Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec jízdy automobilek? Růst prodejů nových aut výrazně zpomalil

Jednadvacet měsíců rostou prodeje nových aut v Evropě. Pozitivní čísla, která se výrazně projevují i na české ekonomice, ale mohou být brzy minulostí. Růst zpomaluje a dva největší evropské trhy už začaly klesat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F87r92a53n33t17i14š14e38k 94L62o82s 2470843802966

Tak vysoká závislost na výrobě aut je sebevražedná, porodnost v Evropě stagnuje nebo klesá tak proč bychom měli vyrábět nová a nová auta. V Africe a části Asie porodnost sice roste ale není tam kupní síla ani odpovídající infrastruktura, navíc individuální auto doprava škodí životnímu prostředí, do toho leze nesmyslná podpora biopaliv, takže kam spěje tento svět, asi do prd....

0/0
17.6.2015 15:17

K20a79r11e69l 78L92i83š77k43a 7426983297591

Nerozumím, proč vlády již dávno "neregulují" tuto ekonomickou sebevraždu. Jako správný investor musí rozdělit portfolio na co nejmenší odvětví, aby v případě kolabsu jednoho celek zůstal co nejméně negativně ovlivněn.

Navíc, auto je ohledně poptávky docela elastické, tj. při změně sentimentu je jedno z posledních, co si lidé koupí pro výměnu (nedá se mluvit o novém autě, všichni už auto mají).

Není pak divu, že dopady na ekonomiku ČR jsou v případě jakékoliv krize hmatatelnější, než na ostatní státy kolem.

+1/0
16.6.2015 22:18

J77i13n50d82ř95i20c46h 26Š54k68o97p51e36k 4765711540675

ekonomickou sebevraždou je rovněž snaha stavět ekonomiku na službách (z větší části zbytných), přičemž výroba se tlumí a řeší se dovozem (včetně potravin). Taky nikdo neřeší, že když by přišla krize, v první řadě lidi omezí výdaje na služby, ale potraviny se budou muset vyrábět furt

+1/0
17.6.2015 10:49

M19o82n34i67k95a 45K14o24n19e89c17n83a 7533181881744

Nebojte se, pristehovalci to zachrani. Tedy mohla by se vymyslet pro ne socialni davka - autovne, aby se mohli jezdit bez nejakych problemu navstevovat.

+1/0
16.6.2015 20:15

J69i69n80d39ř24i24c68h 63Š53k33o34p84e36k 4165651370745

Tak každému je jasné, že nic nemůže růst neustále. Už jen z toho důvodu, že peněz mají lidé omezené množství

0/0
16.6.2015 19:05

P90a21v32e62l 54Ř80a66p46e67k 7852306389415

Tak hlavně automobilismus od určitého objemu už nic pozitivního negeneruje, pouze spotřebovává zdroje, což jsou náklady lidské neschopnosti uspořádat si život důstojným způsobem. Současný objem automobilismu je ekonomická Potěmkinova vesnice, je to bublina, která musí splasknout. A bude to hodně bolet, vzhledem k tomu, že automobilismem je prošpikována celá naše ekonomika. Problém automobilismu je v tom, že z ryze podpůrného odvětví se stalo odvětví hlavní. Vyrábíme auta, aby bylo čím jezdit do továren na auta.

+3/0
16.6.2015 19:42

J10i60n18d75ř66i16c89h 24Š53k93o23p69e23k 4715211280875

většina vyrobeného zboží už nic negeneruje

+1/0
17.6.2015 7:10

L12a33d79i18s62l96a66v 22K25a87l24o91u56s 7385486351220

Já bych si rád koupil nový vůz. Ale žádný vůz pro mě s potřebnými užitnými vlastnostmi a solidním poměrem cena/výkon zatím neexistuje.;-D;-D;-D

+1/0
16.6.2015 16:18

P58a46v59e47l 26Ř18a91p40e19k 7552286799825

Český Detroit už se začíná hroutit?

+2/−1
16.6.2015 15:31

L57a32d47a 63N50o63v50a28k 4752323957

chudáci škodováčtí odboráři.... ;-(

0/0
16.6.2015 15:00

M65o74n44i11k48a 47K51o37n62e74c42n57a 7243791571294

Nebojte, to oni nectou.

0/0
16.6.2015 20:14

J84i78ř67í 73E75r54b51e76n 1883854196357

Proč? Fabrika vyrábí jako nikdy a vydělává jako nikdy snad díky svým zaměstnancům, ne? Voni totiž i vývojáři, konstruktéři, technologové, programátoři či logistici jsou zaměstnanci a ve valné části též odboráři! Kdyby nebylo škodováckých odborářů, tak je na mladoboleslavsku mnohem nižší životní úrovň - žádný zaměstnavatel nedá dobrovolně víc, než je nutné pro vlastní přežití.

0/0
16.6.2015 20:27

P94e97t39r 70F37r50a59n43c 9577381698178

Zadny strom neroste do nebe.

+1/0
16.6.2015 13:53

A24r74n32o82š91t 44M65á49č17e 9572302215326

To se přece dalo čekat, nemůže to růst donekonečna. Hlavně jsem zvědavej na to, jak všichni ti budoucí absolventi technických škol, které se dneska u nás stále skloňují horempádem, seženou práci. Vždyť tady všichni vyrábí pro automobilový průmysl...

+3/0
16.6.2015 13:49

J62i38ř25í 42E63r44b70e30n 1733294246717

"Zpomalení růstu" není žádná tragédie. Vono nejde růst donekonečna.

Navíc hodně záleží na výchozí hodnotě. Jestliže jeden rok prodám 100 jednotek a druhý rok 150 jednotek, hopsa hejsa, růst 50 %, bombáá!

Třetí rok prodám 200 jednotek, hm, tak růst klesl na 33 %, ale furt dobrý.

Čtvrtý rok prodám 250 jednotek a už začnou salónní ekonomičtí rozumprdové mluvit o tom, že se blíží krize, protože už rostu "jenom" o 25 % a kdoví, jak to bude dál. Přitom v absolutních číslech je ten přírůstek každý rok stejný. Jenže mediální neználkovští masážníci slyší jenom na procenta :-/

+3/0
16.6.2015 13:11

J60a96n 34C34e30p61e24k 1634356420

Tak donekonečna asi prodeje růst nemohou, leda by to Frantíci házeli do moře. :-) Těžko asi bude mít každá rodina 8 aut.

+4/0
16.6.2015 13:05

J60i19ř65í 85P52o53s57p62í77š71i19l 8402550606948

Asi bude čas zavést šrotovné :-)

0/0
16.6.2015 12:57

K24a67r43e18l 69B15a72m64b87u33l58a 4173289347619

EU by mohla vydat závazný předpis, že nesmí jezdit auta starší 2 let, ať se to točí ...;-D

+1/−1
16.6.2015 12:50

P17a85v29e18l 75S76ý38k45o41r45a 7137142817721

Ha, už zase krize ? EU  Třeba nám imigranti pomohou.

+3/0
16.6.2015 12:39

V90l79a39d74i24m79í28r 67F94i36b92i39g28e91r 5964941981324

Ano budou zapalovat auta která bude potřeba nahradit jinými. Ve Francii už je tato tradice celkem zažitá.

+7/0
16.6.2015 13:03

A80n85d61r75e95j 70K47r69á54l 7935956665325

To je blby. Dluhos uz prosustroval i ten ocekavany rust a za chvili budeme plajte.

+1/0
16.6.2015 12:28

K85a57r13e26l 75B67a20m50b83u64l35a 4843259387259

Nepsalo se nahodou minuly tyden, jaxou prodeje rekordni...;-)

+1/0
16.6.2015 12:08

M31a50r93t69i79n 61K21ř75í27ž 9913532700127

rekordní prodej se nevylučuje se zastavením růstu prodeje..kromě toho, to byla data za loňský rok, ne?

0/0
16.6.2015 12:31

K44a53r21e11l 95B84a75m20b20u93l71a 4943929707249

mohl by jste prosím blíže vysvětlit..."rekordní prodej se nevylučuje se zastavením růstu prodeje"....nejsem tak ekonomicky erudovaný. děkuji

+1/0
16.6.2015 12:52

R61o96m17a37n 20K70r22a16t34o79c70h46v57í87l 6206557326734

Máte to podobné jako já.

0/0
16.6.2015 12:58

J57i23ř86í 43E84r31b57e17n 1243934746577

Rekord znamená nejvyšší hodnotu, ne? Tedy už není nutné nebo možné růst někam dál. Zeměkoule není nafukovací a její zdroje už vůbec ne.

0/0
16.6.2015 13:13

M57a62r76t49i62n 81P40i31š96t22o59r75a 8568358396449

"Prodej" si představte jako "rychlost" a "růst prodeje" jako "zrychlení". V okamžiku maximální rychlosti je zrychlení nulové.

+1/0
16.6.2015 15:07

J17i76ř24í 42K51u78b97í28č59e49k 3701720627475

No já si hlavně říkám, kde je chyba v ekonomickém systému, když tržby v automobilovém průmyslu rosty o desítky procent za poslední měsíce, ale platy nerostly ani o dvojciferné číslo.

+1/0
16.6.2015 12:05

B98e70n 19P72a18v15k94a 1877623327201

Akumuluje se kapitál.

0/0
16.6.2015 12:13

V81l19a60s11t32i98m57i50l 75S62v67o66b58o89d54a 7613408235114

Mzdy neporostou kvůli nějaké jedné bublině, kterou podporuje stát.

+3/0
16.6.2015 12:14

M71o47n51i79k82a 16K87o31n32e25c65n18a 7403131261514

A proc by meli rust platy? Kdyz se neprodavalo, tak zamestnanci plat dostavali stale, nikde jsem necetla, ze by se jim plat snizil. Takze ted se musi zaplatit dluhy, ktere vznikly behem pustu. Ale to mene inteligentnim lidem stejne nikdy nedojde.

+1/−1
16.6.2015 12:36

J74i28ř31í 61E17r86b75e29n 1593604396757

Když se neprodávalo, tak se lidi propouštěli, Moničko!

+2/0
16.6.2015 13:14

M56a33r26t50i31n 21K32a57r31á45s63e40k 9138553218208

No na tu vetsi vyrobu se spis najima vice lidi, mzdy zpravidla rostou opozdene az ve chvili kdy zacne byt lidi vetsi nedostatek...

+1/0
16.6.2015 14:19

V15l67a75d78i48s41l63a79v 72A41d16a10m53e31c 2745528161268

Všichni z automobilek ví, ale nikdo nechce Černého Petra, že zkrachuje. A tak se maká a doufá, že konkurence to neustojí.

Měli by rychle vymyslet nějaký nový výrobek co by chtělo mraky lidí. Třeba malou ponorku a tam přesměrovat část výroby. ;-D

+3/0
16.6.2015 12:04

D34a86v92i85d 88S86u25c35h97ý 1166520718848

vzdyt je to tak jednoduchy...miliony uprchliku, kazdymu pridelite jednu karu, €U to zacvaka...a zase se kolecka roztocej

+3/0
16.6.2015 12:03
Foto

A78l88a62n 23Ř42e57p37k11a 4565186

Nojo, nic nemůže růst donekonečna ;-) A český trh bude mít sakra problémy až to dojde i k nám, protože tady spousta lidí pracuje pro automobilový průmysl :-/

+7/0
16.6.2015 11:56

M97o81n92i31k96a 44K41o47n97e76c23n57a 7293151911634

Vsak vlada to vi moc dobre, ale nemuze to priznat nahlas.

+2/0
16.6.2015 12:38

E80m81a21n18u76e43l 95N69o34v28a80k 6493448634218

zadny strachy. kdo nema auto, tak si ho bude muset koupit, jinak dostane pokutu. plus povinne kazde 3 roky kupovat nove, jinak opet, pokuta. bude se to nazyvat vselijak, solidarni dan, ekologicka dan nebo co si automobilky protlacej...

+4/−1
16.6.2015 11:50

B68e20n 79P17a68v91k45a 1227953627571

Pamatuji, že před rokem 2008 panoval jakýsi konsensus mezi analytiky, že tolik automobilek se zde nemůže uživit a budou zániky. A dneska se někdo diví, že se dále neroste.

Trocha pokory by neuškodila. A možná nemít housera.

+5/0
16.6.2015 11:46

J41i47ř30í 61E83r78b34e51n 1363164486417

Nic nového pod Sluncem. Počty automobilek klesají už šedesát let. Pamatujete na Saviem, LIAZ, Moskviče, Waltera, Berliett, Wartburga, Talbot, TAZ, Austin, Zetku, Morris, Alpine, Pragu, Simcu, DKW, Aero, Stutz, NSU, Avii, ...?

+1/0
16.6.2015 13:19

V64i85k33t95o78r 63N90á13r44o64ž16n88ý 3199352848

Kdo si myslí , že automotive trh bude růst do nekonečna je naiva.

Jestliže v takřka každé rodině na západě má každý člen rodiny své auto , proč by tato rodina měla chtít pro každého člena dvě auta ?

Potenciál je ještě v zemích , kde automobilismus není moc rozvinutý , ale v západní a střední Evropě to bude spíše o tom , že se automobilky budou rvát mezi sebou , než že budou všechny navyšovat produkci.

+10/0
16.6.2015 11:44

P94a88v46e97l 22S23o84b63o32t14k65a 5960694

Dokud se nepostaví širší silnice a větší parkovací plochy tak není kam růst ani v Česku.

A to nevím jak se na to bude například Praha koukat když řekneme že po každé straně silnice budeme bourat 10m pruh baráků.

+4/0
16.6.2015 11:52

J19á21n 84K11o29t77ú25č 2316454948656

A presne preto naozaj jediné rozumné riešenie je budovať záchytné parkoviská na okrajoch miest a vnútri mesta podporovať MHD a cyklodopravu :)

0/−1
16.6.2015 12:40

J58á14n 58K22o76t41ú40č 2526574938396

Samozrejme, keby ľuďom rástli reálne príjmy, tak by čoraz viac ľudí uvažovalo o tom, že si kúpi viac aút. To je normálne. Lenže sa ukazuje, že až tak rýchlo reálne príjmy nerastú...

+1/0
16.6.2015 12:36

A62n89t18o36n27í78n 31P10o91l23i65c31k93ý 9320792151687

Uvazoval jste o pojmu "prista obmena". Proste, kazde auto jednou doslouzi.

+1/0
16.6.2015 13:21
Foto

Z58b92y79n48ě17k 63Č72e86s89á72k 9227488752786

Strach utrácet zažehná stopadesátka na vybraných úsecích dálnic, daň na stará auta a šestisetkorunový příspěvek důchodcům.

+1/0
16.6.2015 11:41

V58í94ť91a 91K59r46u98t44i13š 1520924825647

A není třeba tím, že spousta značek prakticky "nemá co prodávat" a čekačky jsou běžně půl roku a výroba momentálně nestíhá?  Tzn. že ve výrobě a prodejích se narazilo na současný krátkodobý kapacitní strop?

+2/0
16.6.2015 11:31

M89a96r36t70i22n 47K40r80t68e19k 3689295633

Klid... Čeká se na Superba ;-)

+1/−1
16.6.2015 11:30

J16a43r20o28s10l26a54v 24S73z83p22a76k 6792733638230

.článek níže ,,,,12.června,,,;-)

Rekordní rok českého autolandu. Tržby dosáhly téměř bilionu korun

0/0
16.6.2015 11:23

J89i36ř55í 34E98r81b89e63n 1123104116447

No, a jestli se tento rekord příští rok opět nepřekoná, začnou blbci v médiích kvílet něco o krizi :-(

0/0
16.6.2015 13:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.