Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Převod nádraží ano, ale za tři miliardy, píše Brusel. ČD chtěly o pět víc

České dráhy za převod nádraží získají asi o pět miliard korun méně, než očekávaly. Roky připravovanou transakci, od které si státní dopravce sliboval až osm miliard korun na umoření dluhů za nákup nových vlaků, nyní zkomplikoval dopis z Evropské komise ministerstvu dopravy. Dráhy předběžnou informaci komise nechtějí komentovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P30a23v71e88l 55M43a33k68o25v56e51c 8578895271

Převod nádraží je klasický příklad skrytých státních dotací pro ČD. Analogické byly "prodeje" majetku státních ČSA státnímu Letišti Praha...

0/0
6.6.2015 13:32

D44a71v24i33d 31Z59a96j72d81á56k 8115522770751

Jinymi slovy,Brusel neschvalil nadhodnoceny prodej,ktery smrdel umele vytvorenou hodnotou nebo tunelem.

+1/0
5.6.2015 18:45

J37o11s25e62f 29K20o19p51e55c72k86y 9434752955

No uz aby to bylo schvalene a majetek preveden. Napravit tu absurdni situaci, kdy dopravce dostal zaroven nastarosti i nadrazi, je nezbytne. A nynejsi stav jen nesmyslne blokuje jakoukoliv modernizaci tech budov, ktera je v mnoha pripadech nezbytna...  Lide budou jezdit mnohem vice vlaky jen pokud nebudou muset sedet ve 40 let starych kozenkach a na spoj cekat v rozpadajicich se budovach... ;-)

+3/0
5.6.2015 15:13

M95a54r92t73i24n 15N50ě74m25e74c 1938708258691

...takže je to tady - Brusel nám bude kecat i do toho za kolik co prodáme v rámci naší republiky??? Skvělé jako by nestačila ta šáhlá Š.

+7/0
5.6.2015 14:13

R26a97d17o98s42l80a90v 49K28l49a41u36d96a 5344628714762

Chceš dotace? Dodržuj pravidla. Co se vám na tom nelíbí?

+2/0
5.6.2015 14:22

P57e72t63r 96N84i59v55n59i13c60k32ý 3602504465547

Tady nejde o dotace, ale o (ne)povolenou veřejnou podporu.

0/0
5.6.2015 14:54

T25o48m35á84š 56B87u35r75a 4632256634

Což lze brát jako téměř to samé v bleděmodrém. Asi jako rozdíl mezi úplatkářstvím a nepřímým úplatkářstvím.

+1/0
5.6.2015 15:02

R53a54d73i72m 24Š77t90ě22p32á92n66e96k 6623118322494

A to je někdo jako ochoten koupit nádraží? A další smlouva musí být s ČD že přes moje nádraží budou jezdit vlaky a musí za to platit? A když chce zastavit tak taky musí platit? Takže teď dostane 3 miliardy a třicet zaplatí v příštích deseti letech? Nevíte někdo o nějakém lukrativním nádraží a o bance která mi půjčí příslušný obnos? Nerozumín ničemu....

+2/0
5.6.2015 13:46

J85i30ř86í 87E95r88b90e88n 1513184236457

Nádraží bude předávat akciová společnost České dráhy (stoprocentně vlastnená státem) státní organizaci Správa železniční dopravní cesty. Tento převod se nesmí uskutečnit zadarmo, jinak by se management ČD a.s. vystavoval riziku odsouzení za trestný čin zpronevěry v řádu miliard korun.

Po mnoha letech se tak napraví nesmyslný krok, kdy se při rozpadu státní organizace ČD převedly na SŽDC pozemky, koleje a troleje, ale na ČD se převedly nádražní budovy. SŽDC tak bude spravovat veškerou infrastrukturu a ČD budou pouze dopravcem.

+7/0
5.6.2015 13:50

P91e11t83r 37M30e30j43z91l15í58k 8858594451710

A už byl za ten nesmyslný krok někdo po zásluze odměněn?

0/−1
5.6.2015 19:01

J55i42ř92í 55E67r87b93e86n 1133354766937

A za užívání železniční dopravní cesty platí poplatek každý dopravce - ČD, Regiojet, Leoexpres, OKD doprava (nebo jak se to jmenuje) atd. Je to v řádu korun za každý ujetý kilometr (tj. asi sto- až tisícinásobek toho, co za ničení silnic platí kamionová a autobusová doprava).

+3/0
5.6.2015 13:53

O75n64d58ř84e81j 34Š36v81e97j85d10a 4651239347790

Co je Bruselu do toho? EURv

+5/−2
5.6.2015 13:42

R11a16d93o24s38l11a46v 52K28l43a18u25d66a 5764138174952

Tak vzhledem k tomu že ČD žebrají neustále o dotace na nové vlaky, tak hodně:-P

+3/−3
5.6.2015 13:52

J33i94ř52í 48E26r50b98e11n 1763214456727

To je fenomén doby. Autobusoví dopravci žebrají o dotace na nákup nových busů náhradou za patnáct let staré vykloktané shnilotiny, dopravní podniky žebrají o dotace na nízkopodlažní tramvaje a trolejbusy, továrny žádají o dotace na vybavení vlastních výzkumáků, nemocnice žebrají o dotace na nové přístroje...

+1/0
5.6.2015 13:55

M43a17r54t12i74n 68B17o12u29s82k79a 4468630224413

Treba to, ze se v podstate jedna o obrovskou dotaci jedinemu dopravci, a tim padem i jeho zvyhodneni oproti konkurenci, a ted nemluvim jen o konkurenci v ramci Ceske republiky. Nadrazi nikdy nemeli pripadnout do rukou dopravce, ale do rukou spravce dopravni infrastruktury.

+1/−2
5.6.2015 13:56

M62a90r27e66k 40M18a96r57e26k 3105846570666

Ještě, že je.R^EU

0/0
5.6.2015 13:56

V77á73c38l98a68v 41P82a69v74e18l22e74k 1380476886314

;-D odhlédnu-li od problematiky nádraží v Brně, tak mne fascinuje, že to Brusel dovolil. To už za sebe neumíme rozhodovat sami?8-o

0/−1
5.6.2015 13:41

R74a69d68o78s85l86a69v 24K30l28a15u12d97a 5574538574672

Jistěže umíme. Státní firma prodá státní firmě budovy, takže jedna bude v plusu (management si přijde na své) a druhá bude v mínusu, takže jí pěkně zadotujem. Přitom ČD nikdy žádné budovy nekupovala.

+2/0
5.6.2015 13:54

J31i53ř62í 15E15r17b63e52n 1983784306527

Je to jen účetní převod. Asi jako když přijdeš domů s výplatou, dáš synovi stovku a dceři dvě stě, a pak jí řekneš, ať dá padesát bráchovi. Celková suma je furt stejná a nikdo nikomu nedluží - jen se teď napravuje renonc z doby dělení ČD, s.o., kdy se hloupě část infrastruktury převedla na SŽDC a část na ČD - tehdy se domnívali, že nádraží budou pro ČD zdrojem zisku, ale vývoj to nepotvrdil.

+1/−2
5.6.2015 13:59

R58a28d43o67s20l36a78v 19K87l97a97u87d51a 5394548214642

Jaký účetní převod? 8-o  ČD fyzicky dostane do svého hospodaření X miliard. Nevím proč do toho taháš rodinu.

+1/−1
5.6.2015 14:07

J64o71s19e63f 30K79o78p66e76c22k63y 9634712325

A prijde o majetek v radu x miliard... ;-)

+1/0
5.6.2015 15:09

R43a69d44o98s75l56a83v 64K88l43a30u88d21a 5654648164272

Jenže o majetek do kterého jen vráží peníze. To zas taková výhra není. Kdyby ty budovy na sebe vydělávaly, tak se jich ČD nebude zbavovat.

0/0
5.6.2015 15:17

J65o34s97e87f 24K65o79p49e63c22k87y 9404682115

Jiste, presne tak. Je to majetek, ktery jim je k nicemu, nepotrebuje ho a nikdy nemel byt CD dan. A presne proto si i myslim, ze rozhidnuti Bruselu je tentokrat naprosto spravne. CD bezpochyby musi dostat za ten majetek zaplaceno, ale nemely by dostat ani jeho ucetni hodnotu. Neb jeho realna hodnota je nizka a CD se o jeho vlastnictvi nijak nezaslouzily ;-)

0/0
5.6.2015 15:23

M96a33r43e36k 64M17a69r19e21k 3875186870536

Myslíte tunelovat sami.

0/0
5.6.2015 13:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.