Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stěhovat, či nestěhovat nádraží v Brně? Odpověď hledají autoři přesunu

Přes půl miliardy korun už nasypal stát do všemožných plánů a studií na možné stěhování nádraží v Brně. Další dvacet milionů utratí stát znovu za studii proveditelnosti, která má Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) říct, zda se vyplatí železniční uzel stěhovat nebo ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95a38v45e32l 90S19t22a41v50j92a78n46í86k 6388945747801

Neustále se řeší dvě varianty, ale nikdo neřeší variantu, že by nádraží zůstalo na svém místě.

Nějak moc nechápu variantu, že by někde na úrovni Malé Ameriky bylo nové nádraží. Jak bude zajištěna dopravní obslužnost MHD? Zelení tuto variantu neustále preferují, přitom dopravní uzel je zcela mimo a na Nových Sadech snad jezdí jen šalina číslo 8. (nevím přesně). O nějaké rychlostní trati si v těchto místech můžeme nechat jen zdát.

Odsunuté nádraží na místě Rosického, by měly údajně obsluhovat dvě linky, což je teoreticky výhodnější. Bližší je přestup na autobusy, opět se vzdaluje stávající dopravní uzel. Napojení na síť rychlostních vlaků je poněkud příznivější.

Provádět jakékoliv stavební práce při zachování dopravy považuji za vyloučené, takže po dobu výstavby bude potřeba nějakým způsobem zkulturnit a upravit Brno dolní nádraží (rosické), to jsou další investice navíc. V jakém stavu je viadukt mezi hlavním nádražím a teplárnou se neodvažuji tipovat. Po těch letech provozu zřejmě na odpis. Propustnost této trati na Židenice je zoufalá.

Mimochodem jedna linka končí v Židenicích, odkud je MHD dost zoufalá a žádné protesty jsem zatím nezaregistroval, že vlak nekončí na hlavním.

+1/−2
3.6.2015 22:48

R87o35m48a47n 97H37o73š69e85k 3968556219986

Pres nove sady jezdi minimalne 1,8,10,12 ;-)

Jinak souhlas, melo by se zvazit i ponechani

+1/−1
4.6.2015 9:14

R94o73m71a45n 38J22e97s39c52h64k80e 9888415277465

Já si tu variantu od 5.nástupiště k řece považuji za nejrozumnější řešení.

Rozdíl chůze 5 minut mne nevadí. Na druhé straně na Uhelné ulici je dostatek místa na parkování.  Správně vidíte špatnou propustnost Brno hl. - Brno Židenice.  Ony jsou i chybějící výhýbky v Brně Židenicích.

Není jednoduché řešení.

Máme tu spoustu "odborníků" kteří si přejí původní nádraží. Akorát tam nepracují a ani často nejezdí.  Denně zpoždění. Ale to NEVIDÍ.

+2/−2
4.6.2015 17:40

P62a90v40e73l 26O41d50r28a54z24i97l 6104709627140

Ono to má spoustu rovin. Z mého pohledu zachování polohy neřeší tratě, které chtěla minulá koalice jistě zcela nezištně zbourat, ono směr Přerov atd., no to by bylo na dlouho. Využití pozemků pod tratěmi jako zeleň a podobné sliby můžeme vidět na příkladu Mendláku, kde se má rušit tram smyčka kvůli parku (slib), jé pardon, kvůli dostavbě baráku soukromého investora (realita).

K řešení u řeky jsem neviděl žádný návrh MHD kromě toho, že se tam postaví jedna (1) trať se dvěmi (2) linkami šaliny. A to je žalostně málo. Nikde jsem neviděl studii vlivu odsunutí dopravního uzlu od centra na to centrum.

Že nádraží nestačí je možné, ale to se dá řešit i v současné poloze, která ale není výhodná kvůli složitému vedení tratí. Nádraží v oblouku od vynálezu tv kamery nevadí, stockholm central je taky v oblouku a funguje to tam dobře.

Moje řešení je postavit u řeky nádr pro dálkový spoje a hlnádr nechat pro denní pendlery, přičemž potom by stačila i ta jedna obslužná trať na propojení, která by ale měla být mimoúrovňová s ostatní dopravou. Jenže to by asi stálo moc velkou kupu peněz. A nájemné z mnohaleté smlouvy na budovy nádru pro ODS asi stačit nebude.

+3/−1
3.6.2015 21:01

P21a65v29e51l 97M14o74r50a98v82e75c 3502449692668

Dvě nádraží je blbost. Efektivní přestup z rychlíku na osobák by padl.

+1/−1
3.6.2015 22:26

R57a66d19e37k 17J94a66n80a94t66a 9535556274312

Ano. Tuto chybu udělali např. v Avignonu. Teď tam musejí jezdit mezi TGV nádražím a regionálním nádražím autobusem a regionální linky musejí mít duplikované (vlak jede na regionální nádraží do centra s lidma, co jedou do práce, autobus na TGV nádraží s lidma, co jedou do Paříže).

+2/0
3.6.2015 22:43

J40a22n 37J76e47m53e24l68k88a 1295410

Ale jedno z 2 nádraží může být průjezdné..

0/−1
3.6.2015 22:49

P87a49v40e90l 49O90d16r58a86z65i40l 6904429557190

V Avignonu jde o naprosto jiné vzdálenosti.

0/0
4.6.2015 10:40

J54a84n 34F84r53o58l56í28k 6686690475734

V Brně je nádraží víc stejně jako v Praze a funguje to. Když vidím jak ty lokálky tahají jen prázdné vagony tak si říkám na co ty další investice. Všichni kromě socek jezdí auty.

0/−5
4.6.2015 0:06

V88á77c88l95a28v 54S35v88o54b75o47d96a 5396658989

Já nejsem žádná socka,auťák nemám a je mi to šumák!8-o

+2/0
4.6.2015 0:16

P31a93v30e38l 97M39o43r14a75v82e40c 3302709302118

Jo nádraží je v Brně taky víc, ale skoro všechny vlaky jezdí na hlavák.

Prosím, které lokálky bývají prázdné?8-o

+3/0
4.6.2015 8:41

B26r19o41n45i75s61l11a46v 36G64a28b94r78y18š 6165604270

Já vlakem za cca 18 000 Kč za rok ujedu více než 26 000 km. Kolik toho za stejnou sumu najezdíte autem Vy?? Kolik promrháte času za volantem? Kolik času z celkové doby jízdy prostojíte? Jak jinak můžete v autě efektivně využít čas? Nijak. Držíte volant a to je vše.

+3/0
5.6.2015 11:17

P62a69v48e53l 52O67d27r22a54z73i23l 6224879337630

No já nevím, kolik lidí dneska přestupuje v Brně z rychlíku na lokálky. V Praze to funguje a to pěšky.

0/−1
4.6.2015 10:34

J68a53n 58V37o64j93t88í46š29e56k 6922721785436

V Praze se plánuje v dohledný době zbudovat mezi nádražíma podchod s pojízdnejma chodníkama a v nedohlednu i železniční spojka.

+1/0
4.6.2015 20:17

P64a94v68e31l 22O67d11r80a57z73i50l 6244329317870

Tak ta by mohla být i v Brně, spíš nějaký pendlvláček.

0/0
7.6.2015 13:14

P86a34v48e40l 64O36d35r58a77z95i33l 6724329297950

No, tak v Pekingu jedete vlakem asi 6 minut z Terminálu 3, přílety na Terminál 3, transfer. V Brně by to bylo úplně stejné.

0/0
4.6.2015 10:35

P58a93v47e78l 89M77o53r89a74v65e62c 3862949842858

No, tak v Avignonu to zas nefunguje, viz. vedlejší příspěvek. Nelze argumentovat jedním městem..

Btw. všude okolo kde se něco takto stavělo či rekonstruovalo (Berlin, Wien, Stuttgart v procesu) se vše koncentruje na 1 nádraží. I v té Praze se dost uvažovalo o zrušení Masaryčky.

+1/0
4.6.2015 10:41

P49a70v67e58l 41O32d54r42a24z16i38l 6454909357880

V Avignonu žádné takové spojení není a kromě toho tam TGV jezdí, VRT v ČR je spíš iluzorní.

0/0
7.6.2015 13:16

P93a78v61e60l 24M56o76r53a40v19e43c 3432729742118

No však v Avignonu TGV zastavuje jinde než ostatní vlaky a kolega zde popsal jaké problémy to způsobuje. 2 hlavní nádraží jsou zkrátka blbost.

VRT v ČR je potřeba jako sůl. D1 je tragédie na spojení 2 největších měst ČR.

Ale bohužel je VRT iluzorní protože politici.RvRvRv

0/0
7.6.2015 13:18

K49a40t73k91a 55Č61e14c73h86o72v13á 9610320719611

...jéžkovy zraky,zase budou peníze v prd...a nic z tohoRv

+1/−1
3.6.2015 19:22

A42l62e64š 85S70l83a35v43í69k 9398720276379

Kolikrát se o tom bude ještě rozhodovat ?

+2/0
3.6.2015 17:25

M48i97r88o81s67l23a66v 97V71y98k79o36u89p14i73l 3860206943535

Jak typické pro náš "ekonomicky" řízený stát. 

Utratíme miliardy za studie a studie analýz a nakonec budou rozhodovat laici v nějaké poťapaném referendu.

Tohle bych už dal opravdu někomu k náhradě škody. Za ty prachy toho už mohlo být tolik hotového.

+6/−1
3.6.2015 16:19

M80a78r76t79i78n 85L14ž27i23č95a13ř 9615817432764

Na přesun nejsou peníze

Nechat na místě kde je a modernizovat

+6/−3
3.6.2015 16:09

P34e87t83r30a 93N19o14v63á70k63o83v58á 7808786604558

Na tom místě není místo.

+3/0
3.6.2015 23:19

M58a44r28t46i58n 71L27ž20i95č62a94ř 9525127672464

Místa je dost, stačilo by upravit halu a dopravu před hlavní budovou

0/−3
4.6.2015 21:08

L13i89b11o44r 76Z25a16v26ř93e36l 8339486621492

Snílku a ve svým volnu budeš povinně lítat po peroně a odhlašovat konec nástupu do vlaku,protože sám průvodčí na druhý konec vlaku nevidí při delší rychlíkové soupravě !!

+2/−2
5.6.2015 9:59

M52a68r43t83i68n 42L64ž10i25č68a39ř 9555897622244

Odkud jste vypadl

Mezinárodní rychlíky mají kamerový systém, takže strojvedoucí má přehled co se ve vlaku děje a je vysílačkou spojen s průvodčím

Na peronech jsou už teď nainstalované nové elektronické tabule a přibude kamerový systém a TV, takže přehled bude dostatečný

+1/−2
5.6.2015 14:24

R63o13m98a17n 70J64e49s87c95h83k83e 9788375847965

Pane, jak by řekl kamarád nebožtík, Vy nevíte, kde má lokomotiva komín ? Nejste ani strojvůdce a průvodčí ani výpravčí. Jinak by jste takové rady nedával. Včera jsem byl v Berlíně. Koukal jsem do moderní ICE 3 do interiéru strojvůdce a nevšiml jsem si, že by tam měl moc obrazovek z kamer. Kdo se na ty Vaše kamery bude dívat ??

Nádraží v Brně je špatné už od 20.let.  Dvojité esíčko, nedostatek kolejí,

délka kolejí a chybějící příjezdové koleje. Ale tomu Vy nerozumíte.

Hala je to poslední co je problém.

+1/0
6.6.2015 13:15

M61a98r40t47i28n 62L78ž28i94č70a66ř 9975227912804

Mám kamaráda strojvedoucího, tak mě nepoučujte... a už vůbec nesuplujte práci strojvůdce a průvodčího a celého personálu

Nevytvářejte problémy, řešení je na vše a přesun je zbytečný

Čemu já rozumím a čemu ne, není ve Vaší pravomoci posoudit

Hala, podchod a přístup k hlavnímu nástupišti 1-6 a k vedlejšímu 7-10 je problém

0/−1
6.6.2015 14:29

R63o73m98a57n 42J50e36s81c23h33k97e 9208845287475

Když Vy a Váš kamarád strojvůdce jste takový odborníci, tak předložte a ukažte řešení špatného nádraží Brno hlavní. To věděli už naši pradědové. Ze 14 projektů v roce 1928  nebyl ani jeden dokonalý. Ta to ten Váš bude dokonalý. Už se těším. ČEST VAŠÍ PRÁCI.

0/0
7.6.2015 6:28

M72a91r86t89i69n 65L15ž40i78č72a34ř 9145587152504

23 let jsem jezdil na trase Brno-Česká Třebová, nejdříve do školy a potom do práce, tak mě nepoučujte o trati a o hlavním nádraží v Brně

Proč pod každý druhý příspěvek dáváte ten canc o 14 projektech z roku 1928, to nemáte něco lepšího?

Modernizace nádraží není práce pro jednoho člověka, ale práce pro velký tým špičkových odborníků, otázkou je zda takové vůbec máme...

Čest práci, tak se zdraví soudruzi a mezi ty já nepatřím

0/0
7.6.2015 9:37

R32o24m58a43n 29J83e17s45c77h76k71e 9168365217675

Máte pravdu v tom, že odborníky nemáme. Stačí se podívat na modernizované nádraží Adamov, Blansko, Rájec a další na trati Brno - Česká Třebová. Utopené a úzké peróny. Také umístění nádraží a zastávky v Letovicích je ostuda. Tam měla být zastávka ve městě.

Nemáte pravdu v tom, že ponechat nádraží v Brně na místě. Kolejí je málo.

Když si srovnám uspořádání nádraží ve Vídni a v Berlíně, tak jim také trvalo pár let

než našli hlavní nádraží.  Před tím tam nic takového neměli. Určitě jim nedělá problém přesunout nádraží o třebas 300 -  500 metrů. Kolik roků u nás trvalo zřízení zastávky Brno - Lesná ??

Ještě bych se přimlouval pro vlakové zastávky Globus a Hornbach.  Pravda je taková, že se na silnice všichni nevejdou. Ono i šalinové nádraží před hlavním dnes nestačí. Naši politici mlčí. Sobotka ani  Hašek nekonají.

+1/0
7.6.2015 16:55

M25a25r12e97k 16H44r45u48b87y 6257592301408

Za peníze, které by stálo pošoupnutí nádraží, by se v Brně dala postavit celá trasa metra...:-P

+5/−4
3.6.2015 15:24

J14a10n 16J75e15m48e75l12k53a 1865500

Za vším v ČR hledej nákupní centrum.. a cokoliv jen ne argumenty.

Když se člověk podívá na propagační web http://www.nadraziureky.cz ač hledali argumenty, vytvářeli argumenty - nic tam defakto není. Jen kapacita a koleje do zatáčky. Pak tam jsou nesmysly typu omezená rychlost průjezdu až histerické manipulace, že dopravní uzel přebere Olomouc (nesmysl)

Cílem není park atd.. Cílem jsou prachy. O čem nemluví, že nové terminály zejména v bananistánech jsou kombinovány s obchodními centry a nutí přes ně návštěvníky chodit (samozřejmě trochu delší trasou). Viz Kuala Lumpur, KL Central a další. (Nevýhoda - pak v noci se chodí garážemi). Další ukázkou je Ostrava a nádraží střed, kdy město z nádraží nutí chodit lidi přes obchodní centrum.  

Dalším problémem posunutí je nutné rozmělnění centra a jeho úpadek. Viz Ostrava.

Brno je město s českým centrem, které zatím funguje velmi dobře.

Úspěšné posunutí mhd uzlu bez následků, tvořeného stoletím je podle mě nereálné.

MHD prodražuje a znepříjemňuje. Mimo špičku o víkendu (neděle 23:30 a pod.) v dešti je přestup super - pokud je na co.., zvlášť když si mhd dělá co chce a na vlaky se nedívá. Viz Ostrava Svinov.

Náklady udávají 22 mld, někdo říká 40. Není započítáno rozdrbání a přesun mhd - miliardy. Nikdo neřekl za kolik a jak tam dotáhne vrt - opět hromada nákladných blankoidních tunelů, podle mě dalších cca 8mld. 

Přínos - 0, naopak znepříjemnění.

+8/−4
3.6.2015 14:08

J19a72n 18J56e48m54e17l92k39a 1365830

Kapacita a zatáčka - současné nádraží evidentně stačí a funguje. Je tam 5 - 6 kolejí. Na nástup stačí 5 minut to je 60 vlaků za hodinu. + 5 regionálních kolejí na boku.  Je tam plocha u Tesca..  Nádraží v zatáčce –  jsou kamery.

Co lze za 40 mld..

30 mld stojí cca 100km nové 2 kolejné trati na 200km/h.  Třeba Brno-Přerov 

1md stojí rekonstrukce Opava-Krnov (30km) ze 75 na 120km/h (mosty, svršek, zabezpečení) Tedy lze takto vylepšit 40 takových regionálních tratí.

Nebo nakoupit cca 400 moderních motoráků nebo 133 jednotek Flirt.

.. Jako kdyby česká železnice neměla důležitější věci k řešení. 

Nakonec by se časem ukázalo, že existuje varianta C, levnější, lepší.

Ale tady se někdo hodně třepe na zrušení kolejí a tyto klíčové pozemky  a stavební firmy se taky určitě těší.

Zajimavé, že v rozhovoru člověk se sždc byl ve shodě s regionálními politiky. (jako kdyby rozhodnuto)

+8/−2
3.6.2015 14:18

M41i94r75o14s86l86a74v 70Z27i68k62m76u41n76d 7699953104863

5 minut na nástup .... kdyby tyhle pobyty dělal švýcarský S-Bahn v Zürichu HB, tak by se zhroutil ... na nástup + výstup jsou tam 2 minuty a to se tam jezdí na dvě koleje vedle sebe ...

Asi tak před 10 lety ještě jezdily mezi vlaky S-Bahnu vlaky ICE do Stuttgartu a na nástup do výchozího vlaku měli cestující taky 2 minuty, při dojezdu totéž ...

U ECčka se to stíhá v Brně za 2 minuty, lze i u dalších vlaků ... problém je propustnost trati do Židenic, tak jsou jen dva prostorové oddíly, zbytečně dlouhé, tam je třeba zřídit tři, případně čtyři prostorové oddíly, aby vlaky mohly jet třeba ve dvou minutovém intervalu ...

+1/−1
3.6.2015 19:21

P44a65v70e38l 61S87t43a36v87j98a42n17í66k 6908145307681

Celý problém je v tom, že s nádražím na současném místě nikdo nepočítá. Takže celý slavný dopravní uzel MHD je tím pádem k ničemu, i když se s ním neustále operuje. Tato dezinformace opravdu nikomu nedochází, že se bude vystupovat někde na Nových Sadech, kde navíc stojí nová zástavba, takže si návaznost při pohledu na mapu nějak neumím představit.

+1/−1
3.6.2015 22:51

J21a10n 11J61e88m36e82l68k80a 1555940

Nejlepsi varianta ho nechat jak je. Proc stehovat nadrazi k rece.. Pro soucasne trate to nema moc vyznam. A pro vrt, ktera ma vest podel dalnice je to stejne spatna poloha - nebo za cenu mnoha tunelu. Tak k cemu to vlastne je.. Navic podoba vrt se stale meni! Tak k cemu nove nadrazi..

+1/−1
4.6.2015 9:24

M76a78r78t57i17n 15L93ž70i22č13a43ř 9875697602974

11 kolejí, jen pro přesnost

0/−2
4.6.2015 21:09

I74v37a19n 12H71o72l21a18s 5587947978347

Houby - průjedných (plnohodnotných) pouze 6, 4 kursé na 5.+6 nástupišti nelze použít pro všechny tratě (i když pro většinu ano, resp. šlo po předělání zabezpečovacího zařízení).

0/0
10.6.2015 0:00

J54a38n 87J68e79m41e47l59k18a 1305840

A doufám, že si těch 40 - 80 tisíc na obyvatele Brno nějak samo splatí...

0/0
3.6.2015 15:05

G10a60b95r42i17e64l 76H22o41r11t90e60n 9541599773824

Nestěhovat, nechat otevřené. Spolu s falusem pana Onderky je to skvělý argument na občasné narážky brněnských kolegů na tunel Blanka a OpenCard.:-)

+1/−4
3.6.2015 13:58

T32o65m70á29š 62T18a79t48í41č34e44k 5630552310118

Ty máš falus takového tvaru? Co na to baby?

+2/0
3.6.2015 15:43
Foto

B88r54o52n19i51s75l39a13v 52Š80i82m66o33n63í76k 5422195112577

Předpokládám, že soudruh redaktor, stejně jako všichni protiodsunoví obžedáři mají bohaté zkušenosti s železničními stavbami, zejména potom s realizací rekonstrukcí železničních uzlů

+4/−5
3.6.2015 13:52

P25a92v47e10l 31Š91e79v56č11í82k 6300235659190

Za to ale soudruzi developeří jich mají habaděj.

+9/−3
3.6.2015 14:02

P10a12v16e12l 50K36o17l92á61č28e48k 9784504562841

Hezký druh argumentace, kterému se říká demagogie. :-)

+2/−4
3.6.2015 14:27

T63o90m34á61š 96T16a17t51í53č30e26k 5710282370308

Kuš, to mělo být plus.

0/0
3.6.2015 15:44

P31a67v26e56l 33M61o70r40a68v74e50c 3322419282618

Ááá, soudruh z ODS nám sem zavítal.

Zajímavé, že přesun nejvíce tlačí politici z ODS a z ČSSD. Architekti, stavaří a odborníci na železnici jsou spíše proti. Žeby dle vaší logiky byly lčenské buňky ODS a ČSSD plné odborníků na železnici? (btw. kolik z vás jelo v posledním roce vlakem?)

+3/−1
3.6.2015 22:32

J52a50n 32K70o47b90ě94r61s68k13ý 1920596621803

Odsun nádraží je blbost. Nejsem sice Brňák, ale občas se v Brně vyskytnu a velice oceňují polohu nádraží v centru. Na náměstí je to opravdu kousek. Nádraží tvoří i přirozený terminál MHD a tramvají se odtud člověk dostane v podstatě kamkoliv. Nechápu, proč nějaké drahé studie jsou vůbec potřeba. Nedokážu si představit, že nádraží bude někde u Zvonařky. 

P.S. Všiml jsem si při mé poslední návštěvě, že byly na nádraží instalovány nové tabule. Nechápu, kdo zvolil takovou hroznou technologii bílé písmo na modrém pozadí. Když na to svítí slunce nejde to přečíst a ten nový hlas je taky nic moc.

+14/−2
3.6.2015 13:23

T33o63m87á64š 40T95a80t61í93č33e33k 5920592650858

Kdyby někde u Zvonařky. Pěkné štuk za Zvonařkó!

0/−2
3.6.2015 15:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.