Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec jízdy automobilek? Růst prodejů nových aut výrazně zpomalil

Jednadvacet měsíců rostou prodeje nových aut v Evropě. Pozitivní čísla, která se výrazně projevují i na české ekonomice, ale mohou být brzy minulostí. Růst zpomaluje a dva největší evropské trhy už začaly klesat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F71r51a55n69t67i28š58e23k 72L36o66s 2290133202576

Tak vysoká závislost na výrobě aut je sebevražedná, porodnost v Evropě stagnuje nebo klesá tak proč bychom měli vyrábět nová a nová auta. V Africe a části Asie porodnost sice roste ale není tam kupní síla ani odpovídající infrastruktura, navíc individuální auto doprava škodí životnímu prostředí, do toho leze nesmyslná podpora biopaliv, takže kam spěje tento svět, asi do prd....

0/0
17.6.2015 15:17

K94a97r11e25l 19L49i81š48k15a 7856343827611

Nerozumím, proč vlády již dávno "neregulují" tuto ekonomickou sebevraždu. Jako správný investor musí rozdělit portfolio na co nejmenší odvětví, aby v případě kolabsu jednoho celek zůstal co nejméně negativně ovlivněn.

Navíc, auto je ohledně poptávky docela elastické, tj. při změně sentimentu je jedno z posledních, co si lidé koupí pro výměnu (nedá se mluvit o novém autě, všichni už auto mají).

Není pak divu, že dopady na ekonomiku ČR jsou v případě jakékoliv krize hmatatelnější, než na ostatní státy kolem.

+1/0
16.6.2015 22:18

J29i93n87d59ř81i95c45h 34Š17k62o60p80e43k 4985401420955

ekonomickou sebevraždou je rovněž snaha stavět ekonomiku na službách (z větší části zbytných), přičemž výroba se tlumí a řeší se dovozem (včetně potravin). Taky nikdo neřeší, že když by přišla krize, v první řadě lidi omezí výdaje na služby, ale potraviny se budou muset vyrábět furt

+1/0
17.6.2015 10:49

M79o29n13i60k59a 98K22o98n42e76c88n12a 7493821421454

Nebojte se, pristehovalci to zachrani. Tedy mohla by se vymyslet pro ne socialni davka - autovne, aby se mohli jezdit bez nejakych problemu navstevovat.

+1/0
16.6.2015 20:15

J95i92n77d48ř17i46c16h 74Š32k86o44p49e44k 4755491510155

Tak každému je jasné, že nic nemůže růst neustále. Už jen z toho důvodu, že peněz mají lidé omezené množství

0/0
16.6.2015 19:05

P19a15v15e79l 10Ř69a94p74e59k 7482286559315

Tak hlavně automobilismus od určitého objemu už nic pozitivního negeneruje, pouze spotřebovává zdroje, což jsou náklady lidské neschopnosti uspořádat si život důstojným způsobem. Současný objem automobilismu je ekonomická Potěmkinova vesnice, je to bublina, která musí splasknout. A bude to hodně bolet, vzhledem k tomu, že automobilismem je prošpikována celá naše ekonomika. Problém automobilismu je v tom, že z ryze podpůrného odvětví se stalo odvětví hlavní. Vyrábíme auta, aby bylo čím jezdit do továren na auta.

+3/0
16.6.2015 19:42

J67i79n27d45ř46i15c62h 93Š88k43o22p38e38k 4715631720645

většina vyrobeného zboží už nic negeneruje

+1/0
17.6.2015 7:10

L66a36d47i96s39l76a37v 64K94a33l81o72u56s 7975876281110

Já bych si rád koupil nový vůz. Ale žádný vůz pro mě s potřebnými užitnými vlastnostmi a solidním poměrem cena/výkon zatím neexistuje.;-D;-D;-D

+1/0
16.6.2015 16:18

P29a64v31e97l 38Ř44a88p21e30k 7712926519715

Český Detroit už se začíná hroutit?

+2/−1
16.6.2015 15:31

L96a41d12a 94N81o91v18a34k 4372123897

chudáci škodováčtí odboráři.... ;-(

0/0
16.6.2015 15:00

M79o50n81i79k30a 41K44o34n19e36c52n98a 7503651371914

Nebojte, to oni nectou.

0/0
16.6.2015 20:14

J57i84ř19í 14E43r22b33e35n 1503704606257

Proč? Fabrika vyrábí jako nikdy a vydělává jako nikdy snad díky svým zaměstnancům, ne? Voni totiž i vývojáři, konstruktéři, technologové, programátoři či logistici jsou zaměstnanci a ve valné části též odboráři! Kdyby nebylo škodováckých odborářů, tak je na mladoboleslavsku mnohem nižší životní úrovň - žádný zaměstnavatel nedá dobrovolně víc, než je nutné pro vlastní přežití.

0/0
16.6.2015 20:27

P95e19t76r 90F61r41a27n87c 9617181898878

Zadny strom neroste do nebe.

+1/0
16.6.2015 13:53

A36r68n41o45š53t 41M61á39č53e 9982592485276

To se přece dalo čekat, nemůže to růst donekonečna. Hlavně jsem zvědavej na to, jak všichni ti budoucí absolventi technických škol, které se dneska u nás stále skloňují horempádem, seženou práci. Vždyť tady všichni vyrábí pro automobilový průmysl...

+3/0
16.6.2015 13:49

J96i55ř67í 27E55r39b59e80n 1293384986587

"Zpomalení růstu" není žádná tragédie. Vono nejde růst donekonečna.

Navíc hodně záleží na výchozí hodnotě. Jestliže jeden rok prodám 100 jednotek a druhý rok 150 jednotek, hopsa hejsa, růst 50 %, bombáá!

Třetí rok prodám 200 jednotek, hm, tak růst klesl na 33 %, ale furt dobrý.

Čtvrtý rok prodám 250 jednotek a už začnou salónní ekonomičtí rozumprdové mluvit o tom, že se blíží krize, protože už rostu "jenom" o 25 % a kdoví, jak to bude dál. Přitom v absolutních číslech je ten přírůstek každý rok stejný. Jenže mediální neználkovští masážníci slyší jenom na procenta :-/

+3/0
16.6.2015 13:11

J61a46n 18C47e49p39e49k 1944306770

Tak donekonečna asi prodeje růst nemohou, leda by to Frantíci házeli do moře. :-) Těžko asi bude mít každá rodina 8 aut.

+4/0
16.6.2015 13:05

J74i79ř86í 80P18o19s30p71í95š59i38l 8722640846598

Asi bude čas zavést šrotovné :-)

0/0
16.6.2015 12:57

K69a15r78e39l 17B17a39m42b85u91l94a 4523919137699

EU by mohla vydat závazný předpis, že nesmí jezdit auta starší 2 let, ať se to točí ...;-D

+1/−1
16.6.2015 12:50

P20a52v96e29l 79S86ý39k74o30r49a 7597572417491

Ha, už zase krize ? EU  Třeba nám imigranti pomohou.

+3/0
16.6.2015 12:39

V30l87a81d33i86m79í33r 70F64i23b69i44g47e11r 5874231661384

Ano budou zapalovat auta která bude potřeba nahradit jinými. Ve Francii už je tato tradice celkem zažitá.

+7/0
16.6.2015 13:03

A67n35d48r84e75j 44K14r72á40l 7405576895575

To je blby. Dluhos uz prosustroval i ten ocekavany rust a za chvili budeme plajte.

+1/0
16.6.2015 12:28

K59a97r91e64l 14B23a28m15b33u45l48a 4863829587449

Nepsalo se nahodou minuly tyden, jaxou prodeje rekordni...;-)

+1/0
16.6.2015 12:08

M48a37r85t17i82n 30K89ř15í10ž 9453222460287

rekordní prodej se nevylučuje se zastavením růstu prodeje..kromě toho, to byla data za loňský rok, ne?

0/0
16.6.2015 12:31

K23a49r91e22l 74B64a20m46b55u45l83a 4103479337439

mohl by jste prosím blíže vysvětlit..."rekordní prodej se nevylučuje se zastavením růstu prodeje"....nejsem tak ekonomicky erudovaný. děkuji

+1/0
16.6.2015 12:52

R89o10m96a91n 85K69r34a12t54o50c16h36v69í91l 6906297916754

Máte to podobné jako já.

0/0
16.6.2015 12:58

J10i90ř83í 52E35r22b27e48n 1963924906117

Rekord znamená nejvyšší hodnotu, ne? Tedy už není nutné nebo možné růst někam dál. Zeměkoule není nafukovací a její zdroje už vůbec ne.

0/0
16.6.2015 13:13
Foto

M17a44r96t55i25n 10P47i29š60t58o88r46a 8478718676389

"Prodej" si představte jako "rychlost" a "růst prodeje" jako "zrychlení". V okamžiku maximální rychlosti je zrychlení nulové.

+1/0
16.6.2015 15:07

J50i54ř63í 26K91u33b47í42č58e46k 3731840737465

No já si hlavně říkám, kde je chyba v ekonomickém systému, když tržby v automobilovém průmyslu rosty o desítky procent za poslední měsíce, ale platy nerostly ani o dvojciferné číslo.

+1/0
16.6.2015 12:05

B71e40n 20P52a43v71k39a 1237753897811

Akumuluje se kapitál.

0/0
16.6.2015 12:13

V71l25a51s11t46i15m63i53l 88S96v52o38b74o19d83a 7963648965774

Mzdy neporostou kvůli nějaké jedné bublině, kterou podporuje stát.

+3/0
16.6.2015 12:14

M36o61n54i23k86a 57K36o93n38e95c97n37a 7783731431294

A proc by meli rust platy? Kdyz se neprodavalo, tak zamestnanci plat dostavali stale, nikde jsem necetla, ze by se jim plat snizil. Takze ted se musi zaplatit dluhy, ktere vznikly behem pustu. Ale to mene inteligentnim lidem stejne nikdy nedojde.

+1/−1
16.6.2015 12:36

J17i94ř40í 21E41r20b40e83n 1493284126447

Když se neprodávalo, tak se lidi propouštěli, Moničko!

+2/0
16.6.2015 13:14

M43a58r73t74i25n 96K63a30r26á12s64e52k 9208203348578

No na tu vetsi vyrobu se spis najima vice lidi, mzdy zpravidla rostou opozdene az ve chvili kdy zacne byt lidi vetsi nedostatek...

+1/0
16.6.2015 14:19

V89l69a73d63i40s88l75a11v 33A84d46a26m30e70c 2725678551908

Všichni z automobilek ví, ale nikdo nechce Černého Petra, že zkrachuje. A tak se maká a doufá, že konkurence to neustojí.

Měli by rychle vymyslet nějaký nový výrobek co by chtělo mraky lidí. Třeba malou ponorku a tam přesměrovat část výroby. ;-D

+3/0
16.6.2015 12:04

D60a78v31i33d 21S80u19c23h12ý 1146400868118

vzdyt je to tak jednoduchy...miliony uprchliku, kazdymu pridelite jednu karu, €U to zacvaka...a zase se kolecka roztocej

+3/0
16.6.2015 12:03

A84l82a93n 79Ř54e47p14k53a 4825716

Nojo, nic nemůže růst donekonečna ;-) A český trh bude mít sakra problémy až to dojde i k nám, protože tady spousta lidí pracuje pro automobilový průmysl :-/

+7/0
16.6.2015 11:56

M50o40n60i47k98a 55K38o95n96e28c58n54a 7353651571924

Vsak vlada to vi moc dobre, ale nemuze to priznat nahlas.

+2/0
16.6.2015 12:38

E53m26a85n71u70e45l 83N25o40v47a76k 6923228174868

zadny strachy. kdo nema auto, tak si ho bude muset koupit, jinak dostane pokutu. plus povinne kazde 3 roky kupovat nove, jinak opet, pokuta. bude se to nazyvat vselijak, solidarni dan, ekologicka dan nebo co si automobilky protlacej...

+4/−1
16.6.2015 11:50

B17e95n 59P82a80v29k71a 1247563747441

Pamatuji, že před rokem 2008 panoval jakýsi konsensus mezi analytiky, že tolik automobilek se zde nemůže uživit a budou zániky. A dneska se někdo diví, že se dále neroste.

Trocha pokory by neuškodila. A možná nemít housera.

+5/0
16.6.2015 11:46

J89i81ř71í 40E56r37b31e61n 1923864666217

Nic nového pod Sluncem. Počty automobilek klesají už šedesát let. Pamatujete na Saviem, LIAZ, Moskviče, Waltera, Berliett, Wartburga, Talbot, TAZ, Austin, Zetku, Morris, Alpine, Pragu, Simcu, DKW, Aero, Stutz, NSU, Avii, ...?

+1/0
16.6.2015 13:19

V11i14k55t45o16r 61N78á44r83o89ž41n51ý 3589752828

Kdo si myslí , že automotive trh bude růst do nekonečna je naiva.

Jestliže v takřka každé rodině na západě má každý člen rodiny své auto , proč by tato rodina měla chtít pro každého člena dvě auta ?

Potenciál je ještě v zemích , kde automobilismus není moc rozvinutý , ale v západní a střední Evropě to bude spíše o tom , že se automobilky budou rvát mezi sebou , než že budou všechny navyšovat produkci.

+10/0
16.6.2015 11:44

P76a72v81e12l 39S95o36b55o12t53k10a 5890484

Dokud se nepostaví širší silnice a větší parkovací plochy tak není kam růst ani v Česku.

A to nevím jak se na to bude například Praha koukat když řekneme že po každé straně silnice budeme bourat 10m pruh baráků.

+4/0
16.6.2015 11:52

J71á59n 23K98o49t84ú57č 2786354828656

A presne preto naozaj jediné rozumné riešenie je budovať záchytné parkoviská na okrajoch miest a vnútri mesta podporovať MHD a cyklodopravu :)

0/−1
16.6.2015 12:40

J62á76n 39K59o98t50ú29č 2806794538536

Samozrejme, keby ľuďom rástli reálne príjmy, tak by čoraz viac ľudí uvažovalo o tom, že si kúpi viac aút. To je normálne. Lenže sa ukazuje, že až tak rýchlo reálne príjmy nerastú...

+1/0
16.6.2015 12:36

A87n21t84o36n24í74n 57P53o91l15i70c39k72ý 9330762411117

Uvazoval jste o pojmu "prista obmena". Proste, kazde auto jednou doslouzi.

+1/0
16.6.2015 13:21
Foto

Z72b28y13n51ě88k 25Č48e62s65á75k 9557618332286

Strach utrácet zažehná stopadesátka na vybraných úsecích dálnic, daň na stará auta a šestisetkorunový příspěvek důchodcům.

+1/0
16.6.2015 11:41

V20í94ť27a 71K11r24u22t69i82š 1300804905597

A není třeba tím, že spousta značek prakticky "nemá co prodávat" a čekačky jsou běžně půl roku a výroba momentálně nestíhá?  Tzn. že ve výrobě a prodejích se narazilo na současný krátkodobý kapacitní strop?

+2/0
16.6.2015 11:31

M90a46r66t36i32n 18K27r18t61e49k 3129985943

Klid... Čeká se na Superba ;-)

+1/−1
16.6.2015 11:30

J45a73r58o98s11l90a68v 86S60z44p54a61k 6742273878130

.článek níže ,,,,12.června,,,;-)

Rekordní rok českého autolandu. Tržby dosáhly téměř bilionu korun

0/0
16.6.2015 11:23

J45i82ř69í 97E65r57b25e97n 1483324526157

No, a jestli se tento rekord příští rok opět nepřekoná, začnou blbci v médiích kvílet něco o krizi :-(

0/0
16.6.2015 13:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.