Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec jízdy automobilek? Růst prodejů nových aut výrazně zpomalil

Jednadvacet měsíců rostou prodeje nových aut v Evropě. Pozitivní čísla, která se výrazně projevují i na české ekonomice, ale mohou být brzy minulostí. Růst zpomaluje a dva největší evropské trhy už začaly klesat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F90r13a63n49t76i81š20e14k 67L41o43s 2290193362706

Tak vysoká závislost na výrobě aut je sebevražedná, porodnost v Evropě stagnuje nebo klesá tak proč bychom měli vyrábět nová a nová auta. V Africe a části Asie porodnost sice roste ale není tam kupní síla ani odpovídající infrastruktura, navíc individuální auto doprava škodí životnímu prostředí, do toho leze nesmyslná podpora biopaliv, takže kam spěje tento svět, asi do prd....

0/0
17.6.2015 15:17

K91a72r87e67l 73L87i40š10k11a 7116483367491

Nerozumím, proč vlády již dávno "neregulují" tuto ekonomickou sebevraždu. Jako správný investor musí rozdělit portfolio na co nejmenší odvětví, aby v případě kolabsu jednoho celek zůstal co nejméně negativně ovlivněn.

Navíc, auto je ohledně poptávky docela elastické, tj. při změně sentimentu je jedno z posledních, co si lidé koupí pro výměnu (nedá se mluvit o novém autě, všichni už auto mají).

Není pak divu, že dopady na ekonomiku ČR jsou v případě jakékoliv krize hmatatelnější, než na ostatní státy kolem.

+1/0
16.6.2015 22:18

J72i86n61d88ř47i33c40h 25Š55k56o70p36e73k 4735491790865

ekonomickou sebevraždou je rovněž snaha stavět ekonomiku na službách (z větší části zbytných), přičemž výroba se tlumí a řeší se dovozem (včetně potravin). Taky nikdo neřeší, že když by přišla krize, v první řadě lidi omezí výdaje na služby, ale potraviny se budou muset vyrábět furt

+1/0
17.6.2015 10:49

M59o11n86i19k52a 20K26o40n65e21c27n24a 7333491741794

Nebojte se, pristehovalci to zachrani. Tedy mohla by se vymyslet pro ne socialni davka - autovne, aby se mohli jezdit bez nejakych problemu navstevovat.

+1/0
16.6.2015 20:15

J70i77n27d67ř56i67c29h 87Š46k60o56p42e21k 4135611650355

Tak každému je jasné, že nic nemůže růst neustále. Už jen z toho důvodu, že peněz mají lidé omezené množství

0/0
16.6.2015 19:05

P61a31v61e75l 48Ř85a76p18e78k 7302926749135

Tak hlavně automobilismus od určitého objemu už nic pozitivního negeneruje, pouze spotřebovává zdroje, což jsou náklady lidské neschopnosti uspořádat si život důstojným způsobem. Současný objem automobilismu je ekonomická Potěmkinova vesnice, je to bublina, která musí splasknout. A bude to hodně bolet, vzhledem k tomu, že automobilismem je prošpikována celá naše ekonomika. Problém automobilismu je v tom, že z ryze podpůrného odvětví se stalo odvětví hlavní. Vyrábíme auta, aby bylo čím jezdit do továren na auta.

+3/0
16.6.2015 19:42

J37i42n46d85ř98i92c77h 12Š68k91o53p29e88k 4635721640825

většina vyrobeného zboží už nic negeneruje

+1/0
17.6.2015 7:10

L32a10d24i62s66l23a23v 57K19a11l78o81u78s 7585506671530

Já bych si rád koupil nový vůz. Ale žádný vůz pro mě s potřebnými užitnými vlastnostmi a solidním poměrem cena/výkon zatím neexistuje.;-D;-D;-D

+1/0
16.6.2015 16:18

P85a52v14e78l 65Ř74a65p42e82k 7292916829935

Český Detroit už se začíná hroutit?

+2/−1
16.6.2015 15:31

L65a86d53a 16N65o19v52a13k 4222783797

chudáci škodováčtí odboráři.... ;-(

0/0
16.6.2015 15:00

M71o85n45i68k10a 89K19o74n69e48c95n28a 7783391271314

Nebojte, to oni nectou.

0/0
16.6.2015 20:14

J58i86ř10í 80E40r38b27e28n 1843254906147

Proč? Fabrika vyrábí jako nikdy a vydělává jako nikdy snad díky svým zaměstnancům, ne? Voni totiž i vývojáři, konstruktéři, technologové, programátoři či logistici jsou zaměstnanci a ve valné části též odboráři! Kdyby nebylo škodováckých odborářů, tak je na mladoboleslavsku mnohem nižší životní úrovň - žádný zaměstnavatel nedá dobrovolně víc, než je nutné pro vlastní přežití.

0/0
16.6.2015 20:27

P44e11t44r 43F49r91a98n85c 9137791958238

Zadny strom neroste do nebe.

+1/0
16.6.2015 13:53

A29r12n73o29š95t 48M57á86č85e 9792342815636

To se přece dalo čekat, nemůže to růst donekonečna. Hlavně jsem zvědavej na to, jak všichni ti budoucí absolventi technických škol, které se dneska u nás stále skloňují horempádem, seženou práci. Vždyť tady všichni vyrábí pro automobilový průmysl...

+3/0
16.6.2015 13:49

J91i78ř89í 54E16r50b80e14n 1923824646147

"Zpomalení růstu" není žádná tragédie. Vono nejde růst donekonečna.

Navíc hodně záleží na výchozí hodnotě. Jestliže jeden rok prodám 100 jednotek a druhý rok 150 jednotek, hopsa hejsa, růst 50 %, bombáá!

Třetí rok prodám 200 jednotek, hm, tak růst klesl na 33 %, ale furt dobrý.

Čtvrtý rok prodám 250 jednotek a už začnou salónní ekonomičtí rozumprdové mluvit o tom, že se blíží krize, protože už rostu "jenom" o 25 % a kdoví, jak to bude dál. Přitom v absolutních číslech je ten přírůstek každý rok stejný. Jenže mediální neználkovští masážníci slyší jenom na procenta :-/

+3/0
16.6.2015 13:11

J93a83n 45C89e35p32e72k 1834296830

Tak donekonečna asi prodeje růst nemohou, leda by to Frantíci házeli do moře. :-) Těžko asi bude mít každá rodina 8 aut.

+4/0
16.6.2015 13:05

J26i18ř24í 54P65o29s52p56í56š25i63l 8182670386168

Asi bude čas zavést šrotovné :-)

0/0
16.6.2015 12:57

K17a22r35e89l 71B47a96m79b45u40l44a 4623139507889

EU by mohla vydat závazný předpis, že nesmí jezdit auta starší 2 let, ať se to točí ...;-D

+1/−1
16.6.2015 12:50

P98a58v89e18l 58S16ý38k97o36r36a 7487732397181

Ha, už zase krize ? EU  Třeba nám imigranti pomohou.

+3/0
16.6.2015 12:39

V56l78a29d36i32m96í25r 65F70i93b93i53g70e27r 5734291881184

Ano budou zapalovat auta která bude potřeba nahradit jinými. Ve Francii už je tato tradice celkem zažitá.

+7/0
16.6.2015 13:03

A93n53d73r73e19j 18K47r96á57l 7165956915455

To je blby. Dluhos uz prosustroval i ten ocekavany rust a za chvili budeme plajte.

+1/0
16.6.2015 12:28

K20a58r15e16l 31B86a82m82b24u66l11a 4423349467639

Nepsalo se nahodou minuly tyden, jaxou prodeje rekordni...;-)

+1/0
16.6.2015 12:08

M21a84r36t18i62n 29K83ř31í24ž 9133152540267

rekordní prodej se nevylučuje se zastavením růstu prodeje..kromě toho, to byla data za loňský rok, ne?

0/0
16.6.2015 12:31

K23a59r27e17l 64B97a12m17b59u67l67a 4223669307209

mohl by jste prosím blíže vysvětlit..."rekordní prodej se nevylučuje se zastavením růstu prodeje"....nejsem tak ekonomicky erudovaný. děkuji

+1/0
16.6.2015 12:52

R69o59m17a17n 74K22r60a93t93o21c64h36v57í39l 6316837176834

Máte to podobné jako já.

0/0
16.6.2015 12:58

J77i37ř96í 53E51r25b26e81n 1653184766767

Rekord znamená nejvyšší hodnotu, ne? Tedy už není nutné nebo možné růst někam dál. Zeměkoule není nafukovací a její zdroje už vůbec ne.

0/0
16.6.2015 13:13
Foto

M50a93r16t26i10n 13P42i54š47t18o48r46a 8668238696859

"Prodej" si představte jako "rychlost" a "růst prodeje" jako "zrychlení". V okamžiku maximální rychlosti je zrychlení nulové.

+1/0
16.6.2015 15:07

J47i79ř11í 38K46u38b59í46č41e41k 3621630657595

No já si hlavně říkám, kde je chyba v ekonomickém systému, když tržby v automobilovém průmyslu rosty o desítky procent za poslední měsíce, ale platy nerostly ani o dvojciferné číslo.

+1/0
16.6.2015 12:05

B94e77n 38P84a43v86k85a 1637333147831

Akumuluje se kapitál.

0/0
16.6.2015 12:13

V14l50a32s89t87i14m15i57l 13S21v78o70b96o74d21a 7563778665634

Mzdy neporostou kvůli nějaké jedné bublině, kterou podporuje stát.

+3/0
16.6.2015 12:14

M70o11n91i83k52a 87K50o88n83e83c51n59a 7923471151414

A proc by meli rust platy? Kdyz se neprodavalo, tak zamestnanci plat dostavali stale, nikde jsem necetla, ze by se jim plat snizil. Takze ted se musi zaplatit dluhy, ktere vznikly behem pustu. Ale to mene inteligentnim lidem stejne nikdy nedojde.

+1/−1
16.6.2015 12:36

J53i54ř94í 18E51r73b58e60n 1123904656587

Když se neprodávalo, tak se lidi propouštěli, Moničko!

+2/0
16.6.2015 13:14

M24a46r22t74i16n 54K47a30r42á49s40e16k 9448253638688

No na tu vetsi vyrobu se spis najima vice lidi, mzdy zpravidla rostou opozdene az ve chvili kdy zacne byt lidi vetsi nedostatek...

+1/0
16.6.2015 14:19

V28l37a37d21i13s36l16a24v 33A21d67a61m58e28c 2345918851588

Všichni z automobilek ví, ale nikdo nechce Černého Petra, že zkrachuje. A tak se maká a doufá, že konkurence to neustojí.

Měli by rychle vymyslet nějaký nový výrobek co by chtělo mraky lidí. Třeba malou ponorku a tam přesměrovat část výroby. ;-D

+3/0
16.6.2015 12:04

D32a35v69i14d 46S28u40c59h93ý 1336220558778

vzdyt je to tak jednoduchy...miliony uprchliku, kazdymu pridelite jednu karu, €U to zacvaka...a zase se kolecka roztocej

+3/0
16.6.2015 12:03
Foto

A44l38a42n 96Ř42e71p38k31a 4125436

Nojo, nic nemůže růst donekonečna ;-) A český trh bude mít sakra problémy až to dojde i k nám, protože tady spousta lidí pracuje pro automobilový průmysl :-/

+7/0
16.6.2015 11:56

M84o67n90i31k35a 61K79o89n22e80c52n38a 7143451921664

Vsak vlada to vi moc dobre, ale nemuze to priznat nahlas.

+2/0
16.6.2015 12:38

E32m73a83n95u55e30l 98N97o21v82a23k 6883918934538

zadny strachy. kdo nema auto, tak si ho bude muset koupit, jinak dostane pokutu. plus povinne kazde 3 roky kupovat nove, jinak opet, pokuta. bude se to nazyvat vselijak, solidarni dan, ekologicka dan nebo co si automobilky protlacej...

+4/−1
16.6.2015 11:50

B86e92n 13P66a70v60k60a 1487373677711

Pamatuji, že před rokem 2008 panoval jakýsi konsensus mezi analytiky, že tolik automobilek se zde nemůže uživit a budou zániky. A dneska se někdo diví, že se dále neroste.

Trocha pokory by neuškodila. A možná nemít housera.

+5/0
16.6.2015 11:46

J41i64ř65í 63E85r13b91e96n 1783714986387

Nic nového pod Sluncem. Počty automobilek klesají už šedesát let. Pamatujete na Saviem, LIAZ, Moskviče, Waltera, Berliett, Wartburga, Talbot, TAZ, Austin, Zetku, Morris, Alpine, Pragu, Simcu, DKW, Aero, Stutz, NSU, Avii, ...?

+1/0
16.6.2015 13:19

V59i88k21t70o31r 36N49á95r75o32ž87n57ý 3849272528

Kdo si myslí , že automotive trh bude růst do nekonečna je naiva.

Jestliže v takřka každé rodině na západě má každý člen rodiny své auto , proč by tato rodina měla chtít pro každého člena dvě auta ?

Potenciál je ještě v zemích , kde automobilismus není moc rozvinutý , ale v západní a střední Evropě to bude spíše o tom , že se automobilky budou rvát mezi sebou , než že budou všechny navyšovat produkci.

+10/0
16.6.2015 11:44

P88a98v61e22l 33S56o27b62o37t65k56a 5260594

Dokud se nepostaví širší silnice a větší parkovací plochy tak není kam růst ani v Česku.

A to nevím jak se na to bude například Praha koukat když řekneme že po každé straně silnice budeme bourat 10m pruh baráků.

+4/0
16.6.2015 11:52

J12á87n 12K55o17t31ú14č 2386204718486

A presne preto naozaj jediné rozumné riešenie je budovať záchytné parkoviská na okrajoch miest a vnútri mesta podporovať MHD a cyklodopravu :)

0/−1
16.6.2015 12:40

J77á15n 40K31o45t88ú43č 2756374278746

Samozrejme, keby ľuďom rástli reálne príjmy, tak by čoraz viac ľudí uvažovalo o tom, že si kúpi viac aút. To je normálne. Lenže sa ukazuje, že až tak rýchlo reálne príjmy nerastú...

+1/0
16.6.2015 12:36

A53n88t71o46n25í35n 41P92o18l93i70c92k78ý 9260292101557

Uvazoval jste o pojmu "prista obmena". Proste, kazde auto jednou doslouzi.

+1/0
16.6.2015 13:21
Foto

Z38b19y31n84ě69k 50Č50e84s78á22k 9317168302666

Strach utrácet zažehná stopadesátka na vybraných úsecích dálnic, daň na stará auta a šestisetkorunový příspěvek důchodcům.

+1/0
16.6.2015 11:41

V82í83ť74a 69K36r12u28t58i66š 1230844405547

A není třeba tím, že spousta značek prakticky "nemá co prodávat" a čekačky jsou běžně půl roku a výroba momentálně nestíhá?  Tzn. že ve výrobě a prodejích se narazilo na současný krátkodobý kapacitní strop?

+2/0
16.6.2015 11:31

M69a21r69t37i65n 72K23r74t80e88k 3659325143

Klid... Čeká se na Superba ;-)

+1/−1
16.6.2015 11:30

J11a95r73o50s61l80a85v 87S49z35p94a42k 6542393298360

.článek níže ,,,,12.června,,,;-)

Rekordní rok českého autolandu. Tržby dosáhly téměř bilionu korun

0/0
16.6.2015 11:23

J89i72ř27í 56E65r20b39e19n 1103614776647

No, a jestli se tento rekord příští rok opět nepřekoná, začnou blbci v médiích kvílet něco o krizi :-(

0/0
16.6.2015 13:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.