Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Expresy do Žiliny zůstanou asi Českým drahám. Ministr RegioJet nechce

Dálkové spoje mezi Prahou a Žilinou bude nejspíše ministerstvo dopravy dál objednávat za 386 milionů korun ročně u Českých drah. Ministr dopravy Dan Ťok nechce přistoupit na nabídku RegioJetu, aby od prosince 2016 stát ukončil objednávku vlaků na trasách Ex1 a Ex2, které zahrnují vlaky do Žiliny a na Slovácko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i56r51o29s32l32a63v 38K19a77š59p18a90r 7800901727816

Na jednu stranu mě těší, že by jezdil RJ přes Vsetín, na druhou stranu mám neblahé tušení, že jakmile by z našeho regionu Vančura vytlačil ČD, tak hodně rychle omezí spoje, tudíž se to v konečném důsledku obrátí proti cestujícím z valašska... ale třeba se mýlím...

Dalším problémem, jak už někdo zmiňoval níže, je návaznost spojů...

+2/0
15.7.2015 14:07

M32i83r75o15s30l41a26v 11Z49i98k84m51u66n89d 7609463864863

Až Jančura bude poskytovat cestujícím stejné služby jako ČD = možnost rezervace místa ze zahraničí (zapracování vlaků do mezistátního rezervačního systému  není zadarmo), akceptace mezistátních jízdenek vydaných v zahraničí, akceptace jízdenek InterRail One Country neo InterRail Global Pass a vlaky s odlišnou 1. a 2. třídou, jízdenky vydané jiným dopravcem za "nelomené" jízdné, pak může něco nabízet ...

+6/0
29.6.2015 18:08

M80a44r57e12k 67V27e29s88e66l84ý 1127598180284

Podivejte se jak to funguje v Italii. Tam je dopravcu na draze nekolik.

0/0
15.7.2015 13:50

V54a26c53l78a65v 48H27a54j11e30k 3476799969

Tok si to jděte zkusit na nějaký osobák z Masaryčky do Lysé n/L nebo Milovic. Jak zkontroluje všechny načtením čárového kódu. Nesmíte věřit všemu co žlutý klan ústy pana Sůry sděluje neznalé veřejnosti.

+3/0
29.6.2015 15:09

V48e57r41o71n31i19k46a 43Š70k24v15á64r85o47v44á 5381660926316

Jen to ne, aby tu jezdil jen soukromník. Pro cestující, kteří nejedou jen do jedné ze stanic, na které vlak staví, ale přestupují na návazné spoje ČD, je soukromník spíše pohromou. Zruší se spoje ČD, protože je nahradí soukromník, ale ČD na zpožděné vlaky soukromníka nepočkají. A ještě to složité kupování jízdenek, každý vlak, jiná jízdenka, při přestupu si ještě stačit doběhnout do pokladny si ji koupit, jinak ve vlaku s velkým příplatkem. Dokud se toto nevyřeší, tak mi nepřijde, že by RJ byl konkurencí ČD. A hlavně ČD mají jednu výhodu, i když to tak nevypadá, dá se jimi cestovat i na stání. V určitých situacích je toto výhoda k neocenění. Možnost, že by na hlavní trati napříč ČR jezdil jen soukromník s povinně místenkovými vozy mi nahání husí kůži.

+5/0
29.6.2015 9:13
Foto

T53o68m97á87š 34Z22e28l42e84n60k96a 4764146290686

Jančuru nebrat. Já chci jistoty a taky požaduji aby vlaky jezdily v taktu a to znamená i v sedlech. Jančurovi a jeho vozům registrovanými pod Rakouským drážním úřadem nevěřím.

+6/−3
28.6.2015 16:18

M86i27r44o75s65l26a46v 14Z49i61k67m40u30n19d 7609603794763

Pak musíte nevěřit i Českým drahám majícím v provozu desítky vozů registrovaným týmž "rakouským úřadem" ...

To, kde jsou vozy registrovány je celkem lhostejné ... odpovědnost za technický stav má dopravce, jehož "značka" je na voze uvedena ...

+2/0
29.6.2015 18:04

P77e81t18r 23F45o23l38t45y57s 7495651650948

Nyní nelze jen tak změnit registrující stát, musela by na voze být provedena zásadní rekonstrukce (vyšla na to nějaká směrnice)... Nicméně dokud to šlo, tak tu část vozů si Jančura nepřeregistroval k nám a navíc si švýcarské vozy přeregistroval na rakouské...

0/0
15.7.2015 15:34

J45o76s67e13f 68H72o49n56e26š 7131172390573

Já bych očesal dotaci,ale monopol bych Jančurovi nedával.Pokud bude mít výhradní postavení zdraží-to je známá věc

+4/0
28.6.2015 12:47

J14a12n 67K80o15v83á28ř 8934951159327

Konkrétně ty, kteří každého půlroku změní jízdní řády na důležitých tratích. Osobně si myslím, že se mění jízdní řády jen proto, aby někdo vykázal činnost.

+1/−4
28.6.2015 12:36

J73a88n 98K27o26v60á80ř 8194141839107

Nějak se to blbě zařadilo. A zase.

0/0
28.6.2015 12:38

R36a60d46e21k 14J63a72n70a52t60a 9195436544562

Kde se co mění každých půl roku? Jízdní řád se mění vždy jednou ročně v prosinci. Navíc v poslednícj letech jen kosmeticky - ony v integrálním taktovém grafikonu ani radikální změny dělat nejdou, musel byste překopat půlku republiky.

+1/0
28.6.2015 16:54

D40u73š30a70n 69D88i22t13r77i13c50h 3568886743169

Problém je jinde. ČD jsou ztrátové jako celek, aby mohli vůbec fungovat, tak potřebují dotace. Když přijdou o  tuto, prostě se bude muset navýšit jinde. Takže se nic neušetří. Ministr to ví, Jančura to ví a chce toho využít.

To je jako s poštou, výhodná je pouze přeprava zásilek ve velkých městech. Na dráze jsou výhodné pouze dálkové a některé regionální spoje. Problém je co s tím zbytkem.

0/−4
28.6.2015 11:50

M98a32r39t30i52n 64N56o76v51o20t57n51ý 3456946881284

ČD ale žádné dotace nedostávají. Ani je dostávat nesmí.

+1/0
28.6.2015 12:05

D41u68š52a94n 88D20i29t90r80i31c33h 3198896323389

A co to  je?

0/0
28.6.2015 12:56

M56a73r47t22i39n 66N77o97v79o87t62n72ý 3296346931324

Platba za objednanou dopravu. Vy, když přijdete třeba do holičství, tak platbě za ostříhání říkáte dotace?

0/0
28.6.2015 18:40

B83l46a44h97o60m98í64r 85S17k51o18u96p42ý 8747340478931

Jasný Martine, já když přijdu do holičství, tak si objednám a zaplatím službu a holič dostane od Ministerstva práce další prachy za to, že jsem měl kam zajít nechat se ostříhat/oholit...

A vedle je jiné holičství, s mnohem větším komfortem, které od ministerstva prachy nedostane... Koukám - důvod k panice.

+1/0
29.6.2015 9:35

J39i15n37d21ř29i61c79h 89M31o69r85á35v67e95k 83M 3875213385326

Mě zas nepřijde, že má RJ nějaký větši komfort na trati PH-OV..A když už, tak si připlatíte, stejně jako u ostatních dopravců..Lepší kvalitu RJ vidím jen v občerstvení a fukční WIFI..A na kratších meziměstských spojích RJ nejezdí¨, tak nelze srovnat..

0/0
30.6.2015 7:26

J73a69n 65J94e13m42e34l12k73a 1415920

Tak problém je i v infrastruktuře. Severovýchodní Čechy navíc některé tratě mají opravdu divný směr, minou města atd. Pokud se neudělá rychlá trať z Prahy na sever, severovýchod ,východočeský diametr (Hradec Turnov) a buď tunely ze severu na jih nebo návaznosti na autobusy, tak stejně ty tratě nebudou mít nikdy nějaké lepší výsledky a budou zajimavé jen pro blízké okolí do 30 - 60 km. 

Můžeme pokračovat na západ od Kladna atd. Jižní Čechy - Brno.. Buď se bude retrasovat a stavět nové části regionálních tratí nebo ty výsledky někde nebudou. Ale pokud vyžere 200 mld vrt na 350 km/h a 40 mld brněnské nádraží, asi moc peněz na zbytek nezbude.

+1/0
28.6.2015 12:16
Foto

Z26d63e89n28ě66k 21V63r83b64a 6179398390778

Reálný rozpočet na VRT Praha Brno, včetně plánovaného nakradení je 110 mld. A to je nám do roku 2020 na to ochotná EU poslat celých 85 %. Dokážete si představit lepší investici pro ČR? Vliv na HDP + 5 %, vliv na mobilitu obyvatelstva + 30 %. Vlastní investice ze zdrojů ČR srovnatelná s plánovaným navýšením důchodů na příští rok.  Je někteří z minulého století s tím pořád mají problém.

0/0
27.7.2015 19:18

J60o48s55e33f 19H30o46n11e73š 7341792240353

Jančura by byl také ztrátový pokud by jezdil na ostatních tratích.A také není moc přístupný náhodným cestujícím

+1/0
28.6.2015 12:51

J72a12n 18V55a29l86o72u67c79h 6672687568410

To jste trefil hřebíček na hlavičku. Dotace nebo-li "dorovnání prokazatelné ztráty" se má proplácet (ideálně) na konkrétní spoj, resp. na trať. Pokud ČD prodávají jízdenky na den a ty pak "štípnou" bez evidence počtu a neznají, zda na "měsíční" jelo ten den 10% nebo 100% abonentů (obé by šlo "ohlídat" třeba čárovým kódem, ale "nikdy se to tak nedělalo"), jinak než na trať to vyplácet nejde. Ale pokud "najednou" jde jezdit na "morem konkurence postižených tratích" za mnohem nižší jízdné (a bez "dotací"), je asi někde chyba - to je totiž to "zvednou dotace jinde". Připadá Vám fér, že cestujícího na " trati s konkurencí", jedoucího za mnohem nižší kilometrické jízdné v plyši a s klimatizací, zadotuje ze "standartního" jízdného někdo ve 30 let starém zahumuseném motoráčku (a navíc si "připlatí" z daní dotaci), třeba z kraje, kudy ten "hypersupernajednouvýdělečnývlak" ani neprojíždí? 

Zde konkrétně proplácíme z "eráru" ztrátu vlaků, které jedou 301km (Praha-Hranice) ze 436km (Praha-Žilina přes Púchov) trasou, kde jiné vlaky (i stejného dopravce) vydělávají... Prostě státní správa "žere" ČD jakákoli čísla a argumenty, protože z eráru krev neteče (zde konkrétně cca milion denně).

0/0
29.6.2015 14:35

F10i33l14i97p 92N94e19s27p49o79r 6327147658722

Bylo by zajimave sledovat kdyby se vedeni Ceskych drah a RJ vymenilo. RJ by totiz krachlo hned po par mesicich, a Drahy by propustily 79% procent lidi protoze nejsou potreba... Ale to jsou jen domnenky.

0/−6
28.6.2015 9:02

A67l68a46n 49Ř63e54p63k13a 4185636

Ano, jsou to jen domněnky které se nezakládají vůbec na pravdě ;-D

+3/0
28.6.2015 10:55

P77e44t71r 58N20o90v91o23t33n85y 3269472189772

A které lidi byste konkretne vyhodil?

0/0
28.6.2015 12:05

V24l62a73d54i49m97í51r 81F61i27b36i27g25e22r 5154521321454

Možná strojvůdce aby si RJ mohl doplnit stavy;-)

0/0
28.6.2015 18:14

T55o68m36a43s 84A27u34g36u56s46t87y28n 6647896531820

Proč je článek psaný jako by ten špatný bylo ministerstvo a ten dobrý RJ, když je to naopak? RJ nehodlá akceptovat logické podmínky ministerstva, aby na té trati nepřestali jezdit, když se jim nebude dařit..., ale podle pana Sůry je zase vina jinde, jen ne u RJ

+12/−2
27.6.2015 22:29

R74a18d15e65k 60J36a12n59a17t53a 9435976854482

Přesně tak, Jančura zde v podstatě požaduje aby mu stát pro jeho pokusy přidělil všechny současné expresní trasy na té trati. Ale význam prvního slova v termínu "závazek veřejné služby" si přitom moc neuvědomuje a chtěl by mít možnost kdykoliv zdrhnout.

Takový monopol bez závazků.

+10/−2
27.6.2015 23:39

F89i86l40i56p 21N73e91s96p37o47r 6977137198332

Stat muze zacit platit vzdycky. Protoze za prachy umi jezdit kazdy trouba. Takze to ma zkusit s RJ ktery bude jezdit zadarmo, a kdyz se zjisti za 5 let ze to neni vydelecny, tak si stat objedna prepravu za penize. Ale i tak tech 5 roku usetri.... Ja nechapu co je na tom nejasnyho. Nebo vy doma vyhazujete penize za sluzby oknem, kdyz vam nekdo jiny nabizi stejne sluzby zdarma? Lidi probudte se!

+2/−7
28.6.2015 9:06

R27a70d73e52k 52J16a17n48a91t95a 9435946604812

Za prvé, železniční doprava je kapitálově náročná. Nelze objednat celou linku ze dne na den. Pokud by zde ČD přestaly jezdit, rezervu si držet nebudou, protože je to drahé.

Za druhé, jak vysvětluju níže, nejedná se o stejné služby. Služba ČD je kvalitnější a univerzálnější.

Za třetí, jak také vysvětluju níže, nabídka Regiojetu je nedůvěryhodná a nereálná. Pokud by někdo slíbil ministerstvu 100 služebních vozů za korunu, taky by mu nedůvěřovali. Navíc kdyby ten někdo byl v oboru znám nedodržováním závazků.

+7/−1
28.6.2015 9:42

F10i86l40i84p 45N68e16s41p17o89r 6967567548362

Sluzba CD kvalitnejsi? Od kdy? Klima nefunguje, cestujici stoji na chodbe, o zpozdeni ani nemluvim, jidlo predrazene, vagony zastaraly. 2) pokud vam nekdo slibi neco zadarma ci za korunu tak to zkusim, ne? A az po tom se divam po placene sluzbe 3) neduveriva urcite neni, vzdyt uz je na tomto trhu nejaky ten patek...

+1/−1
28.6.2015 19:50

R20a11d55e37k 18J40a85n64a11t36a 9895466564922

Klima u ČD funguje častěji než u Regiojetu, průměrné zpoždění mají menší. Jídlo a pití se u ČD prodává za normální ceny, jako v jiné restauraci nebo kavárně. U Regiojetu jsou ceny z marketingových dlvodů pod náklady, tj je nesmysl po někom požadovat stejné.

Dopravní obslužnost není o "zkoušeni". Uvědomte si, že podle dopravního spojení si lidi vybírají práci, bydliště, apod. Proto by mělo vykazovat určitou stabilitu.

Představte si, že by Jančura přišel na pražský magistrát a řekl by, že se mu líbí třeba linka 205, že si myslí, že ji zvládne jezdit zadarmo, ovšem taky by požadoval aby proto magistrát zakázal tu linku jezdit DPP a navíc nedal žádnou záruku, jak dlouho tam vydrží. To je podobně absurdní. V moderních státech si u politiků nepodávají podnikatelé dveře s podobnými nabídkami, ale hlásí se do výběrových řízení.

0/0
28.6.2015 23:03

B52l44a94h38o73m15í65r 51S12k38o95u77p26ý 8367730268961

Radku, a kde máš to výběrové řízení, do kterého by se Jančura mohl přihlásit??

+1/−1
29.6.2015 9:37

J25a95n 15K92o63b87ě13r19s95k80ý 1720956931383

Třeba Šumavské lokálky, peážní trať na Liberecku, rychlíky Plzeň-Most ? Všechny proběhly a Jančura se ani do jedné i přes své velké řeči nepřihlásil !!

+1/−1
29.6.2015 15:20

J51a26n 71S45ů77r26a 4905903123342

Text popisuje názory a stanoviska obou stran. Na rozdíl od jiných diskutujicich nevím, jaká varianta je lepší.

+1/−3
28.6.2015 12:08

J80a15n 77J21e80m65e68l66k84a 1405840

386 mil. je sice hodně, ale ty vlaky tam jezdí asi delší a na sedačku a km to bude méně než jinde.

Podle mě jdeme nějak špatně.  Místo toho, aby se našel nějaký model, aby státní dopravce a soukromí nějak koexistovali.. tak jdeme od extrému k extrému.

Ministerstvo údajně uvažuje o nějakých koncesích. Tedy nějaká anglická verze, že dopravce zaplatí aby mohl jezdit. Bude jezdit jeden a následně bude mít na trase monopol. Podle mě úplně špatně. To povede k jedinému. Zvýšení cen pro zákazníka.

Někde rozhodně není nutné z kapacitních důvodů konkurenci omezovat - třeba na České Budějovice, když bude 2 kolejná. 

Státní dopravce investoval do šíře.. Tedy oprav mnoha vozidel místo nákupů méně nových. A všechny jihočeské lokálky, všechny časy najednou bude jezdit někdo jiný. A co tedy těch 36 miliard do investic státního podniku. Nejde vygooglit zadání, nabídky - nic ze soutěže. Ani se vlastně neví čím se bude jezdit a za kolik pro zákazníka. Mě se na tom nelíbí, že zcela padá možnost národního dopravce, takže zákazník nemá možnost výběru a 15 let s tím nikdo nic neudělá - Na rozdíl od změny managementu ČD. Jestli se navíc boudou soutěžit rychlíky..

Padá síťovost, tedy s přestupem v ČR vás následně jízda vyjde dráž. Padá rozumná sleva na více lidí, která motivuje aspoň trochu jezdit ve více lidech jinak než autem.

Dále ježdění za 0.7 kč na km s in 50 atd. 

Místo toho - aby někdo donutil naopak dotované autobusy a mhd prodávat lístky na jeden doklad bez přirážek za novou jízdenku. 

Zkuste si objednat lístek přes web nějakého dotovaného autobusového dopravce nebo třeba lístek na vlak v Anglii. Super přehledné. A v Anglii super drahé.

+4/−1
27.6.2015 17:51

M53a91r15e49k 34D98e57m10č19á71k 9235594226345

Provozování veřejné dopravy jako business na všech tratích dělat nejde, a i na těch hlavních vyzobává Leo a Regiojet jen ty nejméně problematické cestující. Třeba já potřebuju v úterý přepravit z Prahy na Moravu kolo, a i když bych fakt rád jel Leo Expressem nebo i Regiojetem, tak mám smůlu, protože s kolem mě pošlou leda tak do háje. Přitom právě možnost přepravy větších zavazadel je všude ve světě brána jako jedna z největších výhod vlaku... A není to problém pouze s koly, i přeprava zvířat je u soukromníků problematičtější, nemluvě o větších kočárcích. V RJ mají tuším pořád problém i vozíčkáři... Když můžu, tak se se soukromníky rád svezu, ale současně chci, aby zůstala i státem dotovaná možnost přepravy s ČD.

+23/0
27.6.2015 16:47

R41o47m19a81n 35L94i89p24s10k24ý 2529163469

S kolem můžeš jet žlutým autobusem.

+1/−1
27.6.2015 20:04

R50a39d94e41k 20J49a46n46a75t46a 9465296264812

Jo, ale limit je 2 kola na bus a pouze rozebrané a složené ve speciální tašce, jako v letadle. Tomu fakt neříkám plnohodnotná přeprava kol.

+11/0
27.6.2015 23:43

P28e88t74r 68N79e46c72h71a82n42i71c93k26ý 7843396488980

Ještě k tomu přidejte první a poslední spoje, neatraktivni dny jako je středa a výsledek je, že železniční doprava je spíš služba veřejnosti než business. Všude, kde se z toho business stal se hrstka radovala a většina utřela a naskakala do aut

+3/0
28.6.2015 13:09

P13e83t68r 61B67r97o31ž 8752224456874

To je diskuze jak v blázinci... dovedete si představit, že kromě soukromých pekařů jsou státní pekárny, které dostanou dotaci 2 koruny na každý rohlík, 20 korun na každý chleba? Nezdá se Vám to absurdní? Taky byste kritizovali ty zlotřilé soukromé pekaře, že se jim to nelíbí?

+3/−12
27.6.2015 15:46

M94a28r92e10k 16D15e25m54č29á77k 9795444626185

Srovnáváte nesrovnatelné.

+9/−2
27.6.2015 16:48

J66a11n 25J35e19m96e47l72k62a 1765660

Jenže to že dáte na 15 let firmě v některých případech až monopol, Vám taky nemusí přinést nic dobrého (soutěže). Zajimavé, že ve Švýcarsku dopravní systém funguje a i dobře placení lidi nechtějí, nepotřebují auta. A Anglii jsou soukromníci - přesto to bylo tématem voleb. Ceny neuvěřitelné. Nakonec jsme taky zjistili oklikou, že státní rozhlas a tv je mnohdy lepší než soukromé stanice. Teplárny, vodárny vs Čez. A železnice na krátké vzdálenosti toho moc nechce - dobrou soupravu, rychlost, čistotu, přesnost. A dobrou infrastrukturu. Je to o managementu.

+4/0
27.6.2015 18:02

M57a82r96t23i61n 32N91o51v53o77t82n35ý 3656786701644

Píšete nesmysly. Pokud by měla být vaše analogie přesná, tak byste musel doplnit, že pokud je ale ve městě soukromý pekař, tak ten státní dotaci nedostává.

0/0
27.6.2015 20:00

P61e68t63r 49B74r12o60ž 8512724216774

Přesně to píšu. Státní pekárna dostane dotaci, soukromník ne. Tak, jako na dráze. Přitom oba mají pro zákazníka srovnatelné ceny. Jako na dráze.

0/−1
27.6.2015 20:28

P74e72t34r 27B60r44o27ž 8192914626324

Dotované vlak ať jezdí jen z Horní Dolní do Zadní Přední, kde lidi nemají jak se dostat do města. Na hlavních tratích je to naprostý nesmysl a dotování něčeho, co se uživí samo. Ovšem to se ČD nelíbí... Já bych taky provozoval dopravu a jezdil klidně prázdný, kdyby mi stát pokryl veškerou ztrátu, to by bylo podnikání...

+4/−14
27.6.2015 13:59
Foto

J37a36n 35V65a79l81a10l32í54k 6696579380826

no a to je podnikání si vzít jen hlavní trat a ty ostatní prodělečné nechat čd to jančura umí ale NIKDY umět nebude jezdtit na tratích které jsou prodělečné ale z hlediska dopravní obslužnosti přínosné to by také bral dotace :-P

+8/−7
27.6.2015 14:45

P32e86t74r 16B15r20o84ž 8442864596664

Když nechci dotace, tak můžu jezdit kde chci, jako si můžu otevřít obchod kde chci. To je stejné, jako vyčítat taxikářům, že stojí na štaflu v Praze a ne ve Zlámané Lhotě.

+3/−2
27.6.2015 15:37

M33a92r42t64i25n 73N25o47v37o34t43n97ý 7693925110375

Neexistují prodělečné tratě! ČD dostávají za všechny tratě peníze od provozovatelů, kterými jsou většinou kraje.

+2/−1
27.6.2015 15:42

P96a12v63e49l 91M49o47r51a54v38e17c 3342579742728

Jančura chtěl vzít i lokálky, s dotací za dopr. obslužnost (kterou berou ČD dnes) si myslel že se to vyplatí. Kraje ale podepsaly smlouvu jen s ČD..

+2/−2
27.6.2015 18:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.