Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvě ze tří největších nádraží zůstanou Českým drahám. Kvůli smlouvám

Na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) nakonec nepřejdou všechna nádraží v zemi, jak se původně slibovalo. Z převodu za miliardy korun je nakonec vyjmuto celkem 18 stanic včetně dvou ze tří nejpoužívanějších. Čeká se buď na dořešení dlouhodobých smluv, nebo je správci železnice nechtějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A41l40a52n 85Ř28e30p94k45a 4355556

Chybí mi tam přílepek Jančury, nebo už to zkousl, že dráhy za nádraží dostanou peníze? ;-D

+8/−2
29.6.2015 10:46

L18u54m65í77r 45V41i96t79h96a 2897977686182

To se dost dobře zkousnout nedá. Je to zase forma dotace, stát přelije peníze z jedné kapsy do druhé. Není důvod, aby ČD měly jakýkoliv nemovitý majetek, natož aby ho prodávaly, a to dokonce těm, kteří ho mají poskytovat všem dopravcům za stejných podmínek.

+1/−10
29.6.2015 10:52

R53o51b50e31r20t 31P39r86a80ž73á34k 4278726385570

Důvod se jmenuje zákon. Dráhy jsou a.s. a nemůžou někomu něco zadarmo převádět. To by tam mohl vletět Ištván.

+7/0
29.6.2015 17:07

J23i55n69d56ř50i16c54h 95Š98k90o26p38e18k 4335491850935

takže když ČD majetek mají, tak ho prodat nesmí ?

Tipuji, že bys byl první, kdo by křičel o neřádném hospodáři pod prvním článkem, který by popisoval bezplatný převody nemovitostí z ČD

+1/−1
30.6.2015 8:12

I20v30a30n 56H40o49l31a21s 5187817788967

Při přípravě transformačních zákonů se s tím, že by ČD vlastnily i nádražní budovy nepočítalo - vyřvaly si to hlavně odbory s představou, že vlastníctvím budov dokáží dostatečně efektivně komplikovat život konkurenci, po necelých 20 letech zase řvou, že jsou kvůli vlastnictví nádražních budov vůči konkurenci v nevýhodě. Dtto živá dopravní cesta.

0/0
9.7.2015 8:18

M51a31r75t84i56n 72K52o92p97ř77i91v24a 2434270800338

Pane Súra, jistě to budete, Praha hl.n. a Mariánské lázně se prodávají ?

0/0
29.6.2015 9:50

J37a28n 66S59ů27r92a 4765513273492

Ano,mají být součástí převodu

0/0
29.6.2015 13:08

J40a75n 71J14e28m39e68l49k35a 1485330

http://www.bezkorupce.cz/rubrika/kauzy-oziveni/masarykovo-nadrazi-kauzy-oziveni/

opravdu nehezké čtení..

+1/0
29.6.2015 9:32

J39a39n 40J34e52m76e39l95k91a 1375720

Předpokládám, že všechny výhodné smlouvy jsou určitě s mlčenlivostí, jak to u dobrých hospodářů bývá.

+2/0
29.6.2015 8:10

M89i14r27o40s40l60a56v 20Z54i13k79m38u43n82d 7539713394673

Trpké ovoce nesmyslného oddělování provozu od dopravní cesty, které zatím nikomu nic, kromě starostí a problémů a více finančních výdajů nic dobrého nepřineslo ....

Dřív byl jeden generální ředitel ČD, nyní jsou  dva - ČD + SŽDC s platem součtově vyšším než toho jednoho a z toho plynoucí nabalený administrativní personál ...

Přitom cestujícímu je jedno, zda existuje jeden podnik ČD nebo podniky dva - ČD + SŽDC ...

+7/−11
29.6.2015 7:55

M84a13r85t55i80n 60K88u70ř66í88t30k86a 6477106198105

Kdyby zde byl pouze jeden dopravce, tak to má význam, ale pokud zde chceme konkurenční prostředí, tak je třeba oddělit infrastrukturu (SŽDC) a dopravce (ČD, Railjet, Leoexpress, ČD Cargo, Viamont, atd.)

+10/−6
29.6.2015 7:59

J24a25n 93M72a36n88d20í91k 2658783661107

V některých zemích (Rakousko, Německo a další) je infrastruktura a jeden dopravce pod jednou státní společností a přesto tam existuje konkurenční prostředí.

+7/−3
29.6.2015 10:07

L71u49m48í90r 83V25i41t47h12a 2327247966522

To není argument. V jiných zemích je to jinak, a taky to funguje. Oddělení dopravní cesty je jednodušší, přehlednější a čistší.

+7/−1
29.6.2015 11:07

L92u60m47í19r 39V87i85t64h16a 2927427796732

Pokud vím, před rozdělením měly ČD generálního ředitele + sekretariát, a k tomu jednoho ředitele pro dopravu a jednoho pro správu dopravní cesty. Opět včetně sekretariátu. Teď ted jeden generál ubyl. To je pozitivní.

A že se oddělila správa dopravní cesty, je jen dobře. Logicky by měla následovat privatizace ČD a ČD Cargo. Stát by si měl ponechat jen správu dopravní cesty. Nevidím jediný důvod, aby stát provozoval železniční (a jakoukoliv jinou) dopravu.

+2/−4
29.6.2015 11:04

M88a27t13ú23š 15B42e69n14a54k 9358514272643

sakra, to plus som dal omylom;-O

+1/0
29.6.2015 18:24
Foto

J32a12n 65V17a63l76a83l42í47k 6136559840716

Jelikož soukromým dopravcum nezalezi na dopravní obsluznosti tak to dělá stat… a jak jeden dopravce neustále vykrikuje ze by jezdil bez dotaci tak by pak nejezdilo nic nebo by to bylo tak drahé ze by nikdo jezdit nemohl

+2/−2
30.6.2015 7:22

I46v86a35n 82H32o44l76a78s 5827717438577

>Jelikož soukromým dopravcum nezalezi na dopravní obsluznosti

A ČD na ní záleží?? A jak?? NEbude spíš tím, u koho (a proč) si tu ZDO stát objedná a ZAPLATÍ?

+1/0
9.7.2015 8:20

J96i72ř79í 86M69a58c80e12k 3755215114321

Brno New Station Development? To jsou Angličani, nebo Češi, kteří se stydí za češtinu?

+7/−2
29.6.2015 7:42

R68a89d86o93s11l51a39v 76M39o81l96á91k 6358713634176

Kypr.

+3/0
29.6.2015 15:54

J69a67n 59J32e77m47e15l94k81a 1655360

Hmm. super. Brněnské nádraží má společnost na 40 let a nevypadá, že by tam udělala nějaký zásadní přínos a investici. A že se chystají převést soukromé  firmě (asi prodat či pronajmout) Masarykovo nádraží (asi včetně budovy), to je taky novinka. I tak je otázkou zda prodej pozemků kolejí je dobrý, když příměstská doprava bude růst.  Ústí nad Orlicí, že postavili druhé nádraží, přestože 2 roky ví že je chráněné je taky veselá historka. A doufejme, že ČD nestačí zašantročit a prodat všechny nepoužívané Cargo plochy, které se v Itálii používají pro parkování zdarma, v  centrech na parkovací automat.

+1/−1
29.6.2015 7:20

R11a32d26e80k 59J92a34n41a92t66a 9475956844782

V Ústí nad Orlicí má stará budova nevhodnou polohu. Chráněná je, ale to neznamená, že se musí používat jako nádraží - příkladů najdete ve světě dost.

+7/0
29.6.2015 8:05

Z17d84e43n64ě20k 29W19e35r12n63h70a25r29t 6657425872638

No, ona tam má nevhodnou polohu spíš nová budova nádraží. A nejen polohu, ono je to celé nevhodné.

+4/−4
29.6.2015 8:21

L76u29m91í46r 52V97i88t39h54a 2387867836102

Nevhodné? A proč?

+2/0
29.6.2015 10:56

I83v34a94n 22H58o37l78a91s 5277937208807

Pán je zjevně železniční projektant, tak to musí vědět ;-D

0/0
9.7.2015 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.