Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obří autobusová zakázka. Icom shání autobusy za tři čtvrtě miliardy

Největší zakázku v Česku za posledních šest let na dodávku autobusů vypsal jihlavský dopravce Icom Transport. Až dosud u něj převažují v Turecku vyráběné autobusy Mercedes Benz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41i38ř86í 93J24o74z47a 3858673300301

Jezdim ICOMem na lince 501 z Litvinova do Chlumce u UL. A jsem moc spokojeny bo na ni jezdi klimatizovane nizkopodlazni autobusy Mercedes zakoupene v roce 2014. Je super ze tento dopravce nakupuje Mercedesy. V Nemecku standard, u nas pro mnohe dopravce luxus!

0/0
25.6.2015 5:34

J70i37ř95í 26E30r22b89e28n 1593434976937

Pchá, KAD jezdí s pět až deset let starými SORkami a taky s klimou, stejně jako u Busline mají patnáctileté devítistovkové Karosy též klimatizované.

0/0
25.6.2015 5:56

M95a86r35t30i86n 12V20e25j48m92o52l34a 1823191433638

Že ve výběrovém řízení není položka provozní náklady? Kolik to žere je nezajímá?

0/0
24.6.2015 13:00

J71i10n56d89ř34i86c87h 61Š84k65o90p11e90k 4685811650435

ta se definuje už v technick´ých podmínách. To by si mohl mít 100 hodnotících kritérií včetně měkkosti a barevného provedení sedaček

+2/0
24.6.2015 13:56

P43e89t16r 87B54e60z83s57t15a80r76o83s70t43i 2219786363561

Doufám, že ICOMu dá již někdo "na budku", autobusy bez výbavy v holobytu, sedačky vhodné na linky maximálně do 20 km, dálková doprava radši no comment... Ano, je fajn, že to je nové,ale chtělo by to brát více než základ, ve voze například není ani 24V zásuvka na dobití telefonu... Další snad už legenda je spotřeba nafty, také docela kruté podmínky... Ve výsledku to aspoň na Rychnovsku dopadlo tak, že zůstavají jen blbci, které by nikdo nikde nezaměstal,ale s kterýma nechce dost cestujících jezdit a lidé, kteří už to mají do důchodu za pár... Proto se i těším na Vř, které v tomto kraji nastane již brzy...

+3/0
24.6.2015 12:03

J59i86ř18í 69E19r98b72e45n 1313204186337

Chybí mi jedna podstatná informace: zda a kolik na ty autobusy bude ICOM požadovat dotací z veřejných rozpočtů :-)

+1/0
24.6.2015 10:51

J79i21ř86í 90H48o29v36o74r27k49a 8717416292155

Icomu je to jedno - zaplatí objednavatelé dopravy tak jako tak. Je totiž jedno, zda to bude přímá dotace, nebo jako uznatelný náklad, který je součástí ZVS

+1/0
24.6.2015 10:57

J20i76ř23í 31E79r31b64e22n 1323774356737

Samozřejmě, ale pokud totéž stane u ČD, tak je tady na diskusích spousta řevu o dotacích pro komunistický moloch ;-D

+2/0
24.6.2015 11:19

J79i17n25d18ř38i73c48h 80Š11k65o96p79e93k 4905511600385

no vzhledem k tomu, že vypisuje výběrové řízení (info je ve věstníku), tak tam nějaká dotace bude. Protože pokud by kupovali čistě za svý, nic by soutěžit nemuseli

0/0
24.6.2015 16:13

J19a24n 75S50ů14r88a 4945313983392

Podle věstníku není

0/0
24.6.2015 19:21

J86i68n67d87ř18i64c74h 49Š29k59o19p20e97k 4925471140535

no dobrovolně by výběrové řízení s možností napadání núspěšnými uchazeči přes ÚOHS nedělali

0/0
25.6.2015 8:21

J79a43n 37S88ů78r14a 4835233633582

Možná je to příprava na možnou dotaci, aby to pak nemuseli soutěžit znovu.

0/0
25.6.2015 8:46

M32a75r27e29k 86H39r43u61b22y 6437772871248

Nojo, Icom to s lokalnimi politiky umi ;-)

+1/0
24.6.2015 10:42

L29u51k32á10š 29Š97m25a82h12e98l 2457254872714

Kde takovou pálku vezmou?8-o Budou žádat na kraji zvýšení dotace na km, nebo zvýší jízdné cestujícím?

0/0
24.6.2015 9:58

J50i17ř63í 83E74r54b16e51n 1723124406317

8-o Slyšel jste pojem obnova základních výrobních prostředků? Na tohle prostě musí rozpočet pamatovat od počátku. Nebo by snad podle Vás měli jezdit s autobusy, dokud se jim úplně nerozpadnou a pak si možná koupit nové?

+3/0
24.6.2015 10:53

L80u64c40i35a70n 75P91a28p17a46z56i13a64n 5244477751295

Hlavně, aby nevybrali čínské šunty.

0/0
24.6.2015 9:55

J75i81ř13í 98R67a91m54p57á59č12e42k 5181771773300

Ve výroční zprávě za rok 2011 je vyplacení odměn vrcholovému managmentu firmy , cca 17 lidí ve výši 77 mio. při obdobném hodnocení.

Firma, která žije ve většině případů z dotací, by si měla vyplácet odměny dle zisku a né je odepsat jako náklady, jinak to není možné.

A to chtěli řidičům sebrat 5 tisíc ze 17 ky hrubého.

+3/0
24.6.2015 8:57

J69i96ř27í 60R51a76m38p69á32č69e64k 5131591603290

Firma  měla obrat 1200 mio , z toho zisk 60 mio -,5%!!!!! 

A to se vyplatí pane Sůra!

0/0
24.6.2015 8:15

A59l17e39x31a96n29d36r 32K23o71s85t77k21a 8722598196384

V podstatě nevypověditelné smlouvy s krajem, jistota že budou mít stejný zisk i za rok, dva, pět.. Ano, vyplatí. Velmi slušně.

+1/0
24.6.2015 8:38
Foto

J68a36r43o66s96l85a33v 52D47o22u80š38a 3132884934966

tohle je úděl bohužel většiny velkých firem. Velký obrat, ale díky režijním nákladům, které jsou o mnoho vyšší, než u malé firmičky, ten zisk jde do kopru. Velká firma musí živit mnoho pro malou firmu zbytečných profesí, například odbory, ředitele poboček s ansáblem, ...

0/−1
24.6.2015 8:41

M40a51r34t77i55n 80Š10t43r74o13s 4889647970278

To je nesmysl. Mají naopak mnohem větší úspory z rozsahu.

0/0
24.6.2015 8:46
Foto

J95a72r59o35s44l32a27v 61D62o30u15š77a 3582174554926

pracuji v obratově rostoucí firmě. Nicméně zisk (a platy :-( ) máme stejný, ale lidí přibývá. Rozsah výroby se za posledních 5 let ztrojnásobil, zdvojnásobil se počet dělníků, ale i režijních pracovníků. Hrubá marže na výrobku je cca 30%, z které se platí personál. Nějak nevidím pořád ty úspory z rozsahu. Jo, museli jsme zavést ISO9001, podnikové stravování a další zybtečnosti. Odbory naštěstí nemáme

0/0
24.6.2015 9:23

J20i82ř90í 80E80r30b34e40n 1813874366987

Pokud vlastníci/manažeři zvyšují počty jednicových i režijních lidí 1:1 vůči objemu výroby, pak je cosi shnilého v managementu.

Odbory nemáte? Takže s každým z několika set zaměstnanců vyjednáváte mzdové a sociální podmínky zvlášť? Chudák personalistka. A bezpečnost práce si taky děláte na koleně, protože všechno víte nejlíp a nějaká ficka od vyvrtávačky nemá právo do ničeho kecat?

0/0
24.6.2015 11:26
Foto

J91a93r96o68s54l30a25v 17D78o76u54š71a 3782774884146

je nás 58 z původních 17lidí. Bezpečnost se dělá outsourcingem. Původně byly tři režijní pracovníci, teď je nás 8. Mzdy si dohadují zaměstnanci s vedením sami, sdělení mzdy třetí osobě se rovná výpovědi.

Díky rozšíření výroby jsme museli do větších hal, museli jsme nakoupit stroje (i nevýrobní), zvětšit sklad. Narostly nám náklady na energie. Přibyly i delší cesty za klienty, účast na výstavách...

Jinak management asi není ideální, ale je to family firma, takže změna je nereálná

0/0
24.6.2015 12:10

J71i77ř31í 92E87r80b92e16n 1733264466747

8-o "sdělení mzdy třetí osobě se rovná výpovědi" 8-o

Čili drž hubu a krok, zaměstnanče - jsi nesvéprávná osoba. A firma nepřímo přiznává, že zaměstnancům nedává mzdu, ale ksichtovné podle toho, jak se zrovna pan majitel vyspí před uzavřením pracovní smlouvy. Každý zaměstnanec má při práci stejné hodnoty jinou mzdu.

Jak já jsem rád, že v naší firmě mi nikdo nezakazuje mluvit o své práci a mzdě s manželkou, kolegy či kamarády!

+1/0
24.6.2015 13:31
Foto

J48a29r52o55s95l27a69v 67D33o46u33š38a 3902474244426

patřím k těm na které se šéf blbě vyspal při přijímání :-(

Další zákazy budou časem u nás následovat.

P.S. Hledám si lepšího šéfa

0/0
24.6.2015 13:45

J37i29ř11í 12E40r29b67e14n 1663434216207

Nesmysl. Čím větší firma, tím menší jsou režijní náklady v poměru k výnosům.

0/0
24.6.2015 10:54

T10o90m94á37š 82K49n68a58i33f97l 6743610187300

a co ma být?

vůbec nevíš, nakolik ta firma ziísk (legálně) optimalizuje, kolik investuje a utrácí za další aktivity....

a na rozdíl od spousty firem ... ten zisk aspoň má.

+1/0
24.6.2015 8:51

K80a35r53e91l 11H49a66g59e77r 2532259431446

Jasně, z dotací krajů. To se to podniká. Já vím, mohl jsem si tu autobusovou dopravu taky založit. Ale pokud si vzpomínám, založení ICOMU byl docela slušnej podvod, nebo ne ?

+2/0
24.6.2015 9:25

J28i60ř48í 88E62r15b58e67n 1413514956547

Poučte mě, prosím, rád se dozvím něco nového.

0/0
24.6.2015 11:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.