Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železnice do Krkonoš zrychlí. Modernizace bude dražší, než stát čekal

Boom železničních zakázek se začíná projevovat i na cenách stavebních prací. Za úpravy trati z Hradce Králové do Trutnova zaplatí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) o 55 milionů korun více, než čekala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L65u43c83i92a55n 40P67a94p55a22z92i98a39n 5824867781175

Ještě postavit ten železniční tunel do Polska a bude spokojenost.

0/0
1.7.2015 13:10

M17i33r83o11s96l38a15v 25Z27i85k48m13u35n51d 7339523474483

Zkrácení jízdních dob by prospěla elektrifikace ... elektrické vozidlo má přece jen větší zrychlení než motorové vozidlo ...

+1/0
30.6.2015 20:28

F76r38a53n29t90i30š70e69k 56S91t43u67r70m 4422850120386

Nejlepší by bylo udělat železnici do Trutnova přibližně v trase plánované dálnice, tj. přes Dvůr úplně nový úsek a ne se držet tratě navržené v roce 1850, která odbočuje do malých vesnic a kousek před Náchodem se stáčí zpět. Jenže to by stálo o hodně víc.

A pak to prodloužit do Polska směr Wroclaw.

Ale pokud se nepletu, tak podobná trasa je v plánu vysokorychlostních železnic. Jenže to jsme někde v roce 2050 (optimisticky ;-D)

+5/0
26.6.2015 19:30

F98r20a51n89t43i10š92e32k 81K50u28l37d39a98n 5796237384954

No jestli to " vylepší " jako žst. Dvůr Králové nad Labem tak pámbůh s náma. Tohle nemohl naprojektovat střízlívý člověk. A nebo byl architekt a projektant po něčem sjetej ????

+1/0
26.6.2015 15:56

M91i76r36o19s65l25a53v 34Z33i58k57m58u50n46d 7929833474573

Modernizovaný "Dvůr" jsem neviděl, bohužel ten, kdo to projektuje je mnohdy svázán rozumově nesmyslnými předpisy (normami), které sice mají rozumnou alternativu, ale s tou předpis / norma nepočítá nebo - a to je mnohdy největší překážka - je to moc drahé ... nebo se to tak nikdy nedělalo ...

0/0
2.7.2015 10:18

P62e87t43r 37B60e95z19s78t51a42r27o92s63t53i 2429466923351

Říkám si, zda toto řešení má vůbec cenu? Nebylo by lepší se soustředit na reko HK-Broumov, která je významnější ve stálých přepravních proudech, Trutnov dovážet do Dvoraa současnou trať v úseku Starkoč-Trutnov nechat jak je... Trutnov - Hk je lepší přímým busem nebo přes Dvůr , Trutnov- Praha vlakem je to samé co Praha - Liberec, akorát , že zde i jde jet durch... Co by mělo asi jediný význam, ale to by se muselo maknout více je rameno HK-Broumov a k němu do kříže Trutnov - Choceň...

+1/−3
26.6.2015 12:38

J11a89n 53S36l45o19v75í43k 3739327980808

Nejvíce by prospělo, kdyby se konečně upravila trať u Starkoče tak, aby vlak do Trutnova i Náchoda mohl jezdit přímo - bez václavické úvratě.

+6/0
26.6.2015 13:16

R43a54d60e31k 60J49a61n63a25t39a 9105856724212

Podívejte se na cenu - pří vzdálonosti 70 km je tohle jen kosmetická uprava, ani pozemky se nevykupují, železnice vede ve staré stopě.

Vylepšit spojení do Náchoda a Broumova by znamenalo mj. tunel pod Vysokovem. Což je poněkud dražší (to by dnes problém nebyl, fondy EU pravidleně nedočepáváme) a především náročnější na přípravu stavby.

http://hradec.idnes.cz/ucpanou-silnici-v-nachode-by-mohl-uvolnit-tunel-pro-vlaky-pod-vysokovem-1oj-/hradec-zpravy.aspx?c=A101026_1472682_hradec-zpravy_meb

+1/0
26.6.2015 13:47

M16i40c93h13a26l 13J52a67n81k57o 7145369526334

Náchodsko bude víc profitovat z toho, když bude trať 032 rychlejší a budou k ní mít pravidelné přípoje co hodinu. Kdyby jezdily z Hradce přímé vlaky jak do Trutnova, tak do menšího Náchoda nebo ještě menšího Broumova, vrátili bychom se o několik let zpět, kdy zde neexistovala taktová doprava a lidé si nepamatovali odjezdy vlaků ani jejich trasy a jedinými rychlejšími spoji byly jednou denně Ex Krakonoš a Náchodský primátor.

0/0
26.6.2015 14:59

M61i26c32h85a78l 70J98a71n41k42o 7925919836394

TU--HK že je lepší přímým busem nebo přestupem ve Dvoře? Tak to ani omylem. Denně jezdí mezi Trutnovem a Hradcem 14 přímých vlaků, to představuje kapacitu 60 autobusů (těch jezdí jedn 10 denně). TU--HK je nejvýznamnější, páteřní železnice kraje, spojuje 2 jeho největší města, navíc většinu republiky s Krkonošemi a okresy Náchod a Trutnov s prakticky celým zbytkem republiky. V uplynulých letech zde konstantně rostla poptávka, proto dnes jezdí vlak každou hodinu.

Oproti tomu žádná trať HK--Broumov neexistuje. Do Broumova se dá dostat jen po 3 tratích (a dvou úvratí) přes Starkoč a Václavice, nebo po 2 tratích (a opět úvrati) přes Týniště. Při vší úctě k Broumovu, jeho význam coby cílového místa i přestupního uzlu je ve srovnání s Trutnovem nepatrný.

Relace Trutnov--Praha vlakem je mnohonásobně konkurenceschopnější než relace Liberec--Praha: 1) Do Liberce je 100 % dálnice, 2) v úseku Jaroměř--D11 vznikají zejména v pátek a v neděli kolony, 3) vlak jede až do centra (tím se smazává pomyslný náskok busu) = cesta vlakem je jen nevýznamně pomalejší než cesta busem či autem, v pátek či neděli může být při cestě z centra Prahy i rychlejší. K tomu je třeba připočíst výhody vlaku proti busu (zavazadla, prostor, WC, ekologie, bezpečnost, pravidelný jízdní řád, síťovost) a uvědomit si, že vlak z Trutnova do Hradce slouží i jako spojnice na vlaky z Pardobic do Brna, Ostravy i do zahraničí.

Resumé: Trať Trutnov--HK měla být zrekonstruována na vyšší rychlost již dávno. Tahle trať by měla být dvoukolejná a elektrifikovaná, ne upozaděná!

+12/−2
26.6.2015 14:51

P19e71t89r 66B62e34z12s44t49a69r16o95s37t74i 2719136273341

Sotousek nebo rezimkar? Asi jste se v uplynulém roce nikdy nepochyboval mezi Prahou a Trutnovem, jinak by jste neplacal takové blbosti jako autobus v Jaroměři nebo bez WC, jen tak mimochodem, kolik vlaků má funkční vaku WC, také to není 100% spoleh... Kolik vlaků má klimatizaci... Žádný... Dokonce mimo festivalu, což je většina roku preveze bus na relaci více lidí jak vlak..

A operovat kapacitou 4 autobusů, když úsek Trutnov - Starkoč by krom neděle stačila sólo 810... Proto se spíš přikláním k tomu relaci Hk-Trutnov ukončit a  do Trutnova vést SP z Chocně, jediný směr, kam je vlak konkurenceschopný a z HK opravdu radši preferovat Broumov , přestupní vazby Na, Hronov, Police... Přeci jen pro nesotouse je klima bus do HK lepší nebo přestup ve Dvoře je pořad časově přijatelný... Další věc, ten šrot, co tu jezdí, to je kapitola sama pro sebe, nic není mladšího než ten nejstarší bus... 

Tudíž za těchto podmínek dvoukolejka je utopie, elektrika, no to by asi konkurovalo Lichkovu v kategorii efektivní stavba, přeci jen je potřeba odložit brýle pana Duška, režimku a jít se na to podívat v reálu... V úseku NA- Broumov se přeci jen ve špičce užije vlak a 3-4 busy za hodinu, mimo špičku 2 + vlak, a časově přijatelné, tudíž i bez tunelu je logictejsi rozvíjet tento směr, kde se dojíždí... Trutnov je na tom spíše tak, že do Trutnova se dojíždí z okolí, ale z Trutnova dále už to je slabší...

+3/−11
26.6.2015 16:57

M96a38r12e97k 17V23y17m12a22z44a98l 5618206332280

Nevím, ale Váš příspěvěk nemá ani hlavu, ani patu. O co se vlastně ve Vašem příspěvku snažíte pane Petr Bezstarosti?

+6/−2
26.6.2015 20:04

P23e58t20r 66B46e72z28s31t26a76r61o79s82t42i 2339986373251

Snažím se jen o to, že mi přijde nevhodné opravovat to takto, když vedení na Náchodsko by bylo logictejsi

0/−4
26.6.2015 20:31

P67e93t55r 36N20o64v75o59t60n21y 3679452869582

Vždyť to na Náchodsko vede.

0/0
26.6.2015 20:47

M81a76r23e26k 61V45y79m60a78z16a85l 5318546432330

Vy na tom Náchodsku bydlíte, že ano ? ;-D

0/0
29.6.2015 18:09

M68i87c44h70a46l 52J39a71n86k48o 7545909856224

Namísto smysluplných argumentů hloupoučké nálepkování nositele jiného názoru... No, k tomu se nesnížím, omezím se jen na pár čísel:

Náchod 20 400 + Hronov 6 200 + Police 4 200 + Teplice 1 700 + Meziměstí 2 500 + Broumov 7 700 = 42 700. V Broumově pak navazují autobusy do několika málo okolních vesnic. Prakticky polovina přepravního potenciálu leží v Náchodě, tedy na začátku trati, což snižuje vytížení zbytku trati. Jízdní doba 75 minut, průměrná rychlost 40 km/h. Provoz delších vlaků komplikují dvě úvratě, krátké kolejiště ve Václavicích a malé poloměry oblouků v úseku Hronov--Broumov. Rekonstrukce by byla o poznání nákladnější.

vs.

Červený Kostelec 8 500 + Rtyně 3 000 + Úpice 5 700 + Trutnov 31 000 = 48 200. V Trutnově pak navazují 4 vlakové tratě, MHD a desítky místních i dálkových autobusových linek nejen do okolních vesnic a měst, ale také do turisticky atraktivních Krkonoš. Většina přepravního potenciálu leží v Trutnově, tedy na konci trati, což zvyšuje její vytížení.

Jízdní doba 40 minut, průměrná rychlost 50 km/h.

P. S.: Úpici připočítávám stejně jako Polici - v obou případech je tam vlak závislý na navazující autobusové lince.

+2/0
27.6.2015 11:33

P16e62t79r 88B12e96z16s29t17a47r91o44s17t24i 2489496883191

Dobře, řeknu to takto, opsat čísla bez souvislosti je fajn, ten Broumov, tam vše co jede, jede po linii nebo se rozutece v blízkém okoli, tudíž zde to i cenu má a dojíždění na HK zde funguje, což o Trutnově se říct nedá, zkuste si aspoň 10x projet úsek Starkoč-Trutnov a přijdete na to, že výstupy jsou v Kostelci a ve Svatoňovicích, cestujících v co jedou úsek něco- Jaroměř- Trutnov je minimum... Krkonoše do Prahy jezdí holt busem, na který já z daní platím jen minimum, to samé busy do HK, také se uživí, kdežto kvůli lidem, kterých je stejně jako v buse platit zbytečně velkou soupravu... Snad i z Rychnova do Častolovic jede za hodinu více lidí jak z Trutnova směr Jaroměř...

Prostě řešení Trutnova vidím následovně jako nejlepší, vlak Hradec - Starkoc - Broumov a pendl Regionova Starkoč-Trutnov v pohodě dostačuje a k tomu bus interval 60 ve špičce 30 HK- Jaro- Dvůr Trutnov s jízdní dobou 60 minut, jenže v našem bordelu, kde podporujeme tahání velké soupravy pro desítky lidí nebo 810 pro jednotky... Vidím to v HK pravidelně bus směr Trutnov odpoledne vždy plný a vždy klima... Jede bez dotace...

0/−1
27.6.2015 13:14

M42i36c90h33a32l 73J50a16n52k14o 7355779176544

Danou relaci jsem projel více než 450x (a v naprosté většině případů by se osazenstvo vlaku do malého motoráku nevešlo, nehledě na to, že by při takovém snížení komfortu zvolilo jiný způsob přepravy), ale subjektivní dojmologie a zážitkologie jsou pro takovouto diskusi nepodstatné. 

Uvítám, pokud někde dohledáte srovnávací statistiku mohutnosti přepravních proudů v této oblasti, jinak nebudeme mít nic lepšího než ta čísla a výše uvedené argumenty. V dokumentech OREDO nicméně trať 032 figuruje jako páteř celého kraje.

Pozor na to srovnávání vlaků s dálkovými busy. Při důsledné aplikaci logiky bezprostředních přímých nákladů vám totiž vyjde, že v ČR má smysl provozovat jen 2 železniční tratě a ostatní by měly být zrušeny a nahrazeny autobusy. Akorát by pak z těch 2 tratí nebylo kam přestoupit...

+1/0
27.6.2015 23:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.