Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří autobusová zakázka. Icom shání autobusy za tři čtvrtě miliardy

Největší zakázku v Česku za posledních šest let na dodávku autobusů vypsal jihlavský dopravce Icom Transport. Až dosud u něj převažují v Turecku vyráběné autobusy Mercedes Benz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62i64ř37í 62J83o37z47a 3208703590551

Jezdim ICOMem na lince 501 z Litvinova do Chlumce u UL. A jsem moc spokojeny bo na ni jezdi klimatizovane nizkopodlazni autobusy Mercedes zakoupene v roce 2014. Je super ze tento dopravce nakupuje Mercedesy. V Nemecku standard, u nas pro mnohe dopravce luxus!

0/0
25.6.2015 5:34

J68i40ř40í 40E12r56b31e32n 1253724816227

Pchá, KAD jezdí s pět až deset let starými SORkami a taky s klimou, stejně jako u Busline mají patnáctileté devítistovkové Karosy též klimatizované.

0/0
25.6.2015 5:56

M79a74r88t56i94n 57V45e76j13m43o17l24a 1723811823268

Že ve výběrovém řízení není položka provozní náklady? Kolik to žere je nezajímá?

0/0
24.6.2015 13:00

J42i43n30d68ř79i98c58h 32Š78k80o56p79e19k 4365841540895

ta se definuje už v technick´ých podmínách. To by si mohl mít 100 hodnotících kritérií včetně měkkosti a barevného provedení sedaček

+2/0
24.6.2015 13:56

P81e25t82r 18B48e90z24s23t24a78r65o96s32t26i 2389736483161

Doufám, že ICOMu dá již někdo "na budku", autobusy bez výbavy v holobytu, sedačky vhodné na linky maximálně do 20 km, dálková doprava radši no comment... Ano, je fajn, že to je nové,ale chtělo by to brát více než základ, ve voze například není ani 24V zásuvka na dobití telefonu... Další snad už legenda je spotřeba nafty, také docela kruté podmínky... Ve výsledku to aspoň na Rychnovsku dopadlo tak, že zůstavají jen blbci, které by nikdo nikde nezaměstal,ale s kterýma nechce dost cestujících jezdit a lidé, kteří už to mají do důchodu za pár... Proto se i těším na Vř, které v tomto kraji nastane již brzy...

+3/0
24.6.2015 12:03

J82i38ř61í 52E10r74b39e33n 1263754886957

Chybí mi jedna podstatná informace: zda a kolik na ty autobusy bude ICOM požadovat dotací z veřejných rozpočtů :-)

+1/0
24.6.2015 10:51

J92i17ř32í 68H82o10v66o43r33k93a 8387536652845

Icomu je to jedno - zaplatí objednavatelé dopravy tak jako tak. Je totiž jedno, zda to bude přímá dotace, nebo jako uznatelný náklad, který je součástí ZVS

+1/0
24.6.2015 10:57

J79i66ř80í 58E40r50b45e87n 1773714606297

Samozřejmě, ale pokud totéž stane u ČD, tak je tady na diskusích spousta řevu o dotacích pro komunistický moloch ;-D

+2/0
24.6.2015 11:19

J72i81n42d18ř67i97c47h 35Š81k71o89p10e56k 4555721800715

no vzhledem k tomu, že vypisuje výběrové řízení (info je ve věstníku), tak tam nějaká dotace bude. Protože pokud by kupovali čistě za svý, nic by soutěžit nemuseli

0/0
24.6.2015 16:13

J58a43n 32S97ů43r89a 4595653443262

Podle věstníku není

0/0
24.6.2015 19:21

J57i55n57d29ř53i96c32h 79Š93k60o89p85e70k 4555281590965

no dobrovolně by výběrové řízení s možností napadání núspěšnými uchazeči přes ÚOHS nedělali

0/0
25.6.2015 8:21

J93a90n 58S82ů94r71a 4165163223262

Možná je to příprava na možnou dotaci, aby to pak nemuseli soutěžit znovu.

0/0
25.6.2015 8:46

M96a74r48e52k 58H11r62u30b76y 6367242691558

Nojo, Icom to s lokalnimi politiky umi ;-)

+1/0
24.6.2015 10:42

L59u33k92á86š 20Š68m57a61h51e24l 2407624712524

Kde takovou pálku vezmou?8-o Budou žádat na kraji zvýšení dotace na km, nebo zvýší jízdné cestujícím?

0/0
24.6.2015 9:58

J67i74ř59í 85E22r47b84e15n 1823284226477

8-o Slyšel jste pojem obnova základních výrobních prostředků? Na tohle prostě musí rozpočet pamatovat od počátku. Nebo by snad podle Vás měli jezdit s autobusy, dokud se jim úplně nerozpadnou a pak si možná koupit nové?

+3/0
24.6.2015 10:53

L68u91c97i82a69n 79P30a12p33a71z77i28a94n 5534687441325

Hlavně, aby nevybrali čínské šunty.

0/0
24.6.2015 9:55

J33i22ř95í 38R19a61m11p76á38č57e18k 5741271203670

Ve výroční zprávě za rok 2011 je vyplacení odměn vrcholovému managmentu firmy , cca 17 lidí ve výši 77 mio. při obdobném hodnocení.

Firma, která žije ve většině případů z dotací, by si měla vyplácet odměny dle zisku a né je odepsat jako náklady, jinak to není možné.

A to chtěli řidičům sebrat 5 tisíc ze 17 ky hrubého.

+3/0
24.6.2015 8:57

J97i30ř30í 92R59a26m57p91á91č32e64k 5511871173920

Firma  měla obrat 1200 mio , z toho zisk 60 mio -,5%!!!!! 

A to se vyplatí pane Sůra!

0/0
24.6.2015 8:15

A52l40e46x47a95n88d35r 40K39o81s45t80k92a 8502728936584

V podstatě nevypověditelné smlouvy s krajem, jistota že budou mít stejný zisk i za rok, dva, pět.. Ano, vyplatí. Velmi slušně.

+1/0
24.6.2015 8:38
Foto

J95a32r47o51s71l16a63v 13D46o86u96š59a 3882304634646

tohle je úděl bohužel většiny velkých firem. Velký obrat, ale díky režijním nákladům, které jsou o mnoho vyšší, než u malé firmičky, ten zisk jde do kopru. Velká firma musí živit mnoho pro malou firmu zbytečných profesí, například odbory, ředitele poboček s ansáblem, ...

0/−1
24.6.2015 8:41

M43a80r71t70i19n 94Š89t62r76o80s 4759987500588

To je nesmysl. Mají naopak mnohem větší úspory z rozsahu.

0/0
24.6.2015 8:46
Foto

J39a24r71o95s88l86a37v 56D87o94u35š87a 3142944384366

pracuji v obratově rostoucí firmě. Nicméně zisk (a platy :-( ) máme stejný, ale lidí přibývá. Rozsah výroby se za posledních 5 let ztrojnásobil, zdvojnásobil se počet dělníků, ale i režijních pracovníků. Hrubá marže na výrobku je cca 30%, z které se platí personál. Nějak nevidím pořád ty úspory z rozsahu. Jo, museli jsme zavést ISO9001, podnikové stravování a další zybtečnosti. Odbory naštěstí nemáme

0/0
24.6.2015 9:23

J54i81ř30í 19E35r82b74e46n 1373334626697

Pokud vlastníci/manažeři zvyšují počty jednicových i režijních lidí 1:1 vůči objemu výroby, pak je cosi shnilého v managementu.

Odbory nemáte? Takže s každým z několika set zaměstnanců vyjednáváte mzdové a sociální podmínky zvlášť? Chudák personalistka. A bezpečnost práce si taky děláte na koleně, protože všechno víte nejlíp a nějaká ficka od vyvrtávačky nemá právo do ničeho kecat?

0/0
24.6.2015 11:26
Foto

J81a42r54o93s30l49a40v 77D71o52u53š67a 3802504184386

je nás 58 z původních 17lidí. Bezpečnost se dělá outsourcingem. Původně byly tři režijní pracovníci, teď je nás 8. Mzdy si dohadují zaměstnanci s vedením sami, sdělení mzdy třetí osobě se rovná výpovědi.

Díky rozšíření výroby jsme museli do větších hal, museli jsme nakoupit stroje (i nevýrobní), zvětšit sklad. Narostly nám náklady na energie. Přibyly i delší cesty za klienty, účast na výstavách...

Jinak management asi není ideální, ale je to family firma, takže změna je nereálná

0/0
24.6.2015 12:10

J55i82ř32í 96E65r21b63e58n 1483874296887

8-o "sdělení mzdy třetí osobě se rovná výpovědi" 8-o

Čili drž hubu a krok, zaměstnanče - jsi nesvéprávná osoba. A firma nepřímo přiznává, že zaměstnancům nedává mzdu, ale ksichtovné podle toho, jak se zrovna pan majitel vyspí před uzavřením pracovní smlouvy. Každý zaměstnanec má při práci stejné hodnoty jinou mzdu.

Jak já jsem rád, že v naší firmě mi nikdo nezakazuje mluvit o své práci a mzdě s manželkou, kolegy či kamarády!

+1/0
24.6.2015 13:31
Foto

J88a31r52o59s13l93a28v 22D92o42u19š74a 3882954884826

patřím k těm na které se šéf blbě vyspal při přijímání :-(

Další zákazy budou časem u nás následovat.

P.S. Hledám si lepšího šéfa

0/0
24.6.2015 13:45

J39i76ř51í 53E41r66b17e80n 1503394716257

Nesmysl. Čím větší firma, tím menší jsou režijní náklady v poměru k výnosům.

0/0
24.6.2015 10:54

T31o90m44á81š 60K21n87a81i30f11l 6173770567880

a co ma být?

vůbec nevíš, nakolik ta firma ziísk (legálně) optimalizuje, kolik investuje a utrácí za další aktivity....

a na rozdíl od spousty firem ... ten zisk aspoň má.

+1/0
24.6.2015 8:51

K26a62r50e22l 31H76a24g73e75r 2182219761446

Jasně, z dotací krajů. To se to podniká. Já vím, mohl jsem si tu autobusovou dopravu taky založit. Ale pokud si vzpomínám, založení ICOMU byl docela slušnej podvod, nebo ne ?

+2/0
24.6.2015 9:25

J57i64ř44í 78E61r63b55e96n 1713504736927

Poučte mě, prosím, rád se dozvím něco nového.

0/0
24.6.2015 11:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.