Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Expresy do Žiliny zůstanou asi Českým drahám. Ministr RegioJet nechce

Dálkové spoje mezi Prahou a Žilinou bude nejspíše ministerstvo dopravy dál objednávat za 386 milionů korun ročně u Českých drah. Ministr dopravy Dan Ťok nechce přistoupit na nabídku RegioJetu, aby od prosince 2016 stát ukončil objednávku vlaků na trasách Ex1 a Ex2, které zahrnují vlaky do Žiliny a na Slovácko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i59r16o53s42l80a47v 58K50a19š38p39a36r 7710281527486

Na jednu stranu mě těší, že by jezdil RJ přes Vsetín, na druhou stranu mám neblahé tušení, že jakmile by z našeho regionu Vančura vytlačil ČD, tak hodně rychle omezí spoje, tudíž se to v konečném důsledku obrátí proti cestujícím z valašska... ale třeba se mýlím...

Dalším problémem, jak už někdo zmiňoval níže, je návaznost spojů...

+2/0
15.7.2015 14:07

M58i93r12o45s85l42a63v 52Z93i14k61m49u54n60d 7889433774983

Až Jančura bude poskytovat cestujícím stejné služby jako ČD = možnost rezervace místa ze zahraničí (zapracování vlaků do mezistátního rezervačního systému  není zadarmo), akceptace mezistátních jízdenek vydaných v zahraničí, akceptace jízdenek InterRail One Country neo InterRail Global Pass a vlaky s odlišnou 1. a 2. třídou, jízdenky vydané jiným dopravcem za "nelomené" jízdné, pak může něco nabízet ...

+6/0
29.6.2015 18:08

M60a98r19e42k 52V57e88s59e25l23ý 1127498590144

Podivejte se jak to funguje v Italii. Tam je dopravcu na draze nekolik.

0/0
15.7.2015 13:50

V43a74c73l93a19v 15H55a27j51e11k 3486759859

Tok si to jděte zkusit na nějaký osobák z Masaryčky do Lysé n/L nebo Milovic. Jak zkontroluje všechny načtením čárového kódu. Nesmíte věřit všemu co žlutý klan ústy pana Sůry sděluje neznalé veřejnosti.

+3/0
29.6.2015 15:09

V18e94r58o49n94i58k72a 66Š52k39v26á51r54o56v35á 5261500506546

Jen to ne, aby tu jezdil jen soukromník. Pro cestující, kteří nejedou jen do jedné ze stanic, na které vlak staví, ale přestupují na návazné spoje ČD, je soukromník spíše pohromou. Zruší se spoje ČD, protože je nahradí soukromník, ale ČD na zpožděné vlaky soukromníka nepočkají. A ještě to složité kupování jízdenek, každý vlak, jiná jízdenka, při přestupu si ještě stačit doběhnout do pokladny si ji koupit, jinak ve vlaku s velkým příplatkem. Dokud se toto nevyřeší, tak mi nepřijde, že by RJ byl konkurencí ČD. A hlavně ČD mají jednu výhodu, i když to tak nevypadá, dá se jimi cestovat i na stání. V určitých situacích je toto výhoda k neocenění. Možnost, že by na hlavní trati napříč ČR jezdil jen soukromník s povinně místenkovými vozy mi nahání husí kůži.

+5/0
29.6.2015 9:13
Foto

T54o56m16á79š 85Z93e34l71e52n42k56a 4184926750706

Jančuru nebrat. Já chci jistoty a taky požaduji aby vlaky jezdily v taktu a to znamená i v sedlech. Jančurovi a jeho vozům registrovanými pod Rakouským drážním úřadem nevěřím.

+6/−3
28.6.2015 16:18

M80i64r66o72s16l89a85v 47Z89i44k57m52u64n58d 7299113104593

Pak musíte nevěřit i Českým drahám majícím v provozu desítky vozů registrovaným týmž "rakouským úřadem" ...

To, kde jsou vozy registrovány je celkem lhostejné ... odpovědnost za technický stav má dopravce, jehož "značka" je na voze uvedena ...

+2/0
29.6.2015 18:04

P93e31t38r 11F24o71l54t70y85s 7295331950318

Nyní nelze jen tak změnit registrující stát, musela by na voze být provedena zásadní rekonstrukce (vyšla na to nějaká směrnice)... Nicméně dokud to šlo, tak tu část vozů si Jančura nepřeregistroval k nám a navíc si švýcarské vozy přeregistroval na rakouské...

0/0
15.7.2015 15:34

J32o74s82e74f 70H58o76n43e63š 7681192250443

Já bych očesal dotaci,ale monopol bych Jančurovi nedával.Pokud bude mít výhradní postavení zdraží-to je známá věc

+4/0
28.6.2015 12:47

J38a51n 69K22o33v41á56ř 8574981549427

Konkrétně ty, kteří každého půlroku změní jízdní řády na důležitých tratích. Osobně si myslím, že se mění jízdní řády jen proto, aby někdo vykázal činnost.

+1/−4
28.6.2015 12:36

J57a39n 39K22o44v31á11ř 8254421629377

Nějak se to blbě zařadilo. A zase.

0/0
28.6.2015 12:38

R93a54d47e74k 62J95a50n65a68t26a 9305576424262

Kde se co mění každých půl roku? Jízdní řád se mění vždy jednou ročně v prosinci. Navíc v poslednícj letech jen kosmeticky - ony v integrálním taktovém grafikonu ani radikální změny dělat nejdou, musel byste překopat půlku republiky.

+1/0
28.6.2015 16:54

D36u25š48a57n 73D90i34t27r88i61c98h 3898776743229

Problém je jinde. ČD jsou ztrátové jako celek, aby mohli vůbec fungovat, tak potřebují dotace. Když přijdou o  tuto, prostě se bude muset navýšit jinde. Takže se nic neušetří. Ministr to ví, Jančura to ví a chce toho využít.

To je jako s poštou, výhodná je pouze přeprava zásilek ve velkých městech. Na dráze jsou výhodné pouze dálkové a některé regionální spoje. Problém je co s tím zbytkem.

0/−4
28.6.2015 11:50

M60a55r39t52i95n 91N36o50v51o41t43n29ý 3786746391764

ČD ale žádné dotace nedostávají. Ani je dostávat nesmí.

+1/0
28.6.2015 12:05

D95u88š49a43n 17D40i67t19r69i10c80h 3688826143349

A co to  je?

0/0
28.6.2015 12:56

M33a56r54t33i19n 32N38o27v70o23t58n21ý 3406836101364

Platba za objednanou dopravu. Vy, když přijdete třeba do holičství, tak platbě za ostříhání říkáte dotace?

0/0
28.6.2015 18:40

B43l76a55h98o91m48í70r 82S16k50o64u24p63ý 8577630768271

Jasný Martine, já když přijdu do holičství, tak si objednám a zaplatím službu a holič dostane od Ministerstva práce další prachy za to, že jsem měl kam zajít nechat se ostříhat/oholit...

A vedle je jiné holičství, s mnohem větším komfortem, které od ministerstva prachy nedostane... Koukám - důvod k panice.

+1/0
29.6.2015 9:35

J93i24n27d21ř16i14c42h 76M50o14r19á27v47e57k 27M 4791692535590

Mě zas nepřijde, že má RJ nějaký větši komfort na trati PH-OV..A když už, tak si připlatíte, stejně jako u ostatních dopravců..Lepší kvalitu RJ vidím jen v občerstvení a fukční WIFI..A na kratších meziměstských spojích RJ nejezdí¨, tak nelze srovnat..

0/0
30.6.2015 7:26

J95a98n 10J22e20m70e25l47k30a 1825650

Tak problém je i v infrastruktuře. Severovýchodní Čechy navíc některé tratě mají opravdu divný směr, minou města atd. Pokud se neudělá rychlá trať z Prahy na sever, severovýchod ,východočeský diametr (Hradec Turnov) a buď tunely ze severu na jih nebo návaznosti na autobusy, tak stejně ty tratě nebudou mít nikdy nějaké lepší výsledky a budou zajimavé jen pro blízké okolí do 30 - 60 km. 

Můžeme pokračovat na západ od Kladna atd. Jižní Čechy - Brno.. Buď se bude retrasovat a stavět nové části regionálních tratí nebo ty výsledky někde nebudou. Ale pokud vyžere 200 mld vrt na 350 km/h a 40 mld brněnské nádraží, asi moc peněz na zbytek nezbude.

+1/0
28.6.2015 12:16
Foto

Z96d57e33n18ě70k 98V45r46b57a 6729838660208

Reálný rozpočet na VRT Praha Brno, včetně plánovaného nakradení je 110 mld. A to je nám do roku 2020 na to ochotná EU poslat celých 85 %. Dokážete si představit lepší investici pro ČR? Vliv na HDP + 5 %, vliv na mobilitu obyvatelstva + 30 %. Vlastní investice ze zdrojů ČR srovnatelná s plánovaným navýšením důchodů na příští rok.  Je někteří z minulého století s tím pořád mají problém.

0/0
27.7.2015 19:18

J33o29s54e23f 59H60o38n22e29š 7751852430923

Jančura by byl také ztrátový pokud by jezdil na ostatních tratích.A také není moc přístupný náhodným cestujícím

+1/0
28.6.2015 12:51

J12a16n 49V89a66l22o92u83c17h 6602927388850

To jste trefil hřebíček na hlavičku. Dotace nebo-li "dorovnání prokazatelné ztráty" se má proplácet (ideálně) na konkrétní spoj, resp. na trať. Pokud ČD prodávají jízdenky na den a ty pak "štípnou" bez evidence počtu a neznají, zda na "měsíční" jelo ten den 10% nebo 100% abonentů (obé by šlo "ohlídat" třeba čárovým kódem, ale "nikdy se to tak nedělalo"), jinak než na trať to vyplácet nejde. Ale pokud "najednou" jde jezdit na "morem konkurence postižených tratích" za mnohem nižší jízdné (a bez "dotací"), je asi někde chyba - to je totiž to "zvednou dotace jinde". Připadá Vám fér, že cestujícího na " trati s konkurencí", jedoucího za mnohem nižší kilometrické jízdné v plyši a s klimatizací, zadotuje ze "standartního" jízdného někdo ve 30 let starém zahumuseném motoráčku (a navíc si "připlatí" z daní dotaci), třeba z kraje, kudy ten "hypersupernajednouvýdělečnývlak" ani neprojíždí? 

Zde konkrétně proplácíme z "eráru" ztrátu vlaků, které jedou 301km (Praha-Hranice) ze 436km (Praha-Žilina přes Púchov) trasou, kde jiné vlaky (i stejného dopravce) vydělávají... Prostě státní správa "žere" ČD jakákoli čísla a argumenty, protože z eráru krev neteče (zde konkrétně cca milion denně).

0/0
29.6.2015 14:35

F27i43l33i95p 85N22e41s88p88o90r 8258124867687

Bylo by zajimave sledovat kdyby se vedeni Ceskych drah a RJ vymenilo. RJ by totiz krachlo hned po par mesicich, a Drahy by propustily 79% procent lidi protoze nejsou potreba... Ale to jsou jen domnenky.

0/−6
28.6.2015 9:02
Foto

A54l53a77n 81Ř47e73p76k96a 4395956

Ano, jsou to jen domněnky které se nezakládají vůbec na pravdě ;-D

+3/0
28.6.2015 10:55

P67e16t71r 73N35o25v67o60t83n73y 3439942879322

A které lidi byste konkretne vyhodil?

0/0
28.6.2015 12:05

V88l72a12d14i22m25í33r 87F78i52b47i40g39e77r 5554641191294

Možná strojvůdce aby si RJ mohl doplnit stavy;-)

0/0
28.6.2015 18:14

T13o37m38a79s 50A66u63g73u32s64t27y23n 6357596641540

Proč je článek psaný jako by ten špatný bylo ministerstvo a ten dobrý RJ, když je to naopak? RJ nehodlá akceptovat logické podmínky ministerstva, aby na té trati nepřestali jezdit, když se jim nebude dařit..., ale podle pana Sůry je zase vina jinde, jen ne u RJ

+12/−2
27.6.2015 22:29

R92a73d71e72k 84J23a71n78a36t29a 9355946844882

Přesně tak, Jančura zde v podstatě požaduje aby mu stát pro jeho pokusy přidělil všechny současné expresní trasy na té trati. Ale význam prvního slova v termínu "závazek veřejné služby" si přitom moc neuvědomuje a chtěl by mít možnost kdykoliv zdrhnout.

Takový monopol bez závazků.

+10/−2
27.6.2015 23:39

F15i29l64i24p 90N60e93s18p32o44r 8498484917687

Stat muze zacit platit vzdycky. Protoze za prachy umi jezdit kazdy trouba. Takze to ma zkusit s RJ ktery bude jezdit zadarmo, a kdyz se zjisti za 5 let ze to neni vydelecny, tak si stat objedna prepravu za penize. Ale i tak tech 5 roku usetri.... Ja nechapu co je na tom nejasnyho. Nebo vy doma vyhazujete penize za sluzby oknem, kdyz vam nekdo jiny nabizi stejne sluzby zdarma? Lidi probudte se!

+2/−7
28.6.2015 9:06

R69a65d26e87k 74J84a84n81a91t45a 9435896654582

Za prvé, železniční doprava je kapitálově náročná. Nelze objednat celou linku ze dne na den. Pokud by zde ČD přestaly jezdit, rezervu si držet nebudou, protože je to drahé.

Za druhé, jak vysvětluju níže, nejedná se o stejné služby. Služba ČD je kvalitnější a univerzálnější.

Za třetí, jak také vysvětluju níže, nabídka Regiojetu je nedůvěryhodná a nereálná. Pokud by někdo slíbil ministerstvu 100 služebních vozů za korunu, taky by mu nedůvěřovali. Navíc kdyby ten někdo byl v oboru znám nedodržováním závazků.

+7/−1
28.6.2015 9:42

F52i31l40i68p 87N42e58s97p57o21r 8688144597837

Sluzba CD kvalitnejsi? Od kdy? Klima nefunguje, cestujici stoji na chodbe, o zpozdeni ani nemluvim, jidlo predrazene, vagony zastaraly. 2) pokud vam nekdo slibi neco zadarma ci za korunu tak to zkusim, ne? A az po tom se divam po placene sluzbe 3) neduveriva urcite neni, vzdyt uz je na tomto trhu nejaky ten patek...

+1/−1
28.6.2015 19:50

R50a36d32e45k 30J12a19n69a12t47a 9295106144332

Klima u ČD funguje častěji než u Regiojetu, průměrné zpoždění mají menší. Jídlo a pití se u ČD prodává za normální ceny, jako v jiné restauraci nebo kavárně. U Regiojetu jsou ceny z marketingových dlvodů pod náklady, tj je nesmysl po někom požadovat stejné.

Dopravní obslužnost není o "zkoušeni". Uvědomte si, že podle dopravního spojení si lidi vybírají práci, bydliště, apod. Proto by mělo vykazovat určitou stabilitu.

Představte si, že by Jančura přišel na pražský magistrát a řekl by, že se mu líbí třeba linka 205, že si myslí, že ji zvládne jezdit zadarmo, ovšem taky by požadoval aby proto magistrát zakázal tu linku jezdit DPP a navíc nedal žádnou záruku, jak dlouho tam vydrží. To je podobně absurdní. V moderních státech si u politiků nepodávají podnikatelé dveře s podobnými nabídkami, ale hlásí se do výběrových řízení.

0/0
28.6.2015 23:03

B36l28a79h11o94m44í65r 11S13k80o60u59p20ý 8717170158281

Radku, a kde máš to výběrové řízení, do kterého by se Jančura mohl přihlásit??

+1/−1
29.6.2015 9:37

J70a34n 10K40o65b22ě96r68s62k49ý 1810286921483

Třeba Šumavské lokálky, peážní trať na Liberecku, rychlíky Plzeň-Most ? Všechny proběhly a Jančura se ani do jedné i přes své velké řeči nepřihlásil !!

+1/−1
29.6.2015 15:20

J86a38n 35S71ů39r40a 4675193243282

Text popisuje názory a stanoviska obou stran. Na rozdíl od jiných diskutujicich nevím, jaká varianta je lepší.

+1/−3
28.6.2015 12:08

J48a33n 51J84e70m91e47l61k95a 1285580

386 mil. je sice hodně, ale ty vlaky tam jezdí asi delší a na sedačku a km to bude méně než jinde.

Podle mě jdeme nějak špatně.  Místo toho, aby se našel nějaký model, aby státní dopravce a soukromí nějak koexistovali.. tak jdeme od extrému k extrému.

Ministerstvo údajně uvažuje o nějakých koncesích. Tedy nějaká anglická verze, že dopravce zaplatí aby mohl jezdit. Bude jezdit jeden a následně bude mít na trase monopol. Podle mě úplně špatně. To povede k jedinému. Zvýšení cen pro zákazníka.

Někde rozhodně není nutné z kapacitních důvodů konkurenci omezovat - třeba na České Budějovice, když bude 2 kolejná. 

Státní dopravce investoval do šíře.. Tedy oprav mnoha vozidel místo nákupů méně nových. A všechny jihočeské lokálky, všechny časy najednou bude jezdit někdo jiný. A co tedy těch 36 miliard do investic státního podniku. Nejde vygooglit zadání, nabídky - nic ze soutěže. Ani se vlastně neví čím se bude jezdit a za kolik pro zákazníka. Mě se na tom nelíbí, že zcela padá možnost národního dopravce, takže zákazník nemá možnost výběru a 15 let s tím nikdo nic neudělá - Na rozdíl od změny managementu ČD. Jestli se navíc boudou soutěžit rychlíky..

Padá síťovost, tedy s přestupem v ČR vás následně jízda vyjde dráž. Padá rozumná sleva na více lidí, která motivuje aspoň trochu jezdit ve více lidech jinak než autem.

Dále ježdění za 0.7 kč na km s in 50 atd. 

Místo toho - aby někdo donutil naopak dotované autobusy a mhd prodávat lístky na jeden doklad bez přirážek za novou jízdenku. 

Zkuste si objednat lístek přes web nějakého dotovaného autobusového dopravce nebo třeba lístek na vlak v Anglii. Super přehledné. A v Anglii super drahé.

+4/−1
27.6.2015 17:51

M74a13r91e70k 15D81e41m41č94á82k 9815204416725

Provozování veřejné dopravy jako business na všech tratích dělat nejde, a i na těch hlavních vyzobává Leo a Regiojet jen ty nejméně problematické cestující. Třeba já potřebuju v úterý přepravit z Prahy na Moravu kolo, a i když bych fakt rád jel Leo Expressem nebo i Regiojetem, tak mám smůlu, protože s kolem mě pošlou leda tak do háje. Přitom právě možnost přepravy větších zavazadel je všude ve světě brána jako jedna z největších výhod vlaku... A není to problém pouze s koly, i přeprava zvířat je u soukromníků problematičtější, nemluvě o větších kočárcích. V RJ mají tuším pořád problém i vozíčkáři... Když můžu, tak se se soukromníky rád svezu, ale současně chci, aby zůstala i státem dotovaná možnost přepravy s ČD.

+23/0
27.6.2015 16:47

R30o83m10a77n 73L60i60p19s81k90ý 2419703229

S kolem můžeš jet žlutým autobusem.

+1/−1
27.6.2015 20:04

R96a70d12e29k 32J73a89n22a34t42a 9105336584352

Jo, ale limit je 2 kola na bus a pouze rozebrané a složené ve speciální tašce, jako v letadle. Tomu fakt neříkám plnohodnotná přeprava kol.

+11/0
27.6.2015 23:43

P77e29t45r 65N22e19c22h50a17n46i83c31k67ý 7963646318100

Ještě k tomu přidejte první a poslední spoje, neatraktivni dny jako je středa a výsledek je, že železniční doprava je spíš služba veřejnosti než business. Všude, kde se z toho business stal se hrstka radovala a většina utřela a naskakala do aut

+3/0
28.6.2015 13:09

P38e43t69r 44B69r92o62ž 8592454506604

To je diskuze jak v blázinci... dovedete si představit, že kromě soukromých pekařů jsou státní pekárny, které dostanou dotaci 2 koruny na každý rohlík, 20 korun na každý chleba? Nezdá se Vám to absurdní? Taky byste kritizovali ty zlotřilé soukromé pekaře, že se jim to nelíbí?

+3/−12
27.6.2015 15:46

M95a50r98e54k 25D35e82m89č45á34k 9285614106565

Srovnáváte nesrovnatelné.

+9/−2
27.6.2015 16:48

J62a64n 45J10e16m92e56l13k42a 1715880

Jenže to že dáte na 15 let firmě v některých případech až monopol, Vám taky nemusí přinést nic dobrého (soutěže). Zajimavé, že ve Švýcarsku dopravní systém funguje a i dobře placení lidi nechtějí, nepotřebují auta. A Anglii jsou soukromníci - přesto to bylo tématem voleb. Ceny neuvěřitelné. Nakonec jsme taky zjistili oklikou, že státní rozhlas a tv je mnohdy lepší než soukromé stanice. Teplárny, vodárny vs Čez. A železnice na krátké vzdálenosti toho moc nechce - dobrou soupravu, rychlost, čistotu, přesnost. A dobrou infrastrukturu. Je to o managementu.

+4/0
27.6.2015 18:02

M88a90r17t35i82n 15N76o68v61o53t66n47ý 3386166421234

Píšete nesmysly. Pokud by měla být vaše analogie přesná, tak byste musel doplnit, že pokud je ale ve městě soukromý pekař, tak ten státní dotaci nedostává.

0/0
27.6.2015 20:00

P73e84t75r 19B81r68o86ž 8162384266594

Přesně to píšu. Státní pekárna dostane dotaci, soukromník ne. Tak, jako na dráze. Přitom oba mají pro zákazníka srovnatelné ceny. Jako na dráze.

0/−1
27.6.2015 20:28

P39e56t13r 91B18r37o64ž 8362434756644

Dotované vlak ať jezdí jen z Horní Dolní do Zadní Přední, kde lidi nemají jak se dostat do města. Na hlavních tratích je to naprostý nesmysl a dotování něčeho, co se uživí samo. Ovšem to se ČD nelíbí... Já bych taky provozoval dopravu a jezdil klidně prázdný, kdyby mi stát pokryl veškerou ztrátu, to by bylo podnikání...

+4/−14
27.6.2015 13:59

J62a28n 51V92a48l12a95l26í16k 6936739790816

no a to je podnikání si vzít jen hlavní trat a ty ostatní prodělečné nechat čd to jančura umí ale NIKDY umět nebude jezdtit na tratích které jsou prodělečné ale z hlediska dopravní obslužnosti přínosné to by také bral dotace :-P

+8/−7
27.6.2015 14:45

P27e66t61r 16B29r13o10ž 8962654556464

Když nechci dotace, tak můžu jezdit kde chci, jako si můžu otevřít obchod kde chci. To je stejné, jako vyčítat taxikářům, že stojí na štaflu v Praze a ne ve Zlámané Lhotě.

+3/−2
27.6.2015 15:37

M21a57r61t57i20n 73N78o97v47o19t31n56ý 7663885300845

Neexistují prodělečné tratě! ČD dostávají za všechny tratě peníze od provozovatelů, kterými jsou většinou kraje.

+2/−1
27.6.2015 15:42

P20a21v19e65l 65M76o31r74a51v74e57c 3172399742668

Jančura chtěl vzít i lokálky, s dotací za dopr. obslužnost (kterou berou ČD dnes) si myslel že se to vyplatí. Kraje ale podepsaly smlouvu jen s ČD..

+2/−2
27.6.2015 18:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.