Diskuze

Mýtné v Německu bude nejdřív v roce 2017, tvrdí spolkový ministr

Mýtné pro osobní automobily na německých dálnicích se příští rok vybírat nezačne. Berlín plán odložil kvůli právním krokům, které proti Německu chystá Evropská komise. V rozhovoru pro německý bulvární deník Bild to uvedl spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

8.5. jsem psal do diskuze k článku:

Zavedení mýtného na dálnicích v Německu je jisté, prošlo i Bundesratem

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/mytne-v-nemecku-bude-pozdeji-dg2-/eko-doprava.aspx?c=A150618_065315_eko-doprava_jj

že to mýtné bude zatrhnuto ze strany brusele. Nemýlil jsem se.

Podle mě je mýtné v navrhované podobě složitým nesmyslem a mnozí si mylně myslí, že němečtí řidiči budou zvýhodňováni na úkor zahraničních řidičů. Pan Janata to níže srozumitelně vysvětlil, jak to funguje. Osobně bych zrušil daň z vozidla a zavedl bych známku jako Rakušáci nebo Češi a nikdo by si nemohl stěžovat. Takže stále trvám na tom, že to mýtné hned tak nebude.

0 0
možnosti

Mytne v Nemecku bude diskriminizace zahranicnich ridicu, pokud si Nemci budou moci mytne odpocitat z dani za vozidlo.

Ve Svycarsku plati majitel vozidla dane + mytne, dane se mu nesnizi.

0 0
možnosti

P55e31t73r 91K83u73n90e83š

18. 6. 2015 14:05

Dobrindte, Dobrindte, pěkně lžeš. Majitel auta nepřihlášeného v německu (v drtivé většině případů cizinec) si nemůže o cenu mýta ponížit v německu placenou daň (například z paliva tam koupeného). Zatímco majitel auta přihlášeného v německu může. Jak z toho ven? V německu všichni ví, že mýto se nově dotkne jenom cizinců, ale cizince je třeba přesvědčit, že ho platí i všichni němci... Opravdu těžká situace.

2 2
možnosti

"si nemůže o cenu mýta ponížit v německu placenou daň (například z paliva tam koupeného)"

Nevíte o čem píšete. Ta německá daň, zmíněná v článku, není z paliva. Ta se platí za vlastnictví vozu. Máte pravdu, že cizinec si ji nemůže snížit - ovšem je to proto, že ji vůbec neplatí! Diskriminování jsou tudíž stále spíše Němci. Oni budou platit tu daň+mýto. Cizinci jen mýto. Už vám svítá?

Cely spor je jen o tom, že si cizinci navykli jezdit po poměrně kvalitní německé dálniční síti zadarmo (zatímco v jiných státech se za dálnice platí). A Němcům teď holt došla trpělivost.

3 0
možnosti

Dálnice se snad staví kvůli - rychlosti, bezpečnosti a snížení tranzitu přes města a obce. 

Tudíž by měla být snaha států tam nacpat co největší procento dopravy. Akorát politici napříč Evropou budují dálnice proto, aby po nich jezdilo co nejméně lidí, jedni z mála, kdo měl rozum, bylo Německo a místo aby Německo tlačilo na ostatní země, aby zavedli jejich model, tak se chce přizpůsobit všem vidlákum okolo.

1 0
možnosti

P80e65t97r 50K78u45n80e27š

18. 6. 2015 14:07

Přesně tak. Rozum praví, že zejména a hlavně dálnice mají být bez poplatků. Navíc cestování po EU a neustálé placení poměrně různorodých systémů mýta je úplně na palici. Kdyby zrovna toto si EU vzala za cíl zlikvidovat, tak bych tomu zatleskal. Dřív jsme měli hraniční kontroli, dneska vybíráme mýto...

2 0
možnosti

P74e94t94r 10M91i82c54h67a15l

18. 6. 2015 13:01

Mýtné pro osobní auta je zhovadilost všude. Ve spotřební dani a DPH se státu odvádí cca 60 % už teď a osobní auta dálnice neničí. Tedy je to jen další zdanění.

6 0
možnosti

To víte základní hodnota EU je svobodný pohyb po celé EU , tedy pokud na to máte ;-D

1 0
možnosti

P38e72t28r 80M67u75n21z55a55r

18. 6. 2015 12:36

Docela by mě zajímalo, jestli by právně prošlo to, že by si Německo udělalo bilaterální dohody s ostatními státy, že jejich řidiči nemusí platit za německé silnice, pokud Němci nemusí platit u nich.

3 0
možnosti

Ono se to němcům i trošku hodí, protože relita je taková, že by ten systém do konce roku nestihli připravit. Ještě nevypsali výběrové řízení. Takhle se to svede na EU, rakousko a vše se stihne o tok později.

1 0
možnosti

Vinety nebudou v Nemecku nikdy, zadne obavy.

Nemecky stat kasiruje vlastni obcany (vcetne privatnich majitelu aut)

rocne od 100€ az do 350 € silnicni dan za jedno auto, takze od nich uz nemuze dalsi poplatek za dalnice pozadovat.

Snizit dane vlastnim motoristum nemecky stat take nemuze, protoze by vybral na vinetach podstatne mene. Vybral by asi 0,5 miliardy € rocne, zatimco dan z motorovych vozidel obnasi mnoho miliard rocne. Takze nemecti obane budou dale platit a cizinci budou tech 13.000 km dalnic pouzivat zdarma.

Lepe jsou na tom v Cesku. Zadna dan pro privatni lidi a opravy dalnic zaplati EU, resp. Nemci.

Takze vse zustane pri starem.

0 0
možnosti

Silniční daň zůstane, pouze se sníží tak, aby to + - vycházelo nastejno. A cokoli přinesou cizinci, je přínosem. Já Němcům v tomhle fandím, a to říkám i proto, že tam občas jezdím, takže se mi to prodraží. Mají na to plné právo, i podle unijních předpisů.

2 0
možnosti

Chapu namitky EU. Ale nechapu Nemce, proc proste tu silnicni dan nezrusi. Pak zavedou myto na vsech silnicich, nejen dalnicich a jsou tam kde chteji byt... Nebo ne?

4 1
možnosti

v Bulharsku je tiež nálepka na všetky cesty a hotovo...

0 0
možnosti

naprosto chápu, že Němci své dálnice pro cizince chtějí zpoplatnit - mají jednu z nejhustších sítí v Evropě a jako jedni z mála "zdarma".

ale naprosto nechápu zpoplatňovat ZAHRANIČNÍ řidiče podle toho, co mají pod kapotou - a už vůbec ne na dálnicích, ve městech by to ještě pochopit šlo. ten poplatek by měl být pro všechny stejný a jako všude jinde, takhle z toho bude jen moře byrokracie.

4 0
možnosti
Foto

Je videt, ze nejste absolutne v obraze. Kdo mluvi o ZAHRANICNICH ridicich? Zpoplatnene dalnice maji byt pro vsechny, jen s tim rozdilem, ze se hodnota dalnicni znamky odecte pro auta registrovna na uzemi BRD od silnicni dane, ktera v CR NEEXISTUJE!

Ziji v Nemecku uz par let, platim ca 600 EUR havarijni pojisteni + ca 130 EUR kazdy leden silnicni dan at mi auto stoji v garazi nebo at s nim jezdim. A aby toho nebylo dost, tak si kazdy rok kupuji ceskou dalnicni znamku.

1 0
možnosti