Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Expresy do Žiliny zůstanou asi Českým drahám. Ministr RegioJet nechce

Dálkové spoje mezi Prahou a Žilinou bude nejspíše ministerstvo dopravy dál objednávat za 386 milionů korun ročně u Českých drah. Ministr dopravy Dan Ťok nechce přistoupit na nabídku RegioJetu, aby od prosince 2016 stát ukončil objednávku vlaků na trasách Ex1 a Ex2, které zahrnují vlaky do Žiliny a na Slovácko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29i79r45o77s91l31a44v 77K81a59š25p14a61r 7800101317356

Na jednu stranu mě těší, že by jezdil RJ přes Vsetín, na druhou stranu mám neblahé tušení, že jakmile by z našeho regionu Vančura vytlačil ČD, tak hodně rychle omezí spoje, tudíž se to v konečném důsledku obrátí proti cestujícím z valašska... ale třeba se mýlím...

Dalším problémem, jak už někdo zmiňoval níže, je návaznost spojů...

+2/0
15.7.2015 14:07

M37i28r76o68s83l65a61v 72Z91i38k97m22u97n95d 7189453204363

Až Jančura bude poskytovat cestujícím stejné služby jako ČD = možnost rezervace místa ze zahraničí (zapracování vlaků do mezistátního rezervačního systému  není zadarmo), akceptace mezistátních jízdenek vydaných v zahraničí, akceptace jízdenek InterRail One Country neo InterRail Global Pass a vlaky s odlišnou 1. a 2. třídou, jízdenky vydané jiným dopravcem za "nelomené" jízdné, pak může něco nabízet ...

+6/0
29.6.2015 18:08

M45a91r39e49k 19V32e37s28e35l67ý 1557638330734

Podivejte se jak to funguje v Italii. Tam je dopravcu na draze nekolik.

0/0
15.7.2015 13:50

V37a55c56l86a61v 58H45a23j82e15k 3106929459

Tok si to jděte zkusit na nějaký osobák z Masaryčky do Lysé n/L nebo Milovic. Jak zkontroluje všechny načtením čárového kódu. Nesmíte věřit všemu co žlutý klan ústy pana Sůry sděluje neznalé veřejnosti.

+3/0
29.6.2015 15:09

V65e83r62o16n68i50k53a 64Š39k95v86á19r54o41v65á 5401920266376

Jen to ne, aby tu jezdil jen soukromník. Pro cestující, kteří nejedou jen do jedné ze stanic, na které vlak staví, ale přestupují na návazné spoje ČD, je soukromník spíše pohromou. Zruší se spoje ČD, protože je nahradí soukromník, ale ČD na zpožděné vlaky soukromníka nepočkají. A ještě to složité kupování jízdenek, každý vlak, jiná jízdenka, při přestupu si ještě stačit doběhnout do pokladny si ji koupit, jinak ve vlaku s velkým příplatkem. Dokud se toto nevyřeší, tak mi nepřijde, že by RJ byl konkurencí ČD. A hlavně ČD mají jednu výhodu, i když to tak nevypadá, dá se jimi cestovat i na stání. V určitých situacích je toto výhoda k neocenění. Možnost, že by na hlavní trati napříč ČR jezdil jen soukromník s povinně místenkovými vozy mi nahání husí kůži.

+5/0
29.6.2015 9:13
Foto

T14o34m83á52š 48Z30e82l61e90n31k18a 4344496260856

Jančuru nebrat. Já chci jistoty a taky požaduji aby vlaky jezdily v taktu a to znamená i v sedlech. Jančurovi a jeho vozům registrovanými pod Rakouským drážním úřadem nevěřím.

+6/−3
28.6.2015 16:18

M70i44r72o61s86l22a78v 19Z97i59k69m77u17n26d 7789823884873

Pak musíte nevěřit i Českým drahám majícím v provozu desítky vozů registrovaným týmž "rakouským úřadem" ...

To, kde jsou vozy registrovány je celkem lhostejné ... odpovědnost za technický stav má dopravce, jehož "značka" je na voze uvedena ...

+2/0
29.6.2015 18:04

P71e87t21r 81F41o23l84t84y88s 7615421310708

Nyní nelze jen tak změnit registrující stát, musela by na voze být provedena zásadní rekonstrukce (vyšla na to nějaká směrnice)... Nicméně dokud to šlo, tak tu část vozů si Jančura nepřeregistroval k nám a navíc si švýcarské vozy přeregistroval na rakouské...

0/0
15.7.2015 15:34

J46o91s67e70f 31H67o41n39e24š 7341252840923

Já bych očesal dotaci,ale monopol bych Jančurovi nedával.Pokud bude mít výhradní postavení zdraží-to je známá věc

+4/0
28.6.2015 12:47

J78a51n 75K44o21v47á28ř 8454771379747

Konkrétně ty, kteří každého půlroku změní jízdní řády na důležitých tratích. Osobně si myslím, že se mění jízdní řády jen proto, aby někdo vykázal činnost.

+1/−4
28.6.2015 12:36

J88a13n 58K75o11v33á26ř 8754761879327

Nějak se to blbě zařadilo. A zase.

0/0
28.6.2015 12:38

R85a49d55e57k 25J57a57n57a62t94a 9955476444432

Kde se co mění každých půl roku? Jízdní řád se mění vždy jednou ročně v prosinci. Navíc v poslednícj letech jen kosmeticky - ony v integrálním taktovém grafikonu ani radikální změny dělat nejdou, musel byste překopat půlku republiky.

+1/0
28.6.2015 16:54

D19u54š50a93n 12D35i68t64r91i81c28h 3188656373909

Problém je jinde. ČD jsou ztrátové jako celek, aby mohli vůbec fungovat, tak potřebují dotace. Když přijdou o  tuto, prostě se bude muset navýšit jinde. Takže se nic neušetří. Ministr to ví, Jančura to ví a chce toho využít.

To je jako s poštou, výhodná je pouze přeprava zásilek ve velkých městech. Na dráze jsou výhodné pouze dálkové a některé regionální spoje. Problém je co s tím zbytkem.

0/−4
28.6.2015 11:50

M18a48r18t14i55n 65N36o87v62o32t70n86ý 3296746791914

ČD ale žádné dotace nedostávají. Ani je dostávat nesmí.

+1/0
28.6.2015 12:05

D64u24š42a91n 78D75i80t73r62i63c31h 3568736393169

A co to  je?

0/0
28.6.2015 12:56

M91a29r66t54i55n 86N43o87v76o81t65n86ý 3716416471484

Platba za objednanou dopravu. Vy, když přijdete třeba do holičství, tak platbě za ostříhání říkáte dotace?

0/0
28.6.2015 18:40

B88l22a88h62o93m32í45r 21S41k67o43u51p91ý 8447780248331

Jasný Martine, já když přijdu do holičství, tak si objednám a zaplatím službu a holič dostane od Ministerstva práce další prachy za to, že jsem měl kam zajít nechat se ostříhat/oholit...

A vedle je jiné holičství, s mnohem větším komfortem, které od ministerstva prachy nedostane... Koukám - důvod k panice.

+1/0
29.6.2015 9:35

J25i77n66d62ř29i33c14h 30M35o64r20á23v88e19k 42M 4241242415440

Mě zas nepřijde, že má RJ nějaký větši komfort na trati PH-OV..A když už, tak si připlatíte, stejně jako u ostatních dopravců..Lepší kvalitu RJ vidím jen v občerstvení a fukční WIFI..A na kratších meziměstských spojích RJ nejezdí¨, tak nelze srovnat..

0/0
30.6.2015 7:26

J83a75n 22J68e83m54e22l87k53a 1905950

Tak problém je i v infrastruktuře. Severovýchodní Čechy navíc některé tratě mají opravdu divný směr, minou města atd. Pokud se neudělá rychlá trať z Prahy na sever, severovýchod ,východočeský diametr (Hradec Turnov) a buď tunely ze severu na jih nebo návaznosti na autobusy, tak stejně ty tratě nebudou mít nikdy nějaké lepší výsledky a budou zajimavé jen pro blízké okolí do 30 - 60 km. 

Můžeme pokračovat na západ od Kladna atd. Jižní Čechy - Brno.. Buď se bude retrasovat a stavět nové části regionálních tratí nebo ty výsledky někde nebudou. Ale pokud vyžere 200 mld vrt na 350 km/h a 40 mld brněnské nádraží, asi moc peněz na zbytek nezbude.

+1/0
28.6.2015 12:16
Foto

Z42d12e51n62ě56k 62V79r84b69a 6889838410678

Reálný rozpočet na VRT Praha Brno, včetně plánovaného nakradení je 110 mld. A to je nám do roku 2020 na to ochotná EU poslat celých 85 %. Dokážete si představit lepší investici pro ČR? Vliv na HDP + 5 %, vliv na mobilitu obyvatelstva + 30 %. Vlastní investice ze zdrojů ČR srovnatelná s plánovaným navýšením důchodů na příští rok.  Je někteří z minulého století s tím pořád mají problém.

0/0
27.7.2015 19:18

J67o34s97e52f 57H11o37n76e12š 7441392560123

Jančura by byl také ztrátový pokud by jezdil na ostatních tratích.A také není moc přístupný náhodným cestujícím

+1/0
28.6.2015 12:51

J19a81n 18V17a44l60o39u39c32h 6172707358620

To jste trefil hřebíček na hlavičku. Dotace nebo-li "dorovnání prokazatelné ztráty" se má proplácet (ideálně) na konkrétní spoj, resp. na trať. Pokud ČD prodávají jízdenky na den a ty pak "štípnou" bez evidence počtu a neznají, zda na "měsíční" jelo ten den 10% nebo 100% abonentů (obé by šlo "ohlídat" třeba čárovým kódem, ale "nikdy se to tak nedělalo"), jinak než na trať to vyplácet nejde. Ale pokud "najednou" jde jezdit na "morem konkurence postižených tratích" za mnohem nižší jízdné (a bez "dotací"), je asi někde chyba - to je totiž to "zvednou dotace jinde". Připadá Vám fér, že cestujícího na " trati s konkurencí", jedoucího za mnohem nižší kilometrické jízdné v plyši a s klimatizací, zadotuje ze "standartního" jízdného někdo ve 30 let starém zahumuseném motoráčku (a navíc si "připlatí" z daní dotaci), třeba z kraje, kudy ten "hypersupernajednouvýdělečnývlak" ani neprojíždí? 

Zde konkrétně proplácíme z "eráru" ztrátu vlaků, které jedou 301km (Praha-Hranice) ze 436km (Praha-Žilina přes Púchov) trasou, kde jiné vlaky (i stejného dopravce) vydělávají... Prostě státní správa "žere" ČD jakákoli čísla a argumenty, protože z eráru krev neteče (zde konkrétně cca milion denně).

0/0
29.6.2015 14:35

F79i44l39i71p 54N10e43s54p11o58r 6557697398512

Bylo by zajimave sledovat kdyby se vedeni Ceskych drah a RJ vymenilo. RJ by totiz krachlo hned po par mesicich, a Drahy by propustily 79% procent lidi protoze nejsou potreba... Ale to jsou jen domnenky.

0/−6
28.6.2015 9:02
Foto

A63l29a39n 67Ř21e16p53k52a 4965766

Ano, jsou to jen domněnky které se nezakládají vůbec na pravdě ;-D

+3/0
28.6.2015 10:55

P61e53t33r 12N38o44v27o36t27n94y 3319912469402

A které lidi byste konkretne vyhodil?

0/0
28.6.2015 12:05

V88l39a22d57i18m32í61r 46F14i18b75i19g91e48r 5594281181364

Možná strojvůdce aby si RJ mohl doplnit stavy;-)

0/0
28.6.2015 18:14

T46o61m19a11s 75A41u25g65u41s28t51y43n 6307706811970

Proč je článek psaný jako by ten špatný bylo ministerstvo a ten dobrý RJ, když je to naopak? RJ nehodlá akceptovat logické podmínky ministerstva, aby na té trati nepřestali jezdit, když se jim nebude dařit..., ale podle pana Sůry je zase vina jinde, jen ne u RJ

+12/−2
27.6.2015 22:29

R77a81d92e94k 44J73a24n24a48t24a 9355286514782

Přesně tak, Jančura zde v podstatě požaduje aby mu stát pro jeho pokusy přidělil všechny současné expresní trasy na té trati. Ale význam prvního slova v termínu "závazek veřejné služby" si přitom moc neuvědomuje a chtěl by mít možnost kdykoliv zdrhnout.

Takový monopol bez závazků.

+10/−2
27.6.2015 23:39

F76i97l86i94p 54N84e31s87p62o80r 6417517908422

Stat muze zacit platit vzdycky. Protoze za prachy umi jezdit kazdy trouba. Takze to ma zkusit s RJ ktery bude jezdit zadarmo, a kdyz se zjisti za 5 let ze to neni vydelecny, tak si stat objedna prepravu za penize. Ale i tak tech 5 roku usetri.... Ja nechapu co je na tom nejasnyho. Nebo vy doma vyhazujete penize za sluzby oknem, kdyz vam nekdo jiny nabizi stejne sluzby zdarma? Lidi probudte se!

+2/−7
28.6.2015 9:06

R94a70d87e15k 37J93a70n76a35t23a 9905726474932

Za prvé, železniční doprava je kapitálově náročná. Nelze objednat celou linku ze dne na den. Pokud by zde ČD přestaly jezdit, rezervu si držet nebudou, protože je to drahé.

Za druhé, jak vysvětluju níže, nejedná se o stejné služby. Služba ČD je kvalitnější a univerzálnější.

Za třetí, jak také vysvětluju níže, nabídka Regiojetu je nedůvěryhodná a nereálná. Pokud by někdo slíbil ministerstvu 100 služebních vozů za korunu, taky by mu nedůvěřovali. Navíc kdyby ten někdo byl v oboru znám nedodržováním závazků.

+7/−1
28.6.2015 9:42

F61i61l16i96p 23N62e51s53p56o35r 6257967768882

Sluzba CD kvalitnejsi? Od kdy? Klima nefunguje, cestujici stoji na chodbe, o zpozdeni ani nemluvim, jidlo predrazene, vagony zastaraly. 2) pokud vam nekdo slibi neco zadarma ci za korunu tak to zkusim, ne? A az po tom se divam po placene sluzbe 3) neduveriva urcite neni, vzdyt uz je na tomto trhu nejaky ten patek...

+1/−1
28.6.2015 19:50

R29a21d62e92k 81J81a29n77a36t30a 9895576174102

Klima u ČD funguje častěji než u Regiojetu, průměrné zpoždění mají menší. Jídlo a pití se u ČD prodává za normální ceny, jako v jiné restauraci nebo kavárně. U Regiojetu jsou ceny z marketingových dlvodů pod náklady, tj je nesmysl po někom požadovat stejné.

Dopravní obslužnost není o "zkoušeni". Uvědomte si, že podle dopravního spojení si lidi vybírají práci, bydliště, apod. Proto by mělo vykazovat určitou stabilitu.

Představte si, že by Jančura přišel na pražský magistrát a řekl by, že se mu líbí třeba linka 205, že si myslí, že ji zvládne jezdit zadarmo, ovšem taky by požadoval aby proto magistrát zakázal tu linku jezdit DPP a navíc nedal žádnou záruku, jak dlouho tam vydrží. To je podobně absurdní. V moderních státech si u politiků nepodávají podnikatelé dveře s podobnými nabídkami, ale hlásí se do výběrových řízení.

0/0
28.6.2015 23:03

B71l73a13h81o47m37í35r 11S74k44o38u38p90ý 8507230618881

Radku, a kde máš to výběrové řízení, do kterého by se Jančura mohl přihlásit??

+1/−1
29.6.2015 9:37

J40a27n 80K57o23b59ě97r89s65k73ý 1830356841163

Třeba Šumavské lokálky, peážní trať na Liberecku, rychlíky Plzeň-Most ? Všechny proběhly a Jančura se ani do jedné i přes své velké řeči nepřihlásil !!

+1/−1
29.6.2015 15:20

J64a54n 50S80ů82r31a 4435593483632

Text popisuje názory a stanoviska obou stran. Na rozdíl od jiných diskutujicich nevím, jaká varianta je lepší.

+1/−3
28.6.2015 12:08

J27a46n 28J64e52m89e78l63k73a 1405590

386 mil. je sice hodně, ale ty vlaky tam jezdí asi delší a na sedačku a km to bude méně než jinde.

Podle mě jdeme nějak špatně.  Místo toho, aby se našel nějaký model, aby státní dopravce a soukromí nějak koexistovali.. tak jdeme od extrému k extrému.

Ministerstvo údajně uvažuje o nějakých koncesích. Tedy nějaká anglická verze, že dopravce zaplatí aby mohl jezdit. Bude jezdit jeden a následně bude mít na trase monopol. Podle mě úplně špatně. To povede k jedinému. Zvýšení cen pro zákazníka.

Někde rozhodně není nutné z kapacitních důvodů konkurenci omezovat - třeba na České Budějovice, když bude 2 kolejná. 

Státní dopravce investoval do šíře.. Tedy oprav mnoha vozidel místo nákupů méně nových. A všechny jihočeské lokálky, všechny časy najednou bude jezdit někdo jiný. A co tedy těch 36 miliard do investic státního podniku. Nejde vygooglit zadání, nabídky - nic ze soutěže. Ani se vlastně neví čím se bude jezdit a za kolik pro zákazníka. Mě se na tom nelíbí, že zcela padá možnost národního dopravce, takže zákazník nemá možnost výběru a 15 let s tím nikdo nic neudělá - Na rozdíl od změny managementu ČD. Jestli se navíc boudou soutěžit rychlíky..

Padá síťovost, tedy s přestupem v ČR vás následně jízda vyjde dráž. Padá rozumná sleva na více lidí, která motivuje aspoň trochu jezdit ve více lidech jinak než autem.

Dále ježdění za 0.7 kč na km s in 50 atd. 

Místo toho - aby někdo donutil naopak dotované autobusy a mhd prodávat lístky na jeden doklad bez přirážek za novou jízdenku. 

Zkuste si objednat lístek přes web nějakého dotovaného autobusového dopravce nebo třeba lístek na vlak v Anglii. Super přehledné. A v Anglii super drahé.

+4/−1
27.6.2015 17:51

M40a35r52e58k 23D15e90m80č62á51k 9755884376725

Provozování veřejné dopravy jako business na všech tratích dělat nejde, a i na těch hlavních vyzobává Leo a Regiojet jen ty nejméně problematické cestující. Třeba já potřebuju v úterý přepravit z Prahy na Moravu kolo, a i když bych fakt rád jel Leo Expressem nebo i Regiojetem, tak mám smůlu, protože s kolem mě pošlou leda tak do háje. Přitom právě možnost přepravy větších zavazadel je všude ve světě brána jako jedna z největších výhod vlaku... A není to problém pouze s koly, i přeprava zvířat je u soukromníků problematičtější, nemluvě o větších kočárcích. V RJ mají tuším pořád problém i vozíčkáři... Když můžu, tak se se soukromníky rád svezu, ale současně chci, aby zůstala i státem dotovaná možnost přepravy s ČD.

+23/0
27.6.2015 16:47

R83o49m68a39n 40L55i79p77s27k39ý 2769403439

S kolem můžeš jet žlutým autobusem.

+1/−1
27.6.2015 20:04

R47a74d93e29k 60J54a56n34a28t97a 9325686264522

Jo, ale limit je 2 kola na bus a pouze rozebrané a složené ve speciální tašce, jako v letadle. Tomu fakt neříkám plnohodnotná přeprava kol.

+11/0
27.6.2015 23:43

P77e84t21r 51N57e89c90h68a50n20i33c42k84ý 7783626188220

Ještě k tomu přidejte první a poslední spoje, neatraktivni dny jako je středa a výsledek je, že železniční doprava je spíš služba veřejnosti než business. Všude, kde se z toho business stal se hrstka radovala a většina utřela a naskakala do aut

+3/0
28.6.2015 13:09

P81e82t71r 53B16r68o31ž 8242444806474

To je diskuze jak v blázinci... dovedete si představit, že kromě soukromých pekařů jsou státní pekárny, které dostanou dotaci 2 koruny na každý rohlík, 20 korun na každý chleba? Nezdá se Vám to absurdní? Taky byste kritizovali ty zlotřilé soukromé pekaře, že se jim to nelíbí?

+3/−12
27.6.2015 15:46

M64a50r45e70k 24D13e12m91č15á86k 9285494516775

Srovnáváte nesrovnatelné.

+9/−2
27.6.2015 16:48

J33a83n 94J28e69m76e70l20k85a 1505850

Jenže to že dáte na 15 let firmě v některých případech až monopol, Vám taky nemusí přinést nic dobrého (soutěže). Zajimavé, že ve Švýcarsku dopravní systém funguje a i dobře placení lidi nechtějí, nepotřebují auta. A Anglii jsou soukromníci - přesto to bylo tématem voleb. Ceny neuvěřitelné. Nakonec jsme taky zjistili oklikou, že státní rozhlas a tv je mnohdy lepší než soukromé stanice. Teplárny, vodárny vs Čez. A železnice na krátké vzdálenosti toho moc nechce - dobrou soupravu, rychlost, čistotu, přesnost. A dobrou infrastrukturu. Je to o managementu.

+4/0
27.6.2015 18:02

M53a98r70t26i88n 37N22o19v52o14t98n73ý 3626286811754

Píšete nesmysly. Pokud by měla být vaše analogie přesná, tak byste musel doplnit, že pokud je ale ve městě soukromý pekař, tak ten státní dotaci nedostává.

0/0
27.6.2015 20:00

P70e12t35r 62B42r30o74ž 8812834366954

Přesně to píšu. Státní pekárna dostane dotaci, soukromník ne. Tak, jako na dráze. Přitom oba mají pro zákazníka srovnatelné ceny. Jako na dráze.

0/−1
27.6.2015 20:28

P73e14t76r 53B64r94o83ž 8692144416744

Dotované vlak ať jezdí jen z Horní Dolní do Zadní Přední, kde lidi nemají jak se dostat do města. Na hlavních tratích je to naprostý nesmysl a dotování něčeho, co se uživí samo. Ovšem to se ČD nelíbí... Já bych taky provozoval dopravu a jezdil klidně prázdný, kdyby mi stát pokryl veškerou ztrátu, to by bylo podnikání...

+4/−14
27.6.2015 13:59

J25a58n 16V40a97l73a34l20í41k 6986879100106

no a to je podnikání si vzít jen hlavní trat a ty ostatní prodělečné nechat čd to jančura umí ale NIKDY umět nebude jezdtit na tratích které jsou prodělečné ale z hlediska dopravní obslužnosti přínosné to by také bral dotace :-P

+8/−7
27.6.2015 14:45

P18e59t87r 53B33r33o87ž 8422624416474

Když nechci dotace, tak můžu jezdit kde chci, jako si můžu otevřít obchod kde chci. To je stejné, jako vyčítat taxikářům, že stojí na štaflu v Praze a ne ve Zlámané Lhotě.

+3/−2
27.6.2015 15:37

M15a75r59t44i78n 78N57o76v44o94t85n75ý 7563115320115

Neexistují prodělečné tratě! ČD dostávají za všechny tratě peníze od provozovatelů, kterými jsou většinou kraje.

+2/−1
27.6.2015 15:42

P57a73v93e95l 85M13o76r45a14v16e39c 3462799522428

Jančura chtěl vzít i lokálky, s dotací za dopr. obslužnost (kterou berou ČD dnes) si myslel že se to vyplatí. Kraje ale podepsaly smlouvu jen s ČD..

+2/−2
27.6.2015 18:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.