Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konkurence v praxi: do Berlína za 250, Vídeň za 190 korun

Tvrdý konkurenční boj autobusových dopravců o cestující na trase Berlín - Praha - Vídeň přinesl další výrazné zlevnění jízdenek na této trase. Za týden spadly ceny o polovinu na nejnižší hodnotu v historii. Ceny jízdenek z Prahy do Berlína tak klesly na 250 korun, do Vídně dokonce jen na 190 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17e21t13r 86H48r85a14b72á63k 6220887352170

Klid Sůro...ono se to nějak zvládne;-D

0/0
1.7.2015 0:23

J43i56ř31í 77M94a52c49e95k 3895215184561

Když si člověk u ČD koupí jízdenku Praha-Brno a Brno-Vídeň, tak tu cenu 530 Kč srazí asi o stovku. Inu, Kocourkov.

+2/−1
30.6.2015 15:21

P44e86t31r 52M90a63r35š76o21u72n 5925458946366

Protože mezinárodně jedete až z Brna

+2/0
30.6.2015 15:23

R63a71d65e69k 39J18a59n71a46t28a 9735606184112

No, je to míň jak stovka, asi 70 Kč. Ovšem ztrácíte tím část práva z mezinárodní přepravní smlouvy na celou cestu (hotel či náhradní přeprava v případě mimořádnosti). Např. když pojedete posledním vlakem, u Třebové přdete sebevraha, vlak tak opožděn, že na úseku Brno-Wien za něj vypraven náhradní spoj ve správném čase, tak vás ČD musí dopravit jen do Brna ...

+4/0
30.6.2015 17:18

P30e19t28r 82V32i86n14a97ř 6333413883347

Český dráhy prostě budou vždycky nejdražší a nejméně kvalitní a spolehlivé, ale oni už to asi mají jakou součát image... ;-D

+4/−20
30.6.2015 11:28

M53i92r21e26k 33Z48á79v65o96d51n43ý 7122267170648

Řekl bych, že jet téměř jakýmkoliv vlakem je pohodlnější, než autobusem (když ještě dodám, že ten vlak je RailJet, tak se ostatní mohou jít zahrabat). Spolehlivost je daná kvalitou dopravních cest (za které neodpovídají ČD). Myslím, že v současné chvíli je železnice spolehlivější, než dálnice/silnice. A že jsou dražší, než autobus, je pochopitelné. Vlak je prostě dražší :)

+12/−5
30.6.2015 11:50

M56i89c98h31a52l 47P15a58s48t12o85r31e57k 4534710668778

ČD jsou spolehlivější dopravce než třeba RJ. Co se týká kvality tak určitě lepší 10 let staré pendolino než 30 let staré vlaky RJ. Co se ceny týká tak RJ si vybírá. ČD vozí každého. Příklad omezení počtu míst OVA OL u RJ. S ČD není problém. RJ nechce invalidy, kola atd. S ČD není problém. Pořád ještě někteří nepochopili, že RJ to dělá pouze pro zisk a je jim jedno co bude. ČD jsou služba občanům placená z našich daní. Viz například prodloužené víkendy jako byl před velikonocemi. RJ si odveze svých 5 vlaků po 10 vozech a je jim naprosto jedno co bude s lidmi. ČD které pod tlakem jezdí normálně se 4-5 vagony v takové dny jezdí s 12-13 a jsou naprosto natřískané a snaží se převézt lidi na které RJ kašle.

+13/−6
30.6.2015 11:54

S92t11a32n61i60s29l28a67v69a 69K58r75ý11s68l74o35v57á 3716951205244

Musím s Vámi souhlasit. Po delší době jsem teď jela vlakem RegioJet a teda zlaté pendolino...klid, pohoda, klimatizace puštěna tak, aby nebyla ani zima ani teplo. A RegioJet? Tam si člověk připadá jen trošku komfortně, ale ty vagony je znát, že jsou staré a klimatizace na plné kule, že i teď v mikině mi byla zima...Opravdu, že ČD šli hodně dopředu. A RailJet je taky super, jen tam chybí kupíčka...když nás pak jede více a chceme si povídat, je to pro ostatní cestující nepříjemné, že jsme slyšet. Ale jinak svezení super :-)

+7/−4
30.6.2015 12:10

M18a30r74e10k 48H98r72u32b45y 6397682141588

Akorat ze zminovanou kvalitu ma 100% vlaku RJ, zatimco u CD tvori Pendolino jenom promile vozoveho parku ;-)

+6/−7
30.6.2015 13:37

T45o65m 61J91u47r81e87č13k70a 6845632335355

Railjety, stovky kvalitních vozů pro 160-200 km/h (mladších než má RJ), stovky nových regionálních a příměstských vlaků....

+6/−1
30.6.2015 13:57

J28o17s11e59f 11T50r41ö16g83l 8789592956606

To už také neplatí, na většině rychlíků už jezdí alespoň modernizované vozy, v příměstské dopravě nové. U nás "na chudém severu" mezi Teplicemi a Ústím potkáte starý vlak jen na několika spojích ve špičce, jinak modernizované (na rychlících do Prahy) nebo nové (na osobácích).

+1/0
2.7.2015 7:58

V31i78k33t14o40r 17N35á47r37o22ž55n97ý 3799332188

Já jsem jel pendolinem a již nikdy....stísněný prostor , malé okénko jak na záchod..když klopí , je to nepříjemné....

Dle mého názoru nejpohdlnější co může být je klasický vagón

+2/−3
30.6.2015 14:19

R78a37d75e20k 64J88a32n77a47t64a 9665586234922

Jel jste na těch tratích někdy? Na relaci Praha-Berlín (moderní klasické vozy od Siemense, rok výroby 1999, v roce 2011 rekonstrukce) a Praha-Wien (zbrusu nové Railjety) jsou vlaky kvalitní a spolehlivé a počet cestujících na nich trvale roste.

+7/−1
30.6.2015 12:00

M26a89r93e55k 60H30r26u32b67y 6647832531488

Az na to, ze cena v e-shopu je 1700-2700 Kc, oproti 270 Kc SA. Opravdu je vlak 10x kvalitnejsi? ;-):-P

+4/−3
30.6.2015 13:38

T55o70m 81J62u45r91e63č77k60a 6385632495975

Nevím jak hledáte, já jedu do Berlína v pátek. SA za 520, vlakem za 809, takže jsem neváhal ani vteřinu a beru vlak.

+4/0
30.6.2015 14:00

R91a65d50e72k 70J61a85n11a47t60a 9835866294262

Stačí dát v e-shopu datum za tři dny a uvidíte jinou cenu.

+2/0
30.6.2015 14:19

T77o40m 98J95u53r26e71č31k46a 6975972355545

A proto jsou třeba railjety Praha - Vídeň permanentně vyprodané.... vy byste v takové situaci snižoval ceny? Mimochodem ty ceny jsou dostupně většinou i před odjezdem, na rozdíl od těch cen za bus, kde jak je uvedeno v článku je musíte shánět často více než měsíc předem.

+4/−2
30.6.2015 12:18

J79a68n 40S81ů17r11a 4805563873192

Proč se tedy provoz railjetů dotuje ze státního rozpočtu, když jsou permanentně vyprodané?

+3/−4
30.6.2015 14:50

P86e58t33r 35M92a92r94š72o14u55n 5285388646936

pán mluvil o ceně jízdenky. a ta opravdu není třeba snižovat. Ano můžeme ji navýšit a snížit dotaci, pokud za tu cenu tím někdo pojede. a můžeme vymyslet dalších bočních myšlenek miliony.

Ale celkem nechápu proč sem pan Sůra do tohoto vlákna motá nějaké dotace, když se tu porovnává cena jízdenky bus/vlak (a ten bud má dotaci na studenty také)

+4/−1
30.6.2015 15:16

T37o90m 88J34u32r63e72č66k73a 6685522945655

Tak, tak. Někdo umí pochopit psaný text a kontext v jakém byl napsán a někdo prostě jen motá páté přes deváté. R^

+1/−1
30.6.2015 19:01

J38a69n 17S29ů64r37a 4125273813322

Pán mluví o tom, že jsou railjety permanentně vyprodané, což je pochopitelně hloupost a lež, ale pan Jurečka to nikdy nepřizná.

0/−4
30.6.2015 22:20

L48i36b30o98r 75Z12a35v52ř27e21l 8389906291842

Vážený pane Sůro,

již několik měsíců sleduji Vaše odpovědi na některé příspěvky v rubrikách. Věřte nebo ne,je mi to fuk,ale vy jste tak zažraný do soukromníků,že se divím,proč nemáte vlastní OSVČ noviny. Pokud ale máte snahu psát dál pro všechny ostatní čtenáře nechte si svoje pocity a přání pro sebe a informujte objektivně a vyváženě. Přeji Vám pěkný slunečný den.

+3/0
1.7.2015 8:43

J64a81n 96S36ů65r12a 4955353633112

Uvádění informací na pravou míru není vyjadřování pocitů. Hezký den a pěkné sledování

0/−3
1.7.2015 9:03
Foto

M23i72c29h46a97l 56S66m83í71t60k32a 8714334593326

Pozor, uvádění informací na pravou míru dle podání pana Sůry :-)

+4/0
1.7.2015 9:59

T48o86m 27J49u39r42e95č12k35a 6775522825525

Ano, máte pravdu. Permanentně vyprodané do posledního místa jsou jen vlaky RegioJetu. A přesto že jsou zcela plné a povinně místenkové, tak jejich obsazenost i nadále stále stoupá. ;-D;-D;-DR^R^R^

Aneb jak nám to někteří pisálci psali.... prostě kdo chce, pochopil, kdo nechce pochopit, tak slovíčkaří dle hesla "tonoucí se stébla chytá." ;-)

0/0
1.7.2015 20:28

J93a42n 96S85ů21r14a 4445803883682

Permanentně vyprodané znamená podle pana Jurečky konkrétně kolik % obsazenost?

0/0
1.7.2015 21:10

P43e17t58r 95M60a98r63š76o88u72n 5895748126666

a jinak, vaše otázka vůbec nemá logiku. Vyprodaný spoj nesouvisí s dotací.

U SkyEurope bylo také za 1korunu vyprodané letadlo a jaksi rentabilní nebylo, že ;-).

+2/0
30.6.2015 15:22

J21o97s49e31f 54T70r16ö94g61l 8759232156576

Nejsou pochopitelně vyprodané všechny, mimošpičkové a okrajové spoje se nenaplní. Nedotování by vedlo k jejich zrušení, jako už se to děje na Ostravské relaci. Zjednodušeně hlavním smyslem podnikání (Jančura) je zisk (mimo špičky se jezdí omezeně, ve špičce s nedostatečnou kapacitou), hlavním smyslem veřejné dopravy je vozit lidi. Je to služba a jsem rád, že stát na její fungování přispívá.

0/0
2.7.2015 8:02

M44i20c40h18a65l 31P42a94v68l40á65t 9173233304399

Jezis to nemuzete, psat tady nehativne o CD. Mistni sbor sotousu a zaslouzilych odboraru Vas utluce cepicema..

+3/−1
30.6.2015 15:46

M23i76r70o21s45l86a70v 45Z47i55k82m82u55n50d 7209493474143

Porovnáváte podle čeho ? Až se bude v Česku "vrážet" do železniční dopravy tolik, co "na západ od Šumavy a Krušných hor", zejména v zemi "helvetského kříže", tak budou i ČD vypadat poněkud jinak ... zkrátka "za málo peněz je málo muziky" ...

a taky to chce odpovídající politický přístup - pokud někde cpete výhybky na 50 km/h místo výhybky minimálně na 100 spíše na 120 km/h, protože ty rychlejší "jsou drahé", tak můžete po kvalitě "západoevropských" železnic jen slintat ...

V tuzemsku se více jak 20 let žvaní o pseudorychlodráze na letiště v Praze Ruzyni (rychlost 80 km/h), v Číně za mnohem méně času postavili vysokohorskou trat do Tibetu ... ÚV Komunistické strany rozhodl ...

+1/0
1.7.2015 12:23

J54o63s71e57f 55T76r16ö36g85l 8399492866486

Pokud se bavíme o několikahodinovém sezení, tak i starý šrot od ČD (který tady ale nejezdí) je lepší než moderní autobus. Autobus je prostředek na příměstskou dopravu ne na dálku, to je jen nouzovka.

0/0
2.7.2015 7:52

J43i75ř65í 40Z32á57h48o93r69a 5203485592499

Pražáci mají kvůli vzálenostem do civilizace trochu nevýhodu, špatné služby a nevýhodné nákupy bez možnosti si vybrat jsou asi jen vrcholkem pyramidy. Je dobře, že přibyla další možnost, jak si jet nakoupit, nebo odjet na zájezd do teplých krajin.

0/0
30.6.2015 11:21

M27a29r26e69k 18H74r74u69b64y 6317922141188

Viden ani Berlin pokud vim nejsou typicti zastupci "teplych krajin" ;-):-P

0/0
30.6.2015 13:40

M11i40c95h60a16l 37P98a81v16l44á82t 9163813964249

No ony jsou v Berline ctvrti, kde.. ;o)

0/0
30.6.2015 15:48

L27u40b78o18m13í77r 53Z71o35u23h55a18r 3975195136208

Já bych to řekl takhle. Nevím to úplně přesně, ale Eurolines je jen nějaké sdružení nebo tak nějak a jezdí pro něj více dopravců. Jezdil nebo možná pro ně jezdí i jeden z dopravců u kterého jsem jezdil. A než abych jel za možná levnější jízdné o dár desítek korun busem který není v nejlepším tech. stavu , udržovanej jen aby jel a s řidičema kteří musí být pořád na cestách protože firmě chybí šoféři ( protože ji opuští ) tak to si radši připlatím a pojedu bezpečněji s jiným dopravcem. Cena nikdy není všechno !

+1/0
30.6.2015 11:13

J67a20n 83S42ů62r35a 4775593913762

Současnost je dost odlišná, všechno nové Setry

0/0
30.6.2015 11:18

L85u64b57o32m42í29r 72Z42o74u57h90a78r 3375895206798

Nemáte pravdu. Dobravce u kterého jsem jezdil , měl MANY KAROSY apod. Jezdil linky pro Eurolines , na některých vozech měl pouze malou samolepku eurolines a na některých vůbec nic.

0/0
30.6.2015 11:59

J68a50n 16S78ů77r41a 4275953283562

Píšu o lince do Berlína a Vídně

+2/0
30.6.2015 12:02

M35i89c63h15a11l 57F20o11l67t17á77n 5903237879356

To jste ale hodně zaspal dobu vážený pane.

0/0
30.6.2015 13:25

M38a62r68e87k 81H92r31u82b66y 6367532231988

to bylo nekdy v v 90. letech, hadam?

0/0
30.6.2015 13:39

M54a47r60i13a84n92a 81K78r69á56s42n67á 7360327137121

A viděl jste, jaké busy se dnes vyrábějí ve Vysokém Mýtě? Kam se na ně žlutý hrabe:-)

+1/0
30.6.2015 13:41

J76a36n 28S52ů12r12a 4645373393742

Ve Vysokém Myte se vyrábí autobusy především pro příměstskou dopravu,nikoliv dálkovou.

0/0
30.6.2015 14:51

T42o68m 80J47u73r14e96č11k23a 6695262865385

Třeba Magelys je pro příměsto? Neřekl bych...

0/0
30.6.2015 18:58

J93a52n 96S67ů15r35a 4305543693272

Magelys se nedělá v ČR

0/0
30.6.2015 19:50

T79o88m 98J35u69r96e51č81k33a 6725202605225

Ale dělá...

0/0
1.7.2015 21:00

J36a14n 71S86ů92r24a 4285423403982

Tak určitě:)

https://fr.wikipedia.org/wiki/Irisbus_Magelys

0/0
1.7.2015 21:13

T46o33m 95J59u29r60e83č94k98a 6115112695915

Ano, wikipedia je zcela 100% zdroj bez jakékoliv chybičky, že? ;-)

Třeba dle tohoto: https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_jednotka_671

se vložáky druhé série nikdy nemontovaly na Slovensku, protože to naní napsáno na wiki že? ;-)

0/0
2.7.2015 18:10

J17a33n 31S63ů90r88a 4705963723172

Tak prosím jakýkoliv důkaz, že se Magelysy dělají ve Vysokém Myte.

0/0
2.7.2015 18:15

T22o63m 62J71u60r36e53č69k11a 6725262455255

Proč bych to dělal, když Sůra má vždy svoji pravdu? A na wiki píšou že se nedělá, tak to musí být pravda. ;-D

Stejně tak tam píšou, že 671 a Panteři se dělají v Ostravě, takže určitě není pravda že se podle podle potřeby a množství zakázek využívají jiné závody koncernu. Takže určitě to tak nedělá ani Iveco. ;-D;-D;-D

0/0
5.7.2015 15:22

J98a22n 38S14ů34r30a 4205113853192

Třeba proto, abyste ukázal, že nejste jen troll, který v diskuzích uvádí nepravdivé údaje a nesmysly. Tak pěkné lhaní.

0/0
5.7.2015 17:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.