Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mýtné v Německu bude nejdřív v roce 2017, tvrdí spolkový ministr

Mýtné pro osobní automobily na německých dálnicích se příští rok vybírat nezačne. Berlín plán odložil kvůli právním krokům, které proti Německu chystá Evropská komise. V rozhovoru pro německý bulvární deník Bild to uvedl spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i95c50h63a13l 60G56r79e31g64o31r 8346464330612

Nenažranost Evropských politiků je nekonečná. Už neví kdy by nás oškubali. Silnice platíme z naších daní, jen v benzínu je to hromada peněz.

+1/0
20.6.2015 8:43

P13a53u43l 75G25l31a60b38a89s11n93i39a 9252212893234

8.5. jsem psal do diskuze k článku:

Zavedení mýtného na dálnicích v Německu je jisté, prošlo i Bundesratem

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/mytne-v-nemecku-bude-pozdeji-dg2-/eko-doprava.aspx?c=A150618_065315_eko-doprava_jj

že to mýtné bude zatrhnuto ze strany brusele. Nemýlil jsem se.

Podle mě je mýtné v navrhované podobě složitým nesmyslem a mnozí si mylně myslí, že němečtí řidiči budou zvýhodňováni na úkor zahraničních řidičů. Pan Janata to níže srozumitelně vysvětlil, jak to funguje. Osobně bych zrušil daň z vozidla a zavedl bych známku jako Rakušáci nebo Češi a nikdo by si nemohl stěžovat. Takže stále trvám na tom, že to mýtné hned tak nebude.

0/0
18.6.2015 23:03

H86a40n53a 95K51r90i59v39a78n45e16k 2481535262263

Mytne v Nemecku bude diskriminizace zahranicnich ridicu, pokud si Nemci budou moci mytne odpocitat z dani za vozidlo.

Ve Svycarsku plati majitel vozidla dane + mytne, dane se mu nesnizi.

0/0
18.6.2015 23:33
Foto

M92i51r49o14s26l73a48v 70S96t76e73i89n34e23r 6588624503155

Můžete si však ušetřit tu nálepku, pokud budete jezdit výhradně po okreskách? V Německu bude povinná pro všechny, tedy třeba i pro zemědělce, kteří za svoji obec ani nevyjíždí. Já bych se třeba docela lehko těm dálnicím v Německu vyhnul, i okresky jsou v dobrém stavu. Ale to by se vybralo zase méně.

Jinak ovšem, Švýcaři kalkulovali daň a vinětu už společně a zahájili tak tento nešvar v Evropě. Stejně, jako v Rakousku si navíc připlatíte za jízdu tunelem- německé tunely jsou bezplatné.

0/0
19.6.2015 10:22

H53a40n20a 58K92r18i16v12a51n25e84k 2521245312503

Ve Svycarsku je vineta nutna jen na dalnice, tunely jsou (az na dve vyjimky) zadarmo, napr. Gotthard 16 km.

Vineta na 1 rok stoji 40 franku, coz je 1000 korun, je tedy levnejsi nez ceska a budouci nemecka.

0/0
19.6.2015 11:27

P57a76u22l 32G69l49a19b70a66s14n35i53a 9232852493534

Tak v tom případě bych spíš řekl, že diskriminovaní jsou švýcarští řidiči. Pořád nechápu, proč by při zavedení mýtného v D měli být zahraniční řidiči ošizeni. Dálniční známku už teď Němci vlastně platí. Pokud projde ten model, který popisuje pan Steiner, platit za všechny silnice, tak je to s prominutím zhovadilost. Ale, jak už jsem psal 8.5., mýtné hned tak nebude. A v roce 2017 jsou volby do spolkového sněmu, a do té doby snad dostanou němečtí voliči rozum.

0/0
19.6.2015 20:04

P31e57t85r 13K21u72n61e40š 4907207180

Dobrindte, Dobrindte, pěkně lžeš. Majitel auta nepřihlášeného v německu (v drtivé většině případů cizinec) si nemůže o cenu mýta ponížit v německu placenou daň (například z paliva tam koupeného). Zatímco majitel auta přihlášeného v německu může. Jak z toho ven? V německu všichni ví, že mýto se nově dotkne jenom cizinců, ale cizince je třeba přesvědčit, že ho platí i všichni němci... Opravdu těžká situace.

+2/−2
18.6.2015 14:05

R66a46d28e81k 91J31a74n13a71t11a 9845376824832

"si nemůže o cenu mýta ponížit v německu placenou daň (například z paliva tam koupeného)"

Nevíte o čem píšete. Ta německá daň, zmíněná v článku, není z paliva. Ta se platí za vlastnictví vozu. Máte pravdu, že cizinec si ji nemůže snížit - ovšem je to proto, že ji vůbec neplatí! Diskriminování jsou tudíž stále spíše Němci. Oni budou platit tu daň+mýto. Cizinci jen mýto. Už vám svítá?

Cely spor je jen o tom, že si cizinci navykli jezdit po poměrně kvalitní německé dálniční síti zadarmo (zatímco v jiných státech se za dálnice platí). A Němcům teď holt došla trpělivost.

+3/0
18.6.2015 16:17

P89e11t87r 36K13u79n57e37š 4397457970

Já mám rozsvíceno, ty máš zhasnuto. Napsal jsem to zcela jasně, němec (resp. ten, co má auto hlášené v Německu) si může ponížit německou daň o cenu mýta, cizinec (resp. ten, co nemá auto přihlášené v Německu) ne. A je úplně jedno, která část daně to je. Stejně tečou na jednu hromadu, které se říká státní rozpočet. Takže tohle je podle mě ta diskriminace. Silniční daně mají mnohé státy, u nás třeba podnikatelé, německý podnikatel také neplatí českou silniční daň pro podnikatele nebo italskou apod. Takže jestli chtějí němci zavádět poplatek za dálnici, ať tak udělají plošně všem a ne pouze cizincům (což je trapně maskovaná realita).

+1/−2
18.6.2015 17:00

R91a73d64e53k 65J48a70n38a58t97a 9615986664172

"si může ponížit německou daň o cenu mýta"

Nikoliv "může ponížit", ta daň se prostě sníží, bez ohledu na to, zda si ten ten Němec k tomu koupí dálniční známku nebo ne. To nelze Německu zakázat, už tak je ta daň vyšší než např. u nás (kde ji většina aut neplatí vůbec). Navíc to s daní u nás ani moc nesouvisí - jedná se o německé silnice.

Doteď měli Němci dálnice de facto "předplacené" ve silniční dani, zatímco cizinci je měli zadarmo. Což je nenormální stav a to co chtějí zavést teď, je spíš uvedení do logického stavu (i když nejlogičtější a nesjpravedlnější by samozřejmě bylo výkonové zpoplatnění všech komunikací).

0/−1
18.6.2015 17:16

P70e31t63r 73M50i59c55h10a74l 2380884701382

Jenže původní návrh byl, že se Němcům sníží daň z auta o částku zaplacenou na mýtném. A to je právě špatně.

0/0
18.6.2015 18:28
Foto

M13i83r15o85s88l89a52v 55S33t82e38i17n56e28r 6878214543415

Jinak by ty občany neobelstili. Tvrdí jim, že to pro Němce nebude zdražení, prostě budou prý platit stejně, jako před změnou systému. Jenomže už za rok ty sliby budou zapomenuty a zvyšovat se bude všechno- základní daň z vozidla i dálniční známka.

0/0
19.6.2015 10:26

P13e35t37r 45M72i86c16h74a70l 2570424281632

To je možné. Ale pořád platí, že v navržené podobě to budou platit fakticky jen zahraniční řidiči a to je v rozporu s právem EU.

0/0
19.6.2015 14:29
Foto

M78i37r59o98s10l55a24v 56S22t77e26i28n74e40r 6908214513985

Němci platí za používání silnic v Německu daň, cizinci neplatí nic. Němci však u těchže cizinců musí za použití tamních silnic platit.

Dobrint to zneužívá jako politický tah.

Správné řešení je jenom jedno- viněty zakázat všude v EU!

0/0
20.6.2015 19:09

P80e85t26r 44M38i35c76h56a68l 2230114831762

Souhlas, hlavně s poslední větou.

0/0
21.6.2015 23:05

O84n75d49ř20e52j 77L90o38š21o54t85h 9880782244672

Dálnice se snad staví kvůli - rychlosti, bezpečnosti a snížení tranzitu přes města a obce. 

Tudíž by měla být snaha států tam nacpat co největší procento dopravy. Akorát politici napříč Evropou budují dálnice proto, aby po nich jezdilo co nejméně lidí, jedni z mála, kdo měl rozum, bylo Německo a místo aby Německo tlačilo na ostatní země, aby zavedli jejich model, tak se chce přizpůsobit všem vidlákum okolo.

+1/0
18.6.2015 13:57

P55e68t40r 44K79u45n89e29š 4817917210

Přesně tak. Rozum praví, že zejména a hlavně dálnice mají být bez poplatků. Navíc cestování po EU a neustálé placení poměrně různorodých systémů mýta je úplně na palici. Kdyby zrovna toto si EU vzala za cíl zlikvidovat, tak bych tomu zatleskal. Dřív jsme měli hraniční kontroli, dneska vybíráme mýto...

+2/0
18.6.2015 14:07

O25n69d73ř77e67j 86L98o76š42o50t89h 9640502114982

Ano. Přitom u nás se vybere poměrně směšná částka - 4,3 miliardy za rok, při 1500 Kč za známku. Kdyby majitelé platili 1000 Kč za vozidlo daň, mohl by každý jezdit, kde by chtěl, nikdo by nemusel řešit zpoplatněné/nezpoplatněné úseky a neustálé úpravy těchto úseků, žádné nákaldy za tištění známek a jejich kontrolování, řešení platností, padělků,...

+2/0
18.6.2015 14:25

P30e89t57r 14K88u52n45e97š 4417117660

Souhlasím jen částečně - vzhledem ke spotřební dani na paliva není konkrétně toto zdanění přesně tou silniční daní? Veskrze ještě přesně kopíruje jízdní výkon? ... Takže směšné 4,3 miliardy bych zrušil a byl by klid...

+1/0
18.6.2015 15:03

P42e52t41r 14K39u59n90e69š 4847797230

... Tedy plně souhlasím se zrušením jakýchkoliv stupidních kuponů/selektivních poplatků za dálnice, atd. Nemyslím si ale, že by se měla zavádět nově nějaká silniční daň. Ty 4,3 mld. korun, které by v této souvislosti mezi lidmi zůstaly by se stejně v nějakém poměru při utracení za jiné věci dostaly do ruky státu (výpadek by tedy nebyl 4,3 mld, ale třeba poloviční - státní rozpočet disponuje téměř polovinou HDP, tedy počítám, že zhruba polovina této sumy by stejně ve finále rozpočtem protekla).

+1/0
18.6.2015 15:08

M51a79r17e31k 90T25u89r23n27o49v79e38c 7435902970916

Daň za vozidlo? A proč proboha? Za vozidlo, které když si koupíte, musíte si na něj nejprve vydělat. Z toho co vyděláte, Vám docela dost seberou (daň z příjmu, odvody na sociální a zdravotní pojištění). Při koupi vozidla ještě odvedete daň z přidané hodnoty (proboha jakou že přidanou hodnotu za těch 21 procent vlastně dostáváte?). Pak platítě DPH skoro na všech službách kolem auta a na tom, čím to auto krmíte (benzín, olej, nějaké vodičky do ostřikovačů, gumičky do stěračů). Ale to pořád není všechno. Benzín v podstatě jen kvůli spotřební dani stojí skoro dvakrát tolik, než kolik by stát mohl.

Když daň za vozidlo, to by také mohla být daň za jízdní kolo, za užívání chodníku, daň z veřejné hromadné dopravy... To politikům náramně jde - vymýšlet pořád nové poplatky a daně z něčeho, co se před tím neplatilo. Nějak jim ty daně, co se platí už teď, pořád ne a ne stačit.

+1/0
18.6.2015 17:09

O44n16d35ř27e37j 79L35o85š42o43t89h 9180852344902

V tom nejsme v rozporu, já to psal tak, aby státní rozpočet nepřišel o peníze a zároveň nastalo zlepšení současné situace na evropských silnicích a dálnicích. A je to prostě tak, že v týhle podobě, kdyby byla trošku vůle, by nebyl problém to schválit. Zatímco pouhé zrušení by určitě neprošlo.

0/0
18.6.2015 18:34

P19a38u44l 20G43l62a19b45a24s16n25i20a 9532242123604

Daně z vozidla, benzínu, a ty ostatní položky, které uvádíte, jdou jen částečně zpět do oprav a údržby silnic. Podstatná část jde na úplně jiné účely, lidově řečeno, s těmi prostředky se látají díry v státním rozpočtu.

+1/0
18.6.2015 23:07

M74a94r67e92k 77T50u72r87n33o51v36e94c 7155822560336

No jo, jenže nedělám si iluze, že kdyby zavedli daň z vozidla, že to bude nějaké jiné. Prostě příjem státního rozpočtu. Doufám, že aspoň to, co se vybere u nás za dálniční známky a mýto u větších aut jde opravdu do dálnic...

Jako v Praze s parkovacími zónami. Za vybrané peníze se přeci měly stavět ty parkovací domy... Dneska na tom akorát vydělávají firmy, co to jakože pro městské části provozují, pak odtahové služby a na městské části už asi moc nezbývá a parkovací dům se za tu dobu snad nepostavil ani jeden...

+1/0
19.6.2015 9:39

P18e63t55r 47K34u61n62e81š 4107537250

...kontroly... pardon

0/0
18.6.2015 15:00

P80e23t73r 19M75i88c29h86a57l 2200384321262

Mýtné pro osobní auta je zhovadilost všude. Ve spotřební dani a DPH se státu odvádí cca 60 % už teď a osobní auta dálnice neničí. Tedy je to jen další zdanění.

+6/0
18.6.2015 13:01

J60i93ř47í 55J38a67n18a29t11k42a 7635298154488

To víte základní hodnota EU je svobodný pohyb po celé EU , tedy pokud na to máte ;-D

+1/0
18.6.2015 13:24

P15e37t70r 16M40u95n50z28a71r 1525381629846

Docela by mě zajímalo, jestli by právně prošlo to, že by si Německo udělalo bilaterální dohody s ostatními státy, že jejich řidiči nemusí platit za německé silnice, pokud Němci nemusí platit u nich.

+3/0
18.6.2015 12:36

Z39d93e37n45ě60k 52J26o24n17á10š 9681439536250

Ono se to němcům i trošku hodí, protože relita je taková, že by ten systém do konce roku nestihli připravit. Ještě nevypsali výběrové řízení. Takhle se to svede na EU, rakousko a vše se stihne o tok později.

+1/0
18.6.2015 11:56

A57n72t92o71n76i21n 68N23e47m51e82c 7668263851640

Vinety nebudou v Nemecku nikdy, zadne obavy.

Nemecky stat kasiruje vlastni obcany (vcetne privatnich majitelu aut)

rocne od 100€ az do 350 € silnicni dan za jedno auto, takze od nich uz nemuze dalsi poplatek za dalnice pozadovat.

Snizit dane vlastnim motoristum nemecky stat take nemuze, protoze by vybral na vinetach podstatne mene. Vybral by asi 0,5 miliardy € rocne, zatimco dan z motorovych vozidel obnasi mnoho miliard rocne. Takze nemecti obane budou dale platit a cizinci budou tech 13.000 km dalnic pouzivat zdarma.

Lepe jsou na tom v Cesku. Zadna dan pro privatni lidi a opravy dalnic zaplati EU, resp. Nemci.

Takze vse zustane pri starem.

0/0
18.6.2015 11:00

L52u28k82á85š 39B54r43a71n48d36e83j54s 2943875231631

Silniční daň zůstane, pouze se sníží tak, aby to + - vycházelo nastejno. A cokoli přinesou cizinci, je přínosem. Já Němcům v tomhle fandím, a to říkám i proto, že tam občas jezdím, takže se mi to prodraží. Mají na to plné právo, i podle unijních předpisů.

+2/0
18.6.2015 11:21

P15e71t61r 95K13u24n78e44š 4907187270

Bohužel zřejmě nemají. Němec si může ponížit v německu placenou daň o cenu mýta, já si v německu placenou daň (například z ceny tam zakoupeného paliva) o cenu mýta ponížit nemohu. Chápu to jako diskriminaci.

0/−1
18.6.2015 14:10

O35l23d97ř18i69c59h 97J30a45n25e25č70e39k 8289276593101

nevím, proč by výše popsané mělo Němcům zabránit dálnice zpoplatnit.

100 až 350€ silniční daň (a dálnice zdarma) je ještě v pohodě - v Rakousku je silniční daň každopádně vyšší (cca. těch 350€ se platí za motor 74kW, čili za silné auto se dostanete až k 1000€), k tomu dálniční známka za téměř 90€ a registrační daň někde kolem 8% z ceny auta (u normálních osobních aut - počítá se podle emisí, takže u těch velkých se silnějším motorem je opět vyšší).

nehledě na Dánsko nebo Norsko - registrační daň kolem 200% z ceny...

+1/0
18.6.2015 13:22

K38a84r83e68l 51N63o68v13o20t24n12y 6559251679165

Nevim, kde jste prisel na strop 350€, ja mam nejslabsi diesel z nabidky Audi a platim 340€, rekl bych, ze silne motory se klidne vyhrabou nekam k 800€

+2/0
18.6.2015 13:42

Z93u63z35a54n23a 22V84o45l34n38a 1249424692556

Chapu namitky EU. Ale nechapu Nemce, proc proste tu silnicni dan nezrusi. Pak zavedou myto na vsech silnicich, nejen dalnicich a jsou tam kde chteji byt... Nebo ne?

+4/−1
18.6.2015 9:34

M46i35c72h95a61l 83H89r79u41b50o54š 4550547102555

v Bulharsku je tiež nálepka na všetky cesty a hotovo...

0/0
18.6.2015 12:33

O86l16d42ř68i98c12h 33J33a62n34e54č24e72k 8989326263351

ne. politici naslibovali, že zpoplatní zahraniční řidiče a domácím zátěž nezvednou. kdyby paušální silniční daň nahradili výkonovým zpoplatněním, řada Němců by nadávala (po právu), že platí výrazně více.

já nějak moc nechápu, v čem je problém, aby Němci při zaplacení jejich silniční daně dostali roční vinětu zdarma (nebo třeba za 1€) - ať už by měla být potřeba jen pro dálnice nebo všude. a řidiči, kteří v Německu silniční daň neplatí, by si ji museli koupit.

jediné, co mi vadí, je, že Němci hodlají u zahraničních řidičů na dálnicích o stovky % rozlišovat, jestli mají 2 roky starý benzíňák nebo 5 let starý nafťák.

0/0
18.6.2015 13:28
Foto

J54a69n 49N67e65b30e51s 5710538193723

Pane Janecek, silnicni dan v Nemecku se ale take plati podle motoru. Takze ja za benzin 1,8  platim ca. 130 eur za rok a kolega s dieslem  plati asi 350 eur.

0/0
18.6.2015 13:53

O54l22d72ř66i39c90h 34J81a36n36e36č86e47k 8329496713971

to nepopírám - jakkoliv nevím, jak jsou sazby nastaveny v Německu, protože tam jsem auto nikdy registrované neměl - a regulovat takto "domácí" motoristy (domácí podle místa registrace auta, nikoliv podle státní příslušnosti) dává smysl.

státy se tím snaží přesvědčit své motoristy, aby si pořizovali úspornější a ekologičtější auta, a když už nechtějí, tak je aspoň pořádně zkasírovat. jenže zatímco u "domácích" řidičů to dává smysl, u těch, kteří do Německa přijedou čas od času ze zahraničí, je to jen nesmyslná byrokracie, která ovzduší v Německu stejně nezlepší a už vůbec ne ve městech, o která jde v otázce emisí především. spíše naopak, pokud se řidiči starších dieslů kvůli drahým dálničním známkám budou dálnicím vyhýbat!

pokud to schválí v této podobě, tak já už se svým dieslovým autem na německou dálnici nepláchnu.

0/0
18.6.2015 14:38

O59l44d64ř67i51c32h 38J28a55n84e47č47e75k 8479566393781

vybaví Němci po zavedení tohoto způsobu zpoplatnění dálnic všechna prodejní místa dálničních kuponů terminálem, který naskenuje kompletní technický průkaz a podle toho spočítá cenu týdenního kuponu?? 8-o

0/0
18.6.2015 14:43
Foto

M23i89r78o42s51l15a68v 40S91t52e27i43n22e80r 6288964123985

Samozřejmě je to nesmysl, jako ty viněty obecně. Ale když se začne tímto způsobem bláznit, nebude zatěžko i podle klíčových kódů zařadit projíždějící auto do nějakých ekologických tabulek. Problém vznikne pouze, kdyby někdo přijel s TukTukem z Indie nebo rikšou.

0/0
21.6.2015 7:00

K55a59r37e89l 53N31o44v11o71t77n96y 6889881609485

Vyse silnicni dane se pocita ze stari vozidla a z ekologicke zateze, kterou vozidlo predstavuje. Je tam mnohem vic parametru, ale tohle je asi tak ten nejvetsi problem pro spravedlivy vypocet ceny nalepky. Napr. ja platim za 5 let stary diesel dan 340€, nove hybridni auto treba jen 80€. Tohle promitnout do nalepky je slozite.

0/0
18.6.2015 13:50

O89l91d70ř58i18c80h 12J22a61n81e90č45e74k 8389516343651

právě protože je to složité, tak by se to sice mělo dělat u silniční daně, ale ne u týdenních silničních známek, když jejichž občasné uživatele - řidiče aut registrovaných mimo Německo to k nákupu ekologičtějšího auta stejně nepřesvědčí.

0/0
18.6.2015 14:41

P57e50t54r 40K33u63n61e87š 4877307700

To je pravda. Jestliže nejvyšší daň je za rok 350 Eur, tak můžou udělat roční známku za 350 Eur a denní známku pro osobní auta za 2 Eura a prodávat známky přesně na dny... To by asi bylo celkem jednoduché a fér, ne?

+1/0
18.6.2015 14:14

J67a67n 24P55š37e54n61i42č37k14a 2400508463782

Ano to by bylo zajimave. Kdyby zrusili dan z vozidla a dalnicni znamku nasadili tak, aby jim to vynahradila.

0/0
19.6.2015 9:36

O35l76d90ř48i53c64h 96J48a55n64e32č12e97k 8459616473941

naprosto chápu, že Němci své dálnice pro cizince chtějí zpoplatnit - mají jednu z nejhustších sítí v Evropě a jako jedni z mála "zdarma".

ale naprosto nechápu zpoplatňovat ZAHRANIČNÍ řidiče podle toho, co mají pod kapotou - a už vůbec ne na dálnicích, ve městech by to ještě pochopit šlo. ten poplatek by měl být pro všechny stejný a jako všude jinde, takhle z toho bude jen moře byrokracie.

+4/0
18.6.2015 9:30
Foto

V56l91a24s91t90i24m32i30l 29V10o95n71š33o29v45s23k89ý 4850842363217

Je videt, ze nejste absolutne v obraze. Kdo mluvi o ZAHRANICNICH ridicich? Zpoplatnene dalnice maji byt pro vsechny, jen s tim rozdilem, ze se hodnota dalnicni znamky odecte pro auta registrovna na uzemi BRD od silnicni dane, ktera v CR NEEXISTUJE!

Ziji v Nemecku uz par let, platim ca 600 EUR havarijni pojisteni + ca 130 EUR kazdy leden silnicni dan at mi auto stoji v garazi nebo at s nim jezdim. A aby toho nebylo dost, tak si kazdy rok kupuji ceskou dalnicni znamku.

+1/0
18.6.2015 11:28
Foto

V95l81a27s12t70i74m10i71l 31V59o43n91š52o92v55s89k85ý 4200842103347

= mluvim o osobnich automobilech, nikoliv o nakladni doprave. Nevim jak to tam funguje.

0/0
18.6.2015 11:30

O30l44d77ř47i58c92h 98J82a62n31e71č60e20k 8309806283201

jsem absolutně v obraze, pojmem "zahraniční řidič" zde nemyslím občana jiného státu než BRD, nýbrž řidiče vozidla, které je mimo BRD registrováno a tudíž neplatí v Německu silniční daň, jen se mi to nechce neustále vypisovat, protože většina to stejně chápe. tak sorry za nedorozumění.

já vím, že v Německu platíte silniční daň, která v Česku pro soukromé osoby neexistuje (pro podnikatele ano!). a pokud za ni platíte 130€ ročně, tak Vám jen závidím (tedy pokud to není za prdítko s motorem 35kW, jako že asi ne), protože já v Rakousku platím cca. 350€ (za 74kW) a k tomu téměř 90€ za místní dálniční známku, na kterou mi nikdo slevu proti silniční dani nedá.

nepřu se s Vámi o tom, jestli německé dálnice mají být zpoplatněny. nelíbí se mi, že s dieslovým motorem mám platit několikanásobek toho, co bych platil se stejně silným benzinovým. takovéhle regulace se mají uplatňovat na "domácí" řidiče (opět - nemám na mysli státní příslušnost, ale místo registrace vozidla), ale ne na cizince na dálnicích, protože ti se přeci při nákupu auta nerozhodují podle ceny německé dálniční známky a svými několika cestami ročně tamní ovzduší nijak podstatně neznečišťují. podle mě je to v tomto případě zcela nesystémové.

0/0
18.6.2015 13:40

K72a22r60e54l 28N38o73v21o88t36n92y 6309441959975

Muzu se zeptat cim jezdite a v jakem meste? Ja platim totiz v Mnichove pres 900€ havarku a 340€ silnicni dan. A kdyz vyjedu o prazdninach a predevsim v zime na dalnice a silnice okolo Mnichova, tak se muzu zblaznit. Vsude Stau a vsechno mimonemecti ridici.

0/0
18.6.2015 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.