Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stěhovat, či nestěhovat nádraží v Brně? Odpověď hledají autoři přesunu

Přes půl miliardy korun už nasypal stát do všemožných plánů a studií na možné stěhování nádraží v Brně. Další dvacet milionů utratí stát znovu za studii proveditelnosti, která má Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) říct, zda se vyplatí železniční uzel stěhovat nebo ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28a61v96e73l 46S88t86a96v83j19a84n13í56k 6468375717591

Neustále se řeší dvě varianty, ale nikdo neřeší variantu, že by nádraží zůstalo na svém místě.

Nějak moc nechápu variantu, že by někde na úrovni Malé Ameriky bylo nové nádraží. Jak bude zajištěna dopravní obslužnost MHD? Zelení tuto variantu neustále preferují, přitom dopravní uzel je zcela mimo a na Nových Sadech snad jezdí jen šalina číslo 8. (nevím přesně). O nějaké rychlostní trati si v těchto místech můžeme nechat jen zdát.

Odsunuté nádraží na místě Rosického, by měly údajně obsluhovat dvě linky, což je teoreticky výhodnější. Bližší je přestup na autobusy, opět se vzdaluje stávající dopravní uzel. Napojení na síť rychlostních vlaků je poněkud příznivější.

Provádět jakékoliv stavební práce při zachování dopravy považuji za vyloučené, takže po dobu výstavby bude potřeba nějakým způsobem zkulturnit a upravit Brno dolní nádraží (rosické), to jsou další investice navíc. V jakém stavu je viadukt mezi hlavním nádražím a teplárnou se neodvažuji tipovat. Po těch letech provozu zřejmě na odpis. Propustnost této trati na Židenice je zoufalá.

Mimochodem jedna linka končí v Židenicích, odkud je MHD dost zoufalá a žádné protesty jsem zatím nezaregistroval, že vlak nekončí na hlavním.

+1/−2
3.6.2015 22:48

R20o29m91a78n 60H91o85š32e59k 3978596819656

Pres nove sady jezdi minimalne 1,8,10,12 ;-)

Jinak souhlas, melo by se zvazit i ponechani

+1/−1
4.6.2015 9:14

R21o30m46a32n 61J34e69s38c16h98k87e 9778815667135

Já si tu variantu od 5.nástupiště k řece považuji za nejrozumnější řešení.

Rozdíl chůze 5 minut mne nevadí. Na druhé straně na Uhelné ulici je dostatek místa na parkování.  Správně vidíte špatnou propustnost Brno hl. - Brno Židenice.  Ony jsou i chybějící výhýbky v Brně Židenicích.

Není jednoduché řešení.

Máme tu spoustu "odborníků" kteří si přejí původní nádraží. Akorát tam nepracují a ani často nejezdí.  Denně zpoždění. Ale to NEVIDÍ.

+2/−2
4.6.2015 17:40

P31a42v59e83l 41O67d83r89a69z83i36l 6744739237480

Ono to má spoustu rovin. Z mého pohledu zachování polohy neřeší tratě, které chtěla minulá koalice jistě zcela nezištně zbourat, ono směr Přerov atd., no to by bylo na dlouho. Využití pozemků pod tratěmi jako zeleň a podobné sliby můžeme vidět na příkladu Mendláku, kde se má rušit tram smyčka kvůli parku (slib), jé pardon, kvůli dostavbě baráku soukromého investora (realita).

K řešení u řeky jsem neviděl žádný návrh MHD kromě toho, že se tam postaví jedna (1) trať se dvěmi (2) linkami šaliny. A to je žalostně málo. Nikde jsem neviděl studii vlivu odsunutí dopravního uzlu od centra na to centrum.

Že nádraží nestačí je možné, ale to se dá řešit i v současné poloze, která ale není výhodná kvůli složitému vedení tratí. Nádraží v oblouku od vynálezu tv kamery nevadí, stockholm central je taky v oblouku a funguje to tam dobře.

Moje řešení je postavit u řeky nádr pro dálkový spoje a hlnádr nechat pro denní pendlery, přičemž potom by stačila i ta jedna obslužná trať na propojení, která by ale měla být mimoúrovňová s ostatní dopravou. Jenže to by asi stálo moc velkou kupu peněz. A nájemné z mnohaleté smlouvy na budovy nádru pro ODS asi stačit nebude.

+3/−1
3.6.2015 21:01

P38a14v41e71l 88M47o80r93a22v66e42c 3532209402238

Dvě nádraží je blbost. Efektivní přestup z rychlíku na osobák by padl.

+1/−1
3.6.2015 22:26

R96a92d88e63k 89J10a23n27a23t80a 9315596614942

Ano. Tuto chybu udělali např. v Avignonu. Teď tam musejí jezdit mezi TGV nádražím a regionálním nádražím autobusem a regionální linky musejí mít duplikované (vlak jede na regionální nádraží do centra s lidma, co jedou do práce, autobus na TGV nádraží s lidma, co jedou do Paříže).

+2/0
3.6.2015 22:43

J85a59n 55J89e76m93e56l16k91a 1285310

Ale jedno z 2 nádraží může být průjezdné..

0/−1
3.6.2015 22:49

P36a30v91e50l 87O57d53r76a72z90i47l 6204839237340

V Avignonu jde o naprosto jiné vzdálenosti.

0/0
4.6.2015 10:40

J21a90n 60F50r39o85l84í18k 6626210525764

V Brně je nádraží víc stejně jako v Praze a funguje to. Když vidím jak ty lokálky tahají jen prázdné vagony tak si říkám na co ty další investice. Všichni kromě socek jezdí auty.

0/−5
4.6.2015 0:06

V26á82c17l14a73v 66S37v68o17b72o39d65a 5366548869

Já nejsem žádná socka,auťák nemám a je mi to šumák!8-o

+2/0
4.6.2015 0:16

P70a56v74e74l 41M65o65r13a95v64e62c 3422469272678

Jo nádraží je v Brně taky víc, ale skoro všechny vlaky jezdí na hlavák.

Prosím, které lokálky bývají prázdné?8-o

+3/0
4.6.2015 8:41
Foto

B80r97o20n41i70s68l67a26v 80G82a25b16r61y80š 2352339951

Já vlakem za cca 18 000 Kč za rok ujedu více než 26 000 km. Kolik toho za stejnou sumu najezdíte autem Vy?? Kolik promrháte času za volantem? Kolik času z celkové doby jízdy prostojíte? Jak jinak můžete v autě efektivně využít čas? Nijak. Držíte volant a to je vše.

+3/0
5.6.2015 11:17

P51a25v37e43l 86O78d86r21a22z86i51l 6514409307200

No já nevím, kolik lidí dneska přestupuje v Brně z rychlíku na lokálky. V Praze to funguje a to pěšky.

0/−1
4.6.2015 10:34

J10a36n 73V28o34j65t84í29š53e75k 6912581355136

V Praze se plánuje v dohledný době zbudovat mezi nádražíma podchod s pojízdnejma chodníkama a v nedohlednu i železniční spojka.

+1/0
4.6.2015 20:17

P83a77v71e68l 20O27d18r83a79z12i21l 6984289827260

Tak ta by mohla být i v Brně, spíš nějaký pendlvláček.

0/0
7.6.2015 13:14

P25a84v60e71l 24O79d86r62a10z67i20l 6324709617510

No, tak v Pekingu jedete vlakem asi 6 minut z Terminálu 3, přílety na Terminál 3, transfer. V Brně by to bylo úplně stejné.

0/0
4.6.2015 10:35

P37a52v82e36l 44M25o82r41a23v21e36c 3302339622288

No, tak v Avignonu to zas nefunguje, viz. vedlejší příspěvek. Nelze argumentovat jedním městem..

Btw. všude okolo kde se něco takto stavělo či rekonstruovalo (Berlin, Wien, Stuttgart v procesu) se vše koncentruje na 1 nádraží. I v té Praze se dost uvažovalo o zrušení Masaryčky.

+1/0
4.6.2015 10:41

P15a81v67e13l 67O25d29r44a55z26i31l 6764139587860

V Avignonu žádné takové spojení není a kromě toho tam TGV jezdí, VRT v ČR je spíš iluzorní.

0/0
7.6.2015 13:16

P55a55v42e51l 58M38o72r82a66v43e83c 3712489452938

No však v Avignonu TGV zastavuje jinde než ostatní vlaky a kolega zde popsal jaké problémy to způsobuje. 2 hlavní nádraží jsou zkrátka blbost.

VRT v ČR je potřeba jako sůl. D1 je tragédie na spojení 2 největších měst ČR.

Ale bohužel je VRT iluzorní protože politici.RvRvRv

0/0
7.6.2015 13:18

K55a34t43k94a 84Č51e28c13h46o31v92á 9950660159671

...jéžkovy zraky,zase budou peníze v prd...a nic z tohoRv

+1/−1
3.6.2015 19:22

A22l34e53š 67S65l92a77v73í34k 9558320256339

Kolikrát se o tom bude ještě rozhodovat ?

+2/0
3.6.2015 17:25

M29i95r75o82s49l10a91v 86V81y27k16o67u52p19i20l 3580626703665

Jak typické pro náš "ekonomicky" řízený stát. 

Utratíme miliardy za studie a studie analýz a nakonec budou rozhodovat laici v nějaké poťapaném referendu.

Tohle bych už dal opravdu někomu k náhradě škody. Za ty prachy toho už mohlo být tolik hotového.

+6/−1
3.6.2015 16:19

M25a54r19t40i14n 82L51ž26i80č98a86ř 9715697282984

Na přesun nejsou peníze

Nechat na místě kde je a modernizovat

+6/−3
3.6.2015 16:09

P16e69t48r53a 95N74o27v84á93k28o84v24á 7558826294218

Na tom místě není místo.

+3/0
3.6.2015 23:19

M62a88r16t70i24n 88L91ž92i40č33a29ř 9915107192574

Místa je dost, stačilo by upravit halu a dopravu před hlavní budovou

0/−3
4.6.2015 21:08

L86i68b45o49r 71Z15a65v95ř48e39l 8599906541882

Snílku a ve svým volnu budeš povinně lítat po peroně a odhlašovat konec nástupu do vlaku,protože sám průvodčí na druhý konec vlaku nevidí při delší rychlíkové soupravě !!

+2/−2
5.6.2015 9:59

M36a68r96t68i46n 96L65ž98i13č20a24ř 9755177292764

Odkud jste vypadl

Mezinárodní rychlíky mají kamerový systém, takže strojvedoucí má přehled co se ve vlaku děje a je vysílačkou spojen s průvodčím

Na peronech jsou už teď nainstalované nové elektronické tabule a přibude kamerový systém a TV, takže přehled bude dostatečný

+1/−2
5.6.2015 14:24

R81o27m75a46n 40J26e78s16c20h24k54e 9658495757205

Pane, jak by řekl kamarád nebožtík, Vy nevíte, kde má lokomotiva komín ? Nejste ani strojvůdce a průvodčí ani výpravčí. Jinak by jste takové rady nedával. Včera jsem byl v Berlíně. Koukal jsem do moderní ICE 3 do interiéru strojvůdce a nevšiml jsem si, že by tam měl moc obrazovek z kamer. Kdo se na ty Vaše kamery bude dívat ??

Nádraží v Brně je špatné už od 20.let.  Dvojité esíčko, nedostatek kolejí,

délka kolejí a chybějící příjezdové koleje. Ale tomu Vy nerozumíte.

Hala je to poslední co je problém.

+1/0
6.6.2015 13:15

M32a43r12t65i70n 36L59ž54i12č53a57ř 9835577302724

Mám kamaráda strojvedoucího, tak mě nepoučujte... a už vůbec nesuplujte práci strojvůdce a průvodčího a celého personálu

Nevytvářejte problémy, řešení je na vše a přesun je zbytečný

Čemu já rozumím a čemu ne, není ve Vaší pravomoci posoudit

Hala, podchod a přístup k hlavnímu nástupišti 1-6 a k vedlejšímu 7-10 je problém

0/−1
6.6.2015 14:29

R63o84m88a23n 31J63e23s60c38h19k30e 9578815237795

Když Vy a Váš kamarád strojvůdce jste takový odborníci, tak předložte a ukažte řešení špatného nádraží Brno hlavní. To věděli už naši pradědové. Ze 14 projektů v roce 1928  nebyl ani jeden dokonalý. Ta to ten Váš bude dokonalý. Už se těším. ČEST VAŠÍ PRÁCI.

0/0
7.6.2015 6:28

M57a88r87t80i76n 21L19ž45i92č26a37ř 9245327872564

23 let jsem jezdil na trase Brno-Česká Třebová, nejdříve do školy a potom do práce, tak mě nepoučujte o trati a o hlavním nádraží v Brně

Proč pod každý druhý příspěvek dáváte ten canc o 14 projektech z roku 1928, to nemáte něco lepšího?

Modernizace nádraží není práce pro jednoho člověka, ale práce pro velký tým špičkových odborníků, otázkou je zda takové vůbec máme...

Čest práci, tak se zdraví soudruzi a mezi ty já nepatřím

0/0
7.6.2015 9:37

R67o57m42a55n 38J64e51s27c22h96k71e 9148915457225

Máte pravdu v tom, že odborníky nemáme. Stačí se podívat na modernizované nádraží Adamov, Blansko, Rájec a další na trati Brno - Česká Třebová. Utopené a úzké peróny. Také umístění nádraží a zastávky v Letovicích je ostuda. Tam měla být zastávka ve městě.

Nemáte pravdu v tom, že ponechat nádraží v Brně na místě. Kolejí je málo.

Když si srovnám uspořádání nádraží ve Vídni a v Berlíně, tak jim také trvalo pár let

než našli hlavní nádraží.  Před tím tam nic takového neměli. Určitě jim nedělá problém přesunout nádraží o třebas 300 -  500 metrů. Kolik roků u nás trvalo zřízení zastávky Brno - Lesná ??

Ještě bych se přimlouval pro vlakové zastávky Globus a Hornbach.  Pravda je taková, že se na silnice všichni nevejdou. Ono i šalinové nádraží před hlavním dnes nestačí. Naši politici mlčí. Sobotka ani  Hašek nekonají.

+1/0
7.6.2015 16:55

M53a45r74e54k 63H69r12u80b18y 6627282911728

Za peníze, které by stálo pošoupnutí nádraží, by se v Brně dala postavit celá trasa metra...:-P

+5/−4
3.6.2015 15:24

J85a17n 41J34e14m70e61l87k12a 1535570

Za vším v ČR hledej nákupní centrum.. a cokoliv jen ne argumenty.

Když se člověk podívá na propagační web http://www.nadraziureky.cz ač hledali argumenty, vytvářeli argumenty - nic tam defakto není. Jen kapacita a koleje do zatáčky. Pak tam jsou nesmysly typu omezená rychlost průjezdu až histerické manipulace, že dopravní uzel přebere Olomouc (nesmysl)

Cílem není park atd.. Cílem jsou prachy. O čem nemluví, že nové terminály zejména v bananistánech jsou kombinovány s obchodními centry a nutí přes ně návštěvníky chodit (samozřejmě trochu delší trasou). Viz Kuala Lumpur, KL Central a další. (Nevýhoda - pak v noci se chodí garážemi). Další ukázkou je Ostrava a nádraží střed, kdy město z nádraží nutí chodit lidi přes obchodní centrum.  

Dalším problémem posunutí je nutné rozmělnění centra a jeho úpadek. Viz Ostrava.

Brno je město s českým centrem, které zatím funguje velmi dobře.

Úspěšné posunutí mhd uzlu bez následků, tvořeného stoletím je podle mě nereálné.

MHD prodražuje a znepříjemňuje. Mimo špičku o víkendu (neděle 23:30 a pod.) v dešti je přestup super - pokud je na co.., zvlášť když si mhd dělá co chce a na vlaky se nedívá. Viz Ostrava Svinov.

Náklady udávají 22 mld, někdo říká 40. Není započítáno rozdrbání a přesun mhd - miliardy. Nikdo neřekl za kolik a jak tam dotáhne vrt - opět hromada nákladných blankoidních tunelů, podle mě dalších cca 8mld. 

Přínos - 0, naopak znepříjemnění.

+8/−4
3.6.2015 14:08

J37a39n 75J90e19m71e29l73k32a 1485790

Kapacita a zatáčka - současné nádraží evidentně stačí a funguje. Je tam 5 - 6 kolejí. Na nástup stačí 5 minut to je 60 vlaků za hodinu. + 5 regionálních kolejí na boku.  Je tam plocha u Tesca..  Nádraží v zatáčce –  jsou kamery.

Co lze za 40 mld..

30 mld stojí cca 100km nové 2 kolejné trati na 200km/h.  Třeba Brno-Přerov 

1md stojí rekonstrukce Opava-Krnov (30km) ze 75 na 120km/h (mosty, svršek, zabezpečení) Tedy lze takto vylepšit 40 takových regionálních tratí.

Nebo nakoupit cca 400 moderních motoráků nebo 133 jednotek Flirt.

.. Jako kdyby česká železnice neměla důležitější věci k řešení. 

Nakonec by se časem ukázalo, že existuje varianta C, levnější, lepší.

Ale tady se někdo hodně třepe na zrušení kolejí a tyto klíčové pozemky  a stavební firmy se taky určitě těší.

Zajimavé, že v rozhovoru člověk se sždc byl ve shodě s regionálními politiky. (jako kdyby rozhodnuto)

+8/−2
3.6.2015 14:18

M62i69r67o28s53l85a49v 78Z37i46k91m65u20n80d 7719663434403

5 minut na nástup .... kdyby tyhle pobyty dělal švýcarský S-Bahn v Zürichu HB, tak by se zhroutil ... na nástup + výstup jsou tam 2 minuty a to se tam jezdí na dvě koleje vedle sebe ...

Asi tak před 10 lety ještě jezdily mezi vlaky S-Bahnu vlaky ICE do Stuttgartu a na nástup do výchozího vlaku měli cestující taky 2 minuty, při dojezdu totéž ...

U ECčka se to stíhá v Brně za 2 minuty, lze i u dalších vlaků ... problém je propustnost trati do Židenic, tak jsou jen dva prostorové oddíly, zbytečně dlouhé, tam je třeba zřídit tři, případně čtyři prostorové oddíly, aby vlaky mohly jet třeba ve dvou minutovém intervalu ...

+1/−1
3.6.2015 19:21

P57a20v10e87l 46S24t87a77v92j19a88n88í94k 6528915337461

Celý problém je v tom, že s nádražím na současném místě nikdo nepočítá. Takže celý slavný dopravní uzel MHD je tím pádem k ničemu, i když se s ním neustále operuje. Tato dezinformace opravdu nikomu nedochází, že se bude vystupovat někde na Nových Sadech, kde navíc stojí nová zástavba, takže si návaznost při pohledu na mapu nějak neumím představit.

+1/−1
3.6.2015 22:51

J73a16n 60J83e21m18e73l16k65a 1715280

Nejlepsi varianta ho nechat jak je. Proc stehovat nadrazi k rece.. Pro soucasne trate to nema moc vyznam. A pro vrt, ktera ma vest podel dalnice je to stejne spatna poloha - nebo za cenu mnoha tunelu. Tak k cemu to vlastne je.. Navic podoba vrt se stale meni! Tak k cemu nove nadrazi..

+1/−1
4.6.2015 9:24

M94a29r51t37i87n 26L21ž48i91č25a54ř 9785507592764

11 kolejí, jen pro přesnost

0/−2
4.6.2015 21:09

I59v88a41n 93H98o42l73a17s 5657167588287

Houby - průjedných (plnohodnotných) pouze 6, 4 kursé na 5.+6 nástupišti nelze použít pro všechny tratě (i když pro většinu ano, resp. šlo po předělání zabezpečovacího zařízení).

0/0
10.6.2015 0:00

J46a93n 32J74e95m92e58l51k80a 1105720

A doufám, že si těch 40 - 80 tisíc na obyvatele Brno nějak samo splatí...

0/0
3.6.2015 15:05

G83a14b10r17i91e93l 65H10o17r61t28e41n 9221659393544

Nestěhovat, nechat otevřené. Spolu s falusem pana Onderky je to skvělý argument na občasné narážky brněnských kolegů na tunel Blanka a OpenCard.:-)

+1/−4
3.6.2015 13:58

T86o63m44á78š 68T76a74t53í69č50e58k 5850912180958

Ty máš falus takového tvaru? Co na to baby?

+2/0
3.6.2015 15:43

B58r26o57n88i98s34l81a23v 98Š16i51m66o29n14í80k 5652445512157

Předpokládám, že soudruh redaktor, stejně jako všichni protiodsunoví obžedáři mají bohaté zkušenosti s železničními stavbami, zejména potom s realizací rekonstrukcí železničních uzlů

+4/−5
3.6.2015 13:52

P94a16v12e41l 95Š18e59v40č66í43k 6170735909210

Za to ale soudruzi developeří jich mají habaděj.

+9/−3
3.6.2015 14:02

P12a12v83e32l 66K14o72l73á63č38e36k 9124564702721

Hezký druh argumentace, kterému se říká demagogie. :-)

+2/−4
3.6.2015 14:27

T13o15m16á80š 95T11a92t27í30č49e38k 5680672480158

Kuš, to mělo být plus.

0/0
3.6.2015 15:44

P35a24v40e64l 27M30o57r98a40v78e40c 3402779742388

Ááá, soudruh z ODS nám sem zavítal.

Zajímavé, že přesun nejvíce tlačí politici z ODS a z ČSSD. Architekti, stavaří a odborníci na železnici jsou spíše proti. Žeby dle vaší logiky byly lčenské buňky ODS a ČSSD plné odborníků na železnici? (btw. kolik z vás jelo v posledním roce vlakem?)

+3/−1
3.6.2015 22:32

J48a47n 86K36o60b36ě35r76s89k27ý 1830816441933

Odsun nádraží je blbost. Nejsem sice Brňák, ale občas se v Brně vyskytnu a velice oceňují polohu nádraží v centru. Na náměstí je to opravdu kousek. Nádraží tvoří i přirozený terminál MHD a tramvají se odtud člověk dostane v podstatě kamkoliv. Nechápu, proč nějaké drahé studie jsou vůbec potřeba. Nedokážu si představit, že nádraží bude někde u Zvonařky. 

P.S. Všiml jsem si při mé poslední návštěvě, že byly na nádraží instalovány nové tabule. Nechápu, kdo zvolil takovou hroznou technologii bílé písmo na modrém pozadí. Když na to svítí slunce nejde to přečíst a ten nový hlas je taky nic moc.

+14/−2
3.6.2015 13:23

T97o46m34á68š 37T23a95t47í39č49e24k 5140742370508

Kdyby někde u Zvonařky. Pěkné štuk za Zvonařkó!

0/−2
3.6.2015 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.