- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyz si brat inspiraci z Rakouska, tak by meli zacit se zemskym systemem, ktery u nas socialisti a komunisti rozbili!
nechápu, jaký by to mělo význam.
smysluplně se to může týkat leda vlaků přejíždějících hranice krajů. jenže to se v podstatě bavíme o kategorii "rychlík", která má asi nejblíž "regional expresům" v Rakousku nebo Německu, což jsou vlaky, kterých se nejspíš v Rakousku to objednávání státem týká (ne všech - ale právě těch, co přejíždějí hranice spolkových zemí). takže mi není moc jasné, co by se vůbec mělo měnit. možná tarif - zatímco v Rakousku platí jízdní doklady zemských integrovaných systémů ve VŠECH vlacích včetně IC/EC/RJ/ICE, v Česku jsou rychlíky a vlaky vyšší kategorie často vyňaty. ale nebylo by jednodušší změnit toto než celý systém objednávání spojů?
pokud se kraje nedokážou na přeshraničním vedení vlaků dohodnout mezi sebou, tak se těžko dohodnou s ministerstvem a pokud s nimi ministerstvo diskutovat nebude a prostě něco objedná, tak budou kraje brblat ještě víc.
Budoucnost Česka je v automobilovém průmyslu.
Proto je nezbytné veřejnou dopravu omezovat až postupně zrušit k roku 2020 (viz tajný dodatek smlouvy o privatizaci Škoda Mladá Boleslav).
Kraje by se měly kompletně zrušit, byla to pitomost je vůbec zavádět.
Zrušení okresů a zavedení nových krajů mělo jasný důvod - zrušení zemského zřízení českého
Fascinují mě argumenty, že "kraje se neumí mezi sebou dohodnout".
Ale přemýšlel někdo o tom, jak se budou domlouvat úředníci státu s těmi kraji? Nebo přemýšlel někdo o tom, jak budou úředníci státu zjišťovat přepravní potřeby v regionu? Nemají na to dostatek lidí a dodnes se nezmohli v oblasti integrace ve veřejné dopravě na nic
Ne, ono je to tak, že pár lidí na MD izolovaných od potřeb obyvatel regionů si namaluje vláčky podle toho, jak se jim to na papíře bude líbit, a kraje se holt postarají o zbytek, ať to stojí, co to stojí.
Navržený systém povede buď k zániku pracně budované integrované dopravy v krajích, nebo k zániku regionální železnice, protože kraje si pak radši za zbytek peněz zajistí dopravu pro skutečné potřeby svých obyvatel levněji.
A ostatně: přečtěte si Bílou knihu a zjistíte, že stát nic než "izolovaný svět železnice" organizovat nechce (ostatně - ani to mu dneska nejde!). U autobusové dopravy je zmínka maximálně o tom, že trh si poradí sám. To se máme na co těšit... Inu, kam nevedou koleje, tam asi svět neexistuje.
Takže je mi líto, ale tyto přemoudřelé nápady si můžete zastrčit do
"izolovaný svět železnice" :D Hezky nazváno. Nedivte se, MiniDo sídlí ve stejném domě jako České dráhy, takže průsak myšlenek ČD/SŽDC < > stát je značný.
Myslím si, že by dopravu skutečně měl objednávat stát. Když je to v rukou krajů, tak jsou hodně mizerné spoje mezi kraji. Když si jeden kraj vyjedná u ČD lepší jednotky, tak proč by je posílal do kraje druhého, že? I regionální doprava by určitě měla fungovat na vyšší úrovni, než je krajská.
Taky si to myslím, zvlášť při velikosti naší republičky a ohromném počtu pidikrajů. Už v minulosti jsme my "soudruzi" cca 1960 jejich počet radikálně snížili.
AŤ si to celé vezme na bedra stát, samozřejmě tak, že ty peníze, které šly krajům na tuto dopravu jim stát sebere.
... a narve je do chřtánu státního molochu, který vlastně ani nemusí nic soutěžit, když prostřednictvím trafik se dovede zavděčit všem politickým stranám...
Jo jo, to je skvělá budoucnost pro veřejnou dopravu.
Zároveň postup podle těchto zásad bude doporučením pro orgány samosprávy, tedy hejtmanům a primátorům statutárních měst,“ dodal mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.
To jakože pro nestatutární města a ostatní obce to doporučením nebude???
A kdo přispěje mě, že jezdím do práce autem? Jezdím mezi okresy a koleje tady nevedou. Ostatním "cestujícím přispívám formou spotřební daně a DPH na PHM.
Musíte jít řvát na svoji obec/radnici že tam chcete bus. Když vás bude dost, tak ten bus možná i dostanete.