Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejrychlejší v Evropě. Italský supervlak pojede až 360 km/h

Na linku mezi Milánem, Římem a Neapolí poprvé vyjel nový italský rychlovlak Frecciarossa 1000, který bude nejrychlejším vlakem Evropě. Zatím se bude postupně zajíždět. Jeho maximální rychlost teď bude dosahovat 300 kilometrů v hodině. Na konci roku by se měla zvýšit až na 360.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V14l98a98s93t14i54m84i98l 69K48o84c53u37r71e88k 4556433760854

Stejnou rychlostí jezdí rachlovlaky již mnoho let ve Španělsku.

0/0
17.7.2015 5:23

V38l94a18s37t81i49m39i88l 27F31i25a48l33a 1562501184

Investovali jen do vyvoje 44 miliard. Kolik miliard ty jednotky budou stat? Kolik stoji stavba jednoho km VRT?

Dokazete si predstavit tech kecu u nas kdyby babis rekl ze bude investovat 500 miliard do stavby VRT a dalsich 50 miliard do nakupu vlaku?

My tady za 6 miliard koupime railjety a je z toho poprask ze kdyz si drahy nevydelaji nemaji co kupovat.

Tak furt neremcejte, rychlost 160 za skoro zadarmo ve srovnani se svetem je v tomto svetle vyborna

+4/0
15.6.2015 9:05

J24a94n 75J63e81m26e40l94k65a 1235420

1 jednotka na cca 450 lidí 900 mil. Kč tuším

0/0
15.6.2015 9:19

M49a92r75e88k 98K12l63u41f41a 3748144904666

Všude v civilizaci se vlakem jezdí přes 300, jen u nás jezdíme pořád smutných 150, když se zadaří, tak 160 km/h ..... Rv:-(:-(

+6/−2
15.6.2015 7:25

V32l15a55s19t51i26m69i14l 13F25i48a47l28a 1812201734

Vsude jinde se do toho vráží brutalni prachy. U nas chceme aby drahy byli samostatny vydelecny subjekt.

Chceme aby vlaky jezdili 300 s modernimi soupravami,listek byl za babku, a stat na to nedal ani korunu.

+4/0
15.6.2015 7:47

D22a90v95i86d 82Z25a55j77d38á48k 8595342530851

No,oprava koridoru z prahy do ostravy

stala a jeste bude stat jako nova trat.Navic se maximalkou da jet tak mozna z olomouce po te dlouhe rovinea kus za kolinem.

0/0
15.6.2015 7:58

V75l82a29s70t72i25m93i35l 49F55i70a26l79a 1882721734

Realne slo jen o opravu

0/0
15.6.2015 8:04

M60i64c45h59a31l 10M91i10l70l44e31r 9396622739872

a to je porad jeste rychle v porovnani s Polskem

0/0
15.6.2015 8:36

M30a54r78t70i61n 70R45u62z48i11c96k95a 1692478366547

no to bych tak netvrdil, Varsava-Katovice nova trat a vlaky pendolino na 200km/h.

https://video.search.yahoo.com/video/play?p=pendolino+polska+test&vid=b098399088e131c03eea5ee2ebaad673&turl=http%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DWN.ImWVnj8N1QRhzBTdwECv2A%26pid%3D15.1%26h%3D168%26w%3D300%26c%3D7%26rs%3D1&rurl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dwa8mnSDN1hQ&tit=Nowy+rekord+Pendolino%21+291+km%2Fh+na+polskich+torach&c=5&h=168&w=300&l=71&sigr=11ba7uf07&sigt=11ikb42qh&sigi=12l32sakr&ct=p&age=1385230154&fr2=p%3As%2Cv%3Av&fr=yhs-avant-fh_avant&hsimp=yhs-fh_avant&hspart=avant&tt=b

0/0
1.8.2015 13:18

J39a96r49o75m84í72r 87K50r25á60l 4280789724539

Jenomže takhle můžete jezdit, pokud jsou zastávky od sebe 50 km.  Jinak to nemá význam.

0/0
15.6.2015 9:05

J58a14n 19P92r95i37c58h43y92s12t98a92l 8981968813

Pokud AnsaldoBreda predvedla podobnou kvalitu konstrukce a vyroby jako v pripade jednotek IC4 pro Dansko, tak ten "supervlak" nepojede driv nez za 10 let a to jeste kdovi jestli.

+1/−1
15.6.2015 0:29
Foto

B98r94o13n10i96s93l83a32v 76G48a54b68r15y81š 2202559841

Tak to je pěkná reklama. :-)

Zamáváme autíčkům a budeme jezdit vlakem. Které auto může normálně jet více než 250 km/h? Snad se dočkáme i u nás. Ostatně, kde jinde než na železnici, lze jet legálně 160 km/h? :-)

0/0
14.6.2015 23:57

P43a69v38e52l 46K65u37r43a57l 5121474150810

v českých luzích a hájích kde se železnice ohýbá kolem každé skály a kolem každého marginálního převýšení (vlak by na půlce kopců vyletěl) nikde ani na té železnici

kdy většina tratí je reálně na místě kde byla za císaře pána kdy si o 100km/h mohli nechat většinou jen zdát... a kde jezdívali lokálky max 30? :D

0/0
15.6.2015 15:51

D81a73v93i51d 28L77a29n83g68e53r 9610190354691

S tou vakuovou tratí je takovejch problémů že se to za životnost tratě v dohledné době nemůže zaplatit. NAvíc počítejte že rychlost není vše, jde hlavně o zrychlení. Pokud se nejedná zrovna o transsiviřskou magistrálu, 'přes litra' je vám na nic, než se to rozjede tak aby to lidi neroznmačkalo v sedačkách už to zase musí brzdit. Objetí překážky by se muselo řešit tak daleko dopředu abyste nevyrazil bradou v zatáčce okno, že je to už značně nepraktické.

0/0
14.6.2015 23:29

A29n87t13o74n86í30n 87L47e24j63s22e69k 1513659437685

"než se to rozjede tak aby to lidi nerozmačkalo" - tohle je ten nejmenší problém. 1000km/h = 278m/s. Při zrychlení 5m/s to nabere plnou rychlost za necelou minutu. Když si to sečtete vektorově s gravitací, tak to dělá nějakých 1,12G. To ty lidi fakt nerozmačká.

+8/0
15.6.2015 2:42

D59u35š30a38n 43R72a85j41n86i68n36e16c 4234842683981

Iba sa opakujete ! Toto isté hovorili v Anglicku pred 150 rokmi , že pri 40 a viac km/h ludia budú strácať dych  a zadusia sa , ženy prestanú rodiť a kravy stratia mlieko . 

S tou vakuovou traťov to nie myslené ako vesmírným vakuom . Stačí vytvoriť tlak nižší o 10% a začnú sa diať veci .

+4/0
15.6.2015 5:10

T84o56m12á72š 38K23a43p40l93a61n 8853569363643

rád bych taky někdy viděl praha brno pod hodinu vlakem.

+8/−1
14.6.2015 23:06

P64e58t41r 13M19o91t58y98č49k89a 5543404877559

Rád bych mezi těmi městy viděl pořádnou dálnici, po které by se to dalo udělat i autem. Ačkoli, nemuselo by to být ani tak rychlé, protože vlak nakonec skončí někde, kde nechceme být a je třeba strávit spoustu dalšího času proplétáním se po nepřehledném nádraží, shánění taxi, přejezdu do cílové destinace...

Snad se té železniční černé díry jednoho dne zbavíme.

0/−10
14.6.2015 23:23
Foto

B42r29o20n18i49s37l11a52v 80G86a66b86r96y16š 2942139771

A proč jezdíte tam, kam nechcete? Normální člověk si přečte jízdní řád. ;-)

+2/−2
14.6.2015 23:58

P34e55t40r 41K71l50e63i52n 4650880918965

Když vezmu železnici v globálu, čas strávený mezi nádražím a cílem je velikej. Často i jako trvání jízdy samotné.

+2/0
15.6.2015 5:20
Foto

B31r32o35n71i11s43l94a51v 61G63a10b11r87y47š 2662849831

Ale to, že se vezete, má i nějakou přidanou hodnotu. Držení volantu je prostě mrhání časem.

+3/0
15.6.2015 6:54

J44a62r87o88m63í63r 59K46r91á60l 4390159884949

Většina normálních lidí nebydlí pár metrů od nádraží. :-)

0/0
15.6.2015 7:33
Foto

B22r57o22n16i63s43l66a66v 35G11a88b51r27y50š 2872479271

Ale nemusíte bydlet přece u nádraží, abyste se pohodlně dostal do cíle.

Bydlím v Brně. Přijedu na nádraží a jedu tramvají směrem na St. Osadu. Jsem tam opravdu za pár minut, protože na Cejlu míjíme asi 500metrový štrůdl aut zoufalců, kteří si musí vozit zadek ve vlastním plecháči. Vždycky mě zajímalo, jestli to popojíždění v kolonách a nekonečné čekání lidi nějak baví nebo vzrušuje, ale na nic jsem nepřišel. Kdo je nervoznější, naštvanější a kdo spokojenější? :-)

0/0
15.6.2015 8:18

J77a96r60o38m53í22r 35K43r42á70l 4180509954139

No a já když jedu do Prahy za synem, musím nejdřív 5 km autobusem, pak 15 km lokálkou a pak do Prahy rychlíkem a tam dalších 15 km MHD.  Autem jsem tam dříve a pokud jedeme dva, pak i levněji.

0/0
15.6.2015 9:10
Foto

B11r95o31n63i62s73l17a29v 51G72a91b86r21y97š 2602289681

Když tomu věříte... :-)

0/0
15.6.2015 9:22

S92e37i10d34l 95P26e59t91r 1481371275394

A proč?8-o

Autem se to dá za hodinu třicet, busem něco přes 2 ...

Nikdo , vyjma pár vyblázněných manažérků, kteří mají pocit, že se kvůli pár minutám zboří Svět, něco takového  reálně nepotřebuje ... ;-D

0/−4
14.6.2015 23:25

M76a60r27t40i70n 98J17i24r70o84u84s92e11k 7706355475128

A opět jsou v diskuzi brouci Pytlíci, co ten vlak pomlouvají, spekulují s teroristy, argumentují Maglevem. Profesionální hateři čehokoli v jakékoli diskuzi. Jděte se vycpat! U nás se vlaky šourají 160!

+9/−3
14.6.2015 22:30

V80l68a91s33t42i64m74i19l 90S53v68o46b81o96d87a 7563878815264

Počkat, počkat, 160 km/h je magická špička. Myslím, že tu lze na delším úseku zažít snad jen na úseku Kolín - Ostrava ;-D.

+3/0
14.6.2015 22:57

S25e86i19d86l 68P36e14t86r 1441311735394

Ok,

ale je dobré si uvědomit, že tahle pidizemička jakýmkoli směrem nedosahuje ani zdaleka délky oné  trati  Milano-Roma ...;-D 

Tudíž bulíte na špatném hrobě a ještě kálíte do vlastního hnízda což je pravda činnost zde poslední léta velmi rozšířená, dokonce velmi populární  ..:-/

+2/0
14.6.2015 23:43

V74l94a89s25t70i12m48i13l 94S22v24o47b64o84d65a 7803818455724

Tady máte pořádné video, ne tu nudu z článku ;-D:

https://www.youtube.com/watch?v=LcE3TM63H8U

Za povšimnutí stojí infrastruktura tratí. Taková v ČR v podstatě nikde není ;-D.

+5/0
14.6.2015 22:04

J38a11n 26Š81t28o52č39e59k 5350225730464

Tak infrastruktura v ITA, D, A, CH je někde úplně jinde než to, co máme v ČR ;-). Je fajn, že stále něco budujou, např. tunely: Gotthard Base Tunnel, Brenner tunnel a další a další stavby. Kdo rád jezdí rychlovlaky, má se ještě na co těšit;-).

+2/0
14.6.2015 22:28

M87a26r42t81i69n 43J96i53r48o74u29s96e92k 7136905205468

Paráda! R^

0/0
14.6.2015 22:31

J33a68n 68Š47t17o41č40e65k 5200975640454

Na webu www.zelpage.cz ve fotogalerii jsou pěkné fotky mašin v krajinách CH, D, A, ITA.

Dle tohoto webu: https://www.alptransit.ch/en/home/

se Gotthard Base Tunnel otevře za 353 dní.

Snad se do té doby otevře tunel Blanka ;-D;-D;-D

+1/0
14.6.2015 22:38

J42a35n 30J55e33m98e90l81k14a 1245490

Infrastruktura hezká, ale myslím, že v ČR  by to dopadlo špatně. 2násobně drahé a je možné, že by tam bylo tolik chyb, že by se nakonec 360 nejezdilo. D47, Blanka, ceny 2007, 2008 atd. atd.

+1/0
14.6.2015 23:11

V24l74a49s76t29i77m35i50l 39F77i85a54l83a 1382861714

Určite si na to trenitalia videlala prodejem listku.

+1/−5
14.6.2015 21:47

V97l81a68s65t79i57m57i12l 24S82v98o61b41o58d58a 7233628355884

Určitě si lidé automobily pořizují z našetřených peněz nebo z úvěrů z vkladů ;-D.

+3/0
14.6.2015 22:01

P98e94t94r 87M40o77t21y74č59k85a 5783114137299

Co s tím proboha mají nějaké "úvěry z vkladů"? Vy vážně žijete v dobách, kdy si lidé mysleli, že bankovní účet je prostředek k vydělávání peněz? Nejste nakonec nějaký šotouš?

Auta, pane kolego, si lidé kupují proto, že se jim zaplatí. Vlaky, si politici a manšinkáři kupují z peněz těch lidí, jezdících autem a pokud jste si nevšiml, automobilový průmysl, ani jeho zákazníky, kupodivu nikdo dotovat nemusí...

+1/−2
14.6.2015 23:27

V25l18a61s41t87i37m65i98l 86S72v77o49b78o45d36a 7643968305594

Proboha, vy jste buď blázen nebo lobbista automobilek!!

1) Stavba silnic

2) Stavba dálnic

3) Vyvlastňování pozemků

4) Řada parkovacích míst zdarma

5) Likvidace dobrého životního prostředí na řadě míst. I na místech, kde trať protíná obec skoro nikdo nevnímá, že tam něco jezdí, na řadě míst, kde protíná silnice obec, je automobilový provoz neskutečně obtěžující

6) Existence dopravní policie

7) Katastrofální investice státu kvůli automobilovému provozu: např. zisky Käpschu z mýtných bran, tunel Blanka, rozpadající se nové mosty někde na Moravě atd. atd. atd.

8) Jestliže stát financuje skrze jím organizovanou inflaci úvěry na auta z nových peněz, jde o dotaci. Na tu dotaci vezme peníze lidem z kapes skrze skryté inflační zdanění.

9) Socialistické experimenty jako šrotovné, investiční pobídky pro automobilky atd.

+4/−1
15.6.2015 0:45

V37l39a60s10t86i55m45i26l 32S96v59o42b95o95d71a 7863758635924

10) Náklady na zdravotní péči kvůli zraněním při dopravních nehodách, náklady společnosti vyplývající z úmrtí lidí při dopravních nehodách. Jestli jste si nevšiml, tak železniční doprava je nesrovnatelně bezpečnější

11) Atd. Toho by se ještě našlo...

0/0
15.6.2015 0:52

J51a86n 19J84e19m80e65l18k93a 1565580

Otazka, kolik stoji listek.

0/0
14.6.2015 21:39

J60a54n 59J16e51m60e86l78k11a 1415110

Odpovím si 40E(1100 Kč), normálně 80E (2200) ale i 160E (4400) eček. Tedy 1,8 Kč/km - 3,6 -  7 Kč/km.

+3/0
14.6.2015 22:26

T81o29m81á63š 74K27a17p82l48a63n 8763309663653

tedy dvakrát levněji a rychleji než auto

+1/−1
14.6.2015 23:07

J85a51n 50J24e77m73e79l18k37a 1505110

CNG jezdí za za 1 Kč/ km v jedné osobě! Cenu auta do toho nepočítejme, protože ta na rozhodování jestli zákazník ten den pojede vlakem nebo autem vliv nemá.  Pouze rychleji a pohodlněji. A to tam ceny ještě snižuje konkurence. 

A je to podpořené krizovou cenou 45 Kč za L benzínu a dost drsnými poplatky na italských dálnicích. To v ČR zatím naštěstí nemáme.

V Neměcku DB myslím docela slušně zavařují autobusy cenou, přestože je vlak rychlejší.

Itálie má taky větší vzdálenosti (600km), je technologicky výš. Ale kdyby tam jel konvenční vlak třeba 220km/h, cesta by trvala ne 2:15, ale třeba 3h.

+3/−2
14.6.2015 23:25
Foto

B80r51o46n65i44s25l75a24v 50G55a18b13r88y97š 2112429751

Dobře, a když žádné auto nemám a chci se někam dopravit, tak si ho musím koupit. Jaképak nepočítejme?

Auto je prostě zbytečné. Je s tím spousta práce, pořád řešíte, kde zaparkovat, kde levně natakovat, pořád platit nějaké poplatky, seškrabávat mráz v zimě, zajet na přezutí, zajet tam a tam. Hlídáte si, aby do Vás nikdo nenaboural, nebo Vy do něj. Kolony v ulicích měst, samé cukání na trase, kterou byste ušel rychleji i pěšky. A řízení je taky mrhání časem. Držíte volant a hledíte před sebe a do zrcátek. Tomu říkáte efektivně strávené 4 hodiny (to je cesta ze školy ke mně domů)?

+3/0
15.6.2015 0:03

M49a75r22t90i81n 84N84e93r10m37u59t 9277337178499

To co uvádíte, je značně omezený pohled - platí to pro vás a další podmnožinu národa. Pak je podmnožina, která auto ráda užije každý den z důvodu: nevyhovujícího spojení (vesnice, periferie, noční), převážení věcí (nářadí, materiál, nákupy, zvířata), rodina. Je spousta oblastí, kde parkování je záležitostí 0-2 minut. Řízení pro vás možná představuje stres a mrhání časem, ale to je např. čumění do televize nebo do internetu taky. Na cestě můžu poslouchat muziku, filmy, zpívat, povídat si, v zimě v teple, v létě v chládku. A nikde není přikázáno hnát se za každou cenu vždy vpřed. I když pojedu s prstem v nose a dám v klídku přednost všem traktorům, strejcům, kombajnům, dojedu dřív než při posloupnosti: pěšky na tramvaj, čekání, nádraží, čekání, vlak, čekání, autobus, dojít pěšky. A nemusím dodržovat "startovací okna"

+2/−1
15.6.2015 1:16
Foto

B73r36o34n26i35s40l11a96v 41G15a89b51r45y95š 2412219871

Filmy?? Během řízení sledujete filmy? Máte se věnovat řízení, člověče.

Dříve sice dojedete, ale kolik jste reálně ušetřil času, když já tři ze čtyř hodin jízdy můžu v klidu pracovat?

+1/0
15.6.2015 6:54

J75i77ř75í 60J10i35n68d60r64a 6805599306758

jasně pokud samotná cesta vlakem převažuje, tak můžete, ale nezapomeňte že cestou na vlak z vlaku nemůžete

0/0
15.6.2015 8:08
Foto

B86r89o37n84i94s49l34a74v 17G59a24b44r20y92š 2492789941

Jééé, opravdu? :-P

S tím počítám. Přesto je hodina ztráty pořád nižší než čtyři.;-)

0/0
15.6.2015 8:25

M51a64r40t28i16n 44N41e71r96m74u33t 9907657798469

a) z filmů pouštím jenom zvuk

b) každý nejede 4 h rovně vlakem v kuse (nebo čím), do centra, sám s baťůžkem a notebookem.  To je speciální případ. Je spousta míst, kde přesun hromadnou dopravou o  pouhých 30km bude trvat taky 4 hodiny. Nebo mezi okrajovými částmi města, kde auto přejede v klidu bez front za 20minut, ale mhd hodinu, protože je hvězdicové. A to je 2x denně, k tomu nákup v obchodě pro víc lidí

c) nejhorší zpráva pro vás ale bude ta, že skoro celý život jsem měl stejný názor jako vy :-)

0/0
15.6.2015 8:36
Foto

B26r81o83n24i64s54l67a56v 25G48a50b12r67y11š 2852909581

Pro mě to není nejhorší zpráva. :-)

Ale nejhorší zpráva to je pro automobilisty, protože nemám pocit, že by se čas čekání na křižovatkách a v kolonách nebo čas jízdy autem zkrátil. Autíčkáři by si měli uvědomit, že se současná individuální doprava dostala do fáze, kdy omezuje sama sebe. Kdo Vás v těch kolonách zdržuje? Je to snad MHD? Nebo vlak? :-)

Kdepak, pokud bych si měl vybrat, pojedu vždy VHOD.

0/0
15.6.2015 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.