Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konkurence v praxi: do Berlína za 250, Vídeň za 190 korun

Tvrdý konkurenční boj autobusových dopravců o cestující na trase Berlín - Praha - Vídeň přinesl další výrazné zlevnění jízdenek na této trase. Za týden spadly ceny o polovinu na nejnižší hodnotu v historii. Ceny jízdenek z Prahy do Berlína tak klesly na 250 korun, do Vídně dokonce jen na 190 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e82t48r 53H55r31a55b42á64k 6310667392740

Klid Sůro...ono se to nějak zvládne;-D

0/0
1.7.2015 0:23

J96i84ř52í 48M34a29c15e41k 3925725624721

Když si člověk u ČD koupí jízdenku Praha-Brno a Brno-Vídeň, tak tu cenu 530 Kč srazí asi o stovku. Inu, Kocourkov.

+2/−1
30.6.2015 15:21

P36e98t85r 39M19a71r15š62o71u52n 5765608616976

Protože mezinárodně jedete až z Brna

+2/0
30.6.2015 15:23

R47a46d17e62k 28J93a43n74a11t33a 9325486794602

No, je to míň jak stovka, asi 70 Kč. Ovšem ztrácíte tím část práva z mezinárodní přepravní smlouvy na celou cestu (hotel či náhradní přeprava v případě mimořádnosti). Např. když pojedete posledním vlakem, u Třebové přdete sebevraha, vlak tak opožděn, že na úseku Brno-Wien za něj vypraven náhradní spoj ve správném čase, tak vás ČD musí dopravit jen do Brna ...

+4/0
30.6.2015 17:18

P75e47t73r 89V74i90n81a93ř 6553563353217

Český dráhy prostě budou vždycky nejdražší a nejméně kvalitní a spolehlivé, ale oni už to asi mají jakou součát image... ;-D

+4/−20
30.6.2015 11:28

M93i34r21e34k 42Z75á87v72o31d67n93ý 7842207440778

Řekl bych, že jet téměř jakýmkoliv vlakem je pohodlnější, než autobusem (když ještě dodám, že ten vlak je RailJet, tak se ostatní mohou jít zahrabat). Spolehlivost je daná kvalitou dopravních cest (za které neodpovídají ČD). Myslím, že v současné chvíli je železnice spolehlivější, než dálnice/silnice. A že jsou dražší, než autobus, je pochopitelné. Vlak je prostě dražší :)

+12/−5
30.6.2015 11:50

M92i34c83h15a86l 33P35a11s95t14o13r70e85k 4174640518608

ČD jsou spolehlivější dopravce než třeba RJ. Co se týká kvality tak určitě lepší 10 let staré pendolino než 30 let staré vlaky RJ. Co se ceny týká tak RJ si vybírá. ČD vozí každého. Příklad omezení počtu míst OVA OL u RJ. S ČD není problém. RJ nechce invalidy, kola atd. S ČD není problém. Pořád ještě někteří nepochopili, že RJ to dělá pouze pro zisk a je jim jedno co bude. ČD jsou služba občanům placená z našich daní. Viz například prodloužené víkendy jako byl před velikonocemi. RJ si odveze svých 5 vlaků po 10 vozech a je jim naprosto jedno co bude s lidmi. ČD které pod tlakem jezdí normálně se 4-5 vagony v takové dny jezdí s 12-13 a jsou naprosto natřískané a snaží se převézt lidi na které RJ kašle.

+13/−6
30.6.2015 11:54

S15t91a82n48i50s88l97a88v72a 91K87r54ý79s78l14o64v55á 3146111315724

Musím s Vámi souhlasit. Po delší době jsem teď jela vlakem RegioJet a teda zlaté pendolino...klid, pohoda, klimatizace puštěna tak, aby nebyla ani zima ani teplo. A RegioJet? Tam si člověk připadá jen trošku komfortně, ale ty vagony je znát, že jsou staré a klimatizace na plné kule, že i teď v mikině mi byla zima...Opravdu, že ČD šli hodně dopředu. A RailJet je taky super, jen tam chybí kupíčka...když nás pak jede více a chceme si povídat, je to pro ostatní cestující nepříjemné, že jsme slyšet. Ale jinak svezení super :-)

+7/−4
30.6.2015 12:10

M29a33r70e97k 20H38r37u71b26y 6857232121518

Akorat ze zminovanou kvalitu ma 100% vlaku RJ, zatimco u CD tvori Pendolino jenom promile vozoveho parku ;-)

+6/−7
30.6.2015 13:37

T33o15m 51J94u53r82e93č16k96a 6605432235505

Railjety, stovky kvalitních vozů pro 160-200 km/h (mladších než má RJ), stovky nových regionálních a příměstských vlaků....

+6/−1
30.6.2015 13:57

J33o66s31e60f 60T49r39ö42g72l 8599772516786

To už také neplatí, na většině rychlíků už jezdí alespoň modernizované vozy, v příměstské dopravě nové. U nás "na chudém severu" mezi Teplicemi a Ústím potkáte starý vlak jen na několika spojích ve špičce, jinak modernizované (na rychlících do Prahy) nebo nové (na osobácích).

+1/0
2.7.2015 7:58

V61i10k74t11o40r 76N37á79r58o14ž18n57ý 3479772228

Já jsem jel pendolinem a již nikdy....stísněný prostor , malé okénko jak na záchod..když klopí , je to nepříjemné....

Dle mého názoru nejpohdlnější co může být je klasický vagón

+2/−3
30.6.2015 14:19

R45a94d46e63k 49J24a30n54a21t14a 9105606614692

Jel jste na těch tratích někdy? Na relaci Praha-Berlín (moderní klasické vozy od Siemense, rok výroby 1999, v roce 2011 rekonstrukce) a Praha-Wien (zbrusu nové Railjety) jsou vlaky kvalitní a spolehlivé a počet cestujících na nich trvale roste.

+7/−1
30.6.2015 12:00

M69a41r21e11k 77H13r40u81b14y 6507482981718

Az na to, ze cena v e-shopu je 1700-2700 Kc, oproti 270 Kc SA. Opravdu je vlak 10x kvalitnejsi? ;-):-P

+4/−3
30.6.2015 13:38

T27o61m 21J80u38r38e91č71k77a 6795822335895

Nevím jak hledáte, já jedu do Berlína v pátek. SA za 520, vlakem za 809, takže jsem neváhal ani vteřinu a beru vlak.

+4/0
30.6.2015 14:00

R10a68d56e47k 65J95a97n14a18t32a 9505836174732

Stačí dát v e-shopu datum za tři dny a uvidíte jinou cenu.

+2/0
30.6.2015 14:19

T98o59m 91J39u14r82e63č82k15a 6615912905385

A proto jsou třeba railjety Praha - Vídeň permanentně vyprodané.... vy byste v takové situaci snižoval ceny? Mimochodem ty ceny jsou dostupně většinou i před odjezdem, na rozdíl od těch cen za bus, kde jak je uvedeno v článku je musíte shánět často více než měsíc předem.

+4/−2
30.6.2015 12:18

J96a12n 97S63ů40r27a 4535233393232

Proč se tedy provoz railjetů dotuje ze státního rozpočtu, když jsou permanentně vyprodané?

+3/−4
30.6.2015 14:50

P56e12t81r 13M72a23r53š87o40u53n 5315288716286

pán mluvil o ceně jízdenky. a ta opravdu není třeba snižovat. Ano můžeme ji navýšit a snížit dotaci, pokud za tu cenu tím někdo pojede. a můžeme vymyslet dalších bočních myšlenek miliony.

Ale celkem nechápu proč sem pan Sůra do tohoto vlákna motá nějaké dotace, když se tu porovnává cena jízdenky bus/vlak (a ten bud má dotaci na studenty také)

+4/−1
30.6.2015 15:16

T86o53m 29J16u45r84e51č85k73a 6145692165165

Tak, tak. Někdo umí pochopit psaný text a kontext v jakém byl napsán a někdo prostě jen motá páté přes deváté. R^

+1/−1
30.6.2015 19:01

J34a85n 52S88ů30r84a 4295783813112

Pán mluví o tom, že jsou railjety permanentně vyprodané, což je pochopitelně hloupost a lež, ale pan Jurečka to nikdy nepřizná.

0/−4
30.6.2015 22:20

L10i60b19o90r 17Z13a60v83ř74e82l 8359456531732

Vážený pane Sůro,

již několik měsíců sleduji Vaše odpovědi na některé příspěvky v rubrikách. Věřte nebo ne,je mi to fuk,ale vy jste tak zažraný do soukromníků,že se divím,proč nemáte vlastní OSVČ noviny. Pokud ale máte snahu psát dál pro všechny ostatní čtenáře nechte si svoje pocity a přání pro sebe a informujte objektivně a vyváženě. Přeji Vám pěkný slunečný den.

+3/0
1.7.2015 8:43

J34a16n 93S37ů15r26a 4185973133172

Uvádění informací na pravou míru není vyjadřování pocitů. Hezký den a pěkné sledování

0/−3
1.7.2015 9:03
Foto

M46i62c53h11a42l 97S86m97í18t70k27a 8164834753596

Pozor, uvádění informací na pravou míru dle podání pana Sůry :-)

+4/0
1.7.2015 9:59

T77o69m 53J85u40r32e98č50k98a 6245942775355

Ano, máte pravdu. Permanentně vyprodané do posledního místa jsou jen vlaky RegioJetu. A přesto že jsou zcela plné a povinně místenkové, tak jejich obsazenost i nadále stále stoupá. ;-D;-D;-DR^R^R^

Aneb jak nám to někteří pisálci psali.... prostě kdo chce, pochopil, kdo nechce pochopit, tak slovíčkaří dle hesla "tonoucí se stébla chytá." ;-)

0/0
1.7.2015 20:28

J75a84n 90S62ů16r83a 4705503163822

Permanentně vyprodané znamená podle pana Jurečky konkrétně kolik % obsazenost?

0/0
1.7.2015 21:10

P48e46t45r 12M17a10r19š60o55u47n 5475538276756

a jinak, vaše otázka vůbec nemá logiku. Vyprodaný spoj nesouvisí s dotací.

U SkyEurope bylo také za 1korunu vyprodané letadlo a jaksi rentabilní nebylo, že ;-).

+2/0
30.6.2015 15:22

J23o63s13e11f 27T12r18ö72g65l 8939412246316

Nejsou pochopitelně vyprodané všechny, mimošpičkové a okrajové spoje se nenaplní. Nedotování by vedlo k jejich zrušení, jako už se to děje na Ostravské relaci. Zjednodušeně hlavním smyslem podnikání (Jančura) je zisk (mimo špičky se jezdí omezeně, ve špičce s nedostatečnou kapacitou), hlavním smyslem veřejné dopravy je vozit lidi. Je to služba a jsem rád, že stát na její fungování přispívá.

0/0
2.7.2015 8:02

M17i56c85h13a80l 25P82a40v73l78á17t 9743843864909

Jezis to nemuzete, psat tady nehativne o CD. Mistni sbor sotousu a zaslouzilych odboraru Vas utluce cepicema..

+3/−1
30.6.2015 15:46

M79i40r27o16s24l77a75v 13Z98i46k15m24u39n56d 7749733934703

Porovnáváte podle čeho ? Až se bude v Česku "vrážet" do železniční dopravy tolik, co "na západ od Šumavy a Krušných hor", zejména v zemi "helvetského kříže", tak budou i ČD vypadat poněkud jinak ... zkrátka "za málo peněz je málo muziky" ...

a taky to chce odpovídající politický přístup - pokud někde cpete výhybky na 50 km/h místo výhybky minimálně na 100 spíše na 120 km/h, protože ty rychlejší "jsou drahé", tak můžete po kvalitě "západoevropských" železnic jen slintat ...

V tuzemsku se více jak 20 let žvaní o pseudorychlodráze na letiště v Praze Ruzyni (rychlost 80 km/h), v Číně za mnohem méně času postavili vysokohorskou trat do Tibetu ... ÚV Komunistické strany rozhodl ...

+1/0
1.7.2015 12:23

J23o80s66e59f 43T43r31ö81g63l 8309392846136

Pokud se bavíme o několikahodinovém sezení, tak i starý šrot od ČD (který tady ale nejezdí) je lepší než moderní autobus. Autobus je prostředek na příměstskou dopravu ne na dálku, to je jen nouzovka.

0/0
2.7.2015 7:52

J22i92ř38í 98Z49á16h36o11r73a 5393795822139

Pražáci mají kvůli vzálenostem do civilizace trochu nevýhodu, špatné služby a nevýhodné nákupy bez možnosti si vybrat jsou asi jen vrcholkem pyramidy. Je dobře, že přibyla další možnost, jak si jet nakoupit, nebo odjet na zájezd do teplých krajin.

0/0
30.6.2015 11:21

M43a20r67e10k 27H13r43u79b24y 6737192221798

Viden ani Berlin pokud vim nejsou typicti zastupci "teplych krajin" ;-):-P

0/0
30.6.2015 13:40

M83i72c92h95a22l 82P69a61v11l11á45t 9273753334869

No ony jsou v Berline ctvrti, kde.. ;o)

0/0
30.6.2015 15:48

L43u21b16o37m78í59r 39Z86o71u94h29a21r 3805695416788

Já bych to řekl takhle. Nevím to úplně přesně, ale Eurolines je jen nějaké sdružení nebo tak nějak a jezdí pro něj více dopravců. Jezdil nebo možná pro ně jezdí i jeden z dopravců u kterého jsem jezdil. A než abych jel za možná levnější jízdné o dár desítek korun busem který není v nejlepším tech. stavu , udržovanej jen aby jel a s řidičema kteří musí být pořád na cestách protože firmě chybí šoféři ( protože ji opuští ) tak to si radši připlatím a pojedu bezpečněji s jiným dopravcem. Cena nikdy není všechno !

+1/0
30.6.2015 11:13

J63a88n 37S36ů52r38a 4805423673102

Současnost je dost odlišná, všechno nové Setry

0/0
30.6.2015 11:18

L43u81b18o65m64í98r 37Z20o92u79h62a12r 3845105336428

Nemáte pravdu. Dobravce u kterého jsem jezdil , měl MANY KAROSY apod. Jezdil linky pro Eurolines , na některých vozech měl pouze malou samolepku eurolines a na některých vůbec nic.

0/0
30.6.2015 11:59

J15a34n 26S62ů57r80a 4415693663632

Píšu o lince do Berlína a Vídně

+2/0
30.6.2015 12:02

M86i95c60h90a82l 35F94o21l59t95á15n 5623397649226

To jste ale hodně zaspal dobu vážený pane.

0/0
30.6.2015 13:25

M53a59r48e98k 11H85r52u35b28y 6947742181508

to bylo nekdy v v 90. letech, hadam?

0/0
30.6.2015 13:39

M46a85r11i76a95n96a 45K50r23á41s87n79á 7760887887721

A viděl jste, jaké busy se dnes vyrábějí ve Vysokém Mýtě? Kam se na ně žlutý hrabe:-)

+1/0
30.6.2015 13:41

J46a10n 70S86ů97r45a 4365813313662

Ve Vysokém Myte se vyrábí autobusy především pro příměstskou dopravu,nikoliv dálkovou.

0/0
30.6.2015 14:51

T61o10m 53J34u71r86e59č85k69a 6225202145855

Třeba Magelys je pro příměsto? Neřekl bych...

0/0
30.6.2015 18:58

J42a66n 76S13ů45r16a 4205313193622

Magelys se nedělá v ČR

0/0
30.6.2015 19:50

T45o55m 58J74u47r63e48č49k73a 6945742405825

Ale dělá...

0/0
1.7.2015 21:00

J49a69n 17S25ů92r27a 4135293593362

Tak určitě:)

https://fr.wikipedia.org/wiki/Irisbus_Magelys

0/0
1.7.2015 21:13

T95o83m 53J41u67r33e46č24k56a 6405902895875

Ano, wikipedia je zcela 100% zdroj bez jakékoliv chybičky, že? ;-)

Třeba dle tohoto: https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_jednotka_671

se vložáky druhé série nikdy nemontovaly na Slovensku, protože to naní napsáno na wiki že? ;-)

0/0
2.7.2015 18:10

J26a37n 84S48ů15r73a 4695393903672

Tak prosím jakýkoliv důkaz, že se Magelysy dělají ve Vysokém Myte.

0/0
2.7.2015 18:15

T92o62m 74J98u93r38e91č59k26a 6945322775625

Proč bych to dělal, když Sůra má vždy svoji pravdu? A na wiki píšou že se nedělá, tak to musí být pravda. ;-D

Stejně tak tam píšou, že 671 a Panteři se dělají v Ostravě, takže určitě není pravda že se podle podle potřeby a množství zakázek využívají jiné závody koncernu. Takže určitě to tak nedělá ani Iveco. ;-D;-D;-D

0/0
5.7.2015 15:22

J19a17n 80S50ů57r59a 4825523583782

Třeba proto, abyste ukázal, že nejste jen troll, který v diskuzích uvádí nepravdivé údaje a nesmysly. Tak pěkné lhaní.

0/0
5.7.2015 17:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.