- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chybí mi tam přílepek Jančury, nebo už to zkousl, že dráhy za nádraží dostanou peníze?
To se dost dobře zkousnout nedá. Je to zase forma dotace, stát přelije peníze z jedné kapsy do druhé. Není důvod, aby ČD měly jakýkoliv nemovitý majetek, natož aby ho prodávaly, a to dokonce těm, kteří ho mají poskytovat všem dopravcům za stejných podmínek.
Pane Súra, jistě to budete, Praha hl.n. a Mariánské lázně se prodávají ?
http://www.bezkorupce.cz/rubrika/kauzy-oziveni/masarykovo-nadrazi-kauzy-oziveni/
opravdu nehezké čtení..
Předpokládám, že všechny výhodné smlouvy jsou určitě s mlčenlivostí, jak to u dobrých hospodářů bývá.
Trpké ovoce nesmyslného oddělování provozu od dopravní cesty, které zatím nikomu nic, kromě starostí a problémů a více finančních výdajů nic dobrého nepřineslo ....
Dřív byl jeden generální ředitel ČD, nyní jsou dva - ČD + SŽDC s platem součtově vyšším než toho jednoho a z toho plynoucí nabalený administrativní personál ...
Přitom cestujícímu je jedno, zda existuje jeden podnik ČD nebo podniky dva - ČD + SŽDC ...
Kdyby zde byl pouze jeden dopravce, tak to má význam, ale pokud zde chceme konkurenční prostředí, tak je třeba oddělit infrastrukturu (SŽDC) a dopravce (ČD, Railjet, Leoexpress, ČD Cargo, Viamont, atd.)
Brno New Station Development? To jsou Angličani, nebo Češi, kteří se stydí za češtinu?
Hmm. super. Brněnské nádraží má společnost na 40 let a nevypadá, že by tam udělala nějaký zásadní přínos a investici. A že se chystají převést soukromé firmě (asi prodat či pronajmout) Masarykovo nádraží (asi včetně budovy), to je taky novinka. I tak je otázkou zda prodej pozemků kolejí je dobrý, když příměstská doprava bude růst. Ústí nad Orlicí, že postavili druhé nádraží, přestože 2 roky ví že je chráněné je taky veselá historka. A doufejme, že ČD nestačí zašantročit a prodat všechny nepoužívané Cargo plochy, které se v Itálii používají pro parkování zdarma, v centrech na parkovací automat.
V Ústí nad Orlicí má stará budova nevhodnou polohu. Chráněná je, ale to neznamená, že se musí používat jako nádraží - příkladů najdete ve světě dost.