- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslíte, že si pan Sůra tenhle článek vybral sám nebo mu ho dali za trest?
Vždyt jde o dvě společnosti ( ČD Rakouské dráhy ) tak proč by měla být cena stejná ? To jako pak Leo Express a RegioJet má mít taky stejné ceny jídel ?
Rakouskou (jakoukoli zahraniční) cateringovou společnost nikdo nedonutí k tomu, aby prodávala svoje zboží v Česku levněji než v Rakousku ... náklady na uvaření čaje jsou stejné kdekoli, ale prostě cena je vykalkulována podle rakouských (zahraničních) nákladů, tj. mzdy, nákup surovin ...
JLV (kdokoli) v Německu / Rakousku nemohl prodávat lahváče v lehátku / spacím voze / jídelňáku v zahraniční za dvacku, i když to bylo třeba se 100 % marží, protože z hlediska zahraničních cen to byla dumpingová cena. Prostě i proti své vůli musely tuhle společnosti prodávat na úrovni západoevropských cen, kde lahváč byl minimálně za 1 €, spíše 2 € nebo kdysi 2 DM ...
Reálné náklady na čaj nejsou vyšší než 5 Kč ...
1. Ještě před pár lety firmě JLV úspěšně konkurovaly jídelní vozy Urblík s nižšími cenami. Stálí cestující věděli, co mohou na kterém vlaku čekat, ostatní se jednoduše podívali do jídelního lístku. Mr. Koženka z iDnes se patrně domnívá, že jednotná globální nabídka je správná.
2. Mezi Košicemi a Žilinou jezdí slovenské jídelní vozy, ale také pendolino, RJ a LEO. A jednotné ceny jídel fakt nemají, jen české, přepočtené na eura. Co když Dežo nastoupí v Popradu do rychlíku zpět pojede s RJ - a ceny budou jiné? Nebude, chudák, zmaten
a Dezo si bude moct kupit spiatocny listok tak ze tam pojde s Leom a naspat s RJ? Pretoze ak nie, tak je to blby priklad - jeden spiatocny listok na cestu tam s CD a cestu spat s OBB mozny je.
No, ta káva u Henry am Zug se aspoň dá pít narozdíl od JLV, kde i to jídlo nestojí za nic ani za ty nízké ceny, takže raději dražší ale kvalitní kávu i jídlo.
Pane Oplocký kolikrát jste si dal jídlo u JLV a kolikrát u Henri am Zug? Já se za slušnou cenu občerstvuji u JLV už dost pravidelně a jídlo je chutné. A ta káva co pomlouváte, je Tchibo / presso a také dobrá, takže si myslím, že jen vylevujete svoje názory, ale na špatném místě....s pozdravem
a proc by se to mělo sjednocovat? at ma každý svoje, jsou to 2 ruzne spolecnosti a ze vyuzivaji stejny vlak, to není argument.
sjednocovani cen zavadi socijaaalistickou ekonomikou.
Ze se jedna o ten samy vlak neni vymluva. Kde se jedna o 2 ruzne spolecnosti je mozne, ze jedna nabizi kvalitnejsi sluzby?
Samozrejme muze za ne uctovat vic. Pokud se sjednoti ceny, pak firma s lepsimi sluzbami snizi kvalitu na nejnizsiho spolecneho jmenovatele.
Já dal jednou v Rychlíku (Pardubice - Praha) za čaj 50 korun. Takže mě víc než ta cena 82 korun překvapuje těch 35. :D
Pan sura objevil Ameriku... ale predmtim by konecne mohl pochopit, jak to na zeleznici funguje.
Nemyslím si, že je to problém. Prostě je to jako by jste chtěli aby LeoExpress Regiojet a Česlé dráhy měli sjednotit cenu kávy... jen proto aby cestující nemusel sledovat to čím jede. Jinak když vám prostě nechutná či se cena nelíbí tak to prostě přece nekoupíte ne... pan Súra zas neví o čem psát... když už chce informovat o tom co je špatně na české železnici, tak by se mohl zmínit o novém způsobu vyplácení odškodného u společnosti Regiojet, kterou údajně aplikují, ovšem v přepravních podmínkách nic takového neuvádí. To je podle mě závažnější problém, než řešit rozdílnou cenu kávy či čaje u různých dopravců.
Dopravce je stejný : na území České republiky České dráhy i u rakouských jednotek. Včetně úhrady vzniklé ztráty z MD.