Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy si půjčují na staré dluhy. Vydaly obligace za tři miliardy

České dráhy vydaly dluhopisy za více než tři miliardy korun, v přepočtu 115,2 milionu eur. Zatímco dříve si dráhy půjčovaly zejména na nové vlaky, nyní již podruhé hodlají nabyté prostředky využít právě ke splacení dřívějších dluhů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R56a48d46k29o 72K85ř48i89v14á71n79e40k 7350293555860

Tak refinancování úvěrů za výhodnějších podmínek doporučují čtenářům i finanční poradci na stránkách mf a iDnes.

Pokud to dělají ČD, což je neoblíbený podnik, tak je třeba dát takový titulek, aby to vypadalo, že jsou to diletanti, kteří ze zoufalství splácejí úvěr úvěrem.

Kdybych já psal článek o iDnes, tak bych dal do titulku Babiše nebo markantní pokles tištěného nákladu za posledních 10 let.:-)

Pořád jsem ještě Váš předplatitel, ale čím dál tím méně loajální. Váš boj proti ČD není můj boj.

+8/0
3.6.2015 23:02

J80a20n 65L50a37k46o68m19ý 7131285825354

V pořádku by bylo, kdyby si za výhodnější úrok půjčily ČD peníze a refinancovaly tím dražší dluh. Jenže ony si půjčují na to, co mají splatit, a tím pádem dál nedlužit. To je jako by sis půjčl na byt za 4,5% a po 30 letech, co má být hypotéka doplacena si na něj půjčil znovu, ale už jen za 3,5%. Pak by onen byt třeba za 2 miliony i s úrokama stál 7 milionů, to mi jako dobrej obchod nepřijde.

0/0
4.6.2015 9:25
Foto

J43a60n 48Č94e82r26m31á61k 4429878485937

až budu velký (blbec), pak budu kupovat dluhopisy splatné za 20 let s úrokem 3% ... 8-o;-D;-D;-D

Navíc od podniku jakým jsou ČD a navíc určené na umoření staršího dluhu (tedy vytloukání klínu klínem)... !!!!!!

Ale jestli se někdo chytí, jeho boj... Oni se nejspíš nějací ti hejhulové asi najdou...

0/−10
3.6.2015 20:29

J50o94s15e42f 93T30a83h65i29r 7600548271783

K čemu tohle turecké hospodářství ČD které nakonec zaplatí daňový poplatník. Zrušit,prodat a pustit zde ty co umí hospodařit!

0/−8
3.6.2015 20:19

P90e29t11r 77C19i69b67u65l63k69a 1206407459518

a kdo je koupi? stat. je to takove perpetum mobile

+1/0
3.6.2015 18:30
Foto

P12a34v34e47l 31M27a55k26o94v73e13c 8708335611

Refinancování starých dluhů za lepších podmínek je pozitivní, ale celkový dluh (dnes 36 miliard) stále roste a v budoucnu může být neufinancovatelný. Již dnes jsou roční úroky přes 1 miliardu korun a při růstu úrokových sazeb (který určitě přijde) to bude třikrát až pětkrát více...

+5/−1
3.6.2015 17:40

J51i77ř40í 86E50r65b47e39n 1413404206387

Neodporujete si maličko? Mluvit o nových výhodnýc podmínkách a zároveň o budoucím růstu úroků?Silně pochybuju, že by smlouvy byly sepsané tak, že při obecném poklesu sazeb zůstává sazba pro úvěr na původní vysoké úrovni, a že naopak při obecném růstu sazeb se automaticky zvedá. To by bylo trochu disproporční...

Navíc, každý rok se snad jistina dluhu umazává - samozřejmě neznám detaily, ale taky pochybuji o tom, že by to měli postavené jako úvěr ze stavebního spoření, kde několik let splácíte předem stanovený úrok a pak teprve dojde na tu jistinu.

+2/0
3.6.2015 18:14
Foto

P34a52v84e40l 44M31a62k84o41v62e94c 8358165941

Ani trochu si neodporuji...:-) Dluhopisy mají roční pevný (fixní) úrok a jistina se splácí až k datu splatnosti...Takže úroky jsou stále stejné, i když na trhu sazby rostou nebo klesají. U úvěrů (a dluhopisů) s pohyblivou (float) sazbou se sazba mění podle změny příslušného parametru (PRIBOR, LIBOR, inflace,...). Variantní možnosti konstrukce úvěrů a dluhopisů (což je jenom úvěr ve formě cenného papíru) jsou téměř nekonečné...:-)

+1/0
3.6.2015 19:36

J60i45ř13í 15E14r16b97e43n 1133224916797

Jinak brát si úvěr bylo nezbytné ve chvíli, kdy kraje v zadávací dokumentaci pro dopravní obslužnost požadovaly takové parametry vozidel, že to ty staré motoráčky nebyly schopné splnit. V plné nahotě se projevila dvacet let trvající ignorance vlády vůči svému největšímu podniku a obrovské vnitřní zadlužení ČD...

+4/0
3.6.2015 18:17
Foto

P52a93v85e64l 93M92a16k21o88v30e73c 8208435671

Na druhou stranu umožnily České dráhy "vyrůst" celé řadě našich nových milionářů a v několika případech i miliardářů...:-( (Žaluda a spol. by mohli vyprávět...).

+3/−1
3.6.2015 19:42

V48a70c75l19a25v 44H61a43j69e85k 3936389349

Dráhám ne, jejich vlastníkovi. Žaluda si sám plat neurčoval, na to jsou ze zákona jiné orgány.

0/0
5.6.2015 11:05
Foto

P16a32v35e18l 81M27a52k51o19v89e55c 8978115421

Žaludův plat byl jen kapesné...:-(

0/0
5.6.2015 11:09

F98r82a71n24t39i94š69e47k 59V72a36n13ě76k 1457904607257

Už vidím příznivce Jančury a Leoše. Jak si to to státní moloch vůbec může dovolit, žít na dluh. Jenže ve veřejných službách to prostě jinak nejde, než si na zlepšení služeb půjčit, protože těžko se nakoupí nové vozidla za miliardy až se na to uspoří. To bychom tady jezdili s vozidly, které by byly vyrobeny v minulém století.

+9/0
3.6.2015 17:33

J77i10ř63í 81E15r66b93e64n 1383264256967

Však taky naprostá většina vozového parku ČD je z doby před rokem 2000, včetně pinďulín :-)

+1/0
3.6.2015 18:18

M60i85r62o26s43l28a43v 85Z24i78k98m39u45n84d 7759453544233

Objev tisíciletí hodný Nobelovy ceny ... rok 2003 (dodávka 680.001)  předcházel roku 2000 ...

0/0
4.6.2015 14:22

P75e15t27r 39N39e29c11h77a27n76i15c29k73ý 7663536318610

Tak ono by to šlo, kdyby vozový park byl obměňován spolu s pokrokem jako v Rakousku. Jenže tady se snaží napravovat škody po neskutečném podfinancování a podúdržbě z dob socialismu

+7/0
3.6.2015 19:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.