Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Student Agency získala licenci na vnitrostátní dopravu v Německu

Společnost Student Agency může začít vozit cestující i mezi německými městy, což dosud na svých mezinárodních linkách mezi Prahou a Německem nemohla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R94a46d57k63o 74K30ř55i65v22á90n38e90k 7450503925860

Jsem si vzpomněl na nadávné "Oprázki s českí hystoryje" : firma Sudet Aňemcy :-)

+1/0
25.6.2015 14:03

F47r22a54n14t94i93š55e21k 19V81a37n51ě60k 1677204697577

To by mě zajímalo za jak dlouho bude žalovat Radim Spolkovou republiku Německo, že mu nevyšel byznys plán.:-)

+6/−5
24.6.2015 13:59

V95i14k55t75o61r 22K27o21š55k49a 4122610837799

No tak to rozhodně nehrozí.... Němci nejsou ČR ty by s ním okamžitě zametli. Může být vůbec rád, že si ho tam na kousíček pustili mezi sebe. A to že jezdí pro DB je něco jiného.

0/−1
24.6.2015 14:04

K26a14r82l 31W56e12k 9374419575333

Naopak, budou populární a je to pro ně konkurenční výhoda. Obdobnou výhodu má (měla) značka ETA v Baskicku.

+1/0
24.6.2015 13:28

J13a59n 79J35e98m53e13l18k10a 1495840

Dobrá zpráva pro Jančuru. Jsou to ale v Německu plánovači..  tržní ekonomika:-)

+1/0
24.6.2015 12:53
Foto

J81i82ř26í 89I26n50c58z29é42d42y 2934975361869

Autobusem jezdite v urcite fazi zivota vetsinou jako chudy student nebo opatrny senior. V Cesku stat takovou jizdenku velkoryse dotuje a vubec se nepta jestli student jede skutecne do skoly. A to je ten zisk.;-D

0/−10
24.6.2015 12:22

P48e97t82r 39N53e52c23h82a97n73i34c80k69ý 7863526898320

Pro Čecha, který chce vidět obě města to bude zajímavá možnost, ale jinak bych si od toho moc nesliboval. V Německu díky dlouholetému monopolu DB  (který by patrně vydržel, kdyby ceny nešly do nereálných výšin) vznikly hlavní skupiny obyvatel. Ti co jezdí výhradně autem (a dlouho na to auto pracovat nemusí) a ti co jezdí často vlakem a ti mají BahnCard 50, případně BahnCard 100, kterou často pořídí i zaměstnavatel. S těmi kartami pak cena/kvalita vychází opravdu jinak a taková BahnCard 50 se zaplatí při pár cestách tam a zpět. Ve výsledku v tomhle systému tu pro dálkový autobus příliš místa nezbývá. Využijí jej hlavně cizinci a gastarbeitři, studenti (opět spíš ti zahraniční a z východní části Evropy) a ti, kteří zrovna železniční ekvivalent nemají (autobus projíždí místem kam se vlakem dostává těžko) a auto použít nechtějí.

+8/0
24.6.2015 12:09

E36r83i35k 22Ž94l81u80v71a 3296533249667

Inu, kdo ví, jestli Němci sami tuší, na jaké jsou rozděleni skupiny díky nějakému monopolu DB... nicméně, když na trase Berlín Drážďany nasazují jen tři největší dopravci celkem 42 spojů denně, tak ti chudáčci gastarbeitři a otrhaní východní studenti, představují celkem slušnou kupní sílu.

0/0
30.7.2015 19:12

P17e61t11r 60N92e66c59h14a81n23i10c85k98ý 7523726468120

Tak to představují, Německo země zaslibená , ale s cenou moc hýbat nemůžou, jejich velkou konkurencí je spolujizda, která tam má mnohem větší rozměr než u nás s levnou dopravou.

0/0
30.7.2015 19:40

A67n59t54o17n61í34n 20D82o96u26b71e97k 3140409569

kam vedou koleje nevim proc jezdit busem :-(

+16/−8
24.6.2015 11:11
Foto

A41l11a36n 53Ř79e66p12k79a 4895876

Hodně lidí preferuje nižší cenu.

+8/0
24.6.2015 11:12

P70a43v27e74l 17M23a67t80o84u30š11e50k 5300147938514

Když chci jet po Německu za nízkou cenu, koupím si regionální jízdenku. Sice jedu regionálními vlaky, ale i ty jsou obvykle rychlejší než autobus.

+3/−1
24.6.2015 11:33

R15a84d14e35k 92J97a25n82a24t10a 9475426884702

ano, Schönes-Wochenende-Ticket je nepřekonatelný (odkudkoliv kamkoliv za 56 euro za 5 lidí).

+2/0
24.6.2015 11:55

P65a33v11e36l 93M31a40t92o19u54š38e79k 5380327438724

Vždyť jsou tam takových nabídek snad desítky, od čistě regionálních (příměstských, meziměstských) až po ty, které jsou platné v celé jedné spolkové zemi nebo v celém Německu. Jen Berlín a okolí je jedna samostatná kapitola. Když se v nich vyznám já, vyzná se v nich jistě i průměrný občan Německa.

0/0
24.6.2015 13:29

P30e50t33r 78B26e81z74s94t46a65r57o22s49t24i 2249526963701

To sice ano, ale je to pro sotouse... Normální člověk si priplati a pojede EC, IC nebo busem... Jako jet do Berlína regionalkou je asi ta samá blbost jako jet vlakem do Liberce...

+2/0
24.6.2015 14:02

P29e63t18r 40N42e37c28h14a58n20i13c62k15ý 7163386858290

Ale jet regionálkou z Liberce do Berlína je naprosto normální a rychlé ;-)

+1/0
24.6.2015 14:14

P18e19t54r 97B45e81z76s57t77a49r64o96s71t88i 2809676883181

To ano, ale je to dáno tím, že nic jiného na výběr není...

0/0
24.6.2015 14:40

P29a29v33e78l 14M24a18t51o42u66š28e61k 5970127468604

Pominu-li úsek Liberec - Žitava, pak se obávám, že byste tam nebyl rychleji ani autem.

+1/0
24.6.2015 15:01

P18a45v68e84l 98M54a97t84o43u91š45e36k 5100417628964

Představte si, že jsou i tratě, kde žádné EC ani nic podobného nejezdí, nebo jich tam jede minimum, a přesto se tam vlaky, samozřejmě regionálními, hojně jezdí. Jestli vám přijde např. jízdní doba Cottbus - Berlin 1 h 24 minut dlouhá, tam by mne zajímalo, za jak dlouho si představujete, že byste to ujel autobusem. Takových relací jsou v Německu stovky a opravdu je nelze srovnávat s jízdní dobou vlaku Praha - Liberec. Možná tak s pendolinem Praha - Ostrava.

+2/0
24.6.2015 14:59

J17a43n 48L14a61k29o11m35ý 7781225125724

Třeba ten Berlín - Drážďany ten vlak o moc rychleji nejede, jen o dost dráž...

+4/0
24.6.2015 11:59

L42u69k97á32š 39Š53m37a81h64e52l 2567204822644

Vlak jede z Berlína Hbf do Drážďan Hbf 2 hodiny, autobusem se sockostylem kodrcáte nejméně 3... bez možnosti se protáhnout, číst si, najíst se... Jako autobusy na velké vzdálenosti jsou fakt naprostá nouzovka.

+2/−1
24.6.2015 15:48

J93a14n 69V19a65l97o74u81c34h 6972707828630

Třeba proto, že když máte poptávku 50 lidí za hodinu, jezdíte efektivně busem po hodině; vlakem po nějakých třech, ale takový interval už zase dost lidí není ochotno akceptovat.

+1/0
24.6.2015 12:01

J11a11n 29B79e46d35n95á59ř 1642798424639

Hrozně rád jezdím vlakem,ale s Jančurou jezdím taky hodně rád. Jinak vlak je zatím u mě jednička.

0/0
24.6.2015 13:01
Foto

A66d70a64m 73K77a89r20a32b96a 9761547245948

zvlášť v případě kdy tam vede takový koridor...

0/0
24.6.2015 13:33

D56a18n67i72e59l 41D33r64n70e13c 6821929686912

Protože by vlak dost možná nenaplnil, navíc by to znamenalo koupi dalších vozů a lokomotiv (popř. pronájem). Na vlaky možná dojde později, poté, co se trochu zavede. Jeden dálkový autobus je 10x levnější než lokomotiva (nová), plus k tomou musíte připočítat ještě cenu vozů. Samozřejmě, že vlak má zase větší životnost, ale než se zavede, tak jsou poněkud jistější nižší investice.

0/0
24.6.2015 21:52

J19i81ř44í 23K66o43c23u16r43e93k 6495704405988

Třeba taková trasa Jemnice-Dačice. Nebo Brno-Zlín. V druhém případě je to jenom jeden přestup.

0/0
25.6.2015 0:12

V27i88k32t21o18r 57K49o58š51k44a 4692320347949

Žádný konkurenční boj nebude. Autobusy jezdí mezi Drážďany a Berlínem poloprázdné i když si koupíte jízdenku třeba za 9 eur. Nevím co si od toho Jančura slibuje....Časově to vyjde nastejno jako když jedete vlakem. Ano cena jízdenky v buse je o dost levnější jak ve vlaku, ale ty davy lidí se tam opravdu nekonají.

+1/−2
24.6.2015 10:44

P93a21v32e50l 22M28a17t48o13u17š61e14k 5230227938114

On když si člověk koupí jízdenku na vlak s předstihem na německém vyhledávači, je dost nízká i cena za vlak, hlavně ve více lidech, nemluvě o komfortu. V trase Drážďany - Berlín mohou autobusoví dopravci těžit ze dvou faktorů:

1) Trať zatím není kompletně rekonstruována na standardní německou rychlost na běžných tratích (obvykle 160 km/h). Na tom se ale pracuje, možná i na vyšší rychlost.

2) Ve směru na Berlín doplácejí cestující za zpoždění EC vlaků přijíždějících z ČR, hlavně těch od Budapešti. Na tom se bohužel zatím příliš nepracuje.

+3/0
24.6.2015 11:31

V38i46k35t89o69r 31K41o52š93k50a 4132850697359

Jo v předstihem se dají sehnat levné jízdenky, ale pořád na ten bus je to levnější. A některých akcích koupíte jízdenky do 10 eur přes celé Německo a přesto ty autobusy jezdí poloprázdné.

Ano trať není kompletně rekonstruována, ale dle vyjádření německé strany na ní mají dost času, není pro ně prioritní a bude se zvyšovat jen na 200km/h. I když se tam dá jezdit daleko více, protože je to rovina. Ale není to prioritní trat. 

Zpožděná EC od nás většinou končí v Dráždanech, Německá strana často vystavuje náhradní soupravy, aby alespoň jezdila na jejich straně na čas. O tom se moc neví.

0/0
24.6.2015 12:10

P65a27v84e70l 70M72a71t25o75u46š87e93k 5480207918104

O náhradních soupravách opravdu nevím, ačkoli jsem to tušil.

0/0
24.6.2015 13:31

P18e46t50r 88N40e56c20h39a92n64i73c96k59ý 7523966758950

Skupinovou slevu nenabízí, nabízí jen skupinové síťovky na regionální vlaky, ale to pro nahodilého neznalého cestujícího opravdu není

Ad 2) Už to není tak strašné jako to bývalo

0/0
24.6.2015 12:11

P19a65v58e27l 52M85a38t83o53u74š63e26k 5970157658164

Mají slevy pro skupiny i v dálkové dopravě. Příklad standardní nabídky "Sparangebote", např. v relaci Dresden - Berlin: 1 osoba: 19 Euro, 2 osoby: 29 Euro, 3 osoby: 39 Euro, 4 osoby: 49 Euro, 5 osob: 59 Euro.

+1/0
24.6.2015 13:39

P15a56v63e75l 77K35e57l80n43a81r 7409260610

k bodu 2) ne hlavně od Budapešti ale JEN, relace Vídeň - Praha - Berlín nejezdí

0/0
25.6.2015 7:31

V84o81j80t24ě96c87h 67R93ů34ž21e36k 1847402224132

Nebudou mít problémy kvůli zkratce (SA - Strumabteilung)?

+4/−2
24.6.2015 10:37

M33i10c19h21a97l 42P43a53v90l19á89t 9133193934519

Pro mnohe zavan nostalgie.

0/0
24.6.2015 14:35

J74i60ř79í 13K19o92c33u10r46e30k 6825344905588

Jím spíš vadí South Stream. Navíc je to plynovod....

0/0
25.6.2015 0:18

V75o18j82t10ě45c53h 58R51ů27ž22e37k 1847712694252

Každému vadí něco, třeba rakušákům Temelím, nepochopitelné.

0/0
25.6.2015 0:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.