Diskuze

Převod nádraží ano, ale za tři miliardy, píše Brusel. ČD chtěly o pět víc

České dráhy za převod nádraží získají asi o pět miliard korun méně, než očekávaly. Roky připravovanou transakci, od které si státní dopravce sliboval až osm miliard korun na umoření dluhů za nákup nových vlaků, nyní zkomplikoval dopis z Evropské komise ministerstvu dopravy. Dráhy předběžnou informaci komise nechtějí komentovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Převod nádraží je klasický příklad skrytých státních dotací pro ČD. Analogické byly "prodeje" majetku státních ČSA státnímu Letišti Praha...

0 0
možnosti

Jinymi slovy,Brusel neschvalil nadhodnoceny prodej,ktery smrdel umele vytvorenou hodnotou nebo tunelem.

1 0
možnosti

No uz aby to bylo schvalene a majetek preveden. Napravit tu absurdni situaci, kdy dopravce dostal zaroven nastarosti i nadrazi, je nezbytne. A nynejsi stav jen nesmyslne blokuje jakoukoliv modernizaci tech budov, ktera je v mnoha pripadech nezbytna...  Lide budou jezdit mnohem vice vlaky jen pokud nebudou muset sedet ve 40 let starych kozenkach a na spoj cekat v rozpadajicich se budovach... ;-)

3 0
možnosti

...takže je to tady - Brusel nám bude kecat i do toho za kolik co prodáme v rámci naší republiky??? Skvělé jako by nestačila ta šáhlá Š.

7 0
možnosti

Chceš dotace? Dodržuj pravidla. Co se vám na tom nelíbí?

2 0
možnosti

A to je někdo jako ochoten koupit nádraží? A další smlouva musí být s ČD že přes moje nádraží budou jezdit vlaky a musí za to platit? A když chce zastavit tak taky musí platit? Takže teď dostane 3 miliardy a třicet zaplatí v příštích deseti letech? Nevíte někdo o nějakém lukrativním nádraží a o bance která mi půjčí příslušný obnos? Nerozumín ničemu....

2 0
možnosti
Foto

J74i37ř58í 82E34r60b59e20n

5. 6. 2015 13:50

Nádraží bude předávat akciová společnost České dráhy (stoprocentně vlastnená státem) státní organizaci Správa železniční dopravní cesty. Tento převod se nesmí uskutečnit zadarmo, jinak by se management ČD a.s. vystavoval riziku odsouzení za trestný čin zpronevěry v řádu miliard korun.

Po mnoha letech se tak napraví nesmyslný krok, kdy se při rozpadu státní organizace ČD převedly na SŽDC pozemky, koleje a troleje, ale na ČD se převedly nádražní budovy. SŽDC tak bude spravovat veškerou infrastrukturu a ČD budou pouze dopravcem.

7 0
možnosti

Co je Bruselu do toho? EURv

5 2
možnosti

Tak vzhledem k tomu že ČD žebrají neustále o dotace na nové vlaky, tak hodně:-P

3 3
možnosti

;-D odhlédnu-li od problematiky nádraží v Brně, tak mne fascinuje, že to Brusel dovolil. To už za sebe neumíme rozhodovat sami?8-o

0 1
možnosti

Jistěže umíme. Státní firma prodá státní firmě budovy, takže jedna bude v plusu (management si přijde na své) a druhá bude v mínusu, takže jí pěkně zadotujem. Přitom ČD nikdy žádné budovy nekupovala.

2 0
možnosti