Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura koupil dalších 70 vagonů, chce nahradit ČD na trati do Žiliny

Soukromý železniční dopravce RegioJet míří k další velké expanzi. Žluté vlaky začnou od prosince jezdit i do Starého Města u Uherského Hradiště, hlavní expanzi chystá RegioJet ale na další rok. Jeho byznysu věří trio bank, které mu půjčilo nově miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40a16c47l82a27v 29H42a19j74e64k 3806499789

To je sice hezké, ale pokud pro to nebude vytvořena podpora, tedy pravidla pro podílování tržeb a SW který to bude dělat, tak se to do objednávky nebo soutěže dát nedá. Jak myslíte, že kraje zapojují dopravce do IDS.

0/−1
4.6.2015 8:38

M71i88r61o63s96l47a18v 15Z89i21k71m59u24n70d 7669863164873

Předmětem objednávky MD mohou být skutečnosti, které RegioJet prostě nemá ... Například vlaky jsou zahrnuty v celoevropském rezervačním systému - tudíž akceptuje mezistátní jízdenky, jízdenku InterRail apod ... takže cestující s jízdenkou InterRail Global Pass si může třeba v Dánsku rezervovat 2 měsíce předem místo ve žlutém vlaku do Košic ....

0/0
3.6.2015 9:24

M16a85r52t83i52n 65I19r77e26i46n 5230482510232

Chce jezdit ráno Praha - Staré Město a odpoledne zpět.

A napadne ho někdy, že by bylo dobré jet ráno Staré Město - Praha a odpoledne Praha - Staré Město?

0/−1
2.6.2015 6:56

R17a57d98e29k 47J64a83n30a23t47a 9805906754262

Přečtěte si (pozorně) článek.

0/0
2.6.2015 14:13

J39a23n 54J13e87m22e95l96k23a 1625200

Kdyby ČD ukončily, mohl by to být problém pro menší tratě. Ono ty Suchdoly, Studénky (dnes je drží vlak na Brno), Kolíny mají svůj význam. A otázka taky co kola..  Takže podle mě ČD by měli mít částečně dotované R. A jestli tam jezdí ČD se ztrátou 300M :-) tak to se bude muset hodně snažit aby to dostal do 0 :-) Kdyby tam jezdily 2 miliony cestujicích(což podle mě nejezdí, protože Pendolínem jezdil 1m) tak je to dotace 150 Kč na jízdenku ne:-)

+5/0
1.6.2015 22:28

M44i26r83o98s65l90a82v 62G71r39o76s16s81m65a91n50n 8352939754

Mluví o tom, že chce, aby ČD skončily. Následně je bude žalovat pro predátorské ceny.

+6/0
1.6.2015 21:33

Š67t22e51f64a74n 37F34r27i50č38a 7602958223826

Se starými vraky se vždycky dá jezdit pod cenou, to dá rozum.

0/0
1.6.2015 21:16
Foto

T45o48m97á91š 46K59u74b51e24š 2696437724305

Tak to se máme na co těšit až vytlačí ČD, jestli to bude fungovat jako s autobusy. Právě řeším jízdenku na středu autobus SA Písek - Praha, místo z Písku v systému není, ale z Českých Budějovic jich je 24 volných, tedy kdo nejede z konečné musí řešit jestli náhodou bude místo těsně před odjezdem. Jinak smůla. Stejný problém řeším často z Jihlavy (autobus Brno - Praha), ale i ve vlaku, pokud jedu například Pardubice - Praha, nebo Zábřeh - Pardubice, jízdenka není v předprodeji, přestože vlak je poloprázdný, až těsně před odjezdem, kdy je milostivě prodána. Doprava v podání pana Jančury, zkuste si rezervovat podobnou jízdenku v pátek, nebo v neděli.... Na kom se vydělá málo, je nezajímavý, ale všichni nejezdí jen na konečnou. Když jsem napsal na Student Agency, napsali mi, že jsou soukromá firma bez dotací a mohou si dělat co chtějí :) A jestli se mi to nelíbí, tak mám využít konkurenci. Bohužel ji už někde zlikvidoval, tak není jiná možnost. Tady často píšete o výjimečném servisu, ten není až tak super, když jezdíte častěji. Mohu napsat spoustu odlišných zážitků za poslední půlrok.

+16/0
1.6.2015 20:59

R13a76d93e45k 37J83a70n97a45t17a 9915656574362

Přesně tak. Přepravní a provozní podmínky StudentAgency/Regiojet jsou velmi rozdílné od standardní dopravní obslužnosti. Povinné rezervace, omezování počtu míst z nácestných stanic, žádné levné a flexibilní možnosti pro pravidelnou dojížďku (všechna tato opatření jsou cílena na co nejvyšší load factor a tím co nejvyšší tržby).

Takže stesky pana majitele "mu chcem linku převzít bez dotací, dejte nám ji" (přeloženo - zrušte jiné možnosti, aby lidi museli s náma), by měl správně každý oboru znalý novinář zesměšnit, aby lidi věděli, o co jde. Bohužel o dopravě píšou lidi, co místo dopravní koncepce vidí to kafe.

+10/0
1.6.2015 21:29

J40a86n 50J88e92m38e17l88k29a 1425750

Tak zrovna povinné rezervace u kupé na delší trasy bych jim úplně nevyčítal. Teď jsem jel opět bratislavským ČD u Kolína. A chodit po vlaku, a hledat kde je místo.. Některá kupé jsou dost plná, v jiných zase podivní týpci. Podle mě je fixní místo lepší. Lze navíc vybrat na netu (ne chodit po vlaku). Podle mě se tím i zamezuje ničení vlaků. Protože není taková kumulace týpků, a možná by šlo i něco dohledat. A bohužel, sice stejné vagony jako Jančura, ale už částečně ničené. A záchody zcela jiný level. Jančura i Leo si to umí lépe ohlídat. I vyšším počtem personálu.

0/−3
1.6.2015 22:12

R83a79d15e34k 48J30a60n96a43t87a 9895656664622

A s povinnou rezervaci si budete muset k tomu týpkovi sednout :-)

Dobrovolná rezervace je lepší, protože nutí dopravce dimenzovat soupravu podle poptávky (takže v naprosté většině případu máte několik volných míst na výběr, kdybyste nechtěl sedět tam, co jste si rezervaci vybral na netu, což umí i ČD), když má dopravce povinnou rezervaci, tak si může dovolit nasadit sourpavu o mnoho menší - je to nástroj k odehnání těch přebytečných.

Záchod už jsem u ČD několik let špatný neviděl. Když ho někdo ucpe (což se stane u vakuového WC a neukázněných cestujcících hned), tak personál nelepí na dvěře cedulku mimo provoz (stejně jako u jiných dopravců nebo třeba v letadle)-

+4/0
1.6.2015 22:28

P59e15t89r 78N89e70c61h59a19n85i57c85k62ý 7533536878370

U RJ jsem jednou jel s florbalovym týmem, podruhé s urvanymi poláky. Nebýt povinné rezervace tak k nim nelezu. Kupé na to prostě nejsou. Rezervace u ČD je po netu zadarmo, tak si pak stačí vybrat

+5/0
2.6.2015 6:51

V92a23c39l12a45v 50H46a48j72e13k 3756919689

Pane Sůra mám dotaz:  RJ nakoupil lůžkové a lehátkové vozy?? Nebo něco podobného??

0/0
1.6.2015 20:30

P76e37t44r 97N24e47c45h37a69n33i89c35k93ý 7523806938420

Do Žiliny? A masážní lavice k tomu !

0/0
1.6.2015 20:41

V33a13c29l57a86v 30H26a26j21e41k 3856129979

V minulosti takovej Hron vyjížděl z Prahy ve 22:00 a Žilině byl kolem 6:00 ráno. Je ale otázkou, zda by na to byla dnes frekvence

+1/0
1.6.2015 21:24

R11a84d31e73k 86J42a47n26a25t83a 9635476664292

Nejde o frekvenci. Tam, kde cestu zvládne denní vlak pod 5 hodin, noční vlak nemá smysl. Tehdy byla trať pomalejší ...

+2/0
1.6.2015 21:31

V85a30c50l17a23v 44H53a55j87e70k 3526609259

Jo, to asi máte pravdu.

0/0
1.6.2015 22:36
Foto

A13l21a21n 49Ř43e52p47k59a 4125926

Ne že bych mu podnikání nepřál, ale doufám, že tam dráhy zůstanou. S Regiojetem opravdu jezdit nechci! Leda, že by se dohodli na vzájemném uznávání jízdenek, vč. in-karet a výhodných síťových nabídek ČD :)

 A taková drobnost- pořád nás zásobuje nějakými ojetinami a ty na začátku slibované nové vozy z Rumunska, které měly být hodně levné stále nikde (ten jeden vůz co už jezdí nepočítám, to je skoro nic).

+10/−3
1.6.2015 15:26

J56a36n 64K19o77b84ě45r10s70k65ý 1780186121753

Mělo být plus

+1/0
1.6.2015 17:22

M87a40t24ú36š 58B33e16n70a74k 9318964812723

"RegioJet je chce předělat do podoby, v jaké představil vagony Astra z Rumunska" takže z nich urobia nepoužitelnú tlačenku, pre ľudí normalizovaných rozmerov....

+4/−1
1.6.2015 14:22

R46a14d45e73k 72J59a65n40a38t37a 9975526834322

Lidi se klidně budou tlačit, když zaplatí o 25-30% méně (to je rozdíl v kapacitě mezi vozem s kupé a velkoprostorem). Ženy navíc ocení "pocit sucha a bezpečí".

+2/0
1.6.2015 14:24

J90i43ř57í 49J24u80r96á22š83e28k 8407885360717

No pokud předělají v Rumunsku cca 20 vagonů za rok, to není nijak závratné číslo.

0/0
1.6.2015 14:57

P58e53t90r 72N73i49v71n37i21c10k47ý 3782744765447

S čím srovnáváš?

0/0
1.6.2015 15:25

V55a90c44l25a75v 66H55a93j33e83k 3966549159

Pokud to budou další nové trasy na úseku Praha-Hranice n.M. tak to ještě více odskáče regionální osobní doprava. Už nyní mají Os vlaky v některých stanicích zbytečně dlouhé pobyty protože je přejíždí nějaký Ex.

+7/0
1.6.2015 13:13

B25o18h12u23s15l73a67v 64K87r36á25l72í31k 2521630829716

Asi špatně nastavené ekonomické motivační parametry.

0/0
1.6.2015 13:41

V79a34c15l77a68v 51H73a42j42e47k 3746569459

Tomu nerozumím. Je to o neexistující či nefungující regulaci ze strany státu.

0/0
1.6.2015 13:46

B66o58h41u69s23l15a35v 79K24r85á50l28í82k 2691900609926

Však ano. Stát by měl regulovat provozovatele drah a provozovatelé drah by měli regulovat dopravce. Chceme-li redukovat zpoždění, tak nezbývá než nastavit parametry tak, aby se nikomu nevyplatilo způsobovat zpoždění. Milý provozovateli dráhy, chceš zpozdit osobák o pět minut? Můžeš, ale pak za jeho průjezd dostaneš jen polovinu platby. Zvaž si, jestli na to máš. Milý provozovateli expresu, chceš mít přednost před jinými vlaky? A jsi ochotný si to zaplatit?

+1/0
1.6.2015 14:08

R93a74d69e28k 16J37a13n41a81t75a 9645486584372

Ano, osobní doprava má u nás na tratích proti nákladní přednost (to je dobře), ale platí za koleje mnohem menší poplatek. Takže to je taková plošná státní nepřímá dotace železniční osobní dopravy, až na to, že stát nad jejím využitím nemá kontrolu. Kdyby si za ty peníze ministerstvo vlaky objednalo (klidně po soutěži taky od těch soukromníků), bude mít linky jaké chce, kdežto teď musí draze vykrývat to, co soukromníci nepoberou a ještě ti soukromníci na trati překáží.

Bohužel už je pozdě. Pokud by se poplatky srovnaly, tak soukromníci budou hnát ČR k soudu za neochránění investice. Mělo se přemýšlet předtím.

+3/0
1.6.2015 13:52

M11a15r56t66i11n 66P95i72t49u95c30h60a 8502458853185

Neměl si koupit spíš 70 lokomotiv, pokud chce vytplačit vlaky ČD? ;-D;-D;-D

+3/0
1.6.2015 13:06
Foto

A58l78a67n 72Ř29e68p28k42a 4355766

Hlavně lepší mašiny... Osobně jsem to nezjišťoval, ale žluté vlaky jsou v současnosti prý nejzpožděnější a to i když ostatní jedou na čas a není žádná mimořádnost :)

+6/−1
1.6.2015 15:37

J65i15r74i 56U96r78b19a39n83e27k 4261735

To jako žluty vlak RJ,ostatni soupravy jedouci za nim (ČD,LE)ho predjizdi?Myslete trochu.

0/−1
1.6.2015 16:31

D28a20v95i73d 24V28a81c29h29t54a61r23č12í44k 8799402945748

Plácáte nesmysly, nejdříve si k tomu něco zjistěte než něco napíšeteRv

0/0
1.6.2015 17:32

M37i89r61o36s20l97a93v 39Z66i45k43m33u71n67d 7969613154533

Problém mezistátních vlaků je v tom, že se vyrovnávají vozové kilometry najeté po území "jiné železnice" v rámci mezistátního provozu ... Jančurovo vozy nejsou součástí tohoto systému ... Takže když slovenské vozy jezdící na těch dálkových vlacích nebudou moci jezdit v Česku, bude problém s vyrovnávkou kilometrů, podobně když české vozy nepojedou na Slovensko. Ta vyrovnávka se provádí mnohostranně ...

+3/0
1.6.2015 12:15

R53a46d48e98k 87J73a63n62a69t94a 9255126134802

Což je ovšem pouze věc dohod mezi národními dopravci. Místo "kilometry svých vozů" lze za cizí vozy platit i normálně penězi, popřípadě mít celý vlak pod jedním dopravcem a spolupráci řešit vzájemným prodáváním a uznáváním jízdenek.

+2/0
1.6.2015 12:42

V48a32c89l16a74v 34H79a39j37e79k 3936209619

Pokud to poveze v celé trase ve vlastní režii tak bych řekl, že se ho tato problematika vůbec netýká a netýká se ani vyrovnávky kevů mezi ČD-ZSSK

0/0
1.6.2015 13:10

M31i91r55o69s58l97a40v 41Z16i11k73m37u90n40d 7939943894583

Nepochopil jste podstatu věci ... slovenské vozy najíždějí potřebné "mezistátní kilometry" v Česku, tím vyrovnávají české kilometry, které se najezdí třeba v Německu apod. Ta vyrovnávka se dělá "celoevropsky", to znamená, že se spočítá to, co vaše vozy najezdily v cizině a tolik km musí najezdit "zahraniční vozy" na vlacích jejichž jste na svém území dopravcem ... pokud vaše vozy najezdí v cizině méně, musíte to zaplatit hotově a než někomu platit hotově, tak je jednodušší vyrovnávka kilometrů.

ČD v rámci "šetření" v druhé polovině 90. let minulého století přistoupily na rušení mezistátních vlaků na nichž jezdily vozy ČD (v tuzemsku se ušetřilo za personál a energii), jenže vlaky nejely ani v cizině a vozy ČD tak nenajížděly potřebné kilometry v cizině, zatímco cizí vozy vesele rejdily po českých kolejích a když se to po dvou letech sečetlo, tahle "úspora" stála ČD přes půlmiliardy ... pak nastoupili na příslušné funkce noví lidé, kterým dalo moc práce, aby se zase české vozy dostaly do ciziny a cizí vozy tu jezdily méně ... pro zahraniční železnice byl výhodné, že jim ČD musely zaplatit ... A navíc není km jako km, hodnota toho nápravového kilometru  se liší podle typu vozu, jsou tam různé koeficienty ...

0/0
1.6.2015 16:56

J27a23n 52J27e95m42e26l31k76a 1725580

To už asi s otevřenou železnicí není aktuální..

0/0
1.6.2015 18:27

V36a85c76l94a27v 92H13a71j63e83k 3946129169

Bohužel jste podstatu věci nepochopil Vy. To co popisuje je klasický model, kdy se na hranicích souprava předává jinému dopravci. Ten pak vlastníkovi vozu platí nájemné, které se tak jak píšete přepočítává přes km proběhy tzv kevy. Ale v případě RJ v přepravě Česko-Slovensko a zpět je pouze jeden dopravce a to RJ a ten asi těžko bude hradit nájemné mezi českou a slovenskou pobočkou. Zvlášť když vyúčtování se dělá zpravidla přes systém UIC prostřednictvím národního dopravce a ten si ho nechá vcelku logicky zaplatit. Jinak to co popisujete souviselo se zavedením vlaků kategorie EC na které v té době ČSD (ČD) neměly odpovídající vozový park.Řešilo se to postupně jednak nákupem asi 10 jídelních vozů SGP a jejich nasazením na mezinárodní vlaky a pak postupnými rekonstrukcemi. Bez tohoto kroku by nás EC vlaky na rameni Berlín -Vídeň/Budapesť na dlouhou dobu ne-li na trvalo miinuly a o to rozhodně nebyl zájem.

0/0
1.6.2015 20:27

P20e40t58r 22M78a43r31e22š 8240366

A kolik půjčí banka na 30 let staré vagony?;-D

+1/0
1.6.2015 11:26

T76o23m 28J14u70r78e95č10k71a 6545632205835

To je určitě lež, dneska je v tištěné MF Dnes palcový titulek "Máme miliardu na NOVÉ vlaky. ;-D;-D;-D

+5/−1
1.6.2015 11:34
Foto

A34l29a76n 19Ř98e87p51k16a 4825926

A na ČT24 je zase titulek, že žaluje dráhy o 717 miliónů.. alespoň víme, kde na ten úvěr chce vzít prachy ;-D Teda teoreticky.

+3/−1
1.6.2015 15:39

V15a27c97l94a19v 62H45a81j22e66k 3726349489

Však budou nové- z Prahy do Žiliny přes Horní Lideč:-)

0/0
1.6.2015 21:04

M95a13r98t19i30n 84K28a35r85á20s81e12k 9788553798158

Tak zivotnost kvalitnich vagonu je az 60 let (s udzbou a nejakymi temi rekonstrukcemi)....

0/0
1.6.2015 12:49

B40o42h71u95s29l19a60v 25K60r28á58l86í89k 2851440839316

Tak tomu bývávalo těch předchozích 60 let, ale těžko můžete zaručit, že tomu tak bude i budoucích 60 let.

+1/0
1.6.2015 14:16

J30a67n 88J24e68m25e30l71k21a 1125470

Trochu se obávám, zda neztratil soudnost a jestli mu to opravdu ještě zbývající bussines utáhne. Má spoustu nedořešených věcí - Slovensko, hlavní trasta - Fico. Ostrava taky není růžová.

Možná sází, že bude dělat přípoje na své slovenské vlaky a napadne mezinárodní jízdné + autobusové přípoje. Ale stále na Slovensku jezdí velká část lidí zadarmo. Ale jestli je přes Vsetín  tolik cestujících, celý týden - fakt nevim.

A do Hradiště - tam si myslím, že tolik cestujících na jeho typ soupravy není (10 vagonů) - pokud  nedotáhne další cestující autobusem.

+6/0
1.6.2015 11:09

A51l25e14x31a12n20d25r 47K63o72s32t45k84a 8492318396974

Jezdí zadarmo? Chcete říct: za mnoho Slováků to platí stát. Zadarmo jede možná pár černých pasažérů a moc jich nebude.

+3/0
1.6.2015 11:13

P82e51t64r 89N23e23c63h86a63n83i67c31k68ý 7573766938560

Už se na těch kompenzacích s Ficem nějak dohodl?

0/0
1.6.2015 12:42

R92a57d17e43k 49J36a23n22a47t45a 9795466584262

Nezanamenal jsem, že by se dohodl a ani to nepředpokládám, protože na Slovensku nemá Jančura v politice (a ani u novinářů) takový vliv jako v ČR.

+3/0
1.6.2015 12:44

A85l72e65x81a97n88d82r 64K60o29s62t80k50a 8662698696254

Aha, že oni se vlastně nějak soudí nebo tak něco? Nedošlo mi.

0/0
1.6.2015 12:45

J39a87n 76K16o81b13ě84r70s13k28ý 1200766641473

On možná Jančura ČD vyštípe, ale dopadne to tak, že kraje budou muset nějak kompenzovat ty výpadky spojů, protože ty Ex2 používají i lidé dojíždějící denně do práce např. VM-Olomouc, Kutná Hora-Praha. Takže se budou muset objednat nějaké vlaky navíc pro tyto lidi, protože Regiojet cestující na krátkou vzdálenost nezajímají a místa jsou velmi omezována. Takže je možné, spíš pravděpodobné, že se nic neušetří.

+27/0
1.6.2015 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.