Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJetu utíkají strojvedoucí, na Slovensku jich třetina dala výpověď

Český soukromý dopravce RegioJet musí na Slovensku řešit závažný problém s personálem. Během několika dní dala výpověď více než třetina strojvedoucích. Byli nespokojeni s pracovními podmínkami, především s přesčasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R78a56d50o48v98a85n 70K93ň69a84ž67k27o 2779203693630

Problém ani tak nie sú nadčasy, ale to, že za ne nie je ani eurocent zaplatené. Proste Jančura sa tvári, že nadčasy - nech ich je hockoľko -  musíš odmakať zadara, a keď sa ti nepáči, môžeš ísť, za bránou čakajú druhí. To že kontrola nič nenájde - no robia sa dvoje evidencie dochádzky, ak sa za nadčasy nič nezaplatí tak tá dochádzka pre kontrolné orgány vyzerá tak, že sa vlastne ani žiadne nadčasy nevykonali. To je tá akože "transparentnosť" a to strašne "spravodlivé", čo prolhaný český Jančura na Slovensku so svojimi zamesntnancami predvádza, a samozrejme je to "akože" 100x lepšie, ako to robí štátny vlakový dopravca, ktorý si niečo takého nedovolí. O strhávaní osobného ohodnotenia za hlúposti ani nehovoriac, už sa o tom rozpisovali iní až-až.

Milí českí priatelia, nech vás pán Boh aj všetci svätí ochraňujpú pred tým, že by náhodou Jančura začal jazdiť na nejakej dotovanej trati, ako u nás. Tie jeho žlté zmije jazdiace na trase BA-Komárno nemajú otváracie okná a keďže prevádzka klimatizácie je strašne drahá, pán Jančura sa nevie dočkať kedy sa klimatizácia pokazí, aby ju mohol vypnúť, veď nech sa substrát vozí bez saunovacieho príplatku v saune... vyskúšajte si to ako sa v takých jeho žltých vlakoch cestuje, je to móc prima. Alebo v rannej špičke sa ním odvezte, kým štátny dopravca aspoň pridal prívesné vagóny aby si všetci cestujúci sadli, tie jeho žlté zmije niečo takéhoto nezvládnu a cestujúci sa musia tlačiť ako sardinky.  Škoda, že Aleš Ondrúj, hlásna trúba čúrajúceho Janka o takýchto vymoženostiach jančurových žltých zmijí nevytrubuje do celého sveta...

+4/−1
9.6.2015 19:46
Foto

P82a98v93e74l 15Č36e27r31n35í96k 1518325640760

Mate pro to nejake dukazy? Protoze to co popisujete je pomerne zavazne obvineni a urcite by se melo resit.

Pokud mate svedectvi nebo dukazy, urcite byste to mel predat uradum a podat tak podmet k vysetreni. V opacnem pripade v podstate kryjete toto chovani a vlastne se tak stavate spoluucastnikem.

0/0
25.7.2015 5:59

M67i30r98o28s93l27a67v 70Z86i11k71m42u68n43d 7639823704883

Postavit personální turnus strojvedoucího tak, aby odpovídal pravidlům stanoveným zákoníkem práce není problém, ale nemusí odpovídat nějakému "sociálnímu hledisku" ...

Pozn. - sestavou personálních turnusů jsem se kdysi "živil", takže vím, jak sestavit personální turnus, kdy bude zaměstnanec "tvrdě" makat po celou směnu (maximální délka směny) a bude mít odpovídající ucelené několikadenní volno a současně udělat turnus, který bude odpovídat stanoveným pravidlům zákoníku práce, resp. turnusového řádu, ale ze sociální hlediska bude "nelidský" ... krátké směny, případně s neplaceným přerušením, nástupy v časných ranních hodinách s obtížnou možností "dostat se do práce odpočatý", konce směny těsně před půlnocí a nástup další směny po minimálním nepřetržitém odpočinku dle ZP ... Pan Ondrůj tuhle práci (aní strojvedoucího)  nikdy nedělal a nemá o problematice ani sebemenší ponětí ... prostě takový hlásný trouba, což byla jeho přezdívka, když dělal tiskového mluvčího ČD ... mluvil o věcech,o nichž neměl po odborné stránce ani ponětí ... trouba ...

+2/0
7.6.2015 17:58

V77a41c39l48a61v 51H67a84j80e45k 3226819639

U RJ ano. Blava-Komárno je v závazku a platí tam pro cestující úplně jiné podmínky než na vlacích na vlastní riziko. A zřejmě i pro zaměstnance.

+1/0
5.6.2015 9:19

J44i96ř27í 62V12o50t19o88u70p45a87l 6817359135274

Prosté a jednoduše na nich chtěli práci. A oni, vychováni odbory, chtěli jenom penize.

+1/−12
5.6.2015 8:47

P35e55t87r 66F62o87l48t93y87s 7885881690788

Ano, strojvedoucí chtěli jednoduše práci, slušně zaplacenou a firma chtěla jenom peníze, takže jim mizerně platila, nedávala jim práci, ale otročinu (ono dělat 15 hodin denně jako strojvedoucí, to by asi nikoho nebavilo a ta práce taky není jenom o mačkání čudlíků). A co si představit pod pojmem otročina? Zaplaceno 10 hodin, zákonem povoleno max. 13 hodin a reálně odpracováno 15 hodin. Neochota vedení s vámi něco řešit, jste jednou nohou v kriminále, protože zaměstnavatel nedodržuje některé zákonné povinnosti (například chybějící vysílačka) a ačkoli byste jako strojvedoucí měl odmítnout vyjet, tak si můžete vybrat mezi "jeď nebo končíš". Mimochodem nevařím z vody, měl jsem tam známého... Sice jezdil v Česku a odešel už dřív, ale evidentně se nic nezměnilo.

Jen mi do toho nezapadá, že firma byla vychovávána odbory, ale tak u některých zaměstnanců vedení to možné je, to nevím, jen dle chování to na nich není poznat.

+7/−1
5.6.2015 14:09

J74i98n85d16ř64i59c60h 14Š97k66o65p18e85k 4375311490775

nj, každý nebude dělat za běžný plat X dalších hodin denně přesčasů jen tak z lásky k zaměstnavateli.

Stejně tak jako zaměstnavatel nedá jen tak pro nic za nic zaměstnanci, není důvod, aby mu zaměstnanec zadarmo sloužil

+2/0
6.6.2015 19:19

L26i62b85o58r 76Z28a86v36ř75e77l 8439386231182

Votoupal,taky jeden parazit?

0/−1
8.6.2015 11:43

J62i30ř98í 11E66r55b16e35n 1273204696947

Překvalifikovat autobusáka na strojvedoucího? No to si docela troufají...

No, ale možná si šoféro-mašinfíra zvykne, že s vlakem se překážce vyhnout nedá, že brzdnou dráhu má stokrát delší a že i v mlze či hustém sněžení musí jet stanovenou traťovou rychlostí ;-)

+4/0
5.6.2015 0:13

M37i61r63o31s82l85a11v 60Z67i29k10m25u21n22d 7379383464723

Proč ne ... za dob parní trakce byl nejlepší kvalifikací pro strojvedoucího výuční list "zámečník" .... za bolševika dělali strojvedoucího lidé s titulem JUDr., jednak proto, že měli kádrový šrám, jednak proto, že si vydělali víc. Autobusáka nebo traťového dělníka dělají mnohdy lidí s VŠ titulem ... Pokud splníte zdravotní, psychlogické požadavky, zvládnete zkoušky, pak může dělat strojvedoucího i dáma  původním povoláním "pokladní ČD" ...

+5/−1
5.6.2015 7:23
Foto

P34e38t30e32r 36J93a76b74l10o49n75o58v17s78k32y 1599176261401

Miroslav Zikmund 5.6.,7:20 Máte pravdu.R^Pre zaujímavosť.České dráhy majú sympatickú mladú strojvedoucí na trati Praha-Vrané n.Vlt.-Čerčany / Dobříš.Čitatelia idnes.cz ju možu cez víkendy vidieť aj na dieselových lokomotívach r.754;-)

+1/0
5.6.2015 14:45

J47i25ř78í 17V39o32t60o68u41p81a65l 6397949225894

Pokuď tu pře kvalifikaci nebudu dělat ÚP, či organizace překvalifikovávající Romy, pak v tom nevidím problém.

0/−1
5.6.2015 8:51
Foto

M32í32r12a 33K43l98a56s 9902337859666

Překvalifikace není problém, jen je ta práce poměrně náročná a než se člověk dostane k lepší práci a platu, nějakou dobu to trvá.

+1/0
5.6.2015 14:39

J78a33k66u14b 43M14o77u39č55k93a 1896148526289

Mají větší plat, ale to je způsobeno množstvím púřesčasových hodin. Je třeba to brát v souvislostech.

+3/0
4.6.2015 22:42

R63o54m23a41n 18P93o92l76á83č19e69k 5346939175

Ono je otázka je za jakých podmínek mají těch 170EUR+... Jestli jsou v práci o desítky hodin navíc bez výhod co jim nabízely slovenské státní dráhy, tak to takové terno nebude...

+4/0
4.6.2015 19:40
Foto

J45i91ř45í 18I82n40c37z81é73d12y 2414725901789

Je zvlastni, ze ta firma nema odbory. ;-D

+1/−1
4.6.2015 18:02

A84l13a92n 76Ř18e43p39k55a 4375376

Pokud vím, tak už má ;-) http://byznys.lidovky.cz/ve-student-agency-vznikly-potaji-odbory-zamestnanci-si-stezuji-na-sikanu-1r4-/firmy-trhy.aspx?c=A100511_162857_firmy-trhy_nev

+1/−1
4.6.2015 18:50

R78o71m35a70n 38L72i36p58s93k18ý 2149613859

Kdybys nevycházel jen z jedné poplašné zprávy před pěti lety věděl bys, že ta rudá odborářská nefachčenka z práce vyhodili a od té doby má Jančura od podobných předpotopných socialistických manýrů pokoj.

0/0
24.7.2015 12:34

A54l22a17n 20Ř80e23p85k58a 4435916

Odbory ale k firmě patří, musí usměrňovat vedení firmy, které by jinak dělalo ze zaměstnanců otroky :-P

0/0
26.7.2015 8:31

R60o13m92a39n 83L31i10p40s36k58ý 2159613549

Odbory jsou rudimentem z doby, kdy neexistovala povinná školní docházka, mnoho dělníků neumělo číst a psát, neexistovaly zákoníky práce ani pracovní smlouvy, právní povědomí lidí na nule. Kdo dnes potřebuje vodit za ručičku odboráři, měl by odevzdat občanku.

0/0
26.7.2015 8:44

R13o57m20a48n 41L12i98p63s29k90ý 2949883249

Není to zvláštní, je to normální. Přece si úspěšný podnikatel nenechá rozvracet zavedenou firmu rudými socialistickými podvraťáky.

0/0
24.7.2015 12:36
Foto

T31o87m27á48š 27Z56e64l84e75n36k46a 4224326650636

Tintěra mě ale musí nenávidět :)

+1/0
4.6.2015 17:50

J34i82ř60í 54T27i62n11t57ě35r19a 6380489943590

Vážený  pane  Zelenko, 

rád  bych  vás  ujistil, že  nemám  vůči  vaší  osobně kladných,  či  záporných pocitů.  :-/

+1/−1
4.6.2015 22:30

P57e13t38r 20F91o35l21t25y14s 7695861230368

Ale vyjadřováním a stylem jednání, jako byste jistému diskutujícímu na K-Reportu z klávesnice vypadl. :-)

+1/0
5.6.2015 13:50

J56i92ř34í 71T15i65n86t40ě63r36a 6690159633750

Vážený  pane  Foltysi, 

mé  klávesnicové  dvojče -  zajímavé  a  děsivé.  Lze  získat  odkaz  na  jeho  nick  (či  jak  těmto  elektronickým  přezdívkám říkáte)?  Díky  předem za  vstřícné  jednání.

0/0
5.6.2015 14:33

P70a63v46e69l 30Z54á56v37o41d85s63k29ý 1376533412562

Anketa: Co jsou " VELKÝ prachy"???

0/0
4.6.2015 16:41

J48a39n 22K92o24b43ě97r62s44k23ý 1320546911263

Není pan Tintěra náhodou známý trol z jednoho nejmenovaného diskusního fóra ? (Žlutá_je_nejlepší, Regiojet_Forever) ;-D ?Jen má úplně stejný styl vyjadřování.... ;-D

+1/0
4.6.2015 16:18
Foto

T97o55m65á65š 16Z60e37l97e33n76k66a 4354476760436

Ja si rikal, ze me neustale minuskuje :)

+1/0
4.6.2015 18:20

J73i78ř33í 21T36i82n38t58ě25r46a 6580709323350

Vážený  pane  Zelenko, 

rád  bych  vás  ujistil, že  nemám  vůči  vaší  osobně kladných,  či  záporných pocitů.  Stručně  řečeno, já  dávám  mínusy lidem  s  kterými nehodlám  diskutovat,  že  s  nimi  nesouhlasím.  :-/

0/0
4.6.2015 22:29

J32i91ř21í 24T18i40n71t13ě38r96a 6750909423770

Vážený  pane  Koběrský, 

děkuji  za  vaše  zaujetí  mojé  osobou  a  velice  lituji, že  vaše  lingvistická analýza  mého  severského původu  i  působení v  K-reportu  (jak  jste  psal  níže)  neodpovídá skutečnosti.  ;-(

0/0
4.6.2015 22:27

J83a93n 89J66e40m36e96l46k87a 1805220

Otázkou taky je, zda lokomotivy mají vůbec tachografy jako kamiony. Obávám se, že ne.

0/−4
4.6.2015 15:04

R92a85d29e82k 36J56a45n90a49t62a 9545416134542

Mají. Ale s tématem článku to moc nesouvisí - mám dojem, že v nich stejně nemá každý zaměstnanec svou kartu.

0/−2
4.6.2015 15:18

J64a29n 64J48e60m18e96l84k62a 1675820

Tak souvisí, protože tachografy u kamionů kontrolují dobu jízdy řidiče.

0/0
4.6.2015 16:00

P68a74v75e41l 68Z90á64v24o77d30s58k59ý 1206523772922

Moderní lokomotivy mají elektronický záznam z rychloměrů. Starší typy mají obdobný záznam jako kolečka, ale tady se zaznamenávají údaje na "rychloměrový proužek"

+3/0
4.6.2015 16:13

M63i84r41o92s54l37a21v 98Z33i52k80m67u26n73d 7419773324963

Jednoduché tachografy měly v podmínkách ČSD i parní lokomotivy ... jednoduchost spočívala v tom, že se zaznamenávala rychlost pro případy nehody ...

Pokud nemá lokomotiva (hnací vozidlo) toto zařízení funkční nesmí vyjet ...

+2/0
5.6.2015 7:27

R73a87d62i31m 74D86u22d72a 3218889503510

Pracovní podmínky jsou tam otřesné. Mám holku jako stevardku a taky chce utéct. Mají málo lidí a tak mají na starosti i více vagónu najednou a pak nestíhají a za to mají sražené osobní ohodnocení. Ani ty velký prachy ji tam neudrží.

+11/0
4.6.2015 14:34

R44a88d11e97k 54J17a69n14a96t36a 9815306144562

Velký prachy?

+2/0
4.6.2015 14:40

J91i41ř70í 95T61i42n85t77ě73r55a 6940889953780

Vážený  pane  Dudo, 

také  to  může  být  i  naopak,  že  to  vaše  děvče  nechce  pracovat  ani  za  ty  "velký  prachy".  :-/

+1/−10
4.6.2015 14:54

T70o79m50á98š 35T21a62t39í26č81e83k 5390792770898

Zajímavý, že stejně jako to děvče smýšlí i třetina mašifírů na Slovensku, prostě se vykašlou na 170,- eur měsíčně a vrátí se raději k drahám.

+2/0
4.6.2015 15:08

R14a83d64e94k 92J65a18n26a29t56a 9785556814552

Kdyby jen provozní zaměstnanci. Jančurovi utíkají i lidi z vedení (jinak velmi schopní, před časem Jan Paroubek). Zřejmě je težké s ním vyjít.

+1/0
4.6.2015 15:20

J25i29ř79í 60T73i24n10t56ě20r49a 6620579653300

Pane  Janato, 

většina  mých  známých, kteří  přešli  ze  státního  sektoru k  soukromníkům  si  stěžovala.  To  víte,  změna  pracovního  tempa  a  odpovědnost za  provedenou  práci  mnohým  nevoní. :-/

+2/−8
4.6.2015 15:49

J18a65n 45K60o11b47ě93r77s14k83ý 1220236741863

U ČD se musí pracovat stejně jako všude jinde. Tyto klišé o "státních firmách" jsou opravdu trapné Rv

+11/−1
4.6.2015 15:52

J83i89ř19í 91T15i60n69t98ě37r24a 6590969383390

Pane  Koběrský,

jaký  předsudek?  Jsou  to  moje  poznatky  s  mými  známými!  ;-€

0/−7
4.6.2015 16:27

J68a64n 47K81o25b55ě68r62s36k70ý 1880466941243

Vážený pane Tintěro,

Já mám zase zkušenosti, že zaměstnanci ČD (znám pár pokladních) pracují úplně stejně jako v každé jiné firmě. Mám spíše podezření, že jste známý trol z K-reportu ;-D (podle vyjadřování).

+6/−1
4.6.2015 16:35

J80i84ř82í 69T40i87n42t44ě62r77a 6660569383120

8-o

0/0
4.6.2015 20:58

L15i74b60o72r 33Z44a79v74ř53e52l 8589376151682

hlavně je to kůň

0/0
5.6.2015 10:46

V43i50k38t78o89r 80N62á41r10o77ž21n54ý 3699382758

Myslíte si , že strojvedoucí , který pod hlavičkou ČD hobluje trasu Praha-Ostrava že má větší pohodičku , než strojvedoucí pod hlavičkou firmy RJ....oba najezdí za den cca stejně...

+7/−2
4.6.2015 18:29

V14l46a62d76i11m16í97r 67F83i71b44i50g57e50r 5134931851444

A jak to je u těch co tam nastoupí zaměstnanci do 1 zaměstnání plní nadšení. Ti srovnání s pracovním tempem ve státním nemají.

0/−2
4.6.2015 19:47

J83i17ř56í 19T32i15n98t33ě25r92a 6970409333650

Pane  Tatíčku, 

díky  za  info,  které však  nezměnilo  moji  představu  o  pozadí  dané  věci.  :-/

+1/−3
4.6.2015 15:24
Foto

P68e29t83e23r 82J33a68b15l66o49n32o79v31s96k89y 1969586301691

V Regiojete som spoznal 1 stevardku,Simonu z Havířova,ktorá jazdila od 1.dňa.Ako Tvár RegioJet / SA je i na kreditových jízdenkách.Pred cca rokom dala výpoveď a t.č. je letuškou v menšej leteckej spoločnosti v Arábii.Platové i pracovné podmienky má teraz výrazne lepšie a neľutuje,že nemože byť napr.so svojimi rodičmi a kamarátmi tak často ako kedysi.

+4/0
4.6.2015 16:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.