Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJetu utíkají strojvedoucí, na Slovensku jich třetina dala výpověď

Český soukromý dopravce RegioJet musí na Slovensku řešit závažný problém s personálem. Během několika dní dala výpověď více než třetina strojvedoucích. Byli nespokojeni s pracovními podmínkami, především s přesčasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R94a20d98o94v20a62n 64K55ň43a47ž68k72o 2649813973450

Problém ani tak nie sú nadčasy, ale to, že za ne nie je ani eurocent zaplatené. Proste Jančura sa tvári, že nadčasy - nech ich je hockoľko -  musíš odmakať zadara, a keď sa ti nepáči, môžeš ísť, za bránou čakajú druhí. To že kontrola nič nenájde - no robia sa dvoje evidencie dochádzky, ak sa za nadčasy nič nezaplatí tak tá dochádzka pre kontrolné orgány vyzerá tak, že sa vlastne ani žiadne nadčasy nevykonali. To je tá akože "transparentnosť" a to strašne "spravodlivé", čo prolhaný český Jančura na Slovensku so svojimi zamesntnancami predvádza, a samozrejme je to "akože" 100x lepšie, ako to robí štátny vlakový dopravca, ktorý si niečo takého nedovolí. O strhávaní osobného ohodnotenia za hlúposti ani nehovoriac, už sa o tom rozpisovali iní až-až.

Milí českí priatelia, nech vás pán Boh aj všetci svätí ochraňujpú pred tým, že by náhodou Jančura začal jazdiť na nejakej dotovanej trati, ako u nás. Tie jeho žlté zmije jazdiace na trase BA-Komárno nemajú otváracie okná a keďže prevádzka klimatizácie je strašne drahá, pán Jančura sa nevie dočkať kedy sa klimatizácia pokazí, aby ju mohol vypnúť, veď nech sa substrát vozí bez saunovacieho príplatku v saune... vyskúšajte si to ako sa v takých jeho žltých vlakoch cestuje, je to móc prima. Alebo v rannej špičke sa ním odvezte, kým štátny dopravca aspoň pridal prívesné vagóny aby si všetci cestujúci sadli, tie jeho žlté zmije niečo takéhoto nezvládnu a cestujúci sa musia tlačiť ako sardinky.  Škoda, že Aleš Ondrúj, hlásna trúba čúrajúceho Janka o takýchto vymoženostiach jančurových žltých zmijí nevytrubuje do celého sveta...

+4/−1
9.6.2015 19:46
Foto

P11a23v33e84l 93Č60e24r23n25í70k 1338485820500

Mate pro to nejake dukazy? Protoze to co popisujete je pomerne zavazne obvineni a urcite by se melo resit.

Pokud mate svedectvi nebo dukazy, urcite byste to mel predat uradum a podat tak podmet k vysetreni. V opacnem pripade v podstate kryjete toto chovani a vlastne se tak stavate spoluucastnikem.

0/0
25.7.2015 5:59

M37i73r32o84s15l36a85v 57Z87i65k53m24u50n12d 7139673674433

Postavit personální turnus strojvedoucího tak, aby odpovídal pravidlům stanoveným zákoníkem práce není problém, ale nemusí odpovídat nějakému "sociálnímu hledisku" ...

Pozn. - sestavou personálních turnusů jsem se kdysi "živil", takže vím, jak sestavit personální turnus, kdy bude zaměstnanec "tvrdě" makat po celou směnu (maximální délka směny) a bude mít odpovídající ucelené několikadenní volno a současně udělat turnus, který bude odpovídat stanoveným pravidlům zákoníku práce, resp. turnusového řádu, ale ze sociální hlediska bude "nelidský" ... krátké směny, případně s neplaceným přerušením, nástupy v časných ranních hodinách s obtížnou možností "dostat se do práce odpočatý", konce směny těsně před půlnocí a nástup další směny po minimálním nepřetržitém odpočinku dle ZP ... Pan Ondrůj tuhle práci (aní strojvedoucího)  nikdy nedělal a nemá o problematice ani sebemenší ponětí ... prostě takový hlásný trouba, což byla jeho přezdívka, když dělal tiskového mluvčího ČD ... mluvil o věcech,o nichž neměl po odborné stránce ani ponětí ... trouba ...

+2/0
7.6.2015 17:58

V75a24c19l60a82v 56H26a20j26e48k 3806959479

U RJ ano. Blava-Komárno je v závazku a platí tam pro cestující úplně jiné podmínky než na vlacích na vlastní riziko. A zřejmě i pro zaměstnance.

+1/0
5.6.2015 9:19

J92i31ř94í 64V27o44t90o58u23p40a74l 6377759955384

Prosté a jednoduše na nich chtěli práci. A oni, vychováni odbory, chtěli jenom penize.

+1/−12
5.6.2015 8:47

P17e10t72r 22F66o64l79t49y73s 7235641710118

Ano, strojvedoucí chtěli jednoduše práci, slušně zaplacenou a firma chtěla jenom peníze, takže jim mizerně platila, nedávala jim práci, ale otročinu (ono dělat 15 hodin denně jako strojvedoucí, to by asi nikoho nebavilo a ta práce taky není jenom o mačkání čudlíků). A co si představit pod pojmem otročina? Zaplaceno 10 hodin, zákonem povoleno max. 13 hodin a reálně odpracováno 15 hodin. Neochota vedení s vámi něco řešit, jste jednou nohou v kriminále, protože zaměstnavatel nedodržuje některé zákonné povinnosti (například chybějící vysílačka) a ačkoli byste jako strojvedoucí měl odmítnout vyjet, tak si můžete vybrat mezi "jeď nebo končíš". Mimochodem nevařím z vody, měl jsem tam známého... Sice jezdil v Česku a odešel už dřív, ale evidentně se nic nezměnilo.

Jen mi do toho nezapadá, že firma byla vychovávána odbory, ale tak u některých zaměstnanců vedení to možné je, to nevím, jen dle chování to na nich není poznat.

+7/−1
5.6.2015 14:09

J57i19n75d40ř49i83c56h 76Š56k80o18p13e50k 4975841640955

nj, každý nebude dělat za běžný plat X dalších hodin denně přesčasů jen tak z lásky k zaměstnavateli.

Stejně tak jako zaměstnavatel nedá jen tak pro nic za nic zaměstnanci, není důvod, aby mu zaměstnanec zadarmo sloužil

+2/0
6.6.2015 19:19

L30i18b29o50r 23Z87a40v80ř32e34l 8369666241252

Votoupal,taky jeden parazit?

0/−1
8.6.2015 11:43

J52i31ř36í 86E22r81b64e60n 1443564536597

Překvalifikovat autobusáka na strojvedoucího? No to si docela troufají...

No, ale možná si šoféro-mašinfíra zvykne, že s vlakem se překážce vyhnout nedá, že brzdnou dráhu má stokrát delší a že i v mlze či hustém sněžení musí jet stanovenou traťovou rychlostí ;-)

+4/0
5.6.2015 0:13

M32i26r41o57s60l39a50v 88Z58i67k51m91u38n67d 7629523184133

Proč ne ... za dob parní trakce byl nejlepší kvalifikací pro strojvedoucího výuční list "zámečník" .... za bolševika dělali strojvedoucího lidé s titulem JUDr., jednak proto, že měli kádrový šrám, jednak proto, že si vydělali víc. Autobusáka nebo traťového dělníka dělají mnohdy lidí s VŠ titulem ... Pokud splníte zdravotní, psychlogické požadavky, zvládnete zkoušky, pak může dělat strojvedoucího i dáma  původním povoláním "pokladní ČD" ...

+5/−1
5.6.2015 7:23
Foto

P33e51t29e23r 92J87a96b76l58o77n82o47v52s67k16y 1669436801571

Miroslav Zikmund 5.6.,7:20 Máte pravdu.R^Pre zaujímavosť.České dráhy majú sympatickú mladú strojvedoucí na trati Praha-Vrané n.Vlt.-Čerčany / Dobříš.Čitatelia idnes.cz ju možu cez víkendy vidieť aj na dieselových lokomotívach r.754;-)

+1/0
5.6.2015 14:45

J16i91ř78í 15V84o73t63o72u67p44a29l 6527969975904

Pokuď tu pře kvalifikaci nebudu dělat ÚP, či organizace překvalifikovávající Romy, pak v tom nevidím problém.

0/−1
5.6.2015 8:51
Foto

M47í50r35a 80K95l27a64s 9722427739406

Překvalifikace není problém, jen je ta práce poměrně náročná a než se člověk dostane k lepší práci a platu, nějakou dobu to trvá.

+1/0
5.6.2015 14:39

J80a84k13u48b 69M61o94u19č37k54a 1276588506189

Mají větší plat, ale to je způsobeno množstvím púřesčasových hodin. Je třeba to brát v souvislostech.

+3/0
4.6.2015 22:42

R17o23m43a14n 90P42o63l94á55č69e24k 5286919545

Ono je otázka je za jakých podmínek mají těch 170EUR+... Jestli jsou v práci o desítky hodin navíc bez výhod co jim nabízely slovenské státní dráhy, tak to takové terno nebude...

+4/0
4.6.2015 19:40
Foto

J76i20ř73í 23I42n52c10z33é90d82y 2404805821449

Je zvlastni, ze ta firma nema odbory. ;-D

+1/−1
4.6.2015 18:02
Foto

A12l81a19n 95Ř18e31p54k19a 4565586

Pokud vím, tak už má ;-) http://byznys.lidovky.cz/ve-student-agency-vznikly-potaji-odbory-zamestnanci-si-stezuji-na-sikanu-1r4-/firmy-trhy.aspx?c=A100511_162857_firmy-trhy_nev

+1/−1
4.6.2015 18:50

R98o69m49a47n 30L18i91p10s47k75ý 2269813779

Kdybys nevycházel jen z jedné poplašné zprávy před pěti lety věděl bys, že ta rudá odborářská nefachčenka z práce vyhodili a od té doby má Jančura od podobných předpotopných socialistických manýrů pokoj.

0/0
24.7.2015 12:34
Foto

A17l83a36n 74Ř64e23p19k22a 4175116

Odbory ale k firmě patří, musí usměrňovat vedení firmy, které by jinak dělalo ze zaměstnanců otroky :-P

0/0
26.7.2015 8:31

R81o21m21a66n 41L18i95p46s54k64ý 2649663839

Odbory jsou rudimentem z doby, kdy neexistovala povinná školní docházka, mnoho dělníků neumělo číst a psát, neexistovaly zákoníky práce ani pracovní smlouvy, právní povědomí lidí na nule. Kdo dnes potřebuje vodit za ručičku odboráři, měl by odevzdat občanku.

0/0
26.7.2015 8:44

R53o40m83a52n 61L32i87p81s96k36ý 2649373279

Není to zvláštní, je to normální. Přece si úspěšný podnikatel nenechá rozvracet zavedenou firmu rudými socialistickými podvraťáky.

0/0
24.7.2015 12:36
Foto

T10o46m28á44š 91Z44e88l56e41n46k48a 4954806430156

Tintěra mě ale musí nenávidět :)

+1/0
4.6.2015 17:50

J66i30ř45í 32T52i29n69t90ě20r82a 6350689553780

Vážený  pane  Zelenko, 

rád  bych  vás  ujistil, že  nemám  vůči  vaší  osobně kladných,  či  záporných pocitů.  :-/

+1/−1
4.6.2015 22:30

P93e39t24r 40F75o80l78t45y17s 7455301740488

Ale vyjadřováním a stylem jednání, jako byste jistému diskutujícímu na K-Reportu z klávesnice vypadl. :-)

+1/0
5.6.2015 13:50

J64i82ř51í 16T23i35n17t48ě90r68a 6440909933570

Vážený  pane  Foltysi, 

mé  klávesnicové  dvojče -  zajímavé  a  děsivé.  Lze  získat  odkaz  na  jeho  nick  (či  jak  těmto  elektronickým  přezdívkám říkáte)?  Díky  předem za  vstřícné  jednání.

0/0
5.6.2015 14:33

P27a58v52e80l 60Z62á87v84o66d53s66k66ý 1126393842502

Anketa: Co jsou " VELKÝ prachy"???

0/0
4.6.2015 16:41

J10a25n 16K98o93b51ě55r10s83k61ý 1420536861893

Není pan Tintěra náhodou známý trol z jednoho nejmenovaného diskusního fóra ? (Žlutá_je_nejlepší, Regiojet_Forever) ;-D ?Jen má úplně stejný styl vyjadřování.... ;-D

+1/0
4.6.2015 16:18
Foto

T33o71m40á89š 83Z86e89l86e76n93k87a 4124936660496

Ja si rikal, ze me neustale minuskuje :)

+1/0
4.6.2015 18:20

J68i67ř49í 45T60i82n92t90ě78r51a 6270639113340

Vážený  pane  Zelenko, 

rád  bych  vás  ujistil, že  nemám  vůči  vaší  osobně kladných,  či  záporných pocitů.  Stručně  řečeno, já  dávám  mínusy lidem  s  kterými nehodlám  diskutovat,  že  s  nimi  nesouhlasím.  :-/

0/0
4.6.2015 22:29

J60i78ř35í 52T23i66n75t42ě40r97a 6940669223340

Vážený  pane  Koběrský, 

děkuji  za  vaše  zaujetí  mojé  osobou  a  velice  lituji, že  vaše  lingvistická analýza  mého  severského původu  i  působení v  K-reportu  (jak  jste  psal  níže)  neodpovídá skutečnosti.  ;-(

0/0
4.6.2015 22:27

J28a31n 10J63e53m15e26l22k73a 1845460

Otázkou taky je, zda lokomotivy mají vůbec tachografy jako kamiony. Obávám se, že ne.

0/−4
4.6.2015 15:04

R53a71d87e46k 97J15a45n72a33t75a 9685376334682

Mají. Ale s tématem článku to moc nesouvisí - mám dojem, že v nich stejně nemá každý zaměstnanec svou kartu.

0/−2
4.6.2015 15:18

J24a35n 11J90e17m15e62l86k36a 1785540

Tak souvisí, protože tachografy u kamionů kontrolují dobu jízdy řidiče.

0/0
4.6.2015 16:00

P32a94v62e47l 80Z54á61v23o77d37s30k32ý 1706513602952

Moderní lokomotivy mají elektronický záznam z rychloměrů. Starší typy mají obdobný záznam jako kolečka, ale tady se zaznamenávají údaje na "rychloměrový proužek"

+3/0
4.6.2015 16:13

M61i76r61o94s55l41a35v 29Z46i12k85m71u92n39d 7489193114203

Jednoduché tachografy měly v podmínkách ČSD i parní lokomotivy ... jednoduchost spočívala v tom, že se zaznamenávala rychlost pro případy nehody ...

Pokud nemá lokomotiva (hnací vozidlo) toto zařízení funkční nesmí vyjet ...

+2/0
5.6.2015 7:27

R29a60d22i76m 69D38u86d81a 3708549453970

Pracovní podmínky jsou tam otřesné. Mám holku jako stevardku a taky chce utéct. Mají málo lidí a tak mají na starosti i více vagónu najednou a pak nestíhají a za to mají sražené osobní ohodnocení. Ani ty velký prachy ji tam neudrží.

+11/0
4.6.2015 14:34

R80a68d45e62k 11J89a74n11a91t37a 9495316214602

Velký prachy?

+2/0
4.6.2015 14:40

J18i58ř37í 16T44i90n82t61ě50r50a 6760119633840

Vážený  pane  Dudo, 

také  to  může  být  i  naopak,  že  to  vaše  děvče  nechce  pracovat  ani  za  ty  "velký  prachy".  :-/

+1/−10
4.6.2015 14:54

T34o27m53á53š 58T90a66t87í90č34e92k 5840182200458

Zajímavý, že stejně jako to děvče smýšlí i třetina mašifírů na Slovensku, prostě se vykašlou na 170,- eur měsíčně a vrátí se raději k drahám.

+2/0
4.6.2015 15:08

R27a67d84e37k 47J26a35n73a21t27a 9385636894842

Kdyby jen provozní zaměstnanci. Jančurovi utíkají i lidi z vedení (jinak velmi schopní, před časem Jan Paroubek). Zřejmě je težké s ním vyjít.

+1/0
4.6.2015 15:20

J83i21ř59í 23T72i47n17t12ě31r76a 6670129263910

Pane  Janato, 

většina  mých  známých, kteří  přešli  ze  státního  sektoru k  soukromníkům  si  stěžovala.  To  víte,  změna  pracovního  tempa  a  odpovědnost za  provedenou  práci  mnohým  nevoní. :-/

+2/−8
4.6.2015 15:49

J48a25n 19K96o97b52ě40r15s58k42ý 1770566861103

U ČD se musí pracovat stejně jako všude jinde. Tyto klišé o "státních firmách" jsou opravdu trapné Rv

+11/−1
4.6.2015 15:52

J28i78ř46í 72T37i34n10t48ě19r72a 6580969713780

Pane  Koběrský,

jaký  předsudek?  Jsou  to  moje  poznatky  s  mými  známými!  ;-€

0/−7
4.6.2015 16:27

J59a82n 15K69o58b33ě57r29s78k23ý 1530916861403

Vážený pane Tintěro,

Já mám zase zkušenosti, že zaměstnanci ČD (znám pár pokladních) pracují úplně stejně jako v každé jiné firmě. Mám spíše podezření, že jste známý trol z K-reportu ;-D (podle vyjadřování).

+6/−1
4.6.2015 16:35

J80i53ř63í 40T69i59n24t31ě58r87a 6640529643240

8-o

0/0
4.6.2015 20:58

L24i70b86o34r 93Z43a43v78ř81e93l 8519266501942

hlavně je to kůň

0/0
5.6.2015 10:46

V31i27k93t23o79r 17N60á78r91o14ž42n41ý 3199102688

Myslíte si , že strojvedoucí , který pod hlavičkou ČD hobluje trasu Praha-Ostrava že má větší pohodičku , než strojvedoucí pod hlavičkou firmy RJ....oba najezdí za den cca stejně...

+7/−2
4.6.2015 18:29

V83l21a70d67i14m63í63r 98F82i15b62i45g47e20r 5834571751184

A jak to je u těch co tam nastoupí zaměstnanci do 1 zaměstnání plní nadšení. Ti srovnání s pracovním tempem ve státním nemají.

0/−2
4.6.2015 19:47

J97i79ř63í 65T47i57n50t43ě16r19a 6180429893100

Pane  Tatíčku, 

díky  za  info,  které však  nezměnilo  moji  představu  o  pozadí  dané  věci.  :-/

+1/−3
4.6.2015 15:24
Foto

P12e69t81e35r 67J14a79b37l27o63n40o24v96s12k97y 1429536931571

V Regiojete som spoznal 1 stevardku,Simonu z Havířova,ktorá jazdila od 1.dňa.Ako Tvár RegioJet / SA je i na kreditových jízdenkách.Pred cca rokom dala výpoveď a t.č. je letuškou v menšej leteckej spoločnosti v Arábii.Platové i pracovné podmienky má teraz výrazne lepšie a neľutuje,že nemože byť napr.so svojimi rodičmi a kamarátmi tak často ako kedysi.

+4/0
4.6.2015 16:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.