Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky na Moravu letos zrychlí, Leo Express však přibrzdí nové zastávky

Velké investice do železnice se projeví v rychlejším cestování už od nového jízdního řádu, který vstoupí v platnost v prosinci letošního roku. Spojení mezi Prahou a Ostravou se zrychlí o několik minut, cestující se také dostanou dříve z Brna do Prahy. Pomalejší než dosud budou naopak kvůli novým zastávkám spoje Leo Expressu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75a96r89e93k 63M84a61r55t38i61n 8229344756670

Co mají říkat takoví liberečtí? Vlakem do Prahy 2h 40m, do Pardubic, které zajišťuje styk "se světem" pak celé tři hodiny.

+1/−1
22.6.2015 13:11

T89o53m58á90š 36V41a78v59e15r14k95a 7131450842824

Pha-Ostrava za 2 hodiny a 53 minut autem fakt nedám, takže R^

+9/0
16.6.2015 23:07

M12i36r23o13s67l55a89v 67H48a21l56t77u48f 8829173508

Konečně se někdo pořádně zamyslel a udělal ten správný krok. Konečně někdo pochopil, že milion obyvatel Prahy nebydlí u hlavního nádraží, ale že pro dobrou polovinu je rychlejší při cestě na východ jet do Kolína než protisměrně do Prahy hl.n.MHD a ztratit tak víc než hodinu času. Konečně někdo pochopil, že dorpava je tady pro cestující a nikoli cestující pro dopravu. Úspěch není v rychlosti, ale v chytrosti. Držím palce, Leoši.R^

+4/−1
16.6.2015 16:13

M94i20r74o21s43l85a53v 67Z78i59k78m93u54n18d 7799823354413

Tohle pochopily ČD už  před řadou let, kdy se začalo zastavovat v Libni ... podobně by ovšem měly zastavovat i v Hostivaři ...

+1/0
17.6.2015 19:15

M35a92r66t43i18n 28K78o96p79ř51i53v34a 2374630930398

Moc si nedovedu predstavit, že by měli stavět v Kolíně, když Le má hlavní klientelu mezi velkými městy... vemte si, že nabere pulku vlaku lidmi do Kolína ... v Pardubicích dneska nenastupuje skoro nikdo , takže pojede už od Kolína poloprázdný ? Třeba až do Přerova, kde někdo pojede na Ostravu ?

+4/−2
16.6.2015 11:15

O84l68d58ř41i25c33h 75J44a18n23e46č19e84k 8229786303841

předpokládám, že pro cesty mezi Prahou a Kolínem moc míst v rezervačním systému k dispozici nedají - i když jim vlastně může být skoro jedno, jestli s nimi ten člověk pojede za 99 do Ostravy nebo za 60 do Kolína ;-)

ale ti z Kolína do Olomouce a dál můžou být zajímaví - a tam nekonkuruje ani RJ, ani pendolino, jen EC/Ex ČD s podobnými zastávkami

+3/0
16.6.2015 11:24
Foto

A80l48a97n 31Ř26e23p93k68a 4885616

Těch jízdenek za 99 ale taky moc není, navíc musí se koupit hodně dopředu a když cesta padne, tak ani nejde stornovat jízdenka ;-)

0/0
18.6.2015 18:38

M25a13r83t30i92n 34H95e75r64m58a58n 1964268798292

Bydlím v Kolíně a Váš názor se mi zdá trochu mimo... Myslím, že v Kolíně bude přistupovat celkem dost lidí - tenhle druh vlaku tady prostě chyběl...

+3/0
16.6.2015 11:36

M34a33r16t98i75n 94K69o15p35ř15i47v79a 2444250780968

Bude přistupovat hodně lidí, pokud bude prodejní místo, vidím to v Pce, je to vidět v Přerově, kde taky není prodejní místo na nádraží, ale až mnohem dále na autobusáku. Navíc jsem velmi zvědavý na cenu ... podle mě, cestující z Kolína do Prahy nebo Pardubic nejsou lukrativní a s prominutím zabírají místo ... :)

+4/0
16.6.2015 12:10
Foto

J26a21n 48P54a50v82e27l70k53a 3356623800

Pardubáci na LEO kašlou, naučili se jím jezdit, pak jej zrušili (jelikož jim přišlo že jezdí málo lidí) a pak to s velkou pompou zas vrátili. Jenže lidi už se naučili jezdit jinak.

A LEO si to moc dobře uvědomuje. Vždyť je to 6 měsíců co to zavedli zpět a dosud nemají na nádraží místo, kde prodávají jízdenky.

+2/0
16.6.2015 11:55
Foto

A14l15a60n 23Ř74e25p26k47a 4985986

Fajn, že konečně soukromou konkurenci napadlo přidat ten Kolín, ale stejně ti co jezdí na traťové jízdenky tak zůstanou věrní drahám .. spíš budou muset R^

0/0
16.6.2015 9:52

J83a35n 19K64o13b85ě77r55s97k59ý 1530196141553

Já předpokládám, že jízdenky na úseky jako Praha-Kolín budou hodně omezovány :-/

+2/0
16.6.2015 13:27
Foto

J43a61n 58P80a96v52e28l70k88a 3196903600

Což jen naštve obě strany. Lidi nebudou jezdit, protože lístky neseženou, nebo maximálně nevyhovující místa a LEO tudíž nebude mít kšeft a bude stavět zbytečně.

Poodbně kdysi omezeoval RJ na trase Praha - Pardubice a zpět a po čase to zrušil, jelikžo lidi jim na to kašlali, když si mohli vybrat lístky jen to těch nejlevnějších kupé.

+1/0
16.6.2015 14:10

J89i31r42k44a 26D94v70o16ř55á44k 4675720373288

Pro expresy je především velice neekonomické obsluhovat Praha - Kolín. To by měla být záležitost spěšňáků končících právě v Kolíně, nanejvýš rychlíků. Ale zdá se že LEO ze svých expresů právě rychlíky začal dělat.

+1/0
16.6.2015 13:48

J20a10n 25Z58b35o70ř52i12l 3429777719

Každé zrychlení je fajn, ale ten nepoměr že Praha- Ostrava ( 351 km ) zvládnou vlaky cca za 3 hodiny a trať Praha - Plzeň ( cca 100 km ) se jede skoro dvě hodiny :-P

+1/−1
16.6.2015 9:14

J97o75s19e88f 91K74u29b43e70š 9505605599364

Jenže zatímco Praha - Ostrava má traťovou rychlost 160 km i pro kalsické soupravy, tak Plzeň má 160 tak maximálně pro Pendolina, k tomu spoustu vaty v jízdním řádu aby se dalo krátit zpoždění vzniklé rekonstrukcí koridoru a pomalý úsek Praha - Beroun... Navíc ne 2 hodiny ale 1,5 hodiny, což je dost rozdíl, Pendolino 1:20 a to je zde ještě obrovská prostor pro zlepšení po dokončení současné stavby Rokycany - Plzeň. A pokud se něco udělá z úsekem Praha Beroun lépe než v současné stopě, bude to ještě lepší...

+7/0
16.6.2015 9:34

J53a96n 73H45o82r15a 6437471796

Praha -Plzeň 113 Km doba jízdy 1:36

+2/0
16.6.2015 11:02

O80n93d91ř10e46j 16Š58v82e27j33d65a 4341369127950

Hrát si s minuty je úsměvné, když většinou mají stejně zpoždění 10 - 30 minut... Teď tedy to zpoždění bude akorát větší, protože koleje rychlejší nejsou...

0/−11
16.6.2015 9:05

J86o22s73e26f 21K76u90b66e12š 9515225519644

Zpoždění je teď způsobeno několika výlukami - Olomoucké nádraží, Ústí nad Orlicí a Běchovice - Úvaly kde se jezdí odklonem... Až tohle bude hotovo, tak stabilita jízdního řádu bude zase někde jinde, to pochopí snad každý...

+9/0
16.6.2015 9:35

P18e63t61r 95F77r15a74n72c 9827431918118

Budou vyluky proste jinde, byt treba kratkodobe. Ale v podstate porad nekde.

0/0
16.6.2015 16:29

M19i15r26o34s56l40a66v 84G10r28o70s37s52m80a77n39n 8802499444

Kde?

0/0
16.6.2015 17:18

J37o51s95e85f 48K28u89b61e53š 9685135849124

Tak jasně, vyloučená kolej nebo něco podobného bude stále, když je třeba dělat údržbu atd. To je běžné všude...

0/0
16.6.2015 21:21

J67a10n85a 30D59v10o26ř50á93k80o37v65á 8823821669961

Hezky plkáte nad jedním směrem v republice

0/0
16.6.2015 23:13

J64a40n 44M40a46c15e61k 3904241632803

Koleje právě rychlejší budou ;-)

+6/0
16.6.2015 9:35

R87a36d80i82m 41Š27o83l17c 1915805615884

Už teď je nejrychlejší Leoš, který zvládne vlakem 1365 Praha - Pardubice za 38 minut a vlakem 1367 za 43 minut. Nechápu jak to mohl někdo takhle namalovat ;-)

+4/0
16.6.2015 8:55

O85l68d17ř70i68c22h 29J51a62n59e27č22e31k 8979326213531

taky jsem na to zíral, když mi to IDOS vyplivnul 8-o

0/0
16.6.2015 8:58

J46i15r41k33a 28D43v18o75ř95á29k 4735120313778

To bych viděl spíš na nějakou lidovou tvořivost v IDOSu....

0/0
16.6.2015 13:51

R20a94d32i72m 70Š33o85l20c 1375645465674

Má to i na svých stránkách s upozorněním, že může vznikat zpoždění 10-20 minut.

0/0
16.6.2015 14:27

I65v38a58n 70R87ö80z78l75e68r 4612278793190

Tedy predpokladam, ze jde jenom o preklep, ale formulace v poslednim odstavci "v jizdnim rade" je fakt masakr...

+1/0
16.6.2015 8:40

P72e86t96r 66N90e50c40h67a37n53i50c97k21ý 7223826888100

Taky zruší poslední IC Moravan, dříve Ostravan jedoucí do Ostravy, pal Moravan jedoucí do Olomouc, příště NIC, jen Pendolino v neděli, pak až Regiojet a Slovakia/Bohemia. Zrovna z Kolína jako přípoj R-080 fungoval dobře. Teď tam bude díra. Velmi zajímavý bude EC 111 Comenius v 5:49 z Ostravy do Varšavy. Velmi mne těší, že místo věčně zpožděného EC Praha bude klasický Ex Hukvaldy, který když před rokem jezdil jako Kysuca, tak zpoždění neměl prakticky žádné

+2/0
16.6.2015 8:39

M46a74r93t69i71n 29H94u27r53y15c49h 9148966110322

Leo zklamal. Stavet v dirach jako Kolin nedava moc smysl.

+3/−2
16.6.2015 8:07

J44a75n 14J42e44m79e69l36k92a 1265670

Ikdyz Kolin zrovna smysl docela dava. Ale jinak souhlasim.

0/0
16.6.2015 8:16

L27u46k87á98š 79H41l10o73u91c54a60l 6232540421914

přeji všem cestujícím, co jezdí vlaky, rychlejší a komfortnější spojení, jen si postesknu že "rychlíky" na sever od Prahy (Boleslav, Turnov, Liberec) stále jezdí po neelektrifikované jednokolejce, čímž se zpoždění jednoho spoje řetězí s dalšími a neustále roste. o době jízdy, kapacitě a kvalitě vagónů ani nehovořím.

+10/0
16.6.2015 7:35

J27a85n 53J39e44m91e77l46k64a 1755420

Je to smutne, ze Kolin Nymburk jezdi Elephant 70kou a dale Nymburk Boleslav na rovne trati s malo zastavkama 80 misto 120..

+1/0
16.6.2015 7:58

J23o61s17e29f 16K76u33b83e29š 9245845539414

Kolín - Nymburk je traťová 120... Jinak souhlas, že Nk - MB by mohlo být daleko lepší, ale důvod jsou bohužel peníze...

0/0
16.6.2015 9:37

O56l58d45ř86i76c11h 82J86a56n90e49č34e44k 8249796133501

kdy že se to bude stavět 5. koridor z Prahy do Liberce přes Milovice? ;-)

+1/0
16.6.2015 11:26

J13o73s47e72f 21K92u95b68e70š 9405975699884

To budeme asi všichni po smrti ;-D

+1/0
16.6.2015 21:22

J60a69n 36J17e52m67e89l93k59a 1185840

hmm tak pak nechápu proč tam teda jezdí os elephant 70km/h - 80, jestli mají takovou vatu v jízdním řádu..

0/0
16.6.2015 20:02

J91o88s26e91f 49K13u35b29e19š 9815515729594

To je dost divné... jel jsem tam několikrát a na to "kilo" se dostane... Mohla být třeba nějaká pomalá jízda, nebo tak něco... Faktem je, že ta trať je v otřesném stavu a je třeba ji někdy rekonstruovat...

0/0
16.6.2015 21:20

P44e86t87r 15F87o17l22t32y26s 7295821960668

Chvíli se tam 80 skutečně jezdilo, protože ta trať byla už hodně špatná, teď se to trochu zaflikovalo, tak se tam zas jezdí rychleji, každopádně ta trať potřebuje kompletní rekonstrukci jako sůl a nebál bych se tam udělat 200, tam by to bylo potřeba. Ovšem problém jako vždy - peníze...

0/0
24.6.2015 15:41

T53o30m30á93š 65N21o84v30o80t71n89ý 8709491

Bejvávalo, dnes je 120 jen z Kolína do Oseka (ještě tam je pomalá jízda 50), pak až z Nymburka do Lysé. Za Osekem začíná 70 skoro do Nymburka.

+1/0
17.6.2015 5:54

P60e57t56r 95N39e26c82h48a12n64i59c77k70ý 7423886118930

Celý prostor od Děčína přes Liberec po Letohrad je tak úzce provázaný, jednokolejný a až na drobné výjimky u HK neelektrifikovaný, že se to zpoždění přenáší jedna radost. Bohužel neochota zřizovat nové výhybny a spíše trend jejich znefunkčnění vede k tomu, že to bude čím dál horší.

+2/0
16.6.2015 8:41

J31a71n 70J29e18m69e17l34k60a 1695110

Jojo, zrovna investuji temer miliardu na 15 km Frydlant n.o. Frenstat. Nezanedbatelna castka. Elektrifikace nikde, 2kolejky aspon v miste vyhyben jako v Rakousku nikde - aby slo vyhybat plynule. Puvodne snad nemel byt ani novy zabezpecovaci a ridici system. Mozna nakonec otocili. Ale driv ani neumeli posunout misto vyhnuti, pritom vsechny stanice snad byly 2 kolejne Jsem zvedav, jestli za miliardu ro uz pujde. Same prejezdy pro zemedelce, podchody a dalsi dulezite veci..

+1/−1
16.6.2015 8:54
Foto

D69a72n 46R36u56b40í20n 4823163439

Do Brna za 2,5 hod a s kým a za kolik???

+2/0
16.6.2015 7:27

J79o80s42e16f 75K58u86b15e63š 9265625579194

S každým EC, tedy 2:37... Cena se dá stlačit až na 189...

+5/0
16.6.2015 9:39

P52e80t10r 42F36o96l86t94y68s 7525451210548

A také railjetem a ještě s místenkou zdarma. :)

0/0
24.6.2015 15:38
Foto

L33a49d94i64s98l18a30v 61N25e95u22m41a13n 8151904704136

Kdy už konečně dorazí konkurence na sever Čech? Rychlík tu připomíná nostalgii 90. let, oproti EC příšerné svezení za stejnou cenu.

+5/−2
16.6.2015 7:13

J59a57n 87K71o14b10ě59r53s24k23ý 1630976671353

Však brzy na ty rychlíky bude vyhlášené VŘ tak se zlepšení snad dočkáte :-) jen mě děsí jak to pak bude s tarifem (když to nevyhrají ČD).

+4/−1
16.6.2015 7:27

P18e65t79r 93F87o95l42t64y47s 7615961200768

Na rychlících se tam vyskytuje rekonstruovaný služebák (konkrétně vůz druhé třídy s několika kupéčky, 12místným velkoprostorem, háky na kola, místem pro vozíčkáře, prostorným vakuovým WC, klimatizací, informačním systémem a elektrickými zásuvkami). A pokud vám to nestačí, EC jezdí pravidelně co 2 hodiny... Asi hold ten váš sever není pro konkurenci dost zajímavý, když i LE zrušil své původní plány zajíždět až do Chomutova...

0/0
24.6.2015 15:37

P94e51t65e93r 36K46l79e79i40n 8211945791355

Tak se ČD dostaly na trati Praha - Brno zhruba na 100 km za hodinu, tedy na úroveň, kterou dosahovaly například obyčejné rakouské rychlíky už před 40 lety. O těch francouzských či japonských ani nemluvě. Opravdu úžasné p těch stamiliardových investicích do koridoru!

+15/−8
16.6.2015 6:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.