Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát díky opravám D1 ušetřil 118 milionů za vlaky z Prahy do Brna

Ztrátovost většiny dálkových vlaků na české železnici objednávaných státem loni rostla, v některých případech už stát platí Českým drahám 355 korun za každý ujetý kilometr. O jednu z mála výjimek se postarala oprava D1, která nahnala lidi do vlaků na trase mezi dvěma největšími českými městy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D88a33v36i14d 87Z33a20j17d47á21k 8465782370161

Nebyl by ten seznam kratsi,kdyby uvedl trate bez ztraty?Nebo zadne takove nejsou?To se to jezdi a nakupuje,kdyz se da hospodarit do minusu bez rizika bankrotu.

+1/−6
18.6.2015 21:09

M35i67l47o20s13l36a23v 89U45r93b46a19n 4648649810933

To zase budou na ředitelství Českých drah tučné odměny řízené heslem odměnění nezúčastněných a potrestání nevinných.

0/−2
18.6.2015 13:33

J19a39n 92F59r17o82l98í37k 6176670515634

Vypadá to tak, že kdyby Ťok tu D1 zavřel úplně bude ráj na zemi. Jen ty fronty kamionů u nádraží by měly být kratší.;-D

0/0
18.6.2015 14:46

P33a96v26e36l 30Ř31a33p52e38k 7342286759335

Automobilismus už je technicky i morálně zastaralý a do budoucna neperspektivní způsob přepravy, s obrovským negativním dopadem na všechny okolo. Za současným absurdním objemem automobilismu je jeho násilná státní výstavba v kombinaci se státem podporovanou neschopností lidí uspořádat si život důstojným způsobem.

+2/−1
18.6.2015 12:42

V50i41k94t58o40r 60N10á64r21o19ž70n68ý 3649712848

;-D

+2/0
18.6.2015 12:51
Foto

T23o86m10á91š 68Z21e51l18e83n45k87a 4584536760436

Vase kometare Narozny jsou vice nez obdivuhodne. Jak to delate, ze vlastne nedokazete napsat jedinny smysluplny nazor a jste pozadu tak o 30 let za Evropou??

+2/−1
18.6.2015 13:43

V43i29k55t81o44r 25N96á95r81o98ž20n48ý 3829122488

Hele , Zelenka , zvedni zadek a dojeď se do té Evropy podívat a pak něco piš.... Psát o technicky a morálně zastaralém automobilismu ...to může fakt jen idiot...

+1/−2
18.6.2015 13:52
Foto

T30o38m64á40š 86Z26e44l40e44n91k87a 4274256950406

Tak my uz si i tykame....tak hele, podivej se Naroznej na technicky vykres motoru pred 100 lety a nyni. Kolik rozdilu najdes??

+5/−1
18.6.2015 14:00

M53i81c76h93a72l 72P81a71v74l74á40t 9833603714399

Moralne zastaraly? :o)

Jen vice takovych mentalne zastydlych prispevku, jinak bude diskuse nudna!

+1/−2
18.6.2015 14:34

V56i20k31t67o11r 57N23á60r88o25ž28n32ý 3259382628

Ono by bylo zajímavé se zeptat i logistika nějaké velké fabriky , jakou dopravu vnímá perspektivněji. Myslím , že odpověď by byla jasná...

0/−1
18.6.2015 15:09

J47a13n 32F19r27o48l73í17k 6716630685654

Když se dívám na ty prázdné vagony co nám tahají po kolejích mám pocit, že železnice je morálně zastaralá a neperspektivní. Nevím co ty lidi vede k tomu aby místo vlakem cestovali neperspektivním autem. ;-D

+1/−7
18.6.2015 14:43

O35l83d75ř94i76c38h 85J77a36n38e98č77e18k 8389536243551

v první řadě zabedněnost neperspektivních politiků, kteří se nechávají uplácet a vydírat betonářskou a železářskou lobby.

mimochodem, když píšete o prázdných vagonech - průměrná obsazenost auta a vlaku (v % kapacity) jsou podobné :-P

+5/0
18.6.2015 15:47

V69i49k71t54o35r 11N32á22r95o13ž72n31ý 3369542718

To myslíte tu lobby , která mimo jiné staví a opravuje železniční tratě ?

+1/−1
18.6.2015 15:55
Foto

B34r29o37n82i61s86l29a54v 17G10a18b33r56y62š 2692549931

Autíčkáři jsou socky, které nemají na jízdenku. ;-D Takže když jezdím vlakem, jsem vlastně bohatý. ;-D

+1/0
18.6.2015 22:36

R47o16m49a51n 72J62e61s61c49h49k14e 9138665507525

U nás jezdí vlaky plné. A rychlost srovnatelná a mnohdy rychlejší než  autem i u osobních vlaků. Frekvence celý den po hodině a ve špičce půl hodiny.

0/0
20.6.2015 6:29

J75i21ř58í 62K31o53c15u31r22e85k 6115984415638

Ano, pro jízdu z Humpolce do Benešova jedině vlak! Bude vždy klimatizovaný a rozhodně se Vám nestane, že byste trčeli v zácpě kvůli rekonstrukci. Vždyť i ta lidová 810 má kllimatizaci a pohodlné sedačky, narozdíl od morálně zastaralé Oktavie Combi. Také není problém do 810 naložit kočárek pro dvojčata a pokud potřebujete dovéz nový plynový kotel, tak jedině vlakem v nákladovém oddílu.

+2/0
18.6.2015 16:16

R26o71m53a40n 19J69e73s14c32h30k25e 9698425187205

Nemáte to nějak popletené Vaši 810 ? Ta nemá ani klima a má tvrdé sedačky.

Okna, která se nedají otevřít jenom vyklopit ?? Ač fandím a jezdím vlakem, Váš uvedený spoj Humpolec - Benešov je lepší jet autem.

Kočárek pro dvojčata do 810 nevím, tam nejsou široké dveře. Možná jste si spletl RegioNovu ??

+2/0
20.6.2015 6:34

M17i95r53o77s64l28a34v 49Z82i53k93m15u51n33d 7799283324513

Vy jste nepochopil ironii toho příspěvku ... kolik lidí jede z Humpolce do Benešova vlakem ...

0/0
29.6.2015 12:22

J91a75n 45J81e81m50e79l20k67a 1115500

Vlkm toho moc neříká, chybí tam počet přepravených cestujících a tedy cena na sedačku / jízdenku. Ale podle mě naopak docela dobře fungují motorové rychlíky, třeba 842 843. Jsou většinou čisté, pohodlné.

Naopak špatně fungují vagonové rychlíky. (Jsou modernější stroje)

Třeba na trase Ostrava Krnov, kde byly čd kritizovány (dále Jeseník, Bruntál, Praděd) nevím, co bych tam ČD vytknul. Navíc se opraví Opava Krnov ze 75 na 120 km/h bude to konkurenceschopné. Ještě by to chtělo, aby jízdenka Ostrava Bruntál byla u vlaku kompenzovaná pro zajížďku vlaku stejně jako u jízdenky Praha Brno (proti autobusu) a aby mhd Ostrava přestalo cenou jednotlivých jízdenek a přístupem podkopávat vlakovou dopravu.

Samozřejmě úroveň osobních vlaků na trase s vozem 810 i horším úklidem je jinde - což jsme ovšem už zase u kraje.

 Byl bych velmi nerad, aby nějakou špatně nastavenou soutěží (třeba podmínkou nových souprav) zmizely vozy 842, 843 z těchto tras.

+1/0
18.6.2015 11:34

V66i76k74t49o13r 87N46á27r55o46ž58n73ý 3489732218

Myslím , že by stát měl přehodnotit kompletně svoji strategii v rámci objednávek dálkové dopravy...na síti se objevuje poměrně velké množství zbytečných vlaků , které by se daly zajistit efektivněji jiným způsobem...viz například linka Praha-Písek-České Budějovice...

+1/−10
18.6.2015 11:22

J86o27s80e38f 85T48r43ö29g61l 8979522166546

Zrovna Praha-Písek-ČB je dobrou ukázkou toho, jak by se objednávat nemělo. Jízdní řád se tváří jako pravidelný, ale většina vlaků má nějaké jiné omezení (jen pracovní dny, jen pondělí, jen sobota a neděle, jen pátek, sobota a neděle atd.). Přitom počet souprav pro tento cirkus potřebný je srovnatelný s kompletním dvouhodinovým taktem, který tu byl na začátku zavádění této linky. Výsledkem jsou pochopitelně vysoké fixní náklady, protože vlaky více stojí než jezdí, a s tím spojená vysoká úhrada.

+3/0
18.6.2015 12:27

V85i10k89t78o31r 61N46á35r48o67ž92n58ý 3409542218

Tato linka je nahraditelná úplně jednoduše autobusy...vzhledem k počtu zdejších cestujících a vzhledem ke kvalitě silniční sítě v této oblasti. Proč jezdit z Prahy do Příbrami či Písku jezdit vlaky , když budem je to mnohem jednušší a za menší peníze...

+2/−7
18.6.2015 12:55
Foto

T63o73m94á17š 94Z43e17l59e57n68k57a 4444226890736

Jasne, vsude v EU se provozuje zelenice misto autobusu, kde to jde a naopak na vychode se vse rusi a nahrazuje autobusy a marsrutkami. Bezte na Ukrajinu, tam na Vas mozna daji.

+6/−2
18.6.2015 13:40

V58i34k65t84o80r 29N96á89r79o88ž42n66ý 3759622168

No tak ve Francii se jeden čas rušily i dvoukolejné tratě , v Německu to tak daleko nedošlo , ale že se rušily tratě podobné důležitosti jako u nás např. Česká Lípa -Liberec to ano...a nikde v západních zemích by lokálku pro dvacet penzistů neprovozovali.... projděte si kilometrické sítě tratí mimo rychlodrah v západních zemí a u nás...zajistíte , že dynamika rušení tratí je zde jedna z nejpomalejších v Evropě...

Holt tím , čím si prošla západní Evropa si musíme projít také...

0/−4
18.6.2015 13:58
Foto

T42o78m53á98š 22Z12e50l82e57n20k73a 4194266290966

A proto je naroznej znova Evropa stavi? ty lokalky...viz Nemci? Zjistili, ze neuvazene ruseni byla chyba. Podobne jako to zjistili Americani, kdyz v 50. letech zrusili tramvajove provozy. Jsi mimo Naroznej, uplne mimo....nejsi ekonom ci podnikatel? Ti byvaji dost mimo a nerozumi vlastne nicemu.

+3/0
18.6.2015 14:03

V94i61k53t28o69r 12N77á51r21o53ž87n21ý 3879732258

Staví -obnovují tak maximálně 10% dříve zrušených tratí...hele a čemu rozumíš ty ? Podívej se na železniční mapu Bavorska v roce 45 a dnes.

+1/−2
18.6.2015 14:06
Foto

T88o17m47á55š 28Z73e85l11e26n63k42a 4144676880296

Ruseni trati byla obrovska chyba a myslim, ze i Nemcum to je jasne. Bohuzel postavit nove trate je dnes narocnejsi nez drive. Hlavne kvuli tobe a podonym co zacnete rvat o "sve penize"

+4/0
18.6.2015 14:10

V75i78k30t76o20r 90N54á31r74o94ž54n15ý 3389192148

I ty Němci ještě dnes sem tak nějakou trať zruší...a jsou narozdíl od Čechů hospodáři ...žádnou lokálku pro 100 cestujících nestaví....

0/−3
18.6.2015 14:16
Foto

T63o93m64á82š 33Z71e92l61e85n91k37a 4714346520906

Nemas byt v praci naroznej? Ci mas free jak ja? Me tato ekonomicko-hloupa debata vcelku unavuje a hlavne mi dva se neshodneme. Coz tak nekdy proste chodi. Tedy se s Tebou (S Vámi) loučím.

+2/−1
18.6.2015 14:21

R81o10m40a30n 98J66e46s92c28h19k60e 9968425907335

Bohužel v Německu mnoho lokálek zrušily. To samé u nás. Škoda tisíců vleček zrušených. Novostavby jsou dnes moc drahé, proto vyhrává náklaďák. pokud jde o tramvaje, také u nás v asi 10 městech zrušily. Jihlava, Opava, České Budějovice, Mariánské Lázně, Jablonec, Ústí n.L, Most, Opava, Bohumín, Karviná, Těšín.

0/0
20.6.2015 6:40

P19e12t77r 53N69o79v27o74t61n56y 3509352389942

Řekl bych, že ta linka není dělaná na to, aby s ní jezdili lidi z Prahy do Budějic.

+2/0
18.6.2015 13:21

V20i60k34t32o17r 58N61á85r28o58ž17n30ý 3139402738

A odkud kam ? Protože všude jinde ten vlak autobusu konkurovat nemůže.

Maximálně tak ještě na trase Beroun-Příbram...ale to je tak malý proud , že nestojí za řeč

0/−2
18.6.2015 14:04

A30l93a49n 91Ř16e74p61k20a 4765116

Zdá se mi to, nebo v článku chybí vyjádření Jančury? Zvlášť, když se tam píše o ztrátách, proto bych očekával řeči jak jsou dráhy drahé a že ON pan žlutý to dokáže provozovat bez ztrát a možná i bez dotací ;-D ;-D

+14/−1
18.6.2015 10:58

M65a53r15e29k 68H74r44u38b43y 6667322411488

Porovnejte cenu jizdenky Zlutaka a vlaku CD :-P

0/−7
18.6.2015 11:12
Foto

M35i70c30h77a37l 56S58m30í87t21k10a 8104454733336

A?

+4/0
18.6.2015 11:13

M72a50r14e40k 64H56r72u30b27y 6297942261688

jako nahodny cestujici za stejnou cenu dostanu ve Zlutaku vic - je tedy vyhodnejsi.

+1/−7
18.6.2015 11:17

M94a42r20e95k 92H47r89u70b27y 6637602201418

...a bez dotaci :-P

0/−6
18.6.2015 11:19

M37a41r79t63i25n 38N19o86v64o23t49n13ý 3456316661744

Na trase z Ostravy do Prahy nikdo nedostává dotace (ani ČD).

+3/0
18.6.2015 11:51

I87v66a41n 63H21o39l26a92s 5467487358417

Je ale třeba říci i b), totiž že dokud na této trase jezdily jen ČD, tak tu dotaci bez uzardění braly (a přitom měli těch cestujících víc, než teď).

0/0
25.6.2015 22:38
Foto

M95i40c70h49a25l 36S47m85í64t13k78a 8914794463386

A za jednotnou cenu můžete jet kdykoliv a nemusíte řešit kdy pojedete za jakou cenu. Pouze u několika vlaků se u ČD můžete setkat s povinnou rezervací a stane se, že je vlak vyprodán, ale u běžných mít rezervaci nemusíte a prostě jedete (někdy bohužel nesedíte - máte ale možnost si koupit místenku)

+4/0
18.6.2015 11:27

B66o32h38u60m82i77l 40S10t69e24j71s16k94a45l 5483924741223

Bohužel místenka je v běžných vlacích někdy těžko vymahatelná, sedí tam rodinka, vypasenej fotřík na místenku kouká jak tele a nezvednou se, ještě se hádají. Proto jezdím Brno-Praha busem SA, kam si koupím lístek tam mám jistotu že sedím. To, že člověk měl ve vlaku více místa než v busu u nových souprav bez kupé taky není vždy pravda.

+1/−4
18.6.2015 11:48

R82a49d77e57k 45J33a53n51a29t46a 9305446124122

Pokud stále mluvíme o linkách Praha-Ostrava, tak tam většina cestujících už existenci místenek zaregistrovala a co jsou v e-shopu zadarmo, tak si je i kupují.

0/0
18.6.2015 12:00

L38i61b84o91r 75Z34a62v35ř10e94l 8319556491232

ČD levnější a kvalitnější a pohodlnější.!!

0/0
18.6.2015 11:49

T63o46m 85J54u43r67e35č94k18a 6305112935585

Dívam se na ceny na dnešní odpoledne a RJ Praha - Ostrava minimálně 325 Kč, v tu dobu jedoucí EC ČD stojí 295.

+5/0
18.6.2015 11:19

J80i49ř78í 25K76o47c47u52r69e45k 6535714285728

A pobírá snad nějaké dotace od státu? Jezdí v závazku ZDO? Nejezdí. Ale to vás asi nezajímá.

0/0
18.6.2015 16:19

A69l84a41n 70Ř89e89p85k25a 4345376

Vlastní pobírá- peníze za studentské slevy a ne zrovna malé R^

+1/0
19.6.2015 7:46

P43e18t53r 57F21e16i76g97l 5858253820392

Jezdím vlakem pravidelně trasu UL-BNO a můžu s klidným svědomím napsat, že kvalita cestování na železnici se zvedá každý rok...od kupování jízdenek až po vybavenost vlaků...Railjet je opravdu parádní vlak...

+19/0
18.6.2015 10:55
Foto

J59i76ř83í 30Š50r93á60m54e82k 3768497789821

Jezdím pravidelně trasu Liberec - Ml. Boleslav s přestupem v Turnově a můžu s klidným svědomím konstatovat, že za posledních mnoho lete se nezměnilo nic. Snad jen nové nástupiště v Turnově.

+4/−2
18.6.2015 11:09

O91l10d59ř49i36c91h 66J18a10n48e60č36e86k 8159926933441

oba máte pravdu...

+7/0
18.6.2015 11:11

V51i29k90t79o26r 17N47á18r75o54ž53n18ý 3439572138

Něco se přece jenom změnilo , i když by se mohlo změnit určitě více...

+2/0
18.6.2015 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.