Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát díky opravám D1 ušetřil 118 milionů za vlaky z Prahy do Brna

Ztrátovost většiny dálkových vlaků na české železnici objednávaných státem loni rostla, v některých případech už stát platí Českým drahám 355 korun za každý ujetý kilometr. O jednu z mála výjimek se postarala oprava D1, která nahnala lidi do vlaků na trase mezi dvěma největšími českými městy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D57a95v67i92d 36Z51a78j32d76á80k 8695792410441

Nebyl by ten seznam kratsi,kdyby uvedl trate bez ztraty?Nebo zadne takove nejsou?To se to jezdi a nakupuje,kdyz se da hospodarit do minusu bez rizika bankrotu.

+1/−6
18.6.2015 21:09

M68i15l90o74s36l21a69v 88U58r19b83a80n 4198559690113

To zase budou na ředitelství Českých drah tučné odměny řízené heslem odměnění nezúčastněných a potrestání nevinných.

0/−2
18.6.2015 13:33

J37a64n 21F14r54o32l61í76k 6546660275764

Vypadá to tak, že kdyby Ťok tu D1 zavřel úplně bude ráj na zemi. Jen ty fronty kamionů u nádraží by měly být kratší.;-D

0/0
18.6.2015 14:46

P58a51v44e17l 66Ř22a87p98e36k 7922336599675

Automobilismus už je technicky i morálně zastaralý a do budoucna neperspektivní způsob přepravy, s obrovským negativním dopadem na všechny okolo. Za současným absurdním objemem automobilismu je jeho násilná státní výstavba v kombinaci se státem podporovanou neschopností lidí uspořádat si život důstojným způsobem.

+2/−1
18.6.2015 12:42

V45i36k77t43o27r 66N96á23r30o21ž68n52ý 3769332638

;-D

+2/0
18.6.2015 12:51
Foto

T59o68m22á59š 66Z12e70l81e59n42k46a 4114886570226

Vase kometare Narozny jsou vice nez obdivuhodne. Jak to delate, ze vlastne nedokazete napsat jedinny smysluplny nazor a jste pozadu tak o 30 let za Evropou??

+2/−1
18.6.2015 13:43

V38i37k28t80o94r 64N26á49r75o33ž10n19ý 3619382238

Hele , Zelenka , zvedni zadek a dojeď se do té Evropy podívat a pak něco piš.... Psát o technicky a morálně zastaralém automobilismu ...to může fakt jen idiot...

+1/−2
18.6.2015 13:52
Foto

T95o96m68á21š 75Z71e42l64e47n18k77a 4344176600666

Tak my uz si i tykame....tak hele, podivej se Naroznej na technicky vykres motoru pred 100 lety a nyni. Kolik rozdilu najdes??

+5/−1
18.6.2015 14:00

M34i60c21h41a63l 55P24a48v14l82á64t 9133953194909

Moralne zastaraly? :o)

Jen vice takovych mentalne zastydlych prispevku, jinak bude diskuse nudna!

+1/−2
18.6.2015 14:34

V77i69k72t97o13r 32N15á90r87o11ž61n64ý 3849252568

Ono by bylo zajímavé se zeptat i logistika nějaké velké fabriky , jakou dopravu vnímá perspektivněji. Myslím , že odpověď by byla jasná...

0/−1
18.6.2015 15:09

J56a47n 25F68r71o43l83í11k 6266810415504

Když se dívám na ty prázdné vagony co nám tahají po kolejích mám pocit, že železnice je morálně zastaralá a neperspektivní. Nevím co ty lidi vede k tomu aby místo vlakem cestovali neperspektivním autem. ;-D

+1/−7
18.6.2015 14:43

O53l71d70ř88i77c60h 50J97a86n55e46č87e67k 8309386163501

v první řadě zabedněnost neperspektivních politiků, kteří se nechávají uplácet a vydírat betonářskou a železářskou lobby.

mimochodem, když píšete o prázdných vagonech - průměrná obsazenost auta a vlaku (v % kapacity) jsou podobné :-P

+5/0
18.6.2015 15:47

V74i54k61t83o28r 66N17á56r57o93ž31n16ý 3369882968

To myslíte tu lobby , která mimo jiné staví a opravuje železniční tratě ?

+1/−1
18.6.2015 15:55
Foto

B86r50o72n49i43s39l90a75v 17G64a15b57r59y69š 2312839741

Autíčkáři jsou socky, které nemají na jízdenku. ;-D Takže když jezdím vlakem, jsem vlastně bohatý. ;-D

+1/0
18.6.2015 22:36

R62o71m20a40n 65J95e91s87c52h31k69e 9138925137645

U nás jezdí vlaky plné. A rychlost srovnatelná a mnohdy rychlejší než  autem i u osobních vlaků. Frekvence celý den po hodině a ve špičce půl hodiny.

0/0
20.6.2015 6:29

J48i20ř98í 70K43o86c43u10r41e25k 6705174205128

Ano, pro jízdu z Humpolce do Benešova jedině vlak! Bude vždy klimatizovaný a rozhodně se Vám nestane, že byste trčeli v zácpě kvůli rekonstrukci. Vždyť i ta lidová 810 má kllimatizaci a pohodlné sedačky, narozdíl od morálně zastaralé Oktavie Combi. Také není problém do 810 naložit kočárek pro dvojčata a pokud potřebujete dovéz nový plynový kotel, tak jedině vlakem v nákladovém oddílu.

+2/0
18.6.2015 16:16

R11o97m96a34n 10J32e60s35c34h75k19e 9168535517505

Nemáte to nějak popletené Vaši 810 ? Ta nemá ani klima a má tvrdé sedačky.

Okna, která se nedají otevřít jenom vyklopit ?? Ač fandím a jezdím vlakem, Váš uvedený spoj Humpolec - Benešov je lepší jet autem.

Kočárek pro dvojčata do 810 nevím, tam nejsou široké dveře. Možná jste si spletl RegioNovu ??

+2/0
20.6.2015 6:34

M48i54r46o60s22l54a94v 30Z21i84k14m29u84n76d 7409343794303

Vy jste nepochopil ironii toho příspěvku ... kolik lidí jede z Humpolce do Benešova vlakem ...

0/0
29.6.2015 12:22

J79a41n 28J68e15m94e78l64k26a 1585720

Vlkm toho moc neříká, chybí tam počet přepravených cestujících a tedy cena na sedačku / jízdenku. Ale podle mě naopak docela dobře fungují motorové rychlíky, třeba 842 843. Jsou většinou čisté, pohodlné.

Naopak špatně fungují vagonové rychlíky. (Jsou modernější stroje)

Třeba na trase Ostrava Krnov, kde byly čd kritizovány (dále Jeseník, Bruntál, Praděd) nevím, co bych tam ČD vytknul. Navíc se opraví Opava Krnov ze 75 na 120 km/h bude to konkurenceschopné. Ještě by to chtělo, aby jízdenka Ostrava Bruntál byla u vlaku kompenzovaná pro zajížďku vlaku stejně jako u jízdenky Praha Brno (proti autobusu) a aby mhd Ostrava přestalo cenou jednotlivých jízdenek a přístupem podkopávat vlakovou dopravu.

Samozřejmě úroveň osobních vlaků na trase s vozem 810 i horším úklidem je jinde - což jsme ovšem už zase u kraje.

 Byl bych velmi nerad, aby nějakou špatně nastavenou soutěží (třeba podmínkou nových souprav) zmizely vozy 842, 843 z těchto tras.

+1/0
18.6.2015 11:34

V45i66k77t37o55r 88N73á32r61o73ž51n88ý 3539122138

Myslím , že by stát měl přehodnotit kompletně svoji strategii v rámci objednávek dálkové dopravy...na síti se objevuje poměrně velké množství zbytečných vlaků , které by se daly zajistit efektivněji jiným způsobem...viz například linka Praha-Písek-České Budějovice...

+1/−10
18.6.2015 11:22

J87o47s56e16f 49T98r78ö80g72l 8309692166366

Zrovna Praha-Písek-ČB je dobrou ukázkou toho, jak by se objednávat nemělo. Jízdní řád se tváří jako pravidelný, ale většina vlaků má nějaké jiné omezení (jen pracovní dny, jen pondělí, jen sobota a neděle, jen pátek, sobota a neděle atd.). Přitom počet souprav pro tento cirkus potřebný je srovnatelný s kompletním dvouhodinovým taktem, který tu byl na začátku zavádění této linky. Výsledkem jsou pochopitelně vysoké fixní náklady, protože vlaky více stojí než jezdí, a s tím spojená vysoká úhrada.

+3/0
18.6.2015 12:27

V77i55k26t74o39r 14N62á21r67o61ž16n48ý 3839452168

Tato linka je nahraditelná úplně jednoduše autobusy...vzhledem k počtu zdejších cestujících a vzhledem ke kvalitě silniční sítě v této oblasti. Proč jezdit z Prahy do Příbrami či Písku jezdit vlaky , když budem je to mnohem jednušší a za menší peníze...

+2/−7
18.6.2015 12:55
Foto

T97o28m67á75š 79Z60e92l75e76n78k11a 4664956660986

Jasne, vsude v EU se provozuje zelenice misto autobusu, kde to jde a naopak na vychode se vse rusi a nahrazuje autobusy a marsrutkami. Bezte na Ukrajinu, tam na Vas mozna daji.

+6/−2
18.6.2015 13:40

V55i81k68t13o25r 35N95á95r71o78ž72n98ý 3359362888

No tak ve Francii se jeden čas rušily i dvoukolejné tratě , v Německu to tak daleko nedošlo , ale že se rušily tratě podobné důležitosti jako u nás např. Česká Lípa -Liberec to ano...a nikde v západních zemích by lokálku pro dvacet penzistů neprovozovali.... projděte si kilometrické sítě tratí mimo rychlodrah v západních zemí a u nás...zajistíte , že dynamika rušení tratí je zde jedna z nejpomalejších v Evropě...

Holt tím , čím si prošla západní Evropa si musíme projít také...

0/−4
18.6.2015 13:58
Foto

T53o42m59á93š 45Z66e31l51e48n59k96a 4934336970616

A proto je naroznej znova Evropa stavi? ty lokalky...viz Nemci? Zjistili, ze neuvazene ruseni byla chyba. Podobne jako to zjistili Americani, kdyz v 50. letech zrusili tramvajove provozy. Jsi mimo Naroznej, uplne mimo....nejsi ekonom ci podnikatel? Ti byvaji dost mimo a nerozumi vlastne nicemu.

+3/0
18.6.2015 14:03

V34i60k53t70o93r 17N92á11r76o13ž82n91ý 3719782178

Staví -obnovují tak maximálně 10% dříve zrušených tratí...hele a čemu rozumíš ty ? Podívej se na železniční mapu Bavorska v roce 45 a dnes.

+1/−2
18.6.2015 14:06
Foto

T80o30m76á50š 52Z22e23l63e17n14k20a 4254466600756

Ruseni trati byla obrovska chyba a myslim, ze i Nemcum to je jasne. Bohuzel postavit nove trate je dnes narocnejsi nez drive. Hlavne kvuli tobe a podonym co zacnete rvat o "sve penize"

+4/0
18.6.2015 14:10

V74i97k11t48o79r 20N73á74r81o27ž59n34ý 3669912688

I ty Němci ještě dnes sem tak nějakou trať zruší...a jsou narozdíl od Čechů hospodáři ...žádnou lokálku pro 100 cestujících nestaví....

0/−3
18.6.2015 14:16
Foto

T63o47m59á76š 79Z89e23l12e31n21k81a 4474396170866

Nemas byt v praci naroznej? Ci mas free jak ja? Me tato ekonomicko-hloupa debata vcelku unavuje a hlavne mi dva se neshodneme. Coz tak nekdy proste chodi. Tedy se s Tebou (S Vámi) loučím.

+2/−1
18.6.2015 14:21

R12o81m85a39n 51J17e26s72c76h68k11e 9198125757695

Bohužel v Německu mnoho lokálek zrušily. To samé u nás. Škoda tisíců vleček zrušených. Novostavby jsou dnes moc drahé, proto vyhrává náklaďák. pokud jde o tramvaje, také u nás v asi 10 městech zrušily. Jihlava, Opava, České Budějovice, Mariánské Lázně, Jablonec, Ústí n.L, Most, Opava, Bohumín, Karviná, Těšín.

0/0
20.6.2015 6:40

P93e63t38r 49N22o51v61o97t11n97y 3939182879452

Řekl bych, že ta linka není dělaná na to, aby s ní jezdili lidi z Prahy do Budějic.

+2/0
18.6.2015 13:21

V57i98k90t36o51r 20N71á32r84o15ž38n21ý 3409422138

A odkud kam ? Protože všude jinde ten vlak autobusu konkurovat nemůže.

Maximálně tak ještě na trase Beroun-Příbram...ale to je tak malý proud , že nestojí za řeč

0/−2
18.6.2015 14:04
Foto

A13l30a22n 92Ř29e44p22k53a 4755786

Zdá se mi to, nebo v článku chybí vyjádření Jančury? Zvlášť, když se tam píše o ztrátách, proto bych očekával řeči jak jsou dráhy drahé a že ON pan žlutý to dokáže provozovat bez ztrát a možná i bez dotací ;-D ;-D

+14/−1
18.6.2015 10:58

M47a88r40e34k 40H49r18u32b64y 6887322521208

Porovnejte cenu jizdenky Zlutaka a vlaku CD :-P

0/−7
18.6.2015 11:12
Foto

M20i49c27h83a90l 15S64m16í22t49k67a 8684934903866

A?

+4/0
18.6.2015 11:13

M75a52r38e64k 78H82r75u41b34y 6427542801968

jako nahodny cestujici za stejnou cenu dostanu ve Zlutaku vic - je tedy vyhodnejsi.

+1/−7
18.6.2015 11:17

M71a31r19e48k 23H97r68u81b18y 6937932681838

...a bez dotaci :-P

0/−6
18.6.2015 11:19

M72a81r82t27i83n 72N80o24v40o77t22n79ý 3236556411664

Na trase z Ostravy do Prahy nikdo nedostává dotace (ani ČD).

+3/0
18.6.2015 11:51

I51v52a66n 72H20o35l25a77s 5457587558767

Je ale třeba říci i b), totiž že dokud na této trase jezdily jen ČD, tak tu dotaci bez uzardění braly (a přitom měli těch cestujících víc, než teď).

0/0
25.6.2015 22:38
Foto

M87i16c69h30a69l 83S23m90í67t51k59a 8364964343896

A za jednotnou cenu můžete jet kdykoliv a nemusíte řešit kdy pojedete za jakou cenu. Pouze u několika vlaků se u ČD můžete setkat s povinnou rezervací a stane se, že je vlak vyprodán, ale u běžných mít rezervaci nemusíte a prostě jedete (někdy bohužel nesedíte - máte ale možnost si koupit místenku)

+4/0
18.6.2015 11:27

B17o78h69u11m28i54l 36S75t37e52j26s27k10a71l 5573114161373

Bohužel místenka je v běžných vlacích někdy těžko vymahatelná, sedí tam rodinka, vypasenej fotřík na místenku kouká jak tele a nezvednou se, ještě se hádají. Proto jezdím Brno-Praha busem SA, kam si koupím lístek tam mám jistotu že sedím. To, že člověk měl ve vlaku více místa než v busu u nových souprav bez kupé taky není vždy pravda.

+1/−4
18.6.2015 11:48

R31a67d62e88k 15J19a92n84a56t52a 9605836244222

Pokud stále mluvíme o linkách Praha-Ostrava, tak tam většina cestujících už existenci místenek zaregistrovala a co jsou v e-shopu zadarmo, tak si je i kupují.

0/0
18.6.2015 12:00

L82i37b90o86r 37Z78a84v75ř69e60l 8439536421412

ČD levnější a kvalitnější a pohodlnější.!!

0/0
18.6.2015 11:49

T96o72m 67J79u12r34e90č95k68a 6485262795945

Dívam se na ceny na dnešní odpoledne a RJ Praha - Ostrava minimálně 325 Kč, v tu dobu jedoucí EC ČD stojí 295.

+5/0
18.6.2015 11:19

J18i61ř50í 29K83o91c41u13r86e87k 6295204285988

A pobírá snad nějaké dotace od státu? Jezdí v závazku ZDO? Nejezdí. Ale to vás asi nezajímá.

0/0
18.6.2015 16:19
Foto

A51l82a85n 29Ř53e75p49k52a 4255556

Vlastní pobírá- peníze za studentské slevy a ne zrovna malé R^

+1/0
19.6.2015 7:46

P86e26t44r 20F57e46i93g28l 5888623140802

Jezdím vlakem pravidelně trasu UL-BNO a můžu s klidným svědomím napsat, že kvalita cestování na železnici se zvedá každý rok...od kupování jízdenek až po vybavenost vlaků...Railjet je opravdu parádní vlak...

+19/0
18.6.2015 10:55
Foto

J60i98ř91í 33Š57r49á64m69e79k 3908827249711

Jezdím pravidelně trasu Liberec - Ml. Boleslav s přestupem v Turnově a můžu s klidným svědomím konstatovat, že za posledních mnoho lete se nezměnilo nic. Snad jen nové nástupiště v Turnově.

+4/−2
18.6.2015 11:09

O96l26d65ř39i60c50h 42J22a96n14e38č14e25k 8689766403811

oba máte pravdu...

+7/0
18.6.2015 11:11

V26i10k20t88o77r 14N67á54r82o25ž94n74ý 3899272458

Něco se přece jenom změnilo , i když by se mohlo změnit určitě více...

+2/0
18.6.2015 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.