Diskuze

Stát díky opravám D1 ušetřil 118 milionů za vlaky z Prahy do Brna

Ztrátovost většiny dálkových vlaků na české železnici objednávaných státem loni rostla, v některých případech už stát platí Českým drahám 355 korun za každý ujetý kilometr. O jednu z mála výjimek se postarala oprava D1, která nahnala lidi do vlaků na trase mezi dvěma největšími českými městy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nebyl by ten seznam kratsi,kdyby uvedl trate bez ztraty?Nebo zadne takove nejsou?To se to jezdi a nakupuje,kdyz se da hospodarit do minusu bez rizika bankrotu.

1 6
možnosti

To zase budou na ředitelství Českých drah tučné odměny řízené heslem odměnění nezúčastněných a potrestání nevinných.

0 2
možnosti

J14a21n 57F86r34o91l68í53k

18. 6. 2015 14:46

Vypadá to tak, že kdyby Ťok tu D1 zavřel úplně bude ráj na zemi. Jen ty fronty kamionů u nádraží by měly být kratší.;-D

0 0
možnosti

P30a56v23e96l 64Ř78a96p46e56k

18. 6. 2015 12:42

Automobilismus už je technicky i morálně zastaralý a do budoucna neperspektivní způsob přepravy, s obrovským negativním dopadem na všechny okolo. Za současným absurdním objemem automobilismu je jeho násilná státní výstavba v kombinaci se státem podporovanou neschopností lidí uspořádat si život důstojným způsobem.

2 1
možnosti

J23a15n 93J29e46m54e66l20k22a

18. 6. 2015 11:34

Vlkm toho moc neříká, chybí tam počet přepravených cestujících a tedy cena na sedačku / jízdenku. Ale podle mě naopak docela dobře fungují motorové rychlíky, třeba 842 843. Jsou většinou čisté, pohodlné.

Naopak špatně fungují vagonové rychlíky. (Jsou modernější stroje)

Třeba na trase Ostrava Krnov, kde byly čd kritizovány (dále Jeseník, Bruntál, Praděd) nevím, co bych tam ČD vytknul. Navíc se opraví Opava Krnov ze 75 na 120 km/h bude to konkurenceschopné. Ještě by to chtělo, aby jízdenka Ostrava Bruntál byla u vlaku kompenzovaná pro zajížďku vlaku stejně jako u jízdenky Praha Brno (proti autobusu) a aby mhd Ostrava přestalo cenou jednotlivých jízdenek a přístupem podkopávat vlakovou dopravu.

Samozřejmě úroveň osobních vlaků na trase s vozem 810 i horším úklidem je jinde - což jsme ovšem už zase u kraje.

 Byl bych velmi nerad, aby nějakou špatně nastavenou soutěží (třeba podmínkou nových souprav) zmizely vozy 842, 843 z těchto tras.

1 0
možnosti

Myslím , že by stát měl přehodnotit kompletně svoji strategii v rámci objednávek dálkové dopravy...na síti se objevuje poměrně velké množství zbytečných vlaků , které by se daly zajistit efektivněji jiným způsobem...viz například linka Praha-Písek-České Budějovice...

1 10
možnosti

J60o14s30e97f 13T35r45ö78g67l

18. 6. 2015 12:27

Zrovna Praha-Písek-ČB je dobrou ukázkou toho, jak by se objednávat nemělo. Jízdní řád se tváří jako pravidelný, ale většina vlaků má nějaké jiné omezení (jen pracovní dny, jen pondělí, jen sobota a neděle, jen pátek, sobota a neděle atd.). Přitom počet souprav pro tento cirkus potřebný je srovnatelný s kompletním dvouhodinovým taktem, který tu byl na začátku zavádění této linky. Výsledkem jsou pochopitelně vysoké fixní náklady, protože vlaky více stojí než jezdí, a s tím spojená vysoká úhrada.

3 0
možnosti

A25l18a66n 47Ř17e50p28k77a

18. 6. 2015 10:58

Zdá se mi to, nebo v článku chybí vyjádření Jančury? Zvlášť, když se tam píše o ztrátách, proto bych očekával řeči jak jsou dráhy drahé a že ON pan žlutý to dokáže provozovat bez ztrát a možná i bez dotací ;-D ;-D

14 1
možnosti

M27a34r40e36k 44H18r88u39b65y

18. 6. 2015 11:12

Porovnejte cenu jizdenky Zlutaka a vlaku CD :-P

0 7
možnosti

P93e64t95r 31F51e47i48g62l

18. 6. 2015 10:55

Jezdím vlakem pravidelně trasu UL-BNO a můžu s klidným svědomím napsat, že kvalita cestování na železnici se zvedá každý rok...od kupování jízdenek až po vybavenost vlaků...Railjet je opravdu parádní vlak...

19 0
možnosti
Foto

Jezdím pravidelně trasu Liberec - Ml. Boleslav s přestupem v Turnově a můžu s klidným svědomím konstatovat, že za posledních mnoho lete se nezměnilo nic. Snad jen nové nástupiště v Turnově.

4 2
možnosti

J51a64n 40C94e53p68e15k

18. 6. 2015 10:45

Mohl by mi někdo vysvětlit, proč České dráhy stále mají pronajaté Rakouské lokomotivy? To nemají dosti vlastních?

0 1
možnosti

A33l40a26n 95Ř41e67p47k29a

18. 6. 2015 10:56

Myslíte u Raijletů? Třeba proto, že jejich Škodovácké s jednotkami Railjet zatím nekomunikují :-P

6 0
možnosti

J98a54n 49S54y56s83e15l

18. 6. 2015 10:06

Taky bych rád jezdil vlakem, ale když mám auto na LPG,tak se mi to prostě nevyplatí.

3 4
možnosti

vlak se nevyplati ani kdyz jezdite na benzin.

2 10
možnosti

Pořád je mnoho pomalých úseků mezi městy, kde by jinak mohla mít železnice výhodu oproti autobusům.

http://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/rychlosti.pdf

2 0
možnosti

Ono je to ve skutečnosti ještě horší, než ukazuje mapa. Např. na červeně znázorněné trati 220 se na většině délky jezdí s bídou stovkou.

Ostatní úseky neznám, ale pravděpodobně to bude velmi podobné.

0 0
možnosti