Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejrychlejší v Evropě. Italský supervlak pojede až 360 km/h

Na linku mezi Milánem, Římem a Neapolí poprvé vyjel nový italský rychlovlak Frecciarossa 1000, který bude nejrychlejším vlakem Evropě. Zatím se bude postupně zajíždět. Jeho maximální rychlost teď bude dosahovat 300 kilometrů v hodině. Na konci roku by se měla zvýšit až na 360.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V12l73a68s22t84i58m67i44l 73K21o92c24u38r60e23k 4796113320154

Stejnou rychlostí jezdí rachlovlaky již mnoho let ve Španělsku.

0/0
17.7.2015 5:23

V74l86a58s71t64i29m42i13l 13F55i59a25l43a 1942911254

Investovali jen do vyvoje 44 miliard. Kolik miliard ty jednotky budou stat? Kolik stoji stavba jednoho km VRT?

Dokazete si predstavit tech kecu u nas kdyby babis rekl ze bude investovat 500 miliard do stavby VRT a dalsich 50 miliard do nakupu vlaku?

My tady za 6 miliard koupime railjety a je z toho poprask ze kdyz si drahy nevydelaji nemaji co kupovat.

Tak furt neremcejte, rychlost 160 za skoro zadarmo ve srovnani se svetem je v tomto svetle vyborna

+4/0
15.6.2015 9:05

J19a71n 65J59e54m33e64l14k40a 1805450

1 jednotka na cca 450 lidí 900 mil. Kč tuším

0/0
15.6.2015 9:19

M24a21r12e35k 47K87l43u14f87a 3368864194506

Všude v civilizaci se vlakem jezdí přes 300, jen u nás jezdíme pořád smutných 150, když se zadaří, tak 160 km/h ..... Rv:-(:-(

+6/−2
15.6.2015 7:25

V29l38a34s40t69i64m43i98l 94F65i30a63l90a 1602491244

Vsude jinde se do toho vráží brutalni prachy. U nas chceme aby drahy byli samostatny vydelecny subjekt.

Chceme aby vlaky jezdili 300 s modernimi soupravami,listek byl za babku, a stat na to nedal ani korunu.

+4/0
15.6.2015 7:47

D41a35v17i60d 88Z61a67j87d44á56k 8885952160571

No,oprava koridoru z prahy do ostravy

stala a jeste bude stat jako nova trat.Navic se maximalkou da jet tak mozna z olomouce po te dlouhe rovinea kus za kolinem.

0/0
15.6.2015 7:58

V21l31a44s77t49i14m13i35l 78F10i20a79l80a 1222161694

Realne slo jen o opravu

0/0
15.6.2015 8:04

M26i33c52h52a48l 21M54i83l42l68e49r 9726712809302

a to je porad jeste rychle v porovnani s Polskem

0/0
15.6.2015 8:36

M85a19r98t58i72n 52R69u26z70i74c37k31a 1802808886517

no to bych tak netvrdil, Varsava-Katovice nova trat a vlaky pendolino na 200km/h.

https://video.search.yahoo.com/video/play?p=pendolino+polska+test&vid=b098399088e131c03eea5ee2ebaad673&turl=http%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DWN.ImWVnj8N1QRhzBTdwECv2A%26pid%3D15.1%26h%3D168%26w%3D300%26c%3D7%26rs%3D1&rurl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dwa8mnSDN1hQ&tit=Nowy+rekord+Pendolino%21+291+km%2Fh+na+polskich+torach&c=5&h=168&w=300&l=71&sigr=11ba7uf07&sigt=11ikb42qh&sigi=12l32sakr&ct=p&age=1385230154&fr2=p%3As%2Cv%3Av&fr=yhs-avant-fh_avant&hsimp=yhs-fh_avant&hspart=avant&tt=b

0/0
1.8.2015 13:18

J86a17r31o50m29í79r 82K15r67á81l 4320339654709

Jenomže takhle můžete jezdit, pokud jsou zastávky od sebe 50 km.  Jinak to nemá význam.

0/0
15.6.2015 9:05

J43a85n 16P37r38i58c94h13y17s20t52a80l 8821368773

Pokud AnsaldoBreda predvedla podobnou kvalitu konstrukce a vyroby jako v pripade jednotek IC4 pro Dansko, tak ten "supervlak" nepojede driv nez za 10 let a to jeste kdovi jestli.

+1/−1
15.6.2015 0:29
Foto

B46r26o61n61i86s59l31a84v 73G98a44b88r29y75š 2662839861

Tak to je pěkná reklama. :-)

Zamáváme autíčkům a budeme jezdit vlakem. Které auto může normálně jet více než 250 km/h? Snad se dočkáme i u nás. Ostatně, kde jinde než na železnici, lze jet legálně 160 km/h? :-)

0/0
14.6.2015 23:57

P92a46v18e66l 86K93u74r61a22l 5371214280420

v českých luzích a hájích kde se železnice ohýbá kolem každé skály a kolem každého marginálního převýšení (vlak by na půlce kopců vyletěl) nikde ani na té železnici

kdy většina tratí je reálně na místě kde byla za císaře pána kdy si o 100km/h mohli nechat většinou jen zdát... a kde jezdívali lokálky max 30? :D

0/0
15.6.2015 15:51

D18a36v11i32d 41L14a85n16g13e18r 9560350834511

S tou vakuovou tratí je takovejch problémů že se to za životnost tratě v dohledné době nemůže zaplatit. NAvíc počítejte že rychlost není vše, jde hlavně o zrychlení. Pokud se nejedná zrovna o transsiviřskou magistrálu, 'přes litra' je vám na nic, než se to rozjede tak aby to lidi neroznmačkalo v sedačkách už to zase musí brzdit. Objetí překážky by se muselo řešit tak daleko dopředu abyste nevyrazil bradou v zatáčce okno, že je to už značně nepraktické.

0/0
14.6.2015 23:29

A63n59t59o23n87í44n 84L96e94j42s40e37k 1593739667215

"než se to rozjede tak aby to lidi nerozmačkalo" - tohle je ten nejmenší problém. 1000km/h = 278m/s. Při zrychlení 5m/s to nabere plnou rychlost za necelou minutu. Když si to sečtete vektorově s gravitací, tak to dělá nějakých 1,12G. To ty lidi fakt nerozmačká.

+8/0
15.6.2015 2:42

D97u18š57a61n 80R11a79j91n73i44n51e82c 4174402153571

Iba sa opakujete ! Toto isté hovorili v Anglicku pred 150 rokmi , že pri 40 a viac km/h ludia budú strácať dych  a zadusia sa , ženy prestanú rodiť a kravy stratia mlieko . 

S tou vakuovou traťov to nie myslené ako vesmírným vakuom . Stačí vytvoriť tlak nižší o 10% a začnú sa diať veci .

+4/0
15.6.2015 5:10

T40o68m90á19š 58K77a61p14l54a73n 8503139363973

rád bych taky někdy viděl praha brno pod hodinu vlakem.

+8/−1
14.6.2015 23:06

P72e57t56r 38M51o44t37y75č93k11a 5783574427949

Rád bych mezi těmi městy viděl pořádnou dálnici, po které by se to dalo udělat i autem. Ačkoli, nemuselo by to být ani tak rychlé, protože vlak nakonec skončí někde, kde nechceme být a je třeba strávit spoustu dalšího času proplétáním se po nepřehledném nádraží, shánění taxi, přejezdu do cílové destinace...

Snad se té železniční černé díry jednoho dne zbavíme.

0/−10
14.6.2015 23:23
Foto

B69r50o54n21i35s10l31a11v 43G97a30b88r59y78š 2102759561

A proč jezdíte tam, kam nechcete? Normální člověk si přečte jízdní řád. ;-)

+2/−2
14.6.2015 23:58

P16e51t69r 18K52l20e58i82n 4760160958405

Když vezmu železnici v globálu, čas strávený mezi nádražím a cílem je velikej. Často i jako trvání jízdy samotné.

+2/0
15.6.2015 5:20
Foto

B24r24o56n97i13s70l59a13v 10G58a25b72r72y35š 2542949531

Ale to, že se vezete, má i nějakou přidanou hodnotu. Držení volantu je prostě mrhání časem.

+3/0
15.6.2015 6:54

J23a47r26o24m10í12r 11K36r52á98l 4420119114759

Většina normálních lidí nebydlí pár metrů od nádraží. :-)

0/0
15.6.2015 7:33
Foto

B26r54o94n46i66s16l73a12v 79G95a14b95r12y51š 2212919781

Ale nemusíte bydlet přece u nádraží, abyste se pohodlně dostal do cíle.

Bydlím v Brně. Přijedu na nádraží a jedu tramvají směrem na St. Osadu. Jsem tam opravdu za pár minut, protože na Cejlu míjíme asi 500metrový štrůdl aut zoufalců, kteří si musí vozit zadek ve vlastním plecháči. Vždycky mě zajímalo, jestli to popojíždění v kolonách a nekonečné čekání lidi nějak baví nebo vzrušuje, ale na nic jsem nepřišel. Kdo je nervoznější, naštvanější a kdo spokojenější? :-)

0/0
15.6.2015 8:18

J46a33r38o81m62í82r 92K97r10á55l 4950129444169

No a já když jedu do Prahy za synem, musím nejdřív 5 km autobusem, pak 15 km lokálkou a pak do Prahy rychlíkem a tam dalších 15 km MHD.  Autem jsem tam dříve a pokud jedeme dva, pak i levněji.

0/0
15.6.2015 9:10
Foto

B13r66o56n23i96s55l79a59v 57G85a17b73r23y43š 2142969141

Když tomu věříte... :-)

0/0
15.6.2015 9:22

S33e11i87d49l 31P63e51t87r 1721421635734

A proč?8-o

Autem se to dá za hodinu třicet, busem něco přes 2 ...

Nikdo , vyjma pár vyblázněných manažérků, kteří mají pocit, že se kvůli pár minutám zboří Svět, něco takového  reálně nepotřebuje ... ;-D

0/−4
14.6.2015 23:25

M17a73r56t83i93n 68J89i98r83o63u78s81e89k 7526775335758

A opět jsou v diskuzi brouci Pytlíci, co ten vlak pomlouvají, spekulují s teroristy, argumentují Maglevem. Profesionální hateři čehokoli v jakékoli diskuzi. Jděte se vycpat! U nás se vlaky šourají 160!

+9/−3
14.6.2015 22:30

V75l28a84s65t51i97m97i21l 15S25v27o35b58o55d67a 7173268935224

Počkat, počkat, 160 km/h je magická špička. Myslím, že tu lze na delším úseku zažít snad jen na úseku Kolín - Ostrava ;-D.

+3/0
14.6.2015 22:57

S98e98i66d59l 19P38e24t34r 1261331695494

Ok,

ale je dobré si uvědomit, že tahle pidizemička jakýmkoli směrem nedosahuje ani zdaleka délky oné  trati  Milano-Roma ...;-D 

Tudíž bulíte na špatném hrobě a ještě kálíte do vlastního hnízda což je pravda činnost zde poslední léta velmi rozšířená, dokonce velmi populární  ..:-/

+2/0
14.6.2015 23:43

V72l98a19s49t66i87m54i31l 18S14v85o95b57o83d82a 7653388295354

Tady máte pořádné video, ne tu nudu z článku ;-D:

https://www.youtube.com/watch?v=LcE3TM63H8U

Za povšimnutí stojí infrastruktura tratí. Taková v ČR v podstatě nikde není ;-D.

+5/0
14.6.2015 22:04

J32a45n 60Š39t62o75č28e28k 5160425690834

Tak infrastruktura v ITA, D, A, CH je někde úplně jinde než to, co máme v ČR ;-). Je fajn, že stále něco budujou, např. tunely: Gotthard Base Tunnel, Brenner tunnel a další a další stavby. Kdo rád jezdí rychlovlaky, má se ještě na co těšit;-).

+2/0
14.6.2015 22:28

M86a87r91t57i84n 84J56i57r67o59u16s66e76k 7906615735238

Paráda! R^

0/0
14.6.2015 22:31

J39a50n 60Š93t49o23č50e62k 5570205130214

Na webu www.zelpage.cz ve fotogalerii jsou pěkné fotky mašin v krajinách CH, D, A, ITA.

Dle tohoto webu: https://www.alptransit.ch/en/home/

se Gotthard Base Tunnel otevře za 353 dní.

Snad se do té doby otevře tunel Blanka ;-D;-D;-D

+1/0
14.6.2015 22:38

J35a13n 11J71e25m22e69l95k90a 1185530

Infrastruktura hezká, ale myslím, že v ČR  by to dopadlo špatně. 2násobně drahé a je možné, že by tam bylo tolik chyb, že by se nakonec 360 nejezdilo. D47, Blanka, ceny 2007, 2008 atd. atd.

+1/0
14.6.2015 23:11

V44l78a73s76t11i32m95i97l 36F65i42a28l88a 1532451374

Určite si na to trenitalia videlala prodejem listku.

+1/−5
14.6.2015 21:47

V96l17a70s44t92i10m57i56l 93S41v73o88b89o57d10a 7203428595514

Určitě si lidé automobily pořizují z našetřených peněz nebo z úvěrů z vkladů ;-D.

+3/0
14.6.2015 22:01

P50e15t44r 76M84o56t86y16č23k97a 5473684527369

Co s tím proboha mají nějaké "úvěry z vkladů"? Vy vážně žijete v dobách, kdy si lidé mysleli, že bankovní účet je prostředek k vydělávání peněz? Nejste nakonec nějaký šotouš?

Auta, pane kolego, si lidé kupují proto, že se jim zaplatí. Vlaky, si politici a manšinkáři kupují z peněz těch lidí, jezdících autem a pokud jste si nevšiml, automobilový průmysl, ani jeho zákazníky, kupodivu nikdo dotovat nemusí...

+1/−2
14.6.2015 23:27

V67l33a68s93t11i82m10i85l 72S29v53o38b64o34d47a 7743838285784

Proboha, vy jste buď blázen nebo lobbista automobilek!!

1) Stavba silnic

2) Stavba dálnic

3) Vyvlastňování pozemků

4) Řada parkovacích míst zdarma

5) Likvidace dobrého životního prostředí na řadě míst. I na místech, kde trať protíná obec skoro nikdo nevnímá, že tam něco jezdí, na řadě míst, kde protíná silnice obec, je automobilový provoz neskutečně obtěžující

6) Existence dopravní policie

7) Katastrofální investice státu kvůli automobilovému provozu: např. zisky Käpschu z mýtných bran, tunel Blanka, rozpadající se nové mosty někde na Moravě atd. atd. atd.

8) Jestliže stát financuje skrze jím organizovanou inflaci úvěry na auta z nových peněz, jde o dotaci. Na tu dotaci vezme peníze lidem z kapes skrze skryté inflační zdanění.

9) Socialistické experimenty jako šrotovné, investiční pobídky pro automobilky atd.

+4/−1
15.6.2015 0:45

V21l85a84s55t11i36m66i17l 52S69v49o80b42o35d29a 7473318425854

10) Náklady na zdravotní péči kvůli zraněním při dopravních nehodách, náklady společnosti vyplývající z úmrtí lidí při dopravních nehodách. Jestli jste si nevšiml, tak železniční doprava je nesrovnatelně bezpečnější

11) Atd. Toho by se ještě našlo...

0/0
15.6.2015 0:52

J73a65n 50J67e15m57e13l65k12a 1585510

Otazka, kolik stoji listek.

0/0
14.6.2015 21:39

J88a60n 72J84e34m56e56l47k82a 1475980

Odpovím si 40E(1100 Kč), normálně 80E (2200) ale i 160E (4400) eček. Tedy 1,8 Kč/km - 3,6 -  7 Kč/km.

+3/0
14.6.2015 22:26

T55o42m78á30š 59K14a56p31l97a27n 8373629843923

tedy dvakrát levněji a rychleji než auto

+1/−1
14.6.2015 23:07

J46a30n 44J87e95m77e63l50k50a 1215960

CNG jezdí za za 1 Kč/ km v jedné osobě! Cenu auta do toho nepočítejme, protože ta na rozhodování jestli zákazník ten den pojede vlakem nebo autem vliv nemá.  Pouze rychleji a pohodlněji. A to tam ceny ještě snižuje konkurence. 

A je to podpořené krizovou cenou 45 Kč za L benzínu a dost drsnými poplatky na italských dálnicích. To v ČR zatím naštěstí nemáme.

V Neměcku DB myslím docela slušně zavařují autobusy cenou, přestože je vlak rychlejší.

Itálie má taky větší vzdálenosti (600km), je technologicky výš. Ale kdyby tam jel konvenční vlak třeba 220km/h, cesta by trvala ne 2:15, ale třeba 3h.

+3/−2
14.6.2015 23:25
Foto

B90r80o62n44i22s73l85a47v 90G27a51b21r71y77š 2822159971

Dobře, a když žádné auto nemám a chci se někam dopravit, tak si ho musím koupit. Jaképak nepočítejme?

Auto je prostě zbytečné. Je s tím spousta práce, pořád řešíte, kde zaparkovat, kde levně natakovat, pořád platit nějaké poplatky, seškrabávat mráz v zimě, zajet na přezutí, zajet tam a tam. Hlídáte si, aby do Vás nikdo nenaboural, nebo Vy do něj. Kolony v ulicích měst, samé cukání na trase, kterou byste ušel rychleji i pěšky. A řízení je taky mrhání časem. Držíte volant a hledíte před sebe a do zrcátek. Tomu říkáte efektivně strávené 4 hodiny (to je cesta ze školy ke mně domů)?

+3/0
15.6.2015 0:03

M11a30r89t43i44n 31N48e63r19m27u47t 9597127778789

To co uvádíte, je značně omezený pohled - platí to pro vás a další podmnožinu národa. Pak je podmnožina, která auto ráda užije každý den z důvodu: nevyhovujícího spojení (vesnice, periferie, noční), převážení věcí (nářadí, materiál, nákupy, zvířata), rodina. Je spousta oblastí, kde parkování je záležitostí 0-2 minut. Řízení pro vás možná představuje stres a mrhání časem, ale to je např. čumění do televize nebo do internetu taky. Na cestě můžu poslouchat muziku, filmy, zpívat, povídat si, v zimě v teple, v létě v chládku. A nikde není přikázáno hnát se za každou cenu vždy vpřed. I když pojedu s prstem v nose a dám v klídku přednost všem traktorům, strejcům, kombajnům, dojedu dřív než při posloupnosti: pěšky na tramvaj, čekání, nádraží, čekání, vlak, čekání, autobus, dojít pěšky. A nemusím dodržovat "startovací okna"

+2/−1
15.6.2015 1:16
Foto

B37r78o47n16i64s50l45a81v 24G88a98b54r54y12š 2912759341

Filmy?? Během řízení sledujete filmy? Máte se věnovat řízení, člověče.

Dříve sice dojedete, ale kolik jste reálně ušetřil času, když já tři ze čtyř hodin jízdy můžu v klidu pracovat?

+1/0
15.6.2015 6:54

J10i79ř44í 51J19i76n11d47r27a 6235739196758

jasně pokud samotná cesta vlakem převažuje, tak můžete, ale nezapomeňte že cestou na vlak z vlaku nemůžete

0/0
15.6.2015 8:08
Foto

B30r52o67n49i43s92l49a13v 67G91a45b78r53y61š 2302419491

Jééé, opravdu? :-P

S tím počítám. Přesto je hodina ztráty pořád nižší než čtyři.;-)

0/0
15.6.2015 8:25

M18a63r24t55i82n 77N77e97r91m37u37t 9387637128289

a) z filmů pouštím jenom zvuk

b) každý nejede 4 h rovně vlakem v kuse (nebo čím), do centra, sám s baťůžkem a notebookem.  To je speciální případ. Je spousta míst, kde přesun hromadnou dopravou o  pouhých 30km bude trvat taky 4 hodiny. Nebo mezi okrajovými částmi města, kde auto přejede v klidu bez front za 20minut, ale mhd hodinu, protože je hvězdicové. A to je 2x denně, k tomu nákup v obchodě pro víc lidí

c) nejhorší zpráva pro vás ale bude ta, že skoro celý život jsem měl stejný názor jako vy :-)

0/0
15.6.2015 8:36
Foto

B67r50o78n33i34s12l44a52v 42G40a59b76r76y59š 2732969561

Pro mě to není nejhorší zpráva. :-)

Ale nejhorší zpráva to je pro automobilisty, protože nemám pocit, že by se čas čekání na křižovatkách a v kolonách nebo čas jízdy autem zkrátil. Autíčkáři by si měli uvědomit, že se současná individuální doprava dostala do fáze, kdy omezuje sama sebe. Kdo Vás v těch kolonách zdržuje? Je to snad MHD? Nebo vlak? :-)

Kdepak, pokud bych si měl vybrat, pojedu vždy VHOD.

0/0
15.6.2015 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.