Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvě ze tří největších nádraží zůstanou Českým drahám. Kvůli smlouvám

Na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) nakonec nepřejdou všechna nádraží v zemi, jak se původně slibovalo. Z převodu za miliardy korun je nakonec vyjmuto celkem 18 stanic včetně dvou ze tří nejpoužívanějších. Čeká se buď na dořešení dlouhodobých smluv, nebo je správci železnice nechtějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A38l73a69n 90Ř40e29p70k57a 4665466

Chybí mi tam přílepek Jančury, nebo už to zkousl, že dráhy za nádraží dostanou peníze? ;-D

+8/−2
29.6.2015 10:46

L38u10m79í29r 67V98i58t21h80a 2847657766912

To se dost dobře zkousnout nedá. Je to zase forma dotace, stát přelije peníze z jedné kapsy do druhé. Není důvod, aby ČD měly jakýkoliv nemovitý majetek, natož aby ho prodávaly, a to dokonce těm, kteří ho mají poskytovat všem dopravcům za stejných podmínek.

+1/−10
29.6.2015 10:52

R51o15b33e53r93t 28P56r73a42ž40á84k 4538866395420

Důvod se jmenuje zákon. Dráhy jsou a.s. a nemůžou někomu něco zadarmo převádět. To by tam mohl vletět Ištván.

+7/0
29.6.2015 17:07

J93i66n49d34ř50i32c22h 13Š67k17o58p65e42k 4315891180485

takže když ČD majetek mají, tak ho prodat nesmí ?

Tipuji, že bys byl první, kdo by křičel o neřádném hospodáři pod prvním článkem, který by popisoval bezplatný převody nemovitostí z ČD

+1/−1
30.6.2015 8:12

I94v42a83n 46H53o89l37a63s 5987957148597

Při přípravě transformačních zákonů se s tím, že by ČD vlastnily i nádražní budovy nepočítalo - vyřvaly si to hlavně odbory s představou, že vlastníctvím budov dokáží dostatečně efektivně komplikovat život konkurenci, po necelých 20 letech zase řvou, že jsou kvůli vlastnictví nádražních budov vůči konkurenci v nevýhodě. Dtto živá dopravní cesta.

0/0
9.7.2015 8:18

M57a16r63t41i51n 62K25o51p43ř86i83v12a 2204890690568

Pane Súra, jistě to budete, Praha hl.n. a Mariánské lázně se prodávají ?

0/0
29.6.2015 9:50

J74a66n 46S78ů40r88a 4485363813362

Ano,mají být součástí převodu

0/0
29.6.2015 13:08

J40a34n 97J70e34m79e78l26k82a 1145470

http://www.bezkorupce.cz/rubrika/kauzy-oziveni/masarykovo-nadrazi-kauzy-oziveni/

opravdu nehezké čtení..

+1/0
29.6.2015 9:32

J74a72n 73J24e50m12e25l12k94a 1975260

Předpokládám, že všechny výhodné smlouvy jsou určitě s mlčenlivostí, jak to u dobrých hospodářů bývá.

+2/0
29.6.2015 8:10

M17i10r32o74s97l43a35v 77Z37i47k57m46u25n49d 7789693724423

Trpké ovoce nesmyslného oddělování provozu od dopravní cesty, které zatím nikomu nic, kromě starostí a problémů a více finančních výdajů nic dobrého nepřineslo ....

Dřív byl jeden generální ředitel ČD, nyní jsou  dva - ČD + SŽDC s platem součtově vyšším než toho jednoho a z toho plynoucí nabalený administrativní personál ...

Přitom cestujícímu je jedno, zda existuje jeden podnik ČD nebo podniky dva - ČD + SŽDC ...

+7/−11
29.6.2015 7:55

M10a93r87t74i58n 58K58u45ř56í65t89k15a 6117136978915

Kdyby zde byl pouze jeden dopravce, tak to má význam, ale pokud zde chceme konkurenční prostředí, tak je třeba oddělit infrastrukturu (SŽDC) a dopravce (ČD, Railjet, Leoexpress, ČD Cargo, Viamont, atd.)

+10/−6
29.6.2015 7:59

J75a60n 54M83a10n18d52í50k 2148523861977

V některých zemích (Rakousko, Německo a další) je infrastruktura a jeden dopravce pod jednou státní společností a přesto tam existuje konkurenční prostředí.

+7/−3
29.6.2015 10:07

L25u64m90í65r 68V46i14t92h25a 2137117396972

To není argument. V jiných zemích je to jinak, a taky to funguje. Oddělení dopravní cesty je jednodušší, přehlednější a čistší.

+7/−1
29.6.2015 11:07

L46u87m50í76r 29V93i17t42h71a 2617807546182

Pokud vím, před rozdělením měly ČD generálního ředitele + sekretariát, a k tomu jednoho ředitele pro dopravu a jednoho pro správu dopravní cesty. Opět včetně sekretariátu. Teď ted jeden generál ubyl. To je pozitivní.

A že se oddělila správa dopravní cesty, je jen dobře. Logicky by měla následovat privatizace ČD a ČD Cargo. Stát by si měl ponechat jen správu dopravní cesty. Nevidím jediný důvod, aby stát provozoval železniční (a jakoukoliv jinou) dopravu.

+2/−4
29.6.2015 11:04

M51a43t35ú50š 70B64e43n54a43k 9268664532263

sakra, to plus som dal omylom;-O

+1/0
29.6.2015 18:24

J59a36n 78V97a68l28a82l32í29k 6626449970706

Jelikož soukromým dopravcum nezalezi na dopravní obsluznosti tak to dělá stat… a jak jeden dopravce neustále vykrikuje ze by jezdil bez dotaci tak by pak nejezdilo nic nebo by to bylo tak drahé ze by nikdo jezdit nemohl

+2/−2
30.6.2015 7:22

I27v46a36n 59H31o45l32a52s 5787597758647

>Jelikož soukromým dopravcum nezalezi na dopravní obsluznosti

A ČD na ní záleží?? A jak?? NEbude spíš tím, u koho (a proč) si tu ZDO stát objedná a ZAPLATÍ?

+1/0
9.7.2015 8:20

J76i31ř41í 39M28a15c28e57k 3655595194711

Brno New Station Development? To jsou Angličani, nebo Češi, kteří se stydí za češtinu?

+7/−2
29.6.2015 7:42

R53a25d53o94s85l15a21v 81M71o20l87á77k 6778213834376

Kypr.

+3/0
29.6.2015 15:54

J35a21n 41J78e23m47e59l56k38a 1165740

Hmm. super. Brněnské nádraží má společnost na 40 let a nevypadá, že by tam udělala nějaký zásadní přínos a investici. A že se chystají převést soukromé  firmě (asi prodat či pronajmout) Masarykovo nádraží (asi včetně budovy), to je taky novinka. I tak je otázkou zda prodej pozemků kolejí je dobrý, když příměstská doprava bude růst.  Ústí nad Orlicí, že postavili druhé nádraží, přestože 2 roky ví že je chráněné je taky veselá historka. A doufejme, že ČD nestačí zašantročit a prodat všechny nepoužívané Cargo plochy, které se v Itálii používají pro parkování zdarma, v  centrech na parkovací automat.

+1/−1
29.6.2015 7:20

R67a57d91e58k 44J73a26n70a53t67a 9205676514342

V Ústí nad Orlicí má stará budova nevhodnou polohu. Chráněná je, ale to neznamená, že se musí používat jako nádraží - příkladů najdete ve světě dost.

+7/0
29.6.2015 8:05

Z64d32e96n17ě93k 79W70e75r22n81h96a11r26t 6227195502378

No, ona tam má nevhodnou polohu spíš nová budova nádraží. A nejen polohu, ono je to celé nevhodné.

+4/−4
29.6.2015 8:21

L33u42m47í11r 23V29i84t33h54a 2797147896562

Nevhodné? A proč?

+2/0
29.6.2015 10:56

I63v44a29n 96H26o45l43a44s 5297647478437

Pán je zjevně železniční projektant, tak to musí vědět ;-D

0/0
9.7.2015 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.