Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy si půjčují na staré dluhy. Vydaly obligace za tři miliardy

České dráhy vydaly dluhopisy za více než tři miliardy korun, v přepočtu 115,2 milionu eur. Zatímco dříve si dráhy půjčovaly zejména na nové vlaky, nyní již podruhé hodlají nabyté prostředky využít právě ke splacení dřívějších dluhů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R59a62d93k91o 66K76ř98i20v81á27n69e17k 7140103825420

Tak refinancování úvěrů za výhodnějších podmínek doporučují čtenářům i finanční poradci na stránkách mf a iDnes.

Pokud to dělají ČD, což je neoblíbený podnik, tak je třeba dát takový titulek, aby to vypadalo, že jsou to diletanti, kteří ze zoufalství splácejí úvěr úvěrem.

Kdybych já psal článek o iDnes, tak bych dal do titulku Babiše nebo markantní pokles tištěného nákladu za posledních 10 let.:-)

Pořád jsem ještě Váš předplatitel, ale čím dál tím méně loajální. Váš boj proti ČD není můj boj.

+8/0
3.6.2015 23:02

J66a55n 22L92a73k73o46m56ý 7711645735764

V pořádku by bylo, kdyby si za výhodnější úrok půjčily ČD peníze a refinancovaly tím dražší dluh. Jenže ony si půjčují na to, co mají splatit, a tím pádem dál nedlužit. To je jako by sis půjčl na byt za 4,5% a po 30 letech, co má být hypotéka doplacena si na něj půjčil znovu, ale už jen za 3,5%. Pak by onen byt třeba za 2 miliony i s úrokama stál 7 milionů, to mi jako dobrej obchod nepřijde.

0/0
4.6.2015 9:25
Foto

J29a44n 28Č87e83r76m71á55k 4849208285357

až budu velký (blbec), pak budu kupovat dluhopisy splatné za 20 let s úrokem 3% ... 8-o;-D;-D;-D

Navíc od podniku jakým jsou ČD a navíc určené na umoření staršího dluhu (tedy vytloukání klínu klínem)... !!!!!!

Ale jestli se někdo chytí, jeho boj... Oni se nejspíš nějací ti hejhulové asi najdou...

0/−10
3.6.2015 20:29

J67o23s81e84f 20T96a65h55i98r 7980328291573

K čemu tohle turecké hospodářství ČD které nakonec zaplatí daňový poplatník. Zrušit,prodat a pustit zde ty co umí hospodařit!

0/−8
3.6.2015 20:19

P67e82t71r 77C26i29b21u91l87k90a 1556597569358

a kdo je koupi? stat. je to takove perpetum mobile

+1/0
3.6.2015 18:30
Foto

P28a88v84e76l 21M56a23k70o54v26e77c 8728105851

Refinancování starých dluhů za lepších podmínek je pozitivní, ale celkový dluh (dnes 36 miliard) stále roste a v budoucnu může být neufinancovatelný. Již dnes jsou roční úroky přes 1 miliardu korun a při růstu úrokových sazeb (který určitě přijde) to bude třikrát až pětkrát více...

+5/−1
3.6.2015 17:40

J57i56ř18í 52E40r95b38e27n 1253294656307

Neodporujete si maličko? Mluvit o nových výhodnýc podmínkách a zároveň o budoucím růstu úroků?Silně pochybuju, že by smlouvy byly sepsané tak, že při obecném poklesu sazeb zůstává sazba pro úvěr na původní vysoké úrovni, a že naopak při obecném růstu sazeb se automaticky zvedá. To by bylo trochu disproporční...

Navíc, každý rok se snad jistina dluhu umazává - samozřejmě neznám detaily, ale taky pochybuji o tom, že by to měli postavené jako úvěr ze stavebního spoření, kde několik let splácíte předem stanovený úrok a pak teprve dojde na tu jistinu.

+2/0
3.6.2015 18:14
Foto

P42a58v55e66l 67M24a65k80o87v81e98c 8228745711

Ani trochu si neodporuji...:-) Dluhopisy mají roční pevný (fixní) úrok a jistina se splácí až k datu splatnosti...Takže úroky jsou stále stejné, i když na trhu sazby rostou nebo klesají. U úvěrů (a dluhopisů) s pohyblivou (float) sazbou se sazba mění podle změny příslušného parametru (PRIBOR, LIBOR, inflace,...). Variantní možnosti konstrukce úvěrů a dluhopisů (což je jenom úvěr ve formě cenného papíru) jsou téměř nekonečné...:-)

+1/0
3.6.2015 19:36

J49i24ř52í 74E49r97b14e90n 1353664586967

Jinak brát si úvěr bylo nezbytné ve chvíli, kdy kraje v zadávací dokumentaci pro dopravní obslužnost požadovaly takové parametry vozidel, že to ty staré motoráčky nebyly schopné splnit. V plné nahotě se projevila dvacet let trvající ignorance vlády vůči svému největšímu podniku a obrovské vnitřní zadlužení ČD...

+4/0
3.6.2015 18:17
Foto

P13a89v66e14l 33M13a87k39o56v10e95c 8818755621

Na druhou stranu umožnily České dráhy "vyrůst" celé řadě našich nových milionářů a v několika případech i miliardářů...:-( (Žaluda a spol. by mohli vyprávět...).

+3/−1
3.6.2015 19:42

V30a35c46l59a52v 26H27a72j47e40k 3246359619

Dráhám ne, jejich vlastníkovi. Žaluda si sám plat neurčoval, na to jsou ze zákona jiné orgány.

0/0
5.6.2015 11:05
Foto

P60a96v38e69l 26M19a66k28o82v14e34c 8608735741

Žaludův plat byl jen kapesné...:-(

0/0
5.6.2015 11:09

F24r29a32n96t78i36š18e83k 77V38a73n69ě29k 1367864797107

Už vidím příznivce Jančury a Leoše. Jak si to to státní moloch vůbec může dovolit, žít na dluh. Jenže ve veřejných službách to prostě jinak nejde, než si na zlepšení služeb půjčit, protože těžko se nakoupí nové vozidla za miliardy až se na to uspoří. To bychom tady jezdili s vozidly, které by byly vyrobeny v minulém století.

+9/0
3.6.2015 17:33

J85i49ř97í 63E77r82b35e80n 1623524646517

Však taky naprostá většina vozového parku ČD je z doby před rokem 2000, včetně pinďulín :-)

+1/0
3.6.2015 18:18

M97i38r74o74s86l52a13v 27Z13i36k54m61u74n56d 7399163474353

Objev tisíciletí hodný Nobelovy ceny ... rok 2003 (dodávka 680.001)  předcházel roku 2000 ...

0/0
4.6.2015 14:22

P41e47t30r 61N69e19c74h46a49n54i45c54k75ý 7183146568320

Tak ono by to šlo, kdyby vozový park byl obměňován spolu s pokrokem jako v Rakousku. Jenže tady se snaží napravovat škody po neskutečném podfinancování a podúdržbě z dob socialismu

+7/0
3.6.2015 19:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.