Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Student Agency získala licenci na vnitrostátní dopravu v Německu

Společnost Student Agency může začít vozit cestující i mezi německými městy, což dosud na svých mezinárodních linkách mezi Prahou a Německem nemohla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R74a28d31k13o 37K21ř27i28v55á72n71e38k 7750763215690

Jsem si vzpomněl na nadávné "Oprázki s českí hystoryje" : firma Sudet Aňemcy :-)

+1/0
25.6.2015 14:03

F82r74a89n53t78i53š41e25k 48V30a28n29ě83k 1847924937227

To by mě zajímalo za jak dlouho bude žalovat Radim Spolkovou republiku Německo, že mu nevyšel byznys plán.:-)

+6/−5
24.6.2015 13:59

V77i45k71t81o40r 86K41o60š94k26a 4712560867309

No tak to rozhodně nehrozí.... Němci nejsou ČR ty by s ním okamžitě zametli. Může být vůbec rád, že si ho tam na kousíček pustili mezi sebe. A to že jezdí pro DB je něco jiného.

0/−1
24.6.2015 14:04

K78a60r98l 81W93e51k 9684279305853

Naopak, budou populární a je to pro ně konkurenční výhoda. Obdobnou výhodu má (měla) značka ETA v Baskicku.

+1/0
24.6.2015 13:28

J15a64n 17J92e96m44e69l78k77a 1255970

Dobrá zpráva pro Jančuru. Jsou to ale v Německu plánovači..  tržní ekonomika:-)

+1/0
24.6.2015 12:53
Foto

J41i48ř87í 51I87n58c92z83é37d68y 2684605981489

Autobusem jezdite v urcite fazi zivota vetsinou jako chudy student nebo opatrny senior. V Cesku stat takovou jizdenku velkoryse dotuje a vubec se nepta jestli student jede skutecne do skoly. A to je ten zisk.;-D

0/−10
24.6.2015 12:22

P68e83t13r 98N51e52c60h24a85n75i75c78k48ý 7623596558920

Pro Čecha, který chce vidět obě města to bude zajímavá možnost, ale jinak bych si od toho moc nesliboval. V Německu díky dlouholetému monopolu DB  (který by patrně vydržel, kdyby ceny nešly do nereálných výšin) vznikly hlavní skupiny obyvatel. Ti co jezdí výhradně autem (a dlouho na to auto pracovat nemusí) a ti co jezdí často vlakem a ti mají BahnCard 50, případně BahnCard 100, kterou často pořídí i zaměstnavatel. S těmi kartami pak cena/kvalita vychází opravdu jinak a taková BahnCard 50 se zaplatí při pár cestách tam a zpět. Ve výsledku v tomhle systému tu pro dálkový autobus příliš místa nezbývá. Využijí jej hlavně cizinci a gastarbeitři, studenti (opět spíš ti zahraniční a z východní části Evropy) a ti, kteří zrovna železniční ekvivalent nemají (autobus projíždí místem kam se vlakem dostává těžko) a auto použít nechtějí.

+8/0
24.6.2015 12:09

E77r71i32k 46Ž21l21u39v15a 3916753439917

Inu, kdo ví, jestli Němci sami tuší, na jaké jsou rozděleni skupiny díky nějakému monopolu DB... nicméně, když na trase Berlín Drážďany nasazují jen tři největší dopravci celkem 42 spojů denně, tak ti chudáčci gastarbeitři a otrhaní východní studenti, představují celkem slušnou kupní sílu.

0/0
30.7.2015 19:12

P27e46t13r 18N53e38c60h65a78n35i71c46k26ý 7623216758190

Tak to představují, Německo země zaslibená , ale s cenou moc hýbat nemůžou, jejich velkou konkurencí je spolujizda, která tam má mnohem větší rozměr než u nás s levnou dopravou.

0/0
30.7.2015 19:40

A20n39t33o80n75í89n 88D75o12u56b71e73k 3930589769

kam vedou koleje nevim proc jezdit busem :-(

+16/−8
24.6.2015 11:11
Foto

A27l31a67n 39Ř71e70p93k34a 4985896

Hodně lidí preferuje nižší cenu.

+8/0
24.6.2015 11:12

P81a14v47e25l 14M34a90t61o47u89š89e81k 5970717208964

Když chci jet po Německu za nízkou cenu, koupím si regionální jízdenku. Sice jedu regionálními vlaky, ale i ty jsou obvykle rychlejší než autobus.

+3/−1
24.6.2015 11:33

R75a39d17e20k 26J82a57n38a52t52a 9205976374742

ano, Schönes-Wochenende-Ticket je nepřekonatelný (odkudkoliv kamkoliv za 56 euro za 5 lidí).

+2/0
24.6.2015 11:55

P13a64v34e63l 28M58a57t66o41u84š29e88k 5180337508684

Vždyť jsou tam takových nabídek snad desítky, od čistě regionálních (příměstských, meziměstských) až po ty, které jsou platné v celé jedné spolkové zemi nebo v celém Německu. Jen Berlín a okolí je jedna samostatná kapitola. Když se v nich vyznám já, vyzná se v nich jistě i průměrný občan Německa.

0/0
24.6.2015 13:29

P81e26t80r 87B10e64z21s83t77a98r55o18s71t61i 2239916343711

To sice ano, ale je to pro sotouse... Normální člověk si priplati a pojede EC, IC nebo busem... Jako jet do Berlína regionalkou je asi ta samá blbost jako jet vlakem do Liberce...

+2/0
24.6.2015 14:02

P85e34t56r 44N52e60c48h19a97n32i89c37k73ý 7333876838700

Ale jet regionálkou z Liberce do Berlína je naprosto normální a rychlé ;-)

+1/0
24.6.2015 14:14

P93e26t49r 74B47e52z50s84t29a13r48o93s79t71i 2369636453471

To ano, ale je to dáno tím, že nic jiného na výběr není...

0/0
24.6.2015 14:40

P25a21v46e72l 29M48a89t65o88u93š49e34k 5320307878894

Pominu-li úsek Liberec - Žitava, pak se obávám, že byste tam nebyl rychleji ani autem.

+1/0
24.6.2015 15:01

P28a74v83e96l 47M80a16t58o33u57š10e25k 5280597628734

Představte si, že jsou i tratě, kde žádné EC ani nic podobného nejezdí, nebo jich tam jede minimum, a přesto se tam vlaky, samozřejmě regionálními, hojně jezdí. Jestli vám přijde např. jízdní doba Cottbus - Berlin 1 h 24 minut dlouhá, tam by mne zajímalo, za jak dlouho si představujete, že byste to ujel autobusem. Takových relací jsou v Německu stovky a opravdu je nelze srovnávat s jízdní dobou vlaku Praha - Liberec. Možná tak s pendolinem Praha - Ostrava.

+2/0
24.6.2015 14:59

J71a33n 30L96a11k83o80m63ý 7561455935794

Třeba ten Berlín - Drážďany ten vlak o moc rychleji nejede, jen o dost dráž...

+4/0
24.6.2015 11:59

L28u15k88á52š 61Š79m48a98h43e15l 2867484702484

Vlak jede z Berlína Hbf do Drážďan Hbf 2 hodiny, autobusem se sockostylem kodrcáte nejméně 3... bez možnosti se protáhnout, číst si, najíst se... Jako autobusy na velké vzdálenosti jsou fakt naprostá nouzovka.

+2/−1
24.6.2015 15:48

J74a47n 38V40a75l95o46u58c26h 6662977778820

Třeba proto, že když máte poptávku 50 lidí za hodinu, jezdíte efektivně busem po hodině; vlakem po nějakých třech, ale takový interval už zase dost lidí není ochotno akceptovat.

+1/0
24.6.2015 12:01

J22a65n 27B59e23d39n77á80ř 1192388174119

Hrozně rád jezdím vlakem,ale s Jančurou jezdím taky hodně rád. Jinak vlak je zatím u mě jednička.

0/0
24.6.2015 13:01
Foto

A93d88a85m 37K65a45r80a35b62a 9191437345258

zvlášť v případě kdy tam vede takový koridor...

0/0
24.6.2015 13:33

D69a96n43i68e88l 32D54r82n95e35c 6421269546732

Protože by vlak dost možná nenaplnil, navíc by to znamenalo koupi dalších vozů a lokomotiv (popř. pronájem). Na vlaky možná dojde později, poté, co se trochu zavede. Jeden dálkový autobus je 10x levnější než lokomotiva (nová), plus k tomou musíte připočítat ještě cenu vozů. Samozřejmě, že vlak má zase větší životnost, ale než se zavede, tak jsou poněkud jistější nižší investice.

0/0
24.6.2015 21:52

J19i92ř66í 65K18o31c38u81r17e59k 6305594305268

Třeba taková trasa Jemnice-Dačice. Nebo Brno-Zlín. V druhém případě je to jenom jeden přestup.

0/0
25.6.2015 0:12

V51i29k13t32o91r 44K53o41š43k22a 4302160627279

Žádný konkurenční boj nebude. Autobusy jezdí mezi Drážďany a Berlínem poloprázdné i když si koupíte jízdenku třeba za 9 eur. Nevím co si od toho Jančura slibuje....Časově to vyjde nastejno jako když jedete vlakem. Ano cena jízdenky v buse je o dost levnější jak ve vlaku, ale ty davy lidí se tam opravdu nekonají.

+1/−2
24.6.2015 10:44

P96a62v52e21l 21M71a70t42o95u53š34e13k 5850877898824

On když si člověk koupí jízdenku na vlak s předstihem na německém vyhledávači, je dost nízká i cena za vlak, hlavně ve více lidech, nemluvě o komfortu. V trase Drážďany - Berlín mohou autobusoví dopravci těžit ze dvou faktorů:

1) Trať zatím není kompletně rekonstruována na standardní německou rychlost na běžných tratích (obvykle 160 km/h). Na tom se ale pracuje, možná i na vyšší rychlost.

2) Ve směru na Berlín doplácejí cestující za zpoždění EC vlaků přijíždějících z ČR, hlavně těch od Budapešti. Na tom se bohužel zatím příliš nepracuje.

+3/0
24.6.2015 11:31

V48i38k12t37o41r 75K32o20š33k20a 4302770597539

Jo v předstihem se dají sehnat levné jízdenky, ale pořád na ten bus je to levnější. A některých akcích koupíte jízdenky do 10 eur přes celé Německo a přesto ty autobusy jezdí poloprázdné.

Ano trať není kompletně rekonstruována, ale dle vyjádření německé strany na ní mají dost času, není pro ně prioritní a bude se zvyšovat jen na 200km/h. I když se tam dá jezdit daleko více, protože je to rovina. Ale není to prioritní trat. 

Zpožděná EC od nás většinou končí v Dráždanech, Německá strana často vystavuje náhradní soupravy, aby alespoň jezdila na jejich straně na čas. O tom se moc neví.

0/0
24.6.2015 12:10

P67a20v83e53l 17M19a48t57o55u19š33e58k 5960887578654

O náhradních soupravách opravdu nevím, ačkoli jsem to tušil.

0/0
24.6.2015 13:31

P50e59t73r 90N14e35c85h30a40n41i87c10k51ý 7923826518180

Skupinovou slevu nenabízí, nabízí jen skupinové síťovky na regionální vlaky, ale to pro nahodilého neznalého cestujícího opravdu není

Ad 2) Už to není tak strašné jako to bývalo

0/0
24.6.2015 12:11

P33a45v74e13l 45M75a39t89o53u81š31e52k 5720237438624

Mají slevy pro skupiny i v dálkové dopravě. Příklad standardní nabídky "Sparangebote", např. v relaci Dresden - Berlin: 1 osoba: 19 Euro, 2 osoby: 29 Euro, 3 osoby: 39 Euro, 4 osoby: 49 Euro, 5 osob: 59 Euro.

+1/0
24.6.2015 13:39

P64a37v98e79l 53K96e42l34n63a23r 7749300470

k bodu 2) ne hlavně od Budapešti ale JEN, relace Vídeň - Praha - Berlín nejezdí

0/0
25.6.2015 7:31

V16o62j36t80ě50c73h 53R81ů61ž14e82k 1437112604532

Nebudou mít problémy kvůli zkratce (SA - Strumabteilung)?

+4/−2
24.6.2015 10:37

M64i76c66h28a53l 47P86a64v82l70á63t 9353123504489

Pro mnohe zavan nostalgie.

0/0
24.6.2015 14:35

J32i11ř18í 51K47o29c94u70r31e49k 6895794125328

Jím spíš vadí South Stream. Navíc je to plynovod....

0/0
25.6.2015 0:18

V26o46j52t45ě87c68h 85R56ů55ž75e10k 1287962524202

Každému vadí něco, třeba rakušákům Temelím, nepochopitelné.

0/0
25.6.2015 0:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.