Diskuze

Pendolina dostanou nový vnitřek, koženky zmizí do tří let

Po letech velkých investic do regionálních vlaků se chtějí České dráhy v příštích letech zaměřit více na dálkové spoje. Do dvou až tří let mají z rychlíků definitivně zmizet nejstarší koženkové vozy, proměnou projdou i pendolina.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

Vypada to, ze CD si povsimly, ze uz mame 21. stoleti 8-o Tak ted uz jenom aby ten trend dokazaly udrzet :-P

0 0
možnosti
JF

Ano krasne jsou ale to je tak vsechno. Zadna kupe, vsechny sedacky otocene proti sobe, dvere mlatici do futer pri jizde, hloupe umistnene vesaky, malo mista na nohy.

0 0
možnosti
JF

To nepatri sem ale do diskuze o rychlicich skrz Breclav :O

0 0
možnosti
JF

Jeste by mohla zmizet ta predrazena cena za jizdne :-)

0 8
možnosti
TC

jel jste někdy vlakem v zahraničí?

2 0
možnosti
MK

Jel jsem Pendolinem jednou v životě a přiznám se, že mi to stačilo. Ten vlak mi prostě nějak neseděl. Snad obměna interiéru (doufám hlavně v sedadla - třeba Grammery) všechny věci mnou považované za nedostatky zmizí. Celkově je to dobře. R^

Co se velkoprostoráků vs. kupátek týče (jak tu občas proudí debata), považuji osobně velkoprostory většinově za lepší. Osobně jsem rád, když nemusím třeba tři hodiny mít v zorném poli někoho úplně cizího a periferně nechtěně vnímat téměř vše, co dělá. V tomto ohledu je mi opěrka hlavy sedadla přede mnou jako viděné příjemnější. Leč si myslím, že i do budoucna by měly mít soupravy i kupátka - vezměme si třeba nějakou šesti-(osmi už dle norem neprojde)-členou skupinu, která hlučí logicky více, než samostatní nebo po dvojicích cestující: je lepší, pokud mají třeba někde své soukromí a nebudou se bát, že budou obtěžovat ostatní cestující (někteří případi se ani o to nestarají), stejně jako ostatní cestující ocení izolovanost takovýchto hlučících skupin a přítomnost pouze klasického cestovního šumu. :-)

Kdo nesouhlasí, jen do mne, rád si poslechnu nedostatky mé myšlenky. ;-D

0 0
možnosti
KL

v pendolinu je hlavne malo mista, modernizace to zrejme nezmeni, pochybuji, ze se budou menit sedacky ci rozestupy mezi nimi. a tvar skrine uz vubec ne :-)

ohledne prostorového usporadani s vámi souhlasim, také mam radeji "letadlo" nez kupe.

0 1
možnosti
FS

F19i38l42i60p 20S52m47o36l34a

30. 5. 2015 18:57

No už by to taky chtělo poslat do šrotu ty červené lokálky, co dělají strašný randál a mají tvrdá kožená sedadla.

1 3
možnosti
JK

Ty červené lokálky ovšem mají tak malé provozní náklady, že v podstatě zachránily regionální dopravu. Ale jinak je to pravda.

7 0
možnosti
VH

Fakt nemám rád vlaky, kde se sedí jako v autobuse

3 7
možnosti
JK

Tak to asi budete mít problém. Kupéćkové vozy se už nevyrábí. Dnes je tlak na co nejlevnější jízdné, snižování nákladů. Do velkoprostoru se prostě vejde víc cestujících=nižší náklady. Kupéčka by však mohla zůstat aspoň v první třídě.

9 0
možnosti
RR

R77a83d15e15k 34R31a69i24d16a

30. 5. 2015 14:11

Chybí mi kupéčka! Cestování ve velkoprostorovém dobytčáku už prostě nemá to kouzlo. Jet v kupéčku pěknou krajinou nějaké z vedlejších tratí mělo a má své kouzlo. Dneska jsou na takových tratích nacpány regionovy a jízda s nimi je za trest.

4 7
možnosti
RJ

Možní to mělo pro někoho "kouzlo" ale je to drahé a lidi nejsou ochotni si a to "kouzlo" připlatit. Velkoprostorové uspořádání totiž znamená, že do stejného vagonu nacpete o cca 25%-30% sedadel více a ještě se takový vagon snadněji uklízí. Vót ekonomika.

Proto se dnes nové vlaky s kupé nevyrábí nikde v Evropě (snad kromě lůžkových vozů, ale ty zase ustupují s rozvojem VRT).

6 0
možnosti
JK

Jsem rád že se pohnuly ledy i na rychlících. Teď jezdí na rychlících Olomouc-Břeclav-Brno krásné vozy se zásuvkami, klimatizací a zanedlouho zde budou jezdit nové InterPantery. Jinak Pendolina i když jsou spolehlivé a služby v nich jsou na úrovni, tak je na interiéru vidět, že už má něco za sebou. Lepší interiér cestující určitě uvítají, jinak doufám, že první třída bude vypadat podobně jako LE Premium. To by mohlo přitáhnout nové cestující. Dneska totiž není důvod si za první třídu v Pendolinu připlácet.

8 2
možnosti

A14l86a80n 16Ř31e54p41k19a

30. 5. 2015 13:39

Ideální by bylo, aby první třída v Pendolinu byla rozdělena na dvě části jako v Railjetu, nebo v tom LE. 'Obyčejná' jednička (alá Business LE nebo Railjet) a ta lepší verze premium za příplatek.

1 0
možnosti
SM

Já mám raději ty staré "koženky". ;) Dle mého pohodlnější a více prostoru.

4 3
možnosti
KJ

K49a39r92e97l 73J33u67r78d94a

30. 5. 2015 11:56

místo koženky bude látkový potah. Kupé zůstanou

0 0
možnosti
JV

J86a53n 91V84a94l81o39u45c98h

30. 5. 2015 10:18

Zmizí koženky? Tedy nová vlna "humanizace vagonů" (ano, tento termín je oficiálním názvem akce před pár lety, čímž ČD doznaly, je její vlaky byly občas pro dobytek)? Tam se taky štětkou přetřel umakart a potáhla koženka, což vyšlo levněji, než letitou špínu vyčistit. A zatímco na kožence byly nečistoty vidět a případně se daly setřít ubrouskem, u látkových potahů je to (z velké části kvůli "kulturnosti" národa) loterie. Proto se taky do MHD vrací sesle nedosahující ani pohodlí vozů z první republiky...

3 5
možnosti
TJ

T22o72m 14J58u58r43e89č16k52a

30. 5. 2015 12:24

Četl jste ten článek vůbec? Jde o nákupy nových vlaků (InterPanter) a pak modernizaci (nikoliv jen revitalizaci, ne "humanizaci") takměř dvou stovek vagonů (ale jiných typů, než klasické rychlíkové "B")

4 0
možnosti