Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mýtné v Německu bude nejdřív v roce 2017, tvrdí spolkový ministr

Mýtné pro osobní automobily na německých dálnicích se příští rok vybírat nezačne. Berlín plán odložil kvůli právním krokům, které proti Německu chystá Evropská komise. V rozhovoru pro německý bulvární deník Bild to uvedl spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39i85c46h59a30l 89G17r75e12g26o76r 8456864970242

Nenažranost Evropských politiků je nekonečná. Už neví kdy by nás oškubali. Silnice platíme z naších daní, jen v benzínu je to hromada peněz.

20.6.2015 8:43

P75a15u60l 84G52l71a56b74a41s90n35i49a 9392892613854

8.5. jsem psal do diskuze k článku:

Zavedení mýtného na dálnicích v Německu je jisté, prošlo i Bundesratem

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/mytne-v-nemecku-bude-pozdeji-dg2-/eko-doprava.aspx?c=A150618_065315_eko-doprava_jj

že to mýtné bude zatrhnuto ze strany brusele. Nemýlil jsem se.

Podle mě je mýtné v navrhované podobě složitým nesmyslem a mnozí si mylně myslí, že němečtí řidiči budou zvýhodňováni na úkor zahraničních řidičů. Pan Janata to níže srozumitelně vysvětlil, jak to funguje. Osobně bych zrušil daň z vozidla a zavedl bych známku jako Rakušáci nebo Češi a nikdo by si nemohl stěžovat. Takže stále trvám na tom, že to mýtné hned tak nebude.

18.6.2015 23:03

H88a46n69a 11K46r70i38v50a71n32e85k 2771755832773

Mytne v Nemecku bude diskriminizace zahranicnich ridicu, pokud si Nemci budou moci mytne odpocitat z dani za vozidlo.

Ve Svycarsku plati majitel vozidla dane + mytne, dane se mu nesnizi.

18.6.2015 23:33
Foto

M95i89r96o33s25l71a36v 29S39t81e20i14n68e94r 1495765858493

Můžete si však ušetřit tu nálepku, pokud budete jezdit výhradně po okreskách? V Německu bude povinná pro všechny, tedy třeba i pro zemědělce, kteří za svoji obec ani nevyjíždí. Já bych se třeba docela lehko těm dálnicím v Německu vyhnul, i okresky jsou v dobrém stavu. Ale to by se vybralo zase méně.

Jinak ovšem, Švýcaři kalkulovali daň a vinětu už společně a zahájili tak tento nešvar v Evropě. Stejně, jako v Rakousku si navíc připlatíte za jízdu tunelem- německé tunely jsou bezplatné.

19.6.2015 10:22

H39a87n98a 27K96r76i14v76a20n23e30k 2841785982563

Ve Svycarsku je vineta nutna jen na dalnice, tunely jsou (az na dve vyjimky) zadarmo, napr. Gotthard 16 km.

Vineta na 1 rok stoji 40 franku, coz je 1000 korun, je tedy levnejsi nez ceska a budouci nemecka.

19.6.2015 11:27

P22a38u59l 41G66l45a24b61a26s40n28i35a 9652682543314

Tak v tom případě bych spíš řekl, že diskriminovaní jsou švýcarští řidiči. Pořád nechápu, proč by při zavedení mýtného v D měli být zahraniční řidiči ošizeni. Dálniční známku už teď Němci vlastně platí. Pokud projde ten model, který popisuje pan Steiner, platit za všechny silnice, tak je to s prominutím zhovadilost. Ale, jak už jsem psal 8.5., mýtné hned tak nebude. A v roce 2017 jsou volby do spolkového sněmu, a do té doby snad dostanou němečtí voliči rozum.

19.6.2015 20:04

P54e10t37r 46K95u78n77e91š 4307287480

Dobrindte, Dobrindte, pěkně lžeš. Majitel auta nepřihlášeného v německu (v drtivé většině případů cizinec) si nemůže o cenu mýta ponížit v německu placenou daň (například z paliva tam koupeného). Zatímco majitel auta přihlášeného v německu může. Jak z toho ven? V německu všichni ví, že mýto se nově dotkne jenom cizinců, ale cizince je třeba přesvědčit, že ho platí i všichni němci... Opravdu těžká situace.

18.6.2015 14:05

R60a23d98e53k 13J21a57n55a66t89a 9445296134242

"si nemůže o cenu mýta ponížit v německu placenou daň (například z paliva tam koupeného)"

Nevíte o čem píšete. Ta německá daň, zmíněná v článku, není z paliva. Ta se platí za vlastnictví vozu. Máte pravdu, že cizinec si ji nemůže snížit - ovšem je to proto, že ji vůbec neplatí! Diskriminování jsou tudíž stále spíše Němci. Oni budou platit tu daň+mýto. Cizinci jen mýto. Už vám svítá?

Cely spor je jen o tom, že si cizinci navykli jezdit po poměrně kvalitní německé dálniční síti zadarmo (zatímco v jiných státech se za dálnice platí). A Němcům teď holt došla trpělivost.

18.6.2015 16:17

P36e81t85r 77K51u48n17e64š 4917747840

Já mám rozsvíceno, ty máš zhasnuto. Napsal jsem to zcela jasně, němec (resp. ten, co má auto hlášené v Německu) si může ponížit německou daň o cenu mýta, cizinec (resp. ten, co nemá auto přihlášené v Německu) ne. A je úplně jedno, která část daně to je. Stejně tečou na jednu hromadu, které se říká státní rozpočet. Takže tohle je podle mě ta diskriminace. Silniční daně mají mnohé státy, u nás třeba podnikatelé, německý podnikatel také neplatí českou silniční daň pro podnikatele nebo italskou apod. Takže jestli chtějí němci zavádět poplatek za dálnici, ať tak udělají plošně všem a ne pouze cizincům (což je trapně maskovaná realita).

18.6.2015 17:00

R50a62d60e42k 59J66a21n48a96t62a 9475266864252

"si může ponížit německou daň o cenu mýta"

Nikoliv "může ponížit", ta daň se prostě sníží, bez ohledu na to, zda si ten ten Němec k tomu koupí dálniční známku nebo ne. To nelze Německu zakázat, už tak je ta daň vyšší než např. u nás (kde ji většina aut neplatí vůbec). Navíc to s daní u nás ani moc nesouvisí - jedná se o německé silnice.

Doteď měli Němci dálnice de facto "předplacené" ve silniční dani, zatímco cizinci je měli zadarmo. Což je nenormální stav a to co chtějí zavést teď, je spíš uvedení do logického stavu (i když nejlogičtější a nesjpravedlnější by samozřejmě bylo výkonové zpoplatnění všech komunikací).

18.6.2015 17:16

P23e18t23r 87M40i20c79h33a31l 2680954901242

Jenže původní návrh byl, že se Němcům sníží daň z auta o částku zaplacenou na mýtném. A to je právě špatně.

18.6.2015 18:28
Foto

M77i79r41o95s31l34a67v 62S58t95e23i16n32e32r 1805165608873

Jinak by ty občany neobelstili. Tvrdí jim, že to pro Němce nebude zdražení, prostě budou prý platit stejně, jako před změnou systému. Jenomže už za rok ty sliby budou zapomenuty a zvyšovat se bude všechno- základní daň z vozidla i dálniční známka.

19.6.2015 10:26

P65e98t62r 37M39i93c76h60a64l 2140264401902

To je možné. Ale pořád platí, že v navržené podobě to budou platit fakticky jen zahraniční řidiči a to je v rozporu s právem EU.

19.6.2015 14:29
Foto

M45i67r52o43s67l64a66v 26S91t29e61i64n21e10r 1815185868983

Němci platí za používání silnic v Německu daň, cizinci neplatí nic. Němci však u těchže cizinců musí za použití tamních silnic platit.

Dobrint to zneužívá jako politický tah.

Správné řešení je jenom jedno- viněty zakázat všude v EU!

20.6.2015 19:09

P27e70t80r 40M91i61c49h49a47l 2280704691622

Souhlas, hlavně s poslední větou.

21.6.2015 23:05

O45n27d15ř76e47j 79L88o22š50o92t70h 9730792104722

Dálnice se snad staví kvůli - rychlosti, bezpečnosti a snížení tranzitu přes města a obce. 

Tudíž by měla být snaha států tam nacpat co největší procento dopravy. Akorát politici napříč Evropou budují dálnice proto, aby po nich jezdilo co nejméně lidí, jedni z mála, kdo měl rozum, bylo Německo a místo aby Německo tlačilo na ostatní země, aby zavedli jejich model, tak se chce přizpůsobit všem vidlákum okolo.

18.6.2015 13:57

P27e93t94r 51K76u15n98e69š 4207157750

Přesně tak. Rozum praví, že zejména a hlavně dálnice mají být bez poplatků. Navíc cestování po EU a neustálé placení poměrně různorodých systémů mýta je úplně na palici. Kdyby zrovna toto si EU vzala za cíl zlikvidovat, tak bych tomu zatleskal. Dřív jsme měli hraniční kontroli, dneska vybíráme mýto...

18.6.2015 14:07

O89n93d28ř27e48j 55L31o65š25o47t16h 9320432384972

Ano. Přitom u nás se vybere poměrně směšná částka - 4,3 miliardy za rok, při 1500 Kč za známku. Kdyby majitelé platili 1000 Kč za vozidlo daň, mohl by každý jezdit, kde by chtěl, nikdo by nemusel řešit zpoplatněné/nezpoplatněné úseky a neustálé úpravy těchto úseků, žádné nákaldy za tištění známek a jejich kontrolování, řešení platností, padělků,...

18.6.2015 14:25

P86e75t76r 19K66u21n61e76š 4327537330

Souhlasím jen částečně - vzhledem ke spotřební dani na paliva není konkrétně toto zdanění přesně tou silniční daní? Veskrze ještě přesně kopíruje jízdní výkon? ... Takže směšné 4,3 miliardy bych zrušil a byl by klid...

18.6.2015 15:03

P28e92t57r 46K56u94n70e70š 4887937930

... Tedy plně souhlasím se zrušením jakýchkoliv stupidních kuponů/selektivních poplatků za dálnice, atd. Nemyslím si ale, že by se měla zavádět nově nějaká silniční daň. Ty 4,3 mld. korun, které by v této souvislosti mezi lidmi zůstaly by se stejně v nějakém poměru při utracení za jiné věci dostaly do ruky státu (výpadek by tedy nebyl 4,3 mld, ale třeba poloviční - státní rozpočet disponuje téměř polovinou HDP, tedy počítám, že zhruba polovina této sumy by stejně ve finále rozpočtem protekla).

18.6.2015 15:08

M33a54r25e51k 24T83u35r20n70o60v23e77c 7275322920106

Daň za vozidlo? A proč proboha? Za vozidlo, které když si koupíte, musíte si na něj nejprve vydělat. Z toho co vyděláte, Vám docela dost seberou (daň z příjmu, odvody na sociální a zdravotní pojištění). Při koupi vozidla ještě odvedete daň z přidané hodnoty (proboha jakou že přidanou hodnotu za těch 21 procent vlastně dostáváte?). Pak platítě DPH skoro na všech službách kolem auta a na tom, čím to auto krmíte (benzín, olej, nějaké vodičky do ostřikovačů, gumičky do stěračů). Ale to pořád není všechno. Benzín v podstatě jen kvůli spotřební dani stojí skoro dvakrát tolik, než kolik by stát mohl.

Když daň za vozidlo, to by také mohla být daň za jízdní kolo, za užívání chodníku, daň z veřejné hromadné dopravy... To politikům náramně jde - vymýšlet pořád nové poplatky a daně z něčeho, co se před tím neplatilo. Nějak jim ty daně, co se platí už teď, pořád ne a ne stačit.

18.6.2015 17:09

O47n63d38ř26e95j 73L24o37š38o17t78h 9890212614722

V tom nejsme v rozporu, já to psal tak, aby státní rozpočet nepřišel o peníze a zároveň nastalo zlepšení současné situace na evropských silnicích a dálnicích. A je to prostě tak, že v týhle podobě, kdyby byla trošku vůle, by nebyl problém to schválit. Zatímco pouhé zrušení by určitě neprošlo.

18.6.2015 18:34

P48a13u91l 52G31l93a25b96a76s51n21i82a 9722142243394

Daně z vozidla, benzínu, a ty ostatní položky, které uvádíte, jdou jen částečně zpět do oprav a údržby silnic. Podstatná část jde na úplně jiné účely, lidově řečeno, s těmi prostředky se látají díry v státním rozpočtu.

18.6.2015 23:07

M23a63r93e33k 17T60u76r97n58o40v87e22c 7165142440986

No jo, jenže nedělám si iluze, že kdyby zavedli daň z vozidla, že to bude nějaké jiné. Prostě příjem státního rozpočtu. Doufám, že aspoň to, co se vybere u nás za dálniční známky a mýto u větších aut jde opravdu do dálnic...

Jako v Praze s parkovacími zónami. Za vybrané peníze se přeci měly stavět ty parkovací domy... Dneska na tom akorát vydělávají firmy, co to jakože pro městské části provozují, pak odtahové služby a na městské části už asi moc nezbývá a parkovací dům se za tu dobu snad nepostavil ani jeden...

19.6.2015 9:39

P18e87t74r 73K34u79n71e16š 4327657600

...kontroly... pardon

18.6.2015 15:00

P74e83t90r 51M32i24c76h65a35l 2270374641862

Mýtné pro osobní auta je zhovadilost všude. Ve spotřební dani a DPH se státu odvádí cca 60 % už teď a osobní auta dálnice neničí. Tedy je to jen další zdanění.

18.6.2015 13:01

J35i93ř92í 89J15a13n90a71t16k22a 7735848384498

To víte základní hodnota EU je svobodný pohyb po celé EU , tedy pokud na to máte ;-D

18.6.2015 13:24

P14e43t91r 87M10u50n10z12a23r 1675881649976

Docela by mě zajímalo, jestli by právně prošlo to, že by si Německo udělalo bilaterální dohody s ostatními státy, že jejich řidiči nemusí platit za německé silnice, pokud Němci nemusí platit u nich.

18.6.2015 12:36

Z38d48e18n81ě79k 32J87o47n40á85š 9801109286740

Ono se to němcům i trošku hodí, protože relita je taková, že by ten systém do konce roku nestihli připravit. Ještě nevypsali výběrové řízení. Takhle se to svede na EU, rakousko a vše se stihne o tok později.

18.6.2015 11:56

A87n68t71o27n66i92n 73N72e32m43e38c 8371240861336

Vinety nebudou v Nemecku nikdy, zadne obavy.

Nemecky stat kasiruje vlastni obcany (vcetne privatnich majitelu aut)

rocne od 100€ az do 350 € silnicni dan za jedno auto, takze od nich uz nemuze dalsi poplatek za dalnice pozadovat.

Snizit dane vlastnim motoristum nemecky stat take nemuze, protoze by vybral na vinetach podstatne mene. Vybral by asi 0,5 miliardy € rocne, zatimco dan z motorovych vozidel obnasi mnoho miliard rocne. Takze nemecti obane budou dale platit a cizinci budou tech 13.000 km dalnic pouzivat zdarma.

Lepe jsou na tom v Cesku. Zadna dan pro privatni lidi a opravy dalnic zaplati EU, resp. Nemci.

Takze vse zustane pri starem.

18.6.2015 11:00

L79u34k11á50š 15B61r32a96n40d92e61j50s 2123735561201

Silniční daň zůstane, pouze se sníží tak, aby to + - vycházelo nastejno. A cokoli přinesou cizinci, je přínosem. Já Němcům v tomhle fandím, a to říkám i proto, že tam občas jezdím, takže se mi to prodraží. Mají na to plné právo, i podle unijních předpisů.

18.6.2015 11:21

P86e81t74r 21K42u50n50e32š 4707337650

Bohužel zřejmě nemají. Němec si může ponížit v německu placenou daň o cenu mýta, já si v německu placenou daň (například z ceny tam zakoupeného paliva) o cenu mýta ponížit nemohu. Chápu to jako diskriminaci.

18.6.2015 14:10

O26l74d52ř52i17c11h 24J59a61n78e58č23e22k 8659706413331

nevím, proč by výše popsané mělo Němcům zabránit dálnice zpoplatnit.

100 až 350€ silniční daň (a dálnice zdarma) je ještě v pohodě - v Rakousku je silniční daň každopádně vyšší (cca. těch 350€ se platí za motor 74kW, čili za silné auto se dostanete až k 1000€), k tomu dálniční známka za téměř 90€ a registrační daň někde kolem 8% z ceny auta (u normálních osobních aut - počítá se podle emisí, takže u těch velkých se silnějším motorem je opět vyšší).

nehledě na Dánsko nebo Norsko - registrační daň kolem 200% z ceny...

18.6.2015 13:22

K14a52r71e97l 74N32o50v54o48t74n89y 6399831789795

Nevim, kde jste prisel na strop 350€, ja mam nejslabsi diesel z nabidky Audi a platim 340€, rekl bych, ze silne motory se klidne vyhrabou nekam k 800€

18.6.2015 13:42

Z80u95z15a32n86a 49V53o49l86n24a 1949414382676

Chapu namitky EU. Ale nechapu Nemce, proc proste tu silnicni dan nezrusi. Pak zavedou myto na vsech silnicich, nejen dalnicich a jsou tam kde chteji byt... Nebo ne?

18.6.2015 9:34

M62i55c71h19a26l 27H27r61u66b50o51š 4110977682355

v Bulharsku je tiež nálepka na všetky cesty a hotovo...

18.6.2015 12:33

O33l30d76ř98i78c42h 26J59a48n53e83č59e12k 8839836793901

ne. politici naslibovali, že zpoplatní zahraniční řidiče a domácím zátěž nezvednou. kdyby paušální silniční daň nahradili výkonovým zpoplatněním, řada Němců by nadávala (po právu), že platí výrazně více.

já nějak moc nechápu, v čem je problém, aby Němci při zaplacení jejich silniční daně dostali roční vinětu zdarma (nebo třeba za 1€) - ať už by měla být potřeba jen pro dálnice nebo všude. a řidiči, kteří v Německu silniční daň neplatí, by si ji museli koupit.

jediné, co mi vadí, je, že Němci hodlají u zahraničních řidičů na dálnicích o stovky % rozlišovat, jestli mají 2 roky starý benzíňák nebo 5 let starý nafťák.

18.6.2015 13:28

J22a86n 85N29e28b30e66s 5600618293383

Pane Janecek, silnicni dan v Nemecku se ale take plati podle motoru. Takze ja za benzin 1,8  platim ca. 130 eur za rok a kolega s dieslem  plati asi 350 eur.

18.6.2015 13:53

O64l80d85ř51i84c24h 63J92a27n41e58č35e45k 8949326643421

to nepopírám - jakkoliv nevím, jak jsou sazby nastaveny v Německu, protože tam jsem auto nikdy registrované neměl - a regulovat takto "domácí" motoristy (domácí podle místa registrace auta, nikoliv podle státní příslušnosti) dává smysl.

státy se tím snaží přesvědčit své motoristy, aby si pořizovali úspornější a ekologičtější auta, a když už nechtějí, tak je aspoň pořádně zkasírovat. jenže zatímco u "domácích" řidičů to dává smysl, u těch, kteří do Německa přijedou čas od času ze zahraničí, je to jen nesmyslná byrokracie, která ovzduší v Německu stejně nezlepší a už vůbec ne ve městech, o která jde v otázce emisí především. spíše naopak, pokud se řidiči starších dieslů kvůli drahým dálničním známkám budou dálnicím vyhýbat!

pokud to schválí v této podobě, tak já už se svým dieslovým autem na německou dálnici nepláchnu.

18.6.2015 14:38

O67l25d76ř82i70c59h 87J20a81n15e14č10e20k 8489276223871

vybaví Němci po zavedení tohoto způsobu zpoplatnění dálnic všechna prodejní místa dálničních kuponů terminálem, který naskenuje kompletní technický průkaz a podle toho spočítá cenu týdenního kuponu?? 8-o

18.6.2015 14:43
Foto

M94i66r67o42s73l87a30v 89S62t59e62i61n50e34r 1945645348913

Samozřejmě je to nesmysl, jako ty viněty obecně. Ale když se začne tímto způsobem bláznit, nebude zatěžko i podle klíčových kódů zařadit projíždějící auto do nějakých ekologických tabulek. Problém vznikne pouze, kdyby někdo přijel s TukTukem z Indie nebo rikšou.

21.6.2015 7:00

K46a51r54e92l 31N97o40v13o19t58n92y 6169911419225

Vyse silnicni dane se pocita ze stari vozidla a z ekologicke zateze, kterou vozidlo predstavuje. Je tam mnohem vic parametru, ale tohle je asi tak ten nejvetsi problem pro spravedlivy vypocet ceny nalepky. Napr. ja platim za 5 let stary diesel dan 340€, nove hybridni auto treba jen 80€. Tohle promitnout do nalepky je slozite.

18.6.2015 13:50

O57l10d65ř96i98c93h 36J56a91n17e98č34e58k 8419806183441

právě protože je to složité, tak by se to sice mělo dělat u silniční daně, ale ne u týdenních silničních známek, když jejichž občasné uživatele - řidiče aut registrovaných mimo Německo to k nákupu ekologičtějšího auta stejně nepřesvědčí.

18.6.2015 14:41

P85e55t79r 70K42u11n45e68š 4117707770

To je pravda. Jestliže nejvyšší daň je za rok 350 Eur, tak můžou udělat roční známku za 350 Eur a denní známku pro osobní auta za 2 Eura a prodávat známky přesně na dny... To by asi bylo celkem jednoduché a fér, ne?

18.6.2015 14:14

J70a95n 56P66š31e48n91i33č39k67a 2340978193932

Ano to by bylo zajimave. Kdyby zrusili dan z vozidla a dalnicni znamku nasadili tak, aby jim to vynahradila.

19.6.2015 9:36

O62l85d31ř72i81c70h 38J50a58n30e46č61e51k 8259986293371

naprosto chápu, že Němci své dálnice pro cizince chtějí zpoplatnit - mají jednu z nejhustších sítí v Evropě a jako jedni z mála "zdarma".

ale naprosto nechápu zpoplatňovat ZAHRANIČNÍ řidiče podle toho, co mají pod kapotou - a už vůbec ne na dálnicích, ve městech by to ještě pochopit šlo. ten poplatek by měl být pro všechny stejný a jako všude jinde, takhle z toho bude jen moře byrokracie.

18.6.2015 9:30
Foto

V96l33a57s85t95i60m41i13l 19V49o56n77š75o60v56s70k75ý 4780252233957

Je videt, ze nejste absolutne v obraze. Kdo mluvi o ZAHRANICNICH ridicich? Zpoplatnene dalnice maji byt pro vsechny, jen s tim rozdilem, ze se hodnota dalnicni znamky odecte pro auta registrovna na uzemi BRD od silnicni dane, ktera v CR NEEXISTUJE!

Ziji v Nemecku uz par let, platim ca 600 EUR havarijni pojisteni + ca 130 EUR kazdy leden silnicni dan at mi auto stoji v garazi nebo at s nim jezdim. A aby toho nebylo dost, tak si kazdy rok kupuji ceskou dalnicni znamku.

18.6.2015 11:28
Foto

V29l98a49s29t47i35m30i69l 96V75o34n19š40o37v74s60k17ý 4660342893697

= mluvim o osobnich automobilech, nikoliv o nakladni doprave. Nevim jak to tam funguje.

18.6.2015 11:30

O71l31d80ř71i81c69h 88J89a74n45e83č16e41k 8769336183651

jsem absolutně v obraze, pojmem "zahraniční řidič" zde nemyslím občana jiného státu než BRD, nýbrž řidiče vozidla, které je mimo BRD registrováno a tudíž neplatí v Německu silniční daň, jen se mi to nechce neustále vypisovat, protože většina to stejně chápe. tak sorry za nedorozumění.

já vím, že v Německu platíte silniční daň, která v Česku pro soukromé osoby neexistuje (pro podnikatele ano!). a pokud za ni platíte 130€ ročně, tak Vám jen závidím (tedy pokud to není za prdítko s motorem 35kW, jako že asi ne), protože já v Rakousku platím cca. 350€ (za 74kW) a k tomu téměř 90€ za místní dálniční známku, na kterou mi nikdo slevu proti silniční dani nedá.

nepřu se s Vámi o tom, jestli německé dálnice mají být zpoplatněny. nelíbí se mi, že s dieslovým motorem mám platit několikanásobek toho, co bych platil se stejně silným benzinovým. takovéhle regulace se mají uplatňovat na "domácí" řidiče (opět - nemám na mysli státní příslušnost, ale místo registrace vozidla), ale ne na cizince na dálnicích, protože ti se přeci při nákupu auta nerozhodují podle ceny německé dálniční známky a svými několika cestami ročně tamní ovzduší nijak podstatně neznečišťují. podle mě je to v tomto případě zcela nesystémové.

18.6.2015 13:40

K57a34r21e43l 21N72o32v67o45t32n81y 6199671229895

Muzu se zeptat cim jezdite a v jakem meste? Ja platim totiz v Mnichove pres 900€ havarku a 340€ silnicni dan. A kdyz vyjedu o prazdninach a predevsim v zime na dalnice a silnice okolo Mnichova, tak se muzu zblaznit. Vsude Stau a vsechno mimonemecti ridici.

18.6.2015 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.