Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stěhovat, či nestěhovat nádraží v Brně? Odpověď hledají autoři přesunu

Přes půl miliardy korun už nasypal stát do všemožných plánů a studií na možné stěhování nádraží v Brně. Další dvacet milionů utratí stát znovu za studii proveditelnosti, která má Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) říct, zda se vyplatí železniční uzel stěhovat nebo ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22a41v13e32l 60S51t67a47v70j18a37n46í32k 6178675537561

Neustále se řeší dvě varianty, ale nikdo neřeší variantu, že by nádraží zůstalo na svém místě.

Nějak moc nechápu variantu, že by někde na úrovni Malé Ameriky bylo nové nádraží. Jak bude zajištěna dopravní obslužnost MHD? Zelení tuto variantu neustále preferují, přitom dopravní uzel je zcela mimo a na Nových Sadech snad jezdí jen šalina číslo 8. (nevím přesně). O nějaké rychlostní trati si v těchto místech můžeme nechat jen zdát.

Odsunuté nádraží na místě Rosického, by měly údajně obsluhovat dvě linky, což je teoreticky výhodnější. Bližší je přestup na autobusy, opět se vzdaluje stávající dopravní uzel. Napojení na síť rychlostních vlaků je poněkud příznivější.

Provádět jakékoliv stavební práce při zachování dopravy považuji za vyloučené, takže po dobu výstavby bude potřeba nějakým způsobem zkulturnit a upravit Brno dolní nádraží (rosické), to jsou další investice navíc. V jakém stavu je viadukt mezi hlavním nádražím a teplárnou se neodvažuji tipovat. Po těch letech provozu zřejmě na odpis. Propustnost této trati na Židenice je zoufalá.

Mimochodem jedna linka končí v Židenicích, odkud je MHD dost zoufalá a žádné protesty jsem zatím nezaregistroval, že vlak nekončí na hlavním.

+1/−2
3.6.2015 22:48

R60o52m78a23n 83H35o47š13e22k 3908286639106

Pres nove sady jezdi minimalne 1,8,10,12 ;-)

Jinak souhlas, melo by se zvazit i ponechani

+1/−1
4.6.2015 9:14

R81o85m23a93n 64J26e77s71c22h52k52e 9488665717705

Já si tu variantu od 5.nástupiště k řece považuji za nejrozumnější řešení.

Rozdíl chůze 5 minut mne nevadí. Na druhé straně na Uhelné ulici je dostatek místa na parkování.  Správně vidíte špatnou propustnost Brno hl. - Brno Židenice.  Ony jsou i chybějící výhýbky v Brně Židenicích.

Není jednoduché řešení.

Máme tu spoustu "odborníků" kteří si přejí původní nádraží. Akorát tam nepracují a ani často nejezdí.  Denně zpoždění. Ale to NEVIDÍ.

+2/−2
4.6.2015 17:40

P95a44v65e11l 85O71d85r46a98z32i19l 6294229137960

Ono to má spoustu rovin. Z mého pohledu zachování polohy neřeší tratě, které chtěla minulá koalice jistě zcela nezištně zbourat, ono směr Přerov atd., no to by bylo na dlouho. Využití pozemků pod tratěmi jako zeleň a podobné sliby můžeme vidět na příkladu Mendláku, kde se má rušit tram smyčka kvůli parku (slib), jé pardon, kvůli dostavbě baráku soukromého investora (realita).

K řešení u řeky jsem neviděl žádný návrh MHD kromě toho, že se tam postaví jedna (1) trať se dvěmi (2) linkami šaliny. A to je žalostně málo. Nikde jsem neviděl studii vlivu odsunutí dopravního uzlu od centra na to centrum.

Že nádraží nestačí je možné, ale to se dá řešit i v současné poloze, která ale není výhodná kvůli složitému vedení tratí. Nádraží v oblouku od vynálezu tv kamery nevadí, stockholm central je taky v oblouku a funguje to tam dobře.

Moje řešení je postavit u řeky nádr pro dálkový spoje a hlnádr nechat pro denní pendlery, přičemž potom by stačila i ta jedna obslužná trať na propojení, která by ale měla být mimoúrovňová s ostatní dopravou. Jenže to by asi stálo moc velkou kupu peněz. A nájemné z mnohaleté smlouvy na budovy nádru pro ODS asi stačit nebude.

+3/−1
3.6.2015 21:01

P50a84v60e57l 24M71o30r54a44v54e10c 3132229842178

Dvě nádraží je blbost. Efektivní přestup z rychlíku na osobák by padl.

+1/−1
3.6.2015 22:26

R52a87d90e80k 12J36a28n42a27t11a 9595766934812

Ano. Tuto chybu udělali např. v Avignonu. Teď tam musejí jezdit mezi TGV nádražím a regionálním nádražím autobusem a regionální linky musejí mít duplikované (vlak jede na regionální nádraží do centra s lidma, co jedou do práce, autobus na TGV nádraží s lidma, co jedou do Paříže).

+2/0
3.6.2015 22:43

J60a29n 36J86e60m94e38l75k46a 1265350

Ale jedno z 2 nádraží může být průjezdné..

0/−1
3.6.2015 22:49

P50a43v61e87l 10O64d42r57a18z50i16l 6924929707780

V Avignonu jde o naprosto jiné vzdálenosti.

0/0
4.6.2015 10:40

J49a35n 83F63r41o21l10í28k 6576930155744

V Brně je nádraží víc stejně jako v Praze a funguje to. Když vidím jak ty lokálky tahají jen prázdné vagony tak si říkám na co ty další investice. Všichni kromě socek jezdí auty.

0/−5
4.6.2015 0:06

V46á48c89l26a47v 56S28v24o35b63o98d68a 5926188709

Já nejsem žádná socka,auťák nemám a je mi to šumák!8-o

+2/0
4.6.2015 0:16

P11a88v89e49l 85M61o76r40a95v64e45c 3972779552388

Jo nádraží je v Brně taky víc, ale skoro všechny vlaky jezdí na hlavák.

Prosím, které lokálky bývají prázdné?8-o

+3/0
4.6.2015 8:41
Foto

B86r50o61n74i26s20l60a32v 91G66a39b70r20y56š 2262229621

Já vlakem za cca 18 000 Kč za rok ujedu více než 26 000 km. Kolik toho za stejnou sumu najezdíte autem Vy?? Kolik promrháte času za volantem? Kolik času z celkové doby jízdy prostojíte? Jak jinak můžete v autě efektivně využít čas? Nijak. Držíte volant a to je vše.

+3/0
5.6.2015 11:17

P52a30v60e41l 94O26d73r77a81z13i90l 6474909287410

No já nevím, kolik lidí dneska přestupuje v Brně z rychlíku na lokálky. V Praze to funguje a to pěšky.

0/−1
4.6.2015 10:34

J72a73n 88V82o57j41t85í77š43e58k 6292391395446

V Praze se plánuje v dohledný době zbudovat mezi nádražíma podchod s pojízdnejma chodníkama a v nedohlednu i železniční spojka.

+1/0
4.6.2015 20:17

P63a77v53e43l 84O66d81r39a63z18i68l 6574829777290

Tak ta by mohla být i v Brně, spíš nějaký pendlvláček.

0/0
7.6.2015 13:14

P42a89v28e91l 50O86d61r24a39z44i28l 6924119307110

No, tak v Pekingu jedete vlakem asi 6 minut z Terminálu 3, přílety na Terminál 3, transfer. V Brně by to bylo úplně stejné.

0/0
4.6.2015 10:35

P60a62v94e34l 48M27o34r64a61v63e33c 3142259152158

No, tak v Avignonu to zas nefunguje, viz. vedlejší příspěvek. Nelze argumentovat jedním městem..

Btw. všude okolo kde se něco takto stavělo či rekonstruovalo (Berlin, Wien, Stuttgart v procesu) se vše koncentruje na 1 nádraží. I v té Praze se dost uvažovalo o zrušení Masaryčky.

+1/0
4.6.2015 10:41

P38a98v94e59l 50O18d41r77a25z14i29l 6594599417630

V Avignonu žádné takové spojení není a kromě toho tam TGV jezdí, VRT v ČR je spíš iluzorní.

0/0
7.6.2015 13:16

P64a31v75e67l 82M29o39r57a22v66e77c 3662239762448

No však v Avignonu TGV zastavuje jinde než ostatní vlaky a kolega zde popsal jaké problémy to způsobuje. 2 hlavní nádraží jsou zkrátka blbost.

VRT v ČR je potřeba jako sůl. D1 je tragédie na spojení 2 největších měst ČR.

Ale bohužel je VRT iluzorní protože politici.RvRvRv

0/0
7.6.2015 13:18

K81a32t25k44a 83Č76e84c69h52o85v55á 9420450739161

...jéžkovy zraky,zase budou peníze v prd...a nic z tohoRv

+1/−1
3.6.2015 19:22

A63l68e42š 84S95l49a83v84í56k 9918700316389

Kolikrát se o tom bude ještě rozhodovat ?

+2/0
3.6.2015 17:25

M45i73r72o58s54l10a69v 44V81y74k71o20u78p75i43l 3320196233755

Jak typické pro náš "ekonomicky" řízený stát. 

Utratíme miliardy za studie a studie analýz a nakonec budou rozhodovat laici v nějaké poťapaném referendu.

Tohle bych už dal opravdu někomu k náhradě škody. Za ty prachy toho už mohlo být tolik hotového.

+6/−1
3.6.2015 16:19

M87a78r81t81i27n 39L90ž86i89č61a92ř 9155487132214

Na přesun nejsou peníze

Nechat na místě kde je a modernizovat

+6/−3
3.6.2015 16:09

P21e97t84r84a 97N62o97v43á52k89o66v51á 7738406704198

Na tom místě není místo.

+3/0
3.6.2015 23:19

M68a22r88t49i21n 16L81ž85i67č92a16ř 9645957782634

Místa je dost, stačilo by upravit halu a dopravu před hlavní budovou

0/−3
4.6.2015 21:08

L60i22b92o90r 45Z68a20v78ř32e97l 8229396171862

Snílku a ve svým volnu budeš povinně lítat po peroně a odhlašovat konec nástupu do vlaku,protože sám průvodčí na druhý konec vlaku nevidí při delší rychlíkové soupravě !!

+2/−2
5.6.2015 9:59

M68a81r28t76i71n 53L92ž42i30č35a52ř 9145787302114

Odkud jste vypadl

Mezinárodní rychlíky mají kamerový systém, takže strojvedoucí má přehled co se ve vlaku děje a je vysílačkou spojen s průvodčím

Na peronech jsou už teď nainstalované nové elektronické tabule a přibude kamerový systém a TV, takže přehled bude dostatečný

+1/−2
5.6.2015 14:24

R82o44m82a39n 95J74e16s14c29h90k85e 9698105587415

Pane, jak by řekl kamarád nebožtík, Vy nevíte, kde má lokomotiva komín ? Nejste ani strojvůdce a průvodčí ani výpravčí. Jinak by jste takové rady nedával. Včera jsem byl v Berlíně. Koukal jsem do moderní ICE 3 do interiéru strojvůdce a nevšiml jsem si, že by tam měl moc obrazovek z kamer. Kdo se na ty Vaše kamery bude dívat ??

Nádraží v Brně je špatné už od 20.let.  Dvojité esíčko, nedostatek kolejí,

délka kolejí a chybějící příjezdové koleje. Ale tomu Vy nerozumíte.

Hala je to poslední co je problém.

+1/0
6.6.2015 13:15

M34a46r10t66i89n 30L61ž70i62č58a38ř 9175177232704

Mám kamaráda strojvedoucího, tak mě nepoučujte... a už vůbec nesuplujte práci strojvůdce a průvodčího a celého personálu

Nevytvářejte problémy, řešení je na vše a přesun je zbytečný

Čemu já rozumím a čemu ne, není ve Vaší pravomoci posoudit

Hala, podchod a přístup k hlavnímu nástupišti 1-6 a k vedlejšímu 7-10 je problém

0/−1
6.6.2015 14:29

R43o84m74a95n 91J11e46s32c13h66k77e 9948575767235

Když Vy a Váš kamarád strojvůdce jste takový odborníci, tak předložte a ukažte řešení špatného nádraží Brno hlavní. To věděli už naši pradědové. Ze 14 projektů v roce 1928  nebyl ani jeden dokonalý. Ta to ten Váš bude dokonalý. Už se těším. ČEST VAŠÍ PRÁCI.

0/0
7.6.2015 6:28

M22a68r94t29i67n 61L83ž27i58č47a34ř 9165747322814

23 let jsem jezdil na trase Brno-Česká Třebová, nejdříve do školy a potom do práce, tak mě nepoučujte o trati a o hlavním nádraží v Brně

Proč pod každý druhý příspěvek dáváte ten canc o 14 projektech z roku 1928, to nemáte něco lepšího?

Modernizace nádraží není práce pro jednoho člověka, ale práce pro velký tým špičkových odborníků, otázkou je zda takové vůbec máme...

Čest práci, tak se zdraví soudruzi a mezi ty já nepatřím

0/0
7.6.2015 9:37

R14o72m28a54n 93J93e68s62c35h37k67e 9688155197235

Máte pravdu v tom, že odborníky nemáme. Stačí se podívat na modernizované nádraží Adamov, Blansko, Rájec a další na trati Brno - Česká Třebová. Utopené a úzké peróny. Také umístění nádraží a zastávky v Letovicích je ostuda. Tam měla být zastávka ve městě.

Nemáte pravdu v tom, že ponechat nádraží v Brně na místě. Kolejí je málo.

Když si srovnám uspořádání nádraží ve Vídni a v Berlíně, tak jim také trvalo pár let

než našli hlavní nádraží.  Před tím tam nic takového neměli. Určitě jim nedělá problém přesunout nádraží o třebas 300 -  500 metrů. Kolik roků u nás trvalo zřízení zastávky Brno - Lesná ??

Ještě bych se přimlouval pro vlakové zastávky Globus a Hornbach.  Pravda je taková, že se na silnice všichni nevejdou. Ono i šalinové nádraží před hlavním dnes nestačí. Naši politici mlčí. Sobotka ani  Hašek nekonají.

+1/0
7.6.2015 16:55

M17a48r12e67k 38H70r55u33b95y 6217942601688

Za peníze, které by stálo pošoupnutí nádraží, by se v Brně dala postavit celá trasa metra...:-P

+5/−4
3.6.2015 15:24

J30a69n 28J41e59m84e22l82k11a 1885240

Za vším v ČR hledej nákupní centrum.. a cokoliv jen ne argumenty.

Když se člověk podívá na propagační web http://www.nadraziureky.cz ač hledali argumenty, vytvářeli argumenty - nic tam defakto není. Jen kapacita a koleje do zatáčky. Pak tam jsou nesmysly typu omezená rychlost průjezdu až histerické manipulace, že dopravní uzel přebere Olomouc (nesmysl)

Cílem není park atd.. Cílem jsou prachy. O čem nemluví, že nové terminály zejména v bananistánech jsou kombinovány s obchodními centry a nutí přes ně návštěvníky chodit (samozřejmě trochu delší trasou). Viz Kuala Lumpur, KL Central a další. (Nevýhoda - pak v noci se chodí garážemi). Další ukázkou je Ostrava a nádraží střed, kdy město z nádraží nutí chodit lidi přes obchodní centrum.  

Dalším problémem posunutí je nutné rozmělnění centra a jeho úpadek. Viz Ostrava.

Brno je město s českým centrem, které zatím funguje velmi dobře.

Úspěšné posunutí mhd uzlu bez následků, tvořeného stoletím je podle mě nereálné.

MHD prodražuje a znepříjemňuje. Mimo špičku o víkendu (neděle 23:30 a pod.) v dešti je přestup super - pokud je na co.., zvlášť když si mhd dělá co chce a na vlaky se nedívá. Viz Ostrava Svinov.

Náklady udávají 22 mld, někdo říká 40. Není započítáno rozdrbání a přesun mhd - miliardy. Nikdo neřekl za kolik a jak tam dotáhne vrt - opět hromada nákladných blankoidních tunelů, podle mě dalších cca 8mld. 

Přínos - 0, naopak znepříjemnění.

+8/−4
3.6.2015 14:08

J86a84n 11J35e24m58e48l76k77a 1565790

Kapacita a zatáčka - současné nádraží evidentně stačí a funguje. Je tam 5 - 6 kolejí. Na nástup stačí 5 minut to je 60 vlaků za hodinu. + 5 regionálních kolejí na boku.  Je tam plocha u Tesca..  Nádraží v zatáčce –  jsou kamery.

Co lze za 40 mld..

30 mld stojí cca 100km nové 2 kolejné trati na 200km/h.  Třeba Brno-Přerov 

1md stojí rekonstrukce Opava-Krnov (30km) ze 75 na 120km/h (mosty, svršek, zabezpečení) Tedy lze takto vylepšit 40 takových regionálních tratí.

Nebo nakoupit cca 400 moderních motoráků nebo 133 jednotek Flirt.

.. Jako kdyby česká železnice neměla důležitější věci k řešení. 

Nakonec by se časem ukázalo, že existuje varianta C, levnější, lepší.

Ale tady se někdo hodně třepe na zrušení kolejí a tyto klíčové pozemky  a stavební firmy se taky určitě těší.

Zajimavé, že v rozhovoru člověk se sždc byl ve shodě s regionálními politiky. (jako kdyby rozhodnuto)

+8/−2
3.6.2015 14:18

M94i45r29o98s85l92a77v 66Z84i73k33m49u30n75d 7519543854143

5 minut na nástup .... kdyby tyhle pobyty dělal švýcarský S-Bahn v Zürichu HB, tak by se zhroutil ... na nástup + výstup jsou tam 2 minuty a to se tam jezdí na dvě koleje vedle sebe ...

Asi tak před 10 lety ještě jezdily mezi vlaky S-Bahnu vlaky ICE do Stuttgartu a na nástup do výchozího vlaku měli cestující taky 2 minuty, při dojezdu totéž ...

U ECčka se to stíhá v Brně za 2 minuty, lze i u dalších vlaků ... problém je propustnost trati do Židenic, tak jsou jen dva prostorové oddíly, zbytečně dlouhé, tam je třeba zřídit tři, případně čtyři prostorové oddíly, aby vlaky mohly jet třeba ve dvou minutovém intervalu ...

+1/−1
3.6.2015 19:21

P29a97v29e63l 10S41t24a21v16j55a28n63í24k 6648335107701

Celý problém je v tom, že s nádražím na současném místě nikdo nepočítá. Takže celý slavný dopravní uzel MHD je tím pádem k ničemu, i když se s ním neustále operuje. Tato dezinformace opravdu nikomu nedochází, že se bude vystupovat někde na Nových Sadech, kde navíc stojí nová zástavba, takže si návaznost při pohledu na mapu nějak neumím představit.

+1/−1
3.6.2015 22:51

J42a48n 81J27e36m19e76l48k92a 1205420

Nejlepsi varianta ho nechat jak je. Proc stehovat nadrazi k rece.. Pro soucasne trate to nema moc vyznam. A pro vrt, ktera ma vest podel dalnice je to stejne spatna poloha - nebo za cenu mnoha tunelu. Tak k cemu to vlastne je.. Navic podoba vrt se stale meni! Tak k cemu nove nadrazi..

+1/−1
4.6.2015 9:24

M55a49r19t38i49n 56L24ž55i48č80a33ř 9235527662384

11 kolejí, jen pro přesnost

0/−2
4.6.2015 21:09

I62v12a61n 72H62o17l81a92s 5347287758377

Houby - průjedných (plnohodnotných) pouze 6, 4 kursé na 5.+6 nástupišti nelze použít pro všechny tratě (i když pro většinu ano, resp. šlo po předělání zabezpečovacího zařízení).

0/0
10.6.2015 0:00

J79a14n 19J30e54m90e14l82k65a 1975130

A doufám, že si těch 40 - 80 tisíc na obyvatele Brno nějak samo splatí...

0/0
3.6.2015 15:05

G18a75b83r98i86e27l 74H19o29r25t74e45n 9231419213264

Nestěhovat, nechat otevřené. Spolu s falusem pana Onderky je to skvělý argument na občasné narážky brněnských kolegů na tunel Blanka a OpenCard.:-)

+1/−4
3.6.2015 13:58

T18o36m72á81š 57T45a47t93í10č56e75k 5500562540628

Ty máš falus takového tvaru? Co na to baby?

+2/0
3.6.2015 15:43
Foto

B30r85o27n62i85s44l41a71v 73Š18i53m39o23n48í92k 5912215272277

Předpokládám, že soudruh redaktor, stejně jako všichni protiodsunoví obžedáři mají bohaté zkušenosti s železničními stavbami, zejména potom s realizací rekonstrukcí železničních uzlů

+4/−5
3.6.2015 13:52

P31a34v30e59l 19Š17e29v18č58í39k 6720215889420

Za to ale soudruzi developeří jich mají habaděj.

+9/−3
3.6.2015 14:02

P97a21v59e78l 98K49o52l98á82č43e68k 9194514552811

Hezký druh argumentace, kterému se říká demagogie. :-)

+2/−4
3.6.2015 14:27

T82o38m53á25š 36T93a53t22í66č19e13k 5550712290818

Kuš, to mělo být plus.

0/0
3.6.2015 15:44

P41a20v41e78l 43M48o52r49a21v44e83c 3622259772148

Ááá, soudruh z ODS nám sem zavítal.

Zajímavé, že přesun nejvíce tlačí politici z ODS a z ČSSD. Architekti, stavaří a odborníci na železnici jsou spíše proti. Žeby dle vaší logiky byly lčenské buňky ODS a ČSSD plné odborníků na železnici? (btw. kolik z vás jelo v posledním roce vlakem?)

+3/−1
3.6.2015 22:32

J37a34n 89K63o42b13ě77r67s75k74ý 1880186141163

Odsun nádraží je blbost. Nejsem sice Brňák, ale občas se v Brně vyskytnu a velice oceňují polohu nádraží v centru. Na náměstí je to opravdu kousek. Nádraží tvoří i přirozený terminál MHD a tramvají se odtud člověk dostane v podstatě kamkoliv. Nechápu, proč nějaké drahé studie jsou vůbec potřeba. Nedokážu si představit, že nádraží bude někde u Zvonařky. 

P.S. Všiml jsem si při mé poslední návštěvě, že byly na nádraží instalovány nové tabule. Nechápu, kdo zvolil takovou hroznou technologii bílé písmo na modrém pozadí. Když na to svítí slunce nejde to přečíst a ten nový hlas je taky nic moc.

+14/−2
3.6.2015 13:23

T79o67m20á88š 51T63a34t69í98č16e69k 5470532900108

Kdyby někde u Zvonařky. Pěkné štuk za Zvonařkó!

0/−2
3.6.2015 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.