Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nepotřebné airbusy po ČSA končí v Pákistánu, jeden už změnil barvu

Šestice airbusů A320, které ČSA před více než půl rokem odstavily pro nepotřebnost, míří k novému majiteli. První stroje si koupil pákistánský dopravce Pakistan International Airways (PIA). Hodnota transakce je tajná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i88c40h75a34l 17H51o26r33á20k 7679534249754

Naprosto mimo hlavního problému turbulentního vedení firmy páně Tvrdíkem do pekel je třeba upravit tvrzení autora článku o tom, že A310 byly nahrazeny A320. ČSA potřebovala nahradit zastaralé IL62 na dálkových tratích, kterých bylo tehdy požehnaně, vláda ČSFR rozhodla v první polovině roku 1989 o koupi dvou nových A310-300, které přilétly do republiky v únoru (WAA) a březnu (WAB) 1990. Tato letadla byla nová, v letech 2003 a 2004 pak přibyly další dva kusy A310-300, jednalo se ale již o olétané a starší letouny (YAC a YAD). A310 imatrikulací WAA a WAB vydržely u ČSA do let 2009 a 2008, YAC do 2010 a YAD do 2007. Tvrzení autorovo,  že tyto strojer byly nahrazeny A320 je naproto chybné, jedná se o zcela jiné stroje, s jiným využitím, s jiným maximálním doletem a s naprosto jiným primárním určením. Mohou jistě existovat úspěšně vedle sebe, ale nelze nahradit A310 jiným A 320.

+2/0
8.6.2015 11:57

M34i11l79o35š 82K40o48h52o41u46t 6584464345241

A takhle to půjde do kopru i s Činou, kde pan LuftJarda momentálně působí... Možná ho řídí CIA.

0/0
8.6.2015 10:07

R69a59d76e65k 88Č40o23s 3196236678748

Je pravda, že Tvrdík je vrah ČSA. Ale jeho následovníci taky zrovna nezáří. Proč Kalousek prodal podíl Korejcům za částku odpovídající třídenní tržbě? Kromě toho ve smlouvě je článek o tom, že Korean Air do ČSA neinvestují ani korunu a budou je používat jako marketingového partnera. V podstatě jim šlo o to, nepustit do uvolněných slotů v Evropě konkurenta Asiana, který se tu chystal expandovat a Kalousek jim to sežral i s navijákem...

0/0
8.6.2015 10:06

I52v45o 55Z62d22e37b65o66r72s75k14ý 3933691930621

Mohl to prodat TravelServisu, ten nabízel jednu korunu. A žádný jiný kupec tu nebyl.

0/0
8.6.2015 10:27

M26i83l45o98š 38F75i69a26l11a 2620591897872

V té době už byl ekonomický stav ČSA takový, že o to jiný zájemce nestál. Korejci byli ochotni zaplatit aspoň zmrzlinu, Travel Servis korunu a ostatní nic. Takže ne že bych hájil zrovna Kalouska ale na výběr toho moc neměl. Asiana je dravec, ale ČSA kvůli slotům koupit nechtěla. Myslím, že kdyby nabídla víc než Korean, tak by jí to Kalousek bez problémů prodal.

0/0
8.6.2015 10:41

L34u44b20o90š 65O66b17r86u12č95a 6771344306801

kdo to tady na iDnes psal minuly tyden, ze po prodeji posledniho Boeingu uz nemaji cim CSA vylepsovat bilanci? ale maji .. Airbusy jdou taky prodavat :)

0/0
8.6.2015 10:00

J67a50n 93S55ů82r94a 4945773963352

Ta letadla už dávno nejsou ČSA, ale firmy B.Aircraft. Bilanci už vylepšil převod letadel ČSA dříve.

0/0
8.6.2015 13:45
Foto

P76a67t46r76i74c39k 61B58l76a74h78o 3487415920129

To uz neni letecka spolecnost ale Aeroklub s jednim reklamnim horkovzdusnym balonem ;-D

+3/0
8.6.2015 9:39

R13a36d55e38k 80Č48o31s 3146546888588

To není moc k smíchu...

+1/0
8.6.2015 10:06

J59i68ř14í 17J91a39n66a23t64k87a 7975708204378

Připomeňme kdo zlikvidoval do té doby prosperující státní podnik, byla to kádrová rezerva ČSSD Jarda Tvrdík, pod odborným vedením ministra financí za ČSSD jistého Stanislava Sobotky.

+8/0
8.6.2015 9:36

S66t26a74n53i15s87l12a62v 61H79a90b67a31r67t 3541389465419

a jak se tam ten Jarda vlastně dostal?? :-))...nevíte kdo mu pomohl??

0/0
8.6.2015 9:41

M32a84r79t11i88n 71C66e86r18v73e79n46y 2253388846288

Byl jmenovan. Ale jak a kde na nej prisli, to je zahada.

0/0
8.6.2015 9:46

R52a80d15e38k 11Č83o70s 3576166528368

Rok před tím byl volebním manažerem při vítězných volbách. Jak se pak potvrdilo, volby nevyhrávají volební kampaně a volební manažeři, ale neschopnost předchůdců...

+1/0
8.6.2015 10:08

J10a70n 44Š54p20e59c60i38á87n 2520850249859

Kdykoluv slyším nějaký -istán, tak mi je blbe.

+2/−4
8.6.2015 9:34

M80i47l10o92š 87F80i43a75l39a 2460481127562

Tak smutnej a hořkej konec se nezadržitelně blíží. Když jsem u nich dělal, lítal se New York, Montreal, Havana, Kuala Lumpur, Jakarta, Bangkok, Singapur, Dubai a letadla byla plná. Navzdory tomu, že společnost okrádala armáda zástupců ve všech destinacích se vydělávalo. A teď je nejexotičtější destinace Barcelona a cenově jsou na nesmyslných částkách, o službách okolo ani nehovořím. Když chcete letět do Paříže s hokejovou výstrojí, stojí Vás to jako s Thajcema okolo světa. Tak se není čemu divit, že to jde do kopru. Jo jo Jarouši, všichni co máme letadla rádi Ti děkujeme za likvidaci jedné z nejstarších leteckých společností.

+5/0
8.6.2015 9:30

S41t13a30n11i19s53l82a29v 40H86a46b38a35r36t 3641769555409

Miloši ty destinace se lítaii v době kdy byl trochu jiný režim!!:-)). A tehdy ani moc nezáleželo na tom jestli se vydělává.. V té době se všichni namlsali a pak už se špatně brzdí!!

+1/0
8.6.2015 9:37

M10i94l89o52š 29F45i69a63l27a 2700921337412

Tak úplně jiný režim to nebyl. Odcházel jsem od ČSA v roce 93 a i přes to, že je okrádal kdo mohl to pořád slušně vydělávalo. První tragická chyba byla spojit se s Air France a co Frantici nezvládli, to Jarda Tvrdík dokázal zničit za pár let.

0/−1
8.6.2015 9:48

M97i15l17o12š 29F34i66a51l76a 2700121607172

Pane Starý, tohle není soutěž v oblíbenosti a na Vaše plusy nebo mínusy kašlu. Můžete mi, prosím, říct v čem se mnou nesouhlasíte? Docela by mě zajímal názor někoho, kdo si myslí, že je to jinak. Mínus si schovejte na politické diskuse.

0/0
8.6.2015 10:37

R23a55d58e55k 17Č20o61s 3906186118618

Pohled zevnitř je fakt smutný. Když se člověk zajímá o obor, je mu do pláče...

+2/0
8.6.2015 9:37

J51a60n 10Z64b48o89ř64i58l 3469627159

Takže ČSA teď bude lítat z rogalem nebo má ještě nějaké slušné letadlo ?

0/0
8.6.2015 9:28

R40a29d28e61k 57N31e73u58m27a28n49n 5682382568175

No vida, prodali pár letadel a zase jsou nad vodou. Tak takhle se to má dělat

0/0
8.6.2015 9:18

O67t25o 85V22o79d17i96č16k50a 7764737659858

to je myšleno ironicky, doufám?

0/0
8.6.2015 9:25

R37a80d46e11k 70N60e50u27m35a87n58n 5142682438525

No jo, jsou aerolinky, co kupují nová letadla a jsou aerolinky, co prodávají nepotřebná (nijak stará) letadla

+3/0
8.6.2015 9:12

I43g32o20r 41S35v91a81t96o43s 8605498357335

co kdyby namisto letadel zkusili prodavat letenky... je to sice pro CSA asi neco noveho ale odvaznym stesti preje!

+12/0
8.6.2015 8:39

S32t22a21n79i56s18l71a89v 47H13a66b67a95r65t 3501889965639

ti schopní už odešli... teď už to záleží co s tím udělá majitel, čili TVS a Korean...stát už je mimo..

+1/0
8.6.2015 8:48

V74o47j62t62a 17S54u62k 3337595457971

Zvysi cenu parkovneho na letisti a je vyhrano......dementi z ceskymi titulama!!!!

+1/0
8.6.2015 8:59

S49t67a19n20i25s93l13a75v 47H34a22b35a80r53t 3841179735679

a co má parkovné společného s ČSA????

+1/0
8.6.2015 9:13

N95i26k56o54l62a 84Č59e85c69h 9581139356

Český Aeroholding a.s.

+1/0
8.6.2015 10:03

P93e83t21r 54M48a63r98e57č84e49k 1563851309268

No vida. Alespoň bude na odměny managamentálů. :-)

+2/0
8.6.2015 8:38

S50t35a36n80i63s69l55a59v 91H48a81b92a23r56t 3351649175439

netvrdím že Tvrdík byl odborník na letectví, ale neúspěch ČSA házet jenom na něj je trochu jednoduchý pohled bez hlubší znalosti podstaty problému. Ale lidí na to slyší..:-))

Příčin je určitě víc.. řekl bych, že historie je ještě příliš mladá na to aby se udělaly objektivní závěry.

My přeci víme vše. Jak má vypadat politik, jak fotbal, jak hokej, jak zahulená demokratická hospoda... ..takže víme i jak se má řídit letecká společnost že??:-))

+2/−2
8.6.2015 8:29

P26e43t98r 27M50a69r97e45č53e74k 1203211759108

Ano :-) ovšem jisté je že s Tvrdíkem to začalo jít do kopru. Jako všude kde se tento týpek objevil. Ale to bude zřejmě jen shoda náhod.

+2/−1
8.6.2015 8:35

S68t42a68n19i60s42l77a49v 64H48a34b29a15r66t 3691859115599

tohle je ale zase polopravda...za Tvrdíka nastal velký rozvoj (možná až moc) ale do kopru to šlo až po něm!..Po nástupu Tvrdíka si moc lidí chrochtalo...a teď do něj kopou..

+1/−3
8.6.2015 8:40

R84a48d51e13k 82N51e17u84m21a64n34n 5112832808375

;-D

velký rozvoj

taky se dokážu zadlužit a koupit si třeba auto za dvě mega

ale co potom?

+2/−1
8.6.2015 9:15

R15a92d54e24k 66Č55o55s 3106486928438

Za Tvrdíka nastal rozvoj? Nic osobního, ale o tomhle asi nevíte vůbec nic. Když přijdu do firmy, zvednu za rok náklady o 150% a pošlu svými rozhodnutími tržby na polovinu, jak to asi skončí? A konkrétní chyby? Likvidace flotily Boeingů a jejich prodej za směšné ceny (když zároveň vlastním zavedené a silně výdělečné servisní středisko Boeingu pro střední Evropu), politicky daný přechod na méně hospodárné, nepohodlné a drahé Airbusy, opuštění nejlukrativnějších linek (Hanoj, Bombay) a následná nesmyslná válka na linkách do USA s giganty jako Delta, Emirates nebo KLM, úplná likvidace firemní kultury a dosazení neschopných kamarádů do rozhodujících funkcí, zavedení metod špiclování a udavačství, vyházení zkušených a loajálních pilotů, opuštění věcí, které dělaly ČSA jedním z nejoblíbenějších dopravců (skvělé služby, palubní servis, čistota, pohodlí) a přechod na metody lowcostů, sabotování vzniku Aeroholdingu... Mám pokračovat? Můžu vyjmenovávat do rána. Tvrdíka by měli postavit před soud.

+2/0
8.6.2015 9:36

L78u26k50á92š 77H82l88o18u60c90a60l 6262380841664

tesat do kamene.

Vaše slova by měl pan Sůra použít jako "background" ke každému článku o ČSA, abyste to různým Habartům a spol. nemusel přepisovat v diskuzích furt dokola.

0/0
8.6.2015 9:47

S53t56a66n84i40s46l49a47v 76H61a76b41a86r92t 3381929515649

a jak skvěle zlikvidoval Paroubka!!:-)) To bylo skvělé dílo , které JP nerozdýchal dodnes! :-)))

+1/−1
8.6.2015 8:42

P88a18v38e68l 70V70e55t28e94š71n75í24k 7415378845807

Smutný konec kdysi slavné společnosti...

+3/0
8.6.2015 8:28

S87t12a53n81i17s12l41a75v 13H25a26b16a56r31t 3671619665749

slavná byla a zůstává tím, že je (zatím)jedna z nejstarších, jedna z prvních která měla proudové dopravní letadlo a nosí OK ve na svých letadlech. S tím už ale díru do světa neudělá...

0/−1
8.6.2015 8:55

I72v94o 58Z25d86e94b23o83r28s53k74ý 3113461440131

Takových bylo, a bude. Sabena, BOAC, Swissair.

0/0
8.6.2015 10:42

F11r21a49n90t96i81š81e15k 95M91ü67l55l39e22r 2473502179618

A321 ČSA https://youtu.be/Kkkfn-ZGnwU

0/0
8.6.2015 8:19

V74l62a22d84i39m85í65r 85F93i27a23l32a 3376242783709

Do Pákistánu... Super - to budou mít teroristi radost! :-)

+2/−1
8.6.2015 8:15

J53i30ř56í 22B75r76u89t23o52v28s94k37ý 3676549159151

V barvách ČSSD-nebo Tvrdík preferuje jinou barvu;-D

+2/0
8.6.2015 8:08

R34o92m83a69n 49K88r36a20t14o41c95h86v87í81l 6696397406594

Co vím, tam ČSA jsou už v soukromých rukou a pořád nic pozitivního.

+1/0
8.6.2015 7:43

P50a93v29e60l 49K97r85ů31t71a 9850677708577

Ještě by to chtělo, aby Luftjarda zaplatil všechny ztráty které svojí socanskou tupostí způsobil. Jina na doživotí do baňky.

+7/0
8.6.2015 7:25

J35i72ř18í 26K13ü30h93r 2110136410306

To se ovšem nestane, že?

0/0
8.6.2015 8:24
Foto

J12o71s44e93f 35N64o46v34a97k 1365935638218

Rady bych, aby CSA letaly dal i za par lety. Je to fajn se tu a tam vracet a mit ceske letusky a bagetu. Chapu, ze jejich misto je v minulosti ale stejne je mam rad. Snad se malicko zmeni a CSA zustane CSA.

+8/−1
8.6.2015 7:12

R14a41d44o70s62l66a63v 33K46l70a47u61d24a 5734538354192

Tak pokud je bude držet nad vodou prodej letadel, dlouho létat nebudou:-)

+9/0
8.6.2015 8:00

M65i49l89o86s 40V47a36l51y 8366452307302

no a pan Babis me nehlasil zadny narust v bance, nebo to bylo jen "za hubicku"?8-o

+1/0
8.6.2015 7:09

A45n58t97o78n53i15n 97B88l59a39z49e73k 4658772357731

Tak hlavne ze budou penize na bonusy....R^

+5/0
8.6.2015 7:05

V55l73a50d72i80m71í26r 38J24e30ž26e11k 5963440216396

a tak došlo k vytunelování ČSA a pohádky byl konec!

+16/−1
8.6.2015 6:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.