Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nepotřebné airbusy po ČSA končí v Pákistánu, jeden už změnil barvu

Šestice airbusů A320, které ČSA před více než půl rokem odstavily pro nepotřebnost, míří k novému majiteli. První stroje si koupil pákistánský dopravce Pakistan International Airways (PIA). Hodnota transakce je tajná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55i17c61h74a37l 87H47o82r85á67k 7369144249154

Naprosto mimo hlavního problému turbulentního vedení firmy páně Tvrdíkem do pekel je třeba upravit tvrzení autora článku o tom, že A310 byly nahrazeny A320. ČSA potřebovala nahradit zastaralé IL62 na dálkových tratích, kterých bylo tehdy požehnaně, vláda ČSFR rozhodla v první polovině roku 1989 o koupi dvou nových A310-300, které přilétly do republiky v únoru (WAA) a březnu (WAB) 1990. Tato letadla byla nová, v letech 2003 a 2004 pak přibyly další dva kusy A310-300, jednalo se ale již o olétané a starší letouny (YAC a YAD). A310 imatrikulací WAA a WAB vydržely u ČSA do let 2009 a 2008, YAC do 2010 a YAD do 2007. Tvrzení autorovo,  že tyto strojer byly nahrazeny A320 je naproto chybné, jedná se o zcela jiné stroje, s jiným využitím, s jiným maximálním doletem a s naprosto jiným primárním určením. Mohou jistě existovat úspěšně vedle sebe, ale nelze nahradit A310 jiným A 320.

+2/0
8.6.2015 11:57

M17i25l74o89š 70K73o20h42o97u77t 6684664325621

A takhle to půjde do kopru i s Činou, kde pan LuftJarda momentálně působí... Možná ho řídí CIA.

0/0
8.6.2015 10:07

R76a76d54e85k 38Č80o27s 3706656388548

Je pravda, že Tvrdík je vrah ČSA. Ale jeho následovníci taky zrovna nezáří. Proč Kalousek prodal podíl Korejcům za částku odpovídající třídenní tržbě? Kromě toho ve smlouvě je článek o tom, že Korean Air do ČSA neinvestují ani korunu a budou je používat jako marketingového partnera. V podstatě jim šlo o to, nepustit do uvolněných slotů v Evropě konkurenta Asiana, který se tu chystal expandovat a Kalousek jim to sežral i s navijákem...

0/0
8.6.2015 10:06

I60v97o 69Z56d22e40b50o91r68s69k72ý 3153221680581

Mohl to prodat TravelServisu, ten nabízel jednu korunu. A žádný jiný kupec tu nebyl.

0/0
8.6.2015 10:27

M95i23l19o82š 15F70i64a83l16a 2180231497752

V té době už byl ekonomický stav ČSA takový, že o to jiný zájemce nestál. Korejci byli ochotni zaplatit aspoň zmrzlinu, Travel Servis korunu a ostatní nic. Takže ne že bych hájil zrovna Kalouska ale na výběr toho moc neměl. Asiana je dravec, ale ČSA kvůli slotům koupit nechtěla. Myslím, že kdyby nabídla víc než Korean, tak by jí to Kalousek bez problémů prodal.

0/0
8.6.2015 10:41

L42u86b46o58š 45O44b19r75u49č84a 6841474286741

kdo to tady na iDnes psal minuly tyden, ze po prodeji posledniho Boeingu uz nemaji cim CSA vylepsovat bilanci? ale maji .. Airbusy jdou taky prodavat :)

0/0
8.6.2015 10:00

J63a92n 13S71ů41r27a 4785833143602

Ta letadla už dávno nejsou ČSA, ale firmy B.Aircraft. Bilanci už vylepšil převod letadel ČSA dříve.

0/0
8.6.2015 13:45
Foto

P81a32t83r95i24c63k 47B98l89a74h58o 3807335230689

To uz neni letecka spolecnost ale Aeroklub s jednim reklamnim horkovzdusnym balonem ;-D

+3/0
8.6.2015 9:39

R77a58d82e56k 37Č34o45s 3866946108898

To není moc k smíchu...

+1/0
8.6.2015 10:06

J12i46ř80í 32J95a58n81a84t76k23a 7595238604848

Připomeňme kdo zlikvidoval do té doby prosperující státní podnik, byla to kádrová rezerva ČSSD Jarda Tvrdík, pod odborným vedením ministra financí za ČSSD jistého Stanislava Sobotky.

+8/0
8.6.2015 9:36

S46t85a56n53i26s81l68a88v 13H63a67b94a37r75t 3361459445879

a jak se tam ten Jarda vlastně dostal?? :-))...nevíte kdo mu pomohl??

0/0
8.6.2015 9:41

M94a33r60t11i27n 67C77e98r98v48e46n54y 2273458316708

Byl jmenovan. Ale jak a kde na nej prisli, to je zahada.

0/0
8.6.2015 9:46

R90a47d88e43k 78Č28o31s 3236436268638

Rok před tím byl volebním manažerem při vítězných volbách. Jak se pak potvrdilo, volby nevyhrávají volební kampaně a volební manažeři, ale neschopnost předchůdců...

+1/0
8.6.2015 10:08

J11a30n 16Š57p40e77c70i28á37n 2330450689879

Kdykoluv slyším nějaký -istán, tak mi je blbe.

+2/−4
8.6.2015 9:34

M74i26l82o30š 52F57i46a31l72a 2650841887562

Tak smutnej a hořkej konec se nezadržitelně blíží. Když jsem u nich dělal, lítal se New York, Montreal, Havana, Kuala Lumpur, Jakarta, Bangkok, Singapur, Dubai a letadla byla plná. Navzdory tomu, že společnost okrádala armáda zástupců ve všech destinacích se vydělávalo. A teď je nejexotičtější destinace Barcelona a cenově jsou na nesmyslných částkách, o službách okolo ani nehovořím. Když chcete letět do Paříže s hokejovou výstrojí, stojí Vás to jako s Thajcema okolo světa. Tak se není čemu divit, že to jde do kopru. Jo jo Jarouši, všichni co máme letadla rádi Ti děkujeme za likvidaci jedné z nejstarších leteckých společností.

+5/0
8.6.2015 9:30

S11t19a75n11i47s66l11a13v 76H77a91b89a15r75t 3551269935469

Miloši ty destinace se lítaii v době kdy byl trochu jiný režim!!:-)). A tehdy ani moc nezáleželo na tom jestli se vydělává.. V té době se všichni namlsali a pak už se špatně brzdí!!

+1/0
8.6.2015 9:37

M55i78l10o67š 61F44i11a69l85a 2790411377632

Tak úplně jiný režim to nebyl. Odcházel jsem od ČSA v roce 93 a i přes to, že je okrádal kdo mohl to pořád slušně vydělávalo. První tragická chyba byla spojit se s Air France a co Frantici nezvládli, to Jarda Tvrdík dokázal zničit za pár let.

0/−1
8.6.2015 9:48

M30i68l83o75š 61F51i35a85l77a 2670831977472

Pane Starý, tohle není soutěž v oblíbenosti a na Vaše plusy nebo mínusy kašlu. Můžete mi, prosím, říct v čem se mnou nesouhlasíte? Docela by mě zajímal názor někoho, kdo si myslí, že je to jinak. Mínus si schovejte na politické diskuse.

0/0
8.6.2015 10:37

R89a39d46e80k 89Č15o78s 3296396208558

Pohled zevnitř je fakt smutný. Když se člověk zajímá o obor, je mu do pláče...

+2/0
8.6.2015 9:37

J43a56n 41Z10b76o80ř30i70l 3489237719

Takže ČSA teď bude lítat z rogalem nebo má ještě nějaké slušné letadlo ?

0/0
8.6.2015 9:28

R31a31d10e92k 74N67e60u76m21a25n68n 5242542718335

No vida, prodali pár letadel a zase jsou nad vodou. Tak takhle se to má dělat

0/0
8.6.2015 9:18

O14t88o 36V58o44d89i58č37k42a 7154207359188

to je myšleno ironicky, doufám?

0/0
8.6.2015 9:25

R96a46d22e58k 33N28e18u25m80a95n40n 5202672628985

No jo, jsou aerolinky, co kupují nová letadla a jsou aerolinky, co prodávají nepotřebná (nijak stará) letadla

+3/0
8.6.2015 9:12

I39g73o42r 86S38v53a76t41o44s 8895788807715

co kdyby namisto letadel zkusili prodavat letenky... je to sice pro CSA asi neco noveho ale odvaznym stesti preje!

+12/0
8.6.2015 8:39

S93t66a87n63i42s52l79a73v 13H20a89b35a62r17t 3321919955479

ti schopní už odešli... teď už to záleží co s tím udělá majitel, čili TVS a Korean...stát už je mimo..

+1/0
8.6.2015 8:48

V76o37j59t96a 68S72u33k 3967635297151

Zvysi cenu parkovneho na letisti a je vyhrano......dementi z ceskymi titulama!!!!

+1/0
8.6.2015 8:59

S77t68a54n46i45s31l23a18v 75H77a24b81a34r36t 3631519605749

a co má parkovné společného s ČSA????

+1/0
8.6.2015 9:13

N45i53k48o47l51a 11Č52e22c95h 9971259396

Český Aeroholding a.s.

+1/0
8.6.2015 10:03

P44e87t59r 68M34a51r44e88č26e85k 1193831299698

No vida. Alespoň bude na odměny managamentálů. :-)

+2/0
8.6.2015 8:38

S61t55a34n69i14s30l72a31v 28H75a66b39a26r53t 3931339345259

netvrdím že Tvrdík byl odborník na letectví, ale neúspěch ČSA házet jenom na něj je trochu jednoduchý pohled bez hlubší znalosti podstaty problému. Ale lidí na to slyší..:-))

Příčin je určitě víc.. řekl bych, že historie je ještě příliš mladá na to aby se udělaly objektivní závěry.

My přeci víme vše. Jak má vypadat politik, jak fotbal, jak hokej, jak zahulená demokratická hospoda... ..takže víme i jak se má řídit letecká společnost že??:-))

+2/−2
8.6.2015 8:29

P91e45t42r 36M32a64r11e21č16e71k 1573581449638

Ano :-) ovšem jisté je že s Tvrdíkem to začalo jít do kopru. Jako všude kde se tento týpek objevil. Ale to bude zřejmě jen shoda náhod.

+2/−1
8.6.2015 8:35

S28t80a49n96i86s36l92a93v 66H22a69b82a12r94t 3341909935929

tohle je ale zase polopravda...za Tvrdíka nastal velký rozvoj (možná až moc) ale do kopru to šlo až po něm!..Po nástupu Tvrdíka si moc lidí chrochtalo...a teď do něj kopou..

+1/−3
8.6.2015 8:40

R61a93d91e82k 37N35e32u69m67a91n23n 5112732688415

;-D

velký rozvoj

taky se dokážu zadlužit a koupit si třeba auto za dvě mega

ale co potom?

+2/−1
8.6.2015 9:15

R13a21d44e13k 95Č45o97s 3316966788298

Za Tvrdíka nastal rozvoj? Nic osobního, ale o tomhle asi nevíte vůbec nic. Když přijdu do firmy, zvednu za rok náklady o 150% a pošlu svými rozhodnutími tržby na polovinu, jak to asi skončí? A konkrétní chyby? Likvidace flotily Boeingů a jejich prodej za směšné ceny (když zároveň vlastním zavedené a silně výdělečné servisní středisko Boeingu pro střední Evropu), politicky daný přechod na méně hospodárné, nepohodlné a drahé Airbusy, opuštění nejlukrativnějších linek (Hanoj, Bombay) a následná nesmyslná válka na linkách do USA s giganty jako Delta, Emirates nebo KLM, úplná likvidace firemní kultury a dosazení neschopných kamarádů do rozhodujících funkcí, zavedení metod špiclování a udavačství, vyházení zkušených a loajálních pilotů, opuštění věcí, které dělaly ČSA jedním z nejoblíbenějších dopravců (skvělé služby, palubní servis, čistota, pohodlí) a přechod na metody lowcostů, sabotování vzniku Aeroholdingu... Mám pokračovat? Můžu vyjmenovávat do rána. Tvrdíka by měli postavit před soud.

+2/0
8.6.2015 9:36

L65u48k62á16š 86H25l76o63u96c49a70l 6442530231734

tesat do kamene.

Vaše slova by měl pan Sůra použít jako "background" ke každému článku o ČSA, abyste to různým Habartům a spol. nemusel přepisovat v diskuzích furt dokola.

0/0
8.6.2015 9:47

S27t67a10n80i65s48l11a51v 98H82a89b86a97r57t 3621719935149

a jak skvěle zlikvidoval Paroubka!!:-)) To bylo skvělé dílo , které JP nerozdýchal dodnes! :-)))

+1/−1
8.6.2015 8:42

P17a68v83e16l 60V15e97t33e19š70n90í41k 7755908895317

Smutný konec kdysi slavné společnosti...

+3/0
8.6.2015 8:28

S27t39a30n26i22s80l63a96v 62H33a95b37a77r16t 3431779765409

slavná byla a zůstává tím, že je (zatím)jedna z nejstarších, jedna z prvních která měla proudové dopravní letadlo a nosí OK ve na svých letadlech. S tím už ale díru do světa neudělá...

0/−1
8.6.2015 8:55

I45v53o 89Z20d16e93b81o41r38s40k59ý 3673161970961

Takových bylo, a bude. Sabena, BOAC, Swissair.

0/0
8.6.2015 10:42

F75r39a32n51t76i90š36e15k 86M52ü37l19l70e55r 2133362239638

A321 ČSA https://youtu.be/Kkkfn-ZGnwU

0/0
8.6.2015 8:19

V45l54a45d41i16m33í35r 44F79i51a33l46a 3946262963399

Do Pákistánu... Super - to budou mít teroristi radost! :-)

+2/−1
8.6.2015 8:15

J12i75ř20í 35B98r48u18t48o13v66s78k84ý 3216859359131

V barvách ČSSD-nebo Tvrdík preferuje jinou barvu;-D

+2/0
8.6.2015 8:08

R46o13m70a52n 61K44r32a98t26o42c20h84v80í49l 6576217216404

Co vím, tam ČSA jsou už v soukromých rukou a pořád nic pozitivního.

+1/0
8.6.2015 7:43

P52a36v25e87l 63K95r46ů95t37a 9490537498337

Ještě by to chtělo, aby Luftjarda zaplatil všechny ztráty které svojí socanskou tupostí způsobil. Jina na doživotí do baňky.

+7/0
8.6.2015 7:25

J93i25ř30í 10K91ü54h54r 2760666520206

To se ovšem nestane, že?

0/0
8.6.2015 8:24
Foto

J18o66s38e32f 67N63o19v67a73k 1795425978868

Rady bych, aby CSA letaly dal i za par lety. Je to fajn se tu a tam vracet a mit ceske letusky a bagetu. Chapu, ze jejich misto je v minulosti ale stejne je mam rad. Snad se malicko zmeni a CSA zustane CSA.

+8/−1
8.6.2015 7:12

R57a49d74o16s65l16a82v 54K76l19a26u68d59a 5484658654662

Tak pokud je bude držet nad vodou prodej letadel, dlouho létat nebudou:-)

+9/0
8.6.2015 8:00

M62i85l82o14s 78V95a67l23y 8376732397852

no a pan Babis me nehlasil zadny narust v bance, nebo to bylo jen "za hubicku"?8-o

+1/0
8.6.2015 7:09

A74n52t60o26n43i51n 52B79l47a21z60e69k 4648412577211

Tak hlavne ze budou penize na bonusy....R^

+5/0
8.6.2015 7:05

V63l18a24d53i11m17í26r 56J25e81ž78e52k 5173920376416

a tak došlo k vytunelování ČSA a pohádky byl konec!

+16/−1
8.6.2015 6:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.