- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nebyl by ten seznam kratsi,kdyby uvedl trate bez ztraty?Nebo zadne takove nejsou?To se to jezdi a nakupuje,kdyz se da hospodarit do minusu bez rizika bankrotu.
To zase budou na ředitelství Českých drah tučné odměny řízené heslem odměnění nezúčastněných a potrestání nevinných.
Vypadá to tak, že kdyby Ťok tu D1 zavřel úplně bude ráj na zemi. Jen ty fronty kamionů u nádraží by měly být kratší.
Automobilismus už je technicky i morálně zastaralý a do budoucna neperspektivní způsob přepravy, s obrovským negativním dopadem na všechny okolo. Za současným absurdním objemem automobilismu je jeho násilná státní výstavba v kombinaci se státem podporovanou neschopností lidí uspořádat si život důstojným způsobem.
Vlkm toho moc neříká, chybí tam počet přepravených cestujících a tedy cena na sedačku / jízdenku. Ale podle mě naopak docela dobře fungují motorové rychlíky, třeba 842 843. Jsou většinou čisté, pohodlné.
Naopak špatně fungují vagonové rychlíky. (Jsou modernější stroje)
Třeba na trase Ostrava Krnov, kde byly čd kritizovány (dále Jeseník, Bruntál, Praděd) nevím, co bych tam ČD vytknul. Navíc se opraví Opava Krnov ze 75 na 120 km/h bude to konkurenceschopné. Ještě by to chtělo, aby jízdenka Ostrava Bruntál byla u vlaku kompenzovaná pro zajížďku vlaku stejně jako u jízdenky Praha Brno (proti autobusu) a aby mhd Ostrava přestalo cenou jednotlivých jízdenek a přístupem podkopávat vlakovou dopravu.
Samozřejmě úroveň osobních vlaků na trase s vozem 810 i horším úklidem je jinde - což jsme ovšem už zase u kraje.
Byl bych velmi nerad, aby nějakou špatně nastavenou soutěží (třeba podmínkou nových souprav) zmizely vozy 842, 843 z těchto tras.
Myslím , že by stát měl přehodnotit kompletně svoji strategii v rámci objednávek dálkové dopravy...na síti se objevuje poměrně velké množství zbytečných vlaků , které by se daly zajistit efektivněji jiným způsobem...viz například linka Praha-Písek-České Budějovice...
Zrovna Praha-Písek-ČB je dobrou ukázkou toho, jak by se objednávat nemělo. Jízdní řád se tváří jako pravidelný, ale většina vlaků má nějaké jiné omezení (jen pracovní dny, jen pondělí, jen sobota a neděle, jen pátek, sobota a neděle atd.). Přitom počet souprav pro tento cirkus potřebný je srovnatelný s kompletním dvouhodinovým taktem, který tu byl na začátku zavádění této linky. Výsledkem jsou pochopitelně vysoké fixní náklady, protože vlaky více stojí než jezdí, a s tím spojená vysoká úhrada.
Zdá se mi to, nebo v článku chybí vyjádření Jančury? Zvlášť, když se tam píše o ztrátách, proto bych očekával řeči jak jsou dráhy drahé a že ON pan žlutý to dokáže provozovat bez ztrát a možná i bez dotací
Porovnejte cenu jizdenky Zlutaka a vlaku CD
Jezdím vlakem pravidelně trasu UL-BNO a můžu s klidným svědomím napsat, že kvalita cestování na železnici se zvedá každý rok...od kupování jízdenek až po vybavenost vlaků...Railjet je opravdu parádní vlak...
Jezdím pravidelně trasu Liberec - Ml. Boleslav s přestupem v Turnově a můžu s klidným svědomím konstatovat, že za posledních mnoho lete se nezměnilo nic. Snad jen nové nástupiště v Turnově.
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč České dráhy stále mají pronajaté Rakouské lokomotivy? To nemají dosti vlastních?
Myslíte u Raijletů? Třeba proto, že jejich Škodovácké s jednotkami Railjet zatím nekomunikují
Taky bych rád jezdil vlakem, ale když mám auto na LPG,tak se mi to prostě nevyplatí.
vlak se nevyplati ani kdyz jezdite na benzin.
Pořád je mnoho pomalých úseků mezi městy, kde by jinak mohla mít železnice výhodu oproti autobusům.
http://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/rychlosti.pdf
Ono je to ve skutečnosti ještě horší, než ukazuje mapa. Např. na červeně znázorněné trati 220 se na většině délky jezdí s bídou stovkou.
Ostatní úseky neznám, ale pravděpodobně to bude velmi podobné.