Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Babiš svou reformu penzí vzdal. Expert radil, ať zruší podporu spoření

Zhruba před týdnem poslal profesor Jaroslav Vostatek z Vysoké školy finanční a správní ministru financí Andreji Babišovi své poslední doporučení k reformě penzí - aby stát zcela zrušil svou podporu doplňkového penzijního spoření. A Babiš pár dnů poté iDNES.cz řekl, že svůj návrh penzijní reformy nepředloží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94o16s83e34f 68K84o31n25v27i37č17n78ý 2148553659882

Já myslím, že nejlepší pro budoucí důchodce by bylo, kdyby se všichni stali minimálně hejtmany za ČSSD a byli by za vodou, protože by si  tučně "naspořili" z eráru - jelikož stále platí - kudy chodil, tudy krad - sociální demokrat;-D!!

+1/0
1.7.2015 23:23

V98á47c95l14a50v 28J46e24l19í13n23e92k 6852468635557

Myslím,že p.Vostatka si spíše někdo najal jako experta na odstranění místopředsedy vlády p.Babiše,který by byl politickým sebevrahem,kdyby jeho návrhy přijal.Zatímco kritizovaný p.Kalousek prosazoval,aby si lidé na důchod spořili a nespoléhali jen na stát.Tak odstupňoval i příspěvek od státu podle  výše spořené částky,tak pan expert Vostatek ho úplně překonal.Pane Vostatku já na Vašem místě bych šel ještě dál.Zatímco Řecko,kterému hrozí bankrot nezapomíná především na důchodce,kteří mají proti nám královské důchody, u nás bychom mohli šetřit na těch,kteří se mají v sociálním žebříčku nejhůř,ale je jich hodně.Vzhledem k tomu,že si již užili za svého produktivního života mohli bychom je dát do tzv.sociálních ústavů,kde by dostávali jen nejnutnější jídlo,pití a léky nutné k životu.Jakýpak důchod,ne?Nevím co učíte na VŠ finanční a správní,ale já bych nechtěl být Vaším žákem.Jsem rád,že jsem vystudoval úplně jinou vysokou školu a nesetkal se s podobnými pedagogy jako jste Vy.

+2/0
1.7.2015 11:36

S50t85a59n18i57s71l21a10v 68S53r89b67a 4695754208254

není to poprvé, co covl. no tak hlavně aby se nezachoval stejně v jiných oblastech. chtěl bojovat s korupcí, s rozkrádáním státního, s neplatiči daní, s hernami. trochu se obávám, že má plnou hubu keců, když potřebuje oprávnit svou pozici ve vládě, ale pak skutek utek.

0/−1
1.7.2015 10:24

P34e50t28r 43R21u11m14p75l69i68k 4259647709383

nevím, jestli ten vostatek bydlí v česku, ale jak počítám tak 30% to být nemůže, nebot nekteří by šli pod minimem. Šel ten vostatek vůbec někdy mezi důchodce, kolik mají a kolik zaplatí jen za bydlení a energii, viděl ty oči, že nemůžou vnučce nebo vnukovi za vysvědčení nic koupit?!!

+5/−2
30.6.2015 18:57

M38a80r72t61i37n 28Č94a57r41n36e36c95k45ý 2955384779545

A ty si umíš přečíst celý návrh?

+3/−2
1.7.2015 0:33

V43á92c97l67a45v 27S30v43o49b81o83d48a 5876568559

Vostatek řekl,že KAŽDÝ důchodce by dostal ROVNÝ důchod 30% z průměrné hrubé mzdy,plus to další.

+1/−2
1.7.2015 10:16

J38o39z25e19f 94P17o48l91á29k 9767190

" že nemůžou vnučce nebo vnukovi za vysvědčení nic koupit " Rumplík , Rumplík - 2x zaplaceno za práci - učení ?

0/0
7.7.2015 17:08

J91i16ř25í 65F17i47n90k 9240804702721

ANO, sice nic neuděláme, ale makáme.

+4/0
30.6.2015 18:57

L70u91b62o51m27í86r 46V21r18t52a78l 6790667151801

Babiš prostě nesouhlasí s Vostatkovo návrhem. Čekal zřejmě něco rozumnějšího. Nojo, to je tak, když mu návrh přinese expert naprosto odtržený od reality.

+6/−1
30.6.2015 18:47

M28a81r46t93i11n 77S89e36d34o24n28a 5837733460569

Pan Babis me. bohuzel, opet neprekvapil. Velmi casto ma silna slova, ale za dobu jeho ministrovani jsem zatim zadny posun k lepsimu nespatril. Obavam se je otazka casu, kdy dojde ke zvysovani dani.

Pokud jsem o penzijni fondy, investovani do nich je ruska ruleta. Pokud ma clovek odejit do duchodu za 30 let, tak je jiste ze hodne penez z investovane castky sezere inflace a poplatky investicniho fondu. Jak znamo penzijni fondy maji omezene moznosti pro investice a proto ve velkem kupuji dluhopisy statu EU. Pokud zkrachuje stat, tak zkrachuje fond a tim i penze je v haji, navic historie nas uci, ze v nasich podminkach byly duchodove fondy bud rozkradeny nebo znarodneny. Tim chci rici, ze pokud clovek nema do duchodu 15 let a mene, je celkem rizikove penize do fondu davat.

0/0
30.6.2015 18:19

J73i75r83i 65D68o32m55i52n89i60k 1541188671650

Tahle vláda už není ani k smíchu, o neagentovi ani nemluvě. Ještě štěstí, že nejsem na nějakém důchodu a dalších dávkách vůbec závislý. Užijte si to volyči

+2/−3
30.6.2015 17:45

I23v35a57n 59Z36y28k19á76n 9850693939796

Takže podle Marxové ty matky, které si z opakovaného plození potomků udělaly business na dávkách a jejichž děti v dospělosti velmi často končí na dávkách v nezaměstnanosti, tak ty budou neplatit do systému nic???? To má být jako sociálně spravedlivý systém? Hlavně že tradiční daňový poplatník tohle všechno má jako zacvakat, předpokládám! To nás mají za slabomyslné? ;-O

+5/−3
30.6.2015 17:34

J65i38r37i 97D13o71m73i61n78i12k 1941118461570

Ano, a soudě podle množství voličů oprávněně...

+1/−1
30.6.2015 17:39
Foto

T72o39m56á43š 55M69u31r69ň21á87k 6704335470284

Logicky ty o kterych mluvite uz neprispivaji ted nic do systemu tak se nic nezmeni.

+2/0
30.6.2015 22:35

J47i95ř88í 24G70a87b65r27i24e90l 8572820434167

No, být mi třicet nebo méně, tak bych na třetí pilíř nespoléhal. Kdo mi dá záruku, že po 35 letech dostanu reálně alespoň hodnotu, kterou jsem spořil? Při dnešní honbě za růstem ať to stojí co to stojí, a neustálé snaze o inflaci, je hra na peníze a jejich hodnotu hodně riziková. Je to už více než 50 let co komunisti udělali měnovou reformu. A i můj táta přišel o veškeré důchodové úspory. Možná i tohle je důvod, proč spoření peněz nevěřím. Podívejte se na to jinak. Před třiceti lety byly platy cca 1/10 dnešních. Pokud bych za rok naspořil 1200 a stát mi tehdy přidal 230 korun, plus úroky za třicet let tak skutečně budu mít dnes na živobití (bydlení, jídlo) menší reálnou hodnotu než před 30ti lety.

+1/0
30.6.2015 17:21

F85r20a39n55t23i77š55e78k 30N52o24v33o58t95n27ý 3484375798341

On neumí finance tak proč se hrabe kam nemá. Vybírej peníze NeBureši.

+3/−2
30.6.2015 16:40
Foto

E55v24a 82P23á80n39e57k 8900549247654

Tak to je ovsem reformicka jako vysita :-))))))))))))))))

Dnes jsem dostala nabidku od CP zapojit se do 2. pilire. Sla jsem do toho. Evidentne se rusit nebude.

+1/0
30.6.2015 16:38
Foto

J84a71n 35S24a83l10a58v24a 3199682724678

V průběžném systému jsou budoucí důchody závislé na početu dětí a jejich platbách, proto není zcela nerozumné současné platby do systému pro lidi s více/méně dětmi snížit/zvýšit. Ovšem kdo zaručí, že ty děti až dospějí budou vydělávat a budou tedy plátci? Zvýšená porodnost může také vést k výrobě budoucích nezaměstnaných.

+4/0
30.6.2015 15:14

J75i45ř98í 46K39o69n10r75á62d 8762583879

Těch závislých je více. Hlavní je průměrná doba dožití populace. Toť problém... Žijeme dlouho... Mladí na nás (na mě zatím ještě ne) ještě vydělají, část účtu pokryjeme vydáním dluhopisů, ale až dnešní mladí budou staří, budou se dožívat třeba o 6 let více, tak jejich děti už je neuživí. Alespoň ne na současné úrovni. To je holý fakt. Perpetum mobile neexistuje.:-)

0/−1
30.6.2015 15:19

P91e13t95r 57M25o64t86y10č64k63a 5673514967439

Průběžný systém může fungovat jen a pouze, pokud nedochází k prudkým změnám velikosti populace a rozumně se vybalancuje věk odchodu do penze dle střední doby života, přičemž si každý navíc něco našetří, či investuje na dobu penze. Dobu odchodu si pak teoreticky každý může upravit sám - bude-li více šetřit, může s nižší penzí odcházet dříve, bude-li utrácet, půjde do důchodu později.

Současná socialistická představa průběžného systému, založená na pravidelném zvyšování populace vyjadřuje bezradnost socialistů a jejich pokus, postavit penzijní systém na principech pyramidové hry, protože nejsou schopni ekonomicky, či politicky, systém vybalancovat.

To co jinak píšete je naprostá pravda, protože:

1) Placené množení stimuluje ty, kdo se množí pouze pro peníze, bez toho, aby reálně oni, či jejich potomci přispívali - asi víme, o koho jde a po přijetí imigrantů o koho půjde navíc.

2) To, že mám potomky neznamená, že budou v budoucnosti platit odvody v této zemi.

3) Mohu být bezdětný a přitom do systému v daních a odvodech nasypat podstatně více, než někdo jiný, kdo má dvě děti.

proto by to bylo celkově nesystémové a pouze další pokus, jak narovnat principiálně špatně pojatý systém.

+7/−1
30.6.2015 15:24

K21a26r89e22l 69M64a82r55č16a77n 4814923282312

Jenže bezdětný je pro průběžný systém,málo vada:-)

0/0
30.6.2015 15:28

P54e47t12r 17M23o47t32y79č13k10a 5983534817719

Nikoli. Jen jsem nepochopil další fakt a to, že já jako bezdětný mohu docela pohodlně do systému přinést více, než někdo, kdo vychová potomka (či dva), protože:

1) stačí, pokud odvedu tolik, kolik on a jeho děti

2) za každé dítě musíte odečíst veškeré náklady, které s ním měl stát (my), jako je zdravotní pojištění, přídavky, studium atd.

+6/−2
30.6.2015 15:47

T12o21m77á56š 48K94r57m82í84č49e17k 1923148451958

Makáme

0/0
30.6.2015 15:10

J28i75ř32í 46K64o55n26r61á59d 8382583209

Neumíte nic. Jen slibovat. Nezbývá, než čekat až se propadneme na úroveň Řecka. Lituji mladou generaci - staří jim volí neustále ty stejné exoty. Jediná perspektiva - odrbat stát kde to ještě jde a šetřit si sám.:-)

+3/−4
30.6.2015 15:06

M41a23r89t23i26n 82S20e53d94o98n34a 5537323720709

Jake propadame se na uroven Recka. Snad Recko se propada na uroven CR.

+2/0
30.6.2015 18:21

J61a61n 10U29l43r85i83c83h 9339756179264

Krásné. :-) Zcela neprůchodné. :-( Komouši a socani měli pěnu u úst už kvůli Kalouskově reformě, která byla nepoměrně měkčí. Kalousek chtěl vzít z průběžného systému jen 3%, a to ještě za jakýchsi prapodivných hazardních podmínek pro střadatele. Vostatek by chtěl vyplatit 11% na dřevo hned těď. Wow! To by bylo nádherné. Nejlepší je ovšem Babišova reakce, že bude lepší počkat na návrhy soudružky Marxové. :-) Naši politiku je třeba brát s humorem, aby to člověk nějak unesl.

+13/−1
30.6.2015 14:52

M26a85r59e28k 28K88a83l26i69n94a 3359894195928

Jakmůže být strop 65 let, zvláště do budoucna, když zdraví populaci i průměrný věk dožití díky kvalitnímu zdravotnictví a zdravějšímu životnímu stylu populace, neustále roste??? Jak toho lze dosáhnout, bez toho, aby se zvyšovaly odvody či zvyšovaly penze??? Perpetuum mobile???

+4/−4
30.6.2015 14:44

K91a10r28e51l 78M23a91r83č63a98n 4584183252332

Však zatím,což je rozumné,až Vám bude 65 pak mudrujte,že je v pohodě v tom věku makat fyzicky:-)Rád se přijdu podívat:-)

+9/−1
30.6.2015 14:46

P56e38t65r 47M19o66t93y67č45k80a 5153634477569

Připomeňme si fakta, pane kolego. Od roku 1990 do roku 2011 stoupla střední doba dožití u mužů o více,než sedm let, u žen o pět let. Kdybychom to brali ještě více do minulosti, bude to ještě dramatičtější.

Jestliže stoupá doba dožití, stoupá počet let, kdy musíte z něčeho žít a v našem socialistickém penzijním systému typu "letadlo" jsou to náklady tzv. "státní", pro nás, co si nic nenalháváme, jsou to náklady pro populaci v produktivním věku. Ten se zrovna moc nerozmnožuje, protože nevidí důvod se přemnožovat, naopak se v současné době redukuje. Ostatně, ono je to úplně jedno, protože i kdyby se množil jako bakterie, žádná pyramidová hra nefunguje nekonečně dlouho.

Takže jak to vidíte?

1) Našetřit si na důchod a vychovat vděčného potomka?

2) Zvýšit dobu odchodu do penze?

3) Zvýšit odvody těch, kdo pracují?

4) Chcípat hladem v laciných státních starobincích?

+1/0
30.6.2015 14:59

K11a66r36e20l 20M49a93r82č65a80n 4964923342422

Opravdu si myslíte,že ti lidé mají takovou fyzičku a takové zdraví(nepočítam rychlost,postřeh,sílu atd),že jsou schopni plně vykonávat jakoukoliv práci?:-)

+2/0
30.6.2015 15:06

P31e59t68r 19M73o59t68y40č39k87a 5803524987349

Fakta zněla jasně a otázka také. To jediné je důležité a vyhýbáte se odpovědi, jak to chcete řešit. Klidně navrhněte vlastní cestu, pokud chcete.

A k vaší otázce - ano, ne každý je schopen v tomto věku vykonávat své původní zaměstnání, zejména ne v České republice, kde když se dívám kolem sebe, tak často už lidé kolem šedesátky vypadají jako nad hrobem, což je v západních zemích docela nevídané. On se na tom docela podepisuje zdejší životní styl. Ale stejně tak existuje spousta lidí, kteří pracují i v důchodu a nenechají si tu práci vzít, dokud to jde. Je jich dokonce tolik, že když jim stát začal upírat daňové výhody, protože pracovali "přesčas", bylo to sakra hodně slyšet. Nemluvíme o jedincích.

Nikdo netvrdí, že musíte pracovat tak dlouho, pokud máte jinou alternativu, tak to funguje už dnes. Máte ji? Nebo řekněte naplno, že chcete zvýšit odvody pracujícím a připravte se na docela tvrdý boj.

0/0
30.6.2015 15:13

P64e46t45r 25M74o45t81y96č72k48a 5973744397729

Ještě dodám, protože jsem to zapomněl říct - ano, tvrdím, že ti lidé, až na malé procento, jsou schopni dalších pár let vykonávat NĚJAKOU práci. Takový noční hlídač (první, co mne napadlo) se například moc nepředře a jeho typická činnost se rovná sezení doma a koukání na televizi.

0/0
30.6.2015 15:17

K72a83r50e25l 41M60a45r84č22a95n 4884863862692

Řekl bych na větší procento,jenže ti lidé pokud budou dělat ty vrátné,tak si hodně sníží svůj příjem(takže je lepší pro ně ten důchod)A taky ten hlídač děla noční směny a ne každý stařík projde přes preventivku,kde se tohle u noční směn posuzuje:-)Stačí když se na to budete dívat jako člověk ne jako ekonom ,kterého člověk nikdy nezajímá,jen čísla.Ale ono to možná bude věkem.Jo a Nejsem důchodce,tam mám ještě dost daleko:-)

0/0
30.6.2015 15:25

M36a47r38t66i50n 68K28a28r44á80s27e88k 9598333858308

Bohuzel se na to musite divat jako ekonom, jinak byste mohl za par zkrachovat a duchodci nebudou mit co jist (to je ta odvracena strana "lidskeho pohledu")

0/0
30.6.2015 19:22

J21i97ř30í 95K67o54n46r64á20d 8472873789

Panu Marčanovi to nevysvětlíte. Přemýšlí pocitově, nikoliv ekonomicky. Je to marné... Jistě, někdo není schopen vykonávat svoji práci již ve 40 letech... tak bude brát od státu do 90 let důchod...:-) Samozřejmě že nejsou rovné podmínky, jinak vydrží zedník a jinak úředník. Od toho by měli být lékaři, kteří to posoudí a sociální systém pro tyto lidi co pracovali a teď prostě nemohou... Jenže pokud vyplácíme "důchody" (ano, jsou to pravidelné měsíční důchody!!!!) mladým 30-ti letým zdravým lidem kteří nikdy nepracovali, je něco špatně.

+1/0
30.6.2015 15:12

P34e49t35r 86M58o21t69y34č19k40a 5333694547549

Přesně tak.

0/0
30.6.2015 15:14

K49a68r96e52l 11M21a97r90č83a89n 4664903122812

Pokud nemyslíte invalidní,tak jste úplně mimo a diskuse je zbytečná:-)

0/0
30.6.2015 15:21

J10a72n 56F13r79o48l92í94k 6556400405484

Takže návrh experta je prakticky stejný jako to co nám zavedla Nečasova vláda. Ta ovšem odvod snížila o 3% a ostatní důchody nechala netknuté. Pan expert jde na 11% a všem ostatním navrhuje almužnu. Doufám, že ovce volící ČSSD a ANO budou jásat.;-D

+1/−2
30.6.2015 14:41

P62e61t20r 79M74a59r50š22o15u77n 5675678466766

jak toto souvisí s voliči? Ten názor experta nikdo z politiků neprosazuje (ani ten zmiňovaný babiš, co se toho experta ptal). Tedy zatím takový plán může být zaveden jen v momentě, že si zvolíte do parlamentu toho experta při další volbě. Tedy voliči jiných stran s tím nemají nic společného.

+1/0
30.6.2015 14:51

J79a43r64e44k 30J66e19m87e33l46k83a 4303881162615

Se stropem 65let odchodu do důchodu souhlasím.

+1/−1
30.6.2015 14:32

J53a23r66o21s61l57a46v 80S14z25p17a49k 6882763328150

hm a víc toho z ní nevypadlo? ;-);-D

0/0
30.6.2015 14:35

M87i66c13h67a58l 39R20e19j72z38e74k 5376737945531

To je prece hloupost. Az se budeme dozivat 120 let, tak kdo to bude zivit?

0/−2
30.6.2015 14:36

K69a43r60e60l 64M10a55r83č28a43n 4614603282232

což je taky blbost;-D

+5/0
30.6.2015 14:38

M27i29c20h11a40l 95R63e85j47z12e24k 5126567485331

Co je blbost?

0/0
30.6.2015 14:40

K82a19r17e18l 71M46a16r37č26a67n 4154423812842

120 let:-) takže do důchodu chcete ve 100 letech?A kdo Vás tam bude vozit,přebalovat,krmit?;-D

+3/0
30.6.2015 14:44

M34i95c78h91a95l 55R18e63j36z42e98k 5896837945571

Byla to samozrejme madsazka, ale pokud se za poslednich 20 let zvysil vek doziti o 10 let, neni to od veci. Samozrejme kazdy by chtel do duchodu treba v 50, ale kdo to uzivi?

0/0
30.6.2015 15:56

M45i62l52a16n 59V44á34c54h51a 4565754211917

Nestále reformu odkládáte a to bude opravdu zajímavé, až nastane situace, že zkrátka bude problém z čeho penze zaplatit. Poněkud jalová vládní produkce. :-/

+1/0
30.6.2015 14:18

L93u42k35á62š 80A10d23a15m45e20c 3607923240287

A kdy ten problém nastane?

0/0
30.6.2015 14:23

M81a74r18t80i62n 20J79i79r15o61u35s31e49k 7106515365448

Dokud bude existovat reálná nezaměstnanost 10%, tak nikdy.

0/0
30.6.2015 14:27

J30i44ř26í 68K92o16n45r19á82d 8812523109

8-o;-D

0/0
30.6.2015 15:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.