Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura koupil dalších 70 vagonů, chce nahradit ČD na trati do Žiliny

Soukromý železniční dopravce RegioJet míří k další velké expanzi. Žluté vlaky začnou od prosince jezdit i do Starého Města u Uherského Hradiště, hlavní expanzi chystá RegioJet ale na další rok. Jeho byznysu věří trio bank, které mu půjčilo nově miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V87a26c77l58a31v 18H71a97j68e81k 3156539119

To je sice hezké, ale pokud pro to nebude vytvořena podpora, tedy pravidla pro podílování tržeb a SW který to bude dělat, tak se to do objednávky nebo soutěže dát nedá. Jak myslíte, že kraje zapojují dopravce do IDS.

0/−1
4.6.2015 8:38

M15i42r32o86s33l86a61v 40Z73i17k19m18u73n71d 7779173494563

Předmětem objednávky MD mohou být skutečnosti, které RegioJet prostě nemá ... Například vlaky jsou zahrnuty v celoevropském rezervačním systému - tudíž akceptuje mezistátní jízdenky, jízdenku InterRail apod ... takže cestující s jízdenkou InterRail Global Pass si může třeba v Dánsku rezervovat 2 měsíce předem místo ve žlutém vlaku do Košic ....

0/0
3.6.2015 9:24

M76a91r21t96i43n 20I89r15e96i55n 5150272430852

Chce jezdit ráno Praha - Staré Město a odpoledne zpět.

A napadne ho někdy, že by bylo dobré jet ráno Staré Město - Praha a odpoledne Praha - Staré Město?

0/−1
2.6.2015 6:56

R23a57d55e93k 17J53a51n69a94t53a 9785516154792

Přečtěte si (pozorně) článek.

0/0
2.6.2015 14:13

J24a67n 25J30e75m69e17l19k90a 1255360

Kdyby ČD ukončily, mohl by to být problém pro menší tratě. Ono ty Suchdoly, Studénky (dnes je drží vlak na Brno), Kolíny mají svůj význam. A otázka taky co kola..  Takže podle mě ČD by měli mít částečně dotované R. A jestli tam jezdí ČD se ztrátou 300M :-) tak to se bude muset hodně snažit aby to dostal do 0 :-) Kdyby tam jezdily 2 miliony cestujicích(což podle mě nejezdí, protože Pendolínem jezdil 1m) tak je to dotace 150 Kč na jízdenku ne:-)

+5/0
1.6.2015 22:28

M34i40r27o69s28l53a59v 58G63r24o65s27s36m46a53n12n 8972509164

Mluví o tom, že chce, aby ČD skončily. Následně je bude žalovat pro predátorské ceny.

+6/0
1.6.2015 21:33

Š27t29e51f73a84n 31F85r97i17č52a 7702858333246

Se starými vraky se vždycky dá jezdit pod cenou, to dá rozum.

0/0
1.6.2015 21:16
Foto

T75o47m34á96š 20K46u89b64e85š 2866527764245

Tak to se máme na co těšit až vytlačí ČD, jestli to bude fungovat jako s autobusy. Právě řeším jízdenku na středu autobus SA Písek - Praha, místo z Písku v systému není, ale z Českých Budějovic jich je 24 volných, tedy kdo nejede z konečné musí řešit jestli náhodou bude místo těsně před odjezdem. Jinak smůla. Stejný problém řeším často z Jihlavy (autobus Brno - Praha), ale i ve vlaku, pokud jedu například Pardubice - Praha, nebo Zábřeh - Pardubice, jízdenka není v předprodeji, přestože vlak je poloprázdný, až těsně před odjezdem, kdy je milostivě prodána. Doprava v podání pana Jančury, zkuste si rezervovat podobnou jízdenku v pátek, nebo v neděli.... Na kom se vydělá málo, je nezajímavý, ale všichni nejezdí jen na konečnou. Když jsem napsal na Student Agency, napsali mi, že jsou soukromá firma bez dotací a mohou si dělat co chtějí :) A jestli se mi to nelíbí, tak mám využít konkurenci. Bohužel ji už někde zlikvidoval, tak není jiná možnost. Tady často píšete o výjimečném servisu, ten není až tak super, když jezdíte častěji. Mohu napsat spoustu odlišných zážitků za poslední půlrok.

+16/0
1.6.2015 20:59

R22a32d35e62k 89J89a48n50a51t12a 9545296614752

Přesně tak. Přepravní a provozní podmínky StudentAgency/Regiojet jsou velmi rozdílné od standardní dopravní obslužnosti. Povinné rezervace, omezování počtu míst z nácestných stanic, žádné levné a flexibilní možnosti pro pravidelnou dojížďku (všechna tato opatření jsou cílena na co nejvyšší load factor a tím co nejvyšší tržby).

Takže stesky pana majitele "mu chcem linku převzít bez dotací, dejte nám ji" (přeloženo - zrušte jiné možnosti, aby lidi museli s náma), by měl správně každý oboru znalý novinář zesměšnit, aby lidi věděli, o co jde. Bohužel o dopravě píšou lidi, co místo dopravní koncepce vidí to kafe.

+10/0
1.6.2015 21:29

J82a72n 35J49e48m28e91l39k36a 1175220

Tak zrovna povinné rezervace u kupé na delší trasy bych jim úplně nevyčítal. Teď jsem jel opět bratislavským ČD u Kolína. A chodit po vlaku, a hledat kde je místo.. Některá kupé jsou dost plná, v jiných zase podivní týpci. Podle mě je fixní místo lepší. Lze navíc vybrat na netu (ne chodit po vlaku). Podle mě se tím i zamezuje ničení vlaků. Protože není taková kumulace týpků, a možná by šlo i něco dohledat. A bohužel, sice stejné vagony jako Jančura, ale už částečně ničené. A záchody zcela jiný level. Jančura i Leo si to umí lépe ohlídat. I vyšším počtem personálu.

0/−3
1.6.2015 22:12

R43a63d28e73k 51J37a60n62a95t32a 9185276134292

A s povinnou rezervaci si budete muset k tomu týpkovi sednout :-)

Dobrovolná rezervace je lepší, protože nutí dopravce dimenzovat soupravu podle poptávky (takže v naprosté většině případu máte několik volných míst na výběr, kdybyste nechtěl sedět tam, co jste si rezervaci vybral na netu, což umí i ČD), když má dopravce povinnou rezervaci, tak si může dovolit nasadit sourpavu o mnoho menší - je to nástroj k odehnání těch přebytečných.

Záchod už jsem u ČD několik let špatný neviděl. Když ho někdo ucpe (což se stane u vakuového WC a neukázněných cestujcících hned), tak personál nelepí na dvěře cedulku mimo provoz (stejně jako u jiných dopravců nebo třeba v letadle)-

+4/0
1.6.2015 22:28

P44e30t68r 55N84e58c23h46a20n49i25c66k94ý 7233506168100

U RJ jsem jednou jel s florbalovym týmem, podruhé s urvanymi poláky. Nebýt povinné rezervace tak k nim nelezu. Kupé na to prostě nejsou. Rezervace u ČD je po netu zadarmo, tak si pak stačí vybrat

+5/0
2.6.2015 6:51

V88a70c44l25a47v 21H89a88j16e31k 3216439729

Pane Sůra mám dotaz:  RJ nakoupil lůžkové a lehátkové vozy?? Nebo něco podobného??

0/0
1.6.2015 20:30

P62e38t14r 79N91e42c43h25a89n95i72c27k96ý 7333596118300

Do Žiliny? A masážní lavice k tomu !

0/0
1.6.2015 20:41

V60a73c34l87a91v 79H90a39j54e23k 3476439509

V minulosti takovej Hron vyjížděl z Prahy ve 22:00 a Žilině byl kolem 6:00 ráno. Je ale otázkou, zda by na to byla dnes frekvence

+1/0
1.6.2015 21:24

R84a59d17e15k 69J32a33n60a97t59a 9205376704732

Nejde o frekvenci. Tam, kde cestu zvládne denní vlak pod 5 hodin, noční vlak nemá smysl. Tehdy byla trať pomalejší ...

+2/0
1.6.2015 21:31

V21a64c45l90a38v 25H81a43j29e63k 3806339839

Jo, to asi máte pravdu.

0/0
1.6.2015 22:36

A90l42a58n 91Ř58e64p81k89a 4125936

Ne že bych mu podnikání nepřál, ale doufám, že tam dráhy zůstanou. S Regiojetem opravdu jezdit nechci! Leda, že by se dohodli na vzájemném uznávání jízdenek, vč. in-karet a výhodných síťových nabídek ČD :)

 A taková drobnost- pořád nás zásobuje nějakými ojetinami a ty na začátku slibované nové vozy z Rumunska, které měly být hodně levné stále nikde (ten jeden vůz co už jezdí nepočítám, to je skoro nic).

+10/−3
1.6.2015 15:26

J72a72n 61K50o20b33ě12r60s75k36ý 1430106101393

Mělo být plus

+1/0
1.6.2015 17:22

M41a13t24ú85š 14B36e33n24a37k 9738414122423

"RegioJet je chce předělat do podoby, v jaké představil vagony Astra z Rumunska" takže z nich urobia nepoužitelnú tlačenku, pre ľudí normalizovaných rozmerov....

+4/−1
1.6.2015 14:22

R76a29d34e75k 11J48a12n93a80t15a 9235316664922

Lidi se klidně budou tlačit, když zaplatí o 25-30% méně (to je rozdíl v kapacitě mezi vozem s kupé a velkoprostorem). Ženy navíc ocení "pocit sucha a bezpečí".

+2/0
1.6.2015 14:24

J30i79ř33í 54J58u38r43á15š54e38k 8587755740307

No pokud předělají v Rumunsku cca 20 vagonů za rok, to není nijak závratné číslo.

0/0
1.6.2015 14:57

P40e69t29r 73N89i97v35n59i37c33k48ý 3292934265207

S čím srovnáváš?

0/0
1.6.2015 15:25

V45a31c65l33a13v 78H64a97j39e35k 3566149289

Pokud to budou další nové trasy na úseku Praha-Hranice n.M. tak to ještě více odskáče regionální osobní doprava. Už nyní mají Os vlaky v některých stanicích zbytečně dlouhé pobyty protože je přejíždí nějaký Ex.

+7/0
1.6.2015 13:13

B53o58h55u69s77l82a30v 89K16r86á71l39í68k 2801600389386

Asi špatně nastavené ekonomické motivační parametry.

0/0
1.6.2015 13:41

V48a91c22l48a30v 34H79a20j75e89k 3146229249

Tomu nerozumím. Je to o neexistující či nefungující regulaci ze strany státu.

0/0
1.6.2015 13:46

B54o46h48u78s88l59a49v 27K39r86á38l47í16k 2611830729736

Však ano. Stát by měl regulovat provozovatele drah a provozovatelé drah by měli regulovat dopravce. Chceme-li redukovat zpoždění, tak nezbývá než nastavit parametry tak, aby se nikomu nevyplatilo způsobovat zpoždění. Milý provozovateli dráhy, chceš zpozdit osobák o pět minut? Můžeš, ale pak za jeho průjezd dostaneš jen polovinu platby. Zvaž si, jestli na to máš. Milý provozovateli expresu, chceš mít přednost před jinými vlaky? A jsi ochotný si to zaplatit?

+1/0
1.6.2015 14:08

R50a25d15e27k 86J36a78n47a42t81a 9655646644672

Ano, osobní doprava má u nás na tratích proti nákladní přednost (to je dobře), ale platí za koleje mnohem menší poplatek. Takže to je taková plošná státní nepřímá dotace železniční osobní dopravy, až na to, že stát nad jejím využitím nemá kontrolu. Kdyby si za ty peníze ministerstvo vlaky objednalo (klidně po soutěži taky od těch soukromníků), bude mít linky jaké chce, kdežto teď musí draze vykrývat to, co soukromníci nepoberou a ještě ti soukromníci na trati překáží.

Bohužel už je pozdě. Pokud by se poplatky srovnaly, tak soukromníci budou hnát ČR k soudu za neochránění investice. Mělo se přemýšlet předtím.

+3/0
1.6.2015 13:52

M74a52r67t17i81n 79P28i63t30u50c98h10a 8852598643575

Neměl si koupit spíš 70 lokomotiv, pokud chce vytplačit vlaky ČD? ;-D;-D;-D

+3/0
1.6.2015 13:06

A59l39a93n 70Ř72e27p85k45a 4175136

Hlavně lepší mašiny... Osobně jsem to nezjišťoval, ale žluté vlaky jsou v současnosti prý nejzpožděnější a to i když ostatní jedou na čas a není žádná mimořádnost :)

+6/−1
1.6.2015 15:37

J66i23r34i 93U80r51b85a29n30e65k 4361425

To jako žluty vlak RJ,ostatni soupravy jedouci za nim (ČD,LE)ho predjizdi?Myslete trochu.

0/−1
1.6.2015 16:31

D30a51v33i50d 24V29a66c31h77t28a18r48č21í92k 8469772325678

Plácáte nesmysly, nejdříve si k tomu něco zjistěte než něco napíšeteRv

0/0
1.6.2015 17:32

M11i93r56o84s46l21a43v 30Z78i44k59m26u43n16d 7369873784503

Problém mezistátních vlaků je v tom, že se vyrovnávají vozové kilometry najeté po území "jiné železnice" v rámci mezistátního provozu ... Jančurovo vozy nejsou součástí tohoto systému ... Takže když slovenské vozy jezdící na těch dálkových vlacích nebudou moci jezdit v Česku, bude problém s vyrovnávkou kilometrů, podobně když české vozy nepojedou na Slovensko. Ta vyrovnávka se provádí mnohostranně ...

+3/0
1.6.2015 12:15

R15a94d18e26k 97J64a54n29a87t26a 9585836474282

Což je ovšem pouze věc dohod mezi národními dopravci. Místo "kilometry svých vozů" lze za cizí vozy platit i normálně penězi, popřípadě mít celý vlak pod jedním dopravcem a spolupráci řešit vzájemným prodáváním a uznáváním jízdenek.

+2/0
1.6.2015 12:42

V35a19c51l95a18v 17H12a71j79e69k 3496879709

Pokud to poveze v celé trase ve vlastní režii tak bych řekl, že se ho tato problematika vůbec netýká a netýká se ani vyrovnávky kevů mezi ČD-ZSSK

0/0
1.6.2015 13:10

M91i30r69o69s86l50a68v 16Z69i83k55m73u68n67d 7879373954113

Nepochopil jste podstatu věci ... slovenské vozy najíždějí potřebné "mezistátní kilometry" v Česku, tím vyrovnávají české kilometry, které se najezdí třeba v Německu apod. Ta vyrovnávka se dělá "celoevropsky", to znamená, že se spočítá to, co vaše vozy najezdily v cizině a tolik km musí najezdit "zahraniční vozy" na vlacích jejichž jste na svém území dopravcem ... pokud vaše vozy najezdí v cizině méně, musíte to zaplatit hotově a než někomu platit hotově, tak je jednodušší vyrovnávka kilometrů.

ČD v rámci "šetření" v druhé polovině 90. let minulého století přistoupily na rušení mezistátních vlaků na nichž jezdily vozy ČD (v tuzemsku se ušetřilo za personál a energii), jenže vlaky nejely ani v cizině a vozy ČD tak nenajížděly potřebné kilometry v cizině, zatímco cizí vozy vesele rejdily po českých kolejích a když se to po dvou letech sečetlo, tahle "úspora" stála ČD přes půlmiliardy ... pak nastoupili na příslušné funkce noví lidé, kterým dalo moc práce, aby se zase české vozy dostaly do ciziny a cizí vozy tu jezdily méně ... pro zahraniční železnice byl výhodné, že jim ČD musely zaplatit ... A navíc není km jako km, hodnota toho nápravového kilometru  se liší podle typu vozu, jsou tam různé koeficienty ...

0/0
1.6.2015 16:56

J52a35n 18J30e35m98e33l26k97a 1805650

To už asi s otevřenou železnicí není aktuální..

0/0
1.6.2015 18:27

V17a47c33l77a93v 83H42a46j56e51k 3236629729

Bohužel jste podstatu věci nepochopil Vy. To co popisuje je klasický model, kdy se na hranicích souprava předává jinému dopravci. Ten pak vlastníkovi vozu platí nájemné, které se tak jak píšete přepočítává přes km proběhy tzv kevy. Ale v případě RJ v přepravě Česko-Slovensko a zpět je pouze jeden dopravce a to RJ a ten asi těžko bude hradit nájemné mezi českou a slovenskou pobočkou. Zvlášť když vyúčtování se dělá zpravidla přes systém UIC prostřednictvím národního dopravce a ten si ho nechá vcelku logicky zaplatit. Jinak to co popisujete souviselo se zavedením vlaků kategorie EC na které v té době ČSD (ČD) neměly odpovídající vozový park.Řešilo se to postupně jednak nákupem asi 10 jídelních vozů SGP a jejich nasazením na mezinárodní vlaky a pak postupnými rekonstrukcemi. Bez tohoto kroku by nás EC vlaky na rameni Berlín -Vídeň/Budapesť na dlouhou dobu ne-li na trvalo miinuly a o to rozhodně nebyl zájem.

0/0
1.6.2015 20:27

P60e50t82r 17M80a20r10e29š 8540616

A kolik půjčí banka na 30 let staré vagony?;-D

+1/0
1.6.2015 11:26

T28o61m 71J67u14r70e88č30k42a 6315812915885

To je určitě lež, dneska je v tištěné MF Dnes palcový titulek "Máme miliardu na NOVÉ vlaky. ;-D;-D;-D

+5/−1
1.6.2015 11:34

A71l41a31n 20Ř46e23p43k38a 4905846

A na ČT24 je zase titulek, že žaluje dráhy o 717 miliónů.. alespoň víme, kde na ten úvěr chce vzít prachy ;-D Teda teoreticky.

+3/−1
1.6.2015 15:39

V34a23c53l87a33v 95H53a29j46e54k 3746659739

Však budou nové- z Prahy do Žiliny přes Horní Lideč:-)

0/0
1.6.2015 21:04

M33a93r21t14i35n 68K31a72r10á29s28e71k 9708663768708

Tak zivotnost kvalitnich vagonu je az 60 let (s udzbou a nejakymi temi rekonstrukcemi)....

0/0
1.6.2015 12:49

B37o69h36u15s18l82a44v 17K27r69á82l86í55k 2261280659766

Tak tomu bývávalo těch předchozích 60 let, ale těžko můžete zaručit, že tomu tak bude i budoucích 60 let.

+1/0
1.6.2015 14:16

J29a27n 84J76e90m69e38l70k65a 1625520

Trochu se obávám, zda neztratil soudnost a jestli mu to opravdu ještě zbývající bussines utáhne. Má spoustu nedořešených věcí - Slovensko, hlavní trasta - Fico. Ostrava taky není růžová.

Možná sází, že bude dělat přípoje na své slovenské vlaky a napadne mezinárodní jízdné + autobusové přípoje. Ale stále na Slovensku jezdí velká část lidí zadarmo. Ale jestli je přes Vsetín  tolik cestujících, celý týden - fakt nevim.

A do Hradiště - tam si myslím, že tolik cestujících na jeho typ soupravy není (10 vagonů) - pokud  nedotáhne další cestující autobusem.

+6/0
1.6.2015 11:09

A86l21e61x68a83n91d41r 46K90o30s66t15k34a 8372268786524

Jezdí zadarmo? Chcete říct: za mnoho Slováků to platí stát. Zadarmo jede možná pár černých pasažérů a moc jich nebude.

+3/0
1.6.2015 11:13

P13e17t33r 98N11e85c92h75a16n42i65c13k73ý 7613306718820

Už se na těch kompenzacích s Ficem nějak dohodl?

0/0
1.6.2015 12:42

R47a43d76e51k 50J63a94n61a59t51a 9905116164332

Nezanamenal jsem, že by se dohodl a ani to nepředpokládám, protože na Slovensku nemá Jančura v politice (a ani u novinářů) takový vliv jako v ČR.

+3/0
1.6.2015 12:44

A87l62e14x70a63n75d58r 20K14o28s12t79k28a 8782258296474

Aha, že oni se vlastně nějak soudí nebo tak něco? Nedošlo mi.

0/0
1.6.2015 12:45

J28a71n 57K85o74b24ě57r51s56k80ý 1180106791683

On možná Jančura ČD vyštípe, ale dopadne to tak, že kraje budou muset nějak kompenzovat ty výpadky spojů, protože ty Ex2 používají i lidé dojíždějící denně do práce např. VM-Olomouc, Kutná Hora-Praha. Takže se budou muset objednat nějaké vlaky navíc pro tyto lidi, protože Regiojet cestující na krátkou vzdálenost nezajímají a místa jsou velmi omezována. Takže je možné, spíš pravděpodobné, že se nic neušetří.

+27/0
1.6.2015 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.