Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJetu utíkají strojvedoucí, na Slovensku jich třetina dala výpověď

Český soukromý dopravce RegioJet musí na Slovensku řešit závažný problém s personálem. Během několika dní dala výpověď více než třetina strojvedoucích. Byli nespokojeni s pracovními podmínkami, především s přesčasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R76a79d32o20v75a27n 10K79ň61a18ž77k94o 2839493103710

Problém ani tak nie sú nadčasy, ale to, že za ne nie je ani eurocent zaplatené. Proste Jančura sa tvári, že nadčasy - nech ich je hockoľko -  musíš odmakať zadara, a keď sa ti nepáči, môžeš ísť, za bránou čakajú druhí. To že kontrola nič nenájde - no robia sa dvoje evidencie dochádzky, ak sa za nadčasy nič nezaplatí tak tá dochádzka pre kontrolné orgány vyzerá tak, že sa vlastne ani žiadne nadčasy nevykonali. To je tá akože "transparentnosť" a to strašne "spravodlivé", čo prolhaný český Jančura na Slovensku so svojimi zamesntnancami predvádza, a samozrejme je to "akože" 100x lepšie, ako to robí štátny vlakový dopravca, ktorý si niečo takého nedovolí. O strhávaní osobného ohodnotenia za hlúposti ani nehovoriac, už sa o tom rozpisovali iní až-až.

Milí českí priatelia, nech vás pán Boh aj všetci svätí ochraňujpú pred tým, že by náhodou Jančura začal jazdiť na nejakej dotovanej trati, ako u nás. Tie jeho žlté zmije jazdiace na trase BA-Komárno nemajú otváracie okná a keďže prevádzka klimatizácie je strašne drahá, pán Jančura sa nevie dočkať kedy sa klimatizácia pokazí, aby ju mohol vypnúť, veď nech sa substrát vozí bez saunovacieho príplatku v saune... vyskúšajte si to ako sa v takých jeho žltých vlakoch cestuje, je to móc prima. Alebo v rannej špičke sa ním odvezte, kým štátny dopravca aspoň pridal prívesné vagóny aby si všetci cestujúci sadli, tie jeho žlté zmije niečo takéhoto nezvládnu a cestujúci sa musia tlačiť ako sardinky.  Škoda, že Aleš Ondrúj, hlásna trúba čúrajúceho Janka o takýchto vymoženostiach jančurových žltých zmijí nevytrubuje do celého sveta...

+4/−1
9.6.2015 19:46
Foto

P66a21v82e38l 49Č79e13r35n21í50k 1938495310180

Mate pro to nejake dukazy? Protoze to co popisujete je pomerne zavazne obvineni a urcite by se melo resit.

Pokud mate svedectvi nebo dukazy, urcite byste to mel predat uradum a podat tak podmet k vysetreni. V opacnem pripade v podstate kryjete toto chovani a vlastne se tak stavate spoluucastnikem.

0/0
25.7.2015 5:59

M33i28r14o23s49l35a49v 54Z14i45k74m59u40n82d 7759783774863

Postavit personální turnus strojvedoucího tak, aby odpovídal pravidlům stanoveným zákoníkem práce není problém, ale nemusí odpovídat nějakému "sociálnímu hledisku" ...

Pozn. - sestavou personálních turnusů jsem se kdysi "živil", takže vím, jak sestavit personální turnus, kdy bude zaměstnanec "tvrdě" makat po celou směnu (maximální délka směny) a bude mít odpovídající ucelené několikadenní volno a současně udělat turnus, který bude odpovídat stanoveným pravidlům zákoníku práce, resp. turnusového řádu, ale ze sociální hlediska bude "nelidský" ... krátké směny, případně s neplaceným přerušením, nástupy v časných ranních hodinách s obtížnou možností "dostat se do práce odpočatý", konce směny těsně před půlnocí a nástup další směny po minimálním nepřetržitém odpočinku dle ZP ... Pan Ondrůj tuhle práci (aní strojvedoucího)  nikdy nedělal a nemá o problematice ani sebemenší ponětí ... prostě takový hlásný trouba, což byla jeho přezdívka, když dělal tiskového mluvčího ČD ... mluvil o věcech,o nichž neměl po odborné stránce ani ponětí ... trouba ...

+2/0
7.6.2015 17:58

V41a39c28l95a90v 60H91a42j28e38k 3116609219

U RJ ano. Blava-Komárno je v závazku a platí tam pro cestující úplně jiné podmínky než na vlacích na vlastní riziko. A zřejmě i pro zaměstnance.

+1/0
5.6.2015 9:19

J42i53ř76í 83V49o18t21o54u54p25a67l 6117319795804

Prosté a jednoduše na nich chtěli práci. A oni, vychováni odbory, chtěli jenom penize.

+1/−12
5.6.2015 8:47

P31e12t49r 34F78o46l60t29y86s 7865711480958

Ano, strojvedoucí chtěli jednoduše práci, slušně zaplacenou a firma chtěla jenom peníze, takže jim mizerně platila, nedávala jim práci, ale otročinu (ono dělat 15 hodin denně jako strojvedoucí, to by asi nikoho nebavilo a ta práce taky není jenom o mačkání čudlíků). A co si představit pod pojmem otročina? Zaplaceno 10 hodin, zákonem povoleno max. 13 hodin a reálně odpracováno 15 hodin. Neochota vedení s vámi něco řešit, jste jednou nohou v kriminále, protože zaměstnavatel nedodržuje některé zákonné povinnosti (například chybějící vysílačka) a ačkoli byste jako strojvedoucí měl odmítnout vyjet, tak si můžete vybrat mezi "jeď nebo končíš". Mimochodem nevařím z vody, měl jsem tam známého... Sice jezdil v Česku a odešel už dřív, ale evidentně se nic nezměnilo.

Jen mi do toho nezapadá, že firma byla vychovávána odbory, ale tak u některých zaměstnanců vedení to možné je, to nevím, jen dle chování to na nich není poznat.

+7/−1
5.6.2015 14:09

J74i38n86d71ř29i62c14h 95Š35k54o56p90e56k 4685601380655

nj, každý nebude dělat za běžný plat X dalších hodin denně přesčasů jen tak z lásky k zaměstnavateli.

Stejně tak jako zaměstnavatel nedá jen tak pro nic za nic zaměstnanci, není důvod, aby mu zaměstnanec zadarmo sloužil

+2/0
6.6.2015 19:19

L60i59b44o47r 39Z44a56v44ř90e91l 8819716251102

Votoupal,taky jeden parazit?

0/−1
8.6.2015 11:43

J59i68ř96í 82E73r93b21e53n 1273344136937

Překvalifikovat autobusáka na strojvedoucího? No to si docela troufají...

No, ale možná si šoféro-mašinfíra zvykne, že s vlakem se překážce vyhnout nedá, že brzdnou dráhu má stokrát delší a že i v mlze či hustém sněžení musí jet stanovenou traťovou rychlostí ;-)

+4/0
5.6.2015 0:13

M28i17r76o32s27l39a66v 94Z88i42k22m73u41n35d 7809433814903

Proč ne ... za dob parní trakce byl nejlepší kvalifikací pro strojvedoucího výuční list "zámečník" .... za bolševika dělali strojvedoucího lidé s titulem JUDr., jednak proto, že měli kádrový šrám, jednak proto, že si vydělali víc. Autobusáka nebo traťového dělníka dělají mnohdy lidí s VŠ titulem ... Pokud splníte zdravotní, psychlogické požadavky, zvládnete zkoušky, pak může dělat strojvedoucího i dáma  původním povoláním "pokladní ČD" ...

+5/−1
5.6.2015 7:23
Foto

P12e69t55e67r 70J97a91b11l44o26n56o66v97s12k63y 1209556851441

Miroslav Zikmund 5.6.,7:20 Máte pravdu.R^Pre zaujímavosť.České dráhy majú sympatickú mladú strojvedoucí na trati Praha-Vrané n.Vlt.-Čerčany / Dobříš.Čitatelia idnes.cz ju možu cez víkendy vidieť aj na dieselových lokomotívach r.754;-)

+1/0
5.6.2015 14:45

J30i98ř94í 45V97o84t48o56u58p77a44l 6907579625694

Pokuď tu pře kvalifikaci nebudu dělat ÚP, či organizace překvalifikovávající Romy, pak v tom nevidím problém.

0/−1
5.6.2015 8:51
Foto

M35í97r13a 37K48l88a91s 9952487659886

Překvalifikace není problém, jen je ta práce poměrně náročná a než se člověk dostane k lepší práci a platu, nějakou dobu to trvá.

+1/0
5.6.2015 14:39

J70a19k15u37b 97M30o27u14č94k75a 1456398486129

Mají větší plat, ale to je způsobeno množstvím púřesčasových hodin. Je třeba to brát v souvislostech.

+3/0
4.6.2015 22:42

R59o91m49a31n 28P33o38l91á87č17e80k 5196429975

Ono je otázka je za jakých podmínek mají těch 170EUR+... Jestli jsou v práci o desítky hodin navíc bez výhod co jim nabízely slovenské státní dráhy, tak to takové terno nebude...

+4/0
4.6.2015 19:40
Foto

J28i57ř84í 10I27n55c77z80é16d64y 2314135781319

Je zvlastni, ze ta firma nema odbory. ;-D

+1/−1
4.6.2015 18:02
Foto

A90l52a36n 59Ř72e36p14k89a 4685586

Pokud vím, tak už má ;-) http://byznys.lidovky.cz/ve-student-agency-vznikly-potaji-odbory-zamestnanci-si-stezuji-na-sikanu-1r4-/firmy-trhy.aspx?c=A100511_162857_firmy-trhy_nev

+1/−1
4.6.2015 18:50

R94o18m25a51n 96L46i20p26s27k23ý 2609463519

Kdybys nevycházel jen z jedné poplašné zprávy před pěti lety věděl bys, že ta rudá odborářská nefachčenka z práce vyhodili a od té doby má Jančura od podobných předpotopných socialistických manýrů pokoj.

0/0
24.7.2015 12:34
Foto

A54l64a35n 53Ř56e90p94k97a 4875616

Odbory ale k firmě patří, musí usměrňovat vedení firmy, které by jinak dělalo ze zaměstnanců otroky :-P

0/0
26.7.2015 8:31

R98o65m10a39n 69L86i70p91s62k34ý 2319243729

Odbory jsou rudimentem z doby, kdy neexistovala povinná školní docházka, mnoho dělníků neumělo číst a psát, neexistovaly zákoníky práce ani pracovní smlouvy, právní povědomí lidí na nule. Kdo dnes potřebuje vodit za ručičku odboráři, měl by odevzdat občanku.

0/0
26.7.2015 8:44

R32o70m43a20n 34L80i80p85s45k87ý 2319613839

Není to zvláštní, je to normální. Přece si úspěšný podnikatel nenechá rozvracet zavedenou firmu rudými socialistickými podvraťáky.

0/0
24.7.2015 12:36
Foto

T98o67m70á21š 58Z57e71l76e20n76k68a 4354756460206

Tintěra mě ale musí nenávidět :)

+1/0
4.6.2015 17:50

J72i83ř79í 76T23i33n36t12ě73r63a 6650959463800

Vážený  pane  Zelenko, 

rád  bych  vás  ujistil, že  nemám  vůči  vaší  osobně kladných,  či  záporných pocitů.  :-/

+1/−1
4.6.2015 22:30

P20e97t71r 74F97o95l91t46y53s 7675831230948

Ale vyjadřováním a stylem jednání, jako byste jistému diskutujícímu na K-Reportu z klávesnice vypadl. :-)

+1/0
5.6.2015 13:50

J13i52ř48í 74T42i54n94t88ě88r47a 6880229383400

Vážený  pane  Foltysi, 

mé  klávesnicové  dvojče -  zajímavé  a  děsivé.  Lze  získat  odkaz  na  jeho  nick  (či  jak  těmto  elektronickým  přezdívkám říkáte)?  Díky  předem za  vstřícné  jednání.

0/0
5.6.2015 14:33

P78a93v75e16l 54Z89á14v68o61d51s95k14ý 1276483792462

Anketa: Co jsou " VELKÝ prachy"???

0/0
4.6.2015 16:41

J49a68n 52K15o58b36ě37r71s42k96ý 1810756511173

Není pan Tintěra náhodou známý trol z jednoho nejmenovaného diskusního fóra ? (Žlutá_je_nejlepší, Regiojet_Forever) ;-D ?Jen má úplně stejný styl vyjadřování.... ;-D

+1/0
4.6.2015 16:18
Foto

T12o89m95á89š 87Z59e97l12e15n20k29a 4454556980406

Ja si rikal, ze me neustale minuskuje :)

+1/0
4.6.2015 18:20

J60i83ř82í 25T81i37n56t84ě32r19a 6790479223470

Vážený  pane  Zelenko, 

rád  bych  vás  ujistil, že  nemám  vůči  vaší  osobně kladných,  či  záporných pocitů.  Stručně  řečeno, já  dávám  mínusy lidem  s  kterými nehodlám  diskutovat,  že  s  nimi  nesouhlasím.  :-/

0/0
4.6.2015 22:29

J79i98ř61í 47T46i47n52t40ě12r53a 6580409553150

Vážený  pane  Koběrský, 

děkuji  za  vaše  zaujetí  mojé  osobou  a  velice  lituji, že  vaše  lingvistická analýza  mého  severského původu  i  působení v  K-reportu  (jak  jste  psal  níže)  neodpovídá skutečnosti.  ;-(

0/0
4.6.2015 22:27

J73a80n 17J21e84m64e34l65k21a 1735100

Otázkou taky je, zda lokomotivy mají vůbec tachografy jako kamiony. Obávám se, že ne.

0/−4
4.6.2015 15:04

R64a23d23e93k 77J37a79n57a84t77a 9125946234872

Mají. Ale s tématem článku to moc nesouvisí - mám dojem, že v nich stejně nemá každý zaměstnanec svou kartu.

0/−2
4.6.2015 15:18

J75a20n 20J69e83m23e56l59k86a 1625790

Tak souvisí, protože tachografy u kamionů kontrolují dobu jízdy řidiče.

0/0
4.6.2015 16:00

P31a51v69e43l 51Z66á40v90o44d67s93k23ý 1836113402672

Moderní lokomotivy mají elektronický záznam z rychloměrů. Starší typy mají obdobný záznam jako kolečka, ale tady se zaznamenávají údaje na "rychloměrový proužek"

+3/0
4.6.2015 16:13

M37i59r34o20s71l66a24v 90Z87i13k87m19u15n66d 7809953354683

Jednoduché tachografy měly v podmínkách ČSD i parní lokomotivy ... jednoduchost spočívala v tom, že se zaznamenávala rychlost pro případy nehody ...

Pokud nemá lokomotiva (hnací vozidlo) toto zařízení funkční nesmí vyjet ...

+2/0
5.6.2015 7:27

R80a87d11i77m 41D73u67d55a 3238619253460

Pracovní podmínky jsou tam otřesné. Mám holku jako stevardku a taky chce utéct. Mají málo lidí a tak mají na starosti i více vagónu najednou a pak nestíhají a za to mají sražené osobní ohodnocení. Ani ty velký prachy ji tam neudrží.

+11/0
4.6.2015 14:34

R77a28d51e66k 12J13a26n25a91t69a 9275496784602

Velký prachy?

+2/0
4.6.2015 14:40

J64i68ř79í 43T87i53n44t81ě30r45a 6720729603500

Vážený  pane  Dudo, 

také  to  může  být  i  naopak,  že  to  vaše  děvče  nechce  pracovat  ani  za  ty  "velký  prachy".  :-/

+1/−10
4.6.2015 14:54

T41o61m28á17š 83T21a58t27í66č94e36k 5750832620878

Zajímavý, že stejně jako to děvče smýšlí i třetina mašifírů na Slovensku, prostě se vykašlou na 170,- eur měsíčně a vrátí se raději k drahám.

+2/0
4.6.2015 15:08

R51a74d83e39k 50J19a64n66a11t46a 9125846164222

Kdyby jen provozní zaměstnanci. Jančurovi utíkají i lidi z vedení (jinak velmi schopní, před časem Jan Paroubek). Zřejmě je težké s ním vyjít.

+1/0
4.6.2015 15:20

J65i62ř29í 60T11i96n33t19ě77r57a 6830729393270

Pane  Janato, 

většina  mých  známých, kteří  přešli  ze  státního  sektoru k  soukromníkům  si  stěžovala.  To  víte,  změna  pracovního  tempa  a  odpovědnost za  provedenou  práci  mnohým  nevoní. :-/

+2/−8
4.6.2015 15:49

J55a84n 27K85o19b59ě30r72s12k13ý 1530246501483

U ČD se musí pracovat stejně jako všude jinde. Tyto klišé o "státních firmách" jsou opravdu trapné Rv

+11/−1
4.6.2015 15:52

J13i45ř20í 87T48i70n56t43ě91r13a 6920839733920

Pane  Koběrský,

jaký  předsudek?  Jsou  to  moje  poznatky  s  mými  známými!  ;-€

0/−7
4.6.2015 16:27

J67a74n 13K10o70b69ě68r65s91k64ý 1750786901213

Vážený pane Tintěro,

Já mám zase zkušenosti, že zaměstnanci ČD (znám pár pokladních) pracují úplně stejně jako v každé jiné firmě. Mám spíše podezření, že jste známý trol z K-reportu ;-D (podle vyjadřování).

+6/−1
4.6.2015 16:35

J38i74ř89í 78T54i49n75t26ě10r92a 6230149333940

8-o

0/0
4.6.2015 20:58

L39i16b47o65r 71Z70a37v27ř74e95l 8349516451622

hlavně je to kůň

0/0
5.6.2015 10:46

V46i62k76t91o82r 91N75á92r84o84ž21n55ý 3729672848

Myslíte si , že strojvedoucí , který pod hlavičkou ČD hobluje trasu Praha-Ostrava že má větší pohodičku , než strojvedoucí pod hlavičkou firmy RJ....oba najezdí za den cca stejně...

+7/−2
4.6.2015 18:29

V81l16a44d28i17m86í92r 54F56i41b62i66g16e76r 5244511511154

A jak to je u těch co tam nastoupí zaměstnanci do 1 zaměstnání plní nadšení. Ti srovnání s pracovním tempem ve státním nemají.

0/−2
4.6.2015 19:47

J70i33ř36í 40T79i36n38t91ě46r30a 6620549263960

Pane  Tatíčku, 

díky  za  info,  které však  nezměnilo  moji  představu  o  pozadí  dané  věci.  :-/

+1/−3
4.6.2015 15:24
Foto

P68e41t91e88r 89J32a37b75l52o17n29o59v29s34k68y 1269696421681

V Regiojete som spoznal 1 stevardku,Simonu z Havířova,ktorá jazdila od 1.dňa.Ako Tvár RegioJet / SA je i na kreditových jízdenkách.Pred cca rokom dala výpoveď a t.č. je letuškou v menšej leteckej spoločnosti v Arábii.Platové i pracovné podmienky má teraz výrazne lepšie a neľutuje,že nemože byť napr.so svojimi rodičmi a kamarátmi tak často ako kedysi.

+4/0
4.6.2015 16:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.