Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejrychlejší v Evropě. Italský supervlak pojede až 360 km/h

Na linku mezi Milánem, Římem a Neapolí poprvé vyjel nový italský rychlovlak Frecciarossa 1000, který bude nejrychlejším vlakem Evropě. Zatím se bude postupně zajíždět. Jeho maximální rychlost teď bude dosahovat 300 kilometrů v hodině. Na konci roku by se měla zvýšit až na 360.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V84l95a40s73t71i35m17i48l 53K72o43c79u58r57e83k 4856923650834

Stejnou rychlostí jezdí rachlovlaky již mnoho let ve Španělsku.

0/0
17.7.2015 5:23

V86l43a75s82t89i16m71i89l 53F66i49a87l40a 1622351274

Investovali jen do vyvoje 44 miliard. Kolik miliard ty jednotky budou stat? Kolik stoji stavba jednoho km VRT?

Dokazete si predstavit tech kecu u nas kdyby babis rekl ze bude investovat 500 miliard do stavby VRT a dalsich 50 miliard do nakupu vlaku?

My tady za 6 miliard koupime railjety a je z toho poprask ze kdyz si drahy nevydelaji nemaji co kupovat.

Tak furt neremcejte, rychlost 160 za skoro zadarmo ve srovnani se svetem je v tomto svetle vyborna

+4/0
15.6.2015 9:05

J65a90n 23J79e74m57e14l89k66a 1255170

1 jednotka na cca 450 lidí 900 mil. Kč tuším

0/0
15.6.2015 9:19

M63a39r20e98k 37K40l51u12f34a 3548434144566

Všude v civilizaci se vlakem jezdí přes 300, jen u nás jezdíme pořád smutných 150, když se zadaří, tak 160 km/h ..... Rv:-(:-(

+6/−2
15.6.2015 7:25

V16l44a92s67t78i24m38i88l 91F42i75a31l62a 1542831584

Vsude jinde se do toho vráží brutalni prachy. U nas chceme aby drahy byli samostatny vydelecny subjekt.

Chceme aby vlaky jezdili 300 s modernimi soupravami,listek byl za babku, a stat na to nedal ani korunu.

+4/0
15.6.2015 7:47

D13a34v80i65d 61Z38a84j96d60á15k 8935712830211

No,oprava koridoru z prahy do ostravy

stala a jeste bude stat jako nova trat.Navic se maximalkou da jet tak mozna z olomouce po te dlouhe rovinea kus za kolinem.

0/0
15.6.2015 7:58

V87l75a98s80t13i52m94i59l 16F18i21a82l82a 1732581704

Realne slo jen o opravu

0/0
15.6.2015 8:04

M52i42c90h95a39l 81M58i92l68l39e45r 9226642359292

a to je porad jeste rychle v porovnani s Polskem

0/0
15.6.2015 8:36

M78a82r82t30i92n 48R87u94z22i15c69k42a 1832358786787

no to bych tak netvrdil, Varsava-Katovice nova trat a vlaky pendolino na 200km/h.

https://video.search.yahoo.com/video/play?p=pendolino+polska+test&vid=b098399088e131c03eea5ee2ebaad673&turl=http%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DWN.ImWVnj8N1QRhzBTdwECv2A%26pid%3D15.1%26h%3D168%26w%3D300%26c%3D7%26rs%3D1&rurl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dwa8mnSDN1hQ&tit=Nowy+rekord+Pendolino%21+291+km%2Fh+na+polskich+torach&c=5&h=168&w=300&l=71&sigr=11ba7uf07&sigt=11ikb42qh&sigi=12l32sakr&ct=p&age=1385230154&fr2=p%3As%2Cv%3Av&fr=yhs-avant-fh_avant&hsimp=yhs-fh_avant&hspart=avant&tt=b

0/0
1.8.2015 13:18

J91a38r30o68m81í16r 58K91r19á91l 4250599194149

Jenomže takhle můžete jezdit, pokud jsou zastávky od sebe 50 km.  Jinak to nemá význam.

0/0
15.6.2015 9:05

J16a64n 92P12r51i49c97h47y79s91t60a14l 8691368563

Pokud AnsaldoBreda predvedla podobnou kvalitu konstrukce a vyroby jako v pripade jednotek IC4 pro Dansko, tak ten "supervlak" nepojede driv nez za 10 let a to jeste kdovi jestli.

+1/−1
15.6.2015 0:29
Foto

B74r10o11n58i46s30l61a55v 31G22a24b88r80y78š 2522499501

Tak to je pěkná reklama. :-)

Zamáváme autíčkům a budeme jezdit vlakem. Které auto může normálně jet více než 250 km/h? Snad se dočkáme i u nás. Ostatně, kde jinde než na železnici, lze jet legálně 160 km/h? :-)

0/0
14.6.2015 23:57

P25a29v54e64l 71K56u77r14a77l 5891784820480

v českých luzích a hájích kde se železnice ohýbá kolem každé skály a kolem každého marginálního převýšení (vlak by na půlce kopců vyletěl) nikde ani na té železnici

kdy většina tratí je reálně na místě kde byla za císaře pána kdy si o 100km/h mohli nechat většinou jen zdát... a kde jezdívali lokálky max 30? :D

0/0
15.6.2015 15:51

D29a60v36i78d 94L12a43n80g65e63r 9650480724561

S tou vakuovou tratí je takovejch problémů že se to za životnost tratě v dohledné době nemůže zaplatit. NAvíc počítejte že rychlost není vše, jde hlavně o zrychlení. Pokud se nejedná zrovna o transsiviřskou magistrálu, 'přes litra' je vám na nic, než se to rozjede tak aby to lidi neroznmačkalo v sedačkách už to zase musí brzdit. Objetí překážky by se muselo řešit tak daleko dopředu abyste nevyrazil bradou v zatáčce okno, že je to už značně nepraktické.

0/0
14.6.2015 23:29

A85n77t51o68n75í23n 69L34e85j87s37e23k 1733319637445

"než se to rozjede tak aby to lidi nerozmačkalo" - tohle je ten nejmenší problém. 1000km/h = 278m/s. Při zrychlení 5m/s to nabere plnou rychlost za necelou minutu. Když si to sečtete vektorově s gravitací, tak to dělá nějakých 1,12G. To ty lidi fakt nerozmačká.

+8/0
15.6.2015 2:42

D85u80š88a67n 55R74a26j33n91i74n97e80c 4494162843401

Iba sa opakujete ! Toto isté hovorili v Anglicku pred 150 rokmi , že pri 40 a viac km/h ludia budú strácať dych  a zadusia sa , ženy prestanú rodiť a kravy stratia mlieko . 

S tou vakuovou traťov to nie myslené ako vesmírným vakuom . Stačí vytvoriť tlak nižší o 10% a začnú sa diať veci .

+4/0
15.6.2015 5:10

T84o68m50á89š 14K68a25p48l61a48n 8713689333303

rád bych taky někdy viděl praha brno pod hodinu vlakem.

+8/−1
14.6.2015 23:06

P85e19t87r 89M64o83t98y66č71k55a 5913814277849

Rád bych mezi těmi městy viděl pořádnou dálnici, po které by se to dalo udělat i autem. Ačkoli, nemuselo by to být ani tak rychlé, protože vlak nakonec skončí někde, kde nechceme být a je třeba strávit spoustu dalšího času proplétáním se po nepřehledném nádraží, shánění taxi, přejezdu do cílové destinace...

Snad se té železniční černé díry jednoho dne zbavíme.

0/−10
14.6.2015 23:23
Foto

B19r11o19n46i35s87l51a14v 97G43a57b75r92y97š 2132709741

A proč jezdíte tam, kam nechcete? Normální člověk si přečte jízdní řád. ;-)

+2/−2
14.6.2015 23:58

P58e61t46r 82K25l62e63i95n 4830300478425

Když vezmu železnici v globálu, čas strávený mezi nádražím a cílem je velikej. Často i jako trvání jízdy samotné.

+2/0
15.6.2015 5:20
Foto

B61r47o98n69i80s90l84a55v 72G65a61b54r37y57š 2512179481

Ale to, že se vezete, má i nějakou přidanou hodnotu. Držení volantu je prostě mrhání časem.

+3/0
15.6.2015 6:54

J31a45r70o87m34í53r 49K64r47á19l 4400379554499

Většina normálních lidí nebydlí pár metrů od nádraží. :-)

0/0
15.6.2015 7:33
Foto

B42r78o48n45i88s29l28a50v 90G63a49b39r87y73š 2212399751

Ale nemusíte bydlet přece u nádraží, abyste se pohodlně dostal do cíle.

Bydlím v Brně. Přijedu na nádraží a jedu tramvají směrem na St. Osadu. Jsem tam opravdu za pár minut, protože na Cejlu míjíme asi 500metrový štrůdl aut zoufalců, kteří si musí vozit zadek ve vlastním plecháči. Vždycky mě zajímalo, jestli to popojíždění v kolonách a nekonečné čekání lidi nějak baví nebo vzrušuje, ale na nic jsem nepřišel. Kdo je nervoznější, naštvanější a kdo spokojenější? :-)

0/0
15.6.2015 8:18

J97a25r85o52m91í91r 92K29r67á59l 4340919704669

No a já když jedu do Prahy za synem, musím nejdřív 5 km autobusem, pak 15 km lokálkou a pak do Prahy rychlíkem a tam dalších 15 km MHD.  Autem jsem tam dříve a pokud jedeme dva, pak i levněji.

0/0
15.6.2015 9:10
Foto

B14r80o11n21i24s49l82a39v 76G71a32b29r83y44š 2422609561

Když tomu věříte... :-)

0/0
15.6.2015 9:22

S45e78i59d15l 45P83e82t38r 1961471335734

A proč?8-o

Autem se to dá za hodinu třicet, busem něco přes 2 ...

Nikdo , vyjma pár vyblázněných manažérků, kteří mají pocit, že se kvůli pár minutám zboří Svět, něco takového  reálně nepotřebuje ... ;-D

0/−4
14.6.2015 23:25

M79a44r20t23i90n 26J20i13r39o77u77s29e61k 7466365475568

A opět jsou v diskuzi brouci Pytlíci, co ten vlak pomlouvají, spekulují s teroristy, argumentují Maglevem. Profesionální hateři čehokoli v jakékoli diskuzi. Jděte se vycpat! U nás se vlaky šourají 160!

+9/−3
14.6.2015 22:30

V17l19a89s70t22i10m28i89l 31S92v67o19b94o14d45a 7533618985524

Počkat, počkat, 160 km/h je magická špička. Myslím, že tu lze na delším úseku zažít snad jen na úseku Kolín - Ostrava ;-D.

+3/0
14.6.2015 22:57

S70e81i57d96l 84P52e46t54r 1181471155264

Ok,

ale je dobré si uvědomit, že tahle pidizemička jakýmkoli směrem nedosahuje ani zdaleka délky oné  trati  Milano-Roma ...;-D 

Tudíž bulíte na špatném hrobě a ještě kálíte do vlastního hnízda což je pravda činnost zde poslední léta velmi rozšířená, dokonce velmi populární  ..:-/

+2/0
14.6.2015 23:43

V92l60a44s39t37i38m69i44l 89S58v24o48b55o37d55a 7413928345814

Tady máte pořádné video, ne tu nudu z článku ;-D:

https://www.youtube.com/watch?v=LcE3TM63H8U

Za povšimnutí stojí infrastruktura tratí. Taková v ČR v podstatě nikde není ;-D.

+5/0
14.6.2015 22:04

J16a38n 88Š41t39o23č57e54k 5410835700584

Tak infrastruktura v ITA, D, A, CH je někde úplně jinde než to, co máme v ČR ;-). Je fajn, že stále něco budujou, např. tunely: Gotthard Base Tunnel, Brenner tunnel a další a další stavby. Kdo rád jezdí rychlovlaky, má se ještě na co těšit;-).

+2/0
14.6.2015 22:28

M55a40r43t52i70n 49J75i88r21o68u73s70e63k 7536675645558

Paráda! R^

0/0
14.6.2015 22:31

J39a87n 98Š76t62o43č67e47k 5300105850664

Na webu www.zelpage.cz ve fotogalerii jsou pěkné fotky mašin v krajinách CH, D, A, ITA.

Dle tohoto webu: https://www.alptransit.ch/en/home/

se Gotthard Base Tunnel otevře za 353 dní.

Snad se do té doby otevře tunel Blanka ;-D;-D;-D

+1/0
14.6.2015 22:38

J88a92n 54J77e89m50e77l90k83a 1865760

Infrastruktura hezká, ale myslím, že v ČR  by to dopadlo špatně. 2násobně drahé a je možné, že by tam bylo tolik chyb, že by se nakonec 360 nejezdilo. D47, Blanka, ceny 2007, 2008 atd. atd.

+1/0
14.6.2015 23:11

V46l94a92s16t60i35m97i71l 75F37i54a54l27a 1812641104

Určite si na to trenitalia videlala prodejem listku.

+1/−5
14.6.2015 21:47

V61l53a12s92t58i91m12i44l 31S77v76o57b91o41d66a 7823628595544

Určitě si lidé automobily pořizují z našetřených peněz nebo z úvěrů z vkladů ;-D.

+3/0
14.6.2015 22:01

P31e45t60r 12M46o67t56y83č72k40a 5113524437689

Co s tím proboha mají nějaké "úvěry z vkladů"? Vy vážně žijete v dobách, kdy si lidé mysleli, že bankovní účet je prostředek k vydělávání peněz? Nejste nakonec nějaký šotouš?

Auta, pane kolego, si lidé kupují proto, že se jim zaplatí. Vlaky, si politici a manšinkáři kupují z peněz těch lidí, jezdících autem a pokud jste si nevšiml, automobilový průmysl, ani jeho zákazníky, kupodivu nikdo dotovat nemusí...

+1/−2
14.6.2015 23:27

V71l10a42s90t54i20m63i41l 42S60v39o89b46o68d38a 7693968705534

Proboha, vy jste buď blázen nebo lobbista automobilek!!

1) Stavba silnic

2) Stavba dálnic

3) Vyvlastňování pozemků

4) Řada parkovacích míst zdarma

5) Likvidace dobrého životního prostředí na řadě míst. I na místech, kde trať protíná obec skoro nikdo nevnímá, že tam něco jezdí, na řadě míst, kde protíná silnice obec, je automobilový provoz neskutečně obtěžující

6) Existence dopravní policie

7) Katastrofální investice státu kvůli automobilovému provozu: např. zisky Käpschu z mýtných bran, tunel Blanka, rozpadající se nové mosty někde na Moravě atd. atd. atd.

8) Jestliže stát financuje skrze jím organizovanou inflaci úvěry na auta z nových peněz, jde o dotaci. Na tu dotaci vezme peníze lidem z kapes skrze skryté inflační zdanění.

9) Socialistické experimenty jako šrotovné, investiční pobídky pro automobilky atd.

+4/−1
15.6.2015 0:45

V51l63a57s28t83i40m91i25l 11S56v34o67b46o43d95a 7623518295244

10) Náklady na zdravotní péči kvůli zraněním při dopravních nehodách, náklady společnosti vyplývající z úmrtí lidí při dopravních nehodách. Jestli jste si nevšiml, tak železniční doprava je nesrovnatelně bezpečnější

11) Atd. Toho by se ještě našlo...

0/0
15.6.2015 0:52

J34a89n 57J60e90m19e47l88k49a 1715520

Otazka, kolik stoji listek.

0/0
14.6.2015 21:39

J80a24n 98J95e19m11e35l66k45a 1375130

Odpovím si 40E(1100 Kč), normálně 80E (2200) ale i 160E (4400) eček. Tedy 1,8 Kč/km - 3,6 -  7 Kč/km.

+3/0
14.6.2015 22:26

T89o48m17á52š 13K77a98p37l30a49n 8293349273723

tedy dvakrát levněji a rychleji než auto

+1/−1
14.6.2015 23:07

J36a63n 61J18e82m15e34l78k72a 1525430

CNG jezdí za za 1 Kč/ km v jedné osobě! Cenu auta do toho nepočítejme, protože ta na rozhodování jestli zákazník ten den pojede vlakem nebo autem vliv nemá.  Pouze rychleji a pohodlněji. A to tam ceny ještě snižuje konkurence. 

A je to podpořené krizovou cenou 45 Kč za L benzínu a dost drsnými poplatky na italských dálnicích. To v ČR zatím naštěstí nemáme.

V Neměcku DB myslím docela slušně zavařují autobusy cenou, přestože je vlak rychlejší.

Itálie má taky větší vzdálenosti (600km), je technologicky výš. Ale kdyby tam jel konvenční vlak třeba 220km/h, cesta by trvala ne 2:15, ale třeba 3h.

+3/−2
14.6.2015 23:25
Foto

B28r38o89n92i84s51l91a92v 83G69a32b43r28y81š 2832369401

Dobře, a když žádné auto nemám a chci se někam dopravit, tak si ho musím koupit. Jaképak nepočítejme?

Auto je prostě zbytečné. Je s tím spousta práce, pořád řešíte, kde zaparkovat, kde levně natakovat, pořád platit nějaké poplatky, seškrabávat mráz v zimě, zajet na přezutí, zajet tam a tam. Hlídáte si, aby do Vás nikdo nenaboural, nebo Vy do něj. Kolony v ulicích měst, samé cukání na trase, kterou byste ušel rychleji i pěšky. A řízení je taky mrhání časem. Držíte volant a hledíte před sebe a do zrcátek. Tomu říkáte efektivně strávené 4 hodiny (to je cesta ze školy ke mně domů)?

+3/0
15.6.2015 0:03

M88a47r55t45i35n 52N74e81r95m75u52t 9527607978559

To co uvádíte, je značně omezený pohled - platí to pro vás a další podmnožinu národa. Pak je podmnožina, která auto ráda užije každý den z důvodu: nevyhovujícího spojení (vesnice, periferie, noční), převážení věcí (nářadí, materiál, nákupy, zvířata), rodina. Je spousta oblastí, kde parkování je záležitostí 0-2 minut. Řízení pro vás možná představuje stres a mrhání časem, ale to je např. čumění do televize nebo do internetu taky. Na cestě můžu poslouchat muziku, filmy, zpívat, povídat si, v zimě v teple, v létě v chládku. A nikde není přikázáno hnát se za každou cenu vždy vpřed. I když pojedu s prstem v nose a dám v klídku přednost všem traktorům, strejcům, kombajnům, dojedu dřív než při posloupnosti: pěšky na tramvaj, čekání, nádraží, čekání, vlak, čekání, autobus, dojít pěšky. A nemusím dodržovat "startovací okna"

+2/−1
15.6.2015 1:16
Foto

B32r81o79n44i79s54l46a23v 88G45a78b26r90y38š 2192429101

Filmy?? Během řízení sledujete filmy? Máte se věnovat řízení, člověče.

Dříve sice dojedete, ale kolik jste reálně ušetřil času, když já tři ze čtyř hodin jízdy můžu v klidu pracovat?

+1/0
15.6.2015 6:54

J18i58ř36í 30J91i45n72d16r18a 6225509716478

jasně pokud samotná cesta vlakem převažuje, tak můžete, ale nezapomeňte že cestou na vlak z vlaku nemůžete

0/0
15.6.2015 8:08
Foto

B55r70o80n86i63s11l90a54v 27G96a87b39r96y19š 2152609391

Jééé, opravdu? :-P

S tím počítám. Přesto je hodina ztráty pořád nižší než čtyři.;-)

0/0
15.6.2015 8:25

M19a89r67t39i12n 88N59e98r61m11u92t 9797787628909

a) z filmů pouštím jenom zvuk

b) každý nejede 4 h rovně vlakem v kuse (nebo čím), do centra, sám s baťůžkem a notebookem.  To je speciální případ. Je spousta míst, kde přesun hromadnou dopravou o  pouhých 30km bude trvat taky 4 hodiny. Nebo mezi okrajovými částmi města, kde auto přejede v klidu bez front za 20minut, ale mhd hodinu, protože je hvězdicové. A to je 2x denně, k tomu nákup v obchodě pro víc lidí

c) nejhorší zpráva pro vás ale bude ta, že skoro celý život jsem měl stejný názor jako vy :-)

0/0
15.6.2015 8:36
Foto

B94r90o57n49i29s80l33a57v 13G90a28b89r95y28š 2122849731

Pro mě to není nejhorší zpráva. :-)

Ale nejhorší zpráva to je pro automobilisty, protože nemám pocit, že by se čas čekání na křižovatkách a v kolonách nebo čas jízdy autem zkrátil. Autíčkáři by si měli uvědomit, že se současná individuální doprava dostala do fáze, kdy omezuje sama sebe. Kdo Vás v těch kolonách zdržuje? Je to snad MHD? Nebo vlak? :-)

Kdepak, pokud bych si měl vybrat, pojedu vždy VHOD.

0/0
15.6.2015 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.