Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Americké vojenské vrtulníky Bell se budou možná opravovat i v Praze

Americký výrobce vrtulníků Bell Helicopter chce ve svém servisním centru na ruzyňském letišti provádět údržbu i svých vojenských vrtulníků. Firma se snaží v Česku rozšířit i kvůli velké zakázce na nákup vrtulníků, kterou připravuje ministerstvo obrany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z15d90e67n73ě24k 94Ž72a97m82b43o86c76h 7680476890480

Stokrát lepší než "svoboda" s Ruskem.

+1/0
18.6.2015 19:59

Z17d37e12n80ě72k 73Ž51a71m23b18o54c63h 7480666620290

Patřilo pod kolegu Bašistu, nějak se to nezařadilo.

0/0
18.6.2015 20:00

V66a91c37l18a85v 70V95a80v22r51a 3627954485597

US vrtulníky objednává vláda ČR a nikoliv USA. USA jen prodává oč je zájem ty "základno" pode mnou.

Na takové krůčky si budeš soudruhu muset zvykat zároveň s tím, jak bude mizet ten sovětský šrot.

+3/0
18.6.2015 16:42
Foto

M38a33r85e25k 34B56a63š36i12s41t49a 7943602163500

Pomalu a "nenápadně" nás média chystají na základnu USA na našem území. Jsou to jen takové nenápadné a pomalé krůčky, poté bude naše suverenita nenávratně fuč.

+4/−20
18.6.2015 15:47

P18a59v26e79l 66G20ö76t19z80e 4623462402305

Uz aby tady ta zakladna byla.

+6/−1
18.6.2015 16:19

V31a21c55l33a63v 79V30a76v32r41a 3157654405887

US vojenské "minizákladny" se budou množit zároveň s úbytkem prokomunisticky smýšlejícím proletariátem. Nová generace Čechů se bude dívat na USA jako (světe div se) na spojence.

Je celkem opravdu logické, že výzbroj z USA se nebude vozit k opravám zpět do USA, ale bude se opravovat na místě.

+1/0
18.6.2015 16:45

Z95b68y90n20ě89k 40P14o90p45o25v80s49k61ý 9246158627863

Píšete to jak Rudé právo z 50.let, akorát místo SSSR jste doplnil USA...;-D

0/0
22.6.2015 8:20

V26o42j67t79ě30c93h 71R95ů35ž30e40k 1367842744112

Let them come.:-)

+1/0
18.6.2015 23:39

P78a86v23e22l 70S36o50b89o63t39k75a 5390514

To je celkem logické, že z evropského válčiště se nebudou vozit na opravu do USA.

+5/0
18.6.2015 15:06

K23a27t15e71ř69i54n88a 32V72ý19b75o74r28n23á 6630199729

To je pravda, ale to by měli budovat tyto kapacity v Británii. Dost pochybuji, ze jim je budou opravovat Rusové. :)

+1/0
18.6.2015 16:06

V64i59l50é79m 70P74ř11í92h90o60d74a 2524139493537

Už chystáte ruské vlaječky a šeříky?;-)

+2/0
18.6.2015 16:14

V63a29c82l18a24v 68V65a39v84r77a 3157774465467

ano, nařídíme to těm Američanům soudružko Výborná.

0/0
18.6.2015 16:46

V52r23a86t79i90s74l25a88v 71C52h52a14r77v78á92t 4241792682683

Takových podobných slibů od USA k nám již bylo. TATRA, Aero Vodochody a jen vždy chtěli zničit konkurenci. Když opravovat, tak za kolik? O tom se již nepíše, měli by si zjistit naši "manažeři" za kolik opravují v USA. Tam je minimální mzda 15 dolarů/hod.

+2/−18
18.6.2015 14:24

M31i20l98a39n 54K93o13t97o29u64č12e64k 2966638552487

proč lžete, v usa je minimální mzda okolo 8 dolarů

+1/0
18.6.2015 15:23

V47a86c72l22a74v 38V74a56v40r65a 3207904865467

minimální mzda je 8 USD na hodinu a průměrná je 15 USD na hodinu. Já pracoval posledních 16 let před důchodem za základ 36 USD na hodinu. Stejně jako všichni mí kolegové. Ovšem, pro takový job muselo být něco v hlavě.

+1/0
18.6.2015 16:39

P70a96v46e18l 25G36ö52t82z41e 4843862752945

Pokud jste to cetl porad, to servisni stredisko v Ruzyni uz davno maji, jen se rozsiri o nove servisni casti. Nic vic a nic mene.

+1/0
18.6.2015 16:18

V33i69l86é55m 49P32ř39í55h36o17d56a 2924929453517

Někteří tu mají za úkol hned reagovat, přečtení nebo pochopení textu po nich nechtějte.;-)

0/0
18.6.2015 16:20

J98i88ř83í 22J21a82n93a14t28k87a 7485288944638

Bell nevyrábí nic co by se byt jen vzdáleně blížilo schopnostem Mi-24 a tak těžko mohou nabídnout něco co by adekvátně nahradilo Mi-24

+4/−17
18.6.2015 13:57

J55i86ř35í 98J43a50n86a52t20k69a 7675568894448

Páni mínusáci co tak uvést onen tajemný typ vrtulníku Bell , který má schopnosti Mi-24?

Ale to nemůžete tak jen mínusujete, že ;-D

+5/−6
18.6.2015 14:17

V89r89a25t31i90s11l82a52v 10K73a64l21i39c65h 3686675105131

Bell AH-1Z Viper - uz jenom datum uvedeni do provozu nekdy kolem roku 2000, kdezto MI-24 1969... Nejsem puntickar, ale elektronicky systemy a minimalne hmotnost a spotreba paliva asi bude nekde jinde ne..

Jedina vyhoda MI-24 oproti zmijakovi je moznost prepravovat 8 clennou posadku.

+12/0
18.6.2015 14:26

J44a90n 80L29u30k93á59š 7937643563782

Je otazka, jestli je ten prostor pro vysadek vyhodou. Rusaci sami vetsinou pouzivali tyto stroje bez vysadku, aby byly lehci a mohly snadneji manevrovat a Mil Mi-28 je vyustenim tohoto trendu.

+1/0
18.6.2015 14:59
Foto

M24a53r63t92i58n 23P38e71š26e37k 7931808124855

Což je u bitevního vrtulníku vlastně na obtíž, jelikož je vlastně zátěž navíc.

+4/0
18.6.2015 15:32

J60i43ř31í 21J30a82n51a68t64k22a 7975638704688

Když vynechám fakt, že Bell AH-1Z Viper používá pouze námořní pěchota USA,  srovnáváte nesrovnatelné, v podstatě lehký bitevní vrtulník s těžkým víceúčelovým strojem. Bell v maximální vzletové hmotnosti váží méně než prázdný Mi-24, výkon motoru má o 60% nižší. Z toho vyplývá vše, Mi-24 lze použít jako bombardér pro ničení pozemních cílů s tím, že z něj lze shazovat klasické letecké pumy o hmotnosti až 0,5 tuny. Hlavňové zbraně, Bell dokáže nést jen 20mm letecký kanon, Mi-24 30mm kanon na 35 je 23mm.

O možnosti přepravy lidí a nákladu se zmiňujete sám, zkrátka Mi-24 víceúčelová těžká létající obluda, ne nadarmo se jí říká létající tank,  a pravděpodobně jediná zbraň naší armády schopná nějakého efektivního boje. I když je Mi-24 těžší dosahuje díky velké ploše křídel lepší stabilitu a manévrovatelnost než Bell, pravda více žere a nesplňuje EU limity na CO2.

+3/−4
18.6.2015 15:37

J36a73r85o29s11l27a79v 52F40r94a83n75t49i20š77e42k 68B59r37ü82m44m72e36r 1541886513930

Jenže prostě je to překonaná konstrukce. V dnešní době nikdo nepotřebuje z vrtulníku shazovat bomby, a vozit náklad.

+3/0
18.6.2015 15:53

V51i68l50é53m 40P58ř53í38h98o40d42a 2134409773517

Afghánci, Stingery, Blowpipy a 102 zničených Mi-24 má jiný názor.;-)

0/0
18.6.2015 16:30

V56r84a87t71i87s84l37a98v 70K44a23l11i63c46h 3416405595331

Nesrovnávám nesrovnatelné. Chtěl jste slyšet o vrtulníku BELL který je v jakémkoliv směru lepší, tak jsem ho napsal. Mimochodem MI24 a zmijaka od sebe deli "pouhych" 3000kg hmotnosti. Zjistete si fakta !

0/0
18.6.2015 18:45

D84a10v71i53d 39F44r90e66i49m43a38n 8277346526653

Rychlejší, lehčí a větší dolet?

+5/0
18.6.2015 14:45

M30i79c68h10a78l 16P20a24v69l79á19t 9263563894909

Ano, jen maloktery v soucasne dobe ve svete vyrabeny vrtulnik je realne neschopen boje v noci, spoleha na rychlost a pancir misto obratnosti a nizke zjistitelnosti.. Proste dnes uz mimo treti svet nikomu neprodate neco, co postrada elementarni schopnosti. ;o)

A jeste uplne jina vec je, zda ACR i nadale chce / potrebuje / je schopna poridit a provozovat tezky bitevni vrtulnik.. Takze neni nahrada jako nahrada.

+1/0
18.6.2015 15:50

J79a55r76o79s12l55a53v 79F30r45a93n70t52i20š70e44k 42B66r71ü39m79m26e74r 1841116733290

Podle poslední koncepce, budou Mi-24 vyřazeny bez jakékoliv adekvátní náhrady :-P

0/0
18.6.2015 15:55

M28i43c75h57a75l 37P43a53v96l88á50t 9763233564979

Podle "posledni" posledni koncepce? ;o)

0/0
19.6.2015 13:29

J84a73r30o97s36l98a55v 22F57r34a94n70t12i63š80e90k 77B38r35ü34m45m54e87r 1271436183650

Záleží, co považujete za schopnosti. Mi-24 je vyjímečná tím, že je to zároveň dopravní a bitevní vrtulník. Jinak dnes je již celkově překonán a i Rusové to řeší vyslání dvou vrtulníků na místo, jelikož nové KA-50/52 a Mi-28 už nákladní prostor nemají.

+1/0
18.6.2015 14:57

V73i55l90é88m 58P81ř80í40h10o64d13a 2464309713317

"Podle něj není spolupráce vázaná na úspěch v armádní zakázce. Česká armáda chce nakoupit 12 víceúčelových vrtulníků, které by měly nahradit dosluhující ruské stroje Mi-24 a Mi-35." Ehm, kde se píše, že česká strana chce zakoupit zrovna Bell?

0/0
18.6.2015 16:18

Z28d32e79n65ě41k 89D26a96v71i48d 6870317611409

jakákoli prestiš této naší zemičky je vítána...konečně si i za mořem uvědomují ,,že patříme mezi špičku v šikovnosti...a jistě někdo najde i odpovídající práci...veliký souhlas a nesouhlasím s panem Dvořákem s ohnivými blogy a komentáři...to již zavání zaujatostí...zde nemá nikdo co kritizovat...snad jenom pan Dvořák své odpůrce ...hezký den všem...ZD...;-);-);-)

+3/−2
18.6.2015 13:28

T85o12m64á28š 43B80u66r65a 1459466

Poznámka: "prestiš" není od slova fetiš. A pokud byste trval na totálním české fonetické transkripci, pak by vhodnější bylo "prestyš".

+2/0
18.6.2015 13:49

Z88d30e32n79ě36k 74D91a14v62i24d 6350647471769

máte pravdu...omluva...prostě se to vloudilo...děkuji za upozornění...R^

0/0
18.6.2015 16:49

R76a74d57o57v29a50n 69F59r29n98k23a 8611488278867

V kategorii strednich vrtulniku dnes dominuje zejmena AW139 a vyhledove lze ocekavat uspech i AW189 a EC175. Bell 412, ktery je provozovan Policii CR a muze byt ve verzi UH-1Y nabizen armade, je jiz davno prekonany typ. Bell 525 je zatim jen prototyp a prijde se zpozdenim za evropskymi vyrobci. V soucasne dobe nema Bell ve stredni kategorii co nabidnout. U verzi odvozenych od B407 a 429 mozna, pokud chcete tuto konkretni kategorii. V kazdem pripade rada AW139/189/169 se mi do budoucna zda vhodnejsi alternativou. Jak se ale zda, nebudou o vyberu rozhodovat kvalitativni parametry. Pokud ano, tak Bell v dnesni situaci nema sanci na uspech.

0/0
18.6.2015 14:16

J90a64r62o86s43l76a20v 66F45r69a96n55t82i68š47e15k 30B64r86ü50m67m33e18r 1451936753380

Tak zpráva je o servisním středisku Bellu. Jinak máte pravdu, kromě bitevních strojů dnes Bell nemá nic moc co nabídnout.

0/0
18.6.2015 14:59

R11a33d65o74v36a73n 27F71r58n71k77a 8131108668177

K cemu servisni stredisko Bell, kdyz tu mame vseho vsudy 5ks B412? Jaky by to melo pro koho smysl? Mne napada pouze jediny duvod, a to jsou dodavky Bell. Jestlize Bell v regionu najde vice zakazniku, proc ne. Ale kde je hledat? Slovensko jde cestou UH-60, Polsko se rozhodlo, nebo uvazuje, jit cestou EC225. Duvodem byla spatna zkusenost z tendru na F16 a nasledne na UH-60. Informace od kolegy, ktery pro Sikorsky pracoval v Polsku. V rozhodovani dle jeho slov hralo svou roli i pusobeni Boeing v Aeru Vodochody. Nase armada ale chtela nahradou viceucelove, nikoli bitevni vrtulniky. Pokud ano, pak tu mame jak variantu od Agusty tak Eurocopter. A servisni stredisko si pochopitelne musite nekde vybudovat tak jako tak. Z meho pohledu muze LOM servisovat jak Bell, tak Agustu nebo Eurocopter. Nas zakaznik, nas pan. Ale musi to mit smysl. Ja mam na hangaru 21 masin. To uz smysl ma.

0/0
18.6.2015 15:30

J21a87r31o93s86l90a80v 93F91r95a60n76t29i66š55e26k 91B67r48ü18m43m78e93r 1701816643960

Ale to servisní středisko tu už je a funguje, opravuje civilní Belly z Evropy. Jedná se o to, jestli bude opravovat i vojenské, tedy hlavně US Army, ti jich mají stále ještě dost.

+1/0
18.6.2015 15:57

J87a42r52o61s85l83a59v 21F30r24a10n87t47i30š39e72k 78B74r96ü97m14m13e55r 1851446613570

Tedy jak jsem pochopil článek..

0/0
18.6.2015 15:58

R72a42d92o60v22a31n 92F91r60n49k44a 8741918688557

Ano, ten hangar na Ruzyni znam. Tam se zadny jiny nez maly rozsah oprav vrtulnikove techniky pro vojenske zakazniky delat neda. Vrtulnikovi provozovatele si obecne servis z 95% zajistuji sami. Co se tyce LOM a oprav vojenskych Bellu, nevim. Osobne bych se zameril na "aging program" u AW139. Tech leta okolo 800 a nikomu se do toho nechce. Tam si dovedu predstavit investici ze strany podniku jako LOM. Male Belly nikoho poradne neuzivi a co ja vim tak 412 pouziva jen marina.

0/0
18.6.2015 16:30
Foto

P34e12t90r 78P10r87o14c15h25á95z84k66a 3922846862664

A proč ne?Bell je výborná firma, jejich výrobky patří k tomu nejlepšímu ve světě a lidé u nás jsou velmi šikovní.To je moc dobrá zpráva.Kéž by to vyšlo.R^

+15/0
18.6.2015 13:20

L26a34d35i85s78l37a62v 87P66a53j37e77r 9330442985148

Jedna z dobrých zpráv, zvýšení zaměstnanosti a prestiže R^

+22/0
18.6.2015 12:51

M93i64l60o69s68l36a76v 64U37r63b10a17n 4728829270503

A také investice.R^

+9/0
18.6.2015 12:58

J66a81n 76P96a48ř13í22z56e59k 9356810807956

Kdypak se tady objeví názor, že jde o přípravu invaze, když si sem Američané přivezou vrtulníky předem?

+20/0
18.6.2015 12:49
Foto

P79a37v43e16l 43D71v60o72ř65á27k 5519605974600

Už se těším na ohnivé blogy a komentáře, známých firem. ;-D

+6/0
18.6.2015 13:05

M12i53l29o14s49l26a58v 47U56r81b80a14n 4908529140193

Naopak. Invaze zde probíhá již několik desetiletí v podobě mandelinky bramborové - totalitně zvané americký brouk. Jen naši nevědoucí zemědělci ji hubí pesticidy.;-)

+2/0
18.6.2015 13:07

M42i54l94o67s56l36a65v 11U39r20b65a76n 4108639340453

Pardon. Insekticidy. Mně se ty jedy pořád pletou.;-)

0/0
18.6.2015 13:11

P50a52v20e12l 40R31a41t64h46o42u79s61k35ý 6390809181

Pesticidy jsou látky k ochraně před škůdci, insekticid je druh pesticidu, určený k likvidaci hmyzu. Jen abyste měl jasno.

+2/0
18.6.2015 14:46

T67o56m84á96š 65B39u13r75a 1869286

Předem před čím, prosím?

0/−2
18.6.2015 13:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.