Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy si půjčují na staré dluhy. Vydaly obligace za tři miliardy

České dráhy vydaly dluhopisy za více než tři miliardy korun, v přepočtu 115,2 milionu eur. Zatímco dříve si dráhy půjčovaly zejména na nové vlaky, nyní již podruhé hodlají nabyté prostředky využít právě ke splacení dřívějších dluhů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R94a74d49k65o 20K57ř67i35v35á10n92e33k 7960493925290

Tak refinancování úvěrů za výhodnějších podmínek doporučují čtenářům i finanční poradci na stránkách mf a iDnes.

Pokud to dělají ČD, což je neoblíbený podnik, tak je třeba dát takový titulek, aby to vypadalo, že jsou to diletanti, kteří ze zoufalství splácejí úvěr úvěrem.

Kdybych já psal článek o iDnes, tak bych dal do titulku Babiše nebo markantní pokles tištěného nákladu za posledních 10 let.:-)

Pořád jsem ještě Váš předplatitel, ale čím dál tím méně loajální. Váš boj proti ČD není můj boj.

+8/0
3.6.2015 23:02

J14a83n 19L18a18k46o64m39ý 7701435325884

V pořádku by bylo, kdyby si za výhodnější úrok půjčily ČD peníze a refinancovaly tím dražší dluh. Jenže ony si půjčují na to, co mají splatit, a tím pádem dál nedlužit. To je jako by sis půjčl na byt za 4,5% a po 30 letech, co má být hypotéka doplacena si na něj půjčil znovu, ale už jen za 3,5%. Pak by onen byt třeba za 2 miliony i s úrokama stál 7 milionů, to mi jako dobrej obchod nepřijde.

0/0
4.6.2015 9:25
Foto

J56a25n 89Č67e36r72m95á62k 4889778195617

až budu velký (blbec), pak budu kupovat dluhopisy splatné za 20 let s úrokem 3% ... 8-o;-D;-D;-D

Navíc od podniku jakým jsou ČD a navíc určené na umoření staršího dluhu (tedy vytloukání klínu klínem)... !!!!!!

Ale jestli se někdo chytí, jeho boj... Oni se nejspíš nějací ti hejhulové asi najdou...

0/−10
3.6.2015 20:29

J83o44s30e58f 44T64a85h86i90r 7660378871573

K čemu tohle turecké hospodářství ČD které nakonec zaplatí daňový poplatník. Zrušit,prodat a pustit zde ty co umí hospodařit!

0/−8
3.6.2015 20:19

P19e20t94r 75C35i77b78u20l19k35a 1956347529398

a kdo je koupi? stat. je to takove perpetum mobile

+1/0
3.6.2015 18:30
Foto

P39a36v74e56l 46M89a26k79o93v50e84c 8868345691

Refinancování starých dluhů za lepších podmínek je pozitivní, ale celkový dluh (dnes 36 miliard) stále roste a v budoucnu může být neufinancovatelný. Již dnes jsou roční úroky přes 1 miliardu korun a při růstu úrokových sazeb (který určitě přijde) to bude třikrát až pětkrát více...

+5/−1
3.6.2015 17:40

J37i98ř10í 98E84r47b52e77n 1823424366927

Neodporujete si maličko? Mluvit o nových výhodnýc podmínkách a zároveň o budoucím růstu úroků?Silně pochybuju, že by smlouvy byly sepsané tak, že při obecném poklesu sazeb zůstává sazba pro úvěr na původní vysoké úrovni, a že naopak při obecném růstu sazeb se automaticky zvedá. To by bylo trochu disproporční...

Navíc, každý rok se snad jistina dluhu umazává - samozřejmě neznám detaily, ale taky pochybuji o tom, že by to měli postavené jako úvěr ze stavebního spoření, kde několik let splácíte předem stanovený úrok a pak teprve dojde na tu jistinu.

+2/0
3.6.2015 18:14
Foto

P48a20v74e19l 34M34a90k34o56v60e25c 8208895961

Ani trochu si neodporuji...:-) Dluhopisy mají roční pevný (fixní) úrok a jistina se splácí až k datu splatnosti...Takže úroky jsou stále stejné, i když na trhu sazby rostou nebo klesají. U úvěrů (a dluhopisů) s pohyblivou (float) sazbou se sazba mění podle změny příslušného parametru (PRIBOR, LIBOR, inflace,...). Variantní možnosti konstrukce úvěrů a dluhopisů (což je jenom úvěr ve formě cenného papíru) jsou téměř nekonečné...:-)

+1/0
3.6.2015 19:36

J40i39ř26í 53E89r47b52e19n 1813194346967

Jinak brát si úvěr bylo nezbytné ve chvíli, kdy kraje v zadávací dokumentaci pro dopravní obslužnost požadovaly takové parametry vozidel, že to ty staré motoráčky nebyly schopné splnit. V plné nahotě se projevila dvacet let trvající ignorance vlády vůči svému největšímu podniku a obrovské vnitřní zadlužení ČD...

+4/0
3.6.2015 18:17
Foto

P48a15v85e60l 52M41a29k53o50v16e15c 8848255601

Na druhou stranu umožnily České dráhy "vyrůst" celé řadě našich nových milionářů a v několika případech i miliardářů...:-( (Žaluda a spol. by mohli vyprávět...).

+3/−1
3.6.2015 19:42

V94a98c23l75a82v 89H19a86j17e23k 3616389519

Dráhám ne, jejich vlastníkovi. Žaluda si sám plat neurčoval, na to jsou ze zákona jiné orgány.

0/0
5.6.2015 11:05
Foto

P87a49v39e37l 64M83a37k84o85v48e94c 8188825891

Žaludův plat byl jen kapesné...:-(

0/0
5.6.2015 11:09

F45r56a34n33t40i37š39e52k 53V94a16n35ě44k 1877614977717

Už vidím příznivce Jančury a Leoše. Jak si to to státní moloch vůbec může dovolit, žít na dluh. Jenže ve veřejných službách to prostě jinak nejde, než si na zlepšení služeb půjčit, protože těžko se nakoupí nové vozidla za miliardy až se na to uspoří. To bychom tady jezdili s vozidly, které by byly vyrobeny v minulém století.

+9/0
3.6.2015 17:33

J20i78ř49í 11E87r75b18e60n 1273674986987

Však taky naprostá většina vozového parku ČD je z doby před rokem 2000, včetně pinďulín :-)

+1/0
3.6.2015 18:18

M72i40r81o88s31l10a22v 45Z95i43k30m39u48n48d 7329873754953

Objev tisíciletí hodný Nobelovy ceny ... rok 2003 (dodávka 680.001)  předcházel roku 2000 ...

0/0
4.6.2015 14:22

P58e41t45r 54N83e39c49h62a43n91i77c48k35ý 7443246318250

Tak ono by to šlo, kdyby vozový park byl obměňován spolu s pokrokem jako v Rakousku. Jenže tady se snaží napravovat škody po neskutečném podfinancování a podúdržbě z dob socialismu

+7/0
3.6.2015 19:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.