Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky na Moravu letos zrychlí, Leo Express však přibrzdí nové zastávky

Velké investice do železnice se projeví v rychlejším cestování už od nového jízdního řádu, který vstoupí v platnost v prosinci letošního roku. Spojení mezi Prahou a Ostravou se zrychlí o několik minut, cestující se také dostanou dříve z Brna do Prahy. Pomalejší než dosud budou naopak kvůli novým zastávkám spoje Leo Expressu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89a47r58e37k 75M71a25r41t58i85n 8849144756400

Co mají říkat takoví liberečtí? Vlakem do Prahy 2h 40m, do Pardubic, které zajišťuje styk "se světem" pak celé tři hodiny.

+1/−1
22.6.2015 13:11

T54o78m12á51š 28V61a19v85e42r21k21a 7551870642574

Pha-Ostrava za 2 hodiny a 53 minut autem fakt nedám, takže R^

+9/0
16.6.2015 23:07

M47i90r84o28s16l37a23v 44H92a89l85t56u72f 8529963298

Konečně se někdo pořádně zamyslel a udělal ten správný krok. Konečně někdo pochopil, že milion obyvatel Prahy nebydlí u hlavního nádraží, ale že pro dobrou polovinu je rychlejší při cestě na východ jet do Kolína než protisměrně do Prahy hl.n.MHD a ztratit tak víc než hodinu času. Konečně někdo pochopil, že dorpava je tady pro cestující a nikoli cestující pro dopravu. Úspěch není v rychlosti, ale v chytrosti. Držím palce, Leoši.R^

+4/−1
16.6.2015 16:13

M91i88r11o64s64l60a34v 62Z13i93k14m14u47n25d 7299833604833

Tohle pochopily ČD už  před řadou let, kdy se začalo zastavovat v Libni ... podobně by ovšem měly zastavovat i v Hostivaři ...

+1/0
17.6.2015 19:15

M21a94r98t85i68n 13K41o43p19ř60i42v14a 2454420450918

Moc si nedovedu predstavit, že by měli stavět v Kolíně, když Le má hlavní klientelu mezi velkými městy... vemte si, že nabere pulku vlaku lidmi do Kolína ... v Pardubicích dneska nenastupuje skoro nikdo , takže pojede už od Kolína poloprázdný ? Třeba až do Přerova, kde někdo pojede na Ostravu ?

+4/−2
16.6.2015 11:15

O29l66d86ř98i92c86h 66J32a25n22e32č18e96k 8769696123951

předpokládám, že pro cesty mezi Prahou a Kolínem moc míst v rezervačním systému k dispozici nedají - i když jim vlastně může být skoro jedno, jestli s nimi ten člověk pojede za 99 do Ostravy nebo za 60 do Kolína ;-)

ale ti z Kolína do Olomouce a dál můžou být zajímaví - a tam nekonkuruje ani RJ, ani pendolino, jen EC/Ex ČD s podobnými zastávkami

+3/0
16.6.2015 11:24
Foto

A88l41a12n 29Ř16e30p96k33a 4305506

Těch jízdenek za 99 ale taky moc není, navíc musí se koupit hodně dopředu a když cesta padne, tak ani nejde stornovat jízdenka ;-)

0/0
18.6.2015 18:38

M72a29r97t57i71n 68H54e94r62m96a60n 1904348378762

Bydlím v Kolíně a Váš názor se mi zdá trochu mimo... Myslím, že v Kolíně bude přistupovat celkem dost lidí - tenhle druh vlaku tady prostě chyběl...

+3/0
16.6.2015 11:36

M69a56r79t32i45n 42K90o40p18ř56i10v43a 2714230450888

Bude přistupovat hodně lidí, pokud bude prodejní místo, vidím to v Pce, je to vidět v Přerově, kde taky není prodejní místo na nádraží, ale až mnohem dále na autobusáku. Navíc jsem velmi zvědavý na cenu ... podle mě, cestující z Kolína do Prahy nebo Pardubic nejsou lukrativní a s prominutím zabírají místo ... :)

+4/0
16.6.2015 12:10
Foto

J75a71n 45P92a12v26e63l60k48a 3526803160

Pardubáci na LEO kašlou, naučili se jím jezdit, pak jej zrušili (jelikož jim přišlo že jezdí málo lidí) a pak to s velkou pompou zas vrátili. Jenže lidi už se naučili jezdit jinak.

A LEO si to moc dobře uvědomuje. Vždyť je to 6 měsíců co to zavedli zpět a dosud nemají na nádraží místo, kde prodávají jízdenky.

+2/0
16.6.2015 11:55
Foto

A14l44a97n 17Ř73e52p45k72a 4275106

Fajn, že konečně soukromou konkurenci napadlo přidat ten Kolín, ale stejně ti co jezdí na traťové jízdenky tak zůstanou věrní drahám .. spíš budou muset R^

0/0
16.6.2015 9:52

J83a17n 81K88o88b11ě70r35s82k81ý 1260176841283

Já předpokládám, že jízdenky na úseky jako Praha-Kolín budou hodně omezovány :-/

+2/0
16.6.2015 13:27
Foto

J87a44n 74P53a92v29e82l92k60a 3836353720

Což jen naštve obě strany. Lidi nebudou jezdit, protože lístky neseženou, nebo maximálně nevyhovující místa a LEO tudíž nebude mít kšeft a bude stavět zbytečně.

Poodbně kdysi omezeoval RJ na trase Praha - Pardubice a zpět a po čase to zrušil, jelikžo lidi jim na to kašlali, když si mohli vybrat lístky jen to těch nejlevnějších kupé.

+1/0
16.6.2015 14:10

J58i92r69k29a 77D72v70o74ř87á37k 4215220363628

Pro expresy je především velice neekonomické obsluhovat Praha - Kolín. To by měla být záležitost spěšňáků končících právě v Kolíně, nanejvýš rychlíků. Ale zdá se že LEO ze svých expresů právě rychlíky začal dělat.

+1/0
16.6.2015 13:48

J88a23n 69Z98b88o95ř59i78l 3299397779

Každé zrychlení je fajn, ale ten nepoměr že Praha- Ostrava ( 351 km ) zvládnou vlaky cca za 3 hodiny a trať Praha - Plzeň ( cca 100 km ) se jede skoro dvě hodiny :-P

+1/−1
16.6.2015 9:14

J90o79s96e27f 89K55u96b62e26š 9525775649624

Jenže zatímco Praha - Ostrava má traťovou rychlost 160 km i pro kalsické soupravy, tak Plzeň má 160 tak maximálně pro Pendolina, k tomu spoustu vaty v jízdním řádu aby se dalo krátit zpoždění vzniklé rekonstrukcí koridoru a pomalý úsek Praha - Beroun... Navíc ne 2 hodiny ale 1,5 hodiny, což je dost rozdíl, Pendolino 1:20 a to je zde ještě obrovská prostor pro zlepšení po dokončení současné stavby Rokycany - Plzeň. A pokud se něco udělá z úsekem Praha Beroun lépe než v současné stopě, bude to ještě lepší...

+7/0
16.6.2015 9:34

J13a53n 46H20o40r59a 6327611266

Praha -Plzeň 113 Km doba jízdy 1:36

+2/0
16.6.2015 11:02

O40n39d69ř33e61j 93Š38v23e78j72d40a 4511859917720

Hrát si s minuty je úsměvné, když většinou mají stejně zpoždění 10 - 30 minut... Teď tedy to zpoždění bude akorát větší, protože koleje rychlejší nejsou...

0/−11
16.6.2015 9:05

J57o96s81e24f 58K20u19b20e57š 9165945459594

Zpoždění je teď způsobeno několika výlukami - Olomoucké nádraží, Ústí nad Orlicí a Běchovice - Úvaly kde se jezdí odklonem... Až tohle bude hotovo, tak stabilita jízdního řádu bude zase někde jinde, to pochopí snad každý...

+9/0
16.6.2015 9:35

P49e48t69r 16F25r73a49n67c 9567661938138

Budou vyluky proste jinde, byt treba kratkodobe. Ale v podstate porad nekde.

0/0
16.6.2015 16:29

M34i12r72o15s34l21a26v 60G72r61o42s77s18m12a16n30n 8282219274

Kde?

0/0
16.6.2015 17:18

J66o57s77e73f 40K13u33b35e22š 9525155109404

Tak jasně, vyloučená kolej nebo něco podobného bude stále, když je třeba dělat údržbu atd. To je běžné všude...

0/0
16.6.2015 21:21

J86a20n34a 17D46v15o32ř93á78k83o86v86á 8153901979231

Hezky plkáte nad jedním směrem v republice

0/0
16.6.2015 23:13

J67a29n 48M45a48c36e54k 3554381422113

Koleje právě rychlejší budou ;-)

+6/0
16.6.2015 9:35

R11a85d14i17m 66Š61o12l89c 1965775975824

Už teď je nejrychlejší Leoš, který zvládne vlakem 1365 Praha - Pardubice za 38 minut a vlakem 1367 za 43 minut. Nechápu jak to mohl někdo takhle namalovat ;-)

+4/0
16.6.2015 8:55

O23l87d32ř87i73c89h 85J34a21n34e22č53e33k 8669646903591

taky jsem na to zíral, když mi to IDOS vyplivnul 8-o

0/0
16.6.2015 8:58

J65i77r78k14a 14D31v18o73ř76á30k 4345130113118

To bych viděl spíš na nějakou lidovou tvořivost v IDOSu....

0/0
16.6.2015 13:51

R45a68d45i35m 56Š26o48l80c 1655515175884

Má to i na svých stránkách s upozorněním, že může vznikat zpoždění 10-20 minut.

0/0
16.6.2015 14:27

I75v72a59n 83R10ö96z20l39e40r 4982298783180

Tedy predpokladam, ze jde jenom o preklep, ale formulace v poslednim odstavci "v jizdnim rade" je fakt masakr...

+1/0
16.6.2015 8:40

P66e23t23r 95N69e60c31h20a33n75i83c86k40ý 7173746218840

Taky zruší poslední IC Moravan, dříve Ostravan jedoucí do Ostravy, pal Moravan jedoucí do Olomouc, příště NIC, jen Pendolino v neděli, pak až Regiojet a Slovakia/Bohemia. Zrovna z Kolína jako přípoj R-080 fungoval dobře. Teď tam bude díra. Velmi zajímavý bude EC 111 Comenius v 5:49 z Ostravy do Varšavy. Velmi mne těší, že místo věčně zpožděného EC Praha bude klasický Ex Hukvaldy, který když před rokem jezdil jako Kysuca, tak zpoždění neměl prakticky žádné

+2/0
16.6.2015 8:39

M22a36r96t24i54n 44H23u91r30y37c91h 9718696450492

Leo zklamal. Stavet v dirach jako Kolin nedava moc smysl.

+3/−2
16.6.2015 8:07

J66a26n 89J12e35m83e94l90k84a 1785520

Ikdyz Kolin zrovna smysl docela dava. Ale jinak souhlasim.

0/0
16.6.2015 8:16

L96u75k95á68š 89H45l28o55u86c92a80l 6932210771984

přeji všem cestujícím, co jezdí vlaky, rychlejší a komfortnější spojení, jen si postesknu že "rychlíky" na sever od Prahy (Boleslav, Turnov, Liberec) stále jezdí po neelektrifikované jednokolejce, čímž se zpoždění jednoho spoje řetězí s dalšími a neustále roste. o době jízdy, kapacitě a kvalitě vagónů ani nehovořím.

+10/0
16.6.2015 7:35

J14a48n 33J39e48m62e40l43k30a 1245270

Je to smutne, ze Kolin Nymburk jezdi Elephant 70kou a dale Nymburk Boleslav na rovne trati s malo zastavkama 80 misto 120..

+1/0
16.6.2015 7:58

J71o84s11e26f 44K21u44b11e47š 9475955619474

Kolín - Nymburk je traťová 120... Jinak souhlas, že Nk - MB by mohlo být daleko lepší, ale důvod jsou bohužel peníze...

0/0
16.6.2015 9:37

O56l52d24ř58i56c84h 32J77a33n35e78č55e67k 8559406893651

kdy že se to bude stavět 5. koridor z Prahy do Liberce přes Milovice? ;-)

+1/0
16.6.2015 11:26

J41o74s53e72f 72K42u54b69e57š 9685585199394

To budeme asi všichni po smrti ;-D

+1/0
16.6.2015 21:22

J61a18n 86J84e81m94e47l80k86a 1445910

hmm tak pak nechápu proč tam teda jezdí os elephant 70km/h - 80, jestli mají takovou vatu v jízdním řádu..

0/0
16.6.2015 20:02

J48o47s59e31f 69K76u65b14e21š 9805165309174

To je dost divné... jel jsem tam několikrát a na to "kilo" se dostane... Mohla být třeba nějaká pomalá jízda, nebo tak něco... Faktem je, že ta trať je v otřesném stavu a je třeba ji někdy rekonstruovat...

0/0
16.6.2015 21:20

P74e82t20r 69F88o98l25t72y67s 7935731700688

Chvíli se tam 80 skutečně jezdilo, protože ta trať byla už hodně špatná, teď se to trochu zaflikovalo, tak se tam zas jezdí rychleji, každopádně ta trať potřebuje kompletní rekonstrukci jako sůl a nebál bych se tam udělat 200, tam by to bylo potřeba. Ovšem problém jako vždy - peníze...

0/0
24.6.2015 15:41

T81o72m45á51š 84N53o39v61o33t35n82ý 8339981

Bejvávalo, dnes je 120 jen z Kolína do Oseka (ještě tam je pomalá jízda 50), pak až z Nymburka do Lysé. Za Osekem začíná 70 skoro do Nymburka.

+1/0
17.6.2015 5:54

P79e13t53r 97N58e54c86h79a20n98i84c77k91ý 7863296288790

Celý prostor od Děčína přes Liberec po Letohrad je tak úzce provázaný, jednokolejný a až na drobné výjimky u HK neelektrifikovaný, že se to zpoždění přenáší jedna radost. Bohužel neochota zřizovat nové výhybny a spíše trend jejich znefunkčnění vede k tomu, že to bude čím dál horší.

+2/0
16.6.2015 8:41

J53a85n 59J11e94m92e68l68k95a 1615890

Jojo, zrovna investuji temer miliardu na 15 km Frydlant n.o. Frenstat. Nezanedbatelna castka. Elektrifikace nikde, 2kolejky aspon v miste vyhyben jako v Rakousku nikde - aby slo vyhybat plynule. Puvodne snad nemel byt ani novy zabezpecovaci a ridici system. Mozna nakonec otocili. Ale driv ani neumeli posunout misto vyhnuti, pritom vsechny stanice snad byly 2 kolejne Jsem zvedav, jestli za miliardu ro uz pujde. Same prejezdy pro zemedelce, podchody a dalsi dulezite veci..

+1/−1
16.6.2015 8:54
Foto

D54a50n 57R37u45b88í29n 4223293699

Do Brna za 2,5 hod a s kým a za kolik???

+2/0
16.6.2015 7:27

J44o28s82e88f 70K72u60b73e91š 9665205439534

S každým EC, tedy 2:37... Cena se dá stlačit až na 189...

+5/0
16.6.2015 9:39

P80e95t73r 97F83o19l84t39y61s 7925961340698

A také railjetem a ještě s místenkou zdarma. :)

0/0
24.6.2015 15:38
Foto

L51a56d41i13s67l17a98v 20N18e67u75m22a34n 8291184944136

Kdy už konečně dorazí konkurence na sever Čech? Rychlík tu připomíná nostalgii 90. let, oproti EC příšerné svezení za stejnou cenu.

+5/−2
16.6.2015 7:13

J94a78n 20K96o75b40ě71r89s45k12ý 1430406821343

Však brzy na ty rychlíky bude vyhlášené VŘ tak se zlepšení snad dočkáte :-) jen mě děsí jak to pak bude s tarifem (když to nevyhrají ČD).

+4/−1
16.6.2015 7:27

P85e63t11r 31F13o41l88t97y13s 7445431710388

Na rychlících se tam vyskytuje rekonstruovaný služebák (konkrétně vůz druhé třídy s několika kupéčky, 12místným velkoprostorem, háky na kola, místem pro vozíčkáře, prostorným vakuovým WC, klimatizací, informačním systémem a elektrickými zásuvkami). A pokud vám to nestačí, EC jezdí pravidelně co 2 hodiny... Asi hold ten váš sever není pro konkurenci dost zajímavý, když i LE zrušil své původní plány zajíždět až do Chomutova...

0/0
24.6.2015 15:37

P96e85t58e89r 76K43l58e96i28n 8231715741265

Tak se ČD dostaly na trati Praha - Brno zhruba na 100 km za hodinu, tedy na úroveň, kterou dosahovaly například obyčejné rakouské rychlíky už před 40 lety. O těch francouzských či japonských ani nemluvě. Opravdu úžasné p těch stamiliardových investicích do koridoru!

+15/−8
16.6.2015 6:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.