- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Najednou není LPG in, 3G taky není in, je potřeba přejít na 4G, co DBTV? Je dobrý se řídit rozumem a ne touhou po zisku.
Také jsem měl auto předělané na plyn.
Také jsem šetřil.
A když jsem najel na plyn 70 tisíc km, tak odešla škrtící klapka a katalyzátor. Oprava 35 tisíc.
A když jsem auto prodával, tak jsem měl problémy - v bazaru říkali, že si auto přisává víc vzduchu. Možná to byl kec, možná ne.
Ale plyn má jednu podstatnou nevýhodu - je suchý - motor nemaže.
takže jsem prodělal 35 tisíc a auto jsem prodal min o 15 tisíc levněji. Tak to byla eko legrace min za 50 tisíc.
Ten článek snad vyplodila agentura Blaník - to by vysvětlovalo lecos...
Na CNG jezdím 3 roky a měl jsem tu možnost i s LPG. Nedá se srovnávat. Za prvé všem co tu píší o bezpečnosti tak si představte, že: vylijte tak 10 litrů benzínu nebo nafty, vypuste 5 kg LPG a zkuste raději jen domyslet co tu udělá když tam spadne něco co hoří. Raději nedomýšlet. Vypuste CNG a zkuste mne jej aspoň pochytat po první minutě a po 5 minutách zapálit v normálním prostoru. tedy bezpečnější než benzín.
K ceně LPG za 14 asi ano, ale odkud a jaká kvalita zde je to stejné jako s uhlím z polska koupíte i za polovic, ale pak vás kominík nahlásí po první zimě hasičům a na stavební odbor, protože ten saj.rajt co budete mít v komíně nedostanete ven ničím. CNG máte +- 5% jedno a to samé. Cenově to pak vychází tak, že stejně LPG spotřebujete více průměr vychází u dvou stejných aut a běžných cenách lépe pro CNG. CNG je svou výhřevností daleko výše než benzín natural 95 oktanů tudíž autu se jede i lépe.
Dojezd 100-150 km je možná tak u malých aut a i taková Panda od Fiatu ujede na svou nádrž s 10 kg průměrných 200 km, škoda octavia 1,6 SR ujede na 14 kg průměrných 250 km. Síť plniček je dneska již lepší než před 3 lety a s takovýmto dojezdem můžete s klidem po cestě i 1 vynechat.
K autům nové jsou asi dražší, ale pokud hledáte najdete slušné CNG auto i na Bazaru. naše auto přišlo na 100000 Kč kde v té době stála přestavba půlky ceny dnes je přestavba ne o moc dražší než LPG 30-35 tis se již dá pořídit. Nejideálnější je pořídit nové auto. Optimum které neurazí je vozidlo s originální zástavbou ideálně světe div se Fiat. Reputace fiatu převládající z dob mého mládí je mne u zadele vzhledem k tomu, že vše je stejněv každém dílu čehokoliv Made in china takže pokud se mne má pokazit made in china řídící čip u fiata enbo superbu je mne to fakt ukradený.
LPG Benzina 13,90 Eurooil 14,50 a Agip 15,90, ceny malých nesleduji
Je to jen další tahání peněz ze státní kapsy pro kamarádíčky a zpřízněné.
Vyvolání aféry kolem plynu zakrývá aféru kolem biopaliv, kam jdou skutečné dotace z našich daní. Biopaliva jsou podobný podvod jako fotovoltaika, kam každý z nás platí. U plynu je jen nižší spotřební daň, žádné dotace jako u biopaliv nejsou. Podpora na autobusy je u nás běžná věc i na naftu
Tvorba zákonů po ČESKU, všechny zůčasněné veřejně vypráskat 100 ranami holí za úmyslné pozměnování / zamlčování / a nevložení skutečností do připravovaného zákona. při takovémto druhém porušení bych sekal rovnou hlavy, aby si to pro příště všichni rozmysleli.
CNG je budoucnost .Na LPG nejsou žádná nová auta .kolísá kvalita LPG a tak nevíte co tankujete . Občas tu někdo píše že auto na CNG stojí o 100t víc než na benzín . rozdíl je reálně 20tkč . Nová koncernová auta jezdí na cng za 0.8kč na 1km . Na západ hlavně rakousko je LPG .mrtvé . Takže proberte se dojezděte fáčka a felicie na LPG a kupte si tovární CNG. Taková je realita
Pokud je LPG normální kvality,je prokázáno,že má větší výhřevnost než CNG.
Znamená to logicky i větší výbušnost = větší výkon! Jak je to s emisemi nevím.
LPG není skutečná alternativa pro naftu nebo benzín, když se také vyrábí z ropy, proto logicky nemůže dostat stejnou podporu, jako CNG. Ano, i v případě zemního plynu jde o spalování uhlovodíků, ale takových, jejichž zásoby jsou několikanásobně větší, než v případě ropy. LPG bude mít i nadále sníženou sazbu spotřební daně, což je zcela dostačující podpora. Další státní zásahy by se měly zaměřit na kvalitu LPG na českých stojanech.
Bohužel socialistická vláda vytváří socialistický trh pokřivený příspěvky z našich daní. Sice nemáme na důchody, ale klidně dáme bilion kč za fotovoltaiku, která vyrábí marginálních 2,5% celkové výroby v ČR. Nyní budeme zase podporovat ruský plyn.
Pro mě LPG ani CNG nemá budoucnost, já nevěřím ani v elektrické pohony, pokud nikdo něvymyslí dobíjení za 2 minuty na 800km tak se to nechytí. Jediné palivo ve kterém vidím smysl je H2
Velké ropné společnosti vlastní patenty a akcie významných výrobců baterií, takže samozřejmě se jen tak na povrch nedostanou a ropa tak bude stále v jejich zájmu (více peněz).
Co se týče jízdy na vodík, tak tam je zas problém s jeho efektivním skladováním, jelikož časem projde kovovou nádrží (plastovou ještě rychleji). Navíc je více nebezpečnější než LPG, CNG či konvenční paliva.