Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železnice do Krkonoš zrychlí. Modernizace bude dražší, než stát čekal

Boom železničních zakázek se začíná projevovat i na cenách stavebních prací. Za úpravy trati z Hradce Králové do Trutnova zaplatí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) o 55 milionů korun více, než čekala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L70u84c76i62a26n 51P15a50p82a90z70i53a67n 5234417951795

Ještě postavit ten železniční tunel do Polska a bude spokojenost.

0/0
1.7.2015 13:10

M61i44r77o37s44l44a15v 57Z36i89k83m98u16n46d 7339753584233

Zkrácení jízdních dob by prospěla elektrifikace ... elektrické vozidlo má přece jen větší zrychlení než motorové vozidlo ...

+1/0
30.6.2015 20:28

F23r16a58n63t80i46š17e12k 30S32t66u67r49m 4592880470256

Nejlepší by bylo udělat železnici do Trutnova přibližně v trase plánované dálnice, tj. přes Dvůr úplně nový úsek a ne se držet tratě navržené v roce 1850, která odbočuje do malých vesnic a kousek před Náchodem se stáčí zpět. Jenže to by stálo o hodně víc.

A pak to prodloužit do Polska směr Wroclaw.

Ale pokud se nepletu, tak podobná trasa je v plánu vysokorychlostních železnic. Jenže to jsme někde v roce 2050 (optimisticky ;-D)

+5/0
26.6.2015 19:30

F70r81a63n73t15i25š27e48k 24K70u15l76d42a44n 5626837244354

No jestli to " vylepší " jako žst. Dvůr Králové nad Labem tak pámbůh s náma. Tohle nemohl naprojektovat střízlívý člověk. A nebo byl architekt a projektant po něčem sjetej ????

+1/0
26.6.2015 15:56

M58i56r85o85s63l24a37v 85Z51i75k89m81u81n77d 7829793644363

Modernizovaný "Dvůr" jsem neviděl, bohužel ten, kdo to projektuje je mnohdy svázán rozumově nesmyslnými předpisy (normami), které sice mají rozumnou alternativu, ale s tou předpis / norma nepočítá nebo - a to je mnohdy největší překážka - je to moc drahé ... nebo se to tak nikdy nedělalo ...

0/0
2.7.2015 10:18

P97e34t74r 90B87e80z27s71t12a85r13o83s52t96i 2439816563131

Říkám si, zda toto řešení má vůbec cenu? Nebylo by lepší se soustředit na reko HK-Broumov, která je významnější ve stálých přepravních proudech, Trutnov dovážet do Dvoraa současnou trať v úseku Starkoč-Trutnov nechat jak je... Trutnov - Hk je lepší přímým busem nebo přes Dvůr , Trutnov- Praha vlakem je to samé co Praha - Liberec, akorát , že zde i jde jet durch... Co by mělo asi jediný význam, ale to by se muselo maknout více je rameno HK-Broumov a k němu do kříže Trutnov - Choceň...

+1/−3
26.6.2015 12:38

J61a85n 67S38l25o58v39í41k 3839107420298

Nejvíce by prospělo, kdyby se konečně upravila trať u Starkoče tak, aby vlak do Trutnova i Náchoda mohl jezdit přímo - bez václavické úvratě.

+6/0
26.6.2015 13:16

R35a66d53e80k 11J46a51n78a90t58a 9865396484462

Podívejte se na cenu - pří vzdálonosti 70 km je tohle jen kosmetická uprava, ani pozemky se nevykupují, železnice vede ve staré stopě.

Vylepšit spojení do Náchoda a Broumova by znamenalo mj. tunel pod Vysokovem. Což je poněkud dražší (to by dnes problém nebyl, fondy EU pravidleně nedočepáváme) a především náročnější na přípravu stavby.

http://hradec.idnes.cz/ucpanou-silnici-v-nachode-by-mohl-uvolnit-tunel-pro-vlaky-pod-vysokovem-1oj-/hradec-zpravy.aspx?c=A101026_1472682_hradec-zpravy_meb

+1/0
26.6.2015 13:47

M97i69c58h27a79l 94J73a97n36k66o 7925259766714

Náchodsko bude víc profitovat z toho, když bude trať 032 rychlejší a budou k ní mít pravidelné přípoje co hodinu. Kdyby jezdily z Hradce přímé vlaky jak do Trutnova, tak do menšího Náchoda nebo ještě menšího Broumova, vrátili bychom se o několik let zpět, kdy zde neexistovala taktová doprava a lidé si nepamatovali odjezdy vlaků ani jejich trasy a jedinými rychlejšími spoji byly jednou denně Ex Krakonoš a Náchodský primátor.

0/0
26.6.2015 14:59

M39i11c23h87a56l 52J56a71n10k52o 7645239566884

TU--HK že je lepší přímým busem nebo přestupem ve Dvoře? Tak to ani omylem. Denně jezdí mezi Trutnovem a Hradcem 14 přímých vlaků, to představuje kapacitu 60 autobusů (těch jezdí jedn 10 denně). TU--HK je nejvýznamnější, páteřní železnice kraje, spojuje 2 jeho největší města, navíc většinu republiky s Krkonošemi a okresy Náchod a Trutnov s prakticky celým zbytkem republiky. V uplynulých letech zde konstantně rostla poptávka, proto dnes jezdí vlak každou hodinu.

Oproti tomu žádná trať HK--Broumov neexistuje. Do Broumova se dá dostat jen po 3 tratích (a dvou úvratí) přes Starkoč a Václavice, nebo po 2 tratích (a opět úvrati) přes Týniště. Při vší úctě k Broumovu, jeho význam coby cílového místa i přestupního uzlu je ve srovnání s Trutnovem nepatrný.

Relace Trutnov--Praha vlakem je mnohonásobně konkurenceschopnější než relace Liberec--Praha: 1) Do Liberce je 100 % dálnice, 2) v úseku Jaroměř--D11 vznikají zejména v pátek a v neděli kolony, 3) vlak jede až do centra (tím se smazává pomyslný náskok busu) = cesta vlakem je jen nevýznamně pomalejší než cesta busem či autem, v pátek či neděli může být při cestě z centra Prahy i rychlejší. K tomu je třeba připočíst výhody vlaku proti busu (zavazadla, prostor, WC, ekologie, bezpečnost, pravidelný jízdní řád, síťovost) a uvědomit si, že vlak z Trutnova do Hradce slouží i jako spojnice na vlaky z Pardobic do Brna, Ostravy i do zahraničí.

Resumé: Trať Trutnov--HK měla být zrekonstruována na vyšší rychlost již dávno. Tahle trať by měla být dvoukolejná a elektrifikovaná, ne upozaděná!

+12/−2
26.6.2015 14:51

P58e80t84r 30B85e45z66s79t53a53r60o94s31t64i 2179366103161

Sotousek nebo rezimkar? Asi jste se v uplynulém roce nikdy nepochyboval mezi Prahou a Trutnovem, jinak by jste neplacal takové blbosti jako autobus v Jaroměři nebo bez WC, jen tak mimochodem, kolik vlaků má funkční vaku WC, také to není 100% spoleh... Kolik vlaků má klimatizaci... Žádný... Dokonce mimo festivalu, což je většina roku preveze bus na relaci více lidí jak vlak..

A operovat kapacitou 4 autobusů, když úsek Trutnov - Starkoč by krom neděle stačila sólo 810... Proto se spíš přikláním k tomu relaci Hk-Trutnov ukončit a  do Trutnova vést SP z Chocně, jediný směr, kam je vlak konkurenceschopný a z HK opravdu radši preferovat Broumov , přestupní vazby Na, Hronov, Police... Přeci jen pro nesotouse je klima bus do HK lepší nebo přestup ve Dvoře je pořad časově přijatelný... Další věc, ten šrot, co tu jezdí, to je kapitola sama pro sebe, nic není mladšího než ten nejstarší bus... 

Tudíž za těchto podmínek dvoukolejka je utopie, elektrika, no to by asi konkurovalo Lichkovu v kategorii efektivní stavba, přeci jen je potřeba odložit brýle pana Duška, režimku a jít se na to podívat v reálu... V úseku NA- Broumov se přeci jen ve špičce užije vlak a 3-4 busy za hodinu, mimo špičku 2 + vlak, a časově přijatelné, tudíž i bez tunelu je logictejsi rozvíjet tento směr, kde se dojíždí... Trutnov je na tom spíše tak, že do Trutnova se dojíždí z okolí, ale z Trutnova dále už to je slabší...

+3/−11
26.6.2015 16:57

M71a52r52e33k 65V70y61m76a16z95a55l 5698696372470

Nevím, ale Váš příspěvěk nemá ani hlavu, ani patu. O co se vlastně ve Vašem příspěvku snažíte pane Petr Bezstarosti?

+6/−2
26.6.2015 20:04

P12e97t82r 12B78e68z86s22t57a26r91o12s21t85i 2759276553901

Snažím se jen o to, že mi přijde nevhodné opravovat to takto, když vedení na Náchodsko by bylo logictejsi

0/−4
26.6.2015 20:31

P68e91t90r 81N32o80v77o58t42n92y 3429242819902

Vždyť to na Náchodsko vede.

0/0
26.6.2015 20:47

M83a87r34e18k 47V65y72m67a68z54a68l 5318866122730

Vy na tom Náchodsku bydlíte, že ano ? ;-D

0/0
29.6.2015 18:09

M63i57c79h63a66l 58J50a70n83k52o 7905439856764

Namísto smysluplných argumentů hloupoučké nálepkování nositele jiného názoru... No, k tomu se nesnížím, omezím se jen na pár čísel:

Náchod 20 400 + Hronov 6 200 + Police 4 200 + Teplice 1 700 + Meziměstí 2 500 + Broumov 7 700 = 42 700. V Broumově pak navazují autobusy do několika málo okolních vesnic. Prakticky polovina přepravního potenciálu leží v Náchodě, tedy na začátku trati, což snižuje vytížení zbytku trati. Jízdní doba 75 minut, průměrná rychlost 40 km/h. Provoz delších vlaků komplikují dvě úvratě, krátké kolejiště ve Václavicích a malé poloměry oblouků v úseku Hronov--Broumov. Rekonstrukce by byla o poznání nákladnější.

vs.

Červený Kostelec 8 500 + Rtyně 3 000 + Úpice 5 700 + Trutnov 31 000 = 48 200. V Trutnově pak navazují 4 vlakové tratě, MHD a desítky místních i dálkových autobusových linek nejen do okolních vesnic a měst, ale také do turisticky atraktivních Krkonoš. Většina přepravního potenciálu leží v Trutnově, tedy na konci trati, což zvyšuje její vytížení.

Jízdní doba 40 minut, průměrná rychlost 50 km/h.

P. S.: Úpici připočítávám stejně jako Polici - v obou případech je tam vlak závislý na navazující autobusové lince.

+2/0
27.6.2015 11:33

P15e89t76r 47B43e69z28s52t61a45r63o17s79t67i 2829436653181

Dobře, řeknu to takto, opsat čísla bez souvislosti je fajn, ten Broumov, tam vše co jede, jede po linii nebo se rozutece v blízkém okoli, tudíž zde to i cenu má a dojíždění na HK zde funguje, což o Trutnově se říct nedá, zkuste si aspoň 10x projet úsek Starkoč-Trutnov a přijdete na to, že výstupy jsou v Kostelci a ve Svatoňovicích, cestujících v co jedou úsek něco- Jaroměř- Trutnov je minimum... Krkonoše do Prahy jezdí holt busem, na který já z daní platím jen minimum, to samé busy do HK, také se uživí, kdežto kvůli lidem, kterých je stejně jako v buse platit zbytečně velkou soupravu... Snad i z Rychnova do Častolovic jede za hodinu více lidí jak z Trutnova směr Jaroměř...

Prostě řešení Trutnova vidím následovně jako nejlepší, vlak Hradec - Starkoc - Broumov a pendl Regionova Starkoč-Trutnov v pohodě dostačuje a k tomu bus interval 60 ve špičce 30 HK- Jaro- Dvůr Trutnov s jízdní dobou 60 minut, jenže v našem bordelu, kde podporujeme tahání velké soupravy pro desítky lidí nebo 810 pro jednotky... Vidím to v HK pravidelně bus směr Trutnov odpoledne vždy plný a vždy klima... Jede bez dotace...

0/−1
27.6.2015 13:14

M20i88c87h33a21l 37J78a26n30k39o 7535549796164

Danou relaci jsem projel více než 450x (a v naprosté většině případů by se osazenstvo vlaku do malého motoráku nevešlo, nehledě na to, že by při takovém snížení komfortu zvolilo jiný způsob přepravy), ale subjektivní dojmologie a zážitkologie jsou pro takovouto diskusi nepodstatné. 

Uvítám, pokud někde dohledáte srovnávací statistiku mohutnosti přepravních proudů v této oblasti, jinak nebudeme mít nic lepšího než ta čísla a výše uvedené argumenty. V dokumentech OREDO nicméně trať 032 figuruje jako páteř celého kraje.

Pozor na to srovnávání vlaků s dálkovými busy. Při důsledné aplikaci logiky bezprostředních přímých nákladů vám totiž vyjde, že v ČR má smysl provozovat jen 2 železniční tratě a ostatní by měly být zrušeny a nahrazeny autobusy. Akorát by pak z těch 2 tratí nebylo kam přestoupit...

+1/0
27.6.2015 23:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.