Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří autobusová zakázka. Icom shání autobusy za tři čtvrtě miliardy

Největší zakázku v Česku za posledních šest let na dodávku autobusů vypsal jihlavský dopravce Icom Transport. Až dosud u něj převažují v Turecku vyráběné autobusy Mercedes Benz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77i37ř94í 39J53o80z34a 3618403450721

Jezdim ICOMem na lince 501 z Litvinova do Chlumce u UL. A jsem moc spokojeny bo na ni jezdi klimatizovane nizkopodlazni autobusy Mercedes zakoupene v roce 2014. Je super ze tento dopravce nakupuje Mercedesy. V Nemecku standard, u nas pro mnohe dopravce luxus!

0/0
25.6.2015 5:34

J15i63ř87í 65E22r43b88e78n 1103434376477

Pchá, KAD jezdí s pět až deset let starými SORkami a taky s klimou, stejně jako u Busline mají patnáctileté devítistovkové Karosy též klimatizované.

0/0
25.6.2015 5:56

M46a18r63t39i27n 12V77e63j87m80o25l83a 1163741683818

Že ve výběrovém řízení není položka provozní náklady? Kolik to žere je nezajímá?

0/0
24.6.2015 13:00

J11i72n33d72ř92i77c39h 82Š81k16o65p87e93k 4535231400405

ta se definuje už v technick´ých podmínách. To by si mohl mít 100 hodnotících kritérií včetně měkkosti a barevného provedení sedaček

+2/0
24.6.2015 13:56

P90e86t74r 24B63e31z82s76t57a91r88o79s81t90i 2539616863151

Doufám, že ICOMu dá již někdo "na budku", autobusy bez výbavy v holobytu, sedačky vhodné na linky maximálně do 20 km, dálková doprava radši no comment... Ano, je fajn, že to je nové,ale chtělo by to brát více než základ, ve voze například není ani 24V zásuvka na dobití telefonu... Další snad už legenda je spotřeba nafty, také docela kruté podmínky... Ve výsledku to aspoň na Rychnovsku dopadlo tak, že zůstavají jen blbci, které by nikdo nikde nezaměstal,ale s kterýma nechce dost cestujících jezdit a lidé, kteří už to mají do důchodu za pár... Proto se i těším na Vř, které v tomto kraji nastane již brzy...

+3/0
24.6.2015 12:03

J75i69ř43í 68E17r34b81e32n 1603244826207

Chybí mi jedna podstatná informace: zda a kolik na ty autobusy bude ICOM požadovat dotací z veřejných rozpočtů :-)

+1/0
24.6.2015 10:51

J74i50ř84í 92H28o98v54o27r78k88a 8567256112875

Icomu je to jedno - zaplatí objednavatelé dopravy tak jako tak. Je totiž jedno, zda to bude přímá dotace, nebo jako uznatelný náklad, který je součástí ZVS

+1/0
24.6.2015 10:57

J59i11ř89í 62E14r10b88e76n 1523954706827

Samozřejmě, ale pokud totéž stane u ČD, tak je tady na diskusích spousta řevu o dotacích pro komunistický moloch ;-D

+2/0
24.6.2015 11:19

J61i92n90d13ř17i10c65h 81Š51k14o85p62e90k 4975431180255

no vzhledem k tomu, že vypisuje výběrové řízení (info je ve věstníku), tak tam nějaká dotace bude. Protože pokud by kupovali čistě za svý, nic by soutěžit nemuseli

0/0
24.6.2015 16:13

J28a53n 42S80ů57r33a 4905693553242

Podle věstníku není

0/0
24.6.2015 19:21

J93i42n31d53ř23i20c65h 16Š62k24o71p88e90k 4425591830725

no dobrovolně by výběrové řízení s možností napadání núspěšnými uchazeči přes ÚOHS nedělali

0/0
25.6.2015 8:21

J47a98n 63S70ů91r72a 4585983633892

Možná je to příprava na možnou dotaci, aby to pak nemuseli soutěžit znovu.

0/0
25.6.2015 8:46

M34a38r11e31k 56H91r15u32b60y 6967892751958

Nojo, Icom to s lokalnimi politiky umi ;-)

+1/0
24.6.2015 10:42

L84u44k28á45š 36Š37m20a82h96e84l 2847904152844

Kde takovou pálku vezmou?8-o Budou žádat na kraji zvýšení dotace na km, nebo zvýší jízdné cestujícím?

0/0
24.6.2015 9:58

J32i31ř83í 32E89r33b84e37n 1143414676797

8-o Slyšel jste pojem obnova základních výrobních prostředků? Na tohle prostě musí rozpočet pamatovat od počátku. Nebo by snad podle Vás měli jezdit s autobusy, dokud se jim úplně nerozpadnou a pak si možná koupit nové?

+3/0
24.6.2015 10:53

L83u67c81i61a92n 95P51a24p28a51z56i46a31n 5874797921495

Hlavně, aby nevybrali čínské šunty.

0/0
24.6.2015 9:55

J52i19ř26í 70R69a83m48p38á17č65e90k 5671791133590

Ve výroční zprávě za rok 2011 je vyplacení odměn vrcholovému managmentu firmy , cca 17 lidí ve výši 77 mio. při obdobném hodnocení.

Firma, která žije ve většině případů z dotací, by si měla vyplácet odměny dle zisku a né je odepsat jako náklady, jinak to není možné.

A to chtěli řidičům sebrat 5 tisíc ze 17 ky hrubého.

+3/0
24.6.2015 8:57

J65i52ř68í 38R30a13m87p42á76č85e42k 5751831623440

Firma  měla obrat 1200 mio , z toho zisk 60 mio -,5%!!!!! 

A to se vyplatí pane Sůra!

0/0
24.6.2015 8:15

A19l40e44x83a93n24d96r 19K98o29s53t53k37a 8152828436254

V podstatě nevypověditelné smlouvy s krajem, jistota že budou mít stejný zisk i za rok, dva, pět.. Ano, vyplatí. Velmi slušně.

+1/0
24.6.2015 8:38
Foto

J90a89r93o62s58l58a88v 60D20o42u39š37a 3932984844936

tohle je úděl bohužel většiny velkých firem. Velký obrat, ale díky režijním nákladům, které jsou o mnoho vyšší, než u malé firmičky, ten zisk jde do kopru. Velká firma musí živit mnoho pro malou firmu zbytečných profesí, například odbory, ředitele poboček s ansáblem, ...

0/−1
24.6.2015 8:41

M96a34r55t83i84n 87Š62t55r52o48s 4849757740828

To je nesmysl. Mají naopak mnohem větší úspory z rozsahu.

0/0
24.6.2015 8:46
Foto

J58a43r70o51s84l89a10v 84D59o51u83š73a 3612834684256

pracuji v obratově rostoucí firmě. Nicméně zisk (a platy :-( ) máme stejný, ale lidí přibývá. Rozsah výroby se za posledních 5 let ztrojnásobil, zdvojnásobil se počet dělníků, ale i režijních pracovníků. Hrubá marže na výrobku je cca 30%, z které se platí personál. Nějak nevidím pořád ty úspory z rozsahu. Jo, museli jsme zavést ISO9001, podnikové stravování a další zybtečnosti. Odbory naštěstí nemáme

0/0
24.6.2015 9:23

J98i43ř58í 56E12r58b98e57n 1363374446507

Pokud vlastníci/manažeři zvyšují počty jednicových i režijních lidí 1:1 vůči objemu výroby, pak je cosi shnilého v managementu.

Odbory nemáte? Takže s každým z několika set zaměstnanců vyjednáváte mzdové a sociální podmínky zvlášť? Chudák personalistka. A bezpečnost práce si taky děláte na koleně, protože všechno víte nejlíp a nějaká ficka od vyvrtávačky nemá právo do ničeho kecat?

0/0
24.6.2015 11:26
Foto

J23a73r81o23s77l60a98v 68D85o19u18š84a 3182464824716

je nás 58 z původních 17lidí. Bezpečnost se dělá outsourcingem. Původně byly tři režijní pracovníci, teď je nás 8. Mzdy si dohadují zaměstnanci s vedením sami, sdělení mzdy třetí osobě se rovná výpovědi.

Díky rozšíření výroby jsme museli do větších hal, museli jsme nakoupit stroje (i nevýrobní), zvětšit sklad. Narostly nám náklady na energie. Přibyly i delší cesty za klienty, účast na výstavách...

Jinak management asi není ideální, ale je to family firma, takže změna je nereálná

0/0
24.6.2015 12:10

J19i33ř13í 93E40r52b14e35n 1293724336597

8-o "sdělení mzdy třetí osobě se rovná výpovědi" 8-o

Čili drž hubu a krok, zaměstnanče - jsi nesvéprávná osoba. A firma nepřímo přiznává, že zaměstnancům nedává mzdu, ale ksichtovné podle toho, jak se zrovna pan majitel vyspí před uzavřením pracovní smlouvy. Každý zaměstnanec má při práci stejné hodnoty jinou mzdu.

Jak já jsem rád, že v naší firmě mi nikdo nezakazuje mluvit o své práci a mzdě s manželkou, kolegy či kamarády!

+1/0
24.6.2015 13:31
Foto

J84a43r23o49s49l85a21v 77D37o15u23š62a 3252824154906

patřím k těm na které se šéf blbě vyspal při přijímání :-(

Další zákazy budou časem u nás následovat.

P.S. Hledám si lepšího šéfa

0/0
24.6.2015 13:45

J57i49ř19í 29E86r89b34e32n 1433144966197

Nesmysl. Čím větší firma, tím menší jsou režijní náklady v poměru k výnosům.

0/0
24.6.2015 10:54

T47o62m50á54š 11K23n34a72i68f68l 6983960687550

a co ma být?

vůbec nevíš, nakolik ta firma ziísk (legálně) optimalizuje, kolik investuje a utrácí za další aktivity....

a na rozdíl od spousty firem ... ten zisk aspoň má.

+1/0
24.6.2015 8:51

K65a95r69e87l 21H34a61g55e84r 2202529451686

Jasně, z dotací krajů. To se to podniká. Já vím, mohl jsem si tu autobusovou dopravu taky založit. Ale pokud si vzpomínám, založení ICOMU byl docela slušnej podvod, nebo ne ?

+2/0
24.6.2015 9:25

J59i21ř78í 45E52r76b72e24n 1853604216487

Poučte mě, prosím, rád se dozvím něco nového.

0/0
24.6.2015 11:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.