Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura koupil dalších 70 vagonů, chce nahradit ČD na trati do Žiliny

Soukromý železniční dopravce RegioJet míří k další velké expanzi. Žluté vlaky začnou od prosince jezdit i do Starého Města u Uherského Hradiště, hlavní expanzi chystá RegioJet ale na další rok. Jeho byznysu věří trio bank, které mu půjčilo nově miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V11a47c21l63a71v 52H31a38j67e35k 3286629309

To je sice hezké, ale pokud pro to nebude vytvořena podpora, tedy pravidla pro podílování tržeb a SW který to bude dělat, tak se to do objednávky nebo soutěže dát nedá. Jak myslíte, že kraje zapojují dopravce do IDS.

0/−1
4.6.2015 8:38

M26i29r98o91s67l33a16v 37Z75i76k45m13u78n86d 7559903464913

Předmětem objednávky MD mohou být skutečnosti, které RegioJet prostě nemá ... Například vlaky jsou zahrnuty v celoevropském rezervačním systému - tudíž akceptuje mezistátní jízdenky, jízdenku InterRail apod ... takže cestující s jízdenkou InterRail Global Pass si může třeba v Dánsku rezervovat 2 měsíce předem místo ve žlutém vlaku do Košic ....

0/0
3.6.2015 9:24

M11a59r15t20i27n 21I28r67e82i16n 5460802910192

Chce jezdit ráno Praha - Staré Město a odpoledne zpět.

A napadne ho někdy, že by bylo dobré jet ráno Staré Město - Praha a odpoledne Praha - Staré Město?

0/−1
2.6.2015 6:56

R54a82d58e35k 74J32a96n86a86t96a 9455246774322

Přečtěte si (pozorně) článek.

0/0
2.6.2015 14:13

J39a75n 91J35e45m61e44l23k58a 1725600

Kdyby ČD ukončily, mohl by to být problém pro menší tratě. Ono ty Suchdoly, Studénky (dnes je drží vlak na Brno), Kolíny mají svůj význam. A otázka taky co kola..  Takže podle mě ČD by měli mít částečně dotované R. A jestli tam jezdí ČD se ztrátou 300M :-) tak to se bude muset hodně snažit aby to dostal do 0 :-) Kdyby tam jezdily 2 miliony cestujicích(což podle mě nejezdí, protože Pendolínem jezdil 1m) tak je to dotace 150 Kč na jízdenku ne:-)

+5/0
1.6.2015 22:28

M66i83r46o91s84l73a56v 13G97r12o28s42s77m93a47n78n 8462619364

Mluví o tom, že chce, aby ČD skončily. Následně je bude žalovat pro predátorské ceny.

+6/0
1.6.2015 21:33

Š33t37e97f55a92n 47F84r33i18č75a 7522398903386

Se starými vraky se vždycky dá jezdit pod cenou, to dá rozum.

0/0
1.6.2015 21:16
Foto

T22o39m40á70š 82K65u19b69e35š 2386417524945

Tak to se máme na co těšit až vytlačí ČD, jestli to bude fungovat jako s autobusy. Právě řeším jízdenku na středu autobus SA Písek - Praha, místo z Písku v systému není, ale z Českých Budějovic jich je 24 volných, tedy kdo nejede z konečné musí řešit jestli náhodou bude místo těsně před odjezdem. Jinak smůla. Stejný problém řeším často z Jihlavy (autobus Brno - Praha), ale i ve vlaku, pokud jedu například Pardubice - Praha, nebo Zábřeh - Pardubice, jízdenka není v předprodeji, přestože vlak je poloprázdný, až těsně před odjezdem, kdy je milostivě prodána. Doprava v podání pana Jančury, zkuste si rezervovat podobnou jízdenku v pátek, nebo v neděli.... Na kom se vydělá málo, je nezajímavý, ale všichni nejezdí jen na konečnou. Když jsem napsal na Student Agency, napsali mi, že jsou soukromá firma bez dotací a mohou si dělat co chtějí :) A jestli se mi to nelíbí, tak mám využít konkurenci. Bohužel ji už někde zlikvidoval, tak není jiná možnost. Tady často píšete o výjimečném servisu, ten není až tak super, když jezdíte častěji. Mohu napsat spoustu odlišných zážitků za poslední půlrok.

+16/0
1.6.2015 20:59

R47a85d10e81k 70J49a81n98a98t68a 9375526534102

Přesně tak. Přepravní a provozní podmínky StudentAgency/Regiojet jsou velmi rozdílné od standardní dopravní obslužnosti. Povinné rezervace, omezování počtu míst z nácestných stanic, žádné levné a flexibilní možnosti pro pravidelnou dojížďku (všechna tato opatření jsou cílena na co nejvyšší load factor a tím co nejvyšší tržby).

Takže stesky pana majitele "mu chcem linku převzít bez dotací, dejte nám ji" (přeloženo - zrušte jiné možnosti, aby lidi museli s náma), by měl správně každý oboru znalý novinář zesměšnit, aby lidi věděli, o co jde. Bohužel o dopravě píšou lidi, co místo dopravní koncepce vidí to kafe.

+10/0
1.6.2015 21:29

J49a48n 36J54e71m36e13l65k64a 1175170

Tak zrovna povinné rezervace u kupé na delší trasy bych jim úplně nevyčítal. Teď jsem jel opět bratislavským ČD u Kolína. A chodit po vlaku, a hledat kde je místo.. Některá kupé jsou dost plná, v jiných zase podivní týpci. Podle mě je fixní místo lepší. Lze navíc vybrat na netu (ne chodit po vlaku). Podle mě se tím i zamezuje ničení vlaků. Protože není taková kumulace týpků, a možná by šlo i něco dohledat. A bohužel, sice stejné vagony jako Jančura, ale už částečně ničené. A záchody zcela jiný level. Jančura i Leo si to umí lépe ohlídat. I vyšším počtem personálu.

0/−3
1.6.2015 22:12

R63a94d27e63k 12J69a23n50a51t46a 9475186924812

A s povinnou rezervaci si budete muset k tomu týpkovi sednout :-)

Dobrovolná rezervace je lepší, protože nutí dopravce dimenzovat soupravu podle poptávky (takže v naprosté většině případu máte několik volných míst na výběr, kdybyste nechtěl sedět tam, co jste si rezervaci vybral na netu, což umí i ČD), když má dopravce povinnou rezervaci, tak si může dovolit nasadit sourpavu o mnoho menší - je to nástroj k odehnání těch přebytečných.

Záchod už jsem u ČD několik let špatný neviděl. Když ho někdo ucpe (což se stane u vakuového WC a neukázněných cestujcících hned), tak personál nelepí na dvěře cedulku mimo provoz (stejně jako u jiných dopravců nebo třeba v letadle)-

+4/0
1.6.2015 22:28

P88e18t38r 23N69e12c27h38a65n69i31c97k82ý 7693256918800

U RJ jsem jednou jel s florbalovym týmem, podruhé s urvanymi poláky. Nebýt povinné rezervace tak k nim nelezu. Kupé na to prostě nejsou. Rezervace u ČD je po netu zadarmo, tak si pak stačí vybrat

+5/0
2.6.2015 6:51

V30a91c73l16a54v 64H45a95j98e23k 3126119629

Pane Sůra mám dotaz:  RJ nakoupil lůžkové a lehátkové vozy?? Nebo něco podobného??

0/0
1.6.2015 20:30

P12e39t42r 72N81e28c74h52a94n14i89c35k38ý 7563426148850

Do Žiliny? A masážní lavice k tomu !

0/0
1.6.2015 20:41

V53a34c59l65a26v 25H29a74j44e52k 3926269699

V minulosti takovej Hron vyjížděl z Prahy ve 22:00 a Žilině byl kolem 6:00 ráno. Je ale otázkou, zda by na to byla dnes frekvence

+1/0
1.6.2015 21:24

R88a25d37e12k 66J90a64n19a86t96a 9275386354872

Nejde o frekvenci. Tam, kde cestu zvládne denní vlak pod 5 hodin, noční vlak nemá smysl. Tehdy byla trať pomalejší ...

+2/0
1.6.2015 21:31

V83a80c25l17a13v 91H22a68j76e50k 3966849249

Jo, to asi máte pravdu.

0/0
1.6.2015 22:36
Foto

A23l97a47n 74Ř80e35p34k25a 4745966

Ne že bych mu podnikání nepřál, ale doufám, že tam dráhy zůstanou. S Regiojetem opravdu jezdit nechci! Leda, že by se dohodli na vzájemném uznávání jízdenek, vč. in-karet a výhodných síťových nabídek ČD :)

 A taková drobnost- pořád nás zásobuje nějakými ojetinami a ty na začátku slibované nové vozy z Rumunska, které měly být hodně levné stále nikde (ten jeden vůz co už jezdí nepočítám, to je skoro nic).

+10/−3
1.6.2015 15:26

J35a89n 50K48o75b66ě37r42s36k90ý 1370446921283

Mělo být plus

+1/0
1.6.2015 17:22

M34a56t29ú47š 85B15e81n76a50k 9218484322453

"RegioJet je chce předělat do podoby, v jaké představil vagony Astra z Rumunska" takže z nich urobia nepoužitelnú tlačenku, pre ľudí normalizovaných rozmerov....

+4/−1
1.6.2015 14:22

R19a82d88e27k 61J52a46n12a49t17a 9695936854782

Lidi se klidně budou tlačit, když zaplatí o 25-30% méně (to je rozdíl v kapacitě mezi vozem s kupé a velkoprostorem). Ženy navíc ocení "pocit sucha a bezpečí".

+2/0
1.6.2015 14:24

J14i28ř39í 91J11u76r95á36š21e30k 8177735970637

No pokud předělají v Rumunsku cca 20 vagonů za rok, to není nijak závratné číslo.

0/0
1.6.2015 14:57

P14e96t33r 88N64i35v19n38i27c36k80ý 3202274965777

S čím srovnáváš?

0/0
1.6.2015 15:25

V44a86c89l71a17v 29H92a53j11e33k 3756819719

Pokud to budou další nové trasy na úseku Praha-Hranice n.M. tak to ještě více odskáče regionální osobní doprava. Už nyní mají Os vlaky v některých stanicích zbytečně dlouhé pobyty protože je přejíždí nějaký Ex.

+7/0
1.6.2015 13:13

B68o20h87u53s81l82a44v 20K45r14á31l52í93k 2891220649306

Asi špatně nastavené ekonomické motivační parametry.

0/0
1.6.2015 13:41

V42a84c30l82a36v 56H97a21j53e32k 3656879529

Tomu nerozumím. Je to o neexistující či nefungující regulaci ze strany státu.

0/0
1.6.2015 13:46

B47o69h16u48s36l38a43v 61K67r97á81l67í28k 2231390799876

Však ano. Stát by měl regulovat provozovatele drah a provozovatelé drah by měli regulovat dopravce. Chceme-li redukovat zpoždění, tak nezbývá než nastavit parametry tak, aby se nikomu nevyplatilo způsobovat zpoždění. Milý provozovateli dráhy, chceš zpozdit osobák o pět minut? Můžeš, ale pak za jeho průjezd dostaneš jen polovinu platby. Zvaž si, jestli na to máš. Milý provozovateli expresu, chceš mít přednost před jinými vlaky? A jsi ochotný si to zaplatit?

+1/0
1.6.2015 14:08

R80a65d96e52k 39J83a88n15a27t34a 9845336654232

Ano, osobní doprava má u nás na tratích proti nákladní přednost (to je dobře), ale platí za koleje mnohem menší poplatek. Takže to je taková plošná státní nepřímá dotace železniční osobní dopravy, až na to, že stát nad jejím využitím nemá kontrolu. Kdyby si za ty peníze ministerstvo vlaky objednalo (klidně po soutěži taky od těch soukromníků), bude mít linky jaké chce, kdežto teď musí draze vykrývat to, co soukromníci nepoberou a ještě ti soukromníci na trati překáží.

Bohužel už je pozdě. Pokud by se poplatky srovnaly, tak soukromníci budou hnát ČR k soudu za neochránění investice. Mělo se přemýšlet předtím.

+3/0
1.6.2015 13:52

M48a43r10t56i29n 15P26i92t38u44c76h73a 8852478243185

Neměl si koupit spíš 70 lokomotiv, pokud chce vytplačit vlaky ČD? ;-D;-D;-D

+3/0
1.6.2015 13:06
Foto

A43l67a40n 64Ř51e98p89k10a 4175846

Hlavně lepší mašiny... Osobně jsem to nezjišťoval, ale žluté vlaky jsou v současnosti prý nejzpožděnější a to i když ostatní jedou na čas a není žádná mimořádnost :)

+6/−1
1.6.2015 15:37

J27i42r19i 13U57r38b11a84n43e34k 4281655

To jako žluty vlak RJ,ostatni soupravy jedouci za nim (ČD,LE)ho predjizdi?Myslete trochu.

0/−1
1.6.2015 16:31

D86a37v62i74d 64V96a51c89h18t90a26r91č11í70k 8489532985488

Plácáte nesmysly, nejdříve si k tomu něco zjistěte než něco napíšeteRv

0/0
1.6.2015 17:32

M44i87r82o82s34l85a48v 72Z10i13k89m89u76n58d 7649913634713

Problém mezistátních vlaků je v tom, že se vyrovnávají vozové kilometry najeté po území "jiné železnice" v rámci mezistátního provozu ... Jančurovo vozy nejsou součástí tohoto systému ... Takže když slovenské vozy jezdící na těch dálkových vlacích nebudou moci jezdit v Česku, bude problém s vyrovnávkou kilometrů, podobně když české vozy nepojedou na Slovensko. Ta vyrovnávka se provádí mnohostranně ...

+3/0
1.6.2015 12:15

R37a34d52e86k 74J52a10n22a41t45a 9985236944792

Což je ovšem pouze věc dohod mezi národními dopravci. Místo "kilometry svých vozů" lze za cizí vozy platit i normálně penězi, popřípadě mít celý vlak pod jedním dopravcem a spolupráci řešit vzájemným prodáváním a uznáváním jízdenek.

+2/0
1.6.2015 12:42

V28a26c74l86a88v 13H13a75j36e90k 3966479989

Pokud to poveze v celé trase ve vlastní režii tak bych řekl, že se ho tato problematika vůbec netýká a netýká se ani vyrovnávky kevů mezi ČD-ZSSK

0/0
1.6.2015 13:10

M28i23r67o37s18l17a76v 26Z73i95k56m22u39n82d 7229543124723

Nepochopil jste podstatu věci ... slovenské vozy najíždějí potřebné "mezistátní kilometry" v Česku, tím vyrovnávají české kilometry, které se najezdí třeba v Německu apod. Ta vyrovnávka se dělá "celoevropsky", to znamená, že se spočítá to, co vaše vozy najezdily v cizině a tolik km musí najezdit "zahraniční vozy" na vlacích jejichž jste na svém území dopravcem ... pokud vaše vozy najezdí v cizině méně, musíte to zaplatit hotově a než někomu platit hotově, tak je jednodušší vyrovnávka kilometrů.

ČD v rámci "šetření" v druhé polovině 90. let minulého století přistoupily na rušení mezistátních vlaků na nichž jezdily vozy ČD (v tuzemsku se ušetřilo za personál a energii), jenže vlaky nejely ani v cizině a vozy ČD tak nenajížděly potřebné kilometry v cizině, zatímco cizí vozy vesele rejdily po českých kolejích a když se to po dvou letech sečetlo, tahle "úspora" stála ČD přes půlmiliardy ... pak nastoupili na příslušné funkce noví lidé, kterým dalo moc práce, aby se zase české vozy dostaly do ciziny a cizí vozy tu jezdily méně ... pro zahraniční železnice byl výhodné, že jim ČD musely zaplatit ... A navíc není km jako km, hodnota toho nápravového kilometru  se liší podle typu vozu, jsou tam různé koeficienty ...

0/0
1.6.2015 16:56

J85a18n 19J70e60m82e77l12k59a 1675600

To už asi s otevřenou železnicí není aktuální..

0/0
1.6.2015 18:27

V96a60c89l36a52v 81H97a73j18e89k 3166289639

Bohužel jste podstatu věci nepochopil Vy. To co popisuje je klasický model, kdy se na hranicích souprava předává jinému dopravci. Ten pak vlastníkovi vozu platí nájemné, které se tak jak píšete přepočítává přes km proběhy tzv kevy. Ale v případě RJ v přepravě Česko-Slovensko a zpět je pouze jeden dopravce a to RJ a ten asi těžko bude hradit nájemné mezi českou a slovenskou pobočkou. Zvlášť když vyúčtování se dělá zpravidla přes systém UIC prostřednictvím národního dopravce a ten si ho nechá vcelku logicky zaplatit. Jinak to co popisujete souviselo se zavedením vlaků kategorie EC na které v té době ČSD (ČD) neměly odpovídající vozový park.Řešilo se to postupně jednak nákupem asi 10 jídelních vozů SGP a jejich nasazením na mezinárodní vlaky a pak postupnými rekonstrukcemi. Bez tohoto kroku by nás EC vlaky na rameni Berlín -Vídeň/Budapesť na dlouhou dobu ne-li na trvalo miinuly a o to rozhodně nebyl zájem.

0/0
1.6.2015 20:27

P53e29t28r 74M59a30r89e31š 8340286

A kolik půjčí banka na 30 let staré vagony?;-D

+1/0
1.6.2015 11:26

T20o39m 89J56u62r83e58č16k56a 6185642765455

To je určitě lež, dneska je v tištěné MF Dnes palcový titulek "Máme miliardu na NOVÉ vlaky. ;-D;-D;-D

+5/−1
1.6.2015 11:34
Foto

A50l40a45n 39Ř49e44p39k32a 4295556

A na ČT24 je zase titulek, že žaluje dráhy o 717 miliónů.. alespoň víme, kde na ten úvěr chce vzít prachy ;-D Teda teoreticky.

+3/−1
1.6.2015 15:39

V62a26c40l35a13v 13H84a87j33e74k 3766899449

Však budou nové- z Prahy do Žiliny přes Horní Lideč:-)

0/0
1.6.2015 21:04

M97a30r78t55i49n 55K11a23r79á19s10e86k 9428943498558

Tak zivotnost kvalitnich vagonu je az 60 let (s udzbou a nejakymi temi rekonstrukcemi)....

0/0
1.6.2015 12:49

B28o94h23u69s12l31a42v 78K72r72á79l76í10k 2481530109606

Tak tomu bývávalo těch předchozích 60 let, ale těžko můžete zaručit, že tomu tak bude i budoucích 60 let.

+1/0
1.6.2015 14:16

J94a47n 19J70e87m88e75l27k42a 1825160

Trochu se obávám, zda neztratil soudnost a jestli mu to opravdu ještě zbývající bussines utáhne. Má spoustu nedořešených věcí - Slovensko, hlavní trasta - Fico. Ostrava taky není růžová.

Možná sází, že bude dělat přípoje na své slovenské vlaky a napadne mezinárodní jízdné + autobusové přípoje. Ale stále na Slovensku jezdí velká část lidí zadarmo. Ale jestli je přes Vsetín  tolik cestujících, celý týden - fakt nevim.

A do Hradiště - tam si myslím, že tolik cestujících na jeho typ soupravy není (10 vagonů) - pokud  nedotáhne další cestující autobusem.

+6/0
1.6.2015 11:09

A39l48e70x17a44n42d14r 79K63o29s42t75k86a 8102828766754

Jezdí zadarmo? Chcete říct: za mnoho Slováků to platí stát. Zadarmo jede možná pár černých pasažérů a moc jich nebude.

+3/0
1.6.2015 11:13

P33e22t40r 65N10e36c46h57a40n84i40c15k47ý 7513696478350

Už se na těch kompenzacích s Ficem nějak dohodl?

0/0
1.6.2015 12:42

R48a34d11e71k 42J67a44n73a45t40a 9625706324692

Nezanamenal jsem, že by se dohodl a ani to nepředpokládám, protože na Slovensku nemá Jančura v politice (a ani u novinářů) takový vliv jako v ČR.

+3/0
1.6.2015 12:44

A14l22e98x93a29n51d50r 39K21o33s59t14k56a 8732738266764

Aha, že oni se vlastně nějak soudí nebo tak něco? Nedošlo mi.

0/0
1.6.2015 12:45

J71a37n 60K60o58b74ě14r90s54k95ý 1900636941833

On možná Jančura ČD vyštípe, ale dopadne to tak, že kraje budou muset nějak kompenzovat ty výpadky spojů, protože ty Ex2 používají i lidé dojíždějící denně do práce např. VM-Olomouc, Kutná Hora-Praha. Takže se budou muset objednat nějaké vlaky navíc pro tyto lidi, protože Regiojet cestující na krátkou vzdálenost nezajímají a místa jsou velmi omezována. Takže je možné, spíš pravděpodobné, že se nic neušetří.

+27/0
1.6.2015 11:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.