je, jak se v diskuzi vždycky objeví pár lidí, kteří začnou zpochybňovat něco, co je evidentní, a v oboru všem známo. Taková česká vlastnost "všechno znám, od všeho mám klíče".

+3/0
30.5.2015 17:11

J34i61ř30í 32S13t11r22a61k37a 9408686522248

Ten můj příspěvek bylo jen takové plácnutí bez přemýšlení. Spíš jen tak na popíchnutí.

Je pravda, že možnost snížení počtu vozů mně nenapadlo.

Jen jsem si tak představil tu "naši" trať z Jeseníku do Hanušovic, kde rychlík jede rychlostí 50 km/hod, jak tam místo kupéček nasadí velkoprostorové vozy, tak si tam pak můžu z průvodčím hrát na schovku mezi sedadly.

Ale to kouzlo to tu pořád ještě má. Zvlášť, když jsem předevčírem jel soupravou s 854 ( nebo něco takového), vysadil mu jeden motor a na Ramzovou jsme se z Branné šplhali rychlostí 7km/hod.

+1/0
30.5.2015 18:32

J98a75r30e39k 75K79a95l44i37v97o54d24a 7116393331466

Třikrát sláva velkoprostoru, není nad to, být zavřený v krabici s dalšími sedmi lidmi....

+2/−1
30.5.2015 21:11

J37i79ř17í 81E40r30b84e74n 1773534826927

Který že to konkrétní vlak s dejme tomu šestivozovou soupravou kupéček byl nahrazen regionovou?

+5/0
30.5.2015 16:26

J54a72n 88K73o94b53ě18r79s31k69ý 1410356391753

Jsem rád že se pohnuly ledy i na rychlících. Teď jezdí na rychlících Olomouc-Břeclav-Brno krásné vozy se zásuvkami, klimatizací a zanedlouho zde budou jezdit nové InterPantery. Jinak Pendolina i když jsou spolehlivé a služby v nich jsou na úrovni, tak je na interiéru vidět, že už má něco za sebou. Lepší interiér cestující určitě uvítají, jinak doufám, že první třída bude vypadat podobně jako LE Premium. To by mohlo přitáhnout nové cestující. Dneska totiž není důvod si za první třídu v Pendolinu připlácet.

+8/−2
30.5.2015 11:43
Foto

A95l63a75n 18Ř11e70p88k25a 4985596

Ideální by bylo, aby první třída v Pendolinu byla rozdělena na dvě části jako v Railjetu, nebo v tom LE. 'Obyčejná' jednička (alá Business LE nebo Railjet) a ta lepší verze premium za příplatek.

+1/0
30.5.2015 13:39

J61a69n 83K77o89b55ě60r32s96k12ý 1890636181793

Souhlas, ale ať to dopadne jakkoliv tak to bude určitě lepší než současný stav, kdy jednička v Pendolinu znamená pouze občerstvení navíc ;-)

+1/0
30.5.2015 13:41
Foto

M29a56r30e53k 25B67a48š80i52s64t33a 7313982693510

Rozdělíme i Albert na dvě části? Jeden pro lidi a druhou pro "lidi" kterým nevadí za co platí své peníze?

0/−2
30.5.2015 18:34
Foto

A21l14a38n 73Ř39e22p34k69a 4405886

Co to sem pleteš? 8-o

+1/0
30.5.2015 19:56

P75a18v18l38a 36K85v42a54p94i87l53o49v44á 7989418204797

Je dostanete šáňo, kafe, sendvič a zákusek. To na už se na delší cestu s IN25 s tím, že byste si občerstvení stejně koupil, vyplatí ;-)

+1/0
30.5.2015 15:50

H27y28n54e68k 55Š90l80a84h97ů60n89e78k 4679933866899

Jo, na této trase vagóny docela vylepšili. Dřívější vagóny dost smrděly.

+1/0
30.5.2015 18:07

S63t49a58n40i51s26l77a90v 76M13a80r96e70š 7686395412284

Já mám raději ty staré "koženky". ;) Dle mého pohodlnější a více prostoru.

+4/−3
30.5.2015 10:34

K41a17r50e84l 30J29u27r36d52a 2386348529751

místo koženky bude látkový potah. Kupé zůstanou

0/0
30.5.2015 11:56

T36o93m 66J58u79r59e82č79k37a 6115492635915

InterPanteři - velkoprostory.

Modernizace 62 vozů Bp = velkoprostory.

Modernizace 93 vozů pro EC - 38 velkoprostorů, 45 vozů s kupé, 10 jídelních

Modernizace 32 vozů R/EC - kupů

Takže je to spíš tak 2:1 ve prospěch velkoprostorů.

+1/0
30.5.2015 12:31

J51a19n 83V24a38l31o57u59c36h 6862467158430

Zmizí koženky? Tedy nová vlna "humanizace vagonů" (ano, tento termín je oficiálním názvem akce před pár lety, čímž ČD doznaly, je její vlaky byly občas pro dobytek)? Tam se taky štětkou přetřel umakart a potáhla koženka, což vyšlo levněji, než letitou špínu vyčistit. A zatímco na kožence byly nečistoty vidět a případně se daly setřít ubrouskem, u látkových potahů je to (z velké části kvůli "kulturnosti" národa) loterie. Proto se taky do MHD vrací sesle nedosahující ani pohodlí vozů z první republiky...

+3/−5
30.5.2015 10:18

T29o40m 13J98u86r53e47č10k75a 6865402215885

Četl jste ten článek vůbec? Jde o nákupy nových vlaků (InterPanter) a pak modernizaci (nikoliv jen revitalizaci, ne "humanizaci") takměř dvou stovek vagonů (ale jiných typů, než klasické rychlíkové "B")

+4/0
30.5.2015 12:24

O78n58d48ř13e16j 10B31u38r76s18a 6521383986137

Že se na západě ustupuje od samoobslužných automatů ? V Německu si lístek jinak téměř nekoupite, je to snadné, rychlé, dá se platit kartou.

+3/−1
30.5.2015 10:09

T94o25m 10J17u29r53e46č39k51a 6755382235955

I v Německu se pomalu preferuje spíše něco takového: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.cd.mujvlak.an

0/0
30.5.2015 12:25

R25a90d75e31k 52J12a49n52a97t20a 9325796464832

No v Německu spíše toto: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.hafas.android.db

0/0
30.5.2015 13:57

T15o52m 32J60u69r87e50č52k83a 6745792205675

Tak samozřejmě že DB má svoji aplikaci, mě šlo jen o to, že nyní jsou preferovány spíš mobily, než automaty. ;-)

0/0
30.5.2015 14:01

M51i48r17o72s73l92a13v 15Z46i11k85m98u35n59d 7599953144773

Německý jízdenkový automat vám vyhledá spojení, podle toho si pak můžete kupovat jízdenku, včetně případné rezervace místa. Umí i dálkové české vlaky, nikoli ovšem vlaku žlutého nebo černého dopravce ...

Jízdenkové automaty DB zmizely na trati z Bayerische Eisenstein do Plattlingu, společnost Regentalbahn/Waldbahn tam místo jízdenkových automatů nasadila průvodčí ...

0/0
31.5.2015 19:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.