Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ťok chce zrychlit opravy silnic. Když je firma stihne dřív, dostane odměnu

Ministr dopravy Dan Ťok chce stavebním firmám dávat bonusy za to, že zvládnou práce na silnicích před termínem. Důvodem jsou četné uzavírky na silnicích a potíže, které to způsobuje motoristům. Zároveň úřad zvažuje, že kvůli posledním mírným zimám zkrátí zimní technologickou přestávku, během níž se práce na silnicích přerušují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51i71r34i 91Z79u35z49a77ň95á53k 4488160753166

A co,tak se zaměřit na kvalitu!!To je velká neznámá ministrů;-O

0/0
7.7.2015 16:01

J44i16r12k50a 67Z40a13c54e58k 3520415189166

stavějte 24 hodin denně a nebude problém...jsou místa kde to určitě jde...

0/0
17.6.2015 11:41

M21a54r91e21k 92M39a23r35t62i86n 8459304606720

Však to také Ťok při příchodu do funkce sliboval... A jeho sliby jsou kde? Všichni víme.

0/0
17.6.2015 16:30

A42n40t25o83n40í64n 86K85a90t79z54e64r 8222373966220

Tak to mi přijde uhozené,vždyť už mají odměny nasmlouvané v tendru!!! Spíše by se měl s.Ťok zamyslet,jak skontrolovat kvalitu prací,než nad odměnama.!!

+1/0
17.6.2015 10:14

L80u60d70v28í37k 32G13a42j54d76o62š80í80k 2295663294162

Ach bože... Budete odměněni, když budete dělat co máte

.

Ono by pane Ťoku úplně stačilo, kdyby firma co nedodrží termín nedostala zaplaceno.

0/0
17.6.2015 10:01

V66i69l23é43m 68B10a53r29á35k 4626217659386

Dopravní omezení nás všechny okrádají o čas, jsou výrazným celospolečenským nákladem, který snižuje naši prosperitu. Chybí jakákoliv kontrola, vyhodnocení, zda a v jakém rozsahu bylo omezení oprávněné či naopak zbytečné. Politici a úředníci jsou v těchto případech absolutními pány. Jako bychom jim měli být vděční, držet hubu a krok za to, že se stát milostivě uvolil za naše peníze opravit silnice.

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/466112/opravujeme-drzte-hubu-a-krok.html

0/0
17.6.2015 9:45

L26a84d37i50s15l84a59v 42K44a20l36o81u38s 7635116161150

Já nevím. Mě se zdá, že naši silničáři silnice stavět/opravovat neumí. CHtělo by to spíš nějakou německou firmu. Tuhle jsem jel ve středočeském kraji, na tachometru 30 km/h a měl jsem pocit, že mi volant vyskočí z ruky. Vymačkané díry, napojování asfaltu s takovými výškovými rozdíly, že auto jen poskakuje. To, že silnice nemají krajnice, na to jsem si už zvykl.

0/0
17.6.2015 9:18

J71a23k35u57b 54F67e82i78f22a59r 7269989126689

Typický ANOŤokův populismus. Termín opravy má být reálný a zároveň má být tvrdě výmáhán formou sankcí za zpoždění. Nějaké odměny za předčasné ukončení povedou jen k nedodržování technologických postupů, prací při nevhodném počasí apod.Rv

+1/0
17.6.2015 9:14

P91e76t26r 59K76r52e40j23č81í68ř 4734318582850

No, v prrincipu dobrý nápad, jen aby se to nezvrhlo do poučky: "Práce kvapná ho.no platná" a na opravách "rychle" postavených úseků se nevyplácelo 3x víc než byla cena výstavby...

0/0
17.6.2015 8:47

A61l39e46š 52J22a30n90á96č40e80k 3703264536713

Technologická přestávka má byt dána počasím a né datumem. Místo odměn, důsledně vymáhat pokuty za prodlení a hlavně důsledně reklamovat kvalitu odvedené práce a dělat smlouvy tak aby termíny a kvalita práce šla vymoci!

+5/0
17.6.2015 0:08

J91i34n42d43ř42i50c44h 15Š21k13o33p62e74k 4585411650825

technologická přestávka je dána použitou technologií. Protože pokud betonuješ konstrukci mostu, musíš prostě počkat až to vytvrdne, aby mohl pokračovat. Těžko budou hamtat v mokrým betonu

0/0
17.6.2015 6:52

F33r18a96n26t81i22š73e85k 81N77o93v46o45t87n59ý 3974675308561

Ťuk je dle mne stejný jako Bureš. Ten mu schválil odklon 100 milionů korun

0/0
16.6.2015 22:03

T36o40m88á18š 51K55u27c42h28a59ř 3557421658731

Moc nechápu, jak je u nás možné běžně opravovat silnice stylem dva místní strejci lážo plážo s kýblem a lopatou ve tři  padla a dopravní omezení na několi týdnů.

Působí to, že spíš jde o to na co nejdelší dobu někoho zaměstnat, než rychle a efektivně vykonat práci.

Nebo budování kanalizace v obci, kdy se na rok či dva uzavře průjezd obcí?? (Viz třeba Bosonohy, tam to na mě působilo, že jim vlastně vyhovuje že tam nic nejezdí a natahují to co to jde. No a až to ¨konečně otevřeli, tak řidičům na truc tam udělali nesmyslné nebezpečné kličkovací retardéry - obrubníky zasahující do vozovky. Nechápu, kdo jim takovu věc schváli.)

 Nebo "synchronizce" oprav tak, že objízná! trasa je vedena přes obec, kde se kope kanalizace, je tam semafor a tvoří se půlhodinové fronty.

Tímto způsobem by si nikdo soudný ve vlastní domácnosti nic opravovat/budovat nenechal, ale na silnici na to koukáme v kolonách stále.:-/

+4/0
16.6.2015 20:34

J96i47ř18í 56E54r19b21e68n 1563594726497

Je to bohužel přesně tak, jak umožňuje smlouva. Pokud Ťok prosadí klauzule o nepřetržitém průběhu provádění prací, bude to jeho ohromné plus.

+2/0
16.6.2015 21:06

V68l75a25d72i63m16í37r 84F38i52b43i10g55e70r 5644791551364

Když to bude rychle a kvalitně, tak mě osobně to vadit nebude ale pokud to bude stejná kvalita jako je dnes tak to je k ničemu. Za posledních 6 let je jen jeden opravdu kvalitní úsek který se opravoval a drží. Je tam 4 roky hlavní tah přes 20000 aut denně a stále drží žádná vlna, vyjetá kolej nic. Zato to co opravovali před a za tímto úsekem to je peklo.:-(

0/0
16.6.2015 19:34

J36a44r38m71i48l49a 51S51t23ř21e44l67b82o38v44á 9112864510271

a co kvalita oprav?

+1/0
16.6.2015 18:47

V54l94a49d15i80m44í53r 14F17i10b83i54g41e22r 5304331371204

Ta je tragická, sice u nás přestali zaplácavát díry napřímo a vyžezávají obdelníky ale ten nový povrch to je des. Je to jako vlnitý plech a silničáře jsem tam po 14 hodine neviděl. Hlavně že jsou tam všude nasázené 30.

0/0
16.6.2015 19:29

R96a37d74e31k 22F91a25k49t70o69r 7144657531827

reálná zkušenost před deseti roky ze zámoří, kde opravili silnici a železniční přejezd na dvoukolejce při uzavírce přes noc ! To jen my v ČR stále vymýšlíme a zdokonalujeme .... stačí se kouknout za humna a to správné a fungující okopírovat. Tady se z komárů dělají velbloudi. Hlavně, že se cestou "nakapsuje" spousta lidiček a když obstrukci nevymyslí zelenej dodá ji oranžovej či modrej.

+5/0
16.6.2015 17:26

J23i61r10i 41R86u39s57n36o93k 4455432507393

V ceskych "specifickych" podminkach to vidim na ojebavani prace, jen aby to bvylo driv a dostali jsme odmeny.

+3/0
16.6.2015 17:18

M65a13r54t61i15n 16N89ě89m23e51c 1338828568881

No tak hlavně abychom ty urychlené silnice za pár let znova zrychleně neopravovali.

+4/0
16.6.2015 16:57

L40u73k82á98š 51B55r10a41n78d22e88j46s 2963625691421

Proč ne, takhle amíci stavěli i Hooverovu přehradu. Hlavně, aby se to týkalo jak oprav, tak i nových staveb, jinak se té r35 do důchodu nedočkám (čtyřicítka klepe na dveře).

+5/0
16.6.2015 16:54

L38u86d70ě62k 59Š46t26í17p98a58l 2639921983192

Jůů to je jako u RWE, tam každý taky dostane odměnu... Zaplatí své Skansce 3 x víc než by stála dálnice v Německu a ještě odměnu navíc!

+2/0
16.6.2015 16:33

P76ř57e39m50y26s62l 20Č46u91l93í38k 8340333422720

A co třeba vysoutěžit stavbu, kde bude podmínkou datum dokončení a naopak mít ve smlouvě vysoké penále za zpoždění?

+17/0
16.6.2015 15:55

R68o18s37t29i79s23l46a21v 92C38a93h57a 8755101910912

znate to - objektivni potize - pocasi, ono se to nejak da udelat vzdy, aby se to prodlouzilo...

+6/0
16.6.2015 17:04

V17l41a68d44i40m16í56r 45F17i31b91i93g75e34r 5344221821444

Kdyby to tak šlo tak má Praha Blanku zdarma:-)

0/0
16.6.2015 19:31

P39ř49e36m72y28s95l 39Č46u46l21í31k 8140443462980

Ono to tak jinde jde, jen by u toho nesměl být Mr. Bém a spol. Praha mohla mít zdarma nejen Blanku, ale i tramvaje.

Mimochodem, Škoda DIZ postavila takto ve světě téměř zdarma nějaké elektrárny, ani to nebylo zpožděné jako ta slavná Blanka.:-/

+2/0
16.6.2015 21:08
Foto

A12l31e91š 63K96l41o62n 7610901211579

Spatne sem sa vyjadril, myslel sem to tak ze jedenkrat vysoutezena cena je cenou konecnou a ne jen odrazovym mustkem k x procentnimu nekonecnemu narustu cen.

+2/0
16.6.2015 15:44

D30a51v44i68d 14P81e73š41e69k 3523651438220

Spis tim mysli, uzaverku silnice omezenou na urcity pocet dni. 

U nas se ve ctvrtek uzavrel most a osazela se objizdka znackami. Az  pondeli se u mostu ojevilo prvnich par pracovniku. 

Tak by firma kvuli hloupemu uzavreni prisla o 4 dny, kdy byl uzavreny a skutecne prace se nikdo ani nedotkl. A pokud to stihnou driv, tak by nejaka odmena prijit mohla, protoze to spouste lidem / firem usetri vicenaklady za objizdku a cas.

+1/0
16.6.2015 15:31

J71i14ř93í 68E44r23b12e86n 1553944736137

Most ve Vrchlabí na průtahu I/14? Znám :-) Osázeli značky, udělali půlkilometrové jednosměrné objížďky a po čtyři další dny se tam nikdo neukázal...

0/0
16.6.2015 21:08

P42e57t85r 12R76i86h44a61k 7691758878116

Myslite pane ministre driv, s tim, ze se po prvni zime ty silnice rozpadnou??

0/0
16.6.2015 15:18

J77i17ř49í 40P13a75u56l 3466865787902

Hlavně, aby se nezvlnily.

+1/0
16.6.2015 15:16
Foto

P91a47t92r27i76k 18H70e74r56i70n65g 6709330870399

Raději at dodržují termíny, když ne miliony deně

+2/0
16.6.2015 14:51

J92i64ř30í 81P51r95k26n91a 8901364736717

achjo, další prostor pro možnou korupci

Úředník na stavební firmu, tak co za jak dlouho to stihnete? No bez stresu  asi do 20.4.2018. Ok píšu do smlouvy 25.6.2019. O prémie za rychlé dokončení se podělíme 50 na 50.

+18/0
16.6.2015 14:37

J25i62n66d92ř63i82c69h 67Š52k98o10p41e39k 4225451260515

až na to, že termín ve smlouvě musí souhlasit s termínem ve výběrovém řízení, takže takhle dohoda moc nepůjde

+1/0
16.6.2015 19:03
Foto

J73i82ř90í 25K15a36r93e74š 7558111899129

Nejvyšší čas prodat auto :))

0/0
16.6.2015 14:35

A46l85e94š 17J43a49n18á66č93e74k 3193934626393

a koupit offroad, ten dává český tankodromv pohodě a uzavírka jde objet po polňačce.

0/0
17.6.2015 0:14

J52o95s84e61f 78L89a57n30z 8205951564218

Jaký odměny???? Úplně jednoduše-tady je zakázka a sjednaná cena , za den uzavírky ti budeme účtovat tolik a tolik a započtem proti ceně zakázky-když už tedy. A HLAVNĚ: nejen provedení v termínu , ale i důkladní kontrola provedené práce vč. odběru vzorků ( ne všechno co je černý je asfalt) a záruční podmínky vč.zádržného po dobu záruky !!

+11/0
16.6.2015 14:30

R20o36s71t27i18s80l79a64v 16C22a14h33a 8955711370582

jo, dobra idea - uctovat prachy za kazdy den omezeni. To by bylo celkem objektivni.

+1/0
16.6.2015 17:06
Foto

A57l97e73š 95K62l75o83n 7970891921329

Jak jako odměnu za to že stihne práci dřív?? Snad pokutu za každý den zpoždění prací a žádný nárok na všemožné vícepráce apd. ;-€

+20/0
16.6.2015 14:21

R98o54m26a75n 98S60t32o39n80e94k 1759663379241

zakázat vícepráce? to by jste stvořil paskvil světového formátu!

+3/0
16.6.2015 15:24
Foto

K96a32t39e90ř60i65n17a 61M97a71r21t32í59n58k44o51v72á 8377247581799

Jen neslibovat peníze, tedy "bonusy"... Ke kvalitě silnic to jistě nepřispěje.

+1/0
16.6.2015 14:18

Z19d88e45n15e72k 72B42e55d63n80a40r 7457816647529

Objevujeme, objevené. Mně se třeba líbí systém v New Yorku kde, si firmy zábor platí ikdyž jde o práci pro město. Motivační to je, protože se prostě vyplatí být rychlejší. 

Kvalita je další věc a ta by měla být ne přejímateli a kontrole. To jde zajistit, tím, že firmy v soutěži musejí mít majetek a historii odpovidající zakázce a ne být jednoučelovím sdružením co po dostavění akce zanikne a nenese záruku. No a stavební dozor by měl ručit za záruku stavitelů. Pak bude mít nezanedbatelnou motivaci.

+4/0
16.6.2015 14:13

P53e16t39r 36N25o46v55á53k 1636765101720

Jaký z toho plyne výsledek? Všechny nové stavby budou dokončeny daleko před plánovaným termínem, ale za cenu, že budou ještě víc nekvalitní a za pár měsíců si může jít firma vydělat znovu....

+7/0
16.6.2015 14:04

V94l39a31d48i51m77í44r 87F43i92b85i87g92e73r 5154441901804

Záruka bývá u silnic několik let, bude nutné zajistit aby byly reklamace rychle vyřizovány.

+1/0
16.6.2015 19:35

P85e77t93r 90F97e65i96g87l 5438423630452

Nemám s tím problém, když se zajistí kvalitní výstavba...což je podle mě hlavní otázkou toho všeho...

0/0
16.6.2015 14:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.