Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Katastry zablokovaly lidem desítky tisíc nemovitostí kvůli rozdělení O2

Kvůli nově vzniklé telekomunikační firmě Cetin katastrální úřady zablokovaly lidem desítky tisíc nemovitostí. Důvodem je převod věcných břemen z operátora O2 na odštěpeného nového majitele telekomunikačních sítí. Celý proces by měl být dokončen v druhém červencovém týdnu, uvedl mluvčí Cetinu Martin Žabka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a70n 91D42l27o34u91h37ý 7374709460849

Ano CEZ po mne chtel vecne bremeno, kvuli krabicce 30x30cm ale vybehl jsem s nima, kdyz nejsou schopni ani pripravit radne dokumentaci dle moji konkretni situace! Dejte si bacha co podepisujete...

0/0
21.6.2015 16:00

K30a33r73e12l 81C11h80r29a93s21t91i17n36a 4693724450615

Nechoď, Vašku, s pány na led, mnohý příklad známe, neboť pán uklouzne a sedlák si za něj nohu zláme.

0/0
19.6.2015 4:55

P50e46t79r 86B33r45o78ž 8202674136344

To je hezké, Havlíček by z Vás měl jistě radost. Ovšem s článkem to nijak nesouvisí, tentokrát vrchnost, ani lotři z té velké firmy nikomu neubližují.

+1/0
19.6.2015 10:39

P49e73t24r 20B22r51o71ž 8982284796624

Ještě ke lhůtám:

Katastr nesmí provést jakýkoli zápis, změnu apod., dříve, než po 20 dnech od podání návrhu. To proto, když nějaký podvodník zfalšuje Váš podpis a notářské ověření a chce prodat váš dům, abyste měli čas se bránit. Po podání návrhu je VŽDY obeslán majitel nemovitosti a čeká se 20 dní, jestli nebude protestovat.

Když - v tomto případě - dnes, 18.6. podalo O2 návrh na změnu majitele kabelu z O2  na Cetin, běží do 8.7. lhůta, dokdy to katastr nechá ležet, pak to přepíše.

Když zítra, tj. 19.6. podáte na katastr návrh na změnu vlastníka, nebo na zástavu, nebo na cokoli jiného, poběží lhůta do 9.7. a pak to katastr zapíše.

Když 25.6. podá na Váš dům exekutor návrh na exekuci, zapíše to katastr 15.7.

Ani jedna plomba neovlivňuje ty jiné - 26.6. tam budou tři plomby najednou a každá bude znamenat něco jiného. První plomba od O2 vůbec nikoho v ničem neomezuje.

+22/0
18.6.2015 23:25

M44i35r61e16k 78G84a15j56e61r 5561756859330

Nevin, proc to takto jasne nemuze byt vysvetleno uz v clanku.

+8/0
18.6.2015 23:56

P66e97t96r 86B94r90o23ž 8962554986534

Protože s tímto titulkem si to každý přečte, zanadává na hajzly z O2, na hajzly z katastru a vůbec na všechny hajzly, co mu pořád ubližují... a čtenost roste a roste a kliky na reklamu přibývají.... co na tom, že je to blábol, hlavně ať to sviští!

+19/0
18.6.2015 23:59

P47e77t96r 23B27r10o45ž 8422704836454

... a to už raději ani nediskutuju o inteligenci toho, kdo vzal zprávu z ČTK, bez ducha ji okopíroval a jediný jeho investigativní přínos je ten titulek...

+7/0
19.6.2015 0:02

V60á70c38l98a34v 62P55o71u72s73t87k89a 3530241542

To nemá cenu. ;-D

0/0
19.6.2015 5:49

J83a14r37d65a 64K87o36n18i68c11k87ý 9908393606203

Veřejnost tomu nemůže rozumět, když nový OZ je psán staročeštinou. To je samé pachtovné, výprosa a jiné kraviny, psal to nějaký kokos a jiná banda blbů to odhlasovala..

+14/−1
18.6.2015 23:08

P42e24t49r 30B46r35o57ž 8952654606504

Plný souhlas. Přečíst NOZ je nad síly kohokoli. Známý právník -fakt nekecám- řekl, že se na to vys*** a jde raději do penze... NOZ byla poslední kapka.

+8/0
18.6.2015 23:18

P82a35v79e59l 86O52b97d71r25ž41á15l15e28k 6566344618692

Tam jde o to, že prof. Eliáš je až fanatickým obdivovatelem Rakousko-Uherského ABGB a tu terminologii tam protlačil.

+4/0
19.6.2015 0:33

M97a46r70e26k 21H62r41u72b49y 6327772281358

Nejak nechapu, co na proste zmene zaznamu v databazi trva 3 tydny. To to prepisuji rucne??8-o

0/−1
18.6.2015 22:58

P17e70t14r 24B14r10o38ž 8192234446914

20 dní s tím NESMĚJÍ udělat nic, aby se vlastník nemovitosti mohl bránit případnému podvodu

+6/0
18.6.2015 23:10

O66n44d78ř36e19j 31L73o21š72o87t96h 9290892344712

Dřív to šlo hned, před 5 lety mi katastr udělal zápis za 4 dny od podání návrhu, NOZ přinesl to, co píše pan Brož výše i v odpovědi vám.

0/0
19.6.2015 2:51

P72e48t85r 46B29r30o52ž 8882334446104

Ještě podrobněji:

Pokud prodáte dům, přijde na katastr smlouva a ten vyznačí tzv "plombu" Ta informuje o tom, že se dům převádí na někoho jiného a vy tím pádem nemůžete prodat dům podruhé (můžete, ale ten, co ho koupí, aniž by se podíval do katastru, je pako). Pokud si půjčíte a dům dáte do zástavy, zase: plomba a ten, kdo by chtěl koupit ví, že na domě je zástava. Pokud jde přes pozemek kabel o2 a o2 se změní na blabla sro, tak se tam objeví plomba o tom, že už tam nevede kabel o2, ale blabla, což nemá žádný vliv na to, jestli chcete dům prodat, zastavit apod.

Plomba je jen dočasná informace o tom, že se něco mění a co se mění. Jakmile katastr úkon provede, plomba zmizí a nový stav je možno ověřit (nejlépe výpisem z katastru).

Takže: název článku "Katastry zablokovaly lidem desítky tisíc nemovitostí kvůli rozdělení O2" je úplná pitomost. Ovšem co chtít od bulváru, že...

On název: "Katastr upozornil, že všechny kabely o2 budou odteď blabla sro", by nevzbudil takovou pozornost...

+27/0
18.6.2015 21:45

M14a52r33e33k 59J84a11n 2773592764832

Díky. Možná, že pan Poustka a redaktor článku si přečtou váš komentář k článku. Ještě jednou díky.:-)

+3/0
18.6.2015 21:56

V14á62c28l58a65v 55P47o20u51s24t89k42a 3370891322

Vždyť to pan Brož píše sám, pozemek s plombou neprodáte, ani vám na něj nepůjčí. Jste tohle schopen pochopit?

0/−6
19.6.2015 5:58

P75e24t71r 23B54r54o91ž 8192264306874

Umíte číst? Není plomba jako plomba.

+1/0
19.6.2015 10:32

V49á38c21l27a22v 73P94o88u43s33t27k70a 3630961512

Číst umím, pokud je na nemovitosti plomba ( a je úplně jedno jaka) nelze s ní jakkoli nakládat. To sám píšete.

0/0
19.6.2015 11:13

Z22d91e85n24ě20k 94H43r36u18b85ý 5155458311386

Zkuste to v praxi, donést do banky výpis s plombou, když potřebujete zřídit zástavu... ;-D

0/0
18.6.2015 22:29

P12e40t72r 26B74r30o29ž 8512644336494

Pokud v bance pracují lidé o stejném IQ, jako ten, kdo psal článek, pak je to marné...

+6/0
18.6.2015 23:10

V88á85c91l59a73v 32P47o34u85s57t58k67a 3430271252

Tohle není o IQ, pracovník banky není oprávněn, natož povinen zkoumat původ plomby.

0/−4
19.6.2015 8:44

P28e49t91r 59B77r16o20ž 8622294146844

To je zase blábol. Pokud se v katastru mění oprávněná osoba k věcnému břemenu, je to normální úkon, který nijak neblokuje nemovitost. Když tomu nerozumíte, tak o tom nepište... Rádio Jerevan hadr.Rv

+18/0
18.6.2015 20:45

V91á29c53l58a60v 77P55o92u57s63t21k75a 3760391772

To platí i když si budete chtít v době uvalení plomby půjčit peníze prostřednictvím zástavy nemovitosti?

0/−3
18.6.2015 20:49

M53a39r69e52k 72J39a98n 2583112794582

Zavolejte na to telefonní číslo v článku. Ten pán vám to vysvětlí.

0/0
18.6.2015 21:16

V15á55c43l77a32v 71P54o88u39s28t79k37a 3960791212

V půl desáté večer?

0/0
18.6.2015 21:25

T50o68m61á17š 72K25r29m98í61č80e92k 1753408541928

Asi jo, zadna pracovni doba tam neni uvedena

0/0
18.6.2015 22:05

M69a52r78e12k 72J10a59n 2793412484302

Dobrý večer. Daleko lepší je vývoj na burze v ČR. Dobrý jsou akcie ČEZU za 8 dní z 628 na 547. Bylo fajn kdyby to idnes okomentovala než ten katastr.

+3/0
18.6.2015 22:17

M86a10r59t72i11n 72K72a60r87á39s96e92k 9168433848558

Uplynul rozhodny den pro dividendu tak se jich hodne lidi zbavuje, navic do toho klesaly i jine energeticke firmy tak se pro CEZ svezly dva efekty najendou

0/0
19.6.2015 15:26

P80e96t39r 94B23r44o45ž 8572374576944

Samozřejmě. Plomba je jen informace, že se se zápisem v katastru něco děje. Plomba o tom, že se mění o2 na něco jiného nebrání prodeji, zástavě, ničemu.

0/0
18.6.2015 21:38

Z16d21e90n88ě30k 67H52r37u29b48ý 5875788291136

Blbost je to, co píšete vy. Tak to platilo dříve. Nově když tam je plomba, tak na to úředník nesmí 20 dní sáhnout a tudíž nelze s nemovitostí činit žádné úkony. Pokud potřebujete urgentně nemovitost prodat, zřídit zástavu, apod., musíte 20 dní počkat (+ cca 3 dny než to úředník vyřídí). Mám toto za sebou...

0/−4
18.6.2015 22:28

P79e65t63r 72B58r72o67ž 8872534776814

Achjo. 20 dní je ochranná lhůta od podání po začátek práce úředníka, aby majitel nemovitosti měl čas se bránit případnému podvodu. Pokud chcete s nem. manipulovat, normálně dáte návrh na katastr, 20 dní počkáte a pak to vyřídí. To vše bez ohledu na to, jestli tam běží na jiné plombě jiná lhůta.

+7/0
18.6.2015 23:13

Z52d63e12n45ě53k 77H65r49u96b49ý 5765358621156

To je pouze teorie, v praxi to nefunguje. Banka vidí, že probíhá nějaká změna a nikdo nebude zkoumat jaká, nehledě na to, že k podkladům, ze kterých by se to dozvěděl se nijak nedostane. Zcela logicky všichni čekají na provedení změny a chtějí vidět aktuální výpis z KN. Teorie je jedna věc a praxe druhá.

0/0
19.6.2015 8:34

P65e16t92r 28B19r90o43ž 8772814836774

Jaká probíhá změna, zjistí i dobře cvičená opice tím, že ve veřejně dostupné (a zdarma) aplikaci Nahlížení do katastru klikne na odkaz té plomby a tam se dozví o co jde. Pokud to je v bance problém, pak je jen problém banky, a pokud tam pracuje takové osazensstvo, šel bych raději jinam.

+1/0
19.6.2015 10:36

V84á36c28l66a22v 17P28o24u45s84t64k46a 3510351512

Důvod změny je zcela irelevantní.

0/0
19.6.2015 11:14

A47d40a68m 23Ž95í33d19e62k 8315462835633

jeden vklad je 1000 Kč ... tohle je poměrně drahá změna :o)

0/−1
18.6.2015 20:15

B90e61n 72P74a81v27k67a 1677513467811

Se úřednický šiml nabaští. Určitě budou tučné odměny:-)

0/0
18.6.2015 20:36

M83a42r57e21k 27J29a10n 2693502914662

Tak znova. Pokud  máte břemeno na vašem pozemku a mění se vlastník toho břemena, tak vás to nebude stát ani korunu. Nebo ne? Napsal jsem to tak, že i dítě z páté třídy to pochopí.;-)

+2/−1
18.6.2015 20:44

V53á13c19l68a87v 53P74o72u95s29t38k52a 3360611722

Nemáte pravdu pane Jane Marku. Budu-li potřebovat s nemovitostí jakkoli nakládat v době převodu věcného břemene na nový subjekt, mohou mi kvůli plombě vzniknout nemalé problémy.

+1/−3
18.6.2015 20:46

M20a82r28e82k 66J10a10n 2573832794472

Jaké vám vzniknou? Katastr má tak jako jiné státní úřady 60 dní na vyřízení. V tom budete s tím vaším nakládáním s nemovitostí + těch 20 dní s převodem břemene.

0/−1
18.6.2015 20:53

V22á91c42l31a76v 43P70o34u17s68t64k22a 3390241912

Katastr změnu nezapíše, je -li na nemovitosti plomba. Je úplně jedno, kolik na to má dní.

+1/0
18.6.2015 20:55

J88a30k58u54b 19Š26a51f66a34n66d53a 7545347871491

Jenže ta plomba O2 vyprší dříve než ta vaše plomba. Už to konečně pochopte. I vy budete čekat 20 dní ať se vám to líbí nebo ne.

+1/0
19.6.2015 7:53

V82á39c74l52a93v 81P12o53u13s54t69k87a 3680741322

A vy konečně pochopte, že ta situace může nastat i opačně, tedy že vy podáte návrh na vklad jako první, katastr uvalí plombu, poté uvalí plombu z podnětu O2 a až vyprší ta vaše plomba, katastr změny z vašeho podání nezapíše, protože nastala nová situace. Chápete??????

0/−2
19.6.2015 8:43

J59a94k37u90b 27Š62a47f33a14n35d75a 7455677631241

Jenže katastr zkoumá, co je to za změnu. Jinak by mohlo hrozit to, že se ta společnost bude měnit co 20 dní a barák byste neprodal nikdy.

+2/0
19.6.2015 9:09

V59á96c96l32a77v 45P16o70u27s28t45k44a 3890881242

Je úplně jedno co je to za změnu.

0/−1
19.6.2015 10:32

A45d97a85m 65Ž83í84d85e75k 8825972585953

jasně :o)

ja taky netvrdím že změnu v katastru zaplatí majitel pozemku, že :o)

myslel jsem to tak, že to bude drahá "změna" pro O2

+1/0
18.6.2015 21:11

J68o57s71e76f 85H33o69n63e42š 7371672140723

Pokud bych byl poškozený,tak bych žádal odskodné,Z lidí vydírají i 1 korunu,tak proč by neměl platit Kellner

+9/−5
18.6.2015 19:19

P88a55t52r10i51k 49H16r61a42d82i35l 9899652354200

Myslite Klause?

+3/−8
18.6.2015 19:39

P67e48t86r 80M71l78á96d54e49k 7327858121190

Kdyz pise Kellner, tak mysli Kellnera a ne Klause. :-P

+9/0
18.6.2015 19:52

P16a89t80r70i26k 51H97r93a87d51i71l 9359262164920

On nemysli.proto pise K.

0/0
19.6.2015 0:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.