Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Student Agency získala licenci na vnitrostátní dopravu v Německu

Společnost Student Agency může začít vozit cestující i mezi německými městy, což dosud na svých mezinárodních linkách mezi Prahou a Německem nemohla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R24a48d16k49o 94K79ř39i12v49á32n79e66k 7770613715570

Jsem si vzpomněl na nadávné "Oprázki s českí hystoryje" : firma Sudet Aňemcy :-)

+1/0
25.6.2015 14:03

F63r37a92n18t80i15š75e68k 82V14a15n38ě74k 1967344337837

To by mě zajímalo za jak dlouho bude žalovat Radim Spolkovou republiku Německo, že mu nevyšel byznys plán.:-)

+6/−5
24.6.2015 13:59

V47i23k84t15o85r 73K22o19š70k74a 4152130307699

No tak to rozhodně nehrozí.... Němci nejsou ČR ty by s ním okamžitě zametli. Může být vůbec rád, že si ho tam na kousíček pustili mezi sebe. A to že jezdí pro DB je něco jiného.

0/−1
24.6.2015 14:04

K48a73r44l 28W74e29k 9954979195713

Naopak, budou populární a je to pro ně konkurenční výhoda. Obdobnou výhodu má (měla) značka ETA v Baskicku.

+1/0
24.6.2015 13:28

J46a65n 89J73e10m37e52l97k56a 1815390

Dobrá zpráva pro Jančuru. Jsou to ale v Německu plánovači..  tržní ekonomika:-)

+1/0
24.6.2015 12:53
Foto

J48i86ř52í 77I63n79c97z19é40d69y 2644615441669

Autobusem jezdite v urcite fazi zivota vetsinou jako chudy student nebo opatrny senior. V Cesku stat takovou jizdenku velkoryse dotuje a vubec se nepta jestli student jede skutecne do skoly. A to je ten zisk.;-D

0/−10
24.6.2015 12:22

P63e40t77r 59N13e87c49h13a22n68i29c82k48ý 7193436328170

Pro Čecha, který chce vidět obě města to bude zajímavá možnost, ale jinak bych si od toho moc nesliboval. V Německu díky dlouholetému monopolu DB  (který by patrně vydržel, kdyby ceny nešly do nereálných výšin) vznikly hlavní skupiny obyvatel. Ti co jezdí výhradně autem (a dlouho na to auto pracovat nemusí) a ti co jezdí často vlakem a ti mají BahnCard 50, případně BahnCard 100, kterou často pořídí i zaměstnavatel. S těmi kartami pak cena/kvalita vychází opravdu jinak a taková BahnCard 50 se zaplatí při pár cestách tam a zpět. Ve výsledku v tomhle systému tu pro dálkový autobus příliš místa nezbývá. Využijí jej hlavně cizinci a gastarbeitři, studenti (opět spíš ti zahraniční a z východní části Evropy) a ti, kteří zrovna železniční ekvivalent nemají (autobus projíždí místem kam se vlakem dostává těžko) a auto použít nechtějí.

+8/0
24.6.2015 12:09

E56r47i39k 98Ž86l91u50v21a 3496963879777

Inu, kdo ví, jestli Němci sami tuší, na jaké jsou rozděleni skupiny díky nějakému monopolu DB... nicméně, když na trase Berlín Drážďany nasazují jen tři největší dopravci celkem 42 spojů denně, tak ti chudáčci gastarbeitři a otrhaní východní studenti, představují celkem slušnou kupní sílu.

0/0
30.7.2015 19:12

P12e80t14r 55N17e45c96h73a48n52i93c89k44ý 7733826578790

Tak to představují, Německo země zaslibená , ale s cenou moc hýbat nemůžou, jejich velkou konkurencí je spolujizda, která tam má mnohem větší rozměr než u nás s levnou dopravou.

0/0
30.7.2015 19:40

A41n88t75o17n62í18n 23D14o66u76b48e37k 3480639909

kam vedou koleje nevim proc jezdit busem :-(

+16/−8
24.6.2015 11:11

A60l35a20n 86Ř25e37p40k72a 4455576

Hodně lidí preferuje nižší cenu.

+8/0
24.6.2015 11:12

P14a53v49e64l 23M18a91t40o18u17š22e69k 5480727898514

Když chci jet po Německu za nízkou cenu, koupím si regionální jízdenku. Sice jedu regionálními vlaky, ale i ty jsou obvykle rychlejší než autobus.

+3/−1
24.6.2015 11:33

R50a68d58e45k 10J87a13n39a19t62a 9945426524102

ano, Schönes-Wochenende-Ticket je nepřekonatelný (odkudkoliv kamkoliv za 56 euro za 5 lidí).

+2/0
24.6.2015 11:55

P26a39v59e93l 14M69a64t11o63u39š44e17k 5550827488644

Vždyť jsou tam takových nabídek snad desítky, od čistě regionálních (příměstských, meziměstských) až po ty, které jsou platné v celé jedné spolkové zemi nebo v celém Německu. Jen Berlín a okolí je jedna samostatná kapitola. Když se v nich vyznám já, vyzná se v nich jistě i průměrný občan Německa.

0/0
24.6.2015 13:29

P70e24t34r 85B88e13z86s22t67a25r50o19s55t59i 2229586873171

To sice ano, ale je to pro sotouse... Normální člověk si priplati a pojede EC, IC nebo busem... Jako jet do Berlína regionalkou je asi ta samá blbost jako jet vlakem do Liberce...

+2/0
24.6.2015 14:02

P90e82t20r 54N68e30c85h49a15n28i10c92k41ý 7293906538900

Ale jet regionálkou z Liberce do Berlína je naprosto normální a rychlé ;-)

+1/0
24.6.2015 14:14

P80e17t66r 21B22e51z46s36t87a29r54o55s14t27i 2859296483911

To ano, ale je to dáno tím, že nic jiného na výběr není...

0/0
24.6.2015 14:40

P64a53v26e55l 14M98a49t97o68u21š74e82k 5300287118674

Pominu-li úsek Liberec - Žitava, pak se obávám, že byste tam nebyl rychleji ani autem.

+1/0
24.6.2015 15:01

P41a51v30e95l 77M40a72t28o79u10š41e93k 5110107248724

Představte si, že jsou i tratě, kde žádné EC ani nic podobného nejezdí, nebo jich tam jede minimum, a přesto se tam vlaky, samozřejmě regionálními, hojně jezdí. Jestli vám přijde např. jízdní doba Cottbus - Berlin 1 h 24 minut dlouhá, tam by mne zajímalo, za jak dlouho si představujete, že byste to ujel autobusem. Takových relací jsou v Německu stovky a opravdu je nelze srovnávat s jízdní dobou vlaku Praha - Liberec. Možná tak s pendolinem Praha - Ostrava.

+2/0
24.6.2015 14:59

J92a37n 35L10a74k34o13m67ý 7701235815354

Třeba ten Berlín - Drážďany ten vlak o moc rychleji nejede, jen o dost dráž...

+4/0
24.6.2015 11:59

L61u14k97á35š 53Š45m84a43h97e52l 2247344792974

Vlak jede z Berlína Hbf do Drážďan Hbf 2 hodiny, autobusem se sockostylem kodrcáte nejméně 3... bez možnosti se protáhnout, číst si, najíst se... Jako autobusy na velké vzdálenosti jsou fakt naprostá nouzovka.

+2/−1
24.6.2015 15:48

J74a13n 67V55a96l67o95u11c89h 6922927118920

Třeba proto, že když máte poptávku 50 lidí za hodinu, jezdíte efektivně busem po hodině; vlakem po nějakých třech, ale takový interval už zase dost lidí není ochotno akceptovat.

+1/0
24.6.2015 12:01

J16a47n 62B34e63d57n47á65ř 1752128154499

Hrozně rád jezdím vlakem,ale s Jančurou jezdím taky hodně rád. Jinak vlak je zatím u mě jednička.

0/0
24.6.2015 13:01

A64d25a79m 74K50a22r10a29b75a 9591987985258

zvlášť v případě kdy tam vede takový koridor...

0/0
24.6.2015 13:33

D26a24n39i59e23l 14D42r52n52e78c 6951449286592

Protože by vlak dost možná nenaplnil, navíc by to znamenalo koupi dalších vozů a lokomotiv (popř. pronájem). Na vlaky možná dojde později, poté, co se trochu zavede. Jeden dálkový autobus je 10x levnější než lokomotiva (nová), plus k tomou musíte připočítat ještě cenu vozů. Samozřejmě, že vlak má zase větší životnost, ale než se zavede, tak jsou poněkud jistější nižší investice.

0/0
24.6.2015 21:52

J75i42ř41í 97K11o61c16u42r52e25k 6355494795918

Třeba taková trasa Jemnice-Dačice. Nebo Brno-Zlín. V druhém případě je to jenom jeden přestup.

0/0
25.6.2015 0:12

V80i26k55t47o62r 19K47o43š17k15a 4612960727959

Žádný konkurenční boj nebude. Autobusy jezdí mezi Drážďany a Berlínem poloprázdné i když si koupíte jízdenku třeba za 9 eur. Nevím co si od toho Jančura slibuje....Časově to vyjde nastejno jako když jedete vlakem. Ano cena jízdenky v buse je o dost levnější jak ve vlaku, ale ty davy lidí se tam opravdu nekonají.

+1/−2
24.6.2015 10:44

P22a45v83e39l 31M61a33t86o44u60š97e46k 5190837708244

On když si člověk koupí jízdenku na vlak s předstihem na německém vyhledávači, je dost nízká i cena za vlak, hlavně ve více lidech, nemluvě o komfortu. V trase Drážďany - Berlín mohou autobusoví dopravci těžit ze dvou faktorů:

1) Trať zatím není kompletně rekonstruována na standardní německou rychlost na běžných tratích (obvykle 160 km/h). Na tom se ale pracuje, možná i na vyšší rychlost.

2) Ve směru na Berlín doplácejí cestující za zpoždění EC vlaků přijíždějících z ČR, hlavně těch od Budapešti. Na tom se bohužel zatím příliš nepracuje.

+3/0
24.6.2015 11:31

V34i73k33t49o71r 36K32o57š80k18a 4222420347359

Jo v předstihem se dají sehnat levné jízdenky, ale pořád na ten bus je to levnější. A některých akcích koupíte jízdenky do 10 eur přes celé Německo a přesto ty autobusy jezdí poloprázdné.

Ano trať není kompletně rekonstruována, ale dle vyjádření německé strany na ní mají dost času, není pro ně prioritní a bude se zvyšovat jen na 200km/h. I když se tam dá jezdit daleko více, protože je to rovina. Ale není to prioritní trat. 

Zpožděná EC od nás většinou končí v Dráždanech, Německá strana často vystavuje náhradní soupravy, aby alespoň jezdila na jejich straně na čas. O tom se moc neví.

0/0
24.6.2015 12:10

P46a13v88e19l 29M16a40t94o27u28š68e92k 5810937498264

O náhradních soupravách opravdu nevím, ačkoli jsem to tušil.

0/0
24.6.2015 13:31

P10e62t71r 92N80e87c72h33a34n85i23c36k58ý 7233486908610

Skupinovou slevu nenabízí, nabízí jen skupinové síťovky na regionální vlaky, ale to pro nahodilého neznalého cestujícího opravdu není

Ad 2) Už to není tak strašné jako to bývalo

0/0
24.6.2015 12:11

P18a24v94e57l 98M63a63t82o38u55š15e80k 5770537378184

Mají slevy pro skupiny i v dálkové dopravě. Příklad standardní nabídky "Sparangebote", např. v relaci Dresden - Berlin: 1 osoba: 19 Euro, 2 osoby: 29 Euro, 3 osoby: 39 Euro, 4 osoby: 49 Euro, 5 osob: 59 Euro.

+1/0
24.6.2015 13:39

P64a18v59e69l 41K53e57l39n65a83r 7439920140

k bodu 2) ne hlavně od Budapešti ale JEN, relace Vídeň - Praha - Berlín nejezdí

0/0
25.6.2015 7:31

V46o14j78t76ě41c72h 79R53ů67ž10e98k 1177202524412

Nebudou mít problémy kvůli zkratce (SA - Strumabteilung)?

+4/−2
24.6.2015 10:37

M66i52c56h41a84l 27P92a14v88l30á30t 9633653644919

Pro mnohe zavan nostalgie.

0/0
24.6.2015 14:35

J25i29ř70í 77K90o51c36u13r45e79k 6575634965188

Jím spíš vadí South Stream. Navíc je to plynovod....

0/0
25.6.2015 0:18

V59o61j30t11ě26c71h 23R37ů12ž17e85k 1527982884562

Každému vadí něco, třeba rakušákům Temelím, nepochopitelné.

0/0
25.6.2015 0:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.