Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvě ze tří největších nádraží zůstanou Českým drahám. Kvůli smlouvám

Na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) nakonec nepřejdou všechna nádraží v zemi, jak se původně slibovalo. Z převodu za miliardy korun je nakonec vyjmuto celkem 18 stanic včetně dvou ze tří nejpoužívanějších. Čeká se buď na dořešení dlouhodobých smluv, nebo je správci železnice nechtějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A80l93a32n 93Ř70e63p13k72a 4145516

Chybí mi tam přílepek Jančury, nebo už to zkousl, že dráhy za nádraží dostanou peníze? ;-D

+8/−2
29.6.2015 10:46

L77u22m76í77r 29V50i15t13h56a 2607917576682

To se dost dobře zkousnout nedá. Je to zase forma dotace, stát přelije peníze z jedné kapsy do druhé. Není důvod, aby ČD měly jakýkoliv nemovitý majetek, natož aby ho prodávaly, a to dokonce těm, kteří ho mají poskytovat všem dopravcům za stejných podmínek.

+1/−10
29.6.2015 10:52

R72o74b57e23r68t 61P42r32a86ž46á45k 4388206445880

Důvod se jmenuje zákon. Dráhy jsou a.s. a nemůžou někomu něco zadarmo převádět. To by tam mohl vletět Ištván.

+7/0
29.6.2015 17:07

J31i85n66d44ř97i33c16h 50Š27k84o13p88e96k 4215421790965

takže když ČD majetek mají, tak ho prodat nesmí ?

Tipuji, že bys byl první, kdo by křičel o neřádném hospodáři pod prvním článkem, který by popisoval bezplatný převody nemovitostí z ČD

+1/−1
30.6.2015 8:12

I33v35a59n 29H23o49l44a20s 5707287908757

Při přípravě transformačních zákonů se s tím, že by ČD vlastnily i nádražní budovy nepočítalo - vyřvaly si to hlavně odbory s představou, že vlastníctvím budov dokáží dostatečně efektivně komplikovat život konkurenci, po necelých 20 letech zase řvou, že jsou kvůli vlastnictví nádražních budov vůči konkurenci v nevýhodě. Dtto živá dopravní cesta.

0/0
9.7.2015 8:18

M41a49r18t15i25n 81K70o92p56ř58i45v66a 2334390380648

Pane Súra, jistě to budete, Praha hl.n. a Mariánské lázně se prodávají ?

0/0
29.6.2015 9:50

J72a45n 21S54ů65r47a 4145843843692

Ano,mají být součástí převodu

0/0
29.6.2015 13:08

J17a45n 32J34e36m14e25l74k85a 1455940

http://www.bezkorupce.cz/rubrika/kauzy-oziveni/masarykovo-nadrazi-kauzy-oziveni/

opravdu nehezké čtení..

+1/0
29.6.2015 9:32

J49a74n 53J45e76m57e66l26k88a 1735130

Předpokládám, že všechny výhodné smlouvy jsou určitě s mlčenlivostí, jak to u dobrých hospodářů bývá.

+2/0
29.6.2015 8:10

M53i41r17o82s45l56a71v 20Z23i97k43m20u58n23d 7929213444253

Trpké ovoce nesmyslného oddělování provozu od dopravní cesty, které zatím nikomu nic, kromě starostí a problémů a více finančních výdajů nic dobrého nepřineslo ....

Dřív byl jeden generální ředitel ČD, nyní jsou  dva - ČD + SŽDC s platem součtově vyšším než toho jednoho a z toho plynoucí nabalený administrativní personál ...

Přitom cestujícímu je jedno, zda existuje jeden podnik ČD nebo podniky dva - ČD + SŽDC ...

+7/−11
29.6.2015 7:55

M47a93r30t54i13n 22K50u63ř35í21t81k76a 6477836408755

Kdyby zde byl pouze jeden dopravce, tak to má význam, ale pokud zde chceme konkurenční prostředí, tak je třeba oddělit infrastrukturu (SŽDC) a dopravce (ČD, Railjet, Leoexpress, ČD Cargo, Viamont, atd.)

+10/−6
29.6.2015 7:59

J60a39n 33M80a59n80d74í60k 2698893971877

V některých zemích (Rakousko, Německo a další) je infrastruktura a jeden dopravce pod jednou státní společností a přesto tam existuje konkurenční prostředí.

+7/−3
29.6.2015 10:07

L95u50m93í58r 79V30i71t61h65a 2857267406942

To není argument. V jiných zemích je to jinak, a taky to funguje. Oddělení dopravní cesty je jednodušší, přehlednější a čistší.

+7/−1
29.6.2015 11:07

L28u15m15í60r 85V24i70t77h19a 2907497196892

Pokud vím, před rozdělením měly ČD generálního ředitele + sekretariát, a k tomu jednoho ředitele pro dopravu a jednoho pro správu dopravní cesty. Opět včetně sekretariátu. Teď ted jeden generál ubyl. To je pozitivní.

A že se oddělila správa dopravní cesty, je jen dobře. Logicky by měla následovat privatizace ČD a ČD Cargo. Stát by si měl ponechat jen správu dopravní cesty. Nevidím jediný důvod, aby stát provozoval železniční (a jakoukoliv jinou) dopravu.

+2/−4
29.6.2015 11:04

M39a77t46ú78š 92B38e51n48a75k 9438564332513

sakra, to plus som dal omylom;-O

+1/0
29.6.2015 18:24

J61a31n 68V80a15l44a50l34í92k 6266289910406

Jelikož soukromým dopravcum nezalezi na dopravní obsluznosti tak to dělá stat… a jak jeden dopravce neustále vykrikuje ze by jezdil bez dotaci tak by pak nejezdilo nic nebo by to bylo tak drahé ze by nikdo jezdit nemohl

+2/−2
30.6.2015 7:22

I39v55a94n 19H56o78l34a13s 5107897588207

>Jelikož soukromým dopravcum nezalezi na dopravní obsluznosti

A ČD na ní záleží?? A jak?? NEbude spíš tím, u koho (a proč) si tu ZDO stát objedná a ZAPLATÍ?

+1/0
9.7.2015 8:20

J16i30ř80í 57M89a17c90e88k 3305465564931

Brno New Station Development? To jsou Angličani, nebo Češi, kteří se stydí za češtinu?

+7/−2
29.6.2015 7:42

R34a85d72o57s34l95a91v 60M25o30l76á87k 6918713864196

Kypr.

+3/0
29.6.2015 15:54

J93a90n 61J40e19m69e97l24k69a 1765130

Hmm. super. Brněnské nádraží má společnost na 40 let a nevypadá, že by tam udělala nějaký zásadní přínos a investici. A že se chystají převést soukromé  firmě (asi prodat či pronajmout) Masarykovo nádraží (asi včetně budovy), to je taky novinka. I tak je otázkou zda prodej pozemků kolejí je dobrý, když příměstská doprava bude růst.  Ústí nad Orlicí, že postavili druhé nádraží, přestože 2 roky ví že je chráněné je taky veselá historka. A doufejme, že ČD nestačí zašantročit a prodat všechny nepoužívané Cargo plochy, které se v Itálii používají pro parkování zdarma, v  centrech na parkovací automat.

+1/−1
29.6.2015 7:20

R18a37d12e20k 91J98a10n83a69t16a 9755776144962

V Ústí nad Orlicí má stará budova nevhodnou polohu. Chráněná je, ale to neznamená, že se musí používat jako nádraží - příkladů najdete ve světě dost.

+7/0
29.6.2015 8:05

Z97d94e85n52ě91k 64W28e30r80n93h38a84r25t 6847645862578

No, ona tam má nevhodnou polohu spíš nová budova nádraží. A nejen polohu, ono je to celé nevhodné.

+4/−4
29.6.2015 8:21

L87u57m91í83r 32V22i20t84h88a 2907867266132

Nevhodné? A proč?

+2/0
29.6.2015 10:56

I27v22a57n 43H20o73l22a71s 5777217848877

Pán je zjevně železniční projektant, tak to musí vědět ;-D

0/0
9.7.2015 8:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.