Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi diskriminují naše potraviny, stěžují si Poláci v Bruselu

Skoro třetina polských potravin směřujících na trhy Evropské unie naráží na nedovolené bariéry, tvrdí polští vývozci. Největší překážky existují podle nich v Česku. Na údajnou diskriminaci si stěžují v Evropském parlamentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65i10c21h44a50l 98M66i37l27l62e13r 9476512449792

ziji v zamori a polske potraviny se sem dovazeji, konzervovane v lahvich ci plechovkach. Nemecky retezec Aldi sem take dovazi mrazene norske lososy, ale ukazalo se na cedulce, ze jsou pouze chycene v Norsku a pak zpracovavane v Polsku vycistenim, naporcovanim a posypanim bylinkami a korenim.  Koupil jsem je nekolikrat, dokud se na baleni neobjevila cedulka o zpracovani v Polsku. Od te doby je nekupuji a take se poslednich nekolik let vyhybam polskym konzervam (rybicky a okurky).

Moji pribuzni v Cesku rikaji, ze se u vas prodavaji 2 ruzne druhy kapsicek Whiskas pro kocky, z nichz jeden druh je vyrabeny v Polsku. Nevedeli o tom do te doby, nez si vsimli ze nad urcitym druhem Whiskas jejich kocky ohrnovaly nos a radsi ten den jedly kocici susenky, zatimco Whiskas okoravaly v misce.

Pak zjistili, ze se to stane vzdycky kdyz jim daji krmeni ze sacku Whiskas vzadu dole oznaceneho pismenky PL.

Takze dokonce ani ty ceske kocky nechteji potraviny z Polska!!;-D

0/0
25.6.2015 6:49

J94i72ř95í 59H20o34v80o85r25k16a 8577856472195

Před pár dny jsem se vrátil z putování po Švýcarsku a Francii. Od návratu řeším, kde mám nakoupit potraviny. Potravin je v ČR neskutečný nedostatek. Všude samé krmné směsi, náhražky a chemie. A to co jsou "globální" výrobky, mají složení uzpůsobené místnímu trhu. Fuj...

+1/0
24.6.2015 11:11

M55i66r60o85s53l13a14v 16H59r86a68c57h 9886399845435

Každej se snaží hlídat to svoje. Vstřícnost k cizímu je vždy jen do určité míry. Kyby byl hlad, jsme za Polské potraviny rádi, ale protože je jídla jako sr..ek.  Je tu boj a bude dál. Já to ale neřeším. Polákum fandim a klidně jím jejich potraviny.

0/0
21.6.2015 14:27

J65o46s94e35f26f 25M84u62s70i11l 7789845146860

Jo zato naše, české potraviny, to je panečku pošušňáníčko. Salámy, buřty, česnek, kuřata, pečivo atd atd. Jen nechápu, že když teda v tom Polsku mají tak závadné a jedovaté potraviny, že už ti Poláci dávno nevymřeli...

0/−2
21.6.2015 3:06
Foto

I64v61o 56S80a60r12o 5278927487398

Polský salám byl pověstný už za Husáka:-) a své postavení si drží dodnes:-):-):-).

0/−1
19.6.2015 22:49

M72a45r84e37k 11O31p 9939953520593

Ano. Pokud vidím vyrobeno v Polsku, nekupuji.

+8/0
18.6.2015 6:52

V68l62a60s30t93i70m14i88l 83K74o28c98u29r93e35k 4216763380374

Potřebujeme naše potraviny, protože potřebujeme naše zemědělství, které zároveň utváří krajinu. Nebo necháme naše pole ladem- zarůst nějakým nevhodným porostem???????? A všechny potraviny dovezeme z Polska ????????

+5/0
18.6.2015 4:41

F66r49a27n16t31i89š41e86k 82N41e76v15a36ř34i45l 7333149417625

Nějak připomenu jen koninu po celé ČR hlavně v řeznictvích na Moravě,  z vlastní zkušennosti - vyschlý a plesnivý proslavený "ČESKÝ"  česnek napříč supermarkety, české klobásy především z kůže, ale výborně ochucené ...atd.  Je to jen o reklamě . Pokud kupujete levné potraviny tak nakoupíte nekvalitní české nebo polské.  Pokud ale někdo dá hodně miliónů  na propagaci české  potraviny - tak podle mně by to měl raději dát na zvýšení kvality české potraviny. Propagace ještě nikdy kvalitu nezlepšila aler prospěla hlavně  reklamním agenturám a úředním zadavatelům z různých organizací.  Je to o tom že lidi  upřednostňují cenu a supermarkety berou levný šmejd  odkudkoliv.

+3/0
17.6.2015 19:43

P20e55t22r 42V28o29ň40k52a 2507593259343

PS: kdyby do toho nervali posypovou sůl na silnice, nekvalitní a zkažený maso určený do kafilérky a nepřidávali bakterie a jiné biologické zbraně, tak by určitě nikdo ani nevzdechl a nekoukal na obal, kde že to ten výrobek vlastně vyrobili;-O

+6/0
17.6.2015 19:21

P91e65t38r 12V42o62ň40k69a 2887163869723

Vážená paní hodnotitelko z ukázky, ono to není o tom, kolik by člověk chtěl za potraviny zaplatit, ale o tom, kolik si běžný pracující občan může dovolit za potraviny utratit, aby měl týden před výplatou ještě za co koupit alespoň chleba!!!!

I když i ten je pro ně pak drahý, nejlevnější jsou těstoviny s kečupem, takže dobrou chuť, a příště než začnete plácat nesmysly, zkuste nejdříve zapojit mozek;-O

+4/0
17.6.2015 19:19

V22l78a48s93t63i94m89i93l 57H65a81l24b33i31c96h 8753775496808

Jo těstoviny.V 2013 jsem pořídil v Kauflandu ty nejlevnější za 3,90Kč.Vloni už za 8,90Kč.Předevčírem koukám,nejlevnější špagety jsou za 14,90Kč.Potom že není inflace.Ten "inteligent" Singer byl asi naposled na nákupu ještě za Husáka.

+2/0
18.6.2015 16:58

K71a57t48e20ř75i33n91a 82V92a43š51á55k33o82v10á 5631792359755

No, je to znatelne I na takovych vecech, jako jsou psi granule. Sarze vyrobene v Nemecku jsou dobre, sarze vyrobene v Polsku minimalne o tridu horsi, za stejnou cenu.

Doted pamatuju na ty levne "bonbony" co nam vozili z nakupu z Polska, brrr... za me dekuji, nechci. Radeji budu hledat kvalitni ceske dodavatele

+2/0
17.6.2015 17:13

T57o59m64á67š 68B19u51r15a 1799446

Souhlas. S tím, že nacionalita producenta - ostatně co to v dnešním světě je - není dle mne vůbec rozhodující. Mne zajímá, stejně jako Vás, kvalita produktu. Ať má producent firemní domicile v jakékoliv tramtárii.

+2/0
17.6.2015 20:36

L85u61d30ě17k 44B38r33u11m13o24v11s80k12ý 8551510127423

snažím se kupovat zboží českého původu, u potravin jsem si na 90% jist, u průmyslového je to v čoudu a chemii bojkotuju vše, co je prokazatelně americké.. nevím proč, ale nechci jim dát "ani vorla"...poláci mi prakticky nevadí, dovážel se sem např. docela OK kozí sýr pod značkou Král sýrů PRIBINA??? a není ??,

+2/−1
17.6.2015 17:09

V98l23a69s51t71i98m30i88l 26K14o88c39u68r70e52k 4576953400224

V dnešní době již nelze mluvit o něčem, co je prokazatelně americké, protože

USA, Japonsko a EU mají výrazně propojený průmysl, asi 100 x více než si dovedete představit.

0/0
18.6.2015 4:48

M44i21c93h59a98l 60M64i33l94l54e14r 9226642369202

mas na to pravo, ale politicky nazor ti brani v pristupu k produktum, ktere podlehaji prisnejsim kontrolam, nez si muzes predstavit

0/0
25.6.2015 6:52

N37i45k38o71l86a 40M41a89r40k49o93v42á 7414700532838

Poláci si zvykli, že se Češi ládovali kdejakým jimi vyrobeným šmejdem, a teď, kdy hodně lidí procitlo z akční letargie, tak nám brečí, jak je diskriminujeme. K smíchu.

+11/0
17.6.2015 17:07

L70a42d16i89s47l49a24v 18S85t47a14r75ý 5845147485611

Diskriminace výrobků potravin je stále na nedostatečné úrovni. Měla by být daleko razantnější. Kuřečí maso je plné antibiotik a dalších léků, zvířata se krmí masokostní moučkou, všude se láduje strojově oddělené maso a podobná zvěrstva.

Řetězce tlačí na cenu a bohužel výrobci hledají různé cesty, jak jim vyhovět, aby nezkrachovaly. Uhelné elektrárny jsme odsířili, aby se zlepšil vzduch, teď se pro změnu ládujeme něčím, co nemá s kvalitním jídlem často nic společného.

Nevím, jestli něco takového existuje, ale měly by se zavést jakosti potravin. Chceš prodávat sajrajt, tak si na to napiš, že je to 3. jakost vhodná tak pro domácí zvířata. A hned uvidíme, jestli se to bude dobře prodávat. Běžný zákazník bohužel nemá šanci poznat, z čeho je výrobek udělaný.

+9/0
17.6.2015 17:05

V28l40a35d24i84m19í98r 80S54t79r53o64u66h28a93l 4797200824705

Tak ať nám sem začnou vozit ty kvalitní poslké potraviny. Zatím se vozí jen "Otraviny".

Zase na druhou stranu si za to můžeme sami. Kupujeme si dobrovolně srágory, které nesežere ani pes, ale hlavně, že je to levné....

+4/−1
17.6.2015 16:48

T15o73m87á70š 23P36a52k 5332817649

padlo to tu X krát... Kdo, že to tuto kvalitu objednává? Kdo, že jí to potom obchodech prodává? Poláci snad?

+1/−3
17.6.2015 16:50

M56a85r91t86i74n 11V16r56b67a 8740709611610

Souhlasím s názorem i dalšími reakcemi. V Polsku jsou potraviny lepší, polské v Čechách děs a běs. Ale doplním jeden názor navíc: chyba není na vině Poláků!!  Proč nikdo nekritizuje hypermarkety v Čechách za to, co dovážejí a prodávají. Přeci je to naopak: Obchodník (např. zmíněné Tesco) řekne: chci máslo za 15 Kč a výrobce dodá - nízká kvalita, nadopované rostlinným tukem, ale hlavně levně. Je jedno, kdo je výrobce - za nos nás tahají prodejci a dovozci (často stejná firma). Druhá otázka do vlastních řad je jasná: PROČ? a odpověď smutná - protože přesně toto většina Čechů chce - LEVNĚ !!!  Kdyby to nekupovali, tak to nikdo nedoveze. Škoda, že nenadáváme sami sobě a to každý den.

+5/−3
17.6.2015 16:33

T20o92m83á57š 88P91a67k 5922917239

neřekl bych, že to tak je úplně, Češi prostě nemají moc na výběr.

Je jasné, že nákupčí v Tescu sem nedoveze z Polska, ale nejen z Polska, kvalitu, protože když to začali dělat, začala v Čechách neuvěřitelná kampaň která dokola konkurenci pomlouvala, nikdo si nechce zbytečně dělat zle se státními orgány. 

vždy je nejlépe ptát se, komu to slouží.. Spotřebitelům rozhodně ne.

+1/0
17.6.2015 16:37

A97n73t73o57n27í97n 70K61o36u44d33e68l87k66a 1895645216462

Poláky mám pár kilometrů za hranicemi. Z kamaráda veterináře jsem tahal rozumy, jak je to s těmi antibiotiky kuřecím mase, on totiž jezdí po provozech odchoven brojlerů v našem kraji. U nás musí výrobce po turnusu odchovu halu vydezinfikovat, hygiena přijede udělat stěry a když je to v pořádku, může odchovat další turnus. V Polsku nic takového nemají, prostě odchovají a navezou další várku ...a znova a znova... řeší to tam antibiotikama. Naši výrobci kuřecího si prý růstové hormony a antibiotika v kuřecím mase nedovolí. Doufám, že je to pravda.

+6/0
17.6.2015 16:17

T22o44m22á18š 52P63a93k 5852657469

kolego tohle já nevím a vy to máte z doslechu. Vím ale, že pro chov kuřat platí v Evropě stejné zásady. 

Co se týče českých chovů a antibiotik, doporučuji tento článek, který na věc vrhá poněkud jiné světlo...

http://euro.e15.cz/archiv/jime-hezky-cesky-veprove-na-antibiotikach-777909

0/−2
17.6.2015 16:27

T59o65m87á72š 42P86a28k 5232277839

poďme si to říct narovinu

V České republice onemocní ročně 70.000 lidí rakovinou tlustého střeva tedy 0,007% populace

V Polsku onemocní ročně 14.000 lidí rakovinou tlustého střeva, tedy 0,00035% populace. To je prosím DVACETKRÁT méně.

Česká republika je 3. nejhorší stát na světě, ohrožený touto chorobou...

čímpak to asi bude.... co myslíte?

+1/−3
17.6.2015 16:08

R18o84m16a47n 36Č37e92c32h36u93r91a 6762549557589

Nevím, poraď...

+2/0
17.6.2015 16:26

P78a15v54e19l 78O70d61r60a20z94i47l 6704909807680

No, neumíte dělit. Jinak Poláci asi

- jedí víc ryb

- jedí méně prasat

- pijí méně piva

- více se hýbají

?

0/0
18.6.2015 14:09

F52r72a80n13t61i15š95e84k 80L59o41s 2660913722686

Ono je to otázka kvalty a frekvence vyšetření. V Africe to nikdo nezkoumá takže ve statistice je nula a lidé umírají v 45 letech a bere se to jako fakt se kterým se nic nedělá

0/0
24.6.2015 22:36

M15a20r39t92i37n 41B18a43z55a32n56t 1732204109658

Nevěřím tomu, že by tady někdo polské potraviny blokoval.

Maximálně, opravdu maximálně jeden slovák.

+2/−2
17.6.2015 16:07
Foto

S46t21a62n82i31s21l72a92v 49T61e93s34a94ř 9777214782874

srandovní byla tato zmanipulovaná anketa,

http://ekonomika.idnes.cz/test-idnes-cz-polskych-a-ceskych-vyrobku-ff6-/ekonomika.aspx?c=A130520_164749_ekonomika_spi

ve které je tabulka vítězů a jeden z řádků hlásá

9. Pivo světlé výčepní - chuť i vzhled Polsko ;-D;-D;-D

0/−1
17.6.2015 15:56

O91n15d84ř18e76j 63S48t59a19r26o58c56h 5860943952294

Když si Čech objedná a sežere odpad, byl by Polák hloupej, kdyby nedodal a nevydělal. V Německu si objednávají kvalitu a i tu Polák dodá, když se požaduje. Humus by tam totiž nikdo nejedl. Já žadný problém u Poláka nevidím.

+1/−5
17.6.2015 15:50

T44o47m78á82š 70P61a94k 5222697779

je to přesně tak, my to objednáváme, my to prodáváme, ale na vině jsou prý Poláci...

+2/−2
17.6.2015 15:51

B98ř13e46t40i31s76l43a64v 68Š34í90m87a 9814721122

Ondřej Staroch

Tak podle vás - kdyz si nemecký majitel obchodu v Cechách objedná u Poláka potraviny s nebezpecnými látkami, ze s tím chce priotrávit pul mesta, "byl by ten Polák hloupej, kdyby nedodal a nevydělal"?

Kazdý, kdo kvuli zisku ohrozuje zivoty jiných lidí, je póvl nejhorsího typu!

Az si budete stavet dum a budete chtít co nejnizsí cenu, muze si firma dovolit vám tam dát azbest??

Muze vám lékar naordinovat lacinejsí lék, který je sice na vasi chorobu, ale vy na nej máte alergickou reakci, ale zdravotnictví by usetrilo?:-)

+1/0
18.6.2015 22:20

P73e14t62r 26B15r53o64d74s89k56ý 5986373175369

..... se na to podívejme, - tak vono už se dá diskriminovat aj žrádlo VEU?!

+1/0
17.6.2015 15:46

V95l91a25d40i77m60í12r 29M86o49r24a91v28e70c 3148400613743

polské balené maso. Zkoušel z něj někdo udělat guláš? To nejde, okamžitě pustí tolik vody, že se místo smažení začne dusit a pak zůstane gumové. Raději obejdu několik obchodů. Polské potraviny prostě po zkušenostech nekupuji. Zrovna tak jako ostatní zboží. Také mám zkušenost s polskám nábytkem. Šunt, nekupuji.

+6/0
17.6.2015 15:36

T75o19m66á98š 78P17a26k 5222347239

víte kde vyrábí Ikea všechny pohovka a křesla pro Evropu?.... Jo nevíte ... ;-D

vytahujete tu "co se říká" a neznáte vůbec, ale vůbec realitu...

Ten Babiš tu sázku na "čecháčství" má velmi dobře spočítanou...

+1/−4
17.6.2015 15:45

V88l41a92d68i17m67í75r 19M60o20r31a70v82e85c 3648470333853

Milý pane Pak. Já nenakupuji nábytek ani v IKEA, ani v jiném šmejdmarketu. A co se potravi týká, mám vlastní zkušenost. Bohužel i prodejci zatajují, že prodávají polské kuřecí a asi ví proč. Onehdá jsem koupil místo polského (to jsem ho ještě kupoval) české kuře. Žena ho upekla a dala k obědu. Děti, v té době již dospělé, se ptali, co to je za maso, že to chutná úplně jinak než "to obvyklé" kuřecí. Prostě z polských výrobků "cu grunt" jsem vyléčený.

+5/−1
17.6.2015 15:50

T82o59m43á37š 81P32a28k 5502367269

já vám je nenutím, ostatně jezte co uznáte za vhodné... já jsem ale procestoval svět a v Polsku žil a mohu porovnávat. To co se prodává u nás co se týče potravin, je bezpečně největší šunt v Evropě a důvodem je 

... že tu omezujeme konkurenci a vytváříme umělé bariéry jen, aby se sem dostalo z venčí co nejméně, pak sem samozřejmě stačí dovézt levný šunt a je konkurenceschopný.

to je důvod průseru kterému u nás hrdě říkáme naše potraviny.

+3/−3
17.6.2015 15:55

M84a97r27t53i47n 22B86a93z79a17n33t 1522604529308

přesně, pravdivěji se to už napsat nedá, jen zdejší zabedněnenci, co si myslí že made in czech je nejlepší tomu nikdy neuvěří.

+1/−1
17.6.2015 16:09

R39a13d92e32k 11S60ý54k30o43r61a 9897841179191

No nevím, jak by se v Česku vyráběl např pravý švýcarský sýr, ale budiž, všechny s odlišným názorem nazveme jako zabedněnce a svůj výplod potvrdíme nesmyslným tvrzením a je hotovo :-)))

0/0
17.6.2015 16:29

R74a28d79e51k 89S20ý43k66o83r57a 9957911839401

Naše potraviny z velkovýroben možná, u těch ostatních záleží na konkrétním výrobci. Do nebes vychvalovat vše z Polska a nebo Česka nemá smysl, vše je o jednotlivcích a nezlobte se na mě, ale stejný šmejd jako u nás dokáží vyrobit kdekoli na světě a jenom když budu hledat vlaječku výrobce tak zjistím, kde zrovna ten či onen šmejd byl vyroben, Polsko nevyjímaje.

+1/0
17.6.2015 16:26

T10o43m31á16š 23P97a77k 5392947489

s tím rozhodně souhlasím. Jediné oč stojím je konkurence, každý Ať si vybere, nač má chuť, jenže to je právě to, co se u nás omezuje...

0/−1
17.6.2015 16:33

V75l70a63d64i64m62í62r 15M76o29r61a36v81e61c 3508190633543

Ale to je politika prodejců, či co. To mě jako spotřebitele přeci nezajímá. Prostě to, co se sem z Polska vozí je šunt. A na druhou stranu, pokud by byli na své výrobky hrdí, tak prostě takový šunt ani neprodukují. To je můj názor. Tak že i oni jsou ochotni prostě úpro peníze vyrobit cokoli, jako naši prodejci prodat cokoli. Ale jak píšu, jako spotřebitele mě to nezajímá.

+1/0
18.6.2015 5:49

J54a95k40u27b 30Z54e86m22á54n75e85k 2384793781788

A Ikea má být něco kvalitního? Je to levné, občas hezké, na pár let se to upotřebí. Ale skříně z ní fakt vaše pravnoučata nezdědí.

0/0
17.6.2015 15:51

T14o79m36á55š 77P13a31k 5522287729

ony by je pravnoučata chtěla dědit? Vážně?

+1/−1
17.6.2015 16:09

S32y13l28v80a 79Š96p59o52r32k42o63v31á 5546252760529

a proč by proboha měla vnoučata dědit skříně? Už nežijeme v socíku, kdy existoval jeden vzor a měl ho každý desítky let... vnoučata, ale i děti budou mít s 90% pravděpodobností jiný vkus, preferovat jiný styl a mít jiné požadavky - a tudíž budou chtít zcela jinou skř´íň, než si koupíte dneska vy. Takže je  výhodnější koupit levnější skˇřín, co nevydrží pro vnoučata -a zbylé peníze utzratit za něco jiného, než vyhodit obrovskou sumu za bytelnou skříń - kterou pak děti (o vnoučatech nemluvě) po vaší smrti stejně vyhodí na skládku;-D

+1/0
17.6.2015 16:33

P19a85v75e75l 96O49d81r32a11z35i93l 6414599337120

Správně, braňte bezduchý konzum.

0/0
18.6.2015 14:11

S77y67l93v27a 36Š15p41o57r26k42o15v46á 5246572580639

co je bezduchého na tom, že člověk chce žít v hezkém prostředí, které vyhovuje jeho vkusu? Proč by měl mít těžkou tmavou leštěnou skříň či obytnou stěnu, když preferuje lehký jednoduchý a světlý nábytek? ... o rozměrech bytů, ktteré se jaksi mění, ani nemluvě...bezduchý konzum je, když si budete kupovat každé dva roky novou telku jen proto, že má lepší obrazovku - ale ne, když chcete žít moderně a tak, jak to vyhuvuje vaší rodině - a ne jako vaše babička

0/0
18.6.2015 16:29

M59a12r67t26i55n 76M30a32i49k79s26n55a84r 3654983298302

A? Uz se nam rozpadla 2 pohovka z IKEA... :-/a to nemame v domacnosti nikoho vaziciho pres 100kg a neskaceme na nich...

+2/0
17.6.2015 15:55
Foto

S63t95a36n37i88s70l21a61v 69T42e70s60a34ř 9347734462744

Zatkněte mě, při nákupu potravin nepřípustně diskriminuju polská kuřata se salmonelou. ;-D;-D;-D

+5/−1
17.6.2015 15:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.