Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Převod nádraží ano, ale za tři miliardy, píše Brusel. ČD chtěly o pět víc

České dráhy za převod nádraží získají asi o pět miliard korun méně, než očekávaly. Roky připravovanou transakci, od které si státní dopravce sliboval až osm miliard korun na umoření dluhů za nákup nových vlaků, nyní zkomplikoval dopis z Evropské komise ministerstvu dopravy. Dráhy předběžnou informaci komise nechtějí komentovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P32a15v85e56l 94M22a93k19o85v67e89c 8278565601

Převod nádraží je klasický příklad skrytých státních dotací pro ČD. Analogické byly "prodeje" majetku státních ČSA státnímu Letišti Praha...

0/0
6.6.2015 13:32

D11a82v55i85d 53Z24a68j88d40á95k 8965532610301

Jinymi slovy,Brusel neschvalil nadhodnoceny prodej,ktery smrdel umele vytvorenou hodnotou nebo tunelem.

+1/0
5.6.2015 18:45

J28o65s60e41f 26K55o43p88e57c10k44y 9784592905

No uz aby to bylo schvalene a majetek preveden. Napravit tu absurdni situaci, kdy dopravce dostal zaroven nastarosti i nadrazi, je nezbytne. A nynejsi stav jen nesmyslne blokuje jakoukoliv modernizaci tech budov, ktera je v mnoha pripadech nezbytna...  Lide budou jezdit mnohem vice vlaky jen pokud nebudou muset sedet ve 40 let starych kozenkach a na spoj cekat v rozpadajicich se budovach... ;-)

+3/0
5.6.2015 15:13

M84a30r50t23i63n 92N49ě82m70e85c 1718718248431

...takže je to tady - Brusel nám bude kecat i do toho za kolik co prodáme v rámci naší republiky??? Skvělé jako by nestačila ta šáhlá Š.

+7/0
5.6.2015 14:13

R54a40d10o24s66l49a92v 29K85l98a64u23d91a 5224638754372

Chceš dotace? Dodržuj pravidla. Co se vám na tom nelíbí?

+2/0
5.6.2015 14:22

P55e69t27r 96N67i15v56n53i77c78k47ý 3952624695357

Tady nejde o dotace, ale o (ne)povolenou veřejnou podporu.

0/0
5.6.2015 14:54

T92o52m87á77š 38B70u46r94a 1699596

Což lze brát jako téměř to samé v bleděmodrém. Asi jako rozdíl mezi úplatkářstvím a nepřímým úplatkářstvím.

+1/0
5.6.2015 15:02

R20a87d52i38m 66Š90t67ě80p15á35n95e49k 6663558132274

A to je někdo jako ochoten koupit nádraží? A další smlouva musí být s ČD že přes moje nádraží budou jezdit vlaky a musí za to platit? A když chce zastavit tak taky musí platit? Takže teď dostane 3 miliardy a třicet zaplatí v příštích deseti letech? Nevíte někdo o nějakém lukrativním nádraží a o bance která mi půjčí příslušný obnos? Nerozumín ničemu....

+2/0
5.6.2015 13:46

J18i73ř56í 47E45r40b25e24n 1843354176257

Nádraží bude předávat akciová společnost České dráhy (stoprocentně vlastnená státem) státní organizaci Správa železniční dopravní cesty. Tento převod se nesmí uskutečnit zadarmo, jinak by se management ČD a.s. vystavoval riziku odsouzení za trestný čin zpronevěry v řádu miliard korun.

Po mnoha letech se tak napraví nesmyslný krok, kdy se při rozpadu státní organizace ČD převedly na SŽDC pozemky, koleje a troleje, ale na ČD se převedly nádražní budovy. SŽDC tak bude spravovat veškerou infrastrukturu a ČD budou pouze dopravcem.

+7/0
5.6.2015 13:50

P92e61t37r 67M87e61j98z10l45í77k 8568934721180

A už byl za ten nesmyslný krok někdo po zásluze odměněn?

0/−1
5.6.2015 19:01

J95i93ř47í 30E65r23b79e24n 1273954266847

A za užívání železniční dopravní cesty platí poplatek každý dopravce - ČD, Regiojet, Leoexpres, OKD doprava (nebo jak se to jmenuje) atd. Je to v řádu korun za každý ujetý kilometr (tj. asi sto- až tisícinásobek toho, co za ničení silnic platí kamionová a autobusová doprava).

+3/0
5.6.2015 13:53

O57n82d33ř45e58j 16Š63v55e20j90d59a 4151549567790

Co je Bruselu do toho? EURv

+5/−2
5.6.2015 13:42

R31a37d30o88s96l39a19v 83K96l80a24u42d53a 5154448424742

Tak vzhledem k tomu že ČD žebrají neustále o dotace na nové vlaky, tak hodně:-P

+3/−3
5.6.2015 13:52

J19i42ř61í 16E16r94b42e74n 1213434496377

To je fenomén doby. Autobusoví dopravci žebrají o dotace na nákup nových busů náhradou za patnáct let staré vykloktané shnilotiny, dopravní podniky žebrají o dotace na nízkopodlažní tramvaje a trolejbusy, továrny žádají o dotace na vybavení vlastních výzkumáků, nemocnice žebrají o dotace na nové přístroje...

+1/0
5.6.2015 13:55

M84a98r67t54i91n 69B32o83u64s58k50a 4188330234283

Treba to, ze se v podstate jedna o obrovskou dotaci jedinemu dopravci, a tim padem i jeho zvyhodneni oproti konkurenci, a ted nemluvim jen o konkurenci v ramci Ceske republiky. Nadrazi nikdy nemeli pripadnout do rukou dopravce, ale do rukou spravce dopravni infrastruktury.

+1/−2
5.6.2015 13:56

M61a20r15e66k 29M60a36r89e30k 3375346610156

Ještě, že je.R^EU

0/0
5.6.2015 13:56

V74á41c32l21a87v 42P41a40v42e52l72e78k 1950616906474

;-D odhlédnu-li od problematiky nádraží v Brně, tak mne fascinuje, že to Brusel dovolil. To už za sebe neumíme rozhodovat sami?8-o

0/−1
5.6.2015 13:41

R85a74d77o53s96l91a62v 67K94l71a82u90d79a 5754758494392

Jistěže umíme. Státní firma prodá státní firmě budovy, takže jedna bude v plusu (management si přijde na své) a druhá bude v mínusu, takže jí pěkně zadotujem. Přitom ČD nikdy žádné budovy nekupovala.

+2/0
5.6.2015 13:54

J60i65ř76í 32E48r48b42e12n 1163414356337

Je to jen účetní převod. Asi jako když přijdeš domů s výplatou, dáš synovi stovku a dceři dvě stě, a pak jí řekneš, ať dá padesát bráchovi. Celková suma je furt stejná a nikdo nikomu nedluží - jen se teď napravuje renonc z doby dělení ČD, s.o., kdy se hloupě část infrastruktury převedla na SŽDC a část na ČD - tehdy se domnívali, že nádraží budou pro ČD zdrojem zisku, ale vývoj to nepotvrdil.

+1/−2
5.6.2015 13:59

R46a77d16o29s80l26a34v 50K53l67a69u27d36a 5664258464202

Jaký účetní převod? 8-o  ČD fyzicky dostane do svého hospodaření X miliard. Nevím proč do toho taháš rodinu.

+1/−1
5.6.2015 14:07

J32o89s36e63f 74K58o82p10e91c17k96y 9914952595

A prijde o majetek v radu x miliard... ;-)

+1/0
5.6.2015 15:09

R94a80d32o95s91l38a15v 12K36l79a19u86d62a 5264858344512

Jenže o majetek do kterého jen vráží peníze. To zas taková výhra není. Kdyby ty budovy na sebe vydělávaly, tak se jich ČD nebude zbavovat.

0/0
5.6.2015 15:17

J18o62s94e94f 46K40o60p71e60c92k36y 9404872695

Jiste, presne tak. Je to majetek, ktery jim je k nicemu, nepotrebuje ho a nikdy nemel byt CD dan. A presne proto si i myslim, ze rozhidnuti Bruselu je tentokrat naprosto spravne. CD bezpochyby musi dostat za ten majetek zaplaceno, ale nemely by dostat ani jeho ucetni hodnotu. Neb jeho realna hodnota je nizka a CD se o jeho vlastnictvi nijak nezaslouzily ;-)

0/0
5.6.2015 15:23

M75a32r16e68k 57M75a13r51e75k 3685296620566

Myslíte tunelovat sami.

0/0
5.6.2015 13:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.