Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konkurence v praxi: do Berlína za 250, Vídeň za 190 korun

Tvrdý konkurenční boj autobusových dopravců o cestující na trase Berlín - Praha - Vídeň přinesl další výrazné zlevnění jízdenek na této trase. Za týden spadly ceny o polovinu na nejnižší hodnotu v historii. Ceny jízdenek z Prahy do Berlína tak klesly na 250 korun, do Vídně dokonce jen na 190 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P77e83t87r 91H85r21a97b88á44k 6650747402840

Klid Sůro...ono se to nějak zvládne;-D

0/0
1.7.2015 0:23

J34i98ř42í 52M97a41c59e73k 3215415904141

Když si člověk u ČD koupí jízdenku Praha-Brno a Brno-Vídeň, tak tu cenu 530 Kč srazí asi o stovku. Inu, Kocourkov.

+2/−1
30.6.2015 15:21

P36e88t93r 65M42a71r22š62o95u44n 5425698316566

Protože mezinárodně jedete až z Brna

+2/0
30.6.2015 15:23

R92a87d89e49k 77J88a19n65a56t29a 9635806134632

No, je to míň jak stovka, asi 70 Kč. Ovšem ztrácíte tím část práva z mezinárodní přepravní smlouvy na celou cestu (hotel či náhradní přeprava v případě mimořádnosti). Např. když pojedete posledním vlakem, u Třebové přdete sebevraha, vlak tak opožděn, že na úseku Brno-Wien za něj vypraven náhradní spoj ve správném čase, tak vás ČD musí dopravit jen do Brna ...

+4/0
30.6.2015 17:18

P10e71t85r 78V61i13n91a55ř 6653273313127

Český dráhy prostě budou vždycky nejdražší a nejméně kvalitní a spolehlivé, ale oni už to asi mají jakou součát image... ;-D

+4/−20
30.6.2015 11:28

M78i94r52e63k 77Z85á59v19o50d20n95ý 7312327350568

Řekl bych, že jet téměř jakýmkoliv vlakem je pohodlnější, než autobusem (když ještě dodám, že ten vlak je RailJet, tak se ostatní mohou jít zahrabat). Spolehlivost je daná kvalitou dopravních cest (za které neodpovídají ČD). Myslím, že v současné chvíli je železnice spolehlivější, než dálnice/silnice. A že jsou dražší, než autobus, je pochopitelné. Vlak je prostě dražší :)

+12/−5
30.6.2015 11:50

M16i34c23h61a77l 70P50a76s26t82o39r77e75k 4894750658868

ČD jsou spolehlivější dopravce než třeba RJ. Co se týká kvality tak určitě lepší 10 let staré pendolino než 30 let staré vlaky RJ. Co se ceny týká tak RJ si vybírá. ČD vozí každého. Příklad omezení počtu míst OVA OL u RJ. S ČD není problém. RJ nechce invalidy, kola atd. S ČD není problém. Pořád ještě někteří nepochopili, že RJ to dělá pouze pro zisk a je jim jedno co bude. ČD jsou služba občanům placená z našich daní. Viz například prodloužené víkendy jako byl před velikonocemi. RJ si odveze svých 5 vlaků po 10 vozech a je jim naprosto jedno co bude s lidmi. ČD které pod tlakem jezdí normálně se 4-5 vagony v takové dny jezdí s 12-13 a jsou naprosto natřískané a snaží se převézt lidi na které RJ kašle.

+13/−6
30.6.2015 11:54

S69t81a46n54i87s70l69a53v39a 92K67r78ý48s59l32o54v77á 3776921865554

Musím s Vámi souhlasit. Po delší době jsem teď jela vlakem RegioJet a teda zlaté pendolino...klid, pohoda, klimatizace puštěna tak, aby nebyla ani zima ani teplo. A RegioJet? Tam si člověk připadá jen trošku komfortně, ale ty vagony je znát, že jsou staré a klimatizace na plné kule, že i teď v mikině mi byla zima...Opravdu, že ČD šli hodně dopředu. A RailJet je taky super, jen tam chybí kupíčka...když nás pak jede více a chceme si povídat, je to pro ostatní cestující nepříjemné, že jsme slyšet. Ale jinak svezení super :-)

+7/−4
30.6.2015 12:10

M80a35r62e22k 23H85r11u94b83y 6527632491238

Akorat ze zminovanou kvalitu ma 100% vlaku RJ, zatimco u CD tvori Pendolino jenom promile vozoveho parku ;-)

+6/−7
30.6.2015 13:37

T83o77m 47J85u46r80e82č68k19a 6915112265935

Railjety, stovky kvalitních vozů pro 160-200 km/h (mladších než má RJ), stovky nových regionálních a příměstských vlaků....

+6/−1
30.6.2015 13:57

J38o61s98e81f 12T29r83ö60g17l 8699332676856

To už také neplatí, na většině rychlíků už jezdí alespoň modernizované vozy, v příměstské dopravě nové. U nás "na chudém severu" mezi Teplicemi a Ústím potkáte starý vlak jen na několika spojích ve špičce, jinak modernizované (na rychlících do Prahy) nebo nové (na osobácích).

+1/0
2.7.2015 7:58

V74i84k10t75o52r 53N93á70r22o45ž17n95ý 3939342768

Já jsem jel pendolinem a již nikdy....stísněný prostor , malé okénko jak na záchod..když klopí , je to nepříjemné....

Dle mého názoru nejpohdlnější co může být je klasický vagón

+2/−3
30.6.2015 14:19

R62a79d19e67k 83J61a85n29a91t63a 9675126414532

Jel jste na těch tratích někdy? Na relaci Praha-Berlín (moderní klasické vozy od Siemense, rok výroby 1999, v roce 2011 rekonstrukce) a Praha-Wien (zbrusu nové Railjety) jsou vlaky kvalitní a spolehlivé a počet cestujících na nich trvale roste.

+7/−1
30.6.2015 12:00

M60a19r61e20k 60H79r17u25b65y 6967392141578

Az na to, ze cena v e-shopu je 1700-2700 Kc, oproti 270 Kc SA. Opravdu je vlak 10x kvalitnejsi? ;-):-P

+4/−3
30.6.2015 13:38

T30o64m 14J57u34r65e14č51k48a 6855712805655

Nevím jak hledáte, já jedu do Berlína v pátek. SA za 520, vlakem za 809, takže jsem neváhal ani vteřinu a beru vlak.

+4/0
30.6.2015 14:00

R82a31d42e73k 21J10a43n61a59t35a 9555266864182

Stačí dát v e-shopu datum za tři dny a uvidíte jinou cenu.

+2/0
30.6.2015 14:19

T21o65m 50J14u20r62e95č80k70a 6665962635595

A proto jsou třeba railjety Praha - Vídeň permanentně vyprodané.... vy byste v takové situaci snižoval ceny? Mimochodem ty ceny jsou dostupně většinou i před odjezdem, na rozdíl od těch cen za bus, kde jak je uvedeno v článku je musíte shánět často více než měsíc předem.

+4/−2
30.6.2015 12:18

J91a66n 88S37ů94r37a 4395473433142

Proč se tedy provoz railjetů dotuje ze státního rozpočtu, když jsou permanentně vyprodané?

+3/−4
30.6.2015 14:50

P64e63t77r 53M31a74r47š27o48u23n 5105638476386

pán mluvil o ceně jízdenky. a ta opravdu není třeba snižovat. Ano můžeme ji navýšit a snížit dotaci, pokud za tu cenu tím někdo pojede. a můžeme vymyslet dalších bočních myšlenek miliony.

Ale celkem nechápu proč sem pan Sůra do tohoto vlákna motá nějaké dotace, když se tu porovnává cena jízdenky bus/vlak (a ten bud má dotaci na studenty také)

+4/−1
30.6.2015 15:16

T33o74m 98J94u25r34e77č23k28a 6435532335635

Tak, tak. Někdo umí pochopit psaný text a kontext v jakém byl napsán a někdo prostě jen motá páté přes deváté. R^

+1/−1
30.6.2015 19:01

J97a26n 78S52ů14r56a 4115713593882

Pán mluví o tom, že jsou railjety permanentně vyprodané, což je pochopitelně hloupost a lež, ale pan Jurečka to nikdy nepřizná.

0/−4
30.6.2015 22:20

L86i58b63o32r 53Z95a98v22ř63e43l 8249376101222

Vážený pane Sůro,

již několik měsíců sleduji Vaše odpovědi na některé příspěvky v rubrikách. Věřte nebo ne,je mi to fuk,ale vy jste tak zažraný do soukromníků,že se divím,proč nemáte vlastní OSVČ noviny. Pokud ale máte snahu psát dál pro všechny ostatní čtenáře nechte si svoje pocity a přání pro sebe a informujte objektivně a vyváženě. Přeji Vám pěkný slunečný den.

+3/0
1.7.2015 8:43

J14a68n 29S84ů31r19a 4535893333582

Uvádění informací na pravou míru není vyjadřování pocitů. Hezký den a pěkné sledování

0/−3
1.7.2015 9:03
Foto

M68i74c43h65a98l 90S86m48í45t25k45a 8714704383776

Pozor, uvádění informací na pravou míru dle podání pana Sůry :-)

+4/0
1.7.2015 9:59

T11o63m 98J39u94r63e85č21k20a 6325292355905

Ano, máte pravdu. Permanentně vyprodané do posledního místa jsou jen vlaky RegioJetu. A přesto že jsou zcela plné a povinně místenkové, tak jejich obsazenost i nadále stále stoupá. ;-D;-D;-DR^R^R^

Aneb jak nám to někteří pisálci psali.... prostě kdo chce, pochopil, kdo nechce pochopit, tak slovíčkaří dle hesla "tonoucí se stébla chytá." ;-)

0/0
1.7.2015 20:28

J28a69n 64S38ů89r88a 4875873963182

Permanentně vyprodané znamená podle pana Jurečky konkrétně kolik % obsazenost?

0/0
1.7.2015 21:10

P35e24t96r 97M91a37r50š75o89u28n 5305318796586

a jinak, vaše otázka vůbec nemá logiku. Vyprodaný spoj nesouvisí s dotací.

U SkyEurope bylo také za 1korunu vyprodané letadlo a jaksi rentabilní nebylo, že ;-).

+2/0
30.6.2015 15:22

J35o47s46e57f 51T24r39ö17g72l 8269832176356

Nejsou pochopitelně vyprodané všechny, mimošpičkové a okrajové spoje se nenaplní. Nedotování by vedlo k jejich zrušení, jako už se to děje na Ostravské relaci. Zjednodušeně hlavním smyslem podnikání (Jančura) je zisk (mimo špičky se jezdí omezeně, ve špičce s nedostatečnou kapacitou), hlavním smyslem veřejné dopravy je vozit lidi. Je to služba a jsem rád, že stát na její fungování přispívá.

0/0
2.7.2015 8:02

M56i83c82h40a69l 75P48a11v41l13á35t 9443453294149

Jezis to nemuzete, psat tady nehativne o CD. Mistni sbor sotousu a zaslouzilych odboraru Vas utluce cepicema..

+3/−1
30.6.2015 15:46

M97i14r21o69s43l27a90v 41Z46i73k57m89u44n18d 7409893714443

Porovnáváte podle čeho ? Až se bude v Česku "vrážet" do železniční dopravy tolik, co "na západ od Šumavy a Krušných hor", zejména v zemi "helvetského kříže", tak budou i ČD vypadat poněkud jinak ... zkrátka "za málo peněz je málo muziky" ...

a taky to chce odpovídající politický přístup - pokud někde cpete výhybky na 50 km/h místo výhybky minimálně na 100 spíše na 120 km/h, protože ty rychlejší "jsou drahé", tak můžete po kvalitě "západoevropských" železnic jen slintat ...

V tuzemsku se více jak 20 let žvaní o pseudorychlodráze na letiště v Praze Ruzyni (rychlost 80 km/h), v Číně za mnohem méně času postavili vysokohorskou trat do Tibetu ... ÚV Komunistické strany rozhodl ...

+1/0
1.7.2015 12:23

J53o67s44e29f 52T80r29ö47g54l 8109122116386

Pokud se bavíme o několikahodinovém sezení, tak i starý šrot od ČD (který tady ale nejezdí) je lepší než moderní autobus. Autobus je prostředek na příměstskou dopravu ne na dálku, to je jen nouzovka.

0/0
2.7.2015 7:52

J25i35ř94í 13Z81á65h25o93r19a 5193345502359

Pražáci mají kvůli vzálenostem do civilizace trochu nevýhodu, špatné služby a nevýhodné nákupy bez možnosti si vybrat jsou asi jen vrcholkem pyramidy. Je dobře, že přibyla další možnost, jak si jet nakoupit, nebo odjet na zájezd do teplých krajin.

0/0
30.6.2015 11:21

M66a18r21e69k 67H80r76u10b10y 6607262831728

Viden ani Berlin pokud vim nejsou typicti zastupci "teplych krajin" ;-):-P

0/0
30.6.2015 13:40

M24i43c25h89a13l 98P57a31v93l41á35t 9743743774359

No ony jsou v Berline ctvrti, kde.. ;o)

0/0
30.6.2015 15:48

L44u42b93o93m84í72r 18Z77o85u29h34a10r 3375855986518

Já bych to řekl takhle. Nevím to úplně přesně, ale Eurolines je jen nějaké sdružení nebo tak nějak a jezdí pro něj více dopravců. Jezdil nebo možná pro ně jezdí i jeden z dopravců u kterého jsem jezdil. A než abych jel za možná levnější jízdné o dár desítek korun busem který není v nejlepším tech. stavu , udržovanej jen aby jel a s řidičema kteří musí být pořád na cestách protože firmě chybí šoféři ( protože ji opuští ) tak to si radši připlatím a pojedu bezpečněji s jiným dopravcem. Cena nikdy není všechno !

+1/0
30.6.2015 11:13

J32a87n 48S49ů35r89a 4195613123562

Současnost je dost odlišná, všechno nové Setry

0/0
30.6.2015 11:18

L93u41b42o46m90í42r 46Z43o16u16h75a52r 3755935376248

Nemáte pravdu. Dobravce u kterého jsem jezdil , měl MANY KAROSY apod. Jezdil linky pro Eurolines , na některých vozech měl pouze malou samolepku eurolines a na některých vůbec nic.

0/0
30.6.2015 11:59

J89a88n 74S23ů57r79a 4705523863342

Píšu o lince do Berlína a Vídně

+2/0
30.6.2015 12:02

M49i86c25h81a39l 46F10o53l39t71á85n 5533817909936

To jste ale hodně zaspal dobu vážený pane.

0/0
30.6.2015 13:25

M31a20r55e75k 37H60r33u59b45y 6247952131328

to bylo nekdy v v 90. letech, hadam?

0/0
30.6.2015 13:39

M84a50r53i18a96n14a 27K63r14á68s15n31á 7230137177831

A viděl jste, jaké busy se dnes vyrábějí ve Vysokém Mýtě? Kam se na ně žlutý hrabe:-)

+1/0
30.6.2015 13:41

J41a98n 93S53ů13r12a 4145433903622

Ve Vysokém Myte se vyrábí autobusy především pro příměstskou dopravu,nikoliv dálkovou.

0/0
30.6.2015 14:51

T74o13m 71J29u78r17e60č58k98a 6315732815355

Třeba Magelys je pro příměsto? Neřekl bych...

0/0
30.6.2015 18:58

J27a86n 34S25ů87r42a 4715293753912

Magelys se nedělá v ČR

0/0
30.6.2015 19:50

T59o50m 70J91u11r28e51č58k90a 6425922415975

Ale dělá...

0/0
1.7.2015 21:00

J84a96n 18S56ů31r90a 4395353573232

Tak určitě:)

https://fr.wikipedia.org/wiki/Irisbus_Magelys

0/0
1.7.2015 21:13

T22o69m 37J25u68r41e24č25k70a 6245612105365

Ano, wikipedia je zcela 100% zdroj bez jakékoliv chybičky, že? ;-)

Třeba dle tohoto: https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_jednotka_671

se vložáky druhé série nikdy nemontovaly na Slovensku, protože to naní napsáno na wiki že? ;-)

0/0
2.7.2015 18:10

J76a87n 19S98ů18r87a 4795493373422

Tak prosím jakýkoliv důkaz, že se Magelysy dělají ve Vysokém Myte.

0/0
2.7.2015 18:15

T89o26m 68J65u50r42e93č28k77a 6475802435765

Proč bych to dělal, když Sůra má vždy svoji pravdu? A na wiki píšou že se nedělá, tak to musí být pravda. ;-D

Stejně tak tam píšou, že 671 a Panteři se dělají v Ostravě, takže určitě není pravda že se podle podle potřeby a množství zakázek využívají jiné závody koncernu. Takže určitě to tak nedělá ani Iveco. ;-D;-D;-D

0/0
5.7.2015 15:22

J41a85n 37S43ů30r27a 4415413703172

Třeba proto, abyste ukázal, že nejste jen troll, který v diskuzích uvádí nepravdivé údaje a nesmysly. Tak pěkné lhaní.

0/0
5.7.2015 17:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.