Diskuze

Expresy do Žiliny zůstanou asi Českým drahám. Ministr RegioJet nechce

Dálkové spoje mezi Prahou a Žilinou bude nejspíše ministerstvo dopravy dál objednávat za 386 milionů korun ročně u Českých drah. Ministr dopravy Dan Ťok nechce přistoupit na nabídku RegioJetu, aby od prosince 2016 stát ukončil objednávku vlaků na trasách Ex1 a Ex2, které zahrnují vlaky do Žiliny a na Slovácko.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Na jednu stranu mě těší, že by jezdil RJ přes Vsetín, na druhou stranu mám neblahé tušení, že jakmile by z našeho regionu Vančura vytlačil ČD, tak hodně rychle omezí spoje, tudíž se to v konečném důsledku obrátí proti cestujícím z valašska... ale třeba se mýlím...

Dalším problémem, jak už někdo zmiňoval níže, je návaznost spojů...

2 0
možnosti

Až Jančura bude poskytovat cestujícím stejné služby jako ČD = možnost rezervace místa ze zahraničí (zapracování vlaků do mezistátního rezervačního systému  není zadarmo), akceptace mezistátních jízdenek vydaných v zahraničí, akceptace jízdenek InterRail One Country neo InterRail Global Pass a vlaky s odlišnou 1. a 2. třídou, jízdenky vydané jiným dopravcem za "nelomené" jízdné, pak může něco nabízet ...

6 0
možnosti

Podivejte se jak to funguje v Italii. Tam je dopravcu na draze nekolik.

0 0
možnosti

Tok si to jděte zkusit na nějaký osobák z Masaryčky do Lysé n/L nebo Milovic. Jak zkontroluje všechny načtením čárového kódu. Nesmíte věřit všemu co žlutý klan ústy pana Sůry sděluje neznalé veřejnosti.

3 0
možnosti

Jen to ne, aby tu jezdil jen soukromník. Pro cestující, kteří nejedou jen do jedné ze stanic, na které vlak staví, ale přestupují na návazné spoje ČD, je soukromník spíše pohromou. Zruší se spoje ČD, protože je nahradí soukromník, ale ČD na zpožděné vlaky soukromníka nepočkají. A ještě to složité kupování jízdenek, každý vlak, jiná jízdenka, při přestupu si ještě stačit doběhnout do pokladny si ji koupit, jinak ve vlaku s velkým příplatkem. Dokud se toto nevyřeší, tak mi nepřijde, že by RJ byl konkurencí ČD. A hlavně ČD mají jednu výhodu, i když to tak nevypadá, dá se jimi cestovat i na stání. V určitých situacích je toto výhoda k neocenění. Možnost, že by na hlavní trati napříč ČR jezdil jen soukromník s povinně místenkovými vozy mi nahání husí kůži.

5 0
možnosti
Foto

Jančuru nebrat. Já chci jistoty a taky požaduji aby vlaky jezdily v taktu a to znamená i v sedlech. Jančurovi a jeho vozům registrovanými pod Rakouským drážním úřadem nevěřím.

6 3
možnosti

Pak musíte nevěřit i Českým drahám majícím v provozu desítky vozů registrovaným týmž "rakouským úřadem" ...

To, kde jsou vozy registrovány je celkem lhostejné ... odpovědnost za technický stav má dopravce, jehož "značka" je na voze uvedena ...

2 0
možnosti

J83o55s22e52f 78H16o71n20e57š

28. 6. 2015 12:47

Já bych očesal dotaci,ale monopol bych Jančurovi nedával.Pokud bude mít výhradní postavení zdraží-to je známá věc

4 0
možnosti

J96a15n 32K93o72v13á63ř

28. 6. 2015 12:36

Konkrétně ty, kteří každého půlroku změní jízdní řády na důležitých tratích. Osobně si myslím, že se mění jízdní řády jen proto, aby někdo vykázal činnost.

1 4
možnosti

J29a60n 85K40o74v32á65ř

28. 6. 2015 12:38

Nějak se to blbě zařadilo. A zase.

0 0
možnosti

Problém je jinde. ČD jsou ztrátové jako celek, aby mohli vůbec fungovat, tak potřebují dotace. Když přijdou o  tuto, prostě se bude muset navýšit jinde. Takže se nic neušetří. Ministr to ví, Jančura to ví a chce toho využít.

To je jako s poštou, výhodná je pouze přeprava zásilek ve velkých městech. Na dráze jsou výhodné pouze dálkové a některé regionální spoje. Problém je co s tím zbytkem.

0 4
možnosti

ČD ale žádné dotace nedostávají. Ani je dostávat nesmí.

1 0
možnosti

Bylo by zajimave sledovat kdyby se vedeni Ceskych drah a RJ vymenilo. RJ by totiz krachlo hned po par mesicich, a Drahy by propustily 79% procent lidi protoze nejsou potreba... Ale to jsou jen domnenky.

0 6
možnosti

A88l11a88n 46Ř76e38p16k77a

28. 6. 2015 10:55

Ano, jsou to jen domněnky které se nezakládají vůbec na pravdě ;-D

3 0
možnosti

Proč je článek psaný jako by ten špatný bylo ministerstvo a ten dobrý RJ, když je to naopak? RJ nehodlá akceptovat logické podmínky ministerstva, aby na té trati nepřestali jezdit, když se jim nebude dařit..., ale podle pana Sůry je zase vina jinde, jen ne u RJ

12 2
možnosti

Přesně tak, Jančura zde v podstatě požaduje aby mu stát pro jeho pokusy přidělil všechny současné expresní trasy na té trati. Ale význam prvního slova v termínu "závazek veřejné služby" si přitom moc neuvědomuje a chtěl by mít možnost kdykoliv zdrhnout.

Takový monopol bez závazků.

10 2
možnosti