Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nepotřebné airbusy po ČSA končí v Pákistánu, jeden už změnil barvu

Šestice airbusů A320, které ČSA před více než půl rokem odstavily pro nepotřebnost, míří k novému majiteli. První stroje si koupil pákistánský dopravce Pakistan International Airways (PIA). Hodnota transakce je tajná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i58c92h39a63l 77H32o28r48á67k 7959244729694

Naprosto mimo hlavního problému turbulentního vedení firmy páně Tvrdíkem do pekel je třeba upravit tvrzení autora článku o tom, že A310 byly nahrazeny A320. ČSA potřebovala nahradit zastaralé IL62 na dálkových tratích, kterých bylo tehdy požehnaně, vláda ČSFR rozhodla v první polovině roku 1989 o koupi dvou nových A310-300, které přilétly do republiky v únoru (WAA) a březnu (WAB) 1990. Tato letadla byla nová, v letech 2003 a 2004 pak přibyly další dva kusy A310-300, jednalo se ale již o olétané a starší letouny (YAC a YAD). A310 imatrikulací WAA a WAB vydržely u ČSA do let 2009 a 2008, YAC do 2010 a YAD do 2007. Tvrzení autorovo,  že tyto strojer byly nahrazeny A320 je naproto chybné, jedná se o zcela jiné stroje, s jiným využitím, s jiným maximálním doletem a s naprosto jiným primárním určením. Mohou jistě existovat úspěšně vedle sebe, ale nelze nahradit A310 jiným A 320.

+2/0
8.6.2015 11:57

M85i27l80o34š 32K94o54h82o95u21t 6424334665121

A takhle to půjde do kopru i s Činou, kde pan LuftJarda momentálně působí... Možná ho řídí CIA.

0/0
8.6.2015 10:07

R32a95d13e57k 60Č64o41s 3976586668418

Je pravda, že Tvrdík je vrah ČSA. Ale jeho následovníci taky zrovna nezáří. Proč Kalousek prodal podíl Korejcům za částku odpovídající třídenní tržbě? Kromě toho ve smlouvě je článek o tom, že Korean Air do ČSA neinvestují ani korunu a budou je používat jako marketingového partnera. V podstatě jim šlo o to, nepustit do uvolněných slotů v Evropě konkurenta Asiana, který se tu chystal expandovat a Kalousek jim to sežral i s navijákem...

0/0
8.6.2015 10:06

I60v12o 76Z22d73e78b32o48r82s37k91ý 3513201450521

Mohl to prodat TravelServisu, ten nabízel jednu korunu. A žádný jiný kupec tu nebyl.

0/0
8.6.2015 10:27

M42i13l20o42š 51F44i98a61l45a 2440981207252

V té době už byl ekonomický stav ČSA takový, že o to jiný zájemce nestál. Korejci byli ochotni zaplatit aspoň zmrzlinu, Travel Servis korunu a ostatní nic. Takže ne že bych hájil zrovna Kalouska ale na výběr toho moc neměl. Asiana je dravec, ale ČSA kvůli slotům koupit nechtěla. Myslím, že kdyby nabídla víc než Korean, tak by jí to Kalousek bez problémů prodal.

0/0
8.6.2015 10:41

L19u30b85o82š 75O64b63r26u32č92a 6431294596871

kdo to tady na iDnes psal minuly tyden, ze po prodeji posledniho Boeingu uz nemaji cim CSA vylepsovat bilanci? ale maji .. Airbusy jdou taky prodavat :)

0/0
8.6.2015 10:00

J78a82n 22S75ů65r19a 4545953543252

Ta letadla už dávno nejsou ČSA, ale firmy B.Aircraft. Bilanci už vylepšil převod letadel ČSA dříve.

0/0
8.6.2015 13:45
Foto

P62a30t94r18i66c77k 60B37l43a33h38o 3677285700649

To uz neni letecka spolecnost ale Aeroklub s jednim reklamnim horkovzdusnym balonem ;-D

+3/0
8.6.2015 9:39

R37a69d87e78k 86Č87o48s 3176246488738

To není moc k smíchu...

+1/0
8.6.2015 10:06

J65i61ř85í 44J59a98n75a89t37k59a 7115428304238

Připomeňme kdo zlikvidoval do té doby prosperující státní podnik, byla to kádrová rezerva ČSSD Jarda Tvrdík, pod odborným vedením ministra financí za ČSSD jistého Stanislava Sobotky.

+8/0
8.6.2015 9:36

S36t65a68n31i53s55l54a54v 57H93a53b27a36r66t 3461759425559

a jak se tam ten Jarda vlastně dostal?? :-))...nevíte kdo mu pomohl??

0/0
8.6.2015 9:41

M11a52r38t85i71n 81C46e92r18v28e93n74y 2983198856458

Byl jmenovan. Ale jak a kde na nej prisli, to je zahada.

0/0
8.6.2015 9:46

R65a73d22e51k 54Č27o29s 3196166418868

Rok před tím byl volebním manažerem při vítězných volbách. Jak se pak potvrdilo, volby nevyhrávají volební kampaně a volební manažeři, ale neschopnost předchůdců...

+1/0
8.6.2015 10:08

J64a54n 58Š63p69e22c35i10á74n 2220820369819

Kdykoluv slyším nějaký -istán, tak mi je blbe.

+2/−4
8.6.2015 9:34

M58i71l19o60š 45F38i98a78l27a 2260801117202

Tak smutnej a hořkej konec se nezadržitelně blíží. Když jsem u nich dělal, lítal se New York, Montreal, Havana, Kuala Lumpur, Jakarta, Bangkok, Singapur, Dubai a letadla byla plná. Navzdory tomu, že společnost okrádala armáda zástupců ve všech destinacích se vydělávalo. A teď je nejexotičtější destinace Barcelona a cenově jsou na nesmyslných částkách, o službách okolo ani nehovořím. Když chcete letět do Paříže s hokejovou výstrojí, stojí Vás to jako s Thajcema okolo světa. Tak se není čemu divit, že to jde do kopru. Jo jo Jarouši, všichni co máme letadla rádi Ti děkujeme za likvidaci jedné z nejstarších leteckých společností.

+5/0
8.6.2015 9:30

S42t59a96n20i66s61l74a14v 16H52a72b45a20r39t 3961609455899

Miloši ty destinace se lítaii v době kdy byl trochu jiný režim!!:-)). A tehdy ani moc nezáleželo na tom jestli se vydělává.. V té době se všichni namlsali a pak už se špatně brzdí!!

+1/0
8.6.2015 9:37

M52i18l60o29š 18F58i87a96l14a 2720491847452

Tak úplně jiný režim to nebyl. Odcházel jsem od ČSA v roce 93 a i přes to, že je okrádal kdo mohl to pořád slušně vydělávalo. První tragická chyba byla spojit se s Air France a co Frantici nezvládli, to Jarda Tvrdík dokázal zničit za pár let.

0/−1
8.6.2015 9:48

M28i68l56o94š 35F38i27a61l72a 2160451757942

Pane Starý, tohle není soutěž v oblíbenosti a na Vaše plusy nebo mínusy kašlu. Můžete mi, prosím, říct v čem se mnou nesouhlasíte? Docela by mě zajímal názor někoho, kdo si myslí, že je to jinak. Mínus si schovejte na politické diskuse.

0/0
8.6.2015 10:37

R95a14d68e58k 93Č47o42s 3846606708168

Pohled zevnitř je fakt smutný. Když se člověk zajímá o obor, je mu do pláče...

+2/0
8.6.2015 9:37

J59a46n 76Z80b57o64ř29i15l 3669857889

Takže ČSA teď bude lítat z rogalem nebo má ještě nějaké slušné letadlo ?

0/0
8.6.2015 9:28

R60a53d80e38k 49N77e29u81m90a34n50n 5342842118145

No vida, prodali pár letadel a zase jsou nad vodou. Tak takhle se to má dělat

0/0
8.6.2015 9:18

O97t32o 51V22o15d84i83č95k34a 7294777799848

to je myšleno ironicky, doufám?

0/0
8.6.2015 9:25

R21a35d56e72k 63N25e16u44m43a75n54n 5682962428255

No jo, jsou aerolinky, co kupují nová letadla a jsou aerolinky, co prodávají nepotřebná (nijak stará) letadla

+3/0
8.6.2015 9:12

I58g51o11r 15S42v91a53t37o20s 8745798527535

co kdyby namisto letadel zkusili prodavat letenky... je to sice pro CSA asi neco noveho ale odvaznym stesti preje!

+12/0
8.6.2015 8:39

S53t80a68n70i29s32l98a32v 63H77a43b12a44r52t 3491369905899

ti schopní už odešli... teď už to záleží co s tím udělá majitel, čili TVS a Korean...stát už je mimo..

+1/0
8.6.2015 8:48

V13o14j86t58a 29S41u63k 3427425557971

Zvysi cenu parkovneho na letisti a je vyhrano......dementi z ceskymi titulama!!!!

+1/0
8.6.2015 8:59

S15t36a95n36i80s94l49a98v 90H80a20b28a89r82t 3711549895259

a co má parkovné společného s ČSA????

+1/0
8.6.2015 9:13

N42i51k73o90l56a 12Č94e98c48h 9931199506

Český Aeroholding a.s.

+1/0
8.6.2015 10:03

P86e68t65r 89M17a79r37e75č47e25k 1673411519898

No vida. Alespoň bude na odměny managamentálů. :-)

+2/0
8.6.2015 8:38

S22t33a75n39i38s57l90a87v 51H40a65b63a61r14t 3781779105499

netvrdím že Tvrdík byl odborník na letectví, ale neúspěch ČSA házet jenom na něj je trochu jednoduchý pohled bez hlubší znalosti podstaty problému. Ale lidí na to slyší..:-))

Příčin je určitě víc.. řekl bych, že historie je ještě příliš mladá na to aby se udělaly objektivní závěry.

My přeci víme vše. Jak má vypadat politik, jak fotbal, jak hokej, jak zahulená demokratická hospoda... ..takže víme i jak se má řídit letecká společnost že??:-))

+2/−2
8.6.2015 8:29

P59e95t70r 69M41a31r27e81č46e20k 1863651139588

Ano :-) ovšem jisté je že s Tvrdíkem to začalo jít do kopru. Jako všude kde se tento týpek objevil. Ale to bude zřejmě jen shoda náhod.

+2/−1
8.6.2015 8:35

S32t25a60n14i86s25l28a79v 22H39a77b77a48r75t 3241729245429

tohle je ale zase polopravda...za Tvrdíka nastal velký rozvoj (možná až moc) ale do kopru to šlo až po něm!..Po nástupu Tvrdíka si moc lidí chrochtalo...a teď do něj kopou..

+1/−3
8.6.2015 8:40

R45a89d40e11k 39N26e62u16m96a17n40n 5182502418525

;-D

velký rozvoj

taky se dokážu zadlužit a koupit si třeba auto za dvě mega

ale co potom?

+2/−1
8.6.2015 9:15

R98a60d13e81k 63Č26o94s 3626446778898

Za Tvrdíka nastal rozvoj? Nic osobního, ale o tomhle asi nevíte vůbec nic. Když přijdu do firmy, zvednu za rok náklady o 150% a pošlu svými rozhodnutími tržby na polovinu, jak to asi skončí? A konkrétní chyby? Likvidace flotily Boeingů a jejich prodej za směšné ceny (když zároveň vlastním zavedené a silně výdělečné servisní středisko Boeingu pro střední Evropu), politicky daný přechod na méně hospodárné, nepohodlné a drahé Airbusy, opuštění nejlukrativnějších linek (Hanoj, Bombay) a následná nesmyslná válka na linkách do USA s giganty jako Delta, Emirates nebo KLM, úplná likvidace firemní kultury a dosazení neschopných kamarádů do rozhodujících funkcí, zavedení metod špiclování a udavačství, vyházení zkušených a loajálních pilotů, opuštění věcí, které dělaly ČSA jedním z nejoblíbenějších dopravců (skvělé služby, palubní servis, čistota, pohodlí) a přechod na metody lowcostů, sabotování vzniku Aeroholdingu... Mám pokračovat? Můžu vyjmenovávat do rána. Tvrdíka by měli postavit před soud.

+2/0
8.6.2015 9:36

L56u12k52á49š 43H70l94o24u50c69a22l 6422830581734

tesat do kamene.

Vaše slova by měl pan Sůra použít jako "background" ke každému článku o ČSA, abyste to různým Habartům a spol. nemusel přepisovat v diskuzích furt dokola.

0/0
8.6.2015 9:47

S69t61a21n81i15s97l69a36v 16H32a24b22a21r60t 3811729455489

a jak skvěle zlikvidoval Paroubka!!:-)) To bylo skvělé dílo , které JP nerozdýchal dodnes! :-)))

+1/−1
8.6.2015 8:42

P94a48v71e58l 94V63e90t74e79š45n38í57k 7895908485787

Smutný konec kdysi slavné společnosti...

+3/0
8.6.2015 8:28

S66t31a91n81i65s17l50a13v 82H22a36b47a79r11t 3391199395689

slavná byla a zůstává tím, že je (zatím)jedna z nejstarších, jedna z prvních která měla proudové dopravní letadlo a nosí OK ve na svých letadlech. S tím už ale díru do světa neudělá...

0/−1
8.6.2015 8:55

I48v20o 78Z31d88e62b86o51r17s94k56ý 3703921660311

Takových bylo, a bude. Sabena, BOAC, Swissair.

0/0
8.6.2015 10:42

F30r21a13n16t23i56š22e81k 64M18ü91l80l77e47r 2413642369288

A321 ČSA https://youtu.be/Kkkfn-ZGnwU

0/0
8.6.2015 8:19

V80l60a79d39i56m52í69r 91F13i30a98l95a 3866652653549

Do Pákistánu... Super - to budou mít teroristi radost! :-)

+2/−1
8.6.2015 8:15

J23i79ř19í 96B35r62u34t63o65v49s34k53ý 3936699399561

V barvách ČSSD-nebo Tvrdík preferuje jinou barvu;-D

+2/0
8.6.2015 8:08

R24o15m65a47n 49K68r41a72t58o70c86h29v78í43l 6186957926214

Co vím, tam ČSA jsou už v soukromých rukou a pořád nic pozitivního.

+1/0
8.6.2015 7:43

P80a86v50e56l 18K82r35ů27t15a 9920857308677

Ještě by to chtělo, aby Luftjarda zaplatil všechny ztráty které svojí socanskou tupostí způsobil. Jina na doživotí do baňky.

+7/0
8.6.2015 7:25

J58i35ř39í 65K40ü51h59r 2870756390496

To se ovšem nestane, že?

0/0
8.6.2015 8:24
Foto

J65o62s13e62f 76N46o69v90a45k 1975755278748

Rady bych, aby CSA letaly dal i za par lety. Je to fajn se tu a tam vracet a mit ceske letusky a bagetu. Chapu, ze jejich misto je v minulosti ale stejne je mam rad. Snad se malicko zmeni a CSA zustane CSA.

+8/−1
8.6.2015 7:12

R37a63d19o39s66l43a23v 67K65l84a65u61d30a 5184788394622

Tak pokud je bude držet nad vodou prodej letadel, dlouho létat nebudou:-)

+9/0
8.6.2015 8:00

M69i30l98o74s 26V67a27l72y 8236512267492

no a pan Babis me nehlasil zadny narust v bance, nebo to bylo jen "za hubicku"?8-o

+1/0
8.6.2015 7:09

A59n75t23o36n62i48n 64B24l95a77z45e72k 4168512937461

Tak hlavne ze budou penize na bonusy....R^

+5/0
8.6.2015 7:05

V77l20a83d49i82m65í68r 23J57e54ž37e88k 5913700486706

a tak došlo k vytunelování ČSA a pohádky byl konec!

+16/−1
8.6.2015 6:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.