Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky na Moravu letos zrychlí, Leo Express však přibrzdí nové zastávky

Velké investice do železnice se projeví v rychlejším cestování už od nového jízdního řádu, který vstoupí v platnost v prosinci letošního roku. Spojení mezi Prahou a Ostravou se zrychlí o několik minut, cestující se také dostanou dříve z Brna do Prahy. Pomalejší než dosud budou naopak kvůli novým zastávkám spoje Leo Expressu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a21r79e53k 17M66a20r14t76i48n 8849224686520

Co mají říkat takoví liberečtí? Vlakem do Prahy 2h 40m, do Pardubic, které zajišťuje styk "se světem" pak celé tři hodiny.

+1/−1
22.6.2015 13:11

T30o49m33á57š 28V87a13v75e31r29k60a 7711150902364

Pha-Ostrava za 2 hodiny a 53 minut autem fakt nedám, takže R^

+9/0
16.6.2015 23:07

M34i82r64o93s95l77a73v 32H24a74l76t67u63f 8809103408

Konečně se někdo pořádně zamyslel a udělal ten správný krok. Konečně někdo pochopil, že milion obyvatel Prahy nebydlí u hlavního nádraží, ale že pro dobrou polovinu je rychlejší při cestě na východ jet do Kolína než protisměrně do Prahy hl.n.MHD a ztratit tak víc než hodinu času. Konečně někdo pochopil, že dorpava je tady pro cestující a nikoli cestující pro dopravu. Úspěch není v rychlosti, ale v chytrosti. Držím palce, Leoši.R^

+4/−1
16.6.2015 16:13

M90i53r55o55s31l38a77v 90Z80i43k68m88u60n91d 7459613284773

Tohle pochopily ČD už  před řadou let, kdy se začalo zastavovat v Libni ... podobně by ovšem měly zastavovat i v Hostivaři ...

+1/0
17.6.2015 19:15

M51a64r29t28i71n 74K55o27p19ř81i51v29a 2484940300878

Moc si nedovedu predstavit, že by měli stavět v Kolíně, když Le má hlavní klientelu mezi velkými městy... vemte si, že nabere pulku vlaku lidmi do Kolína ... v Pardubicích dneska nenastupuje skoro nikdo , takže pojede už od Kolína poloprázdný ? Třeba až do Přerova, kde někdo pojede na Ostravu ?

+4/−2
16.6.2015 11:15

O27l58d44ř15i94c15h 73J22a62n18e84č71e31k 8399256483851

předpokládám, že pro cesty mezi Prahou a Kolínem moc míst v rezervačním systému k dispozici nedají - i když jim vlastně může být skoro jedno, jestli s nimi ten člověk pojede za 99 do Ostravy nebo za 60 do Kolína ;-)

ale ti z Kolína do Olomouce a dál můžou být zajímaví - a tam nekonkuruje ani RJ, ani pendolino, jen EC/Ex ČD s podobnými zastávkami

+3/0
16.6.2015 11:24

A38l44a20n 71Ř80e79p98k14a 4295946

Těch jízdenek za 99 ale taky moc není, navíc musí se koupit hodně dopředu a když cesta padne, tak ani nejde stornovat jízdenka ;-)

0/0
18.6.2015 18:38

M49a60r93t72i67n 71H31e27r13m83a72n 1564598558152

Bydlím v Kolíně a Váš názor se mi zdá trochu mimo... Myslím, že v Kolíně bude přistupovat celkem dost lidí - tenhle druh vlaku tady prostě chyběl...

+3/0
16.6.2015 11:36

M19a65r70t55i86n 52K35o80p62ř66i85v76a 2974460770448

Bude přistupovat hodně lidí, pokud bude prodejní místo, vidím to v Pce, je to vidět v Přerově, kde taky není prodejní místo na nádraží, ale až mnohem dále na autobusáku. Navíc jsem velmi zvědavý na cenu ... podle mě, cestující z Kolína do Prahy nebo Pardubic nejsou lukrativní a s prominutím zabírají místo ... :)

+4/0
16.6.2015 12:10
Foto

J10a75n 20P34a61v67e45l26k98a 3986223220

Pardubáci na LEO kašlou, naučili se jím jezdit, pak jej zrušili (jelikož jim přišlo že jezdí málo lidí) a pak to s velkou pompou zas vrátili. Jenže lidi už se naučili jezdit jinak.

A LEO si to moc dobře uvědomuje. Vždyť je to 6 měsíců co to zavedli zpět a dosud nemají na nádraží místo, kde prodávají jízdenky.

+2/0
16.6.2015 11:55

A64l23a81n 84Ř64e66p71k24a 4385586

Fajn, že konečně soukromou konkurenci napadlo přidat ten Kolín, ale stejně ti co jezdí na traťové jízdenky tak zůstanou věrní drahám .. spíš budou muset R^

0/0
16.6.2015 9:52

J41a52n 23K79o41b16ě81r93s33k80ý 1340486711793

Já předpokládám, že jízdenky na úseky jako Praha-Kolín budou hodně omezovány :-/

+2/0
16.6.2015 13:27
Foto

J49a31n 53P51a30v54e55l87k39a 3236253480

Což jen naštve obě strany. Lidi nebudou jezdit, protože lístky neseženou, nebo maximálně nevyhovující místa a LEO tudíž nebude mít kšeft a bude stavět zbytečně.

Poodbně kdysi omezeoval RJ na trase Praha - Pardubice a zpět a po čase to zrušil, jelikžo lidi jim na to kašlali, když si mohli vybrat lístky jen to těch nejlevnějších kupé.

+1/0
16.6.2015 14:10

J83i10r22k40a 73D63v16o50ř43á67k 4215800353398

Pro expresy je především velice neekonomické obsluhovat Praha - Kolín. To by měla být záležitost spěšňáků končících právě v Kolíně, nanejvýš rychlíků. Ale zdá se že LEO ze svých expresů právě rychlíky začal dělat.

+1/0
16.6.2015 13:48

J43a14n 75Z41b86o26ř51i11l 3459437239

Každé zrychlení je fajn, ale ten nepoměr že Praha- Ostrava ( 351 km ) zvládnou vlaky cca za 3 hodiny a trať Praha - Plzeň ( cca 100 km ) se jede skoro dvě hodiny :-P

+1/−1
16.6.2015 9:14

J29o93s82e12f 53K22u98b63e92š 9315805819914

Jenže zatímco Praha - Ostrava má traťovou rychlost 160 km i pro kalsické soupravy, tak Plzeň má 160 tak maximálně pro Pendolina, k tomu spoustu vaty v jízdním řádu aby se dalo krátit zpoždění vzniklé rekonstrukcí koridoru a pomalý úsek Praha - Beroun... Navíc ne 2 hodiny ale 1,5 hodiny, což je dost rozdíl, Pendolino 1:20 a to je zde ještě obrovská prostor pro zlepšení po dokončení současné stavby Rokycany - Plzeň. A pokud se něco udělá z úsekem Praha Beroun lépe než v současné stopě, bude to ještě lepší...

+7/0
16.6.2015 9:34

J70a41n 30H46o81r19a 6717261896

Praha -Plzeň 113 Km doba jízdy 1:36

+2/0
16.6.2015 11:02

O21n51d22ř97e36j 98Š96v82e64j78d27a 4541689337480

Hrát si s minuty je úsměvné, když většinou mají stejně zpoždění 10 - 30 minut... Teď tedy to zpoždění bude akorát větší, protože koleje rychlejší nejsou...

0/−11
16.6.2015 9:05

J89o54s21e27f 41K17u61b32e82š 9355255839304

Zpoždění je teď způsobeno několika výlukami - Olomoucké nádraží, Ústí nad Orlicí a Běchovice - Úvaly kde se jezdí odklonem... Až tohle bude hotovo, tak stabilita jízdního řádu bude zase někde jinde, to pochopí snad každý...

+9/0
16.6.2015 9:35

P62e33t51r 13F13r71a60n40c 9247711638948

Budou vyluky proste jinde, byt treba kratkodobe. Ale v podstate porad nekde.

0/0
16.6.2015 16:29

M48i25r12o74s60l11a18v 81G55r36o97s53s83m82a58n28n 8392729204

Kde?

0/0
16.6.2015 17:18

J24o76s27e12f 55K75u50b65e60š 9865585409494

Tak jasně, vyloučená kolej nebo něco podobného bude stále, když je třeba dělat údržbu atd. To je běžné všude...

0/0
16.6.2015 21:21

J62a45n68a 45D30v17o73ř24á75k48o18v36á 8353961299301

Hezky plkáte nad jedním směrem v republice

0/0
16.6.2015 23:13

J22a41n 11M50a61c48e28k 3304231552983

Koleje právě rychlejší budou ;-)

+6/0
16.6.2015 9:35

R19a45d56i93m 96Š94o57l90c 1475235235974

Už teď je nejrychlejší Leoš, který zvládne vlakem 1365 Praha - Pardubice za 38 minut a vlakem 1367 za 43 minut. Nechápu jak to mohl někdo takhle namalovat ;-)

+4/0
16.6.2015 8:55

O31l97d95ř48i37c18h 74J30a77n31e45č48e55k 8569886873231

taky jsem na to zíral, když mi to IDOS vyplivnul 8-o

0/0
16.6.2015 8:58

J26i47r31k73a 18D63v77o28ř53á21k 4405760163808

To bych viděl spíš na nějakou lidovou tvořivost v IDOSu....

0/0
16.6.2015 13:51

R16a98d43i79m 52Š64o10l89c 1225485355304

Má to i na svých stránkách s upozorněním, že může vznikat zpoždění 10-20 minut.

0/0
16.6.2015 14:27

I86v10a18n 48R49ö15z69l76e30r 4752908343230

Tedy predpokladam, ze jde jenom o preklep, ale formulace v poslednim odstavci "v jizdnim rade" je fakt masakr...

+1/0
16.6.2015 8:40

P43e27t29r 83N95e43c52h71a50n38i48c21k76ý 7463326238360

Taky zruší poslední IC Moravan, dříve Ostravan jedoucí do Ostravy, pal Moravan jedoucí do Olomouc, příště NIC, jen Pendolino v neděli, pak až Regiojet a Slovakia/Bohemia. Zrovna z Kolína jako přípoj R-080 fungoval dobře. Teď tam bude díra. Velmi zajímavý bude EC 111 Comenius v 5:49 z Ostravy do Varšavy. Velmi mne těší, že místo věčně zpožděného EC Praha bude klasický Ex Hukvaldy, který když před rokem jezdil jako Kysuca, tak zpoždění neměl prakticky žádné

+2/0
16.6.2015 8:39

M35a82r47t86i75n 77H20u15r71y34c16h 9388606390172

Leo zklamal. Stavet v dirach jako Kolin nedava moc smysl.

+3/−2
16.6.2015 8:07

J18a66n 18J47e79m16e25l14k81a 1575460

Ikdyz Kolin zrovna smysl docela dava. Ale jinak souhlasim.

0/0
16.6.2015 8:16

L70u68k36á72š 68H47l63o93u49c18a85l 6352670481194

přeji všem cestujícím, co jezdí vlaky, rychlejší a komfortnější spojení, jen si postesknu že "rychlíky" na sever od Prahy (Boleslav, Turnov, Liberec) stále jezdí po neelektrifikované jednokolejce, čímž se zpoždění jednoho spoje řetězí s dalšími a neustále roste. o době jízdy, kapacitě a kvalitě vagónů ani nehovořím.

+10/0
16.6.2015 7:35

J43a89n 98J41e12m20e37l84k43a 1295200

Je to smutne, ze Kolin Nymburk jezdi Elephant 70kou a dale Nymburk Boleslav na rovne trati s malo zastavkama 80 misto 120..

+1/0
16.6.2015 7:58

J78o64s38e39f 17K50u77b98e64š 9685735659884

Kolín - Nymburk je traťová 120... Jinak souhlas, že Nk - MB by mohlo být daleko lepší, ale důvod jsou bohužel peníze...

0/0
16.6.2015 9:37

O98l32d40ř50i97c69h 37J89a93n45e24č56e70k 8379346613411

kdy že se to bude stavět 5. koridor z Prahy do Liberce přes Milovice? ;-)

+1/0
16.6.2015 11:26

J61o30s73e39f 38K31u95b37e41š 9685105359534

To budeme asi všichni po smrti ;-D

+1/0
16.6.2015 21:22

J76a68n 33J19e41m79e78l85k85a 1725910

hmm tak pak nechápu proč tam teda jezdí os elephant 70km/h - 80, jestli mají takovou vatu v jízdním řádu..

0/0
16.6.2015 20:02

J29o83s29e24f 81K45u23b53e46š 9335165539904

To je dost divné... jel jsem tam několikrát a na to "kilo" se dostane... Mohla být třeba nějaká pomalá jízda, nebo tak něco... Faktem je, že ta trať je v otřesném stavu a je třeba ji někdy rekonstruovat...

0/0
16.6.2015 21:20

P59e69t11r 43F22o66l11t36y64s 7505671540338

Chvíli se tam 80 skutečně jezdilo, protože ta trať byla už hodně špatná, teď se to trochu zaflikovalo, tak se tam zas jezdí rychleji, každopádně ta trať potřebuje kompletní rekonstrukci jako sůl a nebál bych se tam udělat 200, tam by to bylo potřeba. Ovšem problém jako vždy - peníze...

0/0
24.6.2015 15:41

T61o94m53á82š 54N75o56v81o19t54n11ý 8819551

Bejvávalo, dnes je 120 jen z Kolína do Oseka (ještě tam je pomalá jízda 50), pak až z Nymburka do Lysé. Za Osekem začíná 70 skoro do Nymburka.

+1/0
17.6.2015 5:54

P94e55t56r 87N29e70c25h41a59n71i78c45k72ý 7293716648630

Celý prostor od Děčína přes Liberec po Letohrad je tak úzce provázaný, jednokolejný a až na drobné výjimky u HK neelektrifikovaný, že se to zpoždění přenáší jedna radost. Bohužel neochota zřizovat nové výhybny a spíše trend jejich znefunkčnění vede k tomu, že to bude čím dál horší.

+2/0
16.6.2015 8:41

J42a60n 68J58e83m27e98l63k77a 1405950

Jojo, zrovna investuji temer miliardu na 15 km Frydlant n.o. Frenstat. Nezanedbatelna castka. Elektrifikace nikde, 2kolejky aspon v miste vyhyben jako v Rakousku nikde - aby slo vyhybat plynule. Puvodne snad nemel byt ani novy zabezpecovaci a ridici system. Mozna nakonec otocili. Ale driv ani neumeli posunout misto vyhnuti, pritom vsechny stanice snad byly 2 kolejne Jsem zvedav, jestli za miliardu ro uz pujde. Same prejezdy pro zemedelce, podchody a dalsi dulezite veci..

+1/−1
16.6.2015 8:54
Foto

D18a49n 24R98u61b66í70n 4553793759

Do Brna za 2,5 hod a s kým a za kolik???

+2/0
16.6.2015 7:27

J30o96s39e90f 12K33u73b47e80š 9555845279554

S každým EC, tedy 2:37... Cena se dá stlačit až na 189...

+5/0
16.6.2015 9:39

P22e49t22r 96F21o37l56t34y51s 7395281320198

A také railjetem a ještě s místenkou zdarma. :)

0/0
24.6.2015 15:38

L56a79d82i16s58l26a84v 87N21e63u39m66a80n 8921344254956

Kdy už konečně dorazí konkurence na sever Čech? Rychlík tu připomíná nostalgii 90. let, oproti EC příšerné svezení za stejnou cenu.

+5/−2
16.6.2015 7:13

J84a21n 90K93o12b58ě48r68s58k27ý 1320516781663

Však brzy na ty rychlíky bude vyhlášené VŘ tak se zlepšení snad dočkáte :-) jen mě děsí jak to pak bude s tarifem (když to nevyhrají ČD).

+4/−1
16.6.2015 7:27

P21e67t91r 76F93o63l74t95y68s 7425661100858

Na rychlících se tam vyskytuje rekonstruovaný služebák (konkrétně vůz druhé třídy s několika kupéčky, 12místným velkoprostorem, háky na kola, místem pro vozíčkáře, prostorným vakuovým WC, klimatizací, informačním systémem a elektrickými zásuvkami). A pokud vám to nestačí, EC jezdí pravidelně co 2 hodiny... Asi hold ten váš sever není pro konkurenci dost zajímavý, když i LE zrušil své původní plány zajíždět až do Chomutova...

0/0
24.6.2015 15:37

P82e39t40e43r 31K18l54e54i17n 8411255531305

Tak se ČD dostaly na trati Praha - Brno zhruba na 100 km za hodinu, tedy na úroveň, kterou dosahovaly například obyčejné rakouské rychlíky už před 40 lety. O těch francouzských či japonských ani nemluvě. Opravdu úžasné p těch stamiliardových investicích do koridoru!

+15/−8
16.6.2015 6:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.