- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže frima z Pardubic? Proč ji neuvdenou rovnou, všichni víme, kde je výrobcem.
Hehe, výcuc z článku z technetu:
"Takzvaný elektronický útok nyní zvládnou jen mocnosti jako USA, Rusko, Čína a Indie pomocí svých satelitů"
Takže teď už jsou Pardubice taky mezi mocnostmaHradečáci by si měli dát bacha
Přetížit komunikaci, která probíhá po jedné jediné frekvenci není zas tak těžké. Ani omylem, natož kdyby to někdo chtěl udělat úmyslně. Tady očividně došlo k zastarání protokolu, který původně počítal s tím, že na obloze bude (příklad) 10 letadel, kterých se budou dotazovat maximálně 3 lokátory. A teď nastala situace, kdy se 100 letadel ptá 25 lokátorů. Přidejte dvacátý šestý a už se budou překřikovat tak, že nikdo nedostane srozumitelná data.
Pěkný průšvih.
Takovou "zbraň", která zaruší frekvenci odpovídačů dokáže sestrojit kdejaký radioamatér, ale pak ty následky, ty pokuty - ohrožení leteckého provozu, obecné ohrožení,....
Jakoupak dostali pokutu? Doufám, že v desítkách miliónů...
A Putin má smůlu. Vymažeme mu letadla, rakety a možná i tanky.
Jenže je vymažeme akorát sobě na našich lokačních obrazovkách. Navíc Rusáci se tady prohánějí s vypnutými odpovídači. Takže zase prd.
myslel jsem ze radiolokator ma letici objekt zobrazit nikoliv smazat. vynalezali lokator a vysel jim deletor.
Kdo ví, jak to bylo, ono se to asi netýkalo radaru, ale zahlcení pásma, kde vysílají odpovídače letadel, což s radarem nemá zas tak moc společného. A z radaru snad letadla nezmizela, ale zmizely informace o nich, které jsou ovšem taky důležité.
„Zjistili jsme, že střední Evropa je naprostou změtí radarů. Jedno letadlo je sledováno 25 různými radiolokátory, i když jsou ve skutečnosti potřeba dva či tři. To musí přestat,“ dodal.
Doufám, že to dotyčný nemyslel vážně. Pokud ano, měl by se poroučet z funkce spolu s ostatními, podobně smýšlejícími.
Počet sekundárních (to jsou ty, které k zobrazení cílů potřebují palubní odpovídače) je dán velikostí území, které má být pokryto, jeho tvarem a členitostí terénu. V ČR jsou sekundární radary 3, v okolních státech vím o dalších dvou. To je dohromady 5. Ptám se tedy: kde je těch zbývajících 20? Nebo si autor článku toto číslo vycucal z prstu, stejně jako další podrobnosti zde uvedené?
sekundárních radarů - píšu rychle a vynechávám rovnou celá slova.
Tady něco nesedí, pasivní radar nic nevysílá, jenom poslouchá odrazy, vyzařování a odpovědi od transpondérů letadel.
Sám si odpovídáte... Komu asi odpovídač odpovídá???
Pravděpodobne tedy jde o sledovací systémy, které nejenže sledují letadlo, ale také se dotazují jeho odpovídače... Zcela pasivní systém by byl odkázán na "povídače", žeano...
Takže řešením není něco jako robustnější odpovídače, které budou proti DoS útoku odolnější,a le radši se jich přestaneme ptát a súpolehneme se na to, že až někdo jednou bude chtít Evropě ukázat, kde je její místo, určitě neudělá něco podobného, ale namísto toho pošle diplomatickou nótu?
Myslím, že soudruzi v Moskvě a Pchjongjangu si udělali poznámku a potichu si mnou ruce...
Soudruze v Moskvě i Pchjongjangu o tom dávno vědí, protože to je systém, který se používá už velmi dlouho po celém světě. Včetně Ruska a možná i Severní Koreje.
Jsme specialiste na vytunelovani bank a fondu a ted koukam, dokonce jsme schopni vymizikovat letadla s radaru. Proste jsme k nezaplaceni.
no, spíš bych řekl, že jsme tím jen upozornili na problém který tu už je, tedy to, že odpovídače v letadlech je velmi snadné na dálku vyřadit, je lepší, když jmse na to přišli my a náhodou a teď s tím něco udělají, než aby na to přišel někdo jiný, cíleně vyřadil to na dlouhou dobu a tím uzemnil veškerou dopravu a nebo možná i záměrně způsobil havárii. Vlastně jsme byt náhodou, tak přece upozornili na bezpečnostní riziko.