Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konkurence v praxi: do Berlína za 250, Vídeň za 190 korun

Tvrdý konkurenční boj autobusových dopravců o cestující na trase Berlín - Praha - Vídeň přinesl další výrazné zlevnění jízdenek na této trase. Za týden spadly ceny o polovinu na nejnižší hodnotu v historii. Ceny jízdenek z Prahy do Berlína tak klesly na 250 korun, do Vídně dokonce jen na 190 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e90t46r 97H25r35a45b20á32k 6230567742180

Klid Sůro...ono se to nějak zvládne;-D

0/0
1.7.2015 0:23

J90i93ř75í 70M92a76c50e21k 3675575674551

Když si člověk u ČD koupí jízdenku Praha-Brno a Brno-Vídeň, tak tu cenu 530 Kč srazí asi o stovku. Inu, Kocourkov.

+2/−1
30.6.2015 15:21

P37e82t71r 39M80a25r16š59o51u41n 5705388756396

Protože mezinárodně jedete až z Brna

+2/0
30.6.2015 15:23

R34a17d80e51k 50J82a16n78a38t25a 9775176914442

No, je to míň jak stovka, asi 70 Kč. Ovšem ztrácíte tím část práva z mezinárodní přepravní smlouvy na celou cestu (hotel či náhradní přeprava v případě mimořádnosti). Např. když pojedete posledním vlakem, u Třebové přdete sebevraha, vlak tak opožděn, že na úseku Brno-Wien za něj vypraven náhradní spoj ve správném čase, tak vás ČD musí dopravit jen do Brna ...

+4/0
30.6.2015 17:18

P21e45t64r 43V78i51n87a52ř 6733803503977

Český dráhy prostě budou vždycky nejdražší a nejméně kvalitní a spolehlivé, ale oni už to asi mají jakou součát image... ;-D

+4/−20
30.6.2015 11:28

M50i24r66e58k 32Z47á94v62o51d43n40ý 7252177840488

Řekl bych, že jet téměř jakýmkoliv vlakem je pohodlnější, než autobusem (když ještě dodám, že ten vlak je RailJet, tak se ostatní mohou jít zahrabat). Spolehlivost je daná kvalitou dopravních cest (za které neodpovídají ČD). Myslím, že v současné chvíli je železnice spolehlivější, než dálnice/silnice. A že jsou dražší, než autobus, je pochopitelné. Vlak je prostě dražší :)

+12/−5
30.6.2015 11:50

M57i53c55h60a73l 32P71a48s15t76o37r59e33k 4514810438988

ČD jsou spolehlivější dopravce než třeba RJ. Co se týká kvality tak určitě lepší 10 let staré pendolino než 30 let staré vlaky RJ. Co se ceny týká tak RJ si vybírá. ČD vozí každého. Příklad omezení počtu míst OVA OL u RJ. S ČD není problém. RJ nechce invalidy, kola atd. S ČD není problém. Pořád ještě někteří nepochopili, že RJ to dělá pouze pro zisk a je jim jedno co bude. ČD jsou služba občanům placená z našich daní. Viz například prodloužené víkendy jako byl před velikonocemi. RJ si odveze svých 5 vlaků po 10 vozech a je jim naprosto jedno co bude s lidmi. ČD které pod tlakem jezdí normálně se 4-5 vagony v takové dny jezdí s 12-13 a jsou naprosto natřískané a snaží se převézt lidi na které RJ kašle.

+13/−6
30.6.2015 11:54

S11t51a42n90i22s79l92a40v22a 38K91r77ý15s48l35o92v12á 3406971275294

Musím s Vámi souhlasit. Po delší době jsem teď jela vlakem RegioJet a teda zlaté pendolino...klid, pohoda, klimatizace puštěna tak, aby nebyla ani zima ani teplo. A RegioJet? Tam si člověk připadá jen trošku komfortně, ale ty vagony je znát, že jsou staré a klimatizace na plné kule, že i teď v mikině mi byla zima...Opravdu, že ČD šli hodně dopředu. A RailJet je taky super, jen tam chybí kupíčka...když nás pak jede více a chceme si povídat, je to pro ostatní cestující nepříjemné, že jsme slyšet. Ale jinak svezení super :-)

+7/−4
30.6.2015 12:10

M76a74r77e75k 60H81r93u87b70y 6217682981408

Akorat ze zminovanou kvalitu ma 100% vlaku RJ, zatimco u CD tvori Pendolino jenom promile vozoveho parku ;-)

+6/−7
30.6.2015 13:37

T24o64m 51J56u44r73e62č30k60a 6925782705985

Railjety, stovky kvalitních vozů pro 160-200 km/h (mladších než má RJ), stovky nových regionálních a příměstských vlaků....

+6/−1
30.6.2015 13:57

J38o12s65e31f 20T83r26ö78g33l 8769632256606

To už také neplatí, na většině rychlíků už jezdí alespoň modernizované vozy, v příměstské dopravě nové. U nás "na chudém severu" mezi Teplicemi a Ústím potkáte starý vlak jen na několika spojích ve špičce, jinak modernizované (na rychlících do Prahy) nebo nové (na osobácích).

+1/0
2.7.2015 7:58

V96i97k52t50o27r 33N77á74r33o70ž51n54ý 3949332638

Já jsem jel pendolinem a již nikdy....stísněný prostor , malé okénko jak na záchod..když klopí , je to nepříjemné....

Dle mého názoru nejpohdlnější co může být je klasický vagón

+2/−3
30.6.2015 14:19

R98a25d80e97k 15J61a52n91a31t49a 9105846814602

Jel jste na těch tratích někdy? Na relaci Praha-Berlín (moderní klasické vozy od Siemense, rok výroby 1999, v roce 2011 rekonstrukce) a Praha-Wien (zbrusu nové Railjety) jsou vlaky kvalitní a spolehlivé a počet cestujících na nich trvale roste.

+7/−1
30.6.2015 12:00

M90a87r87e41k 82H75r64u77b20y 6757552911348

Az na to, ze cena v e-shopu je 1700-2700 Kc, oproti 270 Kc SA. Opravdu je vlak 10x kvalitnejsi? ;-):-P

+4/−3
30.6.2015 13:38

T14o41m 24J75u25r60e62č79k17a 6945642205985

Nevím jak hledáte, já jedu do Berlína v pátek. SA za 520, vlakem za 809, takže jsem neváhal ani vteřinu a beru vlak.

+4/0
30.6.2015 14:00

R54a15d30e11k 27J47a95n23a42t81a 9625236224562

Stačí dát v e-shopu datum za tři dny a uvidíte jinou cenu.

+2/0
30.6.2015 14:19

T97o30m 15J15u52r22e36č48k60a 6175732845345

A proto jsou třeba railjety Praha - Vídeň permanentně vyprodané.... vy byste v takové situaci snižoval ceny? Mimochodem ty ceny jsou dostupně většinou i před odjezdem, na rozdíl od těch cen za bus, kde jak je uvedeno v článku je musíte shánět často více než měsíc předem.

+4/−2
30.6.2015 12:18

J29a80n 82S92ů32r31a 4835313583572

Proč se tedy provoz railjetů dotuje ze státního rozpočtu, když jsou permanentně vyprodané?

+3/−4
30.6.2015 14:50

P18e57t17r 94M20a70r58š60o62u12n 5135638596116

pán mluvil o ceně jízdenky. a ta opravdu není třeba snižovat. Ano můžeme ji navýšit a snížit dotaci, pokud za tu cenu tím někdo pojede. a můžeme vymyslet dalších bočních myšlenek miliony.

Ale celkem nechápu proč sem pan Sůra do tohoto vlákna motá nějaké dotace, když se tu porovnává cena jízdenky bus/vlak (a ten bud má dotaci na studenty také)

+4/−1
30.6.2015 15:16

T89o22m 96J71u15r54e22č37k42a 6235762425585

Tak, tak. Někdo umí pochopit psaný text a kontext v jakém byl napsán a někdo prostě jen motá páté přes deváté. R^

+1/−1
30.6.2015 19:01

J88a39n 90S37ů34r49a 4725963563442

Pán mluví o tom, že jsou railjety permanentně vyprodané, což je pochopitelně hloupost a lež, ale pan Jurečka to nikdy nepřizná.

0/−4
30.6.2015 22:20

L26i25b76o11r 56Z21a81v30ř64e30l 8819136201342

Vážený pane Sůro,

již několik měsíců sleduji Vaše odpovědi na některé příspěvky v rubrikách. Věřte nebo ne,je mi to fuk,ale vy jste tak zažraný do soukromníků,že se divím,proč nemáte vlastní OSVČ noviny. Pokud ale máte snahu psát dál pro všechny ostatní čtenáře nechte si svoje pocity a přání pro sebe a informujte objektivně a vyváženě. Přeji Vám pěkný slunečný den.

+3/0
1.7.2015 8:43

J21a26n 14S44ů80r25a 4935283773222

Uvádění informací na pravou míru není vyjadřování pocitů. Hezký den a pěkné sledování

0/−3
1.7.2015 9:03
Foto

M69i30c70h74a77l 24S85m14í42t77k79a 8564374523656

Pozor, uvádění informací na pravou míru dle podání pana Sůry :-)

+4/0
1.7.2015 9:59

T25o59m 92J21u21r76e84č29k66a 6265182445375

Ano, máte pravdu. Permanentně vyprodané do posledního místa jsou jen vlaky RegioJetu. A přesto že jsou zcela plné a povinně místenkové, tak jejich obsazenost i nadále stále stoupá. ;-D;-D;-DR^R^R^

Aneb jak nám to někteří pisálci psali.... prostě kdo chce, pochopil, kdo nechce pochopit, tak slovíčkaří dle hesla "tonoucí se stébla chytá." ;-)

0/0
1.7.2015 20:28

J25a40n 50S97ů47r64a 4405353493172

Permanentně vyprodané znamená podle pana Jurečky konkrétně kolik % obsazenost?

0/0
1.7.2015 21:10

P51e50t44r 77M69a42r54š64o87u60n 5785648656106

a jinak, vaše otázka vůbec nemá logiku. Vyprodaný spoj nesouvisí s dotací.

U SkyEurope bylo také za 1korunu vyprodané letadlo a jaksi rentabilní nebylo, že ;-).

+2/0
30.6.2015 15:22

J17o66s45e83f 10T14r57ö69g78l 8589872126366

Nejsou pochopitelně vyprodané všechny, mimošpičkové a okrajové spoje se nenaplní. Nedotování by vedlo k jejich zrušení, jako už se to děje na Ostravské relaci. Zjednodušeně hlavním smyslem podnikání (Jančura) je zisk (mimo špičky se jezdí omezeně, ve špičce s nedostatečnou kapacitou), hlavním smyslem veřejné dopravy je vozit lidi. Je to služba a jsem rád, že stát na její fungování přispívá.

0/0
2.7.2015 8:02

M80i18c72h21a39l 75P52a50v69l76á98t 9253863224619

Jezis to nemuzete, psat tady nehativne o CD. Mistni sbor sotousu a zaslouzilych odboraru Vas utluce cepicema..

+3/−1
30.6.2015 15:46

M29i83r58o60s74l49a90v 79Z29i55k35m45u58n81d 7719853884663

Porovnáváte podle čeho ? Až se bude v Česku "vrážet" do železniční dopravy tolik, co "na západ od Šumavy a Krušných hor", zejména v zemi "helvetského kříže", tak budou i ČD vypadat poněkud jinak ... zkrátka "za málo peněz je málo muziky" ...

a taky to chce odpovídající politický přístup - pokud někde cpete výhybky na 50 km/h místo výhybky minimálně na 100 spíše na 120 km/h, protože ty rychlejší "jsou drahé", tak můžete po kvalitě "západoevropských" železnic jen slintat ...

V tuzemsku se více jak 20 let žvaní o pseudorychlodráze na letiště v Praze Ruzyni (rychlost 80 km/h), v Číně za mnohem méně času postavili vysokohorskou trat do Tibetu ... ÚV Komunistické strany rozhodl ...

+1/0
1.7.2015 12:23

J15o72s55e25f 48T49r88ö22g59l 8469892456686

Pokud se bavíme o několikahodinovém sezení, tak i starý šrot od ČD (který tady ale nejezdí) je lepší než moderní autobus. Autobus je prostředek na příměstskou dopravu ne na dálku, to je jen nouzovka.

0/0
2.7.2015 7:52

J23i91ř95í 49Z93á98h37o37r86a 5893385522649

Pražáci mají kvůli vzálenostem do civilizace trochu nevýhodu, špatné služby a nevýhodné nákupy bez možnosti si vybrat jsou asi jen vrcholkem pyramidy. Je dobře, že přibyla další možnost, jak si jet nakoupit, nebo odjet na zájezd do teplých krajin.

0/0
30.6.2015 11:21

M14a39r92e68k 97H90r19u57b81y 6487152141448

Viden ani Berlin pokud vim nejsou typicti zastupci "teplych krajin" ;-):-P

0/0
30.6.2015 13:40

M70i61c88h54a89l 82P86a21v52l62á41t 9763853614399

No ony jsou v Berline ctvrti, kde.. ;o)

0/0
30.6.2015 15:48

L27u81b27o71m82í45r 58Z29o90u47h98a36r 3205415526898

Já bych to řekl takhle. Nevím to úplně přesně, ale Eurolines je jen nějaké sdružení nebo tak nějak a jezdí pro něj více dopravců. Jezdil nebo možná pro ně jezdí i jeden z dopravců u kterého jsem jezdil. A než abych jel za možná levnější jízdné o dár desítek korun busem který není v nejlepším tech. stavu , udržovanej jen aby jel a s řidičema kteří musí být pořád na cestách protože firmě chybí šoféři ( protože ji opuští ) tak to si radši připlatím a pojedu bezpečněji s jiným dopravcem. Cena nikdy není všechno !

+1/0
30.6.2015 11:13

J45a58n 89S65ů75r97a 4455473693772

Současnost je dost odlišná, všechno nové Setry

0/0
30.6.2015 11:18

L91u85b39o36m30í14r 57Z28o63u66h87a42r 3615725226418

Nemáte pravdu. Dobravce u kterého jsem jezdil , měl MANY KAROSY apod. Jezdil linky pro Eurolines , na některých vozech měl pouze malou samolepku eurolines a na některých vůbec nic.

0/0
30.6.2015 11:59

J97a16n 90S56ů76r79a 4105723953272

Píšu o lince do Berlína a Vídně

+2/0
30.6.2015 12:02

M94i94c63h29a45l 78F11o15l52t71á88n 5643267939776

To jste ale hodně zaspal dobu vážený pane.

0/0
30.6.2015 13:25

M91a76r85e11k 12H96r27u53b43y 6107392561238

to bylo nekdy v v 90. letech, hadam?

0/0
30.6.2015 13:39

M10a22r85i66a39n13a 19K61r63á44s30n19á 7400567297491

A viděl jste, jaké busy se dnes vyrábějí ve Vysokém Mýtě? Kam se na ně žlutý hrabe:-)

+1/0
30.6.2015 13:41

J51a42n 88S95ů77r84a 4125243713932

Ve Vysokém Myte se vyrábí autobusy především pro příměstskou dopravu,nikoliv dálkovou.

0/0
30.6.2015 14:51

T30o77m 51J30u29r16e31č87k14a 6405852325345

Třeba Magelys je pro příměsto? Neřekl bych...

0/0
30.6.2015 18:58

J23a83n 26S37ů42r64a 4905713503962

Magelys se nedělá v ČR

0/0
30.6.2015 19:50

T13o90m 66J49u60r45e25č19k71a 6935452815415

Ale dělá...

0/0
1.7.2015 21:00

J20a43n 25S23ů87r52a 4515883633292

Tak určitě:)

https://fr.wikipedia.org/wiki/Irisbus_Magelys

0/0
1.7.2015 21:13

T17o75m 21J60u56r68e58č79k31a 6795792485385

Ano, wikipedia je zcela 100% zdroj bez jakékoliv chybičky, že? ;-)

Třeba dle tohoto: https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_jednotka_671

se vložáky druhé série nikdy nemontovaly na Slovensku, protože to naní napsáno na wiki že? ;-)

0/0
2.7.2015 18:10

J61a66n 70S51ů87r30a 4235373883412

Tak prosím jakýkoliv důkaz, že se Magelysy dělají ve Vysokém Myte.

0/0
2.7.2015 18:15

T52o16m 93J27u51r12e28č97k18a 6485712585725

Proč bych to dělal, když Sůra má vždy svoji pravdu? A na wiki píšou že se nedělá, tak to musí být pravda. ;-D

Stejně tak tam píšou, že 671 a Panteři se dělají v Ostravě, takže určitě není pravda že se podle podle potřeby a množství zakázek využívají jiné závody koncernu. Takže určitě to tak nedělá ani Iveco. ;-D;-D;-D

0/0
5.7.2015 15:22

J48a83n 68S50ů22r23a 4235113603702

Třeba proto, abyste ukázal, že nejste jen troll, který v diskuzích uvádí nepravdivé údaje a nesmysly. Tak pěkné lhaní.

0/0
5.7.2015 17:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.