Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hřebíkem do řecké rakve bylo vyhlášení referenda, míní ekonom Niedermayer

Stačilo málo, aby se Řekové dostali z ekonomického marasmu, ta nejhorší úsporná opatření už mají za sebou. To by ale musela být u moci odpovědnější vláda, myslí si bývalý viceguvernér ČNB a nyní europoslanec Luděk Niedermayer.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V60o78j61t55ě42c73h 81O27k29t96á83b96e65c 8316395440698

Kdyby ekonomika nezačala růst, byla by otázka, jestli by ty úvěry byly splatitelné. Kdyby hospodářství dvacet let v průměru slušně rostlo a vláda udržovala odpovědnou politiku, mohli by se z toho dostat.

Autor

Vidím 5 let poklesu HDP o 25% dole, obrovskou nezaměstnanost jako důsledek vnucené ekonomické politiky na úrovni účetního.

Mimochodem , je to i tom které závazky státu dostanou přednost.

0/0
4.7.2015 0:24

P66a17v96e16l 74O10d42r67a44z52i33l 6484679577170

Přesně, nějaká referenda, tyhlety novoty akorát překážej.

0/0
30.6.2015 13:46

J55i97ř75í 93Š68e86j72n35o95h41a 4172833934513

Elitář Niedermaier je zděšen z demokracie.

+1/0
30.6.2015 8:13

T32o12m58á96š 25F83u52r81c54h 5809421410246

Zajímalo by mě kolik na nákupu zlata za levno a prodeji zlata za draho vydělal génius Janatka? Když budu vědět jaký kurz EUR/USD bude pozítří nebo kolik bude cena ropy vydělám miliony během dvou dnů... bohužel jezdím vlakem, protože nemám věšteckou kouli :D

0/0
30.6.2015 0:22

J76i72r45i 39Z18u24z82a46ň93á25k 4438730933816

To jsi nás překvapil Niedermayere ja to vím,již od roku 2004,že to dopadne ,tak jak to dopadne[>-][>-]

+1/0
29.6.2015 14:29

R11i74c67h25a47r25d 22P49ů73ž51a 9520729630738

Hlavně aby se už přestali všichni ohánět tím, že nějaký růst HDP vše vyřeší. Když se sekají dluhy na úrovni 3% HDP a je z toho růst +0,2% HDP tak to opravdu není cesta...bohužel tohle dogma razí i naši socani a cestičku prošláplo Řecko tak snad se probudí když vidí, kam ta cesta vede

0/0
29.6.2015 13:44

J53i94ř61í 37Š71e89j58n33o95h76a 4752793674853

Zejména, pokud  vývozní fabriky patří globálnímu kapitálu  a všechen  zisk odchází  ze země. Pak růst HDP zemi nijak zvlášť nepomáhá. Ani její pokladně.

0/0
30.6.2015 8:16

P18e43t62r 50Č89a70d79a 6796221260922

Myslim, ze pan Niedermayer je mimo realitu, a boji se, nebo nechce (podobne jako vetsina probruselskych politiku) sdelit reseni - nikoliv pohadku.

Resenim je bankrot a rizeny odchod z eurozony. "Rizeny" je podstatne adjektivum.

Zatim pan Niedermayer kritizuje nezodpovednou reckou vladu (na to je uz pozde, a zasadni chybna rohodnuti byla ucinena jiz v minulosti, i ale ne jenom na strane Recka), ale vubec nektitizuje nesmyslnost postoju p. Merkelove, a dalsich. President Obama se se svymi "moudry" take pridal. Nezodpovedni jsou stale obe strany, a kdyby mel p. Niedermayer nejakou rozhodovaci vahu v teto situaci, musel bych rici, ze i on je nezodpovedny.

+2/0
29.6.2015 13:36

J97i69ř36í 97Š93e86j44n60o19h91a 4982633164123

Jste to vyhmátl. 

Problém je v hloupém přijetí Eura , které ještě  podpořilo tradiční rozhazovačnost politiků a  nenažranost bankéřů.

Trispas  je v zoufalé situaci, kterou nezavinil.

0/0
30.6.2015 8:19

T13o33m76a77s 90K49o66h56o35u41t 7409871127812

Jo, a teď nám krachuje i Portoriko.

0/0
29.6.2015 13:07

M92a92r72c81e44l 43B72i29l31č34í11k 1891400293581

Už to, že jde vyjednávat nějaký varicipus a varufakáč předpovídalo krach.

0/0
29.6.2015 10:58

M92i18c79h56a48l 86S46t13e11b31l75o 5369501444947

Referendum je tak nepředstavitelný nesmysl, že to nemá obdoby:-/Rv

Jejich politici jsou tak nekompetentní, že by je měli zavřít...

Ale kdo chce kam...

Konečně bude klid a naopak to bude mít pozitivní dopad na EU, že nude jasno.

+3/−2
29.6.2015 10:48

A67l15e84x62a67n26d29e26r 28P71r38o82c11h52a75z10k19a 2471976426323

vy jste chytrej jak cela CNB. Doma bordel ale rad mate na rozdavani ... tedy pokud tim bordelem nemaskujete neco jineho :-P

+3/−4
29.6.2015 11:21

F59r40a62n94t55i89š70e60k 67K17o31p84e36c65k95ý 6145769610425

Jací nekompetentní politici? Prostě jen komunisti.....

+4/0
29.6.2015 13:24

J73i91ř61í 83Š20e13j45n59o34h30a 4662873524123

Když jsou dluhy,a dokonce i úroky,  nesplatiletelné tak musí přijít bankrot.

Politik, který to přizná je naopak  zodpovědný.

Už mohli být dávno z nejhoršího venku.

0/0
30.6.2015 8:21

A71l18e74x31a66n21d35e57r 64P60r64o16c96h74a85z79k95a 2411856656673

to jsou zase plky, hlavne ze je to jsou vsechno nespravna rozhodnuti neduslednych  levicovych vlad, divoka reseni apod.. Se podivej Niedermayer, co pachas z Singerem za zverstva u nas a nepoucuj. Zajima me, co ted udelate s korunou, ne tvoje zvatlani o reckych problemech

0/−13
29.6.2015 10:47

M39a97r56t52i90n 19K39o45d40a11t 2287786822637

K cemu je rozhovor, ktery opakovane prinasi informace z jedne strany? Nebylo by lepsi dat slovo nekomu, kdo by vysvetlil kromy recke vlady?

+2/−6
29.6.2015 10:38

T57o31m82á19š 49B16a25l37v10í28n 1130155702722

Mně fascinuje ta opakovaná snaha vše proevropských politiků a proevropských ekonomů nás přesvědčovat že grexit je špatný a že to bude mít katastrofální dopad pro Řeky a sekundárně negativní dopad na sáty eurozóny a dále na navázané státy jako ČR. 

Pravda je rpostá: Grexit je možná politicky neúnosné řešení a proto tam EU, ECB a MMF nasypalo více než 300 mld. EUR a dále odpustilo přes 100 mld. EUR dluhů. Z ekonomického pohledu je Grexit jediné správné řešení, které by vyšlo mnohem levněji než je 400 mld. EUR.

A zcela zásadě nesouhlasím s tvrzením , že Řecko mělo to nejhorší za sebou a kdyby poslouchalo už by se mohlo mít dobře. Jako součást eurozóny bylo Řecko odsouzeno k trvalým dotacím/půjčkám a tedy k trvalým škrtům.

Řekové si svou budoucnost sice prožrali, ale pokud chtějí být zodpovědné a rozhodovat o svém budoucnosti, tak Grexit je jediná cesta. Je smutné že extrérmní populisté a levičáci z Řecka to vidí, zatímco rádoby seriozní politici z EU a mnoho rádoby pravicových ekonomů nikoliv.

+7/−1
29.6.2015 9:52

M34a12r86e43k 42B20u28r77s75a 5122954210330

Problem  je, ze Rekove nechteji opustit Eurozonu, nechteji opustit Evropskou unii, chteji proste dalsi  penize na to, aby mohli fungovat s programem jimi zvolene populisticke levice, jenze vsem je jasne, ze s timto programem by byl nejaky zachranny balik  uplne k nicemu a je zbytecne ho  tam cpat ... Recku posledni parlamentni volby ve vysledku zlomi vaz a z pomyslneho nemocnicniho luzka poputuji na hodne dlouho na LDN, z ktere si urcite parkrat odskoci na JIP .... Rv

+3/−1
29.6.2015 13:14

K59a46m36i24l 20P38y58t22e31l45a 8592520121969

Toho si pan Balvin v te zaplave zprav budto nevsiml nebo to zamerne ignoruje.

0/0
29.6.2015 13:39

J37i49ř84í 48Š65e90j16n75o25h91a 4492313474133

Rozumě se nechová Brusel ani Řecko. U Řeckých občanů je to tradice.

U Brusleu by nás  to ale mělo děsit, když  u nás  skoro všechno řídí Bruselké direktivy !

Jak to asi dopadne ?

0/0
30.6.2015 8:33

M14a43r47t20i14n 13H50e81r75m90a59n 1444948218122

Já bych řek, že je to celý jenom divadlo... Když to začalo, měli tam už Němci spoustu peněz a nemohli je jen tak odepsat, takže se uměle prodlužovala doba, kdy pošlou Řecko do kopru (za to, co tam předváděli a předvádí si to jen a jen zaslouží), aby se na to banky v Německu mohly připravit... Ta doba teď nastala a Řekům nepomůže už nic. Ta jejich vláda to max. trochu urychlila, ale tenhle scénář byl připravovaný od začátku...

+2/−1
29.6.2015 9:36

J66i37ř90í 39Š22e89j38n89o62h39a 4292263824303

Urychlení je žádoucí.

Už měli být dávno po bankrotu a s Drachmou.

0/0
30.6.2015 8:35

J44a74n 88S89a55l17o87m97o48n 4489970551545

No, můžeme to parafrázovat prohlášením feldkuráta Katze ze Švejka: "To se to hoduje, když nám lidi půjčujou." :-) Řecko je prostě stejný případ jako Katz ;-D

+2/−1
29.6.2015 9:06
Foto

P72e93t88r 31Š95r94a72i58e64r 9573902342227

Neumím si představit, že by rozmazlenci v "kolébce demokracie" dvacet let tvrdě makali, aby se z dluhů dostali....:-P

+3/0
29.6.2015 8:49

P75e52t84r 79Č83a86d67a 6606411260702

... Ale ani Nemecko se z dluhu nedostalo.

0/0
29.6.2015 13:47

M54i49l13e24n67a 87N52o41v66a45n65s95k72a 4182337319209

Referendum bylo opravdu hřebíkem do rakve. Ale do rakve představ německých a bruselských politiků = loutek německých bank, MMF a Evropské banky. Otřáslo důvěrou v to, že řečtí politici budou donekonečna zobat bruselsko-německým zájmům z ruky bez ohledu na názor vlastních občanů. Vzpoura lidu - to je to poslední, co bruselský diktát EU potřebuje

+2/−12
29.6.2015 6:45

O71t79t26o 96H64a43l41í44ř 9233687648216

Aha, takže podle vás je v pořádku vytvářet dluhy a neplatit je? Navíc se tvářit, že se vás vaše vlastní dluhy netýkají?

+6/0
29.6.2015 8:34

P93e40t77r 28N75e55č91a57s 8892750151596

Ano, to je v pořádku pro komunisty. Vždy to tak dělali a jinak to neumí. Ukrást a prošustrovat co se dá a zabalit to do líbivých (pro někoho) hesel. Vlast, hrdost, socialismus, vykořisťování. Je to pořád stejné už víc než 100 let.

+6/0
29.6.2015 8:52

A67l75e19x55a21n71d59e64r 56P87r60o98c72h88a16z70k78a 2541296866303

ty komunisti tomu davali na frak fakt uz pred rokem 1915, mate recht ;-D;-D;-D

+1/−3
29.6.2015 10:43

M78a51r34t28i54n 41T77e39s61a80ř 2139203473963

Že se to naučili od jiných je jiná. Ale nic jiného fakt neumějí. A v takové Číně to už dávno nejsou komunisti, z hlediska ekonomiky je to pravice jako řemen, byť mají červené knížky.

+1/0
29.6.2015 12:35

A66l32e88x11a95n14d55e41r 15P78r77o54c86h49a30z78k44a 2561276386883

ja spis reagoval na "stejne uz vic nez 100let", to ostatni je omacka k smichu

0/−2
29.6.2015 12:43

J34a83n 37S65a40l81o35m93o16n 4579880341915

Náš monetární systém, stejně jako systém eura je bohužel založený právě na tvorbě dluhu. To co se stalo v Řecku je v podstatě jen logický důsledek onoho systému. Ono té ECB v podstatě fyzikcy "žádné peníze nechybí", to co jí tvoří onen "dluh" jsou jen čísla, která si ECB vytvořila na základě nějakých papírů o půjče. Ale to zabředneme do hluboké, takřka filosofické, debaty o tom na co by se peníze měli vázat a jaký je rozdíl mezi hodnotou a cenou a vůbec jestli je ekonomika založená celá na dluzích to pravé ořechové.

+2/0
29.6.2015 9:03

O48t48t89o 52H32a82l74í46ř 9463557498986

Především je to diskuze nesmyslná, protože ten dluh reálně existuje dlouhá léta.

0/0
29.6.2015 9:25

J53a37n 18S82a46l56o91m19o17n 4429470601445

Nepopírám, že existuje dluh, tedy nějaké papíry, které dluh ztvrzují. Já jen říkám, že neexistují reálné peníze které by ten dluh byli schopné jakkoli vyrovnat, protože ty peníze jsou ve své podstatě tím samotným dluhem. :-)

0/0
29.6.2015 9:34

M65i32l29e46n97a 31N88o30v94a10n80s87k91a 4342447639519

Znáte nějakou zemi EU, která nemá dluhy? A co USA? A víte, že je splácí jen díky tomu, že tisknou ničím nekryté papírky, kterým říkají peníze? Jsou to taky komunisté?

0/0
29.6.2015 22:22

J87i38ř86í 66Š85e53j26n20o69h10a 4952253834163

Zamysletese, jestli je v pořádku přístup banky, která  stále  půjčuje  předluženému bezdomovci bez jakéhokoliv příjmu. Obrazně řečeno.

Neplacení závazků ze  strany  dlužníka je pak prostě nevyhnutelné.

Nikdo by se neměl divit.

To není otázka levicovosti nebo pravicovosti ale  zdravého rozumu !

0/0
30.6.2015 8:39

P10a38v17e66l 59O54d10r48a33z60i78l 6584369367940

Není podstatné, jestli je to v pořádku, podstatné je, že se to tak dělá již stovky let.

Půjčka je totiž vždy riziko. Míra rizika je vyjádřena čím? Úrokem.

0/0
30.6.2015 13:48

M54i32r56o54s65l53a19v 73B77r78o78z12i36k 7371309924147

Zásadní rozdíl je v tom, že my jsme vsadili na neoliberální ekonomiku.

Kdežto Řekové na socialismus/komunismus.

Takže i když naše socanská vláda nešetří, tak nám celkové zadlužení v poměru k HDP ještě v posledním roce kleslo ze 46 procent na 39 procent...

+1/−1
29.6.2015 1:47

P21a93v80e58l 83K66ř84í19ž 8517481140369

Takže v situaci Řecka budeme o rok později... Tak hurá...

0/0
29.6.2015 6:07

R25o25m77a48n 70S27t61o90n64e39k 1869803519731

nebudeme máme docela nízké zadlužení které na rozdíl od Řecka dokážeme ufinancovat

0/0
29.6.2015 6:42

V20á12c67l73a46v 42P55o45u69s64t71k45a 3240141142

Bububu Řecko nefungovalo ani tehdy, natož teď. ;-D

0/0
29.6.2015 6:46

M47a89r51t61i23n 20T21e52s53a43ř 2929413883933

Dokud nepřesuneme montovny jinam nebo se nestane jiný karambol, tak nečeká. Zásadní rozdíl je v tom, že Řecko nemá dostatečné příjmy, kdežto my zatím ano (a například taliáni taky, to je průmyslová země se zemědělským zázemím).

0/0
29.6.2015 12:38

J53a79n 14H66r76u38b12e67š 9238894835429

Uříznout nohu, do kterého se dostala flegmóna, to je těžké rozhodnuti. Ale když pacient zanedbá léčbu nebo ji zcela ignoruje, pak holt je to volba zachránit bolavou nohu, nebo zachránit pacienta bez nohy.

0/0
29.6.2015 1:35

D79u55š23a76n 35H12ř56e86b27í48č44e29k 7380620989597

JJ, hřebíkem do rakve byla demokracie, Tu milostpáni neodpouští Rv

+1/−5
29.6.2015 0:29

Š24t40e52f10a66n 50F25r83i67č77a 7462758113786

Právě ten poslední odstavec v rozhovoru je klíčový. Na "kdyby" se v Řecku nehraje.

0/0
28.6.2015 23:42

A61l76e79x40a65n38d75r 17P90e84t11r 5753141444848

Nekompetentní je především Niedermayer. Ať si nechá  svoje  moudra, Šalamounovo ho..... nesežral. Co udělají  Řekové  je jejich problém. Nikdo   není  na  bláboly  kdejakého  eurošaška  zvědavý.  Už vás  taky  máme   plné zuby  šašci.

+2/−18
28.6.2015 23:15

P38e23t38r 52H53a81n46á83k 8751384396387

mluv za sebe , sasku

+3/−1
29.6.2015 6:03

J19i57ř65í 79G84a48b71r82i51e57l 8322430304477

A co jste chtěl říci kromě nadávek a urážek? Koho vaše mindráky zajímají?

+4/0
29.6.2015 7:07

M33i61r25o64s73l20a48v 82F48r33i47š 8583349937242

Zato tenhle váš "příspěvek" je výkvět geniality, nadhledu a moudrosti.

+2/0
29.6.2015 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.