Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát díky opravám D1 ušetřil 118 milionů za vlaky z Prahy do Brna

Ztrátovost většiny dálkových vlaků na české železnici objednávaných státem loni rostla, v některých případech už stát platí Českým drahám 355 korun za každý ujetý kilometr. O jednu z mála výjimek se postarala oprava D1, která nahnala lidi do vlaků na trase mezi dvěma největšími českými městy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D57a26v25i32d 66Z45a69j22d84á84k 8455322650431

Nebyl by ten seznam kratsi,kdyby uvedl trate bez ztraty?Nebo zadne takove nejsou?To se to jezdi a nakupuje,kdyz se da hospodarit do minusu bez rizika bankrotu.

+1/−6
18.6.2015 21:09

M57i32l48o37s74l61a89v 35U91r23b50a60n 4598129190513

To zase budou na ředitelství Českých drah tučné odměny řízené heslem odměnění nezúčastněných a potrestání nevinných.

0/−2
18.6.2015 13:33

J72a87n 12F73r13o93l16í32k 6866350525964

Vypadá to tak, že kdyby Ťok tu D1 zavřel úplně bude ráj na zemi. Jen ty fronty kamionů u nádraží by měly být kratší.;-D

0/0
18.6.2015 14:46

P49a84v88e52l 97Ř45a46p82e75k 7352306859315

Automobilismus už je technicky i morálně zastaralý a do budoucna neperspektivní způsob přepravy, s obrovským negativním dopadem na všechny okolo. Za současným absurdním objemem automobilismu je jeho násilná státní výstavba v kombinaci se státem podporovanou neschopností lidí uspořádat si život důstojným způsobem.

+2/−1
18.6.2015 12:42

V32i34k12t81o15r 85N67á13r43o21ž56n30ý 3909402638

;-D

+2/0
18.6.2015 12:51
Foto

T25o26m50á48š 19Z92e84l17e33n96k62a 4244646350746

Vase kometare Narozny jsou vice nez obdivuhodne. Jak to delate, ze vlastne nedokazete napsat jedinny smysluplny nazor a jste pozadu tak o 30 let za Evropou??

+2/−1
18.6.2015 13:43

V47i67k25t51o79r 69N14á49r80o49ž83n92ý 3169722428

Hele , Zelenka , zvedni zadek a dojeď se do té Evropy podívat a pak něco piš.... Psát o technicky a morálně zastaralém automobilismu ...to může fakt jen idiot...

+1/−2
18.6.2015 13:52
Foto

T32o16m14á82š 66Z58e83l80e76n38k46a 4264776830526

Tak my uz si i tykame....tak hele, podivej se Naroznej na technicky vykres motoru pred 100 lety a nyni. Kolik rozdilu najdes??

+5/−1
18.6.2015 14:00

M71i13c76h68a73l 88P14a48v59l92á21t 9753683984349

Moralne zastaraly? :o)

Jen vice takovych mentalne zastydlych prispevku, jinak bude diskuse nudna!

+1/−2
18.6.2015 14:34

V98i78k43t90o73r 56N19á80r68o25ž62n86ý 3479232438

Ono by bylo zajímavé se zeptat i logistika nějaké velké fabriky , jakou dopravu vnímá perspektivněji. Myslím , že odpověď by byla jasná...

0/−1
18.6.2015 15:09

J52a35n 65F38r76o80l26í46k 6986520285664

Když se dívám na ty prázdné vagony co nám tahají po kolejích mám pocit, že železnice je morálně zastaralá a neperspektivní. Nevím co ty lidi vede k tomu aby místo vlakem cestovali neperspektivním autem. ;-D

+1/−7
18.6.2015 14:43

O54l88d54ř82i25c80h 52J38a67n82e85č19e94k 8619316183521

v první řadě zabedněnost neperspektivních politiků, kteří se nechávají uplácet a vydírat betonářskou a železářskou lobby.

mimochodem, když píšete o prázdných vagonech - průměrná obsazenost auta a vlaku (v % kapacity) jsou podobné :-P

+5/0
18.6.2015 15:47

V21i12k65t35o26r 50N85á20r40o31ž52n82ý 3419442478

To myslíte tu lobby , která mimo jiné staví a opravuje železniční tratě ?

+1/−1
18.6.2015 15:55

B55r89o64n90i23s42l47a15v 94G84a74b68r48y55š 6425254590

Autíčkáři jsou socky, které nemají na jízdenku. ;-D Takže když jezdím vlakem, jsem vlastně bohatý. ;-D

+1/0
18.6.2015 22:36

R17o93m86a50n 61J41e37s48c68h72k83e 9588985547355

U nás jezdí vlaky plné. A rychlost srovnatelná a mnohdy rychlejší než  autem i u osobních vlaků. Frekvence celý den po hodině a ve špičce půl hodiny.

0/0
20.6.2015 6:29

J48i47ř63í 15K96o39c94u20r73e95k 6705494505808

Ano, pro jízdu z Humpolce do Benešova jedině vlak! Bude vždy klimatizovaný a rozhodně se Vám nestane, že byste trčeli v zácpě kvůli rekonstrukci. Vždyť i ta lidová 810 má kllimatizaci a pohodlné sedačky, narozdíl od morálně zastaralé Oktavie Combi. Také není problém do 810 naložit kočárek pro dvojčata a pokud potřebujete dovéz nový plynový kotel, tak jedině vlakem v nákladovém oddílu.

+2/0
18.6.2015 16:16

R46o63m96a16n 92J75e47s56c96h93k58e 9368525537685

Nemáte to nějak popletené Vaši 810 ? Ta nemá ani klima a má tvrdé sedačky.

Okna, která se nedají otevřít jenom vyklopit ?? Ač fandím a jezdím vlakem, Váš uvedený spoj Humpolec - Benešov je lepší jet autem.

Kočárek pro dvojčata do 810 nevím, tam nejsou široké dveře. Možná jste si spletl RegioNovu ??

+2/0
20.6.2015 6:34

M62i56r94o39s49l30a10v 91Z37i28k30m21u82n23d 7549893904863

Vy jste nepochopil ironii toho příspěvku ... kolik lidí jede z Humpolce do Benešova vlakem ...

0/0
29.6.2015 12:22

J67a32n 18J86e52m16e78l86k91a 1505680

Vlkm toho moc neříká, chybí tam počet přepravených cestujících a tedy cena na sedačku / jízdenku. Ale podle mě naopak docela dobře fungují motorové rychlíky, třeba 842 843. Jsou většinou čisté, pohodlné.

Naopak špatně fungují vagonové rychlíky. (Jsou modernější stroje)

Třeba na trase Ostrava Krnov, kde byly čd kritizovány (dále Jeseník, Bruntál, Praděd) nevím, co bych tam ČD vytknul. Navíc se opraví Opava Krnov ze 75 na 120 km/h bude to konkurenceschopné. Ještě by to chtělo, aby jízdenka Ostrava Bruntál byla u vlaku kompenzovaná pro zajížďku vlaku stejně jako u jízdenky Praha Brno (proti autobusu) a aby mhd Ostrava přestalo cenou jednotlivých jízdenek a přístupem podkopávat vlakovou dopravu.

Samozřejmě úroveň osobních vlaků na trase s vozem 810 i horším úklidem je jinde - což jsme ovšem už zase u kraje.

 Byl bych velmi nerad, aby nějakou špatně nastavenou soutěží (třeba podmínkou nových souprav) zmizely vozy 842, 843 z těchto tras.

+1/0
18.6.2015 11:34

V56i69k85t50o50r 20N48á74r20o10ž60n45ý 3709682878

Myslím , že by stát měl přehodnotit kompletně svoji strategii v rámci objednávek dálkové dopravy...na síti se objevuje poměrně velké množství zbytečných vlaků , které by se daly zajistit efektivněji jiným způsobem...viz například linka Praha-Písek-České Budějovice...

+1/−10
18.6.2015 11:22

J72o63s64e42f 52T13r67ö49g83l 8319602756146

Zrovna Praha-Písek-ČB je dobrou ukázkou toho, jak by se objednávat nemělo. Jízdní řád se tváří jako pravidelný, ale většina vlaků má nějaké jiné omezení (jen pracovní dny, jen pondělí, jen sobota a neděle, jen pátek, sobota a neděle atd.). Přitom počet souprav pro tento cirkus potřebný je srovnatelný s kompletním dvouhodinovým taktem, který tu byl na začátku zavádění této linky. Výsledkem jsou pochopitelně vysoké fixní náklady, protože vlaky více stojí než jezdí, a s tím spojená vysoká úhrada.

+3/0
18.6.2015 12:27

V88i60k62t38o59r 33N80á57r43o70ž42n12ý 3159242798

Tato linka je nahraditelná úplně jednoduše autobusy...vzhledem k počtu zdejších cestujících a vzhledem ke kvalitě silniční sítě v této oblasti. Proč jezdit z Prahy do Příbrami či Písku jezdit vlaky , když budem je to mnohem jednušší a za menší peníze...

+2/−7
18.6.2015 12:55
Foto

T85o17m85á47š 27Z64e42l24e32n58k97a 4654886300126

Jasne, vsude v EU se provozuje zelenice misto autobusu, kde to jde a naopak na vychode se vse rusi a nahrazuje autobusy a marsrutkami. Bezte na Ukrajinu, tam na Vas mozna daji.

+6/−2
18.6.2015 13:40

V29i89k44t44o85r 58N47á31r85o47ž87n39ý 3389922328

No tak ve Francii se jeden čas rušily i dvoukolejné tratě , v Německu to tak daleko nedošlo , ale že se rušily tratě podobné důležitosti jako u nás např. Česká Lípa -Liberec to ano...a nikde v západních zemích by lokálku pro dvacet penzistů neprovozovali.... projděte si kilometrické sítě tratí mimo rychlodrah v západních zemí a u nás...zajistíte , že dynamika rušení tratí je zde jedna z nejpomalejších v Evropě...

Holt tím , čím si prošla západní Evropa si musíme projít také...

0/−4
18.6.2015 13:58
Foto

T40o46m87á86š 62Z76e44l22e58n49k55a 4454406780616

A proto je naroznej znova Evropa stavi? ty lokalky...viz Nemci? Zjistili, ze neuvazene ruseni byla chyba. Podobne jako to zjistili Americani, kdyz v 50. letech zrusili tramvajove provozy. Jsi mimo Naroznej, uplne mimo....nejsi ekonom ci podnikatel? Ti byvaji dost mimo a nerozumi vlastne nicemu.

+3/0
18.6.2015 14:03

V66i91k37t41o50r 51N66á69r38o30ž48n84ý 3109102388

Staví -obnovují tak maximálně 10% dříve zrušených tratí...hele a čemu rozumíš ty ? Podívej se na železniční mapu Bavorska v roce 45 a dnes.

+1/−2
18.6.2015 14:06
Foto

T34o13m30á10š 28Z60e76l11e66n34k83a 4774856940396

Ruseni trati byla obrovska chyba a myslim, ze i Nemcum to je jasne. Bohuzel postavit nove trate je dnes narocnejsi nez drive. Hlavne kvuli tobe a podonym co zacnete rvat o "sve penize"

+4/0
18.6.2015 14:10

V22i17k52t34o79r 95N11á96r51o79ž72n76ý 3599652248

I ty Němci ještě dnes sem tak nějakou trať zruší...a jsou narozdíl od Čechů hospodáři ...žádnou lokálku pro 100 cestujících nestaví....

0/−3
18.6.2015 14:16
Foto

T91o43m22á29š 24Z51e24l39e60n10k89a 4894706160656

Nemas byt v praci naroznej? Ci mas free jak ja? Me tato ekonomicko-hloupa debata vcelku unavuje a hlavne mi dva se neshodneme. Coz tak nekdy proste chodi. Tedy se s Tebou (S Vámi) loučím.

+2/−1
18.6.2015 14:21

R73o80m74a98n 17J40e42s75c29h42k33e 9168785297545

Bohužel v Německu mnoho lokálek zrušily. To samé u nás. Škoda tisíců vleček zrušených. Novostavby jsou dnes moc drahé, proto vyhrává náklaďák. pokud jde o tramvaje, také u nás v asi 10 městech zrušily. Jihlava, Opava, České Budějovice, Mariánské Lázně, Jablonec, Ústí n.L, Most, Opava, Bohumín, Karviná, Těšín.

0/0
20.6.2015 6:40

P83e27t44r 51N42o50v64o66t80n86y 3969762909332

Řekl bych, že ta linka není dělaná na to, aby s ní jezdili lidi z Prahy do Budějic.

+2/0
18.6.2015 13:21

V89i15k40t89o85r 16N91á11r60o57ž83n59ý 3679912858

A odkud kam ? Protože všude jinde ten vlak autobusu konkurovat nemůže.

Maximálně tak ještě na trase Beroun-Příbram...ale to je tak malý proud , že nestojí za řeč

0/−2
18.6.2015 14:04
Foto

A89l45a45n 20Ř15e26p71k54a 4285736

Zdá se mi to, nebo v článku chybí vyjádření Jančury? Zvlášť, když se tam píše o ztrátách, proto bych očekával řeči jak jsou dráhy drahé a že ON pan žlutý to dokáže provozovat bez ztrát a možná i bez dotací ;-D ;-D

+14/−1
18.6.2015 10:58

M25a18r23e92k 21H20r62u50b52y 6387372911258

Porovnejte cenu jizdenky Zlutaka a vlaku CD :-P

0/−7
18.6.2015 11:12
Foto

M92i23c62h81a66l 86S67m81í81t71k79a 8894504613666

A?

+4/0
18.6.2015 11:13

M85a16r27e59k 21H26r69u96b77y 6177482471308

jako nahodny cestujici za stejnou cenu dostanu ve Zlutaku vic - je tedy vyhodnejsi.

+1/−7
18.6.2015 11:17

M19a24r63e58k 96H30r52u95b51y 6437152671608

...a bez dotaci :-P

0/−6
18.6.2015 11:19

M90a42r46t43i13n 69N58o95v63o45t21n76ý 3806986321264

Na trase z Ostravy do Prahy nikdo nedostává dotace (ani ČD).

+3/0
18.6.2015 11:51

I84v73a27n 48H46o72l66a18s 5317917308187

Je ale třeba říci i b), totiž že dokud na této trase jezdily jen ČD, tak tu dotaci bez uzardění braly (a přitom měli těch cestujících víc, než teď).

0/0
25.6.2015 22:38
Foto

M69i43c72h22a91l 59S34m36í60t44k14a 8784884333546

A za jednotnou cenu můžete jet kdykoliv a nemusíte řešit kdy pojedete za jakou cenu. Pouze u několika vlaků se u ČD můžete setkat s povinnou rezervací a stane se, že je vlak vyprodán, ale u běžných mít rezervaci nemusíte a prostě jedete (někdy bohužel nesedíte - máte ale možnost si koupit místenku)

+4/0
18.6.2015 11:27

B78o52h81u26m31i30l 79S65t69e87j28s24k28a74l 5373214211483

Bohužel místenka je v běžných vlacích někdy těžko vymahatelná, sedí tam rodinka, vypasenej fotřík na místenku kouká jak tele a nezvednou se, ještě se hádají. Proto jezdím Brno-Praha busem SA, kam si koupím lístek tam mám jistotu že sedím. To, že člověk měl ve vlaku více místa než v busu u nových souprav bez kupé taky není vždy pravda.

+1/−4
18.6.2015 11:48

R49a35d29e72k 97J84a31n73a94t64a 9505696484592

Pokud stále mluvíme o linkách Praha-Ostrava, tak tam většina cestujících už existenci místenek zaregistrovala a co jsou v e-shopu zadarmo, tak si je i kupují.

0/0
18.6.2015 12:00

L22i28b87o65r 49Z75a98v87ř88e77l 8129336721452

ČD levnější a kvalitnější a pohodlnější.!!

0/0
18.6.2015 11:49

T15o61m 33J32u92r39e48č96k34a 6165532965945

Dívam se na ceny na dnešní odpoledne a RJ Praha - Ostrava minimálně 325 Kč, v tu dobu jedoucí EC ČD stojí 295.

+5/0
18.6.2015 11:19

J56i34ř25í 25K98o49c68u11r10e86k 6705714445498

A pobírá snad nějaké dotace od státu? Jezdí v závazku ZDO? Nejezdí. Ale to vás asi nezajímá.

0/0
18.6.2015 16:19
Foto

A61l46a51n 69Ř74e21p84k67a 4435416

Vlastní pobírá- peníze za studentské slevy a ne zrovna malé R^

+1/0
19.6.2015 7:46

P28e76t18r 20F25e92i81g22l 5528793520622

Jezdím vlakem pravidelně trasu UL-BNO a můžu s klidným svědomím napsat, že kvalita cestování na železnici se zvedá každý rok...od kupování jízdenek až po vybavenost vlaků...Railjet je opravdu parádní vlak...

+19/0
18.6.2015 10:55
Foto

J73i62ř13í 83Š14r44á15m73e61k 3598577899861

Jezdím pravidelně trasu Liberec - Ml. Boleslav s přestupem v Turnově a můžu s klidným svědomím konstatovat, že za posledních mnoho lete se nezměnilo nic. Snad jen nové nástupiště v Turnově.

+4/−2
18.6.2015 11:09

O60l81d45ř77i84c19h 87J89a82n95e32č40e58k 8849166153581

oba máte pravdu...

+7/0
18.6.2015 11:11

V29i63k95t98o71r 88N66á90r17o50ž61n68ý 3799682298

Něco se přece jenom změnilo , i když by se mohlo změnit určitě více...

+2/0
18.6.2015 11:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.