Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mýtné v Německu bude nejdřív v roce 2017, tvrdí spolkový ministr

Mýtné pro osobní automobily na německých dálnicích se příští rok vybírat nezačne. Berlín plán odložil kvůli právním krokům, které proti Německu chystá Evropská komise. V rozhovoru pro německý bulvární deník Bild to uvedl spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i33c61h35a79l 97G97r48e59g27o67r 8686684940572

Nenažranost Evropských politiků je nekonečná. Už neví kdy by nás oškubali. Silnice platíme z naších daní, jen v benzínu je to hromada peněz.

+1/0
20.6.2015 8:43

P82a14u39l 50G79l80a18b92a30s18n84i21a 9512602323404

8.5. jsem psal do diskuze k článku:

Zavedení mýtného na dálnicích v Německu je jisté, prošlo i Bundesratem

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/mytne-v-nemecku-bude-pozdeji-dg2-/eko-doprava.aspx?c=A150618_065315_eko-doprava_jj

že to mýtné bude zatrhnuto ze strany brusele. Nemýlil jsem se.

Podle mě je mýtné v navrhované podobě složitým nesmyslem a mnozí si mylně myslí, že němečtí řidiči budou zvýhodňováni na úkor zahraničních řidičů. Pan Janata to níže srozumitelně vysvětlil, jak to funguje. Osobně bych zrušil daň z vozidla a zavedl bych známku jako Rakušáci nebo Češi a nikdo by si nemohl stěžovat. Takže stále trvám na tom, že to mýtné hned tak nebude.

0/0
18.6.2015 23:03

H19a45n64a 69K89r61i65v92a75n93e90k 2691165122713

Mytne v Nemecku bude diskriminizace zahranicnich ridicu, pokud si Nemci budou moci mytne odpocitat z dani za vozidlo.

Ve Svycarsku plati majitel vozidla dane + mytne, dane se mu nesnizi.

0/0
18.6.2015 23:33
Foto

M51i87r61o69s70l92a36v 38S63t10e39i41n26e94r 6868554873365

Můžete si však ušetřit tu nálepku, pokud budete jezdit výhradně po okreskách? V Německu bude povinná pro všechny, tedy třeba i pro zemědělce, kteří za svoji obec ani nevyjíždí. Já bych se třeba docela lehko těm dálnicím v Německu vyhnul, i okresky jsou v dobrém stavu. Ale to by se vybralo zase méně.

Jinak ovšem, Švýcaři kalkulovali daň a vinětu už společně a zahájili tak tento nešvar v Evropě. Stejně, jako v Rakousku si navíc připlatíte za jízdu tunelem- německé tunely jsou bezplatné.

0/0
19.6.2015 10:22

H85a57n33a 13K35r67i30v48a46n73e84k 2881485862273

Ve Svycarsku je vineta nutna jen na dalnice, tunely jsou (az na dve vyjimky) zadarmo, napr. Gotthard 16 km.

Vineta na 1 rok stoji 40 franku, coz je 1000 korun, je tedy levnejsi nez ceska a budouci nemecka.

0/0
19.6.2015 11:27

P45a43u32l 88G89l60a46b82a16s11n68i60a 9302492963884

Tak v tom případě bych spíš řekl, že diskriminovaní jsou švýcarští řidiči. Pořád nechápu, proč by při zavedení mýtného v D měli být zahraniční řidiči ošizeni. Dálniční známku už teď Němci vlastně platí. Pokud projde ten model, který popisuje pan Steiner, platit za všechny silnice, tak je to s prominutím zhovadilost. Ale, jak už jsem psal 8.5., mýtné hned tak nebude. A v roce 2017 jsou volby do spolkového sněmu, a do té doby snad dostanou němečtí voliči rozum.

0/0
19.6.2015 20:04

P47e13t42r 29K54u48n48e62š 4937487320

Dobrindte, Dobrindte, pěkně lžeš. Majitel auta nepřihlášeného v německu (v drtivé většině případů cizinec) si nemůže o cenu mýta ponížit v německu placenou daň (například z paliva tam koupeného). Zatímco majitel auta přihlášeného v německu může. Jak z toho ven? V německu všichni ví, že mýto se nově dotkne jenom cizinců, ale cizince je třeba přesvědčit, že ho platí i všichni němci... Opravdu těžká situace.

+2/−2
18.6.2015 14:05

R56a61d52e74k 61J52a23n79a61t64a 9665966744492

"si nemůže o cenu mýta ponížit v německu placenou daň (například z paliva tam koupeného)"

Nevíte o čem píšete. Ta německá daň, zmíněná v článku, není z paliva. Ta se platí za vlastnictví vozu. Máte pravdu, že cizinec si ji nemůže snížit - ovšem je to proto, že ji vůbec neplatí! Diskriminování jsou tudíž stále spíše Němci. Oni budou platit tu daň+mýto. Cizinci jen mýto. Už vám svítá?

Cely spor je jen o tom, že si cizinci navykli jezdit po poměrně kvalitní německé dálniční síti zadarmo (zatímco v jiných státech se za dálnice platí). A Němcům teď holt došla trpělivost.

+3/0
18.6.2015 16:17

P73e26t12r 65K16u10n97e48š 4847477850

Já mám rozsvíceno, ty máš zhasnuto. Napsal jsem to zcela jasně, němec (resp. ten, co má auto hlášené v Německu) si může ponížit německou daň o cenu mýta, cizinec (resp. ten, co nemá auto přihlášené v Německu) ne. A je úplně jedno, která část daně to je. Stejně tečou na jednu hromadu, které se říká státní rozpočet. Takže tohle je podle mě ta diskriminace. Silniční daně mají mnohé státy, u nás třeba podnikatelé, německý podnikatel také neplatí českou silniční daň pro podnikatele nebo italskou apod. Takže jestli chtějí němci zavádět poplatek za dálnici, ať tak udělají plošně všem a ne pouze cizincům (což je trapně maskovaná realita).

+1/−2
18.6.2015 17:00

R16a66d72e96k 93J68a94n50a38t88a 9305636354172

"si může ponížit německou daň o cenu mýta"

Nikoliv "může ponížit", ta daň se prostě sníží, bez ohledu na to, zda si ten ten Němec k tomu koupí dálniční známku nebo ne. To nelze Německu zakázat, už tak je ta daň vyšší než např. u nás (kde ji většina aut neplatí vůbec). Navíc to s daní u nás ani moc nesouvisí - jedná se o německé silnice.

Doteď měli Němci dálnice de facto "předplacené" ve silniční dani, zatímco cizinci je měli zadarmo. Což je nenormální stav a to co chtějí zavést teď, je spíš uvedení do logického stavu (i když nejlogičtější a nesjpravedlnější by samozřejmě bylo výkonové zpoplatnění všech komunikací).

0/−1
18.6.2015 17:16

P17e17t68r 45M33i80c15h66a79l 2790314451962

Jenže původní návrh byl, že se Němcům sníží daň z auta o částku zaplacenou na mýtném. A to je právě špatně.

0/0
18.6.2015 18:28
Foto

M86i48r33o18s76l15a87v 54S84t49e81i66n95e70r 6558464593535

Jinak by ty občany neobelstili. Tvrdí jim, že to pro Němce nebude zdražení, prostě budou prý platit stejně, jako před změnou systému. Jenomže už za rok ty sliby budou zapomenuty a zvyšovat se bude všechno- základní daň z vozidla i dálniční známka.

0/0
19.6.2015 10:26

P62e75t57r 97M92i39c12h60a65l 2800484851922

To je možné. Ale pořád platí, že v navržené podobě to budou platit fakticky jen zahraniční řidiči a to je v rozporu s právem EU.

0/0
19.6.2015 14:29
Foto

M75i58r70o17s12l14a80v 53S57t47e61i32n66e85r 6788374193585

Němci platí za používání silnic v Německu daň, cizinci neplatí nic. Němci však u těchže cizinců musí za použití tamních silnic platit.

Dobrint to zneužívá jako politický tah.

Správné řešení je jenom jedno- viněty zakázat všude v EU!

0/0
20.6.2015 19:09

P30e30t36r 68M69i49c87h54a93l 2150264481172

Souhlas, hlavně s poslední větou.

0/0
21.6.2015 23:05

O16n97d56ř16e17j 34L62o53š42o77t10h 9140372944752

Dálnice se snad staví kvůli - rychlosti, bezpečnosti a snížení tranzitu přes města a obce. 

Tudíž by měla být snaha států tam nacpat co největší procento dopravy. Akorát politici napříč Evropou budují dálnice proto, aby po nich jezdilo co nejméně lidí, jedni z mála, kdo měl rozum, bylo Německo a místo aby Německo tlačilo na ostatní země, aby zavedli jejich model, tak se chce přizpůsobit všem vidlákum okolo.

+1/0
18.6.2015 13:57

P36e52t33r 32K56u31n28e65š 4667167870

Přesně tak. Rozum praví, že zejména a hlavně dálnice mají být bez poplatků. Navíc cestování po EU a neustálé placení poměrně různorodých systémů mýta je úplně na palici. Kdyby zrovna toto si EU vzala za cíl zlikvidovat, tak bych tomu zatleskal. Dřív jsme měli hraniční kontroli, dneska vybíráme mýto...

+2/0
18.6.2015 14:07

O31n28d56ř19e74j 36L19o40š55o33t19h 9780702134552

Ano. Přitom u nás se vybere poměrně směšná částka - 4,3 miliardy za rok, při 1500 Kč za známku. Kdyby majitelé platili 1000 Kč za vozidlo daň, mohl by každý jezdit, kde by chtěl, nikdo by nemusel řešit zpoplatněné/nezpoplatněné úseky a neustálé úpravy těchto úseků, žádné nákaldy za tištění známek a jejich kontrolování, řešení platností, padělků,...

+2/0
18.6.2015 14:25

P15e86t52r 36K63u41n53e22š 4287517810

Souhlasím jen částečně - vzhledem ke spotřební dani na paliva není konkrétně toto zdanění přesně tou silniční daní? Veskrze ještě přesně kopíruje jízdní výkon? ... Takže směšné 4,3 miliardy bych zrušil a byl by klid...

+1/0
18.6.2015 15:03

P90e84t87r 42K89u10n29e12š 4437957320

... Tedy plně souhlasím se zrušením jakýchkoliv stupidních kuponů/selektivních poplatků za dálnice, atd. Nemyslím si ale, že by se měla zavádět nově nějaká silniční daň. Ty 4,3 mld. korun, které by v této souvislosti mezi lidmi zůstaly by se stejně v nějakém poměru při utracení za jiné věci dostaly do ruky státu (výpadek by tedy nebyl 4,3 mld, ale třeba poloviční - státní rozpočet disponuje téměř polovinou HDP, tedy počítám, že zhruba polovina této sumy by stejně ve finále rozpočtem protekla).

+1/0
18.6.2015 15:08

M12a72r93e95k 49T52u26r72n61o29v10e25c 7405232400516

Daň za vozidlo? A proč proboha? Za vozidlo, které když si koupíte, musíte si na něj nejprve vydělat. Z toho co vyděláte, Vám docela dost seberou (daň z příjmu, odvody na sociální a zdravotní pojištění). Při koupi vozidla ještě odvedete daň z přidané hodnoty (proboha jakou že přidanou hodnotu za těch 21 procent vlastně dostáváte?). Pak platítě DPH skoro na všech službách kolem auta a na tom, čím to auto krmíte (benzín, olej, nějaké vodičky do ostřikovačů, gumičky do stěračů). Ale to pořád není všechno. Benzín v podstatě jen kvůli spotřební dani stojí skoro dvakrát tolik, než kolik by stát mohl.

Když daň za vozidlo, to by také mohla být daň za jízdní kolo, za užívání chodníku, daň z veřejné hromadné dopravy... To politikům náramně jde - vymýšlet pořád nové poplatky a daně z něčeho, co se před tím neplatilo. Nějak jim ty daně, co se platí už teď, pořád ne a ne stačit.

+1/0
18.6.2015 17:09

O55n77d16ř37e67j 91L42o27š54o67t89h 9290782514102

V tom nejsme v rozporu, já to psal tak, aby státní rozpočet nepřišel o peníze a zároveň nastalo zlepšení současné situace na evropských silnicích a dálnicích. A je to prostě tak, že v týhle podobě, kdyby byla trošku vůle, by nebyl problém to schválit. Zatímco pouhé zrušení by určitě neprošlo.

0/0
18.6.2015 18:34

P21a18u64l 49G62l69a44b14a69s12n77i30a 9732892683564

Daně z vozidla, benzínu, a ty ostatní položky, které uvádíte, jdou jen částečně zpět do oprav a údržby silnic. Podstatná část jde na úplně jiné účely, lidově řečeno, s těmi prostředky se látají díry v státním rozpočtu.

+1/0
18.6.2015 23:07

M29a59r57e72k 34T37u67r63n20o39v75e51c 7805612960936

No jo, jenže nedělám si iluze, že kdyby zavedli daň z vozidla, že to bude nějaké jiné. Prostě příjem státního rozpočtu. Doufám, že aspoň to, co se vybere u nás za dálniční známky a mýto u větších aut jde opravdu do dálnic...

Jako v Praze s parkovacími zónami. Za vybrané peníze se přeci měly stavět ty parkovací domy... Dneska na tom akorát vydělávají firmy, co to jakože pro městské části provozují, pak odtahové služby a na městské části už asi moc nezbývá a parkovací dům se za tu dobu snad nepostavil ani jeden...

+1/0
19.6.2015 9:39

P20e28t88r 17K75u73n76e81š 4207727460

...kontroly... pardon

0/0
18.6.2015 15:00

P35e89t71r 67M37i85c20h70a69l 2310774751832

Mýtné pro osobní auta je zhovadilost všude. Ve spotřební dani a DPH se státu odvádí cca 60 % už teď a osobní auta dálnice neničí. Tedy je to jen další zdanění.

+6/0
18.6.2015 13:01

J49i10ř38í 32J92a92n32a17t15k83a 7195558114618

To víte základní hodnota EU je svobodný pohyb po celé EU , tedy pokud na to máte ;-D

+1/0
18.6.2015 13:24

P80e55t81r 74M61u61n89z42a73r 1475711489646

Docela by mě zajímalo, jestli by právně prošlo to, že by si Německo udělalo bilaterální dohody s ostatními státy, že jejich řidiči nemusí platit za německé silnice, pokud Němci nemusí platit u nich.

+3/0
18.6.2015 12:36

Z70d90e37n71ě41k 51J15o66n75á44š 9531879266490

Ono se to němcům i trošku hodí, protože relita je taková, že by ten systém do konce roku nestihli připravit. Ještě nevypsali výběrové řízení. Takhle se to svede na EU, rakousko a vše se stihne o tok později.

+1/0
18.6.2015 11:56

A39n30t16o61n21i35n 33N39e25m86e55c 7268243921170

Vinety nebudou v Nemecku nikdy, zadne obavy.

Nemecky stat kasiruje vlastni obcany (vcetne privatnich majitelu aut)

rocne od 100€ az do 350 € silnicni dan za jedno auto, takze od nich uz nemuze dalsi poplatek za dalnice pozadovat.

Snizit dane vlastnim motoristum nemecky stat take nemuze, protoze by vybral na vinetach podstatne mene. Vybral by asi 0,5 miliardy € rocne, zatimco dan z motorovych vozidel obnasi mnoho miliard rocne. Takze nemecti obane budou dale platit a cizinci budou tech 13.000 km dalnic pouzivat zdarma.

Lepe jsou na tom v Cesku. Zadna dan pro privatni lidi a opravy dalnic zaplati EU, resp. Nemci.

Takze vse zustane pri starem.

0/0
18.6.2015 11:00

L35u90k60á53š 38B61r26a77n21d77e14j95s 2943155201371

Silniční daň zůstane, pouze se sníží tak, aby to + - vycházelo nastejno. A cokoli přinesou cizinci, je přínosem. Já Němcům v tomhle fandím, a to říkám i proto, že tam občas jezdím, takže se mi to prodraží. Mají na to plné právo, i podle unijních předpisů.

+2/0
18.6.2015 11:21

P85e44t21r 60K21u67n85e59š 4237417400

Bohužel zřejmě nemají. Němec si může ponížit v německu placenou daň o cenu mýta, já si v německu placenou daň (například z ceny tam zakoupeného paliva) o cenu mýta ponížit nemohu. Chápu to jako diskriminaci.

0/−1
18.6.2015 14:10

O75l49d25ř25i37c21h 58J49a53n92e44č87e87k 8229526933831

nevím, proč by výše popsané mělo Němcům zabránit dálnice zpoplatnit.

100 až 350€ silniční daň (a dálnice zdarma) je ještě v pohodě - v Rakousku je silniční daň každopádně vyšší (cca. těch 350€ se platí za motor 74kW, čili za silné auto se dostanete až k 1000€), k tomu dálniční známka za téměř 90€ a registrační daň někde kolem 8% z ceny auta (u normálních osobních aut - počítá se podle emisí, takže u těch velkých se silnějším motorem je opět vyšší).

nehledě na Dánsko nebo Norsko - registrační daň kolem 200% z ceny...

+1/0
18.6.2015 13:22

K17a39r37e34l 14N58o69v80o12t42n95y 6679141119405

Nevim, kde jste prisel na strop 350€, ja mam nejslabsi diesel z nabidky Audi a platim 340€, rekl bych, ze silne motory se klidne vyhrabou nekam k 800€

+2/0
18.6.2015 13:42

Z95u30z50a37n95a 61V75o83l45n64a 1669444512566

Chapu namitky EU. Ale nechapu Nemce, proc proste tu silnicni dan nezrusi. Pak zavedou myto na vsech silnicich, nejen dalnicich a jsou tam kde chteji byt... Nebo ne?

+4/−1
18.6.2015 9:34

M33i47c67h72a11l 51H82r13u16b70o90š 4550447342785

v Bulharsku je tiež nálepka na všetky cesty a hotovo...

0/0
18.6.2015 12:33

O62l81d48ř91i13c91h 66J71a25n97e31č41e54k 8919686463241

ne. politici naslibovali, že zpoplatní zahraniční řidiče a domácím zátěž nezvednou. kdyby paušální silniční daň nahradili výkonovým zpoplatněním, řada Němců by nadávala (po právu), že platí výrazně více.

já nějak moc nechápu, v čem je problém, aby Němci při zaplacení jejich silniční daně dostali roční vinětu zdarma (nebo třeba za 1€) - ať už by měla být potřeba jen pro dálnice nebo všude. a řidiči, kteří v Německu silniční daň neplatí, by si ji museli koupit.

jediné, co mi vadí, je, že Němci hodlají u zahraničních řidičů na dálnicích o stovky % rozlišovat, jestli mají 2 roky starý benzíňák nebo 5 let starý nafťák.

0/0
18.6.2015 13:28
Foto

J27a33n 78N93e37b93e12s 5580568913243

Pane Janecek, silnicni dan v Nemecku se ale take plati podle motoru. Takze ja za benzin 1,8  platim ca. 130 eur za rok a kolega s dieslem  plati asi 350 eur.

0/0
18.6.2015 13:53

O45l49d27ř51i15c82h 82J28a51n48e63č65e75k 8529736793201

to nepopírám - jakkoliv nevím, jak jsou sazby nastaveny v Německu, protože tam jsem auto nikdy registrované neměl - a regulovat takto "domácí" motoristy (domácí podle místa registrace auta, nikoliv podle státní příslušnosti) dává smysl.

státy se tím snaží přesvědčit své motoristy, aby si pořizovali úspornější a ekologičtější auta, a když už nechtějí, tak je aspoň pořádně zkasírovat. jenže zatímco u "domácích" řidičů to dává smysl, u těch, kteří do Německa přijedou čas od času ze zahraničí, je to jen nesmyslná byrokracie, která ovzduší v Německu stejně nezlepší a už vůbec ne ve městech, o která jde v otázce emisí především. spíše naopak, pokud se řidiči starších dieslů kvůli drahým dálničním známkám budou dálnicím vyhýbat!

pokud to schválí v této podobě, tak já už se svým dieslovým autem na německou dálnici nepláchnu.

0/0
18.6.2015 14:38

O38l21d46ř34i76c37h 20J54a83n35e86č45e42k 8559986523921

vybaví Němci po zavedení tohoto způsobu zpoplatnění dálnic všechna prodejní místa dálničních kuponů terminálem, který naskenuje kompletní technický průkaz a podle toho spočítá cenu týdenního kuponu?? 8-o

0/0
18.6.2015 14:43
Foto

M78i57r14o88s48l19a85v 28S71t78e69i23n28e83r 6308324483285

Samozřejmě je to nesmysl, jako ty viněty obecně. Ale když se začne tímto způsobem bláznit, nebude zatěžko i podle klíčových kódů zařadit projíždějící auto do nějakých ekologických tabulek. Problém vznikne pouze, kdyby někdo přijel s TukTukem z Indie nebo rikšou.

0/0
21.6.2015 7:00

K80a76r54e68l 22N16o95v31o56t95n81y 6199911649235

Vyse silnicni dane se pocita ze stari vozidla a z ekologicke zateze, kterou vozidlo predstavuje. Je tam mnohem vic parametru, ale tohle je asi tak ten nejvetsi problem pro spravedlivy vypocet ceny nalepky. Napr. ja platim za 5 let stary diesel dan 340€, nove hybridni auto treba jen 80€. Tohle promitnout do nalepky je slozite.

0/0
18.6.2015 13:50

O81l72d25ř74i30c89h 12J60a15n15e58č50e41k 8649506663221

právě protože je to složité, tak by se to sice mělo dělat u silniční daně, ale ne u týdenních silničních známek, když jejichž občasné uživatele - řidiče aut registrovaných mimo Německo to k nákupu ekologičtějšího auta stejně nepřesvědčí.

0/0
18.6.2015 14:41

P92e37t28r 75K48u20n45e96š 4927267610

To je pravda. Jestliže nejvyšší daň je za rok 350 Eur, tak můžou udělat roční známku za 350 Eur a denní známku pro osobní auta za 2 Eura a prodávat známky přesně na dny... To by asi bylo celkem jednoduché a fér, ne?

+1/0
18.6.2015 14:14

J89a46n 61P85š14e98n45i21č14k57a 2280378783252

Ano to by bylo zajimave. Kdyby zrusili dan z vozidla a dalnicni znamku nasadili tak, aby jim to vynahradila.

0/0
19.6.2015 9:36

O48l63d63ř65i63c65h 16J38a68n25e64č46e46k 8439626793761

naprosto chápu, že Němci své dálnice pro cizince chtějí zpoplatnit - mají jednu z nejhustších sítí v Evropě a jako jedni z mála "zdarma".

ale naprosto nechápu zpoplatňovat ZAHRANIČNÍ řidiče podle toho, co mají pod kapotou - a už vůbec ne na dálnicích, ve městech by to ještě pochopit šlo. ten poplatek by měl být pro všechny stejný a jako všude jinde, takhle z toho bude jen moře byrokracie.

+4/0
18.6.2015 9:30
Foto

V36l72a49s70t68i52m71i45l 41V29o39n61š64o74v98s48k59ý 4980562813417

Je videt, ze nejste absolutne v obraze. Kdo mluvi o ZAHRANICNICH ridicich? Zpoplatnene dalnice maji byt pro vsechny, jen s tim rozdilem, ze se hodnota dalnicni znamky odecte pro auta registrovna na uzemi BRD od silnicni dane, ktera v CR NEEXISTUJE!

Ziji v Nemecku uz par let, platim ca 600 EUR havarijni pojisteni + ca 130 EUR kazdy leden silnicni dan at mi auto stoji v garazi nebo at s nim jezdim. A aby toho nebylo dost, tak si kazdy rok kupuji ceskou dalnicni znamku.

+1/0
18.6.2015 11:28
Foto

V38l60a55s60t76i45m31i67l 61V11o58n34š79o90v64s38k54ý 4790202903297

= mluvim o osobnich automobilech, nikoliv o nakladni doprave. Nevim jak to tam funguje.

0/0
18.6.2015 11:30

O31l46d75ř76i13c50h 64J96a85n44e15č97e45k 8979226933191

jsem absolutně v obraze, pojmem "zahraniční řidič" zde nemyslím občana jiného státu než BRD, nýbrž řidiče vozidla, které je mimo BRD registrováno a tudíž neplatí v Německu silniční daň, jen se mi to nechce neustále vypisovat, protože většina to stejně chápe. tak sorry za nedorozumění.

já vím, že v Německu platíte silniční daň, která v Česku pro soukromé osoby neexistuje (pro podnikatele ano!). a pokud za ni platíte 130€ ročně, tak Vám jen závidím (tedy pokud to není za prdítko s motorem 35kW, jako že asi ne), protože já v Rakousku platím cca. 350€ (za 74kW) a k tomu téměř 90€ za místní dálniční známku, na kterou mi nikdo slevu proti silniční dani nedá.

nepřu se s Vámi o tom, jestli německé dálnice mají být zpoplatněny. nelíbí se mi, že s dieslovým motorem mám platit několikanásobek toho, co bych platil se stejně silným benzinovým. takovéhle regulace se mají uplatňovat na "domácí" řidiče (opět - nemám na mysli státní příslušnost, ale místo registrace vozidla), ale ne na cizince na dálnicích, protože ti se přeci při nákupu auta nerozhodují podle ceny německé dálniční známky a svými několika cestami ročně tamní ovzduší nijak podstatně neznečišťují. podle mě je to v tomto případě zcela nesystémové.

0/0
18.6.2015 13:40

K90a16r50e76l 79N27o80v37o84t82n44y 6209151299455

Muzu se zeptat cim jezdite a v jakem meste? Ja platim totiz v Mnichove pres 900€ havarku a 340€ silnicni dan. A kdyz vyjedu o prazdninach a predevsim v zime na dalnice a silnice okolo Mnichova, tak se muzu zblaznit. Vsude Stau a vsechno mimonemecti ridici.

0/0
18.6.2015 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.