- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ještě postavit ten železniční tunel do Polska a bude spokojenost.
Zkrácení jízdních dob by prospěla elektrifikace ... elektrické vozidlo má přece jen větší zrychlení než motorové vozidlo ...
Nejlepší by bylo udělat železnici do Trutnova přibližně v trase plánované dálnice, tj. přes Dvůr úplně nový úsek a ne se držet tratě navržené v roce 1850, která odbočuje do malých vesnic a kousek před Náchodem se stáčí zpět. Jenže to by stálo o hodně víc.
A pak to prodloužit do Polska směr Wroclaw.
Ale pokud se nepletu, tak podobná trasa je v plánu vysokorychlostních železnic. Jenže to jsme někde v roce 2050 (optimisticky )
No jestli to " vylepší " jako žst. Dvůr Králové nad Labem tak pámbůh s náma. Tohle nemohl naprojektovat střízlívý člověk. A nebo byl architekt a projektant po něčem sjetej ????
Modernizovaný "Dvůr" jsem neviděl, bohužel ten, kdo to projektuje je mnohdy svázán rozumově nesmyslnými předpisy (normami), které sice mají rozumnou alternativu, ale s tou předpis / norma nepočítá nebo - a to je mnohdy největší překážka - je to moc drahé ... nebo se to tak nikdy nedělalo ...
Říkám si, zda toto řešení má vůbec cenu? Nebylo by lepší se soustředit na reko HK-Broumov, která je významnější ve stálých přepravních proudech, Trutnov dovážet do Dvoraa současnou trať v úseku Starkoč-Trutnov nechat jak je... Trutnov - Hk je lepší přímým busem nebo přes Dvůr , Trutnov- Praha vlakem je to samé co Praha - Liberec, akorát , že zde i jde jet durch... Co by mělo asi jediný význam, ale to by se muselo maknout více je rameno HK-Broumov a k němu do kříže Trutnov - Choceň...
Nejvíce by prospělo, kdyby se konečně upravila trať u Starkoče tak, aby vlak do Trutnova i Náchoda mohl jezdit přímo - bez václavické úvratě.